RECSI 2024

hottentott1
RECSI 31.12.2023 kl 22:57 316873

Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.

Oppdatering 8. august
Q2-24 er lagt fram. Den var i tradisjonen tro uten store nyheter. Tallene har liten interesse. Det viktigste er at leveransene starter i september, og at ML vil ha full kapasitet innen utgangen av 2024. Presentasjonen gir interessant informasjon om ytterligere kapasitetsøkning i årene framover. Kursen er 8 kr.
Redigert 08.08.2024 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
hatitchi
21.02.2024 kl 15:02 9205

Må først bli en del av De siste dagers hellige
VaderTrader
21.02.2024 kl 14:57 9203

Hvordan kommer man inn på Discord kanalen ?
Whats Poppin
21.02.2024 kl 14:47 9232

Det er feil. Du vil bli akseptert inn i discorden på lik linje som alle andre
Slettet bruker
21.02.2024 kl 13:41 9369

Bare synd at discord er lukket for nye medlemmer. Vi som står utenfor må ta til takke med dette forumet, facebook etc...

Redigert 21.02.2024 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
21.02.2024 kl 12:25 9532

Den 22.-23. februar rejser USA's minister Jennifer M. Granholm til Moses Lake, Washington for at fremhæve, hvordan præsident Bidens industrielle strategi for ren energi katalyserer private investeringer i avancerede batterier og sikrer, at nye teknologier hjælper med at skabe rene, godt betalende job, der styrker den indenlandske energiforsyningskæde.
https://www.energy.gov/articles/energy-facts-impact-investing-america-agenda-washington-0?ref=recsiliconinvestors.com
AmatørK
21.02.2024 kl 12:04 9582

Hele forumet flyttet i praksis til Discord pga hvordan det ble håndtert av admins her inne, der er vi over 3000 medlemmer og det er veldig god aktivitet. Der deles det også utrolig mye informasjon som jeg aldri ser her. Discord er en mye bedre platform for å dele også.
Redigert 21.02.2024 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
21.02.2024 kl 11:04 9739

Hadde jeg sittet med alt kruttet tørt nå....ja så hadde det hele gått til Recsi aksjer på kurs 9,62,-

Om et par år til er det nok flere som kommer til å angre på at dem ikke kjøpte alt dem var gode for under 10,- :)
Nsxnsx
21.02.2024 kl 11:02 9755

Jeg er bare bitter....og derfor sikkert ikke nyansert :) :) Men ja, at finansverdenen er styrt så de store tar pengene til oss små....det er jeg ikke i tvil om.

At det denne gangen gjelder Recsi spesifikt er jeg ganske så sikker på også....selv om andre kaller det konspirasjon.
FunHouseComp
21.02.2024 kl 11:01 9734

Virker som om hele Recsi menigheten har stukket hue ned i sanden. En øredøvende stillhet som er svært uvanlig på et forum som tidligere var svært aktivt med vekkelsesmøter fra morgen til kveld.
Redigert 21.02.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
21.02.2024 kl 11:01 9713

Recsi er ganske så oversolgt nå!
nad.oslo
21.02.2024 kl 10:56 9738

Tec aksjer er i minus nasdaq dro ned igår og ligger idag i minus, størst om det og oslo børs kommer seg i pluss snart vi har hatt mange røde dager i Januar og Februar.
Rec. Bør snu snart tenker jeg.
KommersK
21.02.2024 kl 10:04 9917

Styrt nedgang? Nå er du faktisk verre enn discord-gjengen. Tror du valget ble stjålet fra klovnen Donald også?
Redigert 21.02.2024 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
21.02.2024 kl 09:52 9964

Under 10 anser jeg som gratis, for fremtiden:)
FunHouseComp
21.02.2024 kl 09:37 10031

Jeg har bare en følelse av at selskapet skal mye ned framover, blir ikke overrasket om Recsi faller like mye i dag, som i går, men det er basert på synsing og magefølelse. Det er jo mange som driver med teknisk analyse her inne. Hva sier TA?
Redigert 21.02.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Føre var
21.02.2024 kl 09:36 10009

Litt trist å se på rec om dagen, håper noen kjøper hele greia! Billige fabrikker for salg nå!
Redigert 21.02.2024 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Null
21.02.2024 kl 09:27 10047

Hadde vært morsomt med en dag i pluss tereng og avslutting over gårsdagen det er lenge siden nå

