Tråden er privat, og bare inviterte kan svare
BGO
Ravntid skrev Take off om 3-2-1…🧨
Med rette var vi på listen 🥳✔️💯 … Her er det bare å akkumulere , fin konsolidering som tetter alle gap her og der før neste stasjon 0,35-0,4 🚀..
Redigert 15.12.2023 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
elnomi
15.12.2023 kl 10:56
7682
Ravntid skrev Take off om 3-2-1…🧨
Det sementeres nå en bunn og solid støtte +20 øre og det bygges opp til at kursen snarlig skal høyere opp og etableres på 30 øre tallet i første omgang. Deretter må en strekke ser mot 50-60 øre og videre oppover.
BGBIO et knallsolid og et «must have» i porteføljen for 2024.
BGBIO et knallsolid og et «must have» i porteføljen for 2024.
Redigert 15.12.2023 kl 11:02
klaesp
15.12.2023 kl 11:02
7800
Denne aksjen har gått alt for mye i forhold til denne tidlige fasen hvor selskapet befinner seg..
Denne vil korrigere i første omgang ned til 0.20..
Denne vil korrigere i første omgang ned til 0.20..
klaesp
15.12.2023 kl 11:11
7746
At selskapet er i en veldig tidlig fase med den ene gjenværende studie de satser på. I tillegg er det lenge til de vil presentere effekt resultater fra studien, sent 24 tidlig 25.. Fordel at selskapet har penger ut denne tiden som + i margen.
Tigerberget
15.12.2023 kl 11:43
7700
Korrekt.
En pest og en plage med spiss penn og sikkert skarp tunge.
Bidrar kun med selvskryt og uanstendig oppførsel.
Flott å ha blokkeringmulighet for å isolere slik støy.
Bare vent å se hvis Flotten har sugd seg fast i disse trådene også nå…
En pest og en plage med spiss penn og sikkert skarp tunge.
Bidrar kun med selvskryt og uanstendig oppførsel.
Flott å ha blokkeringmulighet for å isolere slik støy.
Bare vent å se hvis Flotten har sugd seg fast i disse trådene også nå…
Hehe, det var noen som sa det i sin tid med Borr og PGS og, Rå er chilled;)😎.. Her bunnfisker vi.. Jeg går nå og bare tenker på biosimilar biten som en forum deltaker tok opp , BIG BIG 🎯💯.. Nei, blir feil å sammenligne ! Her er oppsiden beyound imagination.. Hva er prisen på livsforlengende behandling? Hva vil helsemyndighetene spare på biosimilars ? Osv😜
Redigert 15.12.2023 kl 11:50
Ravntid
15.12.2023 kl 11:52
7833
Fra dagen artikkel i Finansavisen, om nyttårsraketter:
« Harper understreker at taperaksjene dermed faller mer enn hva de fundamentale forholdene skulle tilsi. Når salgspresset etter hvert stopper, så får man en rekyl mot slutten av året.»
BGBIO fall før, under og etter emisjonen var ekstremt. Her skjer det nå en korrigering mot 70-110 øre.
20 øre ser vi neppe igjen😊
« Harper understreker at taperaksjene dermed faller mer enn hva de fundamentale forholdene skulle tilsi. Når salgspresset etter hvert stopper, så får man en rekyl mot slutten av året.»
BGBIO fall før, under og etter emisjonen var ekstremt. Her skjer det nå en korrigering mot 70-110 øre.
20 øre ser vi neppe igjen😊
Natig
15.12.2023 kl 13:08
7781
Ravntid skrev https://www.bergenbio.com/investors/presentations
Kan bli både jule- og nytt års rakett. Det er godt mulig at vi fær melding om partner avtale før jul, eller nyttår, vedr r Tilvestamab, Teknisk ser det også bra ut.
tobo581
15.12.2023 kl 13:20
7805
Absolutt mulig at dette blir raketten. Launchpad nå kanskje.
