elnomi
17.12.2023 kl 11:48 7336

To meget positive ting

DNB har snutt helt i BGBIO og mener nå at BGBIO blir en nyttårsrakett.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/12/15/8072299/dette-er-dnb-markets-nyttarsraketter

https://www.getnews.info/1370602/recurrent-glioblastoma-pipeline-fda-approvals-clinical-trials-developments-and-companies-2023-updated.html

BGBIO står kanskje helt i startgropen til noe stort som også gjør at DNB får rett i sin spådom om en nyttårsrakett.
OBXtimist
17.12.2023 kl 17:50 6868

Ser de har BGBIO som en av flere mulige som kan øke, men har de rørt kursmålet på aksjen?

Meg bekjent står de fortsatt på 5 øre...eller?
Ravntid
17.12.2023 kl 20:05 6528

Jeg tror vi skal videre opp i uken som kommer, BGBIO er fremdeles lavt priset etter mitt hode: da skulle kursen stått i minimum 70 øre allerede. Over nyåret venter spennende resultater på klinisk test som virkelig åpner døren for samarbeid og partner. Jeg tror også flere og flere får øynene opp for BGBIO og dette spennende caset som har potensialet til virkelig gå til himmels.

Og husk dette: BGBIO har ingen gjeld og løpende finansutgifter slike mange andre selskap har. Etter emisjonen i august (+warrants), samt halvering av driftsutgifter, så er BGBIO finansiert til Q1-Q2 2025. Markedsverdien på BGBIO er per 17.12.2023 omtrent det samme som kontant beholdning og verdien av det fremførbare underskuddet for en aktør som kjøper hele selskapet. Dette vil si at alle patenter og rettigheter / royalties er priset til null til null ved dagens kurs. Patentene er den virkelig verdien i selskapet. BGBIO er svært underpriset.
Nickhead
17.12.2023 kl 20:16 6522

Denne skal ned !!
Det burde de fleste forstå
Realisten2
17.12.2023 kl 20:23 6507

Tror du må forklare rasjonale... SKal den ned pga Covid meldingen mener du?
Der er vel ikke noe fundamentalt anderledes nå i forhold til den positive melding fra CEO for litt siden?
_Rå_
17.12.2023 kl 21:09 6316

Riktig , men de henger alltid etter, eller rettere sagt løper etter:) .. Og en helt annen ting ! Blir kontoen stengt , kan det hjelpe med en (., -, _) foran eller etter nicken for å beholde den.. Jaggu har det blitt mye prikking og stikking( om ikke strikking) på den nicken gjennom årene 😂😎.. Ha en fin kveld alle sammen , dette med BBIO blir helt rått💯
Redigert 17.12.2023 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
BH
17.12.2023 kl 22:14 6094

Dette blir neste suksess🤩

Hele artikkelen:

LOVENDE: En studie som undersøker bruk av AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib), utviklet av det norske selskapet BergenBio, viser lovende resultater for behandling av AML hos pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi. Ingvild Festervoll Melien
Mener norsk legemiddel må tas ned fra hyllen: – Ser effekt
Bjørn Tore Gjertsen skulle ønske legemiddelselskapet BergenBio tar ned legemiddelet BGB324 (bemcentinib) fra hyllen og videreutvikler det mot leukemi.
Michael Chr. A. Simonsen
JOURNALIST
PUBLISERT Torsdag 14. desember 2023 - 09:32 SIST OPPDATERT Torsdag 14. desember 2023 - 10:00Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post
– Mitt inntrykk er at dette er et legemiddel som kan være spennende å se mer og nærmere på. Denne studien viser spennende data, sier Bjørn Tore Gjertsen, overlege og professor ved Haukeland universitetssjukehus og Universitetet i Bergen.

Gjertsen bidrar på en rekke postere på hematologikongressen American Society of Hematology (ASH), blant annet om AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib).

Studien overlegen refererer til undersøker bruk av AXL-hemmeren BGB324 (bemcentinib), utviklet av det norske selskapet BergenBio, og viser lovende resultater for behandling av akutt myelogen leukemi (AML) hos pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi.

Startet i 2014
Gjertsen var den som doserte den første pasienten med legemiddelet i 2014.

ASH 2023

Ny studie om benmargskreft: – Forandrer hva som er standard behandling
– Dette var en meningsfull studie, det er min følelse. Her viser man at totaloverlevelse er økt med 18 måneder for dem som ikke er behandlet tidligere, og åtte måneder for dem som har fått legemiddelet i kombinasjon med lavdose cytarabin.

Det er undersøkt kombinasjon av legemiddelet med lavdose cytarabin hos en undergruppe av AML-pasienter.