Følger aksjen tett selv om jeg pr nå er på utsiden
Nsxnsx
21.02.2024 kl 09:10 10169

Godt tips....:) men nei nå for tiden er det kun sporadiske innlegg fra meg. Har mer en nok å holde på med, forum er kun en avkoblingsarena en gang i blandt :)
Stabukk
21.02.2024 kl 09:06 10083

Med siste tids vedvarende nedgang, til 10 blank i går, blir det unektelig et ekstra fokus på mulig kurs når Rec er i full produksjon. Det blir etter alle solemerker i siste kvartal i år, først og fremst for å oppfylle inngått avtale med Hanwha. 6-12 mnd frem i tid står det vel da bare igjen to seriøse kursmål: SB1Markets med 14 og Arctic med 17. Snittet av de to blir 15,50. Det gir en mulig oppside på vel 50%, så får den enkelte vurdere sannsynligheten i det.

Pareto holder fast ved 25. For min del blir en slik oppgang parkert på sidelinjen inntil videre.

Ser enkelte nå er ute med at Rec får «smake samme medisin» som andre grønne aksjer, som Otovo, Nel og AKH. Men ville ikke da kursen ha hatt en mer jevn nedgang i 2022 og i fjor? I trådstart går det frem at Rec startet og sluttet 2023 på kurs 14. Når vi plutselig er på 10, er vel det først om fremst et svar på kutt av ulønnsom produksjon ved Butte, mer enn en generell videre nedgang for grønn sektor. En stor del av markedet har tatt det som et dårlig tegn. Men en slik reaksjon kan vel gi en rekyl? Som fort kan komme dersom Butte gjør det stadig bedre, og hele Rec fra slutten av året er over i positiv drift.

Er forsiktig med å spå utvikling i det korte bildet, men ser vi har startet dagen litt under 10.
Redigert 21.02.2024 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
21.02.2024 kl 08:57 9852

I god tradisjon får du starte en ukestråd om dette. Menigheten sitter rundt bordet med foldede hender og er klar for lysglimt og åpenbaringer.
Null
21.02.2024 kl 08:25 9953

Det eneste som er helt sikkert er at det ikke kommer noen informasjon fra selskapet
De jobber på som adm dir sa. utover det så ser de ikke noen grunn til å informere om noe.

Det neste de vil si noe om er første levering av produkt til HW og det er på plan Q1 24 så i løpet av mars vil den meldingen komme.

SÅ er neste informasjon 10 mai utsatt fra 9 mai pga at det er helligdag i Norge ;)

Fallet har vært massivt i de seneste ukene fra 14.01 kr i starten av året til nå 10 kr i går

Så hvor bunnen er vet man ikke skal bli litt interessant å se i dag når vi får oppløsinger på 0,001 istede for gårsdagens 0.01 dersom vi fortsetter ned på 9 tallet som ble testet i går.,

Akkurat nå ligger auksjonen på 9,800
uldiuldi
21.02.2024 kl 08:21 9939

Det er da bare at holde, den skal nok komme op igen. Og kommer der bud skal de over 20 kr hvis ikke det kommer fra Hanwha. Da de købte på 20 kr og sælger ikke under. Jeg holder og bud under 20 takker jeg nej til.
Nsxnsx
21.02.2024 kl 08:12 3254

Dagens fall er bare starten.....hvor har du vært siste året ? Fall fra 25,- til 10,- indikerer vel ikke akkurat at dagen i går var starten. Vi er laaangt forbi starten på et større fall...trolig heller på slutten av et sinnsykt fall i en bransje som er inne i en megatrend. De som har styrt kursen ned fra 25,- til 10,- er innleid for at "noen" skal få kjøpt det hele for en slikk og ingenting. Kall det gjerne konspirasjon, men en mer ulogisk retning på en aksje skal man lete lenge etter.
Når det er sagt så all ære til dere som har sett dette og kommet dere av før crashet. Jeg solgte 50% på 25,- men har jo fylt på og på og på siden, så nå er jeg også snart i minus....og det var ikke planen :)
polion
21.02.2024 kl 00:57 3617

«De siste dagers Hellige», den var slett ikke verst, og kanskje en god beskrivelse av store deler av forumet. Men for tiden svært lite «hellighet» over kursen, vi snakker vel heller om en stor forbannelse.

