Yara - Bunnfiske i 2024!

Tommyknocker
YARA 07.01.2024 kl 00:00 36861

I de siste kvartaler har Yara prestert dårlige tall. De har for lite salg og volumer. Eps er kraftig ned, og gjødselpriser er ned etter råvarerallyet etter pandemien. De har slitt med høye gasspriser, byttet leverandører av innsatsfaktorer mm. Det virker som bonden og kjøpere sitter på gjerdet, og anbud går tregt? Det er rett og slett lavere priser og etterspørsel.
Noen analytikere mener markedet kommer tilbake i 2024,men trenden og estimater er foreløpig ned.

Aksjen har balansert ved støtten på 360kr siden 20.okt. Fredag 5.jan røk støtten og kursen er nå 351.6kr og salgsignal er avgitt. Dette kom sannsynligvis av et nedsalg fra BlackRock. https://newsweb.oslobors.no/message/608075.

Hvor bunnen blir satt denne gang er ikke godt å si, men den er spennende å følge nå. Jeg har ingen aksjer i Yara nå, men den har tidligere vært min største posisjon. Håper det er flere interesserte i aksjen, som kan bidra med info eller trading innspill🌾💰

https://www.yara.com/
Redigert 07.01.2024 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
05.07.2024 kl 19:32 2288

Bunnfiske starter ikke før 250
msmekk
05.07.2024 kl 22:17 2129

He,he det tror jeg ikke vil skje. Yara er meget sjelden under pris/bok 1 som nå, tror heller det er meget smart å akkumulere det en klarer frem mot tallene midt i Juli. Tror yara. Il overraske både på resultat og utbytte. Kraftig rekyl er vel heller å vente!
Jensenpirken
05.07.2024 kl 22:26 2102

Teknisk er det ikke noe som tyder på at den skal snu. Sterk negativ trendkanal. Se chartet.
Tommyknocker
07.07.2024 kl 19:43 1647

Men en dag snur det, bare se på NOD og TGS. Mitt bet på 295 er jo selvsagt en dobbel bunn her. En god respons her og aksjen vil opp å teste 312 igjen. Hvis tallene i Q2 er greie, og guiding er bedre har jeg target 345kr. Ser ikke helt 250kr som noen nevner, og vet ikke bakgrunnen for slike kursmål. Men jeg blir ikke med ned dit iallefall.
Granly
08.07.2024 kl 19:29 1222

Tenkte det kunne være på plass med litt agurk nytt :D

Yara er et selskap som har virksomhet i hele 60 land med salg til 140 land og i 2023 var driftsinntektene ca 15.5 milliarder USD.
Selskapet har en verdi på oslo børs på 74.63 milliarder norske kroner. (etter min mening burde verden ligge på 87-89 milliarder)

ser det er diskusjon om bunnen og flere nevner 250 og noen 300, Eg hadde i mine scenarier at kursen kunne dette ned til 280-285 men valgte å kjøpe på 300,- Da eg ser Yara er en god investering på dise nivåene. Har også fulgt dette selskapet i lang tid da dette er et av mine utvalgte.

noe av diskusjonene som har vert oppigjennom siste måneder og ja år, er diskusjonen om omstilling, kostnader og utbytte, da flere mener utbytte er lavt i prosent forhold til aksjekursen, da henter de frem alle investeringene selskapet gjør for å omstille seg og er litt negativ til dette, samt de føler de ikke får komunnisert ut en tydelig nokk plan fra ledelsen.

Eg på min side ser at det koster å omstille seg og eg ser den med utbytte men om vi ser framover tenker eg Yara bygges for fremtiden og ikke neste uke, eg ser et selskap som tåler å gjøre store investeringer som vil gi økonomisk gevinst til oss aksjonerer og med tanke på at flere konkurrenter nå velger å skrinlegge en del prosjekter vil det på sikt gjøre Yara sterkere da konkurrentene vil falle bakpå.

En annen ting er at Verden har nå store variasjoner innen temperaturer, vær og vind og derfor vil kunstgjødsel fortsatt være viktig for bønder rundt om i verde for å sikre gode vekst og avlinger som vil gi oss mat.

dette innlegget har kanskje vert litt rotete, men poenget mitt er at eg tenker vi nærmer oss bunne nå, og viss en tenker tilbake historisk er vi nå inne i lavsesongen til selskapet så det skal ikke mye til for at dette snur og vil gi oss fine inntekter :D

Ferierende Granly som er positiv
AtlasShrugged
I går kl 12:35 860

Bunnen har blitt satt i yara idag, 5 år bunn ble testet. Nå skal vi opp mot 400-500kr på sikt. Bull!
Tommyknocker
I går kl 14:39 730

Tok 1k på 288kr. Blir nok long nå😎 Det er jo Russland som ødelegger gjøselprisene, ser peers sliter og.
Tradinator
I går kl 16:42 559

Jeg er langsiktig, men morsomt er det ikke om dagen. Trenger noen gode nyheter.
Tommyknocker
I går kl 21:04 318

Forslag til gode nyheter i "Hengemyra AS" aka Yara International.
1. Et greit Q2 resultat fredag 19.Juli, og ok guiding fremover. Litt fokus på utbytte, smarte investeringer.
2. Innsidekjøp etter Q2 kommer "garantert".
3. Kina har skrudd av sine leveranser. Prisløft på sikt?
4. Signal 289kr tatt ut, corona bunnen på 280kr bør holde vel..iallefall historisk billig nå.
5. Futures urea 12mnd peker oppover.
Kaaresve
I går kl 21:45 251

Tror fremdeles jeg skal kunne få den på 250 om ikke så lenge