RECSI 2024

hottentott1
RECSI 31.12.2023 kl 22:57 262883

Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.
Redigert 21.06.2024 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
nemi's
07.02.2024 kl 11:45 3544

Det er slutt på å produsere Electronic Grade Polysil i REC nå. Kun solar grade til Hanwha. Ingen ting til chips. Null semiconductor-støttepakker fra Biden å håpe på lenger.
Redigert 07.02.2024 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Føre var
07.02.2024 kl 11:45 3537

Shorten bør ikke få tak i alle aksjer som er på tilbud;)
SPXL
07.02.2024 kl 11:43 3563

Røkke visste hva han gjorde. Når Røkke selger så gjør det samme
thief
07.02.2024 kl 11:41 3571

Ja,her er det total skivebom av markedet 😂De kutter ut ulønnsom produksjon,og fokuserer mer på den lønnsomme.Så blir nok det utvidelse i ML,hvor produksjonen av poly er mye billigere.Greit å skjønne meldinga,før man gir bort aksjene 🙂
Tanjiro
07.02.2024 kl 11:36 3634

Massiv overreaksjon, de stenger ikke BUTTE men en DEL av fabrikken. Dette gjør de for å satse fult på chips og silangass. Er en god grunn til at denne meldingen kom i dag før Q4. Vil komme en mer utdypende forklaring i morgen, på langsikt er dette positivt
nemi's
07.02.2024 kl 11:29 3752

Butte går så det griner - ref. Morgan Kane.

Sist gang handelen var på 9.00 var det trykt veldig mange færre REC-aksjer enn nå.

Prøv å komme dere ut over 9.00,-. Et tips.
Redigert 07.02.2024 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Føre var
07.02.2024 kl 11:26 3803

Hva har skjedd i forkant her?


https://newsweb.oslobors.no/message/610058


REC Silicon Shutdown of Polysilicon Business in Butte
Redigert 07.02.2024 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Sosekopp 1
07.02.2024 kl 11:23 3841

Jizezz. Handel i gang igjen, skulle nesten tro det kommer konkursmelding
Dølle
07.02.2024 kl 11:23 3845

Nei, det er news rundt Butte som kommer som lyn fra klar himmel. Shorterne gnir seg vel i lankene
MorganKane
07.02.2024 kl 11:22 3861

Viser til dagens melding.

Smak på setningen "Accretive impact"... Rent økonomisk er ikke dette feil. Nedgangen har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Ses i morgen
Sosekopp 1
07.02.2024 kl 11:21 3880

Får håpe det snur ja. 10,29 nå, rett ned. Sertfor at handelen er stoppet.
Kan jo håpe det er shortere som skal ut.
Stabukk
07.02.2024 kl 10:41 3961

Interessant det du skriver om at det er viktig på Q4 å få bekreftet «om alt går på skinner og evt planer om hva de tenker å bruke Yulin pengene til, om det er utvidelser eller noe annet selskapsspesifikt».

Bringer videre denne fra Shareville, som er oppgitt som et svar fra selskapet (IR-kontakt) til en aksjonær som har spørsmål om kursen:

