Rubin
03.01.2024 kl 17:01 2732

«Sjå på kursen», ville nok sjakk Ole sagt hver dag fremover😉
moneymachine
03.01.2024 kl 17:00 2730

Solid oppgang på nesten 7 x snittvolum i GEM. Ser vi 10kr allerede i morgen?
Slettet bruker
03.01.2024 kl 16:41 2780

Må innrømme å ha trada meg vekk på slutten her i dag. Først en meget fin trade, men gikk glipp av siste støtet gitt. Her er det tydeligvis bare å bla opp igjen og så sitte helt stille. Hvorfor jakte kroner når du kan rake i hop tiere? For en aksje. For en sektor. For en deilig planet😁
Redigert 03.01.2024 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Dåsemannen
03.01.2024 kl 16:32 2815

Sluttauksjonen stoppet på 8,80 kroner. 31,7% opp på en dag må vel være bra?

I morgen knuser vi 10-kroningen!

Gratulerer til alle som er med...
Og kondolerer til Fluefiskeren, som av ideologiske miljøhensyn har valgt å ikke ta del i festen....

Vel vel, Flua... Da blir det å stå og sveipe med glassfiberstanga fra 70-tallet også enda en sesong. Men fortvil ikke; Når jeg selger GEM aksjene mine for 200 kroner pr stk i 2025, så skal jeg vurdere å spandere ny stang på deg.
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 16:31 2814

Jeg slenger meg på deg her. Kan virke som jeg skal bli gla for å blitt gjort oppmerksom på denne. Kom inn med alt for lite i dag og litt for sent. Men sånn er det. Nå er jeg inne med noe og det er vel bedre enn ingenting. Da har jeg litt krutt på lager om den skulle dippe. Skjer nok ikke de neste dagene, men men men......
Londonmannen
03.01.2024 kl 16:26 2852

Med dette trykket og med større aktører på banen så må vi vel regne med at dagen i dag er siste med sluttkurs under kr 10. Takk til dem som gjorde meg oppmerksom på denne. Alltid gøy å klenge seg til raketter, selv om man alltid skulle ønske at man vånet opp av tornerosesøvnen tidligere. ;-))
Dåsemannen
03.01.2024 kl 16:23 2871

Glem heller ikke EAM. Mcap på ca 100 mill. Venter på rettsaker nå i januar, samt i mars. Potensielt ca 3 mrd kroner i erstatning, i saker hvor italiensk rett allerede har fastslått at EAM er utsatt for svindel. Forventningsrally i forkant av rettssakene er herved varslet.
Slettet bruker
03.01.2024 kl 16:23 2837

Sluttauksjonen 🤩
Dåsemannen
03.01.2024 kl 16:21 2816

AP, SP, Høyre og FRP er positive. Støy fra den grønne fløyen er det alltid, men det får vi tåle.
Slettet bruker
03.01.2024 kl 16:18 2829


En mix av GEM/ARGEO frem til 9. Jan er vel ikke det dummeste å være ALL IN+ i ... ... ...

Massivt med overskrifter og ditto prosent ...


Går vel en eller begge så å si alle de dagene ...
Londonmannen
03.01.2024 kl 16:18 2832

Hyggelige ord der.

Hva angår Stortingets vedtak kommende uke, så kan jeg vanskelig skjønne annet enn at de kommer til å si ja. Hvilket valg har de? At det blir utvinning av mineraler på havbunnen, bør det ikke være tvil om. Spørsmålet er om Norge skaøl være med på dette fra start, eller om man skal sette seg på sin tue og vente med å komme med når toget har gått? Jeg tror ikke at de ansvarlige partiene på Stortinget kan si nei til denne nye internasjonale industrien som er et must for et grønt skifte. At det blir bråk fra en del mindre partier, det må man nok regne med. Men ikke nok til at Stortinget sier nei. Og det er vel netopp derfor kursen nå er i ferd med å ta skikkelig av.
Dåsemannen
03.01.2024 kl 16:15 2844

Hvis man ser på handelsmønsteret nå i ettermiddag, så er jeg fristet til å antyde at det ikke lenger er oss "småfisk" som styrer showet. Sanntidsbildet viser forholdsvis store blokker av aksjer som raskt forflytter seg. Nå er det robotene til større aktører som har tatt over.

Ser vi 9 kroner i sluttauksjonen i dag?

Gratulerer til alle som er inne. I morgen blir det ny spennende dag!
moneymachine
03.01.2024 kl 16:07 2869

Hyggelig at aksjen løfter seg, og at flere får opp øynene for det ekstreme potensialet.

Minner om det hyggelige svaret jeg fikk fra Ståle på min henvendelse før jul;

Hei Xxxxxxx,

Beslutning om åpning vil tas i Stortinget 9 jan 2024.

