RECSI 2024

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
20.10.2024 kl 21:15
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
RECSI 31.12.2023 kl 22:57 459647

Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.

Oppdatering 8. august
Q2-24 er lagt fram. Den var i tradisjonen tro uten store nyheter. Tallene har liten interesse. Det viktigste er at leveransene starter i september, og at ML vil ha full kapasitet innen utgangen av 2024. Presentasjonen gir interessant informasjon om ytterligere kapasitetsøkning i årene framover. Kursen er 8 kr.
Redigert 08.08.2024 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Eskimo2
18.10.2024 kl 12:31 2748

Kan heller spekulere hvorfor kursen løfter seg før levering, ikke ned som siste gang man ventet på melding. Diskutere dette er mer interessant .
Stabukk
18.10.2024 kl 12:32 2746

Litt spesielt å snakke om "positive" eller "negative" nyheter i forhold til om Rec får levert til Hanwha innen "mid-october" eller et par uker senere! Dette tidsintervallet i Rec sin forrige melding var kanskje ikke noe sjakktrekk, men blir unödvendig blåst opp i forhold til kursen. Rec sin ordrebok er jo direkte imponerende både for poly og silangass, og Hanwha har som kjent godkjent kvaliteten på det de skal kjöpe. For min del må gjerne förste levering og forskudd komme i slutten av oktober eller begynnelsen av november. I den store sammenhengen betyr det lite, noe markedet ser ut til å ha tatt inn over seg i det siste. Mine aksjer er IKKE til salgs inntil videre.
Slettet bruker
18.10.2024 kl 12:34 2764

Har noen informasjon om møte mellom Sila nano, myndighetene og kapital idag?
Ticomania
18.10.2024 kl 12:37 2768

Sist gang så hadde selskapet full kontroll i følge deg og meldingen ville bli positiv, så hva mener du?
DjTao
18.10.2024 kl 12:51 2707

Der tror jeg du tar feil. Første leveranse innbærer en betydlig finansiell hendelse som har innvirkning på verdsettelsen av selskapet. Den informasjonen må markedet få tilgang på samtidig.

Dette skrev IR til meg på epost tidligere:

"Hva angår første leveranse fra Moses Lake så er dette en såvidt vesentlig milepæl for fremdriften i arbeidet med å re-starte produksjonen at dette uansett vil være meldepliktig informasjon."
Redigert 18.10.2024 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Eskimo2
18.10.2024 kl 12:51 2783

Dem hadde full kontroll, normalt med en liten forsinkelse . Er ikke noe sardin butikk de starter opp igjen som du sikkert tror . I mellom tiden har selskapet klart å forhandle seg til langsiktig avtale på Silan med selveste Sila.
Siden du åpenbart har glemt børsmeldinger får du lese dem på nytt.

Oslo (Infront TDN Direkt): Rec Silicon opplyser at den første kommersielle forsendelsen fra Moses Lake-anlegget vil bli forsinket til midten av oktober.

Det fremgår av en melding fredag.

Tidligere har Rec flere ganger meldt om utsettelse av den første forsendelse, senest 20. juni da den ble utsatt til rundt midten av september.

I fredagens melding viser Rec til at de er fornøyde med å kunne meddele at etter en rekke modifikasjoner og tiltak, rettet mot å løse et tidligere kunngjort problem med høyere enn forventede nivåer av en urenhet i produktet, har alle urenheter nå blitt redusert til nivåer som er akseptable for selskapets kunde. Rec Silicon har en prinsipiell avtale om å endre en spesifikasjon, avhengig av en endelig evaluering og kvalifiseringstest, som er vanlig i bransjen etter en slik modifikasjon, opplyses det.

"Anlegget fungerer godt, og fasiliteten produserer nå volumer for kommersielle forsendelser. Selv om produksjonsvolumene våre allerede er på vei opp til nødvendig nivå, vil den første kommersielle forsendelsen av produktet bli forsinket til midten av oktober for å tilpasse seg denne siste kvalifiseringstesten som kunden vår gjennomfører", skriver selskapet.

I tillegg bekrefter selskapet at byggeaktiviteter knyttet til gjenoppstarten av Moses Lake-anlegget er fullført, inkludert Silane IV, og opplyser at utstyret vil bli startet etter behov i løpet av den planlagte kapasitetsopptrappingen.