«Sendte mail til Nils Kjerstad med spørsmål om hvordan han syntes aksjonærverdiene har utviklet seg. Fikk følgende til svar:
Hei, Det er ikke opp til meg å ha noen formening om utviklingen i aksjekursen. Det kan eventuelt adresseres under fremleggelsen av Q4 resultatet torsdag morgen. Det kan imidlertid legges til at selskapets ledelse over de seneste 12-18 månedene har lagt en klar plan for hvordan selskapet skal komme i posisjon for å skape verdier. Sentralt i dette arbeidet har vært å optimalisere utnyttelsen av tilgjengelig produksjonskapasitet, herunder få re-startet produksjonen ved Moses Lake, samt sikre gode finansielle og operasjonelle rammebetingelser for driften fremover. Fra selskapets ledelse har det vært tydelig kommunisert at det er dette som er prioriteringene, og de har levert på det som er adressert. Kan for eksempel nevne følgende: • Innfridd obligasjonslån på USD 110 million • Sikret langsiktig finansiering av investeringer og drift • Signert offtake-kontrakt som sikrer forutsigbarhet for produksjonen ved Moses Lake • Re-startet produksjon ved Moses Lake i november 2023, og i rute til første leveranse ila av Q1 2024 og full kapasitetsutnyttelse innen utgangen av 2024 • Investert i ny kapasitet ved Butte • Solgt 15% eierandel Yulin JV alle viktige elementer som har bidratt til å avklare situasjonen for veien videre, og som isolert sett burde bidra til å redusere usikkerheten sammenlignet med hvordan situasjonen var for 12 måneder siden. Hvilke faktorer markedet vektlegger i verdsettelsen av selskapet er selvsagt vanskelig å forutsi, men at ledelsen har levert på de har lovet burde oversikten over være en tydelig bekreftelse på».

Kjerstad kan vanskelig motsies på det med å «ha levert som lovet» Men siste 12 mnd er kursen NED nesten 28%, derav vel 18% bare i 2024. Så selskapet sine grep har definitivt ikke imponert markedet. Ankepunktet er vel at driften ikke er over i pluss.

Q4 i morgen blir kanskje et vendepunkt ettersom ML er i god gjenge og 100% produksjon blir vurdert fremskyndet. Er lov å håpe!
Kvike11
07.02.2024 kl 03:31 4256

hottentott1 skrev
Kursen er latterllg lav og har intet med værdierne at gøre.
splittes selskabet op og sælges i den, er værdierne tæt på 100.
Forventer en opjustering fra RECSI, nu de har fået 1,5 milliarder i kassen som ikke er medregnet i budgettet.
Vi mangler en god forklaring på de 30 milliarder de er lovet i indtægt de næste 10 år, når de kun har en 5 års garanti pris der vil give mellem 200-300 millioner dollar i overskud hvert år, når fuld produktion er oppe at køre senere i foråret.
Hauserer og manipulerende robotter og shorter, får sig snart en ordentlig lussing, når kvartals tallene kommer.
Kan ikke forvente andet end RECSI har taget ja hatten på og optæder som voksne mennesker og ikke som menneske sky ledelse fra fortiden eller fra det fjerne ..
Kan kun blive en opjustering, ellers burde de anmeldes til finanstilsynet for skjult dagsorden m.m.
polion
07.02.2024 kl 01:08 4309

Slettet bruker skrev Meget spesiell formulering
NEI DEFINITIVT IKKE, 100% kurant i forhold til det rølpet du serverte 18:55.
Tanjiro
06.02.2024 kl 23:10 4409

Vil tro de aller fleste ikke har store forventninger til tallene på torsdag, det som dog er spennende er oppdateringer rundt oppstarten, om alt går på skinner og evt planer om hva de tenker å bruke Yulin pengene til, om det er utvidelser eller noe annet selskapsspesifikt. Ledelsen bygger industri, aksjekursen får de ikke gjort noe med, selv om noen kanskje mener de burde være mer på når det kommer til kommunikasjon. Faktum er at REC endelig begynner å tjene penger i år hvis alt går etter planen, dette er første gang på flere år. Hausserne har ropt høyest, men synes faktisk det har vært rimelig mtp alt det positive som har skjedd de 2-3 siste årene. Men midt oppi det hele setter man også pris på at man har Polion og andre som har vært mer «edruelig» med sin optimisme. Vi kan vel alle være enig om at dagens REC står mye sterkere enn før og at utsiktene fremover ser lyst ut, og det tror jeg selv baisserne ikke kan benekte. Joa, man har lavere silisiumpriser pdd, dyrere strømpriser som går utover produksjonskostnaden til Butte, men så har vi også en 10’års avtale med Hanwha verdt 30 milliarder. Stabilitet og mer forutsigbarhet tror jeg de større investorene setter pris på, og denne avtalen bidrar til dette. Når det er snakk om større investorer så lurer jeg på hva Lodbrok og Water street tenker om aksjeutviklingen de siste månedene. De har fulgt med på REC lenge og ser det samme potensialet mange haussere her gjør. Aksjene deres står forøvrig stille, slik de aller fleste i top 50 også gjør.
MorganKane
06.02.2024 kl 23:09 4406