Hva indikerer forresten at det kan komme partneravtale innen neste to ukene? Veldig raskt isf
Hva indikerer forresten at det kan komme partneravtale innen neste to ukene? Veldig raskt isf
Redigert 15.12.2023 kl 13:24
Nickhead
15.12.2023 kl 13:33
7836
Hva?????
Har du enda mer penger du vil donere bort??
Ellers vil jeg råde dere å følge dnb'råd
De vil så gjerne bidra til at slike som dere tjener maaaaase penger!!
Møøøø!!
Har du enda mer penger du vil donere bort??
Ellers vil jeg råde dere å følge dnb'råd
De vil så gjerne bidra til at slike som dere tjener maaaaase penger!!
Møøøø!!
elnomi
15.12.2023 kl 17:14
7529
elnomi
15.12.2023 kl 18:08
7369
skadi skrev Få du noe positivt ut av denne børsmelding?
Enig! På tide! Viktig å ha fokus på det rette for selskapet. Over 30 øre neste uke.
klaesp
15.12.2023 kl 18:45
7234
Da er det kun ett studie igjen får BB
Risiko er betydelig, og kursen vil gjenspeiles om noen dager.
Risiko er betydelig, og kursen vil gjenspeiles om noen dager.
Redigert 15.12.2023 kl 19:04
King
15.12.2023 kl 19:30
7096
Det har vel ikke vært mye oppmerksomhet rundt EU Solid Act og BGBIO sin rolle der. Bør ikke påvirke kursen nevneverdig. På kort sikt er det ikke mange triggere vi venter på, men desto større om de slår til.
Fokus på NSLC vel og bra men dette er fra idag og er kanskje koblet til tidligere publikasjon om glioblastoma? 👉🏻(https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29531161/ ) https://www.getnews.info/1370602/recurrent-glioblastoma-pipeline-fda-approvals-clinical-trials-developments-and-companies-2023-updated.html
elnomi
15.12.2023 kl 20:53
6914
Nydelig, les selv.
The leading Recurrent Glioblastoma Companies working in the market include ….»BerGenBio ASA»
The leading Recurrent Glioblastoma Companies working in the market include ….»BerGenBio ASA»
Ravntid
15.12.2023 kl 22:26
6741
Skal nilese denne artikkelen i helgen!🙋🏻♂️🤓🎄 Forresten en grei dag, litt opp og ned og landet på status Quo. Greit for meg🙋🏻♂️🤓🙌
Ravntid
15.12.2023 kl 23:31
6577
Helt klart. Sitter på mine aksjer og komet ikke til å selge før 1 krone. Steinhard på det🙋🏻♂️ Dette går veien folkens, vi trenger bare gjøre en ting: ikke selg en aksje!🙋🏻♂️🙌😊🎂
Redigert 15.12.2023 kl 23:31
Ravntid
16.12.2023 kl 00:23
6471
Vær sikker, jeg er inne i BGBIO. Det er en ting som er sikkert! Jeg blir med uansett retning, opp og ned. Men nå blir det 30 øre neste, og flere eiere. Vent å se..🙋🏻♂️🤓🧨🚀
elnomi
16.12.2023 kl 00:36
6446
BerGenBio er kommet inn i listen over DNB sine nyttårsraketter!!
https://www.finansavisen.no/finans/2023/12/15/8072299/dette-er-dnb-markets-nyttarsraketter
DNB er blitt positiv til BGBIO og tror kursen kan gå til himmels?
«Nå står ikke verden til påske, eller jul»
Når den siste pessimist er blitt optimist, ja da!!
https://www.finansavisen.no/finans/2023/12/15/8072299/dette-er-dnb-markets-nyttarsraketter
DNB er blitt positiv til BGBIO og tror kursen kan gå til himmels?
«Nå står ikke verden til påske, eller jul»
Når den siste pessimist er blitt optimist, ja da!!
Restplassno
16.12.2023 kl 08:43
6257
Per nå er kjøp av tegningsretter et bet på at kursen er over 22 øre i april. Man kan mao kjøpe tegningsretter i dag, og ha 20% å gå på i kursfall frem til april. Går kursen 20% andre veien, går nok tegningsrettene 50% eller så. Går kursen til 80-90 øre vil tr nok 6-doble seg.