Internasjonalt har vi fremdeles en MoU på en lisens i Clarion Clipperton Zone, men det tar noe tid å gjennomføre transfer of rights.
Dette er ikke noe som gjelder spesifikt for den lisensen vi jobber med.

Vi er optimistiske med tanke på 2024, og tror en åpning i Norge vil ha stor betydning også internasjonalt.

Med ønske om en Riktig God Jul.

Mvh
Ståle
Londonmannen
03.01.2024 kl 15:51 2892

Enig i at en mcap på 120 mill ikke bør være skremmende dersom noen skulle fatte interesse for å få tak i en front-runner innen denne nye fremvoksende industrien. Vil ikke bli synderlig overrasket om noen fant ut at de ville sikre seg GEM.
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 15:39 2942

60-80%! Tror du virkelig den kan gå så mye på forventninger om ja 9 januar? Det er jo crazy om det stemmer. Men skjønner så for så vidt litt hvorfor.

Da skjønner jeg jo hvorfor du mener 7-8 kr er nullpunkt ;-) ;-)
Slettet bruker
03.01.2024 kl 15:32 2984

Det er det. En investering som kan summere seg i 10 talls millioner for de med dype lommer.
Tipper den går opp mot 60-80% imorgen
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 15:31 2997

Har lagt inn kjøpsordre da ser vi om den går gjennom ;-) Har det best med 7 først.... ;-) ;-)
Redigert 03.01.2024 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2024 kl 15:29 3005

Mens du enda klarer 7 og 8 tallet tviler jeg på du tråkker skeivt med investeringen i denne.
Der er få ledige aksjer og deretter går kursen fort når den går. Noen dupper må man tåle i denne. Men når eller om dette blir godkjent 9.januar så dupper ikke kursen ned til 4 tallet igjen. Dette her var en gavepakke av de sjeldne. Idag begynte vorset på alvor. mcap her kan gå X10 og mer på store kontrakter fra staten Norge. Se deg ikke blind på %! Du kan heller se det som den stod i minus og er nulllet ut rundt 7-8kr

Siste børsmelding av det særdeles positive slaget:

https://newsweb.oslobors.no/message/605852

Lykke til med valget. Liker når investorer som deg og londonmannen snuser. Nøkterne som tenker seg godt om. Kvalitetsstempel
Redigert 03.01.2024 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Føre var
03.01.2024 kl 15:25 3010

Er det noen som støvsuger her, eller?
Slettet bruker
03.01.2024 kl 15:10 3035

Green Minerals-sjefen: – Det blir ikke et grønt skifte uten oss
Ståle Rodahl mener kommunismen leder an i kampen om viktige metaller til det grønne skiftet. Men det er fortsatt håp på havets bunn, og det har Rodahl planer om å utnytte.
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 15:05 3071

Takk for svar.

Gjør så klart alltid egne vurderinger. I de vurderinger vektlegges mye, også andres vurderinger. At en aksje har gått mye betyr jo ikke den skal justere seg nedover, det skjønner jo jeg også. Har dog brent meg noen ganger tidligere. Så er det det med timing da. Den rammer man jo aldri.....

Stemmes det ja 9 januar, hvor lenge er det da til man evt. er i gang? Du nevner Q4 og lisenstildeling. Som jeg har skjønt det har GEM eksklusiv rett til systemet på norsk sokkel, men hvor mange konkurrenter finnes det? Det ser jeg ikke helt.
Dåsemannen
03.01.2024 kl 14:58 3102

Gullhår;
At en aksje har gått mye, betyr som regel bare at det er gode ting på gang. Men ja, faren for en dipp i kursen vil jo alltids være til stede. Derfor litt viktig å sette seg inn i caset, og ikke bare "slenge seg med". Hvis man har tro på caset, så sitter man rolig i båten også på de røde dagene.

Fortsatt over 3 børsdager igjen til vi får "fasit" 9. januar. Med positivt utfall der, kan jeg vanskelig se for meg at en inngang i dag vil kunne bli en dårlig investering.

Vurder selv: 120 mill mcap (selskapsverdi) for en ledende aktør innen det Norge vedtar at skal bli det neste industrieventyret. Er dette billig eller dyrt?

Sannsynligvis må vi påregne noe gevinstsikring og kanskje "ørkenvandring" etter avstemningen 9. januar og frem mot tildeling av lisenser (Q4 2024?). Men så blir det sikkert forventningsrally igjen frem mot lisenstildelingen.

Og...se heller ikke bort fra at hele GEM blir kjøpt opp av Equinor eller en annen storfisk i mellomtiden.

Gjør dine egne vurderinger. Men personlig har jeg ikke sett noe mer spennende case enn GEM på veldig lenge.
moneymachine
03.01.2024 kl 14:58 3114

Du må ikke se på prosenter!! Kun ca 14 mill aksjer i GEM. Et stort løft utgjør svært lite i markedsverdi. Fearnley spår 15kr snarlig.
Slettet bruker
03.01.2024 kl 14:57 3062

https://www.finansavisen.no/tema/st%C3%A5le_rodahl

Les mer om Ridder Rodahl, den råeste Næringslivslederen i Norden, med de største ambisjonene og det villeste Nettverket, hvor nok koblingen til Gerard Barron står for den mest kursdrivende potensiale i det korte bildet ...😶‍🌫️

Eller for å sitere meg selv fra et par år tilbake:

Hvalross
SBX
03.02.2021 kl 10:39
17138
Hva kunne ikke PGS feks fått til med denne offensive strategen, som rører mitt kolde selgerhjerte!?
Redigert 03.01.2024 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2024 kl 14:55 3042

gullgruve
Analytiker i Rystad Energy, Audun Martinsen

"mot slutten av tiåret så kan dette markedet globalt sett utgjøre 100 milliarder kroner og sysselsette flere tusen i denne verdikjeden, sier analytikeren."



Ståle Monstad, administrerende direktør i Green Minerals (hentet fra Aker)

Monstad mener videre at Norge er i en gunstig posisjon for å markere startskuddet for utvinning av havbunnsmineraler i Europa.

– Norge har store mineralressurser i egne havområder. Vi har også en verdensledende offshorenæring som kan bidra til utviklingen av komplette verdikjeder. I sum kan vi stå overfor en ny og viktig havnæring som kan dekke etterspørselen etter viktige metaller i fremtiden, sier han.
Redigert 03.01.2024 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 14:47 3051

Takk for svar. Virker spennende. Burde jo ta et lodd, men holder meg vanligvis unna aksjer som er gått mye på få dager. Kanskje jeg skal gå mot prinsippene for en gangs skyld.....
Dåsemannen
03.01.2024 kl 14:44 2998

Ja, det har du rett i. Dette vil med all sannsynlighet bli vedtatt. Men formelt sett er vi ikke der helt ennå.
Fluefiskeren
03.01.2024 kl 14:42 1807

Når Høyre, Fremskrittspartiet, Arbeiderpartiet og Senterpartiet vil det er det jo gitt.
Slettet bruker
03.01.2024 kl 14:39 1798

Det er indikert dette godkjennes. Å derfor kjøres kursen allerede i dagene før endelig nyheter foreligger. Sist har den gått fra bunn til topp på nyheter. Om og når det er godkjent på Stortinget har man nok i dagene før 9.januar handlet aksjer under 10kr for siste gang. Og kursen går nok langt forbi tidligere topper omkring 11,20kr siste året
Redigert 03.01.2024 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 14:28 1843

Hva tror folk flest om denne avstemningen. Blir det for eller i mot?
GullHårAllOve
03.01.2024 kl 14:27 1834

Har først nylig fått oppmerksomhet på denne. Ser jo den går mye. Har lest litt og skjønner hva dem jobber med og mot. Vil jo anta det er litt risiko i denne, men så klart også en eventyrlig oppside.

Noen erfarne i denne som kan gi en kort oppsummering av for og i mot til en ny?

Hva skjer kortsiktig inntil 6 mnd og hvordan vil dette se ut langsiktig fra 6 mnd. til 1-2 år?
Dåsemannen
03.01.2024 kl 14:27 1776

Hva mener du med at det "ble åpning"? Avstemningen i Stortinget skjer ikke før neste uke, 9. januar.

Det er fortsatt mulig å kjøpe aksjer og bli med på festen, Flue. Som du ser av annen post, så er det miljømessig fantastiske greier, dette, sammenlignet med alternative utvinningsmetoder.
Dåsemannen
03.01.2024 kl 13:49 1825

Veldig bra, Money... Ser ikke ut til at klima-raddisene har tatt inn over seg at disse mineralene faktisk er nødvendige komponenter i diverse miljøvennlige produkter.

Eksempel:
For å utvinne ETT eneste elbil-batteri, så må hele 200 tonn jordmasse graves ut!

Fra et miljømessig perspektiv, er det da å foretrekke at;
1) Dette skjer ved manuelt (barne)arbeid og dieseldrevet tungt maskineri i et arealkrevende, jungelfortrengende, dagbruk i Angola, uten kontroll på konsekvenser for a) habitat for diverse fugle- og dyrearter, b) lokal forurensning, eller c) generell helse for involverte (slave)arbeidere

eller;

2) Dette skjer på flere tusen meters dyp, utenfor habitat til koraller, fisk og sjøpattedyr, og ved bruk av elektrisk undervannsutsyr som ROV etc?

Fluefiskeren går åpenbart for alternativ 1. Kunne vært interessant å høre hva dere andre mener.

Fluefiskeren
03.01.2024 kl 13:42 1840

Ikke rart den går siden det ble åpning, men vil ikke være med på dette. Tror det hverken er bra for miljø eller rent økonomisk. Eventuelle gevinster er veldig mange år frem i tid.

Humør på andres bekostning glemte du å kalle det.