BGO

Ravntid
06.12.2023 kl 21:51 295364

Redigert 29.04.2024 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
elnomi
06.12.2023 kl 21:54 90493

En meget god oppsummering. Den viser at det er mye kjøtt igjen på BGBIO-beinet ved et kjøp her nede lavt på 20 tallet. Det vil ikke overraske om en ser en kurs rundt 50 øre tidlig i januar? BGBIO bør inn i enhver rakett-portefølje.
IncognitoPamda
06.12.2023 kl 22:18 90386

Mye fornuftig her, men stusser ved et par ting.

Det å si at noe ikke er priset inn synes jeg alltid blir noe flåsete. De som kjøper og er klar over hva selskapet er har naturligvis tatt forbehold om dette og kjøpt deretter. Ergo er det priset inn.

Tallet på 40 milliarder stemmer sikkert omtrent, men bgbio er da ikke et monopol i markedet. Det tallet er meningsløst før man har en formening om hvor stor markedsandel bgbio kan ha.

Ellers er jeg generelt positivt til selskapet selv.
Ravntid
06.12.2023 kl 22:35 90322

40 milliarder kommer fra BGBIO selv. Jeg tenker det ikke er så viktig, vanskelig å verdisette. Går dette veien med produkt til marked, så kan vi gange med mye.

Mitt poeng var at kursen per i dag er lav og at siste dagers kursoppgang er en ventet hendelse.

Gjør egne vurderinger, dette er min🙋🏻‍♂️
King
06.12.2023 kl 23:12 90187

Jeg har en sterk tro på at BGBIO sitt potensiale, og dermed børskurs, er sterkt undervurdert. Biotech er komplekst og er vanskelig å sette seg inn. BGBIO er dessuten veldig lavt profilert i finanspressen, og man kan undres hvorfor. Når ubetydelige og uinteressante selskap opptar metervis med spalteplass mens et selskap som BGBIO knapt nevnes er det noe feil. Her er nok Oslo Børs en altfor liten og intern boltreplass. Bjellesauer dominerer og selskapene deres hausses. Selskapet har også et noe traust navn og holder til i Bergen, lite forlokkende for mange vil jeg tro. Men setter man seg inn i forskningen er dette et selskap som jeg personlig har stor tro på etter å ha fulgt det i flere år. Potensialet er ufattelig stort og nå har vi startet på oppløpssiden for NSCLC 2L i tillegg til at det kan forventes oppdateringer fra det nyopprettede studiet for NSCLC 1L. Det finnes en risiko med de fleste aksjer men her synes jeg den er liten og vel verdt å ta.
Ravntid
06.12.2023 kl 23:20 90105

Tenker vi skal videre opp i morgen. Noen klarte å spre frykt om disse 68 million warrants aksjene, men det er 12 minuttters handel med det volumet som har vært siste dagene.

Vi får se, jeg for en, tror det blir trangt inn døren i morgen tidlig🙋🏻‍♂️🤓😉
skadi
06.12.2023 kl 23:31 90044

Min vurdering er: Hvis BGBIO babler om 40 milliarder selv og setter en kriseemisjon på 12 øre, så henger det dårlig sammen. Håp og tro er nøkkelordene, sammenligning med Algeta blir bare en våt drøm. Er nok enestående i norsk biotec.
Ravntid
06.12.2023 kl 23:47 89950

Vel, skadifryd kan jo være godt, men erfaringsmessig så lønner det seg ikke. Vi får se🤓
Redigert 06.12.2023 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
IncognitoPamda
07.12.2023 kl 00:09 89870

Du misforstår meg. Jeg skjønner hvor tallet om 40 milliarder kommer ifra.

Det jeg sier er at markedet er verdt 40 milliarder. Det betyr ikke at bgbio får fatt i de 40 milliardene, de blir en brøkdel av det. Tar de 10%, så er det veldig bra, men de som prøver å regne med dette tallet, skjønner ikke hva det er i utgangspunktet.