-Å komme til dette punktet og løse det tidligere urenhetsproblemet var et resultat av hardt arbeid fra mange dedikerte ansatte i selskapet. Vi vil snart begynne en ny fase for anlegget, hvor innsatsen går over til kontinuerlig kvalitetsforbedring for å overgå markedsstandarden, opptrapping og optimalisering. Det er fortsatt mye arbeid som gjenstår. Vi vil jobbe for å nå vår fulle kommersielle produksjonskapasitet så snart som mulig, samtidig som vi opprettholder vårt fokus på produktkvalitet. Vi setter pris på samarbeidet med kunden vår for å komme til dette stadiet; våre diskusjoner har alltid dreid seg om våre felles interesser, der vårt polysilisium muliggjør deres innsats for å skape en komplett PV-solverdikjede i USA. Dette er utvilsomt et positivt resultat for begge parter, sier konsernsjef Kurt Levens i en kommentar.

19 sep. 07:15 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Rec Silicon og Sila Nanotechnologies har signert en langsiktig leveringsavtale for silangass.

Det fremgår av en melding torsdag.

Avtalen sikrer en stabil og pålitelig leveranse av silan frem til 2031, og støtter Silas forpliktelser om å levere Titan Silicon til bilkunder fra fjerde kvartal 2025 og fremover. Silas kundekontrakter med Mercedes-Benz og Panasonic, samt tre ytterligere kunder som ennå ikke er offentliggjort, vil bli oppfylt gjennom Silas produksjonsanlegg i Moses Lake.

I henhold til avtalen skal Rec levere høykvalitets, USA-produserte silan til Sila for bruk i produksjonen av Silas anodemateriale Titan Silicon, fra Recs produksjonsanlegg i Moses Lake.

"Avtalen markerer en betydelig milepæl for begge selskaper. Den representerer den første kommersielle avtalen for RECs høyrene Signature Silane i markedet for elbilbatterier og sikrer innenlandsk levering av en sjelden og kritisk komponent til produksjonen av anodematerialer for Sila", opplyses det i meldingen.

Redigert 18.10.2024 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Eskimo2
18.10.2024 kl 12:57 2770

Når du har lest ferdig kan du heller få svare på spørsmålet mitt.

Kan heller spekulere hvorfor kursen løfter seg før levering, ikke ned som siste gang man ventet på melding. Diskutere dette er mer interessant .
Ticomania
18.10.2024 kl 13:00 2768

DU påstod at de hadde kontroll og at meldingen ville være positiv sist, så hvorfor forholder du deg ikke til det du selv tidligere har skrevet! Klippe og lime, det er det eneste du klarer!
Silan
18.10.2024 kl 13:27 2654

Her er mye trolling.
Kvike11
18.10.2024 kl 13:30 2651

Det var et flot svar du har fået,
Det vil sige de ikke har leveret endnu.
jeg ved ir også skriver:
Ledelsen har besluttet at den besked de har givet marked gælder, indtil de giver en ny besked.
Er noget kryptisk besked, måske helt bevist, men meget uklogt svar.
Hvorfor skal de drive rundt med os aktionærer, i stedet for at melde klart og tydeligt ud.
Den måde selskabet driver rundt med os på, viser bestemt ikke tillid til ledelsen/CEO
Koreanerne giver jeg intet for i forvejen, de ønsker os ikke som aktionærer, de er egenrådige.
Måske et spørgsmål om hvad der sker i kollisen, er der et lavt bud på vej og en tusk handel.
Alle bud under kurs 70 er uacceptabelt
VaderTrader
18.10.2024 kl 14:22 2482

Min teori …

Tror vi ender i retten når koreanerne legger inn skambud etter å ha nektet å motta First delivery og betale for dette gang på gang. Det er det jeg tror skjer i kullissene . Levens dalter etter og tør ikke oppgi til markedet den egentlige grunnen til alle disse utsettelsene … Hvorfor de har ballegrep på Levens det kan man jo lure på .