Det er en gunstig posisjon å sitte i, med en del å gå på på nedsiden, og flerdobling på oppsiden. Vil si det er bedre å sitte på tr til 9 øre her på 25 øre bgbio enn å sitte med tr til 9 øre på 22 bgbio.
Det er en gunstig posisjon å sitte i, med en del å gå på på nedsiden, og flerdobling på oppsiden. Vil si det er bedre å sitte på tr til 9 øre her på 25 øre bgbio enn å sitte med tr til 9 øre på 22 bgbio.
Redigert 16.12.2023 kl 08:45
Ravntid
16.12.2023 kl 09:20
6169
Det er sikkert lurt å ha tegningsretter, kan være svært gunstig. Og det er gunstig for BGBIO og aksjonærer, mer penger i kassen. Jeg har ikke det, kun aksjer i BGBIO fordi:
1. Der tar lang tid å løse inn warrants. Kursen kan endre seg mye på 3-4 dager.
2. Ubrukte warrants blir tapt i sin helhet i april.
Merk at jeg er ikke imot at folk kjøper warrants/ BGBIS, det er en fordel for oss aksjonærer at folk gjør det. Men ser at noen fremstiller dette som en gavepakke basert på øyeblikk kurs og nærmest uten risiko. Det stemmer ikke.
Men BGBIO’er og BGBIS’ere er på samme lag, så vil ikke krangle om dette🙌👍
1. Der tar lang tid å løse inn warrants. Kursen kan endre seg mye på 3-4 dager.
2. Ubrukte warrants blir tapt i sin helhet i april.
Merk at jeg er ikke imot at folk kjøper warrants/ BGBIS, det er en fordel for oss aksjonærer at folk gjør det. Men ser at noen fremstiller dette som en gavepakke basert på øyeblikk kurs og nærmest uten risiko. Det stemmer ikke.
Men BGBIO’er og BGBIS’ere er på samme lag, så vil ikke krangle om dette🙌👍
ctrlaltdel
16.12.2023 kl 09:44
6142
Sto også på dnb sin nyttårsrakett-liste i 2022. Det gikk ikke så bra.
Så kom dnb i 2023 med kursmål 0.05 NOK. Det gikk heller ikke så bra
De har bommet totalt.
Så kom dnb i 2023 med kursmål 0.05 NOK. Det gikk heller ikke så bra
De har bommet totalt.
Redigert 16.12.2023 kl 09:45
Restplassno
16.12.2023 kl 09:47
6131
Enig i det du sier. Men jeg fremstilte det slik som det er, tenker jeg. Det at tr er på 9 øre og ikke 26-13=13 øre, viser meg at en del av det du sier begynner å bli tatt høyde for i kursen. Tidligere har de fulgt hverandre tettere og det har vært et mindre "cushion" for tr. Nå får man en tr som gir en positiv risikopremium i form av større avstand mellom tr+tegningskurs og bgbio kurs. Jeg har begge jeg, i varierende konsentrasjon, så jeg er på begge lag. Bgbio er absolutt enklest å forholde seg til, men om man har gjort seg gode resonnementer mht bgbis er det fullt mulig å ta et mer giret bet på bgbio.
kaliber
16.12.2023 kl 17:09
5548
Ja, der var oppgangen spolert, rett ned på mandag selv om ledelsen forsøker å berolige markedet!
IncognitoPamda
16.12.2023 kl 20:40
5230
Gitt at vi stod stille på fredag så kan det være vi går ned, men det var da ikke så dårlige nyheter så vidt jeg skjønner. Det er for få testpasienter, så det gir ikke mening å fortsette med studien enn så lenge. Det er en hump I veien, men jeg kan ikke skjønne så voldsomt mye fundamentalt har endret seg?
