FRO: KJØP! ..hold, eller selg (?)
Her er nok et argument for å kjøpe Frontline
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8079790/frontline-rykter-om-kjempesalg
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8079790/frontline-rykter-om-kjempesalg
Redigert 09.01.2024 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
MikkeMus
09.01.2024 kl 07:29
9001
Vedrørende rakettangrepene fra Houthi-islamistene i Rødehavet og ryktene om at rederier kjøper seg fritt leide, så vil vel dette (om ryktene er sanne) skape store konkurransevridninger i markedet ? ... For hva skjer med konkurransen hvis eksempelvis skip fra Euronav, Cosco, Okeanis og andre oljetransportører, kjøper seg fritt leide gjennom Suez kanalen, mens skip fra Frontline må seile den lange ruten via Afrikas Horn for å nå markedene i Europa?
... og hva med National Iranian Tanker Company (NITC) ? ... De behøver vel neppe betale løsepenger til den sjiamuslimske Houthi-bevegelsen?
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8080049/rederier-skal-ha-inngatt-houthi-avtaler-hores-spinnvilt-ut
... og hva med National Iranian Tanker Company (NITC) ? ... De behøver vel neppe betale løsepenger til den sjiamuslimske Houthi-bevegelsen?
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8080049/rederier-skal-ha-inngatt-houthi-avtaler-hores-spinnvilt-ut
Redigert 09.01.2024 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
NOELLE
09.01.2024 kl 08:21
8853
TANK: 8 VLCC-SLUTNINGER MANDAG, RATE AG/SØR-KOREA +13,1%
9.1.2024 06:22 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 8 VLCC-slutninger mandag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Sør-Korea lå på 67,08 worldscalepoeng, opp 13,1 prosent fra forrige oppdatering. !!!!
9.1.2024 06:22 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 8 VLCC-slutninger mandag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Sør-Korea lå på 67,08 worldscalepoeng, opp 13,1 prosent fra forrige oppdatering. !!!!
ibyx
09.01.2024 kl 08:53
8760
Det sprikte igår også:
Pareto Poten
VLCC 49.100 34.200
Suez 57.000 52.900
Afra 67.100 79.000
Som vi ser er det helst VLCC man er "uenig" om. Det som er litt rart er at selv situasjonen i Rødehavet ikke har boostet ratene. Nesten tvert om. Jeg tenker da på den varslede effekten av undertonnasje som jo skulle(skal komme *uavhengig* av denne situasjonen?
Hadde det ikke vært for spreke Fra og Suezrater hadde vi sett FRO nede i 189/179.
Pareto Poten
VLCC 49.100 34.200
Suez 57.000 52.900
Afra 67.100 79.000
Som vi ser er det helst VLCC man er "uenig" om. Det som er litt rart er at selv situasjonen i Rødehavet ikke har boostet ratene. Nesten tvert om. Jeg tenker da på den varslede effekten av undertonnasje som jo skulle(skal komme *uavhengig* av denne situasjonen?
Hadde det ikke vært for spreke Fra og Suezrater hadde vi sett FRO nede i 189/179.
Redigert 09.01.2024 kl 11:45
Du må logge inn for å svare
MikkeMus
09.01.2024 kl 09:39
8670
Jeg tenker at det nå bare er et tidsspørsmål før ratene roer seg ned i denne omgang - og at det neste trykket ineppe vil komme før til høsten.
Dette fordi de store raffineriene nå går inn i den årlige vedlikholdsmousen, samtidig som flere store rederier med tilknytning til eksempelvis Kina og Russland ikke vil være gjenstand for rakettangrep fra den iranskstøttede Houthi-militsen (eksempelvis kineseisk kontrollerte Cosco). Samtidig så tenker jeg at rederier med et frynsete rykte og historikk relatert til oljetransport fra sanksjonsrammede Russland (eksempelvis gresk-kontrollerte Okeanis) vil ha en lav terskel for å kjøpe seg fritt leide gjennom Suez via Rødehavet. Økt militært nærvær fra USA og europeiske stormakter, vil mest sannsynlig også bidra til øke sikkerheten for de rederiene som ikke lar seg presse av Houthi-militsen. .... Jeg har med andre ord INGEN tro på at nåværende situasjon, hvor mange redererier velger å reise via Kapp Horn, vil vedvare over tid.
