🚀UNDERPRISET🚀
Kostprisen bare på 5 eksisterende stasjoner er 200 millioner, og Eu støtte er allerde innvilget på 70 mill.
Mcap/verdien på Hynion er nå KUN 43 millioner.
Ved børsntroduksjonen i 2021- var de verdt 120 mill
Noe sier meg at dette er den mest «UTBOMBEDE» aksjen på verdens børser…
Hydrogen til passasjer og varebiler er i full gang i Tyskland og Danmark.(og Sverige…)
Det finnes nå svært mange modeller å velge i både fra BMW, Honda, Citroen, Huyndai, Toyota, Opel og flere «nye» merker….
De første Hynion er i samarbeid med nå er et internasjonalt firma som eier og selger inn biler til større bedrifter slik at kundemassen blir større som «pakkeløsning».
Nå starter endelig hydrogen eventyret- ta plass med lavt prisede, jeg mener svært, svært lavt prisede Hynion🥁 til 5xunder kostpris🍭
📸 Se på dette innlegget på Facebook https://www.facebook.com/100085174399328/posts/pfbid0t1fPuJNfnRUa4rKSiMGCdpMEPULVTFSyhbXprX6q811TGYWzfTYzLio81mHMnGEhl/?d=n&mibextid=WC7FNe
Arctic Securities setter kursmål på 5,5 kroner
MELDING:
"It is great that this project with the large hydrogen refueling station is moving forward and that the construction has started. It means that together we have come one step closer to zero emission and that we soon will see more hydrogen-powered cars and trucks on our roads", says Monica Stolpe-Nordin, municipal councilor (C) in Västerås.
Mcap/verdien på Hynion er nå KUN 43 millioner.
Ved børsntroduksjonen i 2021- var de verdt 120 mill
Noe sier meg at dette er den mest «UTBOMBEDE» aksjen på verdens børser…
Hydrogen til passasjer og varebiler er i full gang i Tyskland og Danmark.(og Sverige…)
Det finnes nå svært mange modeller å velge i både fra BMW, Honda, Citroen, Huyndai, Toyota, Opel og flere «nye» merker….
De første Hynion er i samarbeid med nå er et internasjonalt firma som eier og selger inn biler til større bedrifter slik at kundemassen blir større som «pakkeløsning».
Nå starter endelig hydrogen eventyret- ta plass med lavt prisede, jeg mener svært, svært lavt prisede Hynion🥁 til 5xunder kostpris🍭
📸 Se på dette innlegget på Facebook https://www.facebook.com/100085174399328/posts/pfbid0t1fPuJNfnRUa4rKSiMGCdpMEPULVTFSyhbXprX6q811TGYWzfTYzLio81mHMnGEhl/?d=n&mibextid=WC7FNe
Arctic Securities setter kursmål på 5,5 kroner
MELDING:
"It is great that this project with the large hydrogen refueling station is moving forward and that the construction has started. It means that together we have come one step closer to zero emission and that we soon will see more hydrogen-powered cars and trucks on our roads", says Monica Stolpe-Nordin, municipal councilor (C) in Västerås.
Redigert 15.12.2023 kl 01:11
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
rosgun
12.12.2023 kl 19:42
3389
Nå er det kun hydrogenkjøretøy som har gratis bom og parkering .
I Sverige bygges det på med nye stasjoner med masse støtte fra EU….
Dette blir det nye gullet for flere transportselskap og private ikke minst pga lite avgifter i mange år fremover…
Akkurat som fritak for elbiler- bare å glede seg å kjøre med varmeapparatet på full guffe uten at det går utover rekkeviddeangsten🚦
Nevner også at varebiler også MED bra rekkevidde i dag er på markedet…..
Hynion er i dag verdt 40 mill😂😂….bare eu støtten er på 62 mill svenske kroner til pågående bygging av to stasjoner i Sverige.
Fra før av eier de operative stasjoner følgende dtedef:
Høvik, Porsgrunn og Gøteborg.
Med all respekt burde Hynion være verdsatt til kostpris på eiendeler, dvs 30 mill pr stasjon…,
40x5=200 mill.. (Sek)
Dvs at kursen skal stå i minst 2 kroner ( Nok) med øvrige byggekostnadef for 5 stasjoner og teknologi burde det vært minst 400 millioner, men 200 mill Nok er iallefall ingen subjektiv vurdering!!
Enig???
Har også merket at Everfuel går oppover.(på børsen)
Tror hydrogen kommer for fullt og er nå i bunnen….
Toyota og Huyndai sammen med et firma som bugger dieselbiler om til hydrogendrift lukter det gull av..
Opec faser nå ut fossile biler, da må man ha et bra alternativ, nemlig hydrogen…. Bølge 2 starter nå, og bra at bølge 1 er ferdig. Elbiler er håpløst med alle dets ulemper…..alternativet har vært der hele tiden…,hydrogen🏆
I Sverige bygges det på med nye stasjoner med masse støtte fra EU….
Dette blir det nye gullet for flere transportselskap og private ikke minst pga lite avgifter i mange år fremover…
Akkurat som fritak for elbiler- bare å glede seg å kjøre med varmeapparatet på full guffe uten at det går utover rekkeviddeangsten🚦
Nevner også at varebiler også MED bra rekkevidde i dag er på markedet…..
Hynion er i dag verdt 40 mill😂😂….bare eu støtten er på 62 mill svenske kroner til pågående bygging av to stasjoner i Sverige.
Fra før av eier de operative stasjoner følgende dtedef:
Høvik, Porsgrunn og Gøteborg.
Med all respekt burde Hynion være verdsatt til kostpris på eiendeler, dvs 30 mill pr stasjon…,
40x5=200 mill.. (Sek)
Dvs at kursen skal stå i minst 2 kroner ( Nok) med øvrige byggekostnadef for 5 stasjoner og teknologi burde det vært minst 400 millioner, men 200 mill Nok er iallefall ingen subjektiv vurdering!!
