styreleder sælger inden emission og køber igen bagefter

Kvike11
PROXIMAR SEAFOOD 27.12.2023 kl 03:32 1347

Norge er et slaraffenland, regeringsledere aner ikke hvad de investerer i, laver spin og tror resten af verden er dioter.
Nu laver styreleder Kathrine Trovik i Proximar Seafood en meget god handel.
Sælger aktier inden emission og køber igen efter, var selvfølgelig uvidende om emissionen som styreleder.
Hvor kriminelle skal ledere og politikker være i Norge før nogen griber ind.
Resten af investorer/aktionærer må føle sig godt til grin.
Burde give bøde og fængselsstraf, men jeg tvivler efterhånden meget på det norske retssystem.
Hun burde være klogere.
Winter is Here
27.12.2023 kl 08:39 1209

Hun er tidligere toppsjef i DNB på Vestlandet, litt rart at hun ikke visste bedre. Kanskje det er noe info som mangler her ?
Hvis ikke så er det er rett og slett skremmende.
Tbra
27.12.2023 kl 09:16 1129

Dette kan ikkje vere lovlig ,dersom de er de, bør regelverket endres.
Kvike11
30.12.2023 kl 03:28 933

Åbentlyst snyd, alle andre har ikke haft samme information.
Ser ud til hun er færdig i erhvervslivet i Norge, alt andet ville være mærkeligt.
Har snydt alle andre , for griskhed - til sig selv, fy for fan...
Kan godt forstår største aktionær er rasende.
Garmis
02.01.2024 kl 22:00 666

Kan du nevne noen toppsjefer i DNB som ikke kan karakteriseres som griske?

På den annen side er vi oss selv nærmest alle sammen, men det er noen som greier å posisjonere seg slik at de greier å bli mye rikere enn alle andre.
Om det er en måte å lykkes på eller en form for sykdom har jeg ingen formening om.
Men har tenkt litt på hvordan det er å dø fra masse midler som man har brukt lang tid å samle sammen.

Uansett er jeg enig i at slik juks som dette ikke adler noen, selv om man beriker seg selv går det ut over andre. Og ikke minst så mister man anseelse.
Redigert 02.01.2024 kl 22:07 Du må logge inn for å svare