Og fremtidig kursutvikling? Her er min spådom at enten så går kursen opp, eller så går den ned. Hittil så er vel dette det mest fornuftige som er sagt om mulige kursbevegelser. I forhold til de tidligere nevnte kr. 42,50, er det i alle fall ikke mindre genialt.
FunHouseComp
21.02.2024 kl 00:04 3666

Jeg tilhører ikke ikke menigheten og sekten rundt Recsi, eller de siste dagers hellige som de også kalles, men dagens nedgang får meg til å tenke på Otovo og svært mange andre grønne selskaper som har falt som en stein det siste året. Blir ikke overrasket om Recsi føyer seg inn i samme mønstret og fortsetter nedturen med større intensitet framover. Trolig er dagens fall starten på en større nedtur, og vi skal i så fall langt ned før det snur. Fra sidelinjen kan det virke slik.
Redigert 21.02.2024 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
MorganKane
20.02.2024 kl 23:43 3631

Hehe,

Så sant, så sant. Vi får se hvordan det går når de kommer online og leverer slik jeg tror de kommer til å levere.

Frem til da, på disse kurser og disse fundamentale forhold, er det bare å øke. Sakte, men sikkert. Og som alltid, aldri all inn. Ha alltid litt tørt krutt.
Redigert 20.02.2024 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
nemi's
20.02.2024 kl 22:53 3729

Og ellers så kan det nevnes at dagens tall er 42.5.

Det er 42.5 opp til MK's kursmål på 52.5.
Null
20.02.2024 kl 22:48 3736

Pr dato så er det vel ikke mange som kan si de er i pluss i REC
Det er redselen som herjer i aksjen nå, og sirking av siste verdier.
Det er slik at kursen nå er under emikurs som var satt i 2020 etter at Røkke kom inn.
Og vi som har vært med siden trodd på selskapet har troen ennå, men kanskje har valgt å ta sikringspause..?
Jeg selv er av de som er ute nå og venter til trenden snur og med trenden mener jeg ikke et blaff opp, men rolig trend oppover over tid....

Så får vi se når ny ingang kommer det som er sikkert er at den kommer bare ting snur litt etter en bedrøvelig høst
polion
20.02.2024 kl 21:37 3783

Jo, jo, Celsius, siden den var spesielt adressert til meg. Ja, jeg ser jo på meg selv som seriøs aksjonær. De siste årene har jeg endatil sett på meg selv som en noe nyansert aksjonær. Har følgelig fått ekstremt med pes fra alle de nickene som er vaksinert mot alt annet enn storhaussing. Bra tykkhudet, så da preller mye av dette rett av.

Men når det sagt, tilhører også jeg de som har overvurdert REC og bomma grovt. Beviset på det er at jeg fortsatt har beholdt halvparten av mine REC etter at jeg solgte meg ut på ca. kr. 23. Ellers så deler jeg dine oppfatninger om; grassat mye forumvås, halvsannheter, objektiv feilinformasjon, osv. og at de som har servert alt dette har et visst ansvar. Og at den unyanserte storhaussingen har ødelagt mye for forumet, ja det vil jeg vitterlig tro.

Stabukk - et lite PS: Konstaterer at du beklager at du tidvis kan ha hausset noe. Har lest det meste av det du har skrevet, men du er langt fra den som skal legge deg mest paddeflat når haussegjengen nevnes. Du har tidvis nyansert tilstrekkelig og langt fra fulgt de unyanserte. JA DU HAR TIL OG MED SUPPORTET POLION NÅR DU HAR FUNNET DET FOR GODT. Så stabukk, fortsatt som du stevner.
Stabukk
20.02.2024 kl 21:26 3765

Badgirl: Gjorde grei «butikk» med kostpris ca. 15,70 da jeg gikk ut med hele posten på kurs 22 og 23 i aug./sept. 2022. Nå desverre tungt inne igjen på kostpris 15,35. Har lagt for stor vekt på Rec sine grep rundt restart av ML, og forstått for lite hvordan inflasjon/renteheving, teknisk analyse og daytrading «styrer» aksjen. Tror fremdeles 1-2 års tålmodighet kan gi gevinst, men vedgår å ha vært sikrere på det noen måneder tilbake i tid.

Til Celsius: Beklager gjerne feilinfo om «ganske stabil» pris på polysilisium i USA! Men går fortsatt ut fra at Hanwha sine kjøp fra ML skjer til pris «utenom Kina». Kall meg gjerne idiot, men håper Rec sin ledelse er smartere og ikke vil selge til Hanwha eller andre med tap.
Redigert 20.02.2024 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Celsius
20.02.2024 kl 19:59 3900


Polion.