Ikke enig med deg iforhold til Butte,

Semiconductor markedet er på vei tilbake. Se for eksempel følgende ferske artikkel

https://www.semiconductors.org/global-semiconductor-sales-decrease-8-2-in-2023-market-rebounds-late-in-year/

At NOD gjorde det så dårlig i dag var jo en bombe. Nettopp fordi markedet er på vei tilbake. Men husk at dette delvis er nye markeder, blant annet AI, hvor sannsynligvis (?) NOD ikke er så relevant. Jeg vet de er store på blåtann løsninger. Men det er datakraft som løfter markedet nå. De trenger Semiconductors, men ikke nødvendigvis nordic Semiconductors. Nå har ikke jeg hørt presentasjonen til NOD, så skal ikke si så mye, men bildet resultatet til NOD gir, stemmer ikke med resten av signalene i Semiconductormarkedet slik jeg ser det.
Redigert 06.02.2024 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
06.02.2024 kl 21:13 4608

hottentott1 skrev
Ja, det er ingen grunn til forvente inntekt av betydning før ML er i full produksjon - noe som betyr at det er først ved Q4-2024, altså i begynnelsen av februar 2025 at ML forhåpentligvis vil vise grønne tall. Når det gjelder Butte, så er det all grunn til å forvente svake tall ogsåi kvaraltene som kommer. Dette fordi semiconductor har slitt over lang tid - og fortsatt vil slite i kvartalene som kommer. Dette ble eksempelvis bekreftet av tallene som Nordic Semiconductor presenterte i dag.

Redigert 06.02.2024 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
hottentott1
06.02.2024 kl 20:55 4632

Redigert 22.03.2024 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
polion
06.02.2024 kl 19:22 4793

«Skremme noen for selv å kjøpe flere REC?» Nok en gang uetterrettelig toskeskap servert på tomt hode.
Så det motsatte av haussing er altså å prøve å skremme folk? Jeg gidder ikke enda en gang å repetere min agenda, agenda som for øvrig er litt sidestilt med KommersK sin. Har for en tid tilbake forresten uttalt at jeg ikke har hatt planer om å kjøpe flere REC selv om disse kom ned på 12-tallet, sågar ned på 11-tallet. Ser vi derimot 10-tallet, kan det dog kanskje være jeg putter på med noen extra REC, kven kveit?
Mariusono
06.02.2024 kl 19:21 4788

har lest en del av dine kommentarer, det er mye dobbeltmoral, kverulering, og lite matnyttig det du bidrar til dette forumet. stopp å gaslight. og slett den kontoen din.
Slettet bruker
06.02.2024 kl 18:55 4855

Jaja, lurte ut et svar fra deg iallefall.
Hvor mange aksjer fikk du kjøpt av alle du skremte idag?
polion
06.02.2024 kl 18:37 4878

Ser at dine mange innlegg aldri består av stort mer enn en halv setning. Skulle jeg gidde ta meg bryet med å gi deg en oppsummering? Nei tror ikke det, du får selv ta deg bryet ved å lese mine 40 stk. siste innlegg, så skal jeg love deg at det ikke er vanskelig å finne dokumentasjon for mine påstander. Du får følgelig komme på banen igjen når/hvis du har noe fornuftig å melde.
Slettet bruker
06.02.2024 kl 17:31 4997

Hvilke "forumbidrag" sikter du til ?
Bare overdreven, unyansert, euforisk og hodeløs nedhaussing slik jeg ser det.