Move Along
07.12.2023 kl 00:21 89827

skadi, du bør kanskje bruke litt mer tid på å utdype deg selv om selskapene du kommenterer, før du uttaler deg. Du stiller spørsmål først ved antall aksjer som ble utstedt ved emisjonen og bommer med 100-gangen. Du betviler anslag på hvor stort markedspotensialet er for Bem bare med NSCLC L1 applikasjonen, der det understrekes gang for gang = det finnes ingen andre medikamenter for denne målgruppen idag eller på gang som viser tilnærmet samme effekt. Det markedet er der allerede og er priset til minst USD 4 milliarder dvs NOK 40 milliarder, for BGBIO (og partner), Årlig! Kriseemisjon har utellukende med å sikre nok penger for videre fulføring av fase 2/3 for å opppnå kommersialisering eller partner. Det har de nå sikret til Q2 2025 og antagelig ut 2025, dvs innen de viktige resultatene ligger klar. Og resultatene som ventes, de kommer! Selvfølgelig kan ikke et selskap som er i vekststadiet prise inn fremtidig forventet inntjening etter R&D, tid og utviking til emisjonskurs - da hadde jo aksjekursen allerede stått i kr 30! -
Altså hviken verden snakker du om skadi??

Nok om det...

Ravntid: det er bra at du oppsummerer tidligere poeng du har kommet med på denne måten. Innimellom må blennene røskes av for at folk kan se skogen for trærne!
Vi står derimot midt i en aksje som drives høyt og lavt av store børsaktører som skaper stor usikkerhet hos små-sparerne og som rister dem løs gang for gang (det er det de gjør og slik de tjener penger). Det er dermed klart at mange ser dette og ønsker å delta i ulveraidene, lage skremselsydene når dette pågår og kanskje få bite litt av restene. I prosessen mister nesten alle stemmer troverdighet. Derfor er det veldig bra at vi trekker frem faktum slik du gjør, og det er ingen skam i å repetere det i tid og utid, om så bare for å stilne lydene av hyenene som hyler i bakgrunnen litt innimellom.

Dette selskapet har aldri vært mer lovende og samtidig mindre verdsatt enn det er akkurat nå. DET ER spennende, og når situasjonen først er slik den er, så er det lov å benytte seg litt av svingningene som kommer og går i hysteriet av hyenelyder, disinformasjon og uvitenskap.

Men jeg ville aldri solgt meg ned mer enn 30% om gangen, for så å kunne kjøpe meg ganske rakst inn igjen. For mer enn DET, ja det er livsfarlig!

Det er i grunn veldig vanskelig å time inn-og-utgangene for en slik aksje, og unngå tap, og da er det kanskje best, som flere her inne sier, å «sitte stille i båten».

Og da, når man har gjort leksene og begriper hva dette selskapet faktisk har på gang, kan det være greit å huske på det vår tids aller fremste investor, Warren Buffet, har stått ved som slagord for hver god investering:

«The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient.»


Redigert 07.12.2023 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
Ravntid
07.12.2023 kl 11:48 89381

Fin oppgang i dag, bra omsetning og relative store poster som kjøpes å selges👍😊
Ravntid
07.12.2023 kl 12:12 89272

Ingen short i BGBIO ennå, så de som mener hardnakket at kursen skal ned tørr tydeligvis ikke sette penger på sin egen påstand. Positivt🤓

Billig inngang får dere ikke med meg i alle fall.

https://ssr.finanstilsynet.no
Natig
07.12.2023 kl 13:45 89013

Ut fra det vi kjenner til av selskapets aktiva kan vi vel heller si at nedsiden er priset inn. Kurven peker oppover!
IncognitoPamda
07.12.2023 kl 13:52 88951

Hva mener du med selskapets aktiva?
Natig
07.12.2023 kl 14:23 88830

Noe som ble skrevet på en annen tråd av "King":
"Markedsverdien på BerGenBio er lavere enn kontant beholdning og verdien av det fremførbare underskuddet for en aktør som kjøper hele selskapet…Alle patenter og rettigheter / royalties er derfor priset til null. (Hentet fra Nordnet). Men det stemmer jo bra såvidt jeg kan se. Hva forskningen er priset til pr dags dato er vanskelig å bedømme, men at denne aksjen er voldsomt underpriset er det vel liten tvil om."
Ravntid
07.12.2023 kl 14:41 88748

Da er det snart bare en handelsdag igjen til konferansen i San Diego i USA og to handelsdager til BGBIO skal presentere resultater fra sine studier. Konferansen er børsmeldt av BGBIO (se link under), så vi har med det som grunn lov å forvente noe fra denne konferansen.