Enig???
Har også merket at Everfuel går oppover.(på børsen)
Tror hydrogen kommer for fullt og er nå i bunnen….
Toyota og Huyndai sammen med et firma som bugger dieselbiler om til hydrogendrift lukter det gull av..
Opec faser nå ut fossile biler, da må man ha et bra alternativ, nemlig hydrogen…. Bølge 2 starter nå, og bra at bølge 1 er ferdig. Elbiler er håpløst med alle dets ulemper…..alternativet har vært der hele tiden…,hydrogen🏆
Redigert 14.12.2023 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
rosgun
12.12.2023 kl 20:43
3336
Er også en hydrogenstasjon på Lillestrøm/Oslo som Everfuel har åpnet nå..
Det snører seg til nå….
https://www.hydrogen.no/faktabank/hydrogenstasjoner
Det snører seg til nå….
https://www.hydrogen.no/faktabank/hydrogenstasjoner
rosgun
12.12.2023 kl 20:45
3333
I det stille har hydrogenbransjen bygget seg sakte og kontrollert oppover:
https://www.hybil.no/stasjoner/
https://www.hybil.no/stasjoner/
rosgun
12.12.2023 kl 21:23
3297
Teknisk brøt aksjen 0,40 øre idag så tenker veien videre spaserer mot 2 kr( kostpris for 5 stasjoner a NOK 40 millioner)
Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen tester motstanden ved cirka 0.40 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 0.40 kroner vil utløse et kjøpssignal. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Se anbefaling
Periode Vol.bal. Volatilitet Likviditet +/- %
1 dag - 4.40% 1.06 +30.43%
1 uke 74.70 14.70% 0.26 +34.48%
1 måned 52.56 46.34% 0.20 +44.44%
3 måneder 34.02 128.59% 0.13 +47.17%
rosgun
12.12.2023 kl 21:37
3279
Toyota, Hunday, Opel, Honda, Cotroen, BMW….
Biler er tilgjengelig, er du klar for skifte??
https://www.fastechus.com/blog/vehicle-manufacturers-working-on-hydrogen-fuel-cell-vehicles
https://www.hybil.no/hydrogenbiler/
Biler er tilgjengelig, er du klar for skifte??
https://www.fastechus.com/blog/vehicle-manufacturers-working-on-hydrogen-fuel-cell-vehicles
https://www.hybil.no/hydrogenbiler/
Redigert 12.12.2023 kl 21:41
Du må logge inn for å svare
rosgun
12.12.2023 kl 22:11
3266
Max Lennaárd blir ny administrerende direktør i Hynion Sverige AB, ifølge en børsmelding.
Han begynner i stillingen 8. januar og tar over etter Slavica Djuric, som fortsetter som administrerende direktør i Hynion AS og investorkontakt for begge selskapene.
Lennaárd har 25 års erfaring som administrerende direktør.
- Nå som etableringen av våre første store hydrogentankstasjoner nærmer seg ferdigstillelse, er det på tide å skifte gir for å takle nye prosjekter, og vi er overbevist om at Max har riktig kompetanse for å drive Hynion Sverige fremover, sier Djuric i en kommentar.
Han begynner i stillingen 8. januar og tar over etter Slavica Djuric, som fortsetter som administrerende direktør i Hynion AS og investorkontakt for begge selskapene.
Lennaárd har 25 års erfaring som administrerende direktør.
- Nå som etableringen av våre første store hydrogentankstasjoner nærmer seg ferdigstillelse, er det på tide å skifte gir for å takle nye prosjekter, og vi er overbevist om at Max har riktig kompetanse for å drive Hynion Sverige fremover, sier Djuric i en kommentar.
rosgun
12.12.2023 kl 22:17
3255
En perfekt inngang idag på alltime low og teknisk motstand på 0,40….
Med tempoet i dag på sluttauksjonen glir den lett gjennom og videre oppover🤩
Imorgen ser vi minst 0,70, så tar vi krona på freddan👍👍👍
Med tempoet i dag på sluttauksjonen glir den lett gjennom og videre oppover🤩
Imorgen ser vi minst 0,70, så tar vi krona på freddan👍👍👍
Redigert 12.12.2023 kl 22:25
Du må logge inn for å svare
rosgun
12.12.2023 kl 23:13
3218
Verdi 11.12.2023: 41 mill😂😂😂
2. dagen på børsen var Hynion verdsatt til 120 mill
2021:
Fredag morgen var det likevel klart for notering på Euronext Growth. I kapitalinnhentingen var emisjonskursen på 2,5 kroner per aksje. Da børsen åpnet fredag morgen ble aksjen omsatt for fem kroner per aksje. En dobling av emisjonskursen.
11.12.2023:
-Da er vi igang med to første stasjoner med hynion teknologi!!!
-Fra før har de rustet opp og godkjent 3 (4)stasjoner de ikke hadde ved børsstart i 2021….Porsgrunn, Høvik, Gøteborg og Kristiansand(snart klar)
-Endelig kan 100 stasjoner som er målet i Nord - Europa ila de neste årene….for ALVOR starte…
EU er klare med lommeboka…… nå skal de fossile bilene ut for enhver pris…. I Oslo må de fossile drosjene ut 1.1 2024.
2. dagen på børsen var Hynion verdsatt til 120 mill
2021:
Fredag morgen var det likevel klart for notering på Euronext Growth. I kapitalinnhentingen var emisjonskursen på 2,5 kroner per aksje. Da børsen åpnet fredag morgen ble aksjen omsatt for fem kroner per aksje. En dobling av emisjonskursen.
11.12.2023:
-Da er vi igang med to første stasjoner med hynion teknologi!!!