polion
06.02.2024 kl 16:59 5090

Når en leamikk som ikke helt klarer ta nyansene skal forsøke å oppsummere mine forumbidrag, blir det hele fort feil og uetterrettelig. Tidligere har jeg bla. gjort stort nummer av kurs, hvordan markedet opererer/ser på REC, årsak til kurs, hva markedet allerede har diskontert i den til enhver tids gjeldende kurs, hva jeg/markedet fremdeles ser på som usikkert i REC. Dette har da hausserne ofte kalt «ikke-selskapsspesifikk info». Det som tydeligvis er «selskapsspesifikk info», det er når haussegjengen gjentar det samme gamle gnålet om hvor fantastisk bra REC, hva selskapet har fått til, etableringer på nabotomta og at absolutt alt går på skinner for selskapet.

Epilog: Overdreven, unyansert, euforisk og hodeløs haussing er en ting, men de fleste i haussegjengen har også sittet konstant med alle pigger ute og ikke tolerert en puck når noen har forsøkt å strø litt sand på unyansert toskeskap. Da har man ofte fått svar som er så useriøse at de knapt kvalifiserer for barneskolen.

Hilsen "Festbremsen" (som du kaller meg)
eller hilsen "En av de som slår inn åpne dører" (som du kaller de)
Redigert 06.02.2024 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
KommersK
06.02.2024 kl 16:08 5184

Jeg har ALDRI shortet en eneste aksje i mitt liv. Skrev jeg det? Men det er da for svarte en del av børsen, selv om du tydeligvis avskyr det! Og korrekt staving bør alle beherske om de ikke skal fremstå som fjols.
Og fremdeles ingen beklagelse over å ha villedet folk, nei... For det er det dere haussere har gjort. Det er det bare å innrømme først som sist. Om du/dere har noen ryggrad. Hadde det vært meg, så hadde jeg skammet meg voldsomt over å ha forledet folk. Men du og dine ligger ikke en gang lavere i terrenget etter kursraset! Patetisk Kursutvilklingen har vært katastrofal de siste tre årene, til tross for endeløst med løfter og fagre utsikter. Men dere bare fortsetter...
Småplukker
06.02.2024 kl 15:32 5264

Jammen helledussen hvor mange svære teskjeer må du ha det inn med??? Hvis du kan lese det jeg skriver - uten å henge deg opp i en skrivefeil (som bare forsterker inntrykket mitt av deg btw) - så poengterer jeg at kursen er det den er, spådommer om 40-50 kroner har ikke slått til?
Men jeg berømmer dem som tar seg bryet med å grave frem nyheter som gir bedre innsikt om selskapets muligheter - både negativ og positiv. Men igjen, det er ikke lett å finne negative hendelser rundt selskapet siste to årene. Du klarer heller ikke å bringe noe til torgs, ser jeg. Annet enn å skryte av at du har tjent penger på å utnytte en volatil aksje og trade/shorte. Jada, sikkert en del av børsen, men det er slike som deg som gjør at kursen ligger her den ligger. Og om noen burde skamme seg - så er det mer dem som shorter, spør du meg.
KommersK
06.02.2024 kl 14:36 5371

''Haussere'' skrives fremdeles sånn. Virker vanskelig for mange, også deg. Jfr ''baissere/baissing''. Kommer fra fransk begge to: Hausse/baisse...

