Tråden er privat, og bare inviterte kan svare

RECSI - Investorinformasjon

MikkeMus
RECSI 05.01.2024 kl 09:23 10240

Det er ikke ofte det postes relevante innlegg relatert til REC Silicon på Hegnar Forum - og det lille som postes forsvinner oftest i mengden av uvesentligheter. I går ble imidlertid denne linken postet på den såkalte "ukestråden" - men uten at den har fått særlig oppmerksomhet. Oppretter derfor denne tråden.

Kodus til den/de som har opprettet nettstedet. Jeg er imponert.

https://www.recsiliconinvestors.com/
Redigert 09.01.2024 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 09:27 10208

Var det ikke du som i all dumhet oppfordret til alternative finansielle instrumenter for 5- 6 kroner siden. Forrige opptur? Mener du slettet meldingen noen få dager senere. Borte ble den i alle fall.
Redigert 05.01.2024 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Carrera
05.01.2024 kl 09:34 10160

Mikke Mus
Denne er det bruker(e) på Discord som har opprettet/laget.
MikkeMus
05.01.2024 kl 09:37 10120

Dine perseptuelle opplevelser og kognitive feilslutninger gidder jeg ikke kommentere, utover å svare nei på spørsmålet ditt, som dessuten har null relevans for denne tråden,
Slettet bruker
05.01.2024 kl 09:46 10065

Jeg tenker intuitivt at man bør være kritisk til alt man leser, og ikke lar seg forføre av enkelt skjebnens eurforia. Heldigvis titter de seg i speilet og visker ut sin dumskap i ettertidens klokskap. All empiri tilsier at man bør være forsiktig med hausseprofiler her inne, selv om alt prøves å fremstilles som overdådig relevant.
Redigert 05.01.2024 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2024 kl 10:07 9964

Mus, nå må du slutte. Skjerpings!
Slettet bruker
05.01.2024 kl 13:48 9728

Om det ikke stemmer det jeg sier, får vi bare konkludere med at du er en stor løgner uten evner til selvransakelse. Det er uproblematisk for meg, og plager trolig ikke deg heller. Greit å vite. All honnør for at du fjernet innlegget noen dager senere,. I hovedsak en forskrukket og bedervet forståelse av børslandskapet på dine premisser. Det får så være. Innlegget ble fjernet da teori ikke samsvarte med praksis, og masken måtte berges.
Redigert 05.01.2024 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
05.01.2024 kl 14:14 9637

Jeg laget flere innlegg som omhandlet dette i går med flere klipp og lim tekster etter at Sa2ri først postet linken.

Forøvrig en fantastisk presentasjon av potensialet i aksjen.....som de fleste kommer til å oppdage når det er "for sent"

Jo flere som surrer rundt uten å få med seg essensen, jo flere" gi bort" aksjer får vi som stadig fyller på litt :)

Recsi er og kommer til å fortsette å være min beste investering noen sinne på OB :) Ses i 2025 som kongen på haugen :)
MikkeMus
05.01.2024 kl 14:22 9594

Herregud for noe absurd tøv og sjikanøse karakteristikker du lirer av deg. Du fremstår som en av disse som ikke evner å ta ansvar for egne feilvurderinger - men skyver ansvaret for egen fiasko over på andre. Kanskje du bør finne deg en annen lekeplass enn Oslo Børs? … Alternativt bør du finne deg andre kilder for informasjon enn Hegnar Forum. … Hva du til enhver tid foretar deg - er KUN ditt ansvar! … Takk for praten og lykke til!

NB. Jeg har ALDRI oppfordret noen til å kjøpe alternative finansielle instrumenter RECSi, selv om det er noe JEG PERSONLIG vurderer for å øke min eksponering mot en sektor og et selskap JEG PERSONLIG har sterk tro på.
MikkeMus
05.01.2024 kl 14:36 9536

For de av oss som kan dette caset, så tenker jeg det er viktig å skille mellom aksjekursen og selskapet. Hva som oppleves som fair prising av aksjen, er først og fremst en subjektiv vurdering av en rekke ulike forhold som ikke nødvendigvis har relevans for selve selskapet.
Slettet bruker
05.01.2024 kl 15:26 9409

Hvilket vrøvl. Hvilket sinne. De finansielle instrumentene fulgte åpenbart ikke læreboken. Er det kaos i Andeby City? Her på berget trenger man ikke innhente desperate tap. Ikke hausse aksjer heller. Har en helt objektiv og totalt upersonlig forhold til det. Recsi er heller ikke noe unntak.
Redigert 05.01.2024 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Stabukk
05.01.2024 kl 17:44 9215

