Yara - Bunnfiske i 2024!

Tommyknocker
YARA 07.01.2024 kl 00:00 80527

I de siste kvartaler har Yara prestert dårlige tall. De har for lite salg og volumer. Eps er kraftig ned, og gjødselpriser er ned etter råvarerallyet etter pandemien. De har slitt med høye gasspriser, byttet leverandører av innsatsfaktorer mm. Det virker som bonden og kjøpere sitter på gjerdet, og anbud går tregt? Det er rett og slett lavere priser og etterspørsel.
Noen analytikere mener markedet kommer tilbake i 2024,men trenden og estimater er foreløpig ned.

Aksjen har balansert ved støtten på 360kr siden 20.okt. Fredag 5.jan røk støtten og kursen er nå 351.6kr og salgsignal er avgitt. Dette kom sannsynligvis av et nedsalg fra BlackRock. https://newsweb.oslobors.no/message/608075.

Hvor bunnen blir satt denne gang er ikke godt å si, men den er spennende å følge nå. Jeg har ingen aksjer i Yara nå, men den har tidligere vært min største posisjon. Håper det er flere interesserte i aksjen, som kan bidra med info eller trading innspill🌾💰

https://www.yara.com/
Redigert 07.01.2024 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
omans
13.12.2024 kl 10:35 630

Ved forrige bull sving oppgang, gikk kurs fra 292 til 350. Så ble det tatt gevinst for tidlig i oppgangsdraget.
Nå er oppgangsdraget 308 til 331, enten har det smalnet inn, ellers så er det liten pust i bakken. Bulls har ikke helt kontroll, kursfluktasjoner er fasinerende fenomener, selskapet er tross alt fast og stabilt, aksjenkursen er volatil, mange ønsker tjene penger kortsiktig. Kanskje kommer det vending ifm et potensielt jule nyttårs raly.
Yngling ØH
14.12.2024 kl 08:42 477

Sannsynligheten for svært høye LNG priser i vinter fremstår som overdrevet frykt.
https://www.reuters.com/business/energy/lng-is-stepping-up-solve-europe-gas-woes-price-russell-2024-11-25/
Redigert 14.12.2024 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
omans
I dag kl 09:24 159

Hjelper ikke, nå bærer det utfor igjen, kurs var på 331 forrige uke plutselig under 320 igjen. Får prøve se etter ny vending, det er ikke så lett kortsiktig, meget uforutsigbart med volatil kurs, Den kan gå raskt til 310 støtten igjen eller den er fort tilbake til 330 området.
Redigert i dag kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Tradinator
I dag kl 09:35 138

Om du er kortsiktig og skal trade på småpenger, er det sikkert frustrerende. Jeg ser at det grunnleggende blir bedre og bedre og bruker alt jeg har for å kjøpe her nede, lagsiktig sparekasse, med stigende kurs og økte utbytter fremover. Gavepakke.
omans
I dag kl 11:11 64

Ved forrige oppgangsdrag solgte jeg for tidlig men fikk brukbar gevinst, tenkte å holde den litt til denne gangen, men nå snudde det fortere tilbake i dette tilfellet. Akkurat i Yara nå er jg litt kortsiktig pga gearing. Som jeg sa før, kom ikke til å sitte til evt 400 i denne, men ved 335-350 iallefall salg, nå glapp det ved 331. Og, børsen går ikke lett i 1500 og beyond, idag veldig rødt igjen. Nicket til deg over skulle tilsi at du er litt på traderen også, men innlegga står ikke i stil til kallenavnet.
Tradinator
I dag kl 11:23 46

Har blitt kjedeligere med brorparten av porteføljen, men trader jo litt fortsatt med en liten pott. Vekter med solide selskaper tyngst, og prøver å finne de som er i bunnen av syklusen, slik som jeg tror Yara er.
omans
I dag kl 11:50 14

Meravkastning kan oppnås kortsiktig ved å ta kortsiktige trender, men hender man blir for grådig da. Ikke lett når det ikke finnes fasit, men ofte lurt å ta en brukbar gevinst når man har den inne, og en vet det er volatile markeder. Starten av jule- og nyttårs perioden gikk ikke akkurat med et smell, dog kanskje motsatt vei. Det er en dobbel topp der, i hovedindeksen, håper at det signalet kan bli nøytralisert og at det ikke blir en jul uten nissefar.