Det er bare en bekreftelse på det som er kjent og kommunisert tydelig nemlig at hovedfokuset vil være NSLC. Dette er utelukkende positivt da de gjenværende ressurser går til det som faktisk teller! Aldri trodd på den covid biten uansett , old news det med covid .. Se på pfizer og deres covid satsing siste året.. Bare bra dette!😎👍💯.. Det er ikke altfor mange børsdagene før Q4 der det lure smilet til Olin sist på økonominyhetene sa alt, så det er bare å akkumulere og ikke la seg lure her om en død covid spor
Redigert 16.12.2023 kl 20:54
Predator
17.12.2023 kl 03:20
4858
Predator skrev Hvorfor ? Fordi at ………… - utdyp gjerne litt mer.
Dårlig forsøk kaliber.
«Alle» vet at «Covid-greia» ble pauset allerede i april og at denne meldingen bare er en formalitet.
Ikke vent på dårlige tider.
You snooze, you loose.
«Alle» vet at «Covid-greia» ble pauset allerede i april og at denne meldingen bare er en formalitet.
Ikke vent på dårlige tider.
You snooze, you loose.
klaesp
17.12.2023 kl 08:10
4731
Tja , det blir færre og færre bein å stå på for BB sin del.
AML Studie har det kommet ny Soc behandling, slik at denne studien vil ikke prioriteres.
COVID studie er langt ned grunnet rekruttering.
Dette viser at det er betydelig risiko i biotek og BB i intet unntak. Da er det kunne ett studie igjen.
Ja , risiko er betydelig for selskapet og aksjonærene.
AML Studie har det kommet ny Soc behandling, slik at denne studien vil ikke prioriteres.
COVID studie er langt ned grunnet rekruttering.
Dette viser at det er betydelig risiko i biotek og BB i intet unntak. Da er det kunne ett studie igjen.
Ja , risiko er betydelig for selskapet og aksjonærene.
Redigert 17.12.2023 kl 08:18
elnomi
17.12.2023 kl 11:48
7605
To meget positive ting
DNB har snutt helt i BGBIO og mener nå at BGBIO blir en nyttårsrakett.
https://www.getnews.info/1370602/recurrent-glioblastoma-pipeline-fda-approvals-clinical-trials-developments-and-companies-2023-updated.html
BGBIO står kanskje helt i startgropen til noe stort som også gjør at DNB får rett i sin spådom om en nyttårsrakett.
DNB har snutt helt i BGBIO og mener nå at BGBIO blir en nyttårsrakett.
https://www.getnews.info/1370602/recurrent-glioblastoma-pipeline-fda-approvals-clinical-trials-developments-and-companies-2023-updated.html
BGBIO står kanskje helt i startgropen til noe stort som også gjør at DNB får rett i sin spådom om en nyttårsrakett.
OBXtimist
17.12.2023 kl 17:50
7137
Ser de har BGBIO som en av flere mulige som kan øke, men har de rørt kursmålet på aksjen?
Meg bekjent står de fortsatt på 5 øre...eller?
Meg bekjent står de fortsatt på 5 øre...eller?
Ravntid
17.12.2023 kl 20:05
6792
Jeg tror vi skal videre opp i uken som kommer, BGBIO er fremdeles lavt priset etter mitt hode: da skulle kursen stått i minimum 70 øre allerede. Over nyåret venter spennende resultater på klinisk test som virkelig åpner døren for samarbeid og partner. Jeg tror også flere og flere får øynene opp for BGBIO og dette spennende caset som har potensialet til virkelig gå til himmels.
Og husk dette: BGBIO har ingen gjeld og løpende finansutgifter slike mange andre selskap har. Etter emisjonen i august (+warrants), samt halvering av driftsutgifter, så er BGBIO finansiert til Q1-Q2 2025. Markedsverdien på BGBIO er per 17.12.2023 omtrent det samme som kontant beholdning og verdien av det fremførbare underskuddet for en aktør som kjøper hele selskapet. Dette vil si at alle patenter og rettigheter / royalties er priset til null til null ved dagens kurs. Patentene er den virkelig verdien i selskapet. BGBIO er svært underpriset.