Dette fordi de store raffineriene nå går inn i den årlige vedlikholdsmousen, samtidig som flere store rederier med tilknytning til eksempelvis Kina og Russland ikke vil være gjenstand for rakettangrep fra den iranskstøttede Houthi-militsen (eksempelvis kineseisk kontrollerte Cosco). Samtidig så tenker jeg at rederier med et frynsete rykte og historikk relatert til oljetransport fra sanksjonsrammede Russland (eksempelvis gresk-kontrollerte Okeanis) vil ha en lav terskel for å kjøpe seg fritt leide gjennom Suez via Rødehavet. Økt militært nærvær fra USA og europeiske stormakter, vil mest sannsynlig også bidra til øke sikkerheten for de rederiene som ikke lar seg presse av Houthi-militsen. .... Jeg har med andre ord INGEN tro på at nåværende situasjon, hvor mange redererier velger å reise via Kapp Horn, vil vedvare over tid.
Redigert 09.01.2024 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
102oktan
09.01.2024 kl 10:24
8530
Nå baisser du igjen 😀 Solgt FRO altfor tidlig? 260 på fredag! Det er ikke for sent!
ibyx
09.01.2024 kl 10:33
8490
Baissing? Joda. Her inne finner man litt av hvert.
Jeg er litt på "sinusteorien" for tiden. Markedet kjører opp/ned opp/ned ganske sidelengs i kurser som tross alt er gått *svært* mye de siste par årene. Det skal gode triggere til for å ta neste store steg opp?
For FRO er det nesten kun gode løft i VLCC-rater som kan makte dette.
Edit:
Og 102oktan. I mosetning til deg så kommer jeg både med tall og argumenter her. Ikke bare besvergelser som deg!
Du kan bedre! 😅
Jeg er litt på "sinusteorien" for tiden. Markedet kjører opp/ned opp/ned ganske sidelengs i kurser som tross alt er gått *svært* mye de siste par årene. Det skal gode triggere til for å ta neste store steg opp?
For FRO er det nesten kun gode løft i VLCC-rater som kan makte dette.
Edit:
Og 102oktan. I mosetning til deg så kommer jeg både med tall og argumenter her. Ikke bare besvergelser som deg!
Du kan bedre! 😅
Redigert 09.01.2024 kl 11:46
Du må logge inn for å svare
De 2 nyttårs rakettene mine .seadrill og Frontline suser opp på Vinner lista.
Det er rigg og tank som er i skuddet idag.
Det er rigg og tank som er i skuddet idag.
Frontline stiger 2.1% ,mens seadrill Stiger 2.16%,og det stopper ikke der.🤑🤑🤑
NOELLE
09.01.2024 kl 13:23
8151
Chris Shipping 🚢🚢
@christankerfund
·
19m
·
Wow that’s an over 50% PT bump on $FRO by DB. Oh these analysts …
https://twitter.com/christankerfund/status/1744691225251492005
-------------
Bare å komme seg inn
@christankerfund
·
19m
·
Wow that’s an over 50% PT bump on $FRO by DB. Oh these analysts …
https://twitter.com/christankerfund/status/1744691225251492005
-------------
Bare å komme seg inn
MikkeMus
09.01.2024 kl 14:26
8049
I forbindelse med dagens NHO konferanse så sier statsminister Jonas Gahr Støre, at Norge, som en av verdens største skipsnasjoner IKKE vil bidra i en internasjonal koalisjon for å sikre den sivile skipsfarten i internasjonalt område i Rødehavet. ... Den jobben overlater Støre-regjeringen til andre.