Nok om det. ''Slå inn åpne dører''? Dette er ikke etterpåklokskap. Jeg var veldig tidlig inne på at haussingen eller optimismen blant menigheten her inne var for stor. Det var/er kun den jeg ville/vil til livs. Det gir meg ingen glede i å konstatere at du, Uchi, Falco, Sa2ri og sikkert tyve til har tatt grundig feil i over tre år. Denne nedgangen hadde ikke jeg heller sett for meg i mine villeste fantasier. Det så hele tiden ganske lyst ut. Likevel valgte jeg heldigvis (foreløpig) å trekke meg helt ut av det som til da hadde vært min desidert største investering (ca 2 mill kr). Så jeg hadde også trua. Men da kursen, til tross for masse gode nyheter/fremtidsutsikter, ikke vil opp, valgte jeg å satse på andre ting. Og jeg tjente faktisk gode penger i REC etter første inngang i desember '20 på rundt 15,80. Men jeg tradet mye. Noe som faktisk også ble/blir uglesett av menigheten, av en eller annen grunn. De hatet/hater jo shorting også. Der har det i hvert fall vært penger å tjene! Og er en viktig del av børsen, det er det bare å innse.
Men jeg ser jo at du fremdeles har trua, og argumenterer for hvorfor den ''må'' opp. Du kan jo godt få rett, men du må vel også greie å innrømme at hausserne har tatt grundig feil, i stedet for faktisk å berømme dem for å stikke hodet frem, som du gjør. De fortjener ikke å bli berømmet for sin dårskap, tvert imot. De burde skamme seg for å ha forledet folk til tildels enorme tap. Moderasjon i uttalelsene er alltid en god regel.

Tirade
06.02.2024 kl 13:30 5512

Siden AKER solgte RECSI er AKH som RECSI aksjene til AKER var plassert i ned fra 35 til 4,70. Så tenker AKER er mer bekymret for det " verditapet" enn de er glad for de solgte RECSI . Men alltid lett å glemme alle andre grønne tragedier siste 3 år mens man tror at RECSI er eneste grønne aksje som er ned siste 3 år.
Redigert 06.02.2024 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
SPXL
06.02.2024 kl 12:57 5613

Optimismen har vært stor og kursmålene også men kursen går bare nedover, hva skjer...visste Røkke noe alle andre ikke vet, nærmer seg halvering av kursen siden Røkke solgte på 20kr
Småplukker
06.02.2024 kl 12:09 2980

Det jeg kritiserer er at man slår inn fullstendig åpne dører, Kommersk. Ja, selvsagt kan alle se at spådommer om 40-50 kroner innen ML startet opp igjen slo feil. Er det feil å komme med sånne spådommer? Tja, med fasiten i hånda kan vi selvsagt si det er det. Er jo adskillig enklere å gjøre slik Sp1M gjør, og du også tydeligvis, å mene at kursen vil ligge omtrent der den er idag.
Men hausere som dere kaller dem har ihvertfall baller nok til å si HVORFOR de mener kursen BØR stige. De viser til Rec sin meget gode avtale med Hanwha som sikrer overskudd i fem år og salg av alt de kan produsere med garantert overskudd. Er det feil å si dette? Hva er isåfall feil her.
De viser til at siliconanoder viser lovende resultater i batterier og flere bilfabrikker sier de vil satse på dette. Er det også feil? Og er det feil å ha tro på at G14 og Sila har plassert seg vegg i vegg med Rec av en grunn? Og den tredje megatrenden der Rec leverer til chipsbransjen - her sier USA de satser på å få opp egen verdikjede, og flere nye fabrikker popper opp. Er ikke dette noe som er positivt for Rec? Og gir grunnlag for spekulasjoner om bedre tider og vekst?
Poenget mitt er at det er uhyre lett å pisse på noen som stikker hodet frem og spår en kurs frem i tid. Men gi noen begrunnelser da i det minste, for at kursen er der den er idag, annet enn at makro er dårlig, og at aksjen er blitt lekegrind for tradere og shortere. Eller det evinnelige "markedet har alltid rett".
TTT men at selskapet har lovende fremtidsutsikter er det uhyre vanskelig å argumentere imot. Ingen her inne har klart å komme med noe håndfast ihvertfall. Men om KURSEN vil trekke nordover imorra, i juni eller i 2026? Det kan selvsagt ingen garantere.
Redigert 06.02.2024 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
KommersK
06.02.2024 kl 12:04 2975

Jeg har ingen anelse. Vet bare at optimismen har vært alt for stor. Skandaløs kurs. Blir spennende å høre.
tomsa
06.02.2024 kl 11:46 3058