Og husk dette: BGBIO har ingen gjeld og løpende finansutgifter slike mange andre selskap har. Etter emisjonen i august (+warrants), samt halvering av driftsutgifter, så er BGBIO finansiert til Q1-Q2 2025. Markedsverdien på BGBIO er per 17.12.2023 omtrent det samme som kontant beholdning og verdien av det fremførbare underskuddet for en aktør som kjøper hele selskapet. Dette vil si at alle patenter og rettigheter / royalties er priset til null til null ved dagens kurs. Patentene er den virkelig verdien i selskapet. BGBIO er svært underpriset.
Realisten2
17.12.2023 kl 20:23
6771
Tror du må forklare rasjonale... SKal den ned pga Covid meldingen mener du?
Der er vel ikke noe fundamentalt anderledes nå i forhold til den positive melding fra CEO for litt siden?
Der er vel ikke noe fundamentalt anderledes nå i forhold til den positive melding fra CEO for litt siden?
_Rå_
17.12.2023 kl 21:09
6580
Riktig , men de henger alltid etter, eller rettere sagt løper etter:) .. Og en helt annen ting ! Blir kontoen stengt , kan det hjelpe med en (., -, _) foran eller etter nicken for å beholde den.. Jaggu har det blitt mye prikking og stikking( om ikke strikking) på den nicken gjennom årene 😂😎.. Ha en fin kveld alle sammen , dette med BBIO blir helt rått💯
Redigert 17.12.2023 kl 21:14
BH
17.12.2023 kl 22:14
6358
Dette blir neste suksess🤩
Hele artikkelen:
LOVENDE: En studie som undersøker bruk av AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib), utviklet av det norske selskapet BergenBio, viser lovende resultater for behandling av AML hos pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi. Ingvild Festervoll Melien
Mener norsk legemiddel må tas ned fra hyllen: – Ser effekt
Bjørn Tore Gjertsen skulle ønske legemiddelselskapet BergenBio tar ned legemiddelet BGB324 (bemcentinib) fra hyllen og videreutvikler det mot leukemi.
Michael Chr. A. Simonsen
JOURNALIST
PUBLISERT Torsdag 14. desember 2023 - 09:32 SIST OPPDATERT Torsdag 14. desember 2023 - 10:00Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post
– Mitt inntrykk er at dette er et legemiddel som kan være spennende å se mer og nærmere på. Denne studien viser spennende data, sier Bjørn Tore Gjertsen, overlege og professor ved Haukeland universitetssjukehus og Universitetet i Bergen.
Gjertsen bidrar på en rekke postere på hematologikongressen American Society of Hematology (ASH), blant annet om AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib).
Studien overlegen refererer til undersøker bruk av AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib), utviklet av det norske selskapet BergenBio, og viser lovende resultater for behandling av akutt myelogen leukemi (AML) hos pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi.
Startet i 2014
Gjertsen var den som doserte den første pasienten med legemiddelet i 2014.
ASH 2023
Ny studie om benmargskreft: – Forandrer hva som er standard behandling
– Dette var en meningsfull studie, det er min følelse. Her viser man at totaloverlevelse er økt med 18 måneder for dem som ikke er behandlet tidligere, og åtte måneder for dem som har fått legemiddelet i kombinasjon med lavdose cytarabin.
Det er undersøkt kombinasjon av legemiddelet med lavdose cytarabin hos en undergruppe av AML-pasienter.
En fjerdedel av pasientene i studien responderte på kombinasjonsbehandlingen, og pasientene som responderte levde i gjennomsnitt betydelig lenger enn dem som ikke responderte på behandlingen.
Studien viste også at behandlingen assosieres med økt aktivitet av immunceller, spesielt cytotoksiske celler, og at det kan knyttes til bedre respons på behandlingen.
– Nå venter BergenBio på resultater fra en viktig lungestudie. Kanskje resultatene derfra kan gjøre at de restarter legemiddelprogrammet, men jeg er relativt pessimistisk, sier Gjertsen, som tror selskapet må hente mer kapital hvis legemiddelet skal utvikles videre med tanke på AML.