-Fra før har de rustet opp og godkjent 3 (4)stasjoner de ikke hadde ved børsstart i 2021….Porsgrunn, Høvik, Gøteborg og Kristiansand(snart klar)
-Endelig kan 100 stasjoner som er målet i Nord - Europa ila de neste årene….for ALVOR starte…
EU er klare med lommeboka…… nå skal de fossile bilene ut for enhver pris…. I Oslo må de fossile drosjene ut 1.1 2024.
Redigert 12.12.2023 kl 23:44
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 00:53
3171
Bestilling i juni 2023 av stasjon i Kristiansand med Stangeland med flere bedrifter på eiersiden:
https://www.hydrogenelektriskebyggeplasser.no/
Hvem vi er
Hydrogen Elektriske Byggeplasser er en bedrift som er eid av flere bedrifter fra Sør-Norge. Disse bedriftene er Westgass Hydrogen, Andersen Mekaniske Verksted, H2 House, Ruva Energy, TT Anlegg, T. Stangeland, Helicon og Siv. Ing Per Olav Haughom.
Hovedaktiviteter
Innen 2023, skifte fra dieselaggregat med hydrogendrevne brenselceller
Innen utgangen av 2023 sette i gang fullskala utslippsfri byggeplass
Innen utgang 2024 bygge første småskala vannkraftverk som produserer hydrogen
https://www.hydrogenelektriskebyggeplasser.no/
Hvem vi er
Hydrogen Elektriske Byggeplasser er en bedrift som er eid av flere bedrifter fra Sør-Norge. Disse bedriftene er Westgass Hydrogen, Andersen Mekaniske Verksted, H2 House, Ruva Energy, TT Anlegg, T. Stangeland, Helicon og Siv. Ing Per Olav Haughom.
Hovedaktiviteter
Innen 2023, skifte fra dieselaggregat med hydrogendrevne brenselceller
Innen utgangen av 2023 sette i gang fullskala utslippsfri byggeplass
Innen utgang 2024 bygge første småskala vannkraftverk som produserer hydrogen
Redigert 13.12.2023 kl 00:56
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 01:16
3154
2023:
Taxinæringen og privatbilister har igjen fått øynene opp for hydrogenbiler. Statistikken fra Opplysningsrådet for veitrafikken, som ble offentliggjort i dag, viser en økning på hele 35% i antall nye hydrogenbiler i 2022. Totalt ble det registrert 57 hydrogenbiler, og vi må tilbake til forrige toppår, 2017, for å finne tilsvarende tall for nye hydrogenbiler på veiene.
Hynion tar del i denne positive utviklingen. Det er en markant økning i antall fyllinger på våre stasjoner. Volumene av hydrogen solgt på Høvik-stasjonen har mer enn doblet seg i 2022 sammenlignet med salgstallene fra 2021.
Spesielt innen taxi-næringen har hydrogen blitt et interessant valg. Tanking av hydrogenbilen går raskt, bilen har lang rekkevidde, og den er fritatt fra bomavgift. Dette gir rimeligere og mer effektiv drift av taxi-flåten. En rekke av de ny-etablerte taxi-aktørene kjører hydrogentaxier, men også veteraner som Oslo Taxi er tilbake og prøver ut de nye hydrogenbilene. De aller fleste taxiene er levert fra Toyota og informasjonssjef Espen Olsen sier han er svært fornøyd med utviklingen. «Erfaringen så langt er god, og vi ser at hydrogen er svært effektivt når bilene kjører flere skift», uttaler Olsen.
Taxinæringen og privatbilister har igjen fått øynene opp for hydrogenbiler. Statistikken fra Opplysningsrådet for veitrafikken, som ble offentliggjort i dag, viser en økning på hele 35% i antall nye hydrogenbiler i 2022. Totalt ble det registrert 57 hydrogenbiler, og vi må tilbake til forrige toppår, 2017, for å finne tilsvarende tall for nye hydrogenbiler på veiene.
Hynion tar del i denne positive utviklingen. Det er en markant økning i antall fyllinger på våre stasjoner. Volumene av hydrogen solgt på Høvik-stasjonen har mer enn doblet seg i 2022 sammenlignet med salgstallene fra 2021.
Spesielt innen taxi-næringen har hydrogen blitt et interessant valg. Tanking av hydrogenbilen går raskt, bilen har lang rekkevidde, og den er fritatt fra bomavgift. Dette gir rimeligere og mer effektiv drift av taxi-flåten. En rekke av de ny-etablerte taxi-aktørene kjører hydrogentaxier, men også veteraner som Oslo Taxi er tilbake og prøver ut de nye hydrogenbilene. De aller fleste taxiene er levert fra Toyota og informasjonssjef Espen Olsen sier han er svært fornøyd med utviklingen. «Erfaringen så langt er god, og vi ser at hydrogen er svært effektivt når bilene kjører flere skift», uttaler Olsen.
rosgun
13.12.2023 kl 01:38
3146
Poenget er at de har ny samarbeidspartner for å gjøre utvinningen av hydrogenet billigere. I tillegg haar de et samarbeid med nok en aktør om å inngå avtaler med bransjer/ selskap (se på asko og posten) som bytter bilparken med hydrogenbiler eller ombygde sådann.
Da får de faste kunder uten konkurranse. Hynion får monopol på stasjoner i Nor europa på sikt.
Everfuel kjører nå et løp med et japansk firma for fyllstasjoner på mindre bar, dvs på tungtransport.
Hynion server varebiler, personbiler og byghenæringen og båter….
Dette blir og er et kanonbra case…
Flere finansielle partnere «sikler» snart på Hynion…
Se på gårsdagens melding fra Everfuel…..
Hyon et annet eksempel….