En fjerdedel av pasientene i studien responderte på kombinasjonsbehandlingen, og pasientene som responderte levde i gjennomsnitt betydelig lenger enn dem som ikke responderte på behandlingen.

Studien viste også at behandlingen assosieres med økt aktivitet av immunceller, spesielt cytotoksiske celler, og at det kan knyttes til bedre respons på behandlingen.

– Nå venter BergenBio på resultater fra en viktig lungestudie. Kanskje resultatene derfra kan gjøre at de restarter legemiddelprogrammet, men jeg er relativt pessimistisk, sier Gjertsen, som tror selskapet må hente mer kapital hvis legemiddelet skal utvikles videre med tanke på AML.

Tolerert hos svake pasienter
Konklusjonen til studien er at funnene rettferdiggjør videre klinisk utvikling av bemcentinib for AML-pasienter som ikke egner seg for intensiv kjemoterapi. Forskerne påpeker at det er behov for mer forskning som kan bidra til å forstå mekanismene bak behandlingsresponsen, som igjen kan bidra til å finne ut hvilke pasienter som vil ha nytte av behandlingen.

Gjertsen sier medikamentet har potensial til å bli et sykdomskontrollerende preparat.

ASH 2023

Vaksinestudier på AML presentert på ASH: – Oppsiktsvekkende gode resultater
– Venetoklaks er effektivt med tanke på økt overlevelsee, men ikke til sykdomskontroll, så spørsmålet blir hva vi kan gi? Jeg kan tenke meg å bruke bemcentinib, kanskje i kombinasjon med noe annet – ja, kanskje nettopp venetoklaks. Denne studien viser at legemiddelet er tolerert hos en gruppe pasienter som er veldig svake og gjennombehandlet når det er gitt.

– Krevende med lavdose cytarabin
Gjertsen sier at lavdose cytarabin som er brukt i studien, ikke er veldig aktuelt for bruk i Norge og Norden.

– Det krever nesten innleggelse for å administreres, det er svært krevende med to subkutane injeksjoner daglig i ti dager.

En annen poster av BGB324 (bemcentinib), som utgår fra samme studie, hvor Gjertsen er med, har inkludert 86 pasienter som ikke er egnet for intensiv kjemoterapi. Pasientene fikk enten monobehandling med bemcentinib eller i kombinasjon med andre legemidler. Funn viser at legemiddelet er godt tolerert og hadde en sikkerhetsprofil som er sammenlignbar med andre legemidler.

Studien fant at pasienter som mottok legemiddelet i monoterapi eller i kombinasjonsbehandling, hadde en betydelig overlevelsesfordel sammenlignet med historiske data, både pasienter i første remisjon og pasienter som har hatt tilbakefall.

Interessekonflikter: Eierskap og styremedlem: Hà Biotechnology AS, Kinn Therapeutics AS, Alden Cancer Therapy II. Oppgaver som konsulent og rådgiver: Otsuka, Laboratoires Delbert, Immedica, BerGenBio, Novartis, Astellas Pharma, Incyte, MSD (Norge) AS, AstraZeneca AS. Foredrag: Abbvie, Pfizer, Sanofi Ge
Predator
18.12.2023 kl 00:22 5836

En liten fun-fact på starten av en ny uke.
Topp 20 har Ila. de siste 3 uker økt med 11.965.625 aksjer.
elnomi
18.12.2023 kl 08:21 5499

Nydelig, ikke rart at DNB har BGBIO som sin nyttårsrakett i år.
Topp20 øker, Snart "takeoff"?
Redigert 18.12.2023 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Natig
18.12.2023 kl 08:59 5294

Investtech har den også som nyttårsrakett. Jeg har den som årets rakett!
Ravntid
18.12.2023 kl 09:45 5082

Bra start på dagen, flere store poster (2 - 5 millioner aksjer) som kjøpes i en smell her nå. Det er liten motstand oppover! Ser vi 30 øre i dag tro?
Tigerberget
18.12.2023 kl 10:03 4957

Så fint at vi tjener penger på aksjen før korrigeringen da.. 🥳
Ravntid
18.12.2023 kl 10:04 4954

Litt gevinstsikring her nå, så er vi raskt på vei videre oppover hvis volumet i handelen holder seg. BGBIO er aksjen å være i nå!
Ravntid
18.12.2023 kl 10:15 4879

Mangler 1 øre til vi er på 30 øre! Noen som tviler på at vi skal dit i dag? ;-)
elnomi
18.12.2023 kl 10:21 4860

BGBIO via BGBIS er nå latterlig billig
BGBIO: 28,7 øre
BGBIS: 10 øre + 13 øre = 23 øre

Kan selge BGBIO og sette 5,7 øre rett inn på konto ved å kjøpe BGBIS til 10 øre. Helt utrolig
Restplassno
18.12.2023 kl 10:29 4808

Etterhvert som vi de neste 4 mnd nærmer oss april, vil også prisene på bgbio og bgbis nærme seg. Per nå beregner man i bgbis at prisen vil falle 30% frem mot april. Hvis man tror noe annet er bgbis en god mulighet nå. Men høyere risiko.
Ravntid
18.12.2023 kl 10:49 4680

Ja, han Nickhead solgte alt 14. desember skrev han på tråden her for noen dager siden, for da skulle BGBIO ned til 20 øre. Så feil kan en ekspert ta ;-)
elnomi
18.12.2023 kl 11:10 4561

Det beste med BGBIO er at her er det sannsynligvis en stor oppside og en er i startgropen på reprisingen av nyttårsraketten til DNB. BGBIO bør inn i porteføljen for 2024.
Tigerberget
18.12.2023 kl 11:39 4439

Han er helt ubrukelig på børsen.
Gått på mange smeller i PGS også.
Hans store styrke er å skrive hvor flink han har vært i ettertid.. 😂😂😂
Redigert 18.12.2023 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
_Rå_
18.12.2023 kl 11:44 4427

Sure ute med spådommen om 20;) .. Ellers er vi på rett vei her mot 35-40 øre med litt konsolidering der før 70-80 øre bare sånt rent teknisk ..Derifra sprenger dette med gode nyheten i Q4.. Rent fundamentalt kan AXL hemmere bli så stort ingen av oss egentlig makter å se for seg. Når indikasjonen på NSLC er i boks , kommer utvidede med AML, glioblastom, MM, ovarialcancer, og annet ( viser til pubmed publikasjoner ) … Dette blir stort og nå begynner de større investorene sin posisjonering 💯👍😎
Redigert 18.12.2023 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Nickhead
18.12.2023 kl 12:29 4252

Hvis du kan lese,så solgte jeg mesteparten.
Resten solgte jeg i dag på 0.285
Så får vi se framover hva jeg gjør på denne.
Nickhead
18.12.2023 kl 12:31 4240

Du må gjerne fore forumet med løgner
Jeg tapte aldri en krone på pgs 😅
Jeg var inn/ut så mange ganger at du hadde blitt svimmel.
elnomi
18.12.2023 kl 12:34 4284

Helt fint å selge og gevinssikre, men i DNB’s nyttårsrakett er den kortsiktige oppsiden så stor at tror de fleste vil velge å vente til 40-50 øre før en gevinstsikrer? Hvert sitt valg, nå må kursen bryte opp over 30 øre, i første omgang.
Ravntid
18.12.2023 kl 12:36 4329

En dip under lunsjtiden, her kan det være lurt å benytte sjansen før vi fortsetter mot og forbi 30 øre! Gjør egne vurderinger :-)
Ravntid
18.12.2023 kl 12:38 4422

Bygger seg opp nå, kjøpersidens ordredybde er betydelig større en salgssiden..
Ravntid
18.12.2023 kl 14:06 4165

Kjøper siden har tatt seg en liten pause, men de aller fleste (ikke alle..) på salgssiden holder på aksjene. Kommer det noen større kjøp så ryker 30 tallet fort. Det ville ikke forundre meg om det kommer noen nyheter, avisartikler ol. av ett eller annet slag denne uken også, det har jo kommet jevnt med informasjon og triggere i ukene som har vært.
Ravntid
18.12.2023 kl 15:33 3939

Liker momentet som er i BGBIO nå. Høyt volum og kursen går opp 10 prosent, lavt volum og kursen holder seg bra og lang tid mellom salg.

Tipper på fin avslutning i dag🧨
Natig
18.12.2023 kl 15:49 3910

"Farlig" å gevinstsikre. Vi kan jo få melding om partneravtale nå i desember. Da går den vel 10-ører.
_Rå_
18.12.2023 kl 16:40 3815

Helt enig , aksjekursen er havarert og skulle stått nære 1 kr hvis ikke det hadde vært all emisjon og pessimisten siste året. Nå er reprising begynt og plutselig ryker det… Dessuten er det straks jul , og januar vil vi også ha en stigning som nyttårsrakett og med forventninger før Q4. Her er oppsiden stor og alle har fortsatt mulighet å sikre seg billige aksjer. Men gevinst sikring altfor tidlig ..
_Rå_
18.12.2023 kl 16:41 3829

Helt grei avslutning det Ravntid, gradvis med konsolideringer underveis bærekraftig før det ryker av gårde 😜👊🏼
Nickhead
18.12.2023 kl 16:47 3861

Ryker av gårde :)
Hvilken vei ??
Husk at det er fremdeles et luftslott dere har aksjer over natten i
Just sayin
_Rå_
18.12.2023 kl 17:08 3902

Den veien du ikke har forutsetning til å sette deg inni!Den veien du aldri rakk å komme til hvis du hadde posisjonert deg på 2.2 i Pgs og ventet ! Den veien du ikke har mye å bidra med enn tomme « luftinnlegg» ! Gi meg noen argumenter med casen: cellefysiologi, immunologi, immunoterapi , publikasjoner på forskningen whatever så skal jeg se om det er noe annet enn luft i den « headen» din ! Neida! En helt annet case her , så best å la være å dumme deg ut.. Fortsett med trillingen du, men ikke forvent drahjelp .. Her er det bare krem del av krem som forstår casen og det er det mange av, men ikke du😁😗.. Og la oss nå slutte med den etterhvert velkjente just saying;)
Redigert 18.12.2023 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Nickhead
18.12.2023 kl 17:18 3864

Ikke forvent drahjelp!!!!
Den var jæv..... god 😅
Ravntid
18.12.2023 kl 18:39 3769

5 prosent opp er helt greit på en dag Rå, innenfor den! Var sikker på vi skulle få se 30 øre i dag, det gjorde vi ikke. Den skuffelsen lever jeg godt med!🙌🤓🧨
Natig
18.12.2023 kl 18:56 3832

Hvis en ser på tidligere grafer, så se en at kursen går loddrett opp. Enda større sjanse for at det skjer nå når det ligger så mye "i luften". Venter spent på
en eller annen form for en partneravtale for selskapets Tivestamad-medisin for blant annet behandling av fibrose som Olin har kommunisert muligens vil komme før nyttår. I tillegg har vi alt som er på "listen" din.
Nickhead
18.12.2023 kl 19:27 3897

"I luften"
Ja,akkurat som et luftslott 😊
Slettet bruker
18.12.2023 kl 20:03 3792

RÅ: He he plages du av det der nikkehodet her også 😂
Kjøpte en liten pott for et oar uker siden. Vært ei god utvikling siden og det ser ut til å være positive forventninger til den medisinske utviklingen og samarbeid med partner. Spennende det👍😀
Ravntid
18.12.2023 kl 20:15 3776

Ja, kan det komme en avtale før jul? Kanskje ikke mest sannsynlig, men jeg ser ikke helt bort i fra det:

1. Kanskje en avtale for Tivestamad medisin for blant annet behandling av fibrose som Olin har kommunisert muligens vil komme før nyttår. Hvis ikke så blir det kanskje like etter nyttår?

2. Mest spenning knyttes det til om det kan komme en avtale for Bemcentinib. Kan denne komme før jul? Sannsynligvis ikke, men ikke helt utelukket heller. Og når må en så ekstremt betydningsfull avtale børsmeldes? Når det inngås seriøse samtaler og forhandlinger mellom partene om en konkret avtale eller når denne er signert? Jeg vet ikke. Men det vi vet er at Bemcentinib brukes i kliniske stuider i kombinasjon med medikament fra Merck. Vi vet også at Merck er på vei til å miste patentbeskyttelsen for Keytruda (2028). Beste måte å sikre videre verdi i Keytruda er da reaktivering (Biosimilar) gjennom forpliktet relasjon med underliggende sekundært (som f.eks Bemcentinib). Vi vet også at det andre store (eller mer riktig gigantiske) aktører som er interessert i Bemcentinib og ikke minst BGBIO som selskap. Det kliniske studiet som gjelder sikkerheten ved bruk av Bemcentinib får vi svar på i januar - februar 2024. Det kan tenkes at eks. Merck eller andre aktører vil inngå en avtale allerede nå med betingelser at det kliniske sikkerhetsstudiet gir positivt svar, rett og slett for å sikre seg. Virkningen av Bemcentinib er udiskutabel, og det gjenstår et siste klinisk studie hvor de har fått "fast track" i USA for dette studiet. Vel, dette er selvfølgelig spekulasjoner, så vi får se hva som skjer.

Ett oppkjøp av hele selskapet kan være meget aktuelt for å få utnyttet den betydelige skattefordelen som er i BGBIO sitt fremførbare underskudd. BGBIO har ingen gjeld og løpende finansutgifter slike mange andre selskap har. Etter emisjonen i august (+warrants), samt halvering av driftsutgifter, så er BGBIO finansiert til Q1-Q2 2025. Markedsverdien på BGBIO er per 17.12.2023 omtrent det samme som kontant beholdning og verdien av det fremførbare underskuddet for en aktør som kjøper hele selskapet. Dette vil si at alle patenter og rettigheter / royalties er priset til null ved dagens kurs. Patentene er den virkelig verdien i selskapet. BGBIO er derfor svært underpriset.
Redigert 18.12.2023 kl 20:30 Du må logge inn for å svare