GEM analyse forts.

Hamperokken
GEM 04.01.2024 kl 15:10 1469

Nå ble det en større avsporing i forrige tråd mellom to ivrige sjeler. Fortsetter tråden her for å holde det ryddig og saklig.

Følger opp spørsmålet fra Londonmannen:

Hva skjedde nå? Skikkelig nedsalg av en eller annen? Småaksjonærer som har gjort sitt innhugg på prisen etter en dag med mye svinging? Personlig bekymrer jeg meg ikke og benytter muligheten til å handle mer. Noen med andre tanker, innspill eller teorier?
Redigert 04.01.2024 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
04.01.2024 kl 15:22 1430

Jeg tenker vel at ingenting endret seg fundamentalt på en halv time jeg. Like gode utsikter nå som for 30 min. siden.

Er vel gevinstsikring, noe som er ganske logisk i denne situasjonen. Jeg sitter med de aksjer jeg skal nå. Sitter hvert fall til onsdag. Kan da godt være jeg gjør noe alt etter hva som skjer frem til da.
stijn
04.01.2024 kl 16:12 1326

Det er helt normalt å ha store svinginger i aksjer som disse. Mindre kjøp/salg på et par titusen aksjer kan gi store utslag på prisen.
Her er et mange som sitter på gevinster over 100%. Om da prisen dropper litt som den gjorde i dag er det selvfølgelig flere som ønsker å sikre gevinst.

Ingen fare, helt normalt at folk ønsker å sikre litt gevinst. Alle som har vært i aksjemarkedet mer en noen uker har vært med på oppturer og fått lykkefølelse for så å være med helt ned og sitte igjen med et stort tap ...
Londonmannen
04.01.2024 kl 17:10 1238

Enig. Utslaget i dagvakt nok ikke uvanlig. Kursen åpnet også i dag, i et forrykende tempo og kurs 10,30 ble nådd før lunch. At enkelte da fant det lukrativt å ta gevinst, er forståelig.
Jeg hadde egentlig forventet at det etter de siste dagers opptur skulle komme en reaksjon tidligere i dag. Den gikk tross alt over 30% i går.

Men nå antar jeg at dem som hadde behov for å gevinstsikre, har fått gjort det. Det bør ligge mer oppside i denne frem mot tirsdag. Og sier Stortinget ja til gruvedrift på havbunnen, da bør det bli et hyggelig løft i etterkant. I morgen og mandag bør vi derfor kunne forvente at FOMO effekten slår inn og at kursen bør nok en gang dra seg over 10-tallet. Vil ikke bli overrasket om kursen ligger i spennet mellom 11-13 når børsen stenger på tirsdag.
Nickhead
04.01.2024 kl 19:21 1071

Ut på 9.51
Inn igjen på 8.49
Vi trenger en slik traderaksje nå som nodl er avgått med døden
Mr Big
04.01.2024 kl 20:51 918

Noen som husker IGE? Hva skjedde med dem?
Slettet bruker
05.01.2024 kl 00:02 730

Måtte komme idag eller imorgen. Blir spennende å følge kursutvikling de neste dagene. 11kr + tror jeg du får helt rett i.
Lastet ytterligere på 8 tallet idag og fortsetter imorgen rundt 7 og 8kr om det blir mulig