Her blir det flere interessante samarbeid og oppkjøp etterhvert🥳
Hynion skal bygge felles fyllstasjoner langs hele kysten for bil og båt….
Dette er og blir genialt……presset fra EU er massivt og pengene sitter løst for å nå klimamålene nå….
Ikle se bort fra Greenstat som en aktuell kjøper av Hynion, de skal etterhvert gjøre samme øvelse i India….jer kan det komme mye nyheter bare å kjøpe mer aksjer🔑
Da får de faste kunder uten konkurranse. Hynion får monopol på stasjoner i Nor europa på sikt.
Everfuel kjører nå et løp med et japansk firma for fyllstasjoner på mindre bar, dvs på tungtransport.
Hynion server varebiler, personbiler og byghenæringen og båter….
Dette blir og er et kanonbra case…
Flere finansielle partnere «sikler» snart på Hynion…
Se på gårsdagens melding fra Everfuel…..
Hyon et annet eksempel….
Her blir det flere interessante samarbeid og oppkjøp etterhvert🥳
Hynion skal bygge felles fyllstasjoner langs hele kysten for bil og båt….
Dette er og blir genialt……presset fra EU er massivt og pengene sitter løst for å nå klimamålene nå….
Ikle se bort fra Greenstat som en aktuell kjøper av Hynion, de skal etterhvert gjøre samme øvelse i India….jer kan det komme mye nyheter bare å kjøpe mer aksjer🔑
Redigert 13.12.2023 kl 01:44
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 02:02
3201
Da er opecs toppmøte litt på overtid og konklusjonen betyr mye for hydrogensatsingen fremover:
https://e24.no/energi-og-klima/i/4op9Xg/mulig-loesning-lekket-i-dubai-dette-kan-bli-kompromisset?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
«transition away from fossil fuels». Det vil si at landene skal omstille seg bort fra fossilt drivstoff.
Resultatet var svært bra, dvs at fossilt skal fases ut og samtidig erstattes av feks hydrogen…dvs at det bare er å bygge ut produksjon og distrubusjon av Hydrogen på full guffe….Eu vil derfor i økende grad fortsette å kaste penger etter de offensive som feks Hynion👍
Det er mao gode nyheter for hynion og bransjen generellt👍👍👍
https://e24.no/energi-og-klima/i/4op9Xg/mulig-loesning-lekket-i-dubai-dette-kan-bli-kompromisset?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
«transition away from fossil fuels». Det vil si at landene skal omstille seg bort fra fossilt drivstoff.
Resultatet var svært bra, dvs at fossilt skal fases ut og samtidig erstattes av feks hydrogen…dvs at det bare er å bygge ut produksjon og distrubusjon av Hydrogen på full guffe….Eu vil derfor i økende grad fortsette å kaste penger etter de offensive som feks Hynion👍
Det er mao gode nyheter for hynion og bransjen generellt👍👍👍
Redigert 13.12.2023 kl 02:06
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 07:25
3180
Hynion har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen tester motstanden ved cirka 0.40 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 0.40 kroner vil utløse et kjøpssignal. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt.
skadi
13.12.2023 kl 13:14
3148
Alt ferdig med PRS?
Og nå har du rørt deg bort i en ny sterk emisjonskandidat?
Og nå har du rørt deg bort i en ny sterk emisjonskandidat?
rosgun
13.12.2023 kl 13:52
3193
På tide hydrogen får komme frem igjen nå som oljen utfases, ref møte igår😎
rosgun
13.12.2023 kl 15:26
3153
Om ikke lenge kommer melding om kontrakt med firmaer som skal bytte ut bilparken i de største byene.
Tviler sterkt på om de med varebil som arbeidsbil er særlig forbøyd med 15 mil rekkevidde….
Det vil komme masse incentiver fra regjeringen etter møte igår og belønne hydrogen varebiler. Det er masse stasjoner i Danmark og Tyskland, nå skal Hynion og Everfuel endelig bygge ut, sp veldig bra å kjøpe aksjer i lillebror…
Kursen burde minst stått i 5 kr nå som EU tilskuddet er fitt og to helt nye stajsoner i Sverige har startet byggingen.
Etterhver vil svenskene kjøpe aksjer og vi vil se en helt annen omsetning….
Svensker er ikke glad i elbiler, men hydrogen derimot er/blir en skikkelig megahit😎🚘
Dette blir helt gull å sitte i folkens.
Årets desidert råeste nyttårsrakett…🚦🔑
Tviler sterkt på om de med varebil som arbeidsbil er særlig forbøyd med 15 mil rekkevidde….
Det vil komme masse incentiver fra regjeringen etter møte igår og belønne hydrogen varebiler. Det er masse stasjoner i Danmark og Tyskland, nå skal Hynion og Everfuel endelig bygge ut, sp veldig bra å kjøpe aksjer i lillebror…
Kursen burde minst stått i 5 kr nå som EU tilskuddet er fitt og to helt nye stajsoner i Sverige har startet byggingen.
Etterhver vil svenskene kjøpe aksjer og vi vil se en helt annen omsetning….
Svensker er ikke glad i elbiler, men hydrogen derimot er/blir en skikkelig megahit😎🚘
Dette blir helt gull å sitte i folkens.
Årets desidert råeste nyttårsrakett…🚦🔑
Redigert 13.12.2023 kl 15:28
Du må logge inn for å svare
skadi
13.12.2023 kl 15:46
3129
Du har så mange råe nyttårs raketter. Du burde vurdere å starte ditt eget fyrverkeri utsalg....
rosgun
13.12.2023 kl 16:48
3095
Du får henge deg på…..nå gikk teknisk motstand på 0,40 lekende lett, så imorgen blir det 0,50 øringen som skal brytes👍
Dette må være det mest underprisede selskapet i verden….
