Ravntid
08.02.2024 kl 21:19 9751

Enkelte kritiske røster mener at Bergen Bio (BGBIO) er et luftslott og prisen på selskapet er alt for høyt, og studiene som er gjort er slett arbeid og elendig. Så la oss se på det fundamentale i BGBIO:

Bergen Bio AS ble registrert som selskap 31.01.2008. BGBIO har altså holdt på i 15 år med forskning og utvikling. Dette kan man selvfølgelig bruke mot BGBIO, men almen kjent i bioteck bransjen at det tar i gjennomsnitt 10 år og 1 – 4 milliarder å få ny medisin fra forskningen til produkt i markedet.
Underskudd til fremføring ved utgangen av Q4 2022 var på 1,8 milliarder NOK. Det er ingen tidsbegrensning på dette fremførbare underskuddet, som kan føres videre "uendelig". Med 22% skattesats er nettoverdien av underskuddet til fremføring ca 400 mnok som utgjorde 4,6 kroner per aksje pr. 31.12.2022 og ca 16 øre per aksje etter emisjonen i august 2023.

Dette betyr at BGBIO sin cash (ca. 150 mNOK per 31.12.2023) og fremførbare underskudd (400 mNOK) utgjør tilsammen 550 mNOK ved Q4 2023. Dette verdsetter selskapets forskningsportefølje knyttet til AXL til 265 mNOK. Merk også at det finnes ikke langsiktig gjeld i BGBIO, altså ingen løpende finansutgifter og bankkreditorer som banker på døren.

BGBIO sine patenter, 15 år med forskning og kliniske studier og potensiale på 45 milliarder årlig salg av bemcentinib hvis det kommer til markedet verdsettes til 265 millioner kroner ved dagens sluttkurs på 30,3 øre. Jeg vil mene dette er svært lavt priset. Og her ligger gullet i BGBIO hvis det lykkes.

Bare for å irritere enkelte her inne så holder jeg tegningsrettene utenfor dette regnestykket. Det er altså ca. 1,3 milliarder, og gitt at alle disse løses inn i april så blir det antall nye aksjer i BGBIO. Teknisk sett skal dette bli ett null regnskap da det tilfører BGBIO kapital, så det er ikke gitt at kursen går ned. Om folk vil selge disse aksjene kommer helt an på situasjonen i BGBIO på i april 2024. Usikkerhet er det, selv for en positiv+ person som meg, men som longer ser jeg forbi dette.

Status på BGBIO sin forskning:

I mars 2023 fikk BGBIO fikk starte førstelinje behandling for ikke små cellede lunge kreft (NSCLC) pasienter. Dette betyr altså at det er den første behandlingen pasientene får når kreft blir oppdaget. Når vi vet hvilket byråkrati og nåløyer ett selskap skal gjennom for å få lov til å dette, så er det utrolig lovende. Du får rett og slett ikke starte slike kliniske studier dersom ikke det kan vises til tidliere og lovende resultater.
Link: https://www.healthtalk.no/kreft/bergenbio-har-dosert-forste-pasient-i-forstelinje-lungekreftsstudie/169593

BGBIO har flere pågående kliniske studier, hvor to studier er fase 1 studier og ett og det kanskje det mest spennende studiet (2nd Line NSCLC) er fase 1 og 2.
https://www.bergenbio.com/pipeline

BGBIO har fått innvilget fast- track for siste klinisk studie av Bemcentinib i USA. Det er svært positivt i seg selv, og det betyr at myndighetene (her bestående av fagpersoner, leger, forskere innen området) har vurdert Bemcentinib som meget lovende og som de vil gi pasienter raskt tilgang til.
Link: https://www.healthtalk.no/legemidler-og-biotek/norske-bergenbio-har-fatt-fast-track-status-i-usa-et-gjennombrudd-for-oss/123939

Artikkelen som ble publisert 28. november 2023 ( https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0006497123081430 ) viste at overall median survival gikk fra 8 måneder til 24,8 måneder for de som responderte på Bemcentinib behandling. Dette er regnet for å være svært bra, og det kliniske studiet er dermed svært lovende for NSCLC.

Pågående klinisk studie med kombinasjonsbehandling med bemcentinib og Pembrolizumab (Keytruda®) viser svært lovende resultater, og bedre resultater enn ved bruk av Pembrolizumab som monoterapi. Se side 16 i Q3 2023 presentasjon https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/pdf/647854dc4faa136f500b08564ee20bba.pdf

Resultatene og effekten av bemcentinib er signifikant og svært lovende for NSCLC pasienter. Dette, kombinert med at vi vet at Merck & CO prøver å finne nye patenter til Keytruda, hvor kombinasjonsbehandling med ett annet legemiddel er en måte å forlenge patentet på, gjør BGBIO til det mest spennende caset på OSEBX for tiden.

Link Merck& CO patent jakt: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/merck-could-keep-its-patent-edge-by-shifting-keytruda-cancer-drug-simple-shot-2022-12-02/

Redigert 08.02.2024 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Rubin
08.02.2024 kl 21:09 9753

Litt desinformasjon kanskje. De er vel underleverandør til dette selskapet som har fått denne nye kontrakten…
Gullhaugen
08.02.2024 kl 19:47 5316

Sjekk denne aksjen. Kontrakt på 75 milliarder dollar i dag , kommer til å gå over 50 $ https://finance.yahoo.com/quote/SYRA?p=SYRA
laffen123
08.02.2024 kl 19:46 5157

Må nok noen tester til med gode resultater
laffen123
08.02.2024 kl 19:44 5138

Har gått som ei kule men har mye å gå på om de får det ut i markedet
Ravntid
08.02.2024 kl 17:10 5344

Fantastisk, låner den!👌👌👌
MBStock
08.02.2024 kl 15:16 5504

Joda, men det beste er om retracement ikke blir mere enn 50 prosent av dagen oppgang.
Redigert 08.02.2024 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
HPBE
08.02.2024 kl 15:13 5401

trading...Har aldri sett en aksje gå opp uten å svinge ned før videre oppgang....
MBStock
08.02.2024 kl 15:04 5436

Billyjojimbob skrev Alltid fest i swingerne👍
Litt synd at dagens pene oppgang forduftet.
ctrlaltdel
08.02.2024 kl 15:03 5432

Til de som tror festen er slutt:
Siste 6 mnd +200%
Siste uke +12%
Billyjojimbob
08.02.2024 kl 13:54 5505

Alltid fest i swingerne👍
omans
08.02.2024 kl 09:31 5914

Sterk motstand v 0.3315.
Skal ikke over det, men dersom det skulle bryte opp er det et nytt steg og barriære.
Redigert 08.02.2024 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Ravntid
08.02.2024 kl 09:21 5975

Bergen Bio er stedet å være, det er rett og slett her festen foregår for tiden. Og foreløpig har vi bare kommet til slutten av vorspielet. Jeg tenker dette blir tidenes fest, og er glad for at så mange er med. Dette har vi ventet på og nå er vi der folkens!

🤓
Pilkastmetoden
07.02.2024 kl 17:55 6630

Pilkastmetoden
I dag kl 17:52
I dag steg kursen med 9 % frem til klokken 12 da melding kom om Bemcentinib-bruk for andre enn kreftsykdom viser positive tegn. Deretter gikk den noen flere prosent og falt tilbake ved slutt med en dagsoppgang på vel 10 %. Greit nok, men det var altså ikke dagens melding som var triggeren slik noen på forumet og andre steder uvitende nok hevdet.. Hvorfor kursen gikk i dag er vel med å henføre på innholdet i den presentasjon beskrevet ovenfor som skal avholdes den 14...
(Litt, bare litt selvskryt!)
PS! Meldingen i dag blir vel som leukemiatråden som er satt på pause fordi selskapet gir alle krefter på lungekreftløpet..
Redigert 07.02.2024 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Ravntid
07.02.2024 kl 15:08 6966

Dette lover bra. En ting kan alle sikkert være enig om, det er spennende tider i BGBIO.
Ravntid
07.02.2024 kl 14:58 6955

Postiv melding i dag ( https://www.bergenbio.com/news/DF6AB0EF5A757A51 ), rett og slett en liten bonusmelding og "parantes" før vi får svar på det vi har ventet på i snart 3 måneder.

STORE TING PÅ GANG I BGBIO I NÆR FREMTID:
Børsmeldingen som vi BGBIO'ere egentlig venter på er et kliniske studie som vil fortelle om bemcentinib er sikkert for pasient eller ikke, altså bivirkninger. Dagligleder Martin Olin sa på økonominyhetene i 16. november 2023 at vi vil få svaret på dette studiet i januar – februar 2024. Indikasjonene er at dette studiet skal gi positive resultater, men helt sikker kan vi altså ikke være. Det står noe om dette i på side 17 i Q3 2023 rapport, hvor de sammenligner bivirkninger med kombinasjonsbehandling bemcentinib pluss pembrolizumab (Keytruda®) og monoterapi med pembrolizumab ( https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/pdf/647854dc4faa136f500b08564ee20bba.pdf )

Det er forskjellige meninger om hvor viktig resultatet av dette studiet er, hvor noen sterke stemmer har ment at dette ikke har noe å si for BGBIO og har ingen betydning for kursen. Jeg er svært uenig i dette. Vi kan jo spørre oss selv hva som skjer med BGBIO og videre kliniske studier med bemcentinib dersom det kommer frem at bemcentinib gir en alvorlig bivirkning? Et positivt resultat er rett og slett leve eller dø for BGBIO, og det på flere måter. Martin Olin har sa 16. november at de må ha en samarbeidspartner for å ta bemcentinib til markedet og at et oppkjøp av hele selskapet også er aktuelt.

Er det noen her inne som tror at Merck&CO eller annen stor medisinsk aktør vil inngå en samarbeidsavtale eller gjøre ett oppkjøp av BGBIO før dette studiet er avklart? Dette studiet må på plass og det må være positivt.

Jeg tror resultat av dette studiet vil utløse en to trinns rakett: først når resultatet av studiet blir børsmeldt og deretter tror jeg at vi kort tid (dager/ uke/ få uker) etterpå vil få en børsmelding som omhandler samarbeidsavtale eller oppkjøp av BGBIO. Merk at dette er mine vurderinger og det jeg tror ligger foran oss innen kort tid. 14. februar ser ut til å være den datoen vi kan sikte oss inn på. Husk at Merck & CO er ute etter nye patenter for kombinasjonsbehandling (biosimilar) med Keytruda og har virkelig kniven på strupen da patentet for Keytruda går ut i 2028.

Hvis resultat av dette studiet skulle være negativt? Det blir ikke positivt.

Merck & CO jakt på biosimilar til Keytruda: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/merck-could-keep-its-patent-edge-by-shifting-keytruda-cancer-drug-simple-shot-2022-12-02/

Setningen å bite seg spesielt merke til i artikkelen ovenfor er: Merck said it may seek patents for innovations in how the drug is used, its formulation, the size and schedule of doses and (og her kommer det) combinations with other drugs.
Gordon
07.02.2024 kl 14:57 6944

Løp å kjøp👍
Kaffeliv
07.02.2024 kl 12:28 6861

Denne tør jeg rett og slett ikke være utenfor nå fremover !
oryx
07.02.2024 kl 12:24 6836

Dette er bull!!

Kan vi se BGBIO gå opp mot 40 - 50 øre nå så skal alle inn.
Føre var
07.02.2024 kl 12:20 6736

Der fikk dere vel gode nyheter!
Bullfight
07.02.2024 kl 12:16 6743

Skal dette bli gullegget ?
MBStock
07.02.2024 kl 09:04 7149

Hadde vært gøy om det vi ser nå er starten på oppgangen.
skadi
07.02.2024 kl 08:40 7240

Oss kan vel bare håpe på at denne framstillingen er korrekt og ar du få rett i dine antagelser.....
Kingen
07.02.2024 kl 08:13 7338

Takk for meget spennende innlegg. Tipper aksjen begynner å gå snart i forkant av 14. Februar.
Gordon
07.02.2024 kl 07:42 7452

Spennende, og takker for oppdateringen👍
Pilkastmetoden
06.02.2024 kl 23:24 7719

IncognitoPamda skrev Hvorfor 14 februar?
Fra min side:
14. februar kommer også medisinsk direktør Cristina Oliva..
Bergenbio presenterer på onsdag 14. februar sine 4. kvartalstall for 2023. Deretter skal Olin og medisinsk direktør Cristina Oliva, samt kommersiell direktør Rune Skeie holde en ‹‹business oppdatering››. Dette siste med Oliva tilstede er uvanlig og kan indikere medisinske nyheter på topp-plan.. At Skeie er der kan videre indikere finansielle nyheter. Jeg skriver kan her, og slik må meldingen oppfattes inntil vi får høre mer under webcasten som begynner klokken 10.00..
(Det fremkommer vistnok ikke under den ordinære børsmeldingen at alle de tre skal være tilstede, men det fremkommer i en intern innbydelse fra Artic Securities mottatt her i dag!!)
PS! Om det skulle være særskilte konkrete og håndfaste nyheter vil jeg tro dem i tilfelle børsmeldes samme morgen, og at nevnte ‹‹business oppdatering›› dermed blir en fordypning av denne meldingen..)
På den annen side: Det er vel ikke nødvendig med alle tre ombord om det ikke skal fremkomme konkrete nyheter - vil jeg tro.. Og dårlige nyheter vil jo ingen fronte, for dem snikes frem i en konvolutt via en rolig børsmelding..
elnomi
06.02.2024 kl 21:57 7791

Meget godt innlegg! Vi venter i spenning. Klare for neste melding
Ravntid
06.02.2024 kl 21:22 7690

Det kliniske studiet vi venter svar på nå vil fortelle om bemcentinib er sikkert for pasient eller ikke, altså bivirkninger. Dagligleder Martin Olin sa på økonominyhetene i 16. november 2023 at vi vil få svaret på dette studiet i januar – februar 2024. Indikasjonene er at dette studiet skal gi positive resultater, men helt sikker kan vi altså ikke være. Det står noe om dette i på side 17 i Q3 2023 rapport, hvor de sammenligner bivirkninger med kombinasjonsbehandling bemcentinib pluss pembrolizumab (Keytruda®) og monoterapi med pembrolizumab ( https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/pdf/647854dc4faa136f500b08564ee20bba.pdf )

Det er forskjellige meninger om hvor viktig resultatet av dette studiet er, hvor noen sterke stemmer har ment at dette ikke har noe å si for BGBIO og har ingen betydning for kursen. Jeg er svært uenig i dette. Vi kan jo spørre oss selv hva som skjer med BGBIO og videre kliniske studier med bemcentinib dersom det kommer frem at bemcentinib gir en alvorlig bivirkning? Et positivt resultat er rett og slett leve eller dø for BGBIO, og det på flere måter. Martin Olin har sa 16. november at de må ha en samarbeidspartner for å ta bemcentinib til markedet og at et oppkjøp av hele selskapet også er aktuelt.

Er det noen her inne som tror at Merck&CO eller annen stor medisinsk aktør vil inngå en samarbeidsavtale eller gjøre ett oppkjøp av BGBIO før dette studiet er avklart? Dette studiet må på plass og det må være positivt.

Jeg tror resultat av dette studiet vil utløse en to trinns rakett: først når resultatet av studiet blir børsmeldt og deretter tror jeg at vi kort tid (dager/ uke/ få uker) etterpå vil få en børsmelding som omhandler samarbeidsavtale eller oppkjøp av BGBIO. Merk at dette er mine vurderinger og det jeg tror ligger foran oss innen kort tid. 14. februar ser ut til å være den datoen vi kan sikte oss inn på. Husk at Merck & CO er ute etter nye patenter for kombinasjonsbehandling (biosimilar) med Keytruda og har virkelig kniven på strupen da patentet for Keytruda går ut i 2028.

Hvis resultat av dette studiet skulle være negativt? Det blir ikke positivt.

Merck & CO jakt på biosimilar til Keytruda: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/merck-could-keep-its-patent-edge-by-shifting-keytruda-cancer-drug-simple-shot-2022-12-02/
Redigert 06.02.2024 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
06.02.2024 kl 15:33 7929

Det var rettigheter og ikke aksjer..Skjønner?
Ravntid
06.02.2024 kl 10:18 8222

For en gjeng med aksjonærer BGBIO'erne er!

I flere uker har det vært lavt volum og forsøk på å få ned kursen, men det er jo omtrent INGEN som selger aksjer under 26 - 27 øre! Det er imponerende og viser at de som eier BGBIO nå har stål tro på caset og selvfølgelig venter vi på nyheter. Det normale her er jo at kursen hadde gått ned til 13 - 15 øre. Kanskje skal vi takke disse baisserne og ikke minst biotek gjengen for at de ristet ut de som tviler og ikke har troen. Bunnen var 26 - 27 øre og den er av armert betong!

Bra jobbet alle sammen!
Redigert 06.02.2024 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Ravntid
06.02.2024 kl 09:57 8159

Hei MBStock, jeg er her i aller høyeste grad! 🙋🏻‍♂️🙌❤️ For hvert innlegg jeg skriver, så blir det 10 innlegg fra baisserne og haterne. Så jeg er inne i min stille periode før BGBIO tar helt av, og nå snakker vi virkelig om få dager! Da blir det sikkert mulig for meg å skrive her igjen, hvis de som har dømt BGBIO nord og ned har litt stolthet igjen i beinmargen.

Jeg regner med at vi snart står i 50 - 70 øre. Ingen ting er forandret her hos meg :-)
Redigert 06.02.2024 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
MBStock
06.02.2024 kl 09:19 8233

Håper vi avslutter med en grønn dag 💯
_Rå_
05.02.2024 kl 17:36 8836

Forstår ham ! Lite innbydende .. Etter oppfordring fra en annen bruker har jeg selv unngått å svare en viss bruker , men ser at vedkommende holder på med sitt til tross for å ha sitt eget forum, unødvendig . Tar en liten kunst pause her og. Avslutningsvis vil jeg si at jeg ser fram til info i forbindelse med Q4 og når det ( enten i forbindelse eller senere) publiseres resultatene fra tåleranse studien som med stor sannsynlighet kommer til å være positivt ..
MBStock
05.02.2024 kl 17:31 8751

Ja, synes det er litt rart at de brukerne som er mest positiv her per dags dato starter alle på bokstaven R. Men det får vi aldri bevist.