Dette overrasker meg ikke - og jeg har aldri vært særlig imponert over integriteten og vurderingsevnen til Jonas Gahr Støre, selv om jeg kan se at en norsk militær tilstedeværelse i Rødehavet vil svekke Støre-regjeringens lefling og sjarmoffensiv vis-a-vis den palestinsk-islamistiske-terrororganisasjonen, Hamas på Gaza.
https://www.finansavisen.no/politikk/2024/01/09/8080525/jonas-gahr-store-vil-ikke-sende-norsk-marine-til-rodehavet
Dette overrasker meg ikke - og jeg har aldri vært særlig imponert over integriteten og vurderingsevnen til Jonas Gahr Støre, selv om jeg kan se at en norsk militær tilstedeværelse i Rødehavet vil svekke Støre-regjeringens lefling og sjarmoffensiv vis-a-vis den palestinsk-islamistiske-terrororganisasjonen, Hamas på Gaza.
https://www.finansavisen.no/politikk/2024/01/09/8080525/jonas-gahr-store-vil-ikke-sende-norsk-marine-til-rodehavet
ibyx
09.01.2024 kl 14:35
8004
Men så ble det jo litt "standardhaussing" likevel!
Deutsche Bank oppgraderer fra 17 til 26USD. Friskt! Dette vil nok stimulere gevinstsikringen! 😅
Og Ed melder om grønne dirtypiler... fra Arrow? 😅
https://twitter.com/ed_fin/status/1744704331624993226
Deutsche Bank oppgraderer fra 17 til 26USD. Friskt! Dette vil nok stimulere gevinstsikringen! 😅
Og Ed melder om grønne dirtypiler... fra Arrow? 😅
https://twitter.com/ed_fin/status/1744704331624993226
Sonatrach
09.01.2024 kl 15:13
7910
Ikke forvent høyere VLCC rater pga Rødehavet. Veldig få lastede VLCC'er går inn i Rødehavet. De kommer ikke gjennom Suez uansett (med mindre de partlosser i Ain Sukhna og plukker det opp igjen på Middelhavsiden). Europa suppleres nå i all hovedsak fra Brasil og USA (i tillegg til de "vanlige") Den rateøkningen vi har sett de siste dagene skyldes i hovedsak økt export til Far East fra Atlanterhavet, og de ville uansett seilt rundt COGH.
Redigert 09.01.2024 kl 15:13
Du må logge inn for å svare
ibyx
09.01.2024 kl 15:19
7890
Nettopp. Da er vi tilbake til "konsensus". Altså at manko på skip gradvis vil drive ratene opp. Mer til Kina er alltid et pluss. Og så er det vel også noe sesongdriv oppover?
Men de store ratesprangene kan utelbil.
Forøvrig er oppgraderingen fra DB er behendig utnyttet til gevinstsikring og faller tilbake til nivået før den traff markedet for et par timer siden.
Vi får se hvordan NYSE tar den. Er jo ikke Jefferies, men heller ikke et lite norsk analysebyrå...
Men de store ratesprangene kan utelbil.
Forøvrig er oppgraderingen fra DB er behendig utnyttet til gevinstsikring og faller tilbake til nivået før den traff markedet for et par timer siden.
Vi får se hvordan NYSE tar den. Er jo ikke Jefferies, men heller ikke et lite norsk analysebyrå...
Sonatrach
09.01.2024 kl 15:21
7869
$8,950 pr dag opp i går på AG-Kina må da kunne sies å være bra ratesprang. Om det skjer hver dag kan det jo bli riktig så sexy :)
MikkeMus
09.01.2024 kl 17:05
7715
Ja, dags dato er det mye gammel tonnasje, men det er lite skraping, så det er ikke mangel på tonnasje. I tillegg til at vi har vi sett en reduksjon av oljeproduksjonen i i Saudi og god disiplin innad i OPEC+, så går vi som nå inn i vårperioden hvor aktiviteten tankmarkedet ofte svekkes grunnet det årlige vedlikeholdet ved oljeraffineriene. På toppen av dette har vi også sett en betydelig utflating og svekkelse av aktiviteten i Kina, som tross alt er verdens største oljeimporter. Sist men ikke minst, så har høye renter og inflasjon resultert i at store lag av befolkningen i vestlige økonomier sliter mer, noe som igjen har effekt på bilkjøp og drivstofforbruk.