EU støtte på 70 mill NOK, selskapet er nå priset til 43 mill NOK😂😂😂
Det er i Sverige det skjer…..her hater de nemlig elbiler…..
og akkurat hydrogen passer det svenske broderfolket utmerkt🔑
Norge ligger med åpen munn og ser på, akkurat som en torsk……
En opprustet stasjon i Gøteborg har vært i drift og er svært populær. 2 nye stajoner blir fullfinansiert av EU, 1 under bygging…. en annen starter snart….
Hynion er nå de eneste som har en offensiv holdning til Hydrogen fyllstasjoner i Norge og Sverige…
Dette blir kanonbra…..
Samme starten var det med elbiler- hvor skal man lade?
Samme tanke er med hydrogen- først bygge akkurat nok fyllstasjoner så du kommer deg rundt i Europa.. i Tyskland er det flust, i Danmark er det bra dekning👍
Siste kursmål var 5.50. Nå er de jo faktisk igang etter forsinkelser….( Pga covid og ny teknologi). Den nye teknologien gjør de svært konkurransedyktig på pris og dermed også svært bra inntjening….
Dette går veien…..
Dette må være det mest underprisede selskapet i verden….
EU støtte på 70 mill NOK, selskapet er nå priset til 43 mill NOK😂😂😂
Det er i Sverige det skjer…..her hater de nemlig elbiler…..
og akkurat hydrogen passer det svenske broderfolket utmerkt🔑
Norge ligger med åpen munn og ser på, akkurat som en torsk……
En opprustet stasjon i Gøteborg har vært i drift og er svært populær. 2 nye stajoner blir fullfinansiert av EU, 1 under bygging…. en annen starter snart….
Hynion er nå de eneste som har en offensiv holdning til Hydrogen fyllstasjoner i Norge og Sverige…
Dette blir kanonbra…..
Samme starten var det med elbiler- hvor skal man lade?
Samme tanke er med hydrogen- først bygge akkurat nok fyllstasjoner så du kommer deg rundt i Europa.. i Tyskland er det flust, i Danmark er det bra dekning👍
Siste kursmål var 5.50. Nå er de jo faktisk igang etter forsinkelser….( Pga covid og ny teknologi). Den nye teknologien gjør de svært konkurransedyktig på pris og dermed også svært bra inntjening….
Dette går veien…..
Redigert 13.12.2023 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 21:16
3000
At det er våtgas/hydrogen i Sverige er ikke noe nytt..
Få opp øya folkens dette er og blir (6 TW)kjempestort i Sverige..
https://www.energigas.se/fakta-om-gas/vatgas/statistik-om-vatgas/
På tide å dra nisselua opp fra øya og forstå hva som skjer før kursen løper løpsk:
Produktion och användning av vätgas i Sverige uppgår till cirka 180 000 ton vätgas per år (motsvarande ca 6 TWh/år vätgas). Idag produceras vätgasen huvudsakligen från termokemisk omvandling (reformering) av naturgas (nästan 67 procent). Den näst största källan till vätgas i Sverige är industriella restströmmar medan knappt 3 procent produceras via elektrolys.
Nästan all vätgas som idag produceras i Sverige används nära den plats där den produceras.
För mer information, se Fossilfritt Sveriges vätgasstrategi.
Få opp øya folkens dette er og blir (6 TW)kjempestort i Sverige..
https://www.energigas.se/fakta-om-gas/vatgas/statistik-om-vatgas/
På tide å dra nisselua opp fra øya og forstå hva som skjer før kursen løper løpsk:
Produktion och användning av vätgas i Sverige uppgår till cirka 180 000 ton vätgas per år (motsvarande ca 6 TWh/år vätgas). Idag produceras vätgasen huvudsakligen från termokemisk omvandling (reformering) av naturgas (nästan 67 procent). Den näst största källan till vätgas i Sverige är industriella restströmmar medan knappt 3 procent produceras via elektrolys.
Nästan all vätgas som idag produceras i Sverige används nära den plats där den produceras.
För mer information, se Fossilfritt Sveriges vätgasstrategi.
Redigert 13.12.2023 kl 21:17
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 21:18
2990
Ok. Så må noen ha det inn med teskje:
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 13. des 2023 - Investech 12.12.2023:
Hynion har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 0.40 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 13. des 2023 - Investech 12.12.2023:
Hynion har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 0.40 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene.
Redigert 13.12.2023 kl 21:19
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 21:21
2982
Vad kostar det att tanka vätgas?
För en vanlig personbil kostar det ca 9 kr milen, strax under kostnaden för diesel och bensin per mil.
För en vanlig personbil kostar det ca 9 kr milen, strax under kostnaden för diesel och bensin per mil.
rosgun
13.12.2023 kl 21:27
2974
Hynion åpner hydrogenstasjon i Gøteborg – Norge henger etter
Etter lang tids ombygging og grundige vurderinger av både sertifiseringsorgan og Rädningstjenesten, har Hynion fått grønt lys for drift av hydrogenstasjonen i Gøteborg. I dag åpnet stasjonen som vil gi et viktig bidrag til bedre mobilitet for hydrogenkjøretøy i Skandinavia. I Norge går utviklingen dessverre langsommere.
20 des. 2022
- Mens Sverige har en storsatsing på hydrogen er det fra norske myndigheters side fortsatt i stor grad et ensidig fokus på at batterielektriske lastebiler skal løse alle utfordringer, sier Ingebjørg Telnes Wilhelmsen, generalsekretær i NHF.
Med åpning av Gøteborg-stasjonen følger Hynion sin strategi om å åpne hydrogenstasjoner i og rundt de største byene i Skandinavia. Fra før har selskapet stasjoner i Oslo, Stockholm og Sandviken. Som en del av EU-prosjektet GREATER4H skal Hynion etablere enda en stasjon i Gøteborg, og de har også planlagt å åpne stasjoner i Västerås, Jönkøping og Malmø.
NHF gratulerer Hynion med åpning av hydrogenstasjonen i Gøteborg
- Når stasjonen i Gøteborg åpnes vil mobiliteten for hydrogenbilistene i Skandinavia få et stort løft. Hydrogenbilene med rekkevidde på mer enn 60 mil vil med dette få en mye større aksjonsradius. Dessuten vil bilkjøring til kontinentet gjennom Danmark bli vesentlig enklere for biler med base i Oslo-regionen, sier en fornøyd Ulf Hafseld, CEO i Hynion.
Etter lang tids ombygging og grundige vurderinger av både sertifiseringsorgan og Rädningstjenesten, har Hynion fått grønt lys for drift av hydrogenstasjonen i Gøteborg. I dag åpnet stasjonen som vil gi et viktig bidrag til bedre mobilitet for hydrogenkjøretøy i Skandinavia. I Norge går utviklingen dessverre langsommere.
20 des. 2022
- Mens Sverige har en storsatsing på hydrogen er det fra norske myndigheters side fortsatt i stor grad et ensidig fokus på at batterielektriske lastebiler skal løse alle utfordringer, sier Ingebjørg Telnes Wilhelmsen, generalsekretær i NHF.
Med åpning av Gøteborg-stasjonen følger Hynion sin strategi om å åpne hydrogenstasjoner i og rundt de største byene i Skandinavia. Fra før har selskapet stasjoner i Oslo, Stockholm og Sandviken. Som en del av EU-prosjektet GREATER4H skal Hynion etablere enda en stasjon i Gøteborg, og de har også planlagt å åpne stasjoner i Västerås, Jönkøping og Malmø.
NHF gratulerer Hynion med åpning av hydrogenstasjonen i Gøteborg
- Når stasjonen i Gøteborg åpnes vil mobiliteten for hydrogenbilistene i Skandinavia få et stort løft. Hydrogenbilene med rekkevidde på mer enn 60 mil vil med dette få en mye større aksjonsradius. Dessuten vil bilkjøring til kontinentet gjennom Danmark bli vesentlig enklere for biler med base i Oslo-regionen, sier en fornøyd Ulf Hafseld, CEO i Hynion.
rosgun
13.12.2023 kl 21:28
2965
Jeg vil gratulere Hynion med åpning av enda en hydrogenstasjon. Stasjonene i Gøteborg blir viktige både for personbiler og lastebiler som skal kjøre til og fra Norge, sier Wilhelmsen. Hun er imidlertid ikke like fornøyd med norske myndigheters ambisjoner for bruk av hydrogen til landtransport.
Hun peker på at den svenske Energimyndigheten tidligere i år ga investeringsstøtte på 100 prosent til 13 hydrogenstasjoner som skal stå ferdig i løpet av 2023. I tillegg er det allerede bevilget investeringsstøtte til ytterligere et 10-talls stasjoner i Sverige. I Tyskland er det nå 95 operative hydrogenstasjoner, og det antallet skal økes betydelig de neste årene. Og, gjennom det EU-finansierte prosjektet GREATER4H i regi av det politiske samarbeidsorganet STRING, skal det dessuten etableres 12 hydrogenstasjoner på aksen Oslo-Hamburg. Imidlertid kommer ingen av disse i Norge, da vi ikke deltar i Connecting Europe Facilities (CEF) som er EUs finansieringsordning for infrastruktur i TEN-T nettverket.
Det skjer altså mye positivt for hydrogeninfrastruktur i våre naboland, mens norske myndigheter har et mer ensidig fokus på at batterielektriske lastebiler. Dette er generalsekretæren kritisk til.
- Regjeringen la nylig fram sin nasjonale ladestrategi. Det er positivt, men i stedet for å ensidig fokusere på lading burde man ha en mer helhetlig tilnærming..
- Miljødirektoratet la nylig fram en rapport om kraftforbruket i transportsektoren fram mot 2050. I rapporten fastslår direktoratet at de forventer at all landtransport – lett og tung – er batterielektrisk i 2050. De sier selv at dette er en forenkling og at «det vil kunne være enkelte kjøretøy som går på hydrogen». Dette er stikk i strid med hva transportnæringen selv og lastebilprodusentene presenterer – de er tydelige på at vi trenger både batterielektrisk og hydrogenkjøretøy for å løse utfordringene, sier Wilhelmsen. Hun mener at også direktoratet kun tar for seg deler av utfordringene uten å se på helheten.
- Miljødirektoratet adresserer ikke sentrale spørsmål som kostnad til infrastruktur, tilgjengelig nettkapasitet, forsyningssikkerhet, og kanskje viktigst av alt for de som kjører lastebilene; hvordan skal man løse transportoppdragene og logistikken med kun batterielektriske kjøretøy som skal lades i hvilepauser rundt omkring i vårt langstrakte land, sier Ingebjørg Telnes Wilhelmsen.
Hun peker på at den svenske Energimyndigheten tidligere i år ga investeringsstøtte på 100 prosent til 13 hydrogenstasjoner som skal stå ferdig i løpet av 2023. I tillegg er det allerede bevilget investeringsstøtte til ytterligere et 10-talls stasjoner i Sverige. I Tyskland er det nå 95 operative hydrogenstasjoner, og det antallet skal økes betydelig de neste årene. Og, gjennom det EU-finansierte prosjektet GREATER4H i regi av det politiske samarbeidsorganet STRING, skal det dessuten etableres 12 hydrogenstasjoner på aksen Oslo-Hamburg. Imidlertid kommer ingen av disse i Norge, da vi ikke deltar i Connecting Europe Facilities (CEF) som er EUs finansieringsordning for infrastruktur i TEN-T nettverket.