Tolerert hos svake pasienter
Konklusjonen til studien er at funnene rettferdiggjør videre klinisk utvikling av bemcentinib for AML-pasienter som ikke egner seg for intensiv kjemoterapi. Forskerne påpeker at det er behov for mer forskning som kan bidra til å forstå mekanismene bak behandlingsresponsen, som igjen kan bidra til å finne ut hvilke pasienter som vil ha nytte av behandlingen.
Gjertsen sier medikamentet har potensial til å bli et sykdomskontrollerende preparat.
ASH 2023
Vaksinestudier på AML presentert på ASH: – Oppsiktsvekkende gode resultater
– Venetoklaks er effektivt med tanke på økt overlevelsee, men ikke til sykdomskontroll, så spørsmålet blir hva vi kan gi? Jeg kan tenke meg å bruke bemcentinib, kanskje i kombinasjon med noe annet – ja, kanskje nettopp venetoklaks. Denne studien viser at legemiddelet er tolerert hos en gruppe pasienter som er veldig svake og gjennombehandlet når det er gitt.
– Krevende med lavdose cytarabin
Gjertsen sier at lavdose cytarabin som er brukt i studien, ikke er veldig aktuelt for bruk i Norge og Norden.
– Det krever nesten innleggelse for å administreres, det er svært krevende med to subkutane injeksjoner daglig i ti dager.
En annen poster av BGB324 (bemcentinib), som utgår fra samme studie, hvor Gjertsen er med, har inkludert 86 pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi. Pasientene fikk enten monobehandling med bemcentinib eller i kombinasjon med andre legemidler. Funn viser at legemiddelet er godt tolerert og hadde en sikkerhetsprofil som er sammenlignbar med andre legemidler.
Studien fant at pasienter som mottok legemiddelet i monoterapi eller i kombinasjonsbehandling, hadde en betydelig overlevelsesfordel sammenlignet med historiske data, både pasienter i første remisjon og pasienter som har hatt tilbakefall.
Interessekonflikter: Eierskap og styremedlem: Hà Biotechnology AS, Kinn Therapeutics AS, Alden Cancer Therapy II. Oppgaver som konsulent og rådgiver: Otsuka, Laboratoires Delbert, Immedica, BerGenBio, Novartis, Astellas Pharma, Incyte, MSD (Norge) AS, AstraZeneca AS. Foredrag: Abbvie, Pfizer, Sanofi Ge
Hele artikkelen:
LOVENDE: En studie som undersøker bruk av AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib), utviklet av det norske selskapet BergenBio, viser lovende resultater for behandling av AML hos pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi. Ingvild Festervoll Melien
Mener norsk legemiddel må tas ned fra hyllen: – Ser effekt
Bjørn Tore Gjertsen skulle ønske legemiddelselskapet BergenBio tar ned legemiddelet BGB324 (bemcentinib) fra hyllen og videreutvikler det mot leukemi.
Michael Chr. A. Simonsen
JOURNALIST
PUBLISERT Torsdag 14. desember 2023 - 09:32 SIST OPPDATERT Torsdag 14. desember 2023 - 10:00Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post
– Mitt inntrykk er at dette er et legemiddel som kan være spennende å se mer og nærmere på. Denne studien viser spennende data, sier Bjørn Tore Gjertsen, overlege og professor ved Haukeland universitetssjukehus og Universitetet i Bergen.
Gjertsen bidrar på en rekke postere på hematologikongressen American Society of Hematology (ASH), blant annet om AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib).
Studien overlegen refererer til undersøker bruk av AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib), utviklet av det norske selskapet BergenBio, og viser lovende resultater for behandling av akutt myelogen leukemi (AML) hos pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi.
Startet i 2014
Gjertsen var den som doserte den første pasienten med legemiddelet i 2014.
ASH 2023
Ny studie om benmargskreft: – Forandrer hva som er standard behandling
– Dette var en meningsfull studie, det er min følelse. Her viser man at totaloverlevelse er økt med 18 måneder for dem som ikke er behandlet tidligere, og åtte måneder for dem som har fått legemiddelet i kombinasjon med lavdose cytarabin.