Prøver å være litt kort når det gjelder «relevante innlegg», også ved bruk av litt historikk:

Nettstedet https://www.recsiliconinvestors.com/ kan være nyttig i dagens situasjon, der e24 sin kommentator Johann D. Sundberg i dag peker på RECSI som en mulig «glemt aksje». Med litt laber omsetning og kursutvikling er det ikke vanskelig å være enig.

https://e24.no/boers-og-finans/i/RGW5b8/rec-silicon-kan-ha-blitt-en-glemt-aksje

Nettstedet med opphav fra Discord er kanskje mest rettet mot utenlandske investorer. De må gjerne i større grad få øynene opp for Rec som selskap og aksjen!

Den nye tråden fikk meg til å google litt og hente frem omtale av Nel sin eventyrlige kursoppgang i 2021. Folk som ikke husker kan lese denne og mange andre omtaler. En ung tysk blogger var sannsynligvis sterkt medvirkende til Nel sin kursoppgang noen år tilbake..

https://e24.no/boers-og-finans/i/RRPlo5/nels-skjulte-eiere-over-140000-smaasparere-i-europa-har-kjoept-aksjen

«– Vi har jo en hærskare av fans», uttalte den tidligere Nel-sjefen Jon Andre Løkke om at ca. 140.000 tyskere og andre private utlendinger var inne som eiere via Clearstream Banking i Luxembourg. Clearstream Banking er fremdeles klart største aksjonær i Nel Hydrogen, med over 59% andel.

Veldig kort mitt poeng: Nel hadde ca. 13. januar 2021 en børsverdi på nesten 50 mrd. kr. (Kurs ca. 33-34 kr). Ca. tre år senere er verdien nede i knapt 11 mrd. kr med en sluttkurs i dag på 6,57. Men børsverdien er fremdeles nesten det doble av RECSI. Begge disse vekstselskapene har vel tatt mål av seg til å tjene penger så snart som mulig. Euforien innen vekst og fornybart har tapt seg. Tror dermed neppe det nye nettstedet vil lokke verken private investorer eller fond i USA eller andre steder inn i slike aksjer på falskt grunnlag.

Kort sagt er det vel på tide at Rec i alle fall bør nærme seg Nel i børsverdi?
MikkeMus
05.01.2024 kl 22:00 8961

Å sammenligne REC Silicon med NEL er etter mitt skjønn fullstendig irrelevant, da det er den unike teknologien kombinert med det lave karbonavtrykket og bredden av megatrender som selskapets produkter vil ha relevans for, som gjør REC Silicon unik. I tillegg vil NEL møte en betydelig konkurranse i forhold til sine produkter - dette i motsetning til REC Silicon som har en tilnærmet monopolsituasjon i forhold til produkter som trenger silangass (batteri og semiconductor). Denne tråden er dessuten dedikert det svært imponerende arbeidet gjengen fra Discord har gjort - og det er det deres arbeid som er tema for tråden. Ønsker du å diskutere NEL eller andre forhold som ikke har relevans for tråden, så oppfordres du til å starte en egen tråd
Redigert 05.01.2024 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
05.01.2024 kl 22:11 8936

Ja, enig med deg. Gengen fra Disciord har gjort et imponerende arbeid - som vi på Hegnar Forum nå får servert på et "sølvfat". Denne tråden er dedikert arbeidet til gjengen fra Discord - slik det fremgår av linken i startinnlegget. Oppfordrer alle til å fokusere på det som er tema for tråden - og ikke en hel masse usakligheter og tøvete personsjikane..
Stabukk
05.01.2024 kl 22:52 8839

Er positiv til nettstedet i trådstart og håper den innsatsen bidrar til å løfte kursen. Kritikken mot å sammenligne Rec og Nel var forventet og tas til etterretning. Hver og en får vurdere relevansen. Vil ikke prøve å dra den diskusjonen videre.
Kvike11
06.01.2024 kl 03:38 8629

Som jeg læser det du skriver Stabukk, er det kun sammenligning på værdi af selskaberne.
Der er RECSI langt bagude i værdi.
E24 skriver om mulighederne, som er mega store, og der venter i mine øjne en stor kurs opgang i RECSI.
Group 14 er enorm dygtige til at informerer marked om fremtiden og hvad de laver idag.
Skulle ikke undrer mig om de snart får en leveringsaftale med RECSI, der kan give genlyd i branchen.
Derfor vil RECSI måske allerede udvide fabrikken nu, eller Group 14 får den i nuværende produktion.
Der er store muligheder og vi kan godt glæde os til kurs opgang, det må snart være slut med robot og algoritmer der holder kursen ned.
Ser kurs 30 i januar 2024 for derfra yderligere stigninger.
IR chefen må se at vågne op, virker som om han famler i blinde og er total tavs, kommer kun med tørre nyheder,intet og fremtiden
BULL BULL
Feriepenger
06.01.2024 kl 09:36 8417

https://www.recsiliconinvestors.com/
Tynt innhold ang REC egentlig.
Stabukk
06.01.2024 kl 11:51 8246

Veldig kort, svar, Kvike! Ser på selskapenes børsverdi, pluss at begge er under kategori «Grønne aksjer» på dette forumet. Både Rec og Nel blir også regnet som vekstselskaper, som normalt vil dra nytte av ventet nedgang i renten.
Tørre tall for 2022:
Rec hadde inntekter på ca. 1,5 mrd kr og tap på 350 mill. kr. (EBITDA)
Nel hadde inntekter på 994 mill. kr og tap på 780 mill. kr. (EBITDA)

Endelige tall for 2023 får vi om ca. 1 mnd. Nel har til nå hatt vesentlig høyere kontantbeholdning enn Rec. Det avgjørende for kursutviklingen blir etter min vurdering inntekter og drift nå i 2024. Så kan en sammenligning av børsverdi være irrelevant fordi de ikke er i samme bransjer eller andre grunner. Men begge selskapet trenger etter hvert å levere positiv drift for å øke sin børsverdi.

Mener Rec sin IR-kontakt utfører de oppdrag han blir bedt om å gjøre. Ønske om mer offensiv PR-aktivitet kan eventuelt tas opp med selskapet sin CEO Levens. Er en aksjonær i Rec og mener nettstedet i trådstart bør bli bedre, bør en komme med innspill til forbedringer. Bedre det enn å klage!
Redigert 06.01.2024 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2024 kl 01:13 7416

Akuratt nå vurderer jeg å fyre litt opp under Recsi, og fylle på. Ikke ved hjelp av finansielle instrumenter som trådstarter hengir seg til, men med cash. Krigskassen er full.
Kvike11
08.01.2024 kl 05:10 7308

Kunne skrive meget om forbedringer i henhold til IR afdelingen, men det ser ud til deres holdning er at holde mund, og kun informerer mindst muligt.
Ingen invester pleje, de store aktie ejere får j deres info, og selskabets ledelse regner ikke os andre for noget.
Ved i alle højeste grad hvor vigtigt det er at informerer marked, hvis man vil vise værdier , men det ser ud til de kun børs meddeler, når der er lovkrav om det.
Det er selskabets holdning, men mig en gåde hvad IR afdelingen beskæftiger sig med.
De kunne svare på spørgsmål når der er investormøde til kvartalsfremlæggelse, ikke engang der svarer de på spørgsmål, hvorfor går de ikke ud i pressen forforklarer den lave kurs, når alene værdien af fabrikken overstiger værdigen med flere hundrede procenter.
Det kræver et holdnings skifte i selskabet, og så længe en lukket ledelse der styres af største ktionær sidder for bord enden, vil intet ske.
Ser nok af mennesker fra sydkorea hver eneste dag, og de fleste tror de er konger.
Til trods for elendig info, tror jeg stadigvæk værdier vil vise en aktiekurs på 100 inden for et år.
som kursen smadres nu, bliver ikke ved med at fortsætte.
Nye kunder er på vej, det hersker der hvis ingen tvivl om.
Stabukk
08.01.2024 kl 06:54 7214

Vi er nok ikke helt enige om det med IR-avdeling sin jobb, men det skader neppe å være «mer frempå»! Nye meldinger vil uansett komme, og noe nytt kommer sikkert på Q4 om en måned.

Vil bare gjenta at Water Street Capital har brukt lav kurs til å kjøpe seg over 5 prosent (som børsmeldt etter loven). Tror det kan dukke opp flere amerikanske investorer som ser Rec sitt potensiale, kanskje før de norske.
Redigert 08.01.2024 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
08.01.2024 kl 16:40 6873

Sett i lys av at Hanwha nesten står alene om å bygge alternativ verdikjede for sol i USA, så blir spørsmålet om leveringsavtalen med REC Silicon vil være tilstrekkelig for den enorme etterspørselen som forventes å komme innenfor sol med lavt karbonavtrykk de neste årene?

På veien mot Parisavtalens mål for 2030 og 2050 så skal stadig mer solkraft med lavt karbonavtrykk fases inn i store økonomier som eksempelvis USA, EU/EØS området.

... Siterer Jihyun Kim fra linken under:

"We are the only ones that are really building up the full supply chain. And this is thanks to the partnership that we're having with Microsoft," (Jihyun Kim, an executive vice president at Q-cells, a division of Hanwha Solutions Corp)

https://www.reuters.com/sustainability/climate-energy/microsoft-qcells-strike-massive-supply-deal-us-made-solar-panels-2024-01-08/

Her er Finansavisens omtale av saken:

https://www.finansavisen.no/energi/2024/01/08/8080022/rec-silicon-storeier-inngar-kontrakt-med-microsoft?internal_source=sistenytt
VIP
08.01.2024 kl 16:45 6854

Vi som har følgt aksjen «for lenge» men med bakgrunn i nettopp det vi ser materialiserer seg nå. Mener dette bare er starten for RECSI. Så får vi se om vi får rett….uansett ingen overraskelser så langt!
Stabukk
08.01.2024 kl 17:28 6732

Hanwha sin avtale med Microsoft kan neppe være negativ! "Problemet" er vel at Rec holder kortene tett til brystet i forhold til prisnivå. Men salget av silisium fra ML hanker inn ca. 500 mill. kr (ikke USD som först skrevet!) per år fra vedtatt statlig stötte, som bör være på toppen av en viss positiv margin, om enn ikke så stor inntil videre.

Velger selv å tro på Rec selv, som regner med å levere 100-300MUSD per år i overskudd ved full drift.

Og Microsoft-avtalen vil kanskje medvirke til at produksjonen ved ML må ökes?
Redigert 08.01.2024 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
09.01.2024 kl 08:42 6195

At det vil komme en utvidelse av REC Silicons anlegg i Moses Lake, synes for meg, helt åpenbart. Dette fordi Hanwha allerede har tatt mesteparten av produksjonen - og behovet for både polysilikon og silangass vil øke betydelig i årene som kommer

Den unike teknologien til REC Silicon vil ikke bare legge premissene for solinstallasjoner med lavt karbonavtrykk i USA, noe som vil resultere i behov for mer polysilikon, men de vil også få en tilnærmet monopolsituasjon for leveranser av silangass til semikonductorindustrien og til virksomhetene som fokuserer på batterier med silisiumanoder. Det er neppe noe tilfeldighet at Group-14 bygger et nytt fabrikkanlegg vis-a-vis REC Silicons anlegg i Moses Lake.

Jeg tipper på utvidelse av anlegget i Moses Lake - kanskje et JV med en av batteriprodusentene?

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/01/08/2805324/0/en/Enovix-and-Group14-Announce-Collaboration-to-Develop-Best-in-Class-Silicon-Batteries.html?fbclid=IwAR3eV_KuwHMLLierGQxVvpmFFHMgRefRmw-3G6hdlcUTpgo2ODK4SmyDG98

---------------------------------------------------

NB: TRÅDEN STENGES. Dette for å unngå mer personsjikane og annet usaklig surr som saboterer det som er formålet med tråden. ALLE som ikke bevisst saboterer, men har noe relevant å bidra med i forhold til det som er tema for tråden vil få tilgang.
Redigert 09.01.2024 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
09.01.2024 kl 11:54 5969

Produksjonen ved Moses Lake har som kjent hovedfokus på polysilisium til solindustrien, men mye tyder på at batteri i tillegg til semiconductor vil få større fokus i forhold til silangassproduksjonen

Før anlegget I Moses Lake restartet så var det (som kjent) gjenstand for en omfattende modernisering. ... Før nedstenging var kapasiteten 18.000 MT polysilisium med såkalt multigrade-kvalitet. Etter re-start så vil kapasiteten være 16.000 MT, men nå med høyere renhet som resulterer i høyere markedspris, såkalt monograde-kvalitet.

REC Silicon bruker som kjent silangas som input i sin polysilisiumproduksjon - og dette produktet er som kjent et innsatsmateriale som er en integrert del av produksjonsprosessen/teknologien ved Moses Lake.

Etter at Hanwha har sikret seg 100% av polysilisiumproduksjonen (16.000 MT), så vil det ifølge en e-mail jeg mottok for en tid siden, være en restkapasitet på 2.500 MT silangass, som selskapet kan selge i markedet. - Etter mitt skjønn er det åpenbart at eksempelvis Group-14 ønsker å sikre seg denne restproduksjonen, da de som tidligere nevnt etablerer seg vegg-i-vegg med REC Silicon sitt anlegg i Moses Lake.

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/01/08/2805324/0/en/Enovix-and-Group14-Announce-Collaboration-to-Develop-Best-in-Class-Silicon-Batteries.html?fbclid=IwAR3eV_KuwHMLLierGQxVvpmFFHMgRefRmw-3G6hdlcUTpgo2ODK4SmyDG98
Redigert 09.01.2024 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
11.01.2024 kl 15:36 5314

Siterer fra vedlagt link:
«Cenate jobber med å utvikle og produsere silisiumholdige anodematerialer til litiumbatterier, som skal brukes i fremtidens elbiler og PC-er».

https://www.forskningsparken.no/nyheter/2023/samarbeider-med-verdens-storste-batteriprodusenter/?fbclid=IwAR0NL5XDD-zqDfxWrAsBBxlnHrT-VRGPMmeGJ2gxvUnTAss6xG2D2TG_Cxc

MikkeMus
23.01.2024 kl 09:14 4115

Ingen tvil om at silangass vil være verdifullt for mange av fremtidens batteriprodusenten - og ved å etablere seg nær REC Silicons anlegg i Butte, så vil Cenate (mest sannsynlig) få tilgang på silangass.

https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/01/23/8084617/erik-sauar-i-cenate-gjor-klar-for-usa-satsing-har-erik-must-bonheur-og-nysno-pa-eiersiden
MikkeMus
28.01.2024 kl 10:35 3640

Det forventes at Joe Biden den 7 mars vil legge fram en stimulansepakke på flere milliarder dollar for å stimulere til økt produksjon av avanserte halvledere i USA.

https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/01/28/8088658/vi-gi-milliarder-i-subsidier

MikkeMus
07.02.2024 kl 19:26 3131

REC Silicon stenger omsider ned polysilisiumproduksjonen i Butte:

Styret har besluttet å stenge ned polysislisiumproduksjonen ved anlegget i Butte, men forsterker silangassproduksjonen.

Dette er en svært positiv nyhet. Dette fordi produksjonen av polysilisium ved anlegget i Butte er basert tradisjonell siemenseknologi, noe som er en svært energikrevende teknologi. Siemensteknologien bruker i overkant av 80% mer energi for å produsere 1 kilo polysislisium, sammenlignet med REC Silicons patenterte FBR-teknologi.

Anlegget i Butte vil imidlertid øke sin produksjon av silangass, noe som viser hvor viktig denne gassen er for både semiconductormarkedet og morgendagens batteriproduksjon - altså to viktige megatrender i årene som kommer.

Slik jeg ser det så vil dette strategiske grepet fra ledelsen resultere i at REC Silicon vil bli verdensledende med hensyn til både produksjonskost og karbonavtrykk i forhold til produksjon av polysilisium. De vil ha de laveste produksjonskostnadene og det laveste karbonavtrykket innenfor denne delen av industrien. Dette fordi anlegget i Moses Lake baserer seg på FBR teknologi - og bruker vannkraft til produksjonen.

Lavt karbonavtrykk er svært viktig i forhold til de nye retningslinjene som nå er kommet med hensyn til rapportering av karbonavtrykk i eksempelvis EU. De som vil tape er de mange produsentene som baserer sin produksjon på den ekstremt energikrevende siemensteknologien, altså den store majoritet av polysilisiumprodusenter som dags dato befinner seg i Kina og resten av verden.

I TILEGG, og dette er viktig, så besitter anlegget i Butte en unik teknologi og kunnskap knyttet til produksjon og transport av silangass. Butte er verdensledende på dette området. At Butte nå intensiverer sin produksjon av silangass gjør at de (forhåpentligvis) vil ha tilstrekkelig produksjon for å dekke etterspørselen til både semiconductor og de mange batteriprodusentene som har vist interesse for silangass. Når det gjelder anlegget i ML så har de en svært begrenset restkapasitet av silangass etter at Hanwha tok 100% av polysilisiumproduksjonen.

SÅ TIL DAGENS PARADOKS: I dagens børshandel var aksjen ned med opp mot 27% til kroner 8,50 pr aksje. ... Dette viser hvor lite kunnskap den store majoritet av dagens småaksjonærer har i det selskapet hvor de har investert sparepengene sine. ... Utrolig!

https://www.finansavisen.no/finans/2024/02/07/8093352/rec-silicon-stenger-produksjon-i-usa

Redigert 07.02.2024 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
08.02.2024 kl 07:59 2756

Ved å legge ned polysilisiuprduksjonen ved Butte så regner REC Silicon med å forbedre EBITDA med 10-13 millioner USD. ... Dette strategiske grepet er noe jeg har ventet på svært lenge. Endelig så skjer det.

Se presentasjon Q4-2023 i vedlagt link

https://storage.mfn.se/365df192-9963-4b4a-9f4f-51414c4aa03f/rec-silicon-q4-2024-presentation.pdf
MikkeMus
26.03.2024 kl 07:48 1814

Her er gårsdagens to meldinger fra REC Silicon vedrørende første leveranse av produksjonen ved Moses Lake, samt utkommet av inspeksjonen relatert av arbeidsprosessene ved anlegget. Se originale meldinger i linkene helt nederst. En oversatt versjon av meldingene gjengis under:

MELDING 1: REC Silicon – Moses Lake re-start oppdatering:

Moses Lake, Washington USA – 25. mars 2024: REC Silicon ASA ("REC Silicon" eller "Selskapet") gir en driftsoppdatering for det nylig restartede silanbaserte granulære produksjonsanlegget med høy renhet i Moses Lake, Washington.

Opptrappingsaktivitetene til Moses Lake-produksjonsanlegget skrider frem. Produksjonen av høyrent granulært polysilisium fortsetter å øke i tråd med våre forventninger, og silanenheten fungerer godt. Selskapet opprettholder ambisjonen om å gradvis øke produksjonen til full kapasitet innen utgangen av 2024.

Selskapet har tidligere indikert en første forsendelse av produkt innen utgangen av første kvartal 2024. Mindre forsinkelser i ferdigstillelsen av de nye postproduksjonsbehandlings-, pakke- og håndteringslinjene har komprimert tidslinjen for nødvendig testing og optimalisering, og selskapet forventer nå at første forsendelse vil skje tidlig i 2. kvartal 2024.

REC Silicon fortsetter å lete etter muligheter for å forbedre forsendelsesplanen og samtidig opprettholde fokuset på å øke kapasitetsutnyttelsen til produksjonsenhetene.

Som en ledende produsent av silangasser og silisiummetaller er REC Silicon godt posisjonert for å utnytte de globale megatrendene digitalisering, energiomstilling og energilagring. Selskapet har utviklet en sterk markedsposisjon i halvlederindustrien basert på virksomheten i Butte, Montana. Den vellykkede omstarten av Moses Lake-operasjonene vil gjøre det mulig for REC Silicon å gi ultra-høyrent polysilisium til den amerikanske solenergi-verdikjeden som for tiden er under bygging, mens selskapet også forventer å levere silangass i betydelige volumer for anodematerialer til en raskt voksende batteriindustri.

MELDING 2: REC Silicon – Ingen sikkerhetsbrudd funnet ved Moses Lake

Moses Lake, Washington USA – 25. mars 2024: Det vises til børsmeldingen 26. februar 2024, angående en inspeksjon av Washington State Department of Labor & Industries ("Labor & Industries") ved Moses Lake 13. februar 2024 .

Inspeksjonen ble fullført 23. februar og Labor & Industries offentliggjorde deretter sine funn og konkluderte med at ingen sikkerhetsbrudd ble funnet, og ingen siteringer eller straff ble utstedt.

Inspeksjonen var et nødvendig svar på en klage mottatt av Labor & Industries angående ulike emner knyttet til Moses Lake-anlegget. I tillegg til undersøkelse på stedet av spesifikke arbeidsområder, inkluderte inspeksjonen intervjuer av tilfeldige ansatte på tvers av arbeidsområder, inkludert Silane, Vedlikehold, FBR og Product Finishing.

En rapport med resultatene fra inspeksjonen vil bli publisert av Labor & Industry 30 dager etter kunngjøringen på https://secure.lni.wa.gov/verify

https://recsilicon.com/download-center/#reports-presentations