BGBIO skal presentere 11. desember kl 18:00 - 20:00

https://newsweb.oslobors.no/message/602912

Her kan det være lurt å ha noen aksjer inne før helgen. Jeg sitter for så vidt inne med alt hele tiden og venter på kronen.
Natig
07.12.2023 kl 14:47 88702

Den kan vel gå like raskt opp, eller raskere, som da den gikk ned fra 6-7 kroner for noen måneder siden!
Ravntid
07.12.2023 kl 20:31 88365

Dette trollet må ut av esken:

Link:

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-bgbio/bergenbio-shares/news/heres-why-bergenbio-obbgbio-must-use-its-cash-wisely

For de som vil vite mitt synspunkt så er dette selvfølgeligheter satt inn i et system og presentert på en fin måte og jeg angrer på at jeg ikke gikk på BI så jeg kunne gjort omtrent ingenting for å tjene penger: dette klarer vi menige menn og kvinner å regne ut selv og ikke minst viste vi det fra før.

BGBIO har etter emisjon i august 2023 kuttet og halvert driftskostnader og har finansiering ut våren 2025, noe BGBIO har meldt selv. Ja, det kan komme ekstra kostnader, men det kan også komme inntekter/ midler fra samarbeidspartnere også. Ja, noe usikkerhet her altså.. Så der ligger hunden begravet.

Jeg ville likevel vært mer interessert hvis de skrev noe om potensialet til medikamentene de utvikler. Fare for emisjon om 1,5 år, ja. Kan det komme nyheter og samarbeidspartnere innen 1,5 år? Ja, det er svært sannsynlig med resultatene fra kliniske studier som BGBIO skal presentere i San Diego, USA 11. desember klokken 18:00 - 20:00. Korrigering etter emisjon? Plutselig økt volum (10 - 12 gangen) og kurs siste 5 dager?

Større fisker vaker i sivet nå: her skal det sikkert ristes og skakes. Men jeg kommer til å holde meg fast. Går kursen under 13 øre selger jeg med et ganske betydelig tap, men det er greit/ jeg har vært med på det før. Har både tjent og tapt penger.

BGBIO leverer spenning og dramatikk. Ingenting er bedre enn det da.
Slettet bruker
07.12.2023 kl 20:43 88284

Melding vs Bemcentinid eller Tilvestamab
Det er en eventuell utlisensiering/en eller annen form for en partneravtale for selskapets Tivestamad-medisin for blant annet behandling av fibrose, Olin har kommunisert muligens vil komme før nyttår.
Ingen ting er sagt om noe partner for BergenBio sin hovedsatsing på Bemcentinid. Til det ønsker selskapet ytterligere dokumentasjon.. (Antageligvis minst ett år eller to til)
Bare til orientering ettersom flere her ikke synes oppdatert på disse fakta..
PS! Tilvestamadsatsingen antas å gi rundt 10 % av verdien en tilsvarende kommersialisering av Bemcentinid vil kunne gi!

Redigert 07.12.2023 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2023 kl 20:53 88225

Resultatet fra San Diego-konferansen er allerede publisert på medisinske fora (28. november), og er dermed i markedet. Den blir nå bare offisielt publisert på en konferanse. Ikke noe annet. Markedet har allerede svelget den endelige konklusjon som indikerer at det må videre undersøkelser til for å fullføre studiet før noen endelig konklusjon kan tas: warranting further investigation.
Forvent derfor ikke noen rally etter denne presentasjonen.
(Det er forøvrig ikke for Bemcentinid-raketten lungekreft denne publiseringen gjelder, men for Leukemia/blodkreft, som BergenBio selv har nedtonet sin satsing på..)
Redigert 07.12.2023 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
IncognitoPamda
07.12.2023 kl 21:06 88136

Takk. Likevel kommer det sikkert en dupp da mange skuffede forhåpningsfulle aksjonærer ikke blir rike over dagen. Hver gang
Ærligtalt
07.12.2023 kl 21:08 88088

Stemmer nok det, kjøpe til rabatt når algostuntstoplossgalskapen slår til 👍
Ravntid
07.12.2023 kl 22:04 87870

Vel, vi får se Uglefar. Det har vel vært noe rally i de 5 dagene som har vært allerede. Mon tro hvorfor?
IncognitoPamda
07.12.2023 kl 22:12 87855

Kanskje fordi mange tror noe kommer til å skje?

Vi finner snart ut, og jeg håper hva enn som skjer at vi alle lærer, slik at denne kanskje blir hakket mindre volatil
Ravntid
07.12.2023 kl 22:58 87672

Se på 3 og 6 måneder chartet, det forteller en retning. Hjelper meg.
Slettet bruker
07.12.2023 kl 23:14 87615

Kan ikke se at det har vært noe rally, men kun daytradere som har gått inn og ut flerfoldige ganger per dag. I motsatt fall ville den store omsetningen seneste dagene ha gitt utslag på listen over både topp 20 og topp 40-aksjonærer.. Vi så det samme skje for noen uker tilbake.. Den faller nok tilbake rundt 15 øre når dem stikker fra BergenBio for denne gang.. Videre oppgang krever faktiske resultater/meldinger. Det hjelper ikke å argumentere for tro, håp og kjærlighet for en aksje slik mange gjør her på forumet.. (Og teknisk analyse er uansett livsfarlig å nytte for BergenBio..)
Redigert 07.12.2023 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Karsten07
07.12.2023 kl 23:22 87560

Ja, når det kommer til volatilitet så gjør vi nok alle lurt i å laste opp gradvis fremover å sitte..! Ikke panikk kjøp eller panikk salg.. Jeg har en sterk magefølelsen på at uken 22-26. april 2024 vil være et større gjennombrudd på en eller annan måte. Magefølelsen min er ikke til å kimse av faktisk, jeg forutså med nøyaktighet finanskrisen i 2008. Ved lunsjen i juni 2008 lo de godt av meg da jeg sa: "I september smeller det for økonomien globalt".. Hvorfor spurte en kollega, lattermild.. "Vet ikke svarte jeg, men kjenner at det er like sikkert som at du og jeg sitter her nå".. Han lo enda mer, og sa når? "Midten av september svarte jeg bestemt".

Som vi alle vet den 15. september 2008 gikk investeringsbanken Lehman Brothers konkurs, og da amerikanske myndigheter unnlot å gripe inn ble hele verdens pengemarkeder rammet av en akutt krise. Du kan tro mine kollegaer så på meg med store øyne da dette faktisk skjedde..

Om jeg treffer med datoene her gjenstår å se da, men mage følelsen for 15. april til 30. april er meget sterk.. Time will tell..
Redigert 07.12.2023 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Ravntid
07.12.2023 kl 23:26 87535

Spørsmål fra et annet forum: «Hva er sannsynligheten for at vi startet godt i morn?»


Mange useriøse svar her, dessverre. Merker meg at det er stort sett fra den samme gjengen som kritiserer alle som mener BGBIO skal korrigere opp. Dagtradere som snakker etter om de er på kjøp eller salg modus,

Det er naturligvis ingen som vet om kursen starter opp eller ned i morgen. Det er de som tror at kursen skal ned fordi det kommer 68 millioner nye aksjer på markedet i morgen (skulle egentlig komme i dag) og at BGBIO er hauset opp av sånne som meg. Men 68 millioner aksjer er ikke så mye når det er 2,6 milliarder aksjer i BGBIO, lite sannsynlig at det utgjør mye nedgang i handelen. I såfall er det noen som får kjøpt seg billig inngang ned mot 20 øre i en time, før den spretter opp igjen mot 25 - 30 øre.

Jeg tror at BGBIO er inne i korrigering opp etter at kursen falt svært mye lenger ned en fornuft og tall skulle tilsi. Jeg tror også at det kan komme nyheter i forbindelse med presentasjonen som BGBIO skal holde i San Diego, USA 9. - 12. desember. Men jeg vet ikke. At kursen går opp og ikke minst at omsetningen plutselig øker med 10 - 12 gangen er også et tegn på at noen "større fisker" kjøper seg inn/ øker sin beholdning.

Men mest av alt vil jeg si at du burde ikke være så opptatt av kursen hver dag. BGBIO er en volatil aksje som har gått 10 - 30 - 100 prosent på en dag siste 2 månedene, og da kan det komme utslag nedover også. Fant ikke artikkelen nå, men har lest at 90 prosent av kundene til Nordnet som driver med daytraiding taper penger. Det er svært vanskelig å konkurrere med robottene som står i kjelleren til Oslo Børs for å få minst mulig ping og kan ligge inn kjøp og salgsorder på ett millisekund og har logaritmer laget av de beste traderne på markedet.

Så mitt råd er å finne ditt interessefelt, det du kan noe om, finne ett selskap som driver innenfor dette og lese deg opp som fy, så du vet alt om dette selskapet. Så satser du og kjøper aksjer og setter ett target/ kurs du vil selge deg ut på. Og da står du i det samme pokker. Og ikke sats mer enn du tåler å tape, selv om det frister aldri så mye.

Merk at også proffene er til stede på disse forumene, og at alle her inne er her for sine egne vegne. Dersom noen skifter mellom å være positiv eller negativ til en aksje, bør du styre unna råd og tips fra vedkommende.

Lykke til. I morgen blir nok en bra dag! Tror jeg ;-)
Slettet bruker
07.12.2023 kl 23:44 87455

Å sanse med etterpåklokskap uten særlig annet sannhetsvitne enn seg selv har vel ingenting på dette forumet å gjøre, eller tror (?) du fortsatt på nissen?
Slettet bruker
07.12.2023 kl 23:46 87435

Å tro, som du sier over alt i seansen din, hjelper lite i aksjemarkedet. Det handler om å vite...
Karsten07
08.12.2023 kl 00:02 87397

Tro? Du finner ikke det ordet i mitt innlegg.. Det var vel i innlegget over at ordet "tro" ble nevnt i de første avsnittene.
Da får jeg utfordre deg da Uglefar.. i og med du sier det handler om å vite.. Hvilken dato skjer det et større gjennombrudd da, i og med du vet mener jeg?
Timespa
08.12.2023 kl 08:34 86968

Jeg skrev et innlegg om verdsetting og emisjonen i mai, se nedenfor. Analysen er ganske lik i dag.


Timespa
22.05.2023 kl 10:01
8622

Når emisjonen kom før kursdrivende nyheter så er det bra at det ble en fortrinnsrettet emisjon med solide incentivmekanismer knyttet til warrants – som gir betydelig opsjonsverdi for de som tegner seg. Jeg har i likhet med mange, vært med siden forrige emisjon og tapt mye sålangt, men er optimistisk med tanke på teknologi og har økt min eksponering betydelig nå for å delta i fortrinnsrettet emisjon.

2,5 milliarder aksjer *0,1 = 250 mill. Ved kurs 0,1 verdsettes aksjen rett rundt kontantbeholdningen. Ex kursen på 0,16 er også konservativ for den tar innover seg børsfallet ned til under 2 kroner etter at emisjonen ble gjort kjent. Ved forrige topp/emisjon ble selskapet verdsatt til ca 4 BNOK – mye basert på Covid optimisme og AXL sitt potensiale inn mot denne type virusinfeksjoner. Etter dette tidspunktet har Bergenbio levert betydelige fremskritt i sin kreftforskning, Covid sporet er dødt men er erstattet av en «hvilende optimisme» om at AXL kan ha en verdi inn mot virusbekjempelse i fremtiden. La oss bruke de 4 BNOK i peak verdi som illustrasjon på suksess, dvs 3,5 BNOK i teknologi og resten cash/skattemessig underskudd.

Et forsøk på verdsetting, hvor verdien av AXL er den ukjente. Skulle kursen gå under 0.2-0,3 fra i morgen av, vil det være gode kjøpsmuligheter for de som har troen på Bemcentinib som kommersiell suksess. At kursen er under 1 krone i dag, viser at investorene som selger ikke forstår verdien av tegningsretter, warrants og verdien av selskapet etter emisjon…..

Lav case verdi: 250 cash + 200 i skattemessig verdi underskudd til fremføring (40% av samlet underskudd til fremføring) + 50 mnok i teknologiverdi = 500 mnok, dvs 0,2 i aksjeverdi etter emisjon

Risket suksess case verdi: 250 cash + 300 i skattemessig verdi underskudd til fremføring (60% av samlet underskudd til fremføring) + 350 mnok i teknologiverdi (10% av 3,5 BNOK)= 0,36 i aksjeverdi etter emisjon.

Urisket suksess case: 250 cash + 500 i skattemessig verdi underskudd til fremføring (100% av samlet underskudd til fremføring) + 3500 mnok i teknologiverdi= 1,7 i aksjeverdi etter emisjon.

Blue sky scenario: Bemcentinib blir avgjørende som tilleggsbehandling for at Keytruda skal beholde sin markedsmakt etter at patentet går ut om få år…. Da snakker vi om helt andre prisingsmekanismer som vil gi Viking Lotto avkastning.
Lakshmi
08.12.2023 kl 08:59 86786

Karsten, godt å se at der er litt motvekt i hausingen her, er mye risk i BgBio enda.......er ikke et case du bør gå all in i.
Slettet bruker
08.12.2023 kl 11:37 86478

Spørsmålet på din beskrivelse om emisjonen bør da bli: Hvorfor ble denne satt til 10 øre og ikke 50 øre, eller en krone om verdiene er så fantastiske som du hevder? Selvsagt fordi de største aksjonærene neppe ville tegne seg = verdsatte selskapet/en ny kapitalinnstrøyting til særlig mer enn nettopp 10 øre.. Skattemessig verdi er greit nok, men ikke en håndfast verdi i dette spillet ettersom skattemessig verdi først kommer til rette når alt annet går utforbakke..Altså får du ikke markedet til å prise dette inn i en vekstmessig sammenheng. Videre så er prising av dine faktorer som kontantbeholdning, forlatt covidspor mm dessverre ikke noe prioritert i investorers øyne, da det er fremtidens fakta som teller. For BergenBio gjelder dette nå kun Bemcentinidsatsingen, selv om mangeher tror at ymtet melding om partner gjelder dette forhold, og ikke har forstått at det gjelder tilvestamad-prosjektet..
Forøvrig kan det være balansert å opplyse om at Bio-bossen Olin i 2021 kjøpte aksjer når kursen var 20 kroner:
Det har som kjent kommet reaksjoner på at ledelsen ikke investerte noe særlig store beløp i den siste 10-øres emisjonen.
-Martin Olin kjøpte i januar 2022 rundt 37.000 aksjer i BergenBio til en snittpris på ca 20 kroner - for tilsammen 750.000 kroner.. (Kilde: Finansavisen den gang)
ctrlaltdel
08.12.2023 kl 12:34 86305

750000 var og er et lite beløp for CEO. Han bommet hvertfall på den investeringen. Håper han har bedre oversikt nå.
Ravntid
08.12.2023 kl 13:25 86146

Går trått i dag, men sunnhetstegn at kursen faller på lavt volum: det betyr at det er få som er villig til å selge for under 22-23 øre. Får vi en liten finale på slutten i dag? Ser ikke bort i fra det jeg da.

Sitter uansett rolig i min lille sjørøverskute og koser meg, og har svært god tro på en god kommende uke for alle BGBIO aksjonærer. Både de som tror kursen skal gå opp og de som tror den skal gå ned, samt de som finnes eller ikke finnes på forumet😉
Redigert 08.12.2023 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Ravntid
08.12.2023 kl 14:27 85985

De dagene det går ned er det greit å titte på BGBIO chartet med 3 eller 6 måneder periode. Ser hvilken retning og tydelig tendens kursen har. Dette kommer til å bli svært bra, og det skjer mest sannsynlig på den måten at vi står opp en dag i nær fremtid og har fått doblet investeringene våre. Så jeg holder hardt på aksjene mine både i oppgang og nedgang. Noen ganger er det faktisk vanskelig når det går opp.

Spennende tider dette. Gleder meg til mandag, helgene har blitt kjedelige etter at jeg satt pengene i BGBIO!🤓
Redigert 08.12.2023 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
Timespa
08.12.2023 kl 15:00 85871

Ja, 10 øre var jeg og mange med meg strålende fornøyd med. For de fleste langsiktige (meg selv inkludert), deltok i forrige emisjon med store beløp til 37,50 kr og tapte 99% av midlene. Flere av topp20 aksjonærene deltok ikke i emisjonen og ble således vannet kraftig ut, vi som deltok og overtegnet fikk "gratis tegningsretter" på kjøpet. Kjempedeal som gjør at de av oss som har vært med både i topp og bunn stort sett er i positivt farvann nå om en i tillegg kjøpte en del på 8-10 øre..

Jo underskudd til fremføring har en betydelig verdi for ethvert selskap som driver med farmasi/forskning, dette har jeg en egen tråd med diskusjon om tidligere. En får ikke fullt betalt for underskuddet, men det er ingen tvil om at det verdsettes også i et vekstcase. Underskudd til fremføring er en fundamentalverdi for Bergebio, mindre likvid enn cash men likevel et krav mot myndighetene skal inngå i verdsettelsen. Selvfølgelig skal cash inngå i verdsettelsen av et vekstselskap, det er jo også en fundamentalverdi som beskytter mot nedside. Bergenbio er gjeldfritt, det er et meget viktig poeng - som gjør at konkursrisikoen ikke er der.
Redigert 08.12.2023 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
laffen123
08.12.2023 kl 19:14 85484

Da har de delt ut på obsjoner til seg selv ja