Det er undersøkt kombinasjon av legemiddelet med lavdose cytarabin hos en undergruppe av AML-pasienter.
En fjerdedel av pasientene i studien responderte på kombinasjonsbehandlingen, og pasientene som responderte levde i gjennomsnitt betydelig lenger enn dem som ikke responderte på behandlingen.
Studien viste også at behandlingen assosieres med økt aktivitet av immunceller, spesielt cytotoksiske celler, og at det kan knyttes til bedre respons på behandlingen.
– Nå venter BergenBio på resultater fra en viktig lungestudie. Kanskje resultatene derfra kan gjøre at de restarter legemiddelprogrammet, men jeg er relativt pessimistisk, sier Gjertsen, som tror selskapet må hente mer kapital hvis legemiddelet skal utvikles videre med tanke på AML.
Tolerert hos svake pasienter
Konklusjonen til studien er at funnene rettferdiggjør videre klinisk utvikling av bemcentinib for AML-pasienter som ikke egner seg for intensiv kjemoterapi. Forskerne påpeker at det er behov for mer forskning som kan bidra til å forstå mekanismene bak behandlingsresponsen, som igjen kan bidra til å finne ut hvilke pasienter som vil ha nytte av behandlingen.
Gjertsen sier medikamentet har potensial til å bli et sykdomskontrollerende preparat.
ASH 2023
Vaksinestudier på AML presentert på ASH: – Oppsiktsvekkende gode resultater
– Venetoklaks er effektivt med tanke på økt overlevelsee, men ikke til sykdomskontroll, så spørsmålet blir hva vi kan gi? Jeg kan tenke meg å bruke bemcentinib, kanskje i kombinasjon med noe annet – ja, kanskje nettopp venetoklaks. Denne studien viser at legemiddelet er tolerert hos en gruppe pasienter som er veldig svake og gjennombehandlet når det er gitt.
– Krevende med lavdose cytarabin
Gjertsen sier at lavdose cytarabin som er brukt i studien, ikke er veldig aktuelt for bruk i Norge og Norden.
– Det krever nesten innleggelse for å administreres, det er svært krevende med to subkutane injeksjoner daglig i ti dager.
En annen poster av BGB324 (bemcentinib), som utgår fra samme studie, hvor Gjertsen er med, har inkludert 86 pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi. Pasientene fikk enten monobehandling med bemcentinib eller i kombinasjon med andre legemidler. Funn viser at legemiddelet er godt tolerert og hadde en sikkerhetsprofil som er sammenlignbar med andre legemidler.
Studien fant at pasienter som mottok legemiddelet i monoterapi eller i kombinasjonsbehandling, hadde en betydelig overlevelsesfordel sammenlignet med historiske data, både pasienter i første remisjon og pasienter som har hatt tilbakefall.
Interessekonflikter: Eierskap og styremedlem: Hà Biotechnology AS, Kinn Therapeutics AS, Alden Cancer Therapy II. Oppgaver som konsulent og rådgiver: Otsuka, Laboratoires Delbert, Immedica, BerGenBio, Novartis, Astellas Pharma, Incyte, MSD (Norge) AS, AstraZeneca AS. Foredrag: Abbvie, Pfizer, Sanofi Ge
Predator
18.12.2023 kl 00:22
6100
En liten fun-fact på starten av en ny uke.
Topp 20 har Ila. de siste 3 uker økt med 11.965.625 aksjer.
Topp 20 har Ila. de siste 3 uker økt med 11.965.625 aksjer.
elnomi
18.12.2023 kl 08:21
5763
Nydelig, ikke rart at DNB har BGBIO som sin nyttårsrakett i år.
Topp20 øker, Snart "takeoff"?
Topp20 øker, Snart "takeoff"?
Redigert 18.12.2023 kl 08:21
Natig
18.12.2023 kl 08:59
5558
Investtech har den også som nyttårsrakett. Jeg har den som årets rakett!