Ja - det er ingen tvil om at mange har bommet grovt på kursutviklingen i REC pr februar 2024 - også blant seriøse aksjonærer. Jeg legger uten videre til grunn at du, som fortsatt har valgt å forbli aksjonær, åpenbart er enig i det og selv inngår i kategorien "seriøs aksjonær".

Treenigheten jeg nevner, med antatt samlet IQ lik 100, fornekter seg aldri gjennom sitt ordgyteri, se bare deres idiotinnlegg rett over med fantastiske misforståelser som dette (sitat): "Mener selv prisen på polysilisium i USA har vært ganske stabil, og det er den som gjelder når Rec nå starter å levere til Hanwha."

Når man ustanselig brødfør slike halvsannheter for det alminnelige publikum (eller helsannheter for dem med IQ 50), så gjør vedkommende seg likefullt skyldig i objektiv feilinformering i aksjemarkedet.

Det fantastiske er jo at det pågår som perpetuum mobile - det renner ut ustanselig, og de lar seg ikke stoppe i deres tidstyveri - med mindre de heretter innrapporteres for desinformasjon for Admin og kursmanipulasjon av kriminell karakter for Finanstilsynet.

Jeg antar at du, polion, deler min oppfatning om at idiotinnlegg ikke tiltrekker seg seriøse aksjonærer men skremmer dem vekk.
Null
20.02.2024 kl 19:46 3864

Nå har REC falt i et halvt år snar fra i septpember.
Selv må jeg si at jeg ikke trodde vi skulle se ensifret igjen det trodde jeg nok ikke

Så hva skjer i nær fremtid i dag så vi igjen tidels ørene i handelsloggen.....

Sur det nå med bunnen i dag eller er det slik at vi skal ned ennå en krone eller to?
Skal vi testet 8,5 som var bunnen på fallet før Q4

Selv er jeg vel ute med alt nå desverre, så får vi se hva som kommer utover våren... er veldig forsiktig med å gå inn igjen optimismen har vel "kostet" dersom man ser tilbake....

Hadde vært fint å høre hva skribentene her tror resten av uken og neste uke ?
polion
20.02.2024 kl 19:08 3920

Liker dårlig når noen bare antar at ...... Som jeg har sagt mange ganger tidligere, så solgte jeg halvparten av mine REC på ca. kr. 23. God gevinst på dem, men solid tap på dagens beholdning. Ligger totalt faktisk i en knøttliten REC-pluss, men målet har dog vært å tjene enda mer på min gjenværende 50%. Og ellers så har jeg vært altfor lenge i aksjemarkedet til at jeg kan bli offer for haussing. Meg skal du følgelig ikke synes synd på, har en spredd portefølje, klarer oftest å slå indeksene, samt at jeg regner meg som privilegert siden jeg har vært gjeldfri over tid.
Badgirl
20.02.2024 kl 19:04 3948

Du var vel inne når den var over 20? Husker jeg ba deg ta gevinst når jeg solgte ;) Uansett vi har alle vært der. Tror ikke du skal henge deg for mye opp i oppkjøp, analyser og kursmål. REC har vært og er en spesiell aksje. Det kan være lurt å vekte litt ned på veien opp for du vet den skal ned igjen. Det er REC i et nøtteskall ;)
Badgirl
20.02.2024 kl 18:59 3966

Er jo det jeg skriver over. Noen fond er bundet mot indeks og det er rykter fra DNB om at REC snart er ute. Da er det bare å holde seg fast og vente på en washout. Mulig den var i dag.
Redigert 20.02.2024 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Mariusono
20.02.2024 kl 18:29 4088

fyf å du yapper om discord og haussere xd, virker som du har vært tidligere et offer for haussere.
polion
20.02.2024 kl 18:25 4102

Jo, har fått med meg det du nevner av alle "positiviteter" og enda mye mer. Det var vel bla. derfor jeg skrev at REC nærmer seg det komiske. Hva gjelder den substansløse haussingen, så er det ikke så mange som har tatt mer tak i det enn akkurat meg.
Du nevner videre Molnes og alle som lo av ham. Ikke bare ble det ledd, han ble vel utskjelt etter noter. I ettertid (og med dagens kurs), så, viser det seg faktisk at Molnes var i overkant positiv i sine REC-anslag.
Burobeng
20.02.2024 kl 18:06 4200

Kan dagens store kursutslag skyldes at RECSI er på vei ut av indeksen?