Hanwha veit de sitter på en diamantgruve og ønsker nok å ta over men ikke før de finansiell har skakkekjørt REC ..
Redigert 18.10.2024 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
18.10.2024 kl 14:35 2454

Noen som har kontaktet IR ? Han svarer ikke på tel eller Mail ?
SJOC
18.10.2024 kl 14:36 2465

Selvfølgelig vet noen om de leverer pr dags dato eller ikke, det blir lekket via via. Det som er ufattelig er at ingen her på forumet har fått tak i informasjonen! Aksjekursen har vært ok i det siste og gjenspeiler nok at vi er i gang men med små skritt.
DjTao
18.10.2024 kl 14:54 2406

Levens og styret i REC kan holdes rettslig ansvarlig dersom de bevisst gir uriktig informasjon til markedet. Jeg har vanskelig for å se hvorfor Levens skulle være villig til å ta en slik risiko. I tillegg fremstår han for meg som en person med integritet og et genuint ønske om å handle ærlig. Jeg har derfor liten tro på konpsirasjonsteorien din.
Redigert 18.10.2024 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
SPXL
18.10.2024 kl 15:26 2277

Uansett så må han komme med melding i dag ellers så har han ikke holdt ord. Merkelig hvis han nå også kommer med melding etter stengetid. Er det ny utsettelse på gang så er det greit å vente til etter stengetid så får det roet seg til åpning på mandag. Eller er det som det har blitt sagt tidligere at de venter til 🇺🇸 valget er avgjort.
VaderTrader
18.10.2024 kl 15:37 2243

Hvis de venter til etter valget så er REC til de grader korrupt at jeg har ikke ord !
DjTao
18.10.2024 kl 15:46 2194

Hvor tar du det fra at REC skal vente til etter valget i november? REC har meldt at levering vil skje ila tidsperioden 10-20 oktober. I dag er det 18 oktober
Redigert 18.10.2024 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
18.10.2024 kl 16:11 2098

Da stuuuper kursen som antatt da Levens ikke klarer å levere igjen .. for 4e gang .. herregud for noen tullinger disse rec folkene er
Redigert 18.10.2024 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Eskimo2
18.10.2024 kl 16:14 2089

Du må være verste klovnen på hegnar forum.
Carrera
18.10.2024 kl 16:16 3854

Slik du oppfører deg Vader så er kanskje det å drive med aksjer ikke noe for deg - vurdert å samle på frimerker eller begynne å strikke?
VaderTrader
18.10.2024 kl 16:25 3811

Korrigere meg hvis jeg har feil
1) er leveranse nå utsatt 4 ggr ?
2) kursen stuper pga ledelsen ikke klarer å levere det de lover ?
3) har ledelsen et rykte på seg å holde frister ?
4) har kursen til rec gått fra 25 til 10kr siden levens tok over ?
5) sett utifra , er dette et veldrevet selskap uten usikkerheter ?
Candelstick
18.10.2024 kl 16:35 3809

Det er vel den vanlige kapitalsikringen som er på fredager. Ingenting galt med det 👍
Stabukk
18.10.2024 kl 17:37 3627

Du virker helt sikker på å ha rett, så hold deg for all del langt borte fra en slik aksje. Så slipper du søvnløse netter og magesår.
Redigert 18.10.2024 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
18.10.2024 kl 18:24 3454

Da venter vi til mandag morgen, siste sjanse
SPXL
18.10.2024 kl 18:33 3411

Siste frist var i dag, midten av oktober er passert og ledelsen klarte heller ikke denne gangen å holde det de sa. Tyder på at det har oppstått problemer igjen.
DjTao
18.10.2024 kl 18:39 3384

«Mid October» = 10-20 oktober

I dag er det 18 oktober.

Siste frist er med andre ord ikke i dag.
Rule
18.10.2024 kl 18:45 3481

Recsi har sagt at hvis de ikke kan nå deres mål vil de rapportere til markedet så snart det står klart. Man kan ikke løbe imod en deadline medio oktober og så komme med en væsentlig forsinkelse medio oktober. Kigger man ind i en væsentlig forsinkelse bør man kunne konstatere det noget tidligere.
SPXL
18.10.2024 kl 18:53 3516

19.på lørdag og 20.på søndag , kommer ingen melding de dagene så da kommer det tidligst mandag 21. og da er vi over mid october.
DjTao
18.10.2024 kl 19:30 3410

Enig, men så lenge meldingen kommer før børsåpning så spiller det strengt tatt ikke noe rolle.
Tror markedet tar en slik melding godt i mot selv om de da har bikket over i «late october».
Hvis REC derimot ikke melder noe så vil det være brudd på hva de har meldt tidligere, det tror jeg ikke de vil risikere.
WHeisenberg
18.10.2024 kl 19:31 3441

Personlig håper jeg at det ikke kommer noe melding i helgen. Litt blandet følelse for helge melding. Men kommer det mandag morgen så tror jeg det blir positivt.
Noen har litt rett i at ledelsen ikke klarer for engangs skyld å holde ord.
Men håper de kommer med glad meldingen på mandag morgen.
Kåre Grønn
18.10.2024 kl 19:33 3438

Personlig håper jeg Harris vinner. Da blir det raskt 20 kr kurs. Vinner Trump, vil det gå tråere og kurs 14 raskt som kurs.. igjen, avtalen i USA er i boks
Gudin
18.10.2024 kl 19:54 3367

Men jeg spør meg selv hvorfor de ikke børsmelder dersom de har gode nyheter? Men samtidig skriver de at de ikke melder med mindre det oppstår kjepper i hjulene. Kan noen hjelpe meg?
DjTao
18.10.2024 kl 20:16 3475

Kanskje de må bruke helgen for å produsere tilstrekkelig volum?
Stabukk
18.10.2024 kl 21:30 3392

Se ikke bort fra full produksjon i helgen. Eller kanskje CEO Levens kan avslutte fredagen med å trykke OK på en børsmelding som bekrefter/ikke bekrefter levering (stryk det som passer) og meldingen går videre til Oslo Børs via IR-kontakt før midnatt norsk tid? Følg med på newsweb og pust med magen i helgen!
Redigert 18.10.2024 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Rule
18.10.2024 kl 22:41 3245

Jeg er også lidt forvirret....
Hvorfor ligger de lidt et "tågeslør" ind over...? Måske manglende interesse i at få høj aktiekurs...? Hvis de sidder på yderligere kursdrivende nyheder kan de ikke selv købe aktier før de nyheder kan frigives....? Hyper spekulativt og vel kun muligt hvis de er igang med forhandlinger. Kunne de være i forhandlinger med G14 om at udlicensere deres teknologi til dem..? Deres JV i Kina var vel af sådan karakter, så hvorfor ikke i US også...?

Mest sandsynlig er vel at de ikke vil melde ud i tide og utide til markedet om hver en ting de foretager sig. De giver derfor sig selv noget spillerum i deres udmeldinger ved at gøre dem bred og generelle i formulering...

-
Redigert 18.10.2024 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Stabukk
19.10.2024 kl 00:39 3080

Salg av Rec sin teknologi til Yulin gav i sin tid en solid engangs-inntekt, uten at jeg husker nøyaktig sum. Flere selskap i ulike land kan ha interesse av å kjøpe denne teknologien. Dette har kommet litt i bakgrunnen som mulig inntektskilde, kanskje ikke så unaturlig når Rec sin ledelse sikkert har nok å gjøre med å strømlinjeforme Butte og få ML opp og gå.
moneymay
19.10.2024 kl 01:02 3062

Du kan hjelpe deg selv med å høre på tidligere beskjeder på q-rapporter eller forrige conference call. Melding kommer enten når REC er klar over at det blir nok en utsettelse ELLER første forsendelse.
tomsa
19.10.2024 kl 01:05 3085

Med all uroen, all ventingen, all shorting og all frykt er det lett å forstå frustrasjonen som råder. Lite oppdateringer fra ledelsen er lett å kritisere. Men…. Jeg har fått mer og mer sans for Levens og kommunikasjonsfilosofien deres. Det er lavmælt, det er objektivt og de lover ikke mer enn de kan holde. Sett det gjerne opp mot NEL for å finne motpol
Stabukk
19.10.2024 kl 08:27 2905

Ser på en annen tråd at du er enig med MikkeMus og tror på første info om Hanwha-leveransen på Q3 den 7. nov. Det pekes på at det er 13 børsdager til, og at CEO Levens bare skal ha lovet å børsmelde om levering IKKE går etter planen. Har selv antydet ny info først ved Q3, siden levering i «mid-october» fremsto som sikker i september-meldingen, forutsatt en siste godkjenning av kvalitet. Men her ligger en usikkerhet, selv om solid kursoppgang siste mnd må bety økt tillit til levering og betaling. Men uten melding i løpet av helgen eller mandag morgen, vil nok denne debatten gå videre. Kanskje mest på denne tråden?
Kvike11
19.10.2024 kl 09:55 2707

Har de, eller leverer de medio oktober, går den ikke at vente med info til os aktionærer først i november.
Har de ikke leveret som de har informeret marked, skal de også informerer.
Noget er ikke som det skal være..