Det skjer altså mye positivt for hydrogeninfrastruktur i våre naboland, mens norske myndigheter har et mer ensidig fokus på at batterielektriske lastebiler. Dette er generalsekretæren kritisk til.
- Regjeringen la nylig fram sin nasjonale ladestrategi. Det er positivt, men i stedet for å ensidig fokusere på lading burde man ha en mer helhetlig tilnærming..
- Miljødirektoratet la nylig fram en rapport om kraftforbruket i transportsektoren fram mot 2050. I rapporten fastslår direktoratet at de forventer at all landtransport – lett og tung – er batterielektrisk i 2050. De sier selv at dette er en forenkling og at «det vil kunne være enkelte kjøretøy som går på hydrogen». Dette er stikk i strid med hva transportnæringen selv og lastebilprodusentene presenterer – de er tydelige på at vi trenger både batterielektrisk og hydrogenkjøretøy for å løse utfordringene, sier Wilhelmsen. Hun mener at også direktoratet kun tar for seg deler av utfordringene uten å se på helheten.
- Miljødirektoratet adresserer ikke sentrale spørsmål som kostnad til infrastruktur, tilgjengelig nettkapasitet, forsyningssikkerhet, og kanskje viktigst av alt for de som kjører lastebilene; hvordan skal man løse transportoppdragene og logistikken med kun batterielektriske kjøretøy som skal lades i hvilepauser rundt omkring i vårt langstrakte land, sier Ingebjørg Telnes Wilhelmsen.
rosgun
13.12.2023 kl 21:30
2958
MAO:
DET ER I SVERIGE DET SKJER
Nå starter Hynion skaleringen i Sverige for fullt…
DET ER I SVERIGE DET SKJER
Nå starter Hynion skaleringen i Sverige for fullt…
rosgun
13.12.2023 kl 22:39
2895
Legger merke til at det er foretatt 4 innsidekjøp av aksjen i november.
rosgun
13.12.2023 kl 22:55
2874
Hydrogen trenger 20 ganger mindre av platina og andre råvarer enn batteriene til elbiler. Vil vi ha adgang til kritiske råvarer og mulighet til gjenvinning?
– Det vil bli et spørsmål som overskygger alle andre, sier Jorgo Chatzimarkakis – og peker på at land som Sveits og Tyskland allerede har introdusert begrensninger i bruk på grunn av energimangel
– Det vil bli et spørsmål som overskygger alle andre, sier Jorgo Chatzimarkakis – og peker på at land som Sveits og Tyskland allerede har introdusert begrensninger i bruk på grunn av energimangel
Redigert 13.12.2023 kl 23:28
Du må logge inn for å svare
rosgun
13.12.2023 kl 23:28
2852
Omstilling vekk fra fossil brensel: – Et gjennombrudd
For første gang er alle landene nå enige om en omstilling for å slutte å produsere energi fra kull, olje og gass. – Dette er historisk, sie
https://e24.no/energi-og-klima/i/4opy5e/omstilling-vekk-fra-fossil-brensel-et-gjennombrudd?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
For første gang er alle landene nå enige om en omstilling for å slutte å produsere energi fra kull, olje og gass. – Dette er historisk, sie
https://e24.no/energi-og-klima/i/4opy5e/omstilling-vekk-fra-fossil-brensel-et-gjennombrudd?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
rosgun
13.12.2023 kl 23:51
2828
Construction projects
Our most important projects in Sweden are still the establishment of the hydrogen refueling stations in Västerås and Jönköping. Expectations for those stations are high, as they will be the first in a completely new generation of hydrogen refueling stations with a capacity of as much as 1,500 kg/day. Construction work is in full swing and many parts of the systems are ready for production, for example, dispensers for the stations. All high-pressure tanks for the stationary gas storage will be delivered soon. Two compressors are tested and ready for delivery and the other two are under test. Programming of the control systems begins now, all electronic hardware has been delivered. Some adaptation of earthworks is underway and related updating of building permit documents.
Planning for the stations in Göteborg and Malmö, which are part of the EU project GREATER4H, is progressing. We will return with more information before the start of the project.
Other projects
The demo refueling station ordered by the Norwegian Hydrogen Elektriske Byggeplasser AS (HEB) is delivered to Kristiansand within days. A lot of on-site preparation work is required before the station can be certified and put into operation, but we are so far ahead of schedule.
The work in all our projects is therefore progressing well. We will return with more updates.
Our most important projects in Sweden are still the establishment of the hydrogen refueling stations in Västerås and Jönköping. Expectations for those stations are high, as they will be the first in a completely new generation of hydrogen refueling stations with a capacity of as much as 1,500 kg/day. Construction work is in full swing and many parts of the systems are ready for production, for example, dispensers for the stations. All high-pressure tanks for the stationary gas storage will be delivered soon. Two compressors are tested and ready for delivery and the other two are under test. Programming of the control systems begins now, all electronic hardware has been delivered. Some adaptation of earthworks is underway and related updating of building permit documents.
Planning for the stations in Göteborg and Malmö, which are part of the EU project GREATER4H, is progressing. We will return with more information before the start of the project.
Other projects
The demo refueling station ordered by the Norwegian Hydrogen Elektriske Byggeplasser AS (HEB) is delivered to Kristiansand within days. A lot of on-site preparation work is required before the station can be certified and put into operation, but we are so far ahead of schedule.
The work in all our projects is therefore progressing well. We will return with more updates.
rosgun
14.12.2023 kl 01:01
2805
Sees på 50 øringen imorgen.
Definitivt årets julerakett som tjuvstartet opp 43% siste to dager- imorgen starter ferden videre opp mot 5,50🚀
Definitivt årets julerakett som tjuvstartet opp 43% siste to dager- imorgen starter ferden videre opp mot 5,50🚀
rosgun
14.12.2023 kl 01:28
2795
rosgun
14.12.2023 kl 08:02
2677
MELDING:
"Now, we start with the real construction project, where Premac is responsible for the ground works and many other parts of the project, before the advanced technical equipment for the station is coming into place", says Torgny Eriksson, project manager for the stations in Västerås and Jönköping and product manager in Hynion Sverige AB.
