Ukestråd RECSI uke 01 2024

Null
RECSI 02.01.2024 kl 06:54 6386


Ukestråden denne gang i RECSI vil starte det nye året, et år som blir spennde med tanke på at det er året selskapet skal beynne å levere produkter til kunder og resultat til eierne..

Kursutviklingen forrige uke endte opp med litt over krona til 14 blank, som var startet på året 2023
Egentlig enflott uke kursmessig med oppgang alle dager.

Kommende uke er en kort uke 4 dager , så får vi se hva starten på året bringer og om trenden er oppover inn i det nye året etter bunnen i uke 51..
For egen del sitter jeg vel rolig ut året med tanke på omsetting så tenker jeg at det ikke blir den store endringen


For meg så er det fremdeles 8 februar som er første dato med litt spenning i aksjen der vi forhåpentligvis.,,,, ser at litt av pengeflyten i selskapet utover den store innbetalingen som vi fikk fra kina.
Under Q3 så kom også meldingen om at de ved Q1 skal oppdatere om fremdrift på oppstart av ML, håper de også kan si litt om forventningene til økonomien i selskapet fremover...

Stabilt inn i nye året over14 kr hadde vært flott



Kurs slutt fredag 14,00 kr
Null
Stabukk
02.01.2024 kl 08:22 6256

Ser du nevner at Rec i år skal begynne å levere produkter «og resultat til eierne».Ser du mulighet for utbytte? Hjemmesiden sier nei inntil videre. Men aldri godt å vite.

Enig med at vi blir i en «vente-posisjon» frem til Q4 i februar. Rec har signalisert at 100% ML-produksjon blir vurdert fremskyndet. Tror den meldingen kommer, for å forsikre potensielle kunder at det er trygt å inngå avtaler med selskapet.

Ps:
Mener selv «resultat til eierne» må komme gjennom et løft i kursen, som et resultat av at Rec leverer overskudd på driften.
Redigert 02.01.2024 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Null
02.01.2024 kl 09:12 6129

Nei Stabukk
Jeg tenker ikke på utbytte, det er veldig langt frem før vi får utbytte.
Det jeg tenkte på med «resultat til eierne», er som du skriver et løft i kursen fra dagens 14 kr.

Forventingen mine er faktisk at vi kommer ut med +50% i løpet av året, dvs opp over 20 kr til neste nyttår.
Det som blir spennende er å se hva som kommer av resultat på kontrakten med HW, når vi kan regne på hva som blir realiteten, om selskapets antydning om 100-300 MUSD holder stikk ved full produksjon.

NULL
Stabukk
02.01.2024 kl 11:08 5896

Takk for tilbakemelding. Da er vi igjen enige.

Slår ditt kursmål inn, går jeg trolig ut!

(Har med tryggere finansiering av ny bolig å gjøre).
Null
02.01.2024 kl 14:44 5660

Får vi samme utvilkling som for et år siden?

Startet året med en nedgang som bunnet ut på 12.36 Kr?

Ser ut til å være en rolig start både på OSE og RECSI spesielt

NULL
Stabukk
03.01.2024 kl 07:43 5297

Skal ikke spå starten på 2024 for RECSI, men håper at markedet kan få litt mer tall å bygge på ved de to-tre neste kvartalsrapporteringene.

Første børsdag endte som vi vet ned godt over 2%, men siste uke viser fremdeles pluss på litt over 5% (Nordnet). Ellers er det røde tal på historisk utvikling, bortsett fra pluss 125% siste 5 år. Det siste er jo ingen stor trøst!

Men vi er, forhåpentligvis, inne i et år der det vil svare seg å være tålmodig. Skal likevel være forsiktig med å hausse. Folk får selv vurdere. Dagen i dag ender vel neppe i grønt for OB som helhet.
Redigert 03.01.2024 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
MorganKane
03.01.2024 kl 10:34 5016

Tålmodighet lønner seg alltid i aksjemarkedet. Men ikke vær naiv heller. Hvis de ikke leverer på Q4 rapporten, og i hvert fall Q1 i henhold til plan, eventuelt det kommer negative børsmelding på veien, så må man vurdere å selge. Eventuelt hvis ledelsen ikke virker troverdig lenger. Aldri forgud en ledelse eller aksje. Forhold deg til virkeligheten.

Men enn så lenge er jeg imponert over både fremdrift, kostanslag og det videre potensialet for utvidelser og større markedsforskyvninger (mer og mer fokus på domestic production og bærekraft). Og ledelsen, kanskje spesielt CFO, er i mine øyne fortsatt undervurdert.

Jeg mener fortsatt at salget av Yulin-andelen viser hva et globalt marked priser recsi sin teknologi til. Riktignok hadde de prod kost på 6-7 dollar tror jeg (i 2020 eller noe sånt), men med støtten fra IRA så er ML på omtrent det samme. Jeg er fortsatt ikke sikker på gjelden til de to, men er rimelig sikker på at ML har lavere. Det ville overraske meg hvis ikke anal-gutta vurderer dette mer nøye når de vurderer verdien av Recsi ved neste korsvei. Det alene skulle sende de langsiktige, dvs. når ML er i full produksjon, estimatene opp. Det vil jo være dumt å ikke inkludere hva det kinesiske markedet er villige til å gi for en fabrikk som ML som er oppe og går. Enn så lenge vi i stor grad snakker om et internasjonalt marked.
Redigert 03.01.2024 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Carrera
03.01.2024 kl 10:43 4975

Denne støtten fra IRA som du referer til.
- Er den garantert å komme?
- I hvilken størrelse vil den være på?
- Når kan den forventes å komme?
MorganKane
03.01.2024 kl 10:48 4941

Den er garantert (bare å google litt selv). 3 usd/kg. Det er for solgt vare, ikke produsert. I 10 år. Fra og med i fjor tror jeg. Recsi har som kjent kontrakt på 16000 tonn per år til Hanwha. Dette gir da 48 millioner usd ekstra på bunnlinja hvert år.
Redigert 03.01.2024 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Null
03.01.2024 kl 10:50 4923

Denne støtten fra IRA som du referer til.
- Er den garantert å komme? >Ja, det er medelt fra selakapet at de kvalifiserer for støtte
- I hvilken størrelse vil den være på? JF tidligere meldinger 3 USD pr Kg
- Når kan den forventes å komme? Det har jeg ikke oversikt over, men har forstått det slik at de får utbetalinger påbakrunn av produksjon/ salg, så vil tro at det er regelmessige oppgjør enten mnd eller kvartal.


NULL
Grand Stone
03.01.2024 kl 19:22 4672

Dette utgjør ca 1kr per aksje per år det, eller nesten 10% av aksjeverdien...
MorganKane
03.01.2024 kl 19:40 4612

Stemmer. 1 krone i earnings per år. Med en multippel på 10 så gir det en ekstra markedsverdi på 10 kr/aksje. Men, siden dette ikke er noe evigvarende støtte er kanskje en multippel på 5 mer givende å gå ut ifra.

Men husk. ML går i pluss også uten støtten. Støtten er bare prikken over i'n...
Redigert 03.01.2024 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Stabukk
03.01.2024 kl 19:56 4569

Så må vel Rec dokumentere å gå i pluss «også uten støtten»…? Inntil videre synest kursen å være på et nivå der markedet ikke har tillit til dette.

Håper resultatene utover høsten vil øke tilliten. Tålmodighet har svart seg i RECSI tidligere.
halvpris
03.01.2024 kl 20:20 4509

Off, off gi faen noen uker og skriv om denne møkka aksjen. All skriveri blir en form for hausing
Null
04.01.2024 kl 06:45 4129

De to første dagene i år har vært svake
Kursen er en ting, men også omsettingen har vært svak
i år ca 900k frem til noen tok 300k i slutthandelen.
Slutten i går på 13,36 var litt opp fra ellers på dagen der si ser det samme som tidligere ved lav omsetting sakte men sikkert nedover....

Så det enenste positive er at det snart bare er 4 uker til Q4 og vi får håpe at uvilkingen snur... dvs at slik vi så det mellom jul og nyttår, når kjøpsintressne kommer så stiger også kursen sikkert oppover.....

Null
Nsxnsx
04.01.2024 kl 08:12 3999

Har en "good" følelse i dag :)

Tror 14 tallet blir en realitet i dag.....
Nsxnsx
04.01.2024 kl 08:29 3933

De skal sikkert hente sine råvarer fra andre steder......er nok andre grunner for at dem velger å bygge fabrikken sin i ML :) :)

At råvarene er vegg i vegg er nok bare en tilfeldighet :)
SPXL
04.01.2024 kl 08:34 3912

Den gode følelsen blir nok fort borte etter børsåpningen , er redd 12 tallet blir en realitet i dag.
Nsxnsx
04.01.2024 kl 08:35 3907

På den linken var det mye fint å lime inn fra :) :) P.S. Skal lure på hvor min "good" følelse kom fra :)

REC Silicon, with its core operations and facilities strategically based in the United States, and all of a sudden a key player in U.S. value chains critical to national security, paradoxically finds itself listed on the Norwegian Stock Exchange. This geographical dichotomy may not fully reflect the company's current and future potential.

The last decade has been a turbulent journey for REC Silicon, primarily due to the U.S.-China trade war, which led to the closure of their multi-billion-dollar Moses Lake plant. However, its Butte facility (in Montana) stood resilient and continued operating, acting as a financial lifeline for the company. Now, with the global dynamics shifting, REC Silicon's prospects are looking brighter than ever.

REC Silicon may have its origins in Norway, but its heart and operations are deeply entrenched in the United States. Headquartered in Fornebu, Norway, REC Silicon’s two U.S.-based plants have a capacity of more than 20,000 MT of high-purity polysilicon. REC Silicon is listed on the Oslo stock exchange under the ticker: RECSI. An exchange that, unfortunately, doesn't quite capture its potential, and REC Silicon remains largely under the radar for retail investors, particularly in the US and other major markets.
Nsxnsx
04.01.2024 kl 09:21 3760

Dette er teskje.......he he he likevel er det vanskelig å forstå :)

Jaja...noen liker å hoppe på når toget står nesten stille, og noe hopper på når det er kommet godt opp i fart.
Null
04.01.2024 kl 18:51 3487

noen som har en forklaring på sluttauksjonen i dag
Både kurs og volum tok seg opp.
Sluttet faktisk på høyeste i dag, det kan jo gi en indikasjon på morgendagen=?

Hva blir ukens resultat?
Stabukk
04.01.2024 kl 20:18 3317

Ingen god forklaring på sluttauksjonen. Håper det er investorer i USA som har våknet opp og funnet ut at Rec sine anlegg og drift i landet er kraftig underpriset. Så endte Oslo børs som kjent på sin høyeste sluttnotering, men Rec-kursen er langt unna 17,70 som vi hadde i september. Selskapet sin situasjon har neppe forverret seg så mye som nedgangen til under 14 skulle tilsi. Noe skurrer, og noen investorer kan ha oppdaget at 2024 ligger an til å bli et vendepunkt for Rec!

Da er det kan hende lurt å hoppe på toget før det blir farlig sent…
Redigert 04.01.2024 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
MorganKane
04.01.2024 kl 21:28 3165

Dette er helt typisk. Går opp og ned. Men når alt det fundamentale stemmer så sier det seg selv at noen tar litt større jafs innimellom, og ta ofte i sluttauksjonen.

Kan godt gå ned igjen i morgen. Nok av truseskvettere som er klare til å selge bare man puster på dem. Eventuelt at det er en artikkel i FA om en eller annen idiotisk bjellesau som har årets aksje for deg. En del amatører skvetter og hopper rundt som de skulle hatt fanden selv langt oppe i tassen.

Men med det sagt. Vi nærmer oss kvartalspresentasjon og jeg er rimelig sikker på at vi slår børsen. Bare å sitte stille til vi får høre mer. Det er åpenbart at hvis man kjøpte aksjer fordi man mener at ML kommer igang igjen, så er ikke tiden å selge nå.
Redigert 04.01.2024 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Null
05.01.2024 kl 09:33 2699

https://www.recsiliconinvestors.com/

er en flott link om man skal se litt mer på hva som skirves
Null
05.01.2024 kl 16:10 2476

Kan se ut som det blir ny hod i dag også i auksjonen
VI får se
Stabukk
05.01.2024 kl 16:54 2394

Bra opp i går og litt mindre ned i dag. Slik går dagene i RECSI.
Vi kan neppe klage på Johann D. Sundberg i e24, som for 3. gang på kort tid anbefaler «vår« favoritt!

https://e24.no/boers-og-finans/i/RGW5b8/rec-silicon-kan-ha-blitt-en-glemt-aksje
Nyken
17.01.2024 kl 15:17 1300

Hei,
Ønsker tilgang til recsi-linken på Discard
Nyken
17.01.2024 kl 20:56 1065

Hei igjen,
Når jeg legger inn lenken på Discord får jeg beskjed om at invitasjonslenken er ugyldig eller har utløpt?