👍 Skulle tatt advarslene på alvor…. dessverre for egen del, dette er 2008 på nytt. Det manglet ikke på advarsler!
Hva kan vi vente oss Torsdag? Om det er positivt? Kanskje et lite løft men tør noen tro på dette nå. Om ikke dumpingen skyldes trading algoritmer og annet så må det jo være noe som ulmer?
Null
06.02.2024 kl 11:36 3059

liten omsetting sprekker 11 og vi ser 10 tallet også?
KommersK
06.02.2024 kl 10:19 3239

Takk! Nei, det er merkelig at de ikke skjønner det selv. Når alle til nå har tatt så grundig feil. Jo større haussere, jo større feil har de tatt.
Det jeg også finner merkelig, er at ingen av oss har vel spådd kursen ned, selv om det høres sånn ut blant kritikerne som småplukker. Det vi har påpekt er at haussingen har vært alt for drøy, og det i årevis. Og det har vi hatt helt rett i. Mye mer rett enn jeg har hatt grunn til å tro. Likevel er det vi (og et par andre) som blir kritisert! Mens hausserne nærmest helt unngår kritikk. Bortsett fra fra oss, da. Selv om det med all ønskelig tydelighet er dem som har tatt dundrende feil!! Men noen ros/støtte/anerkjennelse for at vi har hatt rett kan vi nok bare se langt etter. Haussingen har altså beviselig vært alt for drøy! Man kan med vantro se på kursutviklingen, men den er altså fasit!!
Det har faktisk i over tre år vært lønnsomt å selge på ETHVERT gitt tidspunkt fremfor å sitte på aksjen hele tiden frem til i dag. I disse årene har har aksjen ALDRI vært lavere/billigere enn nå... Men igjen: Jeg tror ikke at den skal videre ned. Den burde ikke det, med tanke på alt det positive som har skjedd.

Stabukk
06.02.2024 kl 09:50 3268

MK argumenterer som vanlig overbevisende, men påstanden «burde kursen vært betydelig høyere» blir jeg aldri klok på. I går ramlet kursen over 6% fordi noen dumpet et høyt antall aksjer på slutten. I skrivende stund er vi svakt opp, men ingen vet om vi kan ende videre ned. Vi er der vi er, og på min kalkulator er det 370% opp til MK sitt tre år gamle kursmål på 42,50. Mitt hode er mest opptatt av at Rec kommer med gode nok resultater og meldinger til at kursen kan være mellom 15 og 17 i desember. Så er drømmen at vi kryper over 20 første halvår 2025.

Har hatt gode forventninger til Q4. Nå er jeg litt i stuss. Rec sine fabrikker ligger i USA og selskapet har tilsatte og styremedlemmer også i andre land. Det gir mange kilder til lekkasjer fra Q4-rapporten. Men det er vel mest sannsynlig teknisk analyse og negativ trend som har påvirket siste tids kursfall?
Redigert 06.02.2024 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.02.2024 kl 08:53 3350

Selv om polysilprisene skulle være så lave at vi ender med mot lavere del av intervallet, dvs 100 mill usd (som er det selskapet selv opplyser) burde kursen vært betydelig høyere. Minst det doble av hvor vi har i dag. Jeg tror imidlertid at prisene fortsatt ligger noe over, samt at Butte kommer kraftig.

Gleder meg til torsdag.
FunHouseComp
06.02.2024 kl 02:41 3634

Tja, noe må man jo finne ut av selv. Et unormalt stort fall de siste ukene. Ingen røyk uten ild.

Edit: se ikke bort fra at noen vet mere en andre.
Redigert 06.02.2024 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Rule
06.02.2024 kl 01:08 3689

hvad var det Hanwha betalte for sin andel i RECSI...? Og har de taget grueligt fejl og betalt overpris af deres gode hjerte...?
hvad koster det at bygge de fabrikker RECSI er i besiddelse af...?