"Now, we start with the real construction project, where Premac is responsible for the ground works and many other parts of the project, before the advanced technical equipment for the station is coming into place", says Torgny Eriksson, project manager for the stations in Västerås and Jönköping and product manager in Hynion Sverige AB.
rosgun
14.12.2023 kl 08:03
2672
MELDING:
"That Västerås will be the first place in Sweden to get a full-scale hydrogen refueling station is very exciting. Now it is up to companies and organizations to start the work of replacing fossil-powered vehicles with hydrogen-powered ones, so we can speed up the work of saving the climate", says Staffan Jansson (S), chairman of the municipal board in Västerås.
"That Västerås will be the first place in Sweden to get a full-scale hydrogen refueling station is very exciting. Now it is up to companies and organizations to start the work of replacing fossil-powered vehicles with hydrogen-powered ones, so we can speed up the work of saving the climate", says Staffan Jansson (S), chairman of the municipal board in Västerås.
rosgun
14.12.2023 kl 08:04
2666
Spekulant1 skrev Blir sikkert veldig bra.
MELDING:
Hynion AS: Construction of Hynion's hydrogen refueling station in Västerås has started As previously communicated, Hynion has been granted a grant of SEK 61.4 million from the Swedish Energy Agency to build two hydrogen refueling stations. In addition to this station in Västerås, with a strategically important location right next to the E18, the second station is to be built in Jönköping, in the Torsvik logistics area next to the E4 south of the city. Both stations are to have a capacity of 1,500 kg of hydrogen per day and are to be completed in the first half of 2024. Completion will be somewhat delayed, among other things due to delays in the delivery of important subsystems to the stations.
Hynion AS: Construction of Hynion's hydrogen refueling station in Västerås has started As previously communicated, Hynion has been granted a grant of SEK 61.4 million from the Swedish Energy Agency to build two hydrogen refueling stations. In addition to this station in Västerås, with a strategically important location right next to the E18, the second station is to be built in Jönköping, in the Torsvik logistics area next to the E4 south of the city. Both stations are to have a capacity of 1,500 kg of hydrogen per day and are to be completed in the first half of 2024. Completion will be somewhat delayed, among other things due to delays in the delivery of important subsystems to the stations.
rosgun
14.12.2023 kl 12:54
2566
Her er det bok mange svenske aksjonærer som skal inn etterhvert og fremtiden ser svært lys ut for Hynion🔑🚀
Greit å ta en posisjon før Kalle Anka forstår verdisettingen.
Forhåpentligvis er de IKKE hjernevasket som Ola Nordmann på elbil hysteriet…
Jeg er av den opofatning av at når hydrogenbiler bruker 30x mindre «edle metaller» som det er knapphet på og som Kina eier 98% av vil iallefall «ikke oljenasjoner» som Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og India gå for 100% hydrogen… da er det kjekt at lille Hynion har ambisjoner og faktisk gjør noe med infrastrukturen NÅ…
Everfuel er nå opptatt med japsnsk samarbeid, men TTT der, så nå baner det vei for Hynion om ikke annet «snur seg rundt» og som er/blir en het oppkjøpskandidat for flere større aktører, evt som fusjonerer….
Hynion har gjort alt etterr boka og 8. januar starter en ny svensk VD som er «oppe» i det hete markedet som vil ha enorm vekst fremover….
Det er Nå hydrogeneventyret skal materialiseres.
Hynion vil om litt ha hele 7 hydrogenstasjoner i drift og bli Nord europas største på området👍
Greit å ta en posisjon før Kalle Anka forstår verdisettingen.
Forhåpentligvis er de IKKE hjernevasket som Ola Nordmann på elbil hysteriet…
Jeg er av den opofatning av at når hydrogenbiler bruker 30x mindre «edle metaller» som det er knapphet på og som Kina eier 98% av vil iallefall «ikke oljenasjoner» som Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og India gå for 100% hydrogen… da er det kjekt at lille Hynion har ambisjoner og faktisk gjør noe med infrastrukturen NÅ…
Everfuel er nå opptatt med japsnsk samarbeid, men TTT der, så nå baner det vei for Hynion om ikke annet «snur seg rundt» og som er/blir en het oppkjøpskandidat for flere større aktører, evt som fusjonerer….
Hynion har gjort alt etterr boka og 8. januar starter en ny svensk VD som er «oppe» i det hete markedet som vil ha enorm vekst fremover….
Det er Nå hydrogeneventyret skal materialiseres.
Hynion vil om litt ha hele 7 hydrogenstasjoner i drift og bli Nord europas største på området👍
Redigert 14.12.2023 kl 12:58
Du må logge inn for å svare
rosgun
14.12.2023 kl 13:02
2560
Å laste nå under 1/4 av kostprisen inkl eu støtte på 70 millioner er en «once in a life» mulighet….
Det kommer sjelden slike muligheter- helt utrolig at norske aksjonærer ikke SER denne muligheten….og griper den😂
Det kommer sjelden slike muligheter- helt utrolig at norske aksjonærer ikke SER denne muligheten….og griper den😂
rosgun
14.12.2023 kl 13:25
2543
Å laste nå under 1/4 av kostprisen inkl eu støtte på 70 millioner er en «once in a life» mulighet….
Det kommer sjelden slike muligheter- helt utrolig at norske aksjonærer ikke SER denne muligheten….og griper den😂
Det kommer sjelden slike muligheter- helt utrolig at norske aksjonærer ikke SER denne muligheten….og griper den😂
-
«
- 1
- 2 »