Har tjekket Recsi hjemmeside og faldt så over denne her:
Det er REC Silicons ambition at give sine aktionærer et solidt afkast af deres investering.
Det glæder vi os meget til
Dette skal opnås gennem stabil drift og en stærk markedsposition som teknologiledere inden for siliciummaterialeindustrien.
Ikke et ord om udbytte i fremtiden,
stærk markedsposition, giver ikke mig smør på bordet, men overskud og mere overskud kan gøre,
de kunne ligeså godt have skrevet de vil give afkast gennem større salg,
virker meget amatør agtigt.
Kvike11
19.10.2024 kl 09:58 2746

Ikke så underligt hvis snakken går på forum,
vi har ventet i snart 4 år på første leverance, .
Alle venter på info fra selskabet,
jeg tvivler på de har leveret noget som helst
de kan ikke være så dumme at de holder det skjult til 7 november
VaderTrader
19.10.2024 kl 10:42 2689

Patetisk , dette er nyheten omsider ALLE har ventet på de siste 4 årene så skal det ikke børsmeldes . Levens og ledelsen har nådd ett nytt bunnmål i inkompetanse . Building shareholders value .. joda . Arrogante tullinger som ikke bryr seg om aksjonærene er hva de er !!!
tomsa
19.10.2024 kl 11:01 2650

Ja, jeg blir iallefall ikke overrasket dersom det ikke kommer noe før, og, Levens har faktisk ikke lovet noe før….. forutsatt at alt går som det skal med produksjon, kvalitet mm 🤔
VaderTrader
19.10.2024 kl 11:13 2614

IR og Levens burde få noen Mail !

Skriv til dem her

Kurt Levens CEO:
Kurt.Levens@recsilicon.com

Nils Ove Kjerstad
Phone: +47 91356659
Email: Nils.Kjerstad@recsilicon.com
Pølsebua
19.10.2024 kl 11:24 2587

I mitt hode må det komme en melding før åpning på OB mandag morgen. Hvis ikke bryter de med tidligere kommunikasjon. Så blir den enten positiv eller negativ, og kursen går rett opp eller rett ned. Utrolig spennende. Jeg har kjøpt for mange recaksjer, og solgte derfor over halvparten på fredag for å ta ned risiko. Kursen kom endelig opp til snittet mitt. De første aksjene kjøpte jeg etter Q4 presentasjonen. Der sa Levens at de skulle starte produksjon i Q1. Etter mange utsettelser, er vi der vi nå er. Greier ikke Levens å levere nå, tenker jeg han får sparken. Det er grenser for å ikke nå egne mål gang etter gang. For denne halvtårsutsettelsen koster enorme summer. Kassa er tom, og nå bestemmer Hanwha Rec-aksjonærenes skjebne. Så tror jeg de får det til til slutt og at framtida blir bra, men den dompa vi er i nå er ubehagelig. Jeg krysser fingre for en positiv melding på mandag!
Candelstick
19.10.2024 kl 12:44 2422

Uten melding i helgen så blir det nok fort 50 øre rett av på kursen ved åpning. Mulig vi ser 7 tallet igjen om bearx3 kicker inn.
VaderTrader
19.10.2024 kl 12:53 2416

Det er uhørt hvis de ikke sender ut melding , allerde nå er det under all kritikk og brudd på alt hva som heter anstendighet fra en CEO som 3 !! Ganger tidigere har utsatt levering med aksjekrasj som følge !!
Ransen
19.10.2024 kl 13:07 2439

Første levering er priset inn og vel så det. Vi vet ikke prisen de får for produktet, vi vet ikke årlig mengde, vi vet ikke produksjonskostnader, vi vet ikke transportkostnader og vi vet ikke hvor mange milliarder kunden har lånt ut til Recsi, eller renten på dette. Men en ting vet vi, ingen hverken kjøper eller produserer solpaneler eller batterier uten subsidier. Snart er det valg.
VaderTrader
19.10.2024 kl 13:09 2500

Min verste investering so far, finnes ikke noen troverdighet kvar her etter dette stuntet !

Rec begynner å ligne en ponzi svindel