Så alt i alt - psykologiske faktorer som opplevd usikkerhet knyttet til krig og konflikt er det som nå (etter mitt skjønn) holder ratene på et unaturlig høyt nivå, men dette kan fortsette - og jeg blir ikke forundret om ratene stiger videre utover vinteren - men da blir også nedturen større og mer brutal når situasjonen i Rødehavet er under kontroll
Så alt i alt - psykologiske faktorer som opplevd usikkerhet knyttet til krig og konflikt er det som nå (etter mitt skjønn) holder ratene på et unaturlig høyt nivå, men dette kan fortsette - og jeg blir ikke forundret om ratene stiger videre utover vinteren - men da blir også nedturen større og mer brutal når situasjonen i Rødehavet er under kontroll
Redigert 09.01.2024 kl 17:08
Du må logge inn for å svare
ibyx
09.01.2024 kl 18:14
7580
Når det gjelder VLCC er kanskje ikke Rødehavet så viktig. Men ratene gjorde et solid byks på Poten update nå nettopp.
Og Afrasnitt på 90k er jo ikke dårlig...
Det er åpenbart mostridende krefter i sving i shipping nå. Derav min litt uhøytidelige sinusmodus, hvor "noen" prøver å surfe og kontrollere kurs samtidig. Stillstand er jo uhørt i shipping.
Men med dagens Poten er definitivt noe på gang. "Sinusteorien" tilsier at dette allerede var kjent og at kursen nå skal ned igjen, men det blir ikke dypt og ikke lenge uten at disse ratene barberes brennkvikt! 😅
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/PDB/2024%20PDB/JAN%202024/January%209%2c%202024.pdf
Og Afrasnitt på 90k er jo ikke dårlig...
Det er åpenbart mostridende krefter i sving i shipping nå. Derav min litt uhøytidelige sinusmodus, hvor "noen" prøver å surfe og kontrollere kurs samtidig. Stillstand er jo uhørt i shipping.
Men med dagens Poten er definitivt noe på gang. "Sinusteorien" tilsier at dette allerede var kjent og at kursen nå skal ned igjen, men det blir ikke dypt og ikke lenge uten at disse ratene barberes brennkvikt! 😅
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/PDB/2024%20PDB/JAN%202024/January%209%2c%202024.pdf
Redigert 09.01.2024 kl 18:16
Du må logge inn for å svare
ibyx
09.01.2024 kl 18:21
7557
https://cdn.jwplayer.com/previews/kpNLJ1Ni
70-100k for scrubber sier Hegnar. 50k for gamle. Hmm. osv.
70-100k for scrubber sier Hegnar. 50k for gamle. Hmm. osv.
MikkeMus
09.01.2024 kl 23:56
7161
Å kun vektlegge de faktorene som styrker den hypotetiske oppsiden på lang sikt, som markedet dessuen er svært godt kjent med - uten å ta hensyn til risikomomentene på kort og mellomlang sikt, er skummelt innenfor en krevende bransje hvor aksjekursen hopper og spretter i takt med ratene fra dag til dag, uke til uke og måned til måned.
Redigert 09.01.2024 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Rui
10.01.2024 kl 10:47
6814
Hvor har du det fra at Okeanis frakter olje fra sanksjonsrammede Russland?
Hvis det er tilfelle selger jeg alle mine aksjer i Okeanis, noe som flere andre også vil gjøre.
Når du kommer med slike påstander må du begrunne og referere til dine kilder.
Hvis det er tilfelle selger jeg alle mine aksjer i Okeanis, noe som flere andre også vil gjøre.
Når du kommer med slike påstander må du begrunne og referere til dine kilder.
MikkeMus
10.01.2024 kl 11:11
6741
At greskkontrollerte, OKEANIS har tjent stort på å frakte olje fra sanksjonsrammede Russland, har vært kjent i nesten 1 år. Etter mitt skjønn så eksisterer det en mangel på moral innad i dette selskapet, om sannsynliggjør at ledelsen i Okeanis også vil betale islamistene i Jemen for å få fritt leide gjennom Rødehavet.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/10/7992310/norske-selskaper-vikles-inn-i-russisk-oljefrakt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/10/7992461/okeanis-eco-tankers-vi-tar-alle-nodvendige-forholdsregler
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/10/7992310/norske-selskaper-vikles-inn-i-russisk-oljefrakt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/10/7992461/okeanis-eco-tankers-vi-tar-alle-nodvendige-forholdsregler
Redigert 10.01.2024 kl 11:12
Du må logge inn for å svare
Rui
10.01.2024 kl 14:56
6525
Takk for svar. Da har jeg solgt alle mine aksjer i OKEANIS og oppfordrer alle andre med aksjer i OKEANS til å gjøre det samme.
Et minimum for mine investeringer er at vestlige verdier og styresett er ivaretatt og ønsket i de selskapene jeg investerer i.
Ellers må jeg også bemerke at OKEANIS har liten omsetning, og kjøp og salg når en ønsker er ofte vanskelig å gjennomføre.
Et minimum for mine investeringer er at vestlige verdier og styresett er ivaretatt og ønsket i de selskapene jeg investerer i.
Ellers må jeg også bemerke at OKEANIS har liten omsetning, og kjøp og salg når en ønsker er ofte vanskelig å gjennomføre.
nike
10.01.2024 kl 15:50
6396
Enig i det du skriver, men OET bryter ingen sanksjon så lenge russisk olje leveres til kjøpere som er lojale mot sanksjonene mot russisk olje som setter et tak for hvor mye som kan betales pr fat. Prisen ble satt til 60 dollar, og er antakelig den samme idag.
MikkeMus
10.01.2024 kl 21:47
6091
De svært omfattende sanksjonene som er iverksatt mot det kriminelle mafiaregimet i Moskva, er gjort ene og alene for å svekke regimets økonomiske grunnlag for å kunne videreføre sin fullskala angrepskrigen i mot Ukraina og menneskene som bor der. OKEANIS er muligens det eneste rederiet innenfor sfæren av vestlige liberale demokrater som har valgt å støtte opp om russisk økonomi ved avhjelpe dem med oljeeksport. Dette vitner om at Okeanis de facto er en kynisk krigsprofitører. Okeanis besitter med andre ord en svært kynisk og og hensynsløs ledelse og selskapskultur - noe som øker sannsynligheten for at selskapet uten blygsel vil kunne inngå avtale med Houthis-islamistene, med det formål å få fritt leide til Suez.
102oktan
10.01.2024 kl 22:08
6017
Blah blah blah fra OET-moralpolitiet. Dette kan dere ta i søndagskirken. Det å frakte dirty til Kina med FRO og Clean tilbake med Hafnia er vel ok eller :-) Bøh!
MorganKane
11.01.2024 kl 00:43
5783
Vel, når vestlige verdier er å se på Israel slakte ned et helt folk så klarer jeg meg godt uten disse verdiene. Snakker om å kaste stein i eget glasshus ...
Redigert 11.01.2024 kl 00:43
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.01.2024 kl 12:53
5171
"Bigmoney" leker med shipping idag!
Man må jo være blind for ikke å se kurskontrollen og synkroniseringen!
PS. Er det ikke JPM som har høyest kursmål, på 32USD? 🤣🤣🤣
Nuvel. Da er Marketscreener oppdatert med konsensus. Det gir ny ATH på average target=25,29USD! = 260,85 NOK = +18%
Og bunnproppen på 17USD ble dermed luket ut. Det var altså Deutsche Bank som satt på den!
De var gjerne litt på "overtid" med oppdateringen sin. Er nok derfor spranget ble så stort?
Nuvel igjen
Man *må* ikke forholde seg til disse kursmålene! Det er bare å ta gevinst eller skygge banen! 😅
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
21.81 USD
Average target price
25.29 USD
Spread / Average Target
+15.97%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+46.72%
Low Price Target
21 USD
Spread / Lowest Target
-3.71%
Man må jo være blind for ikke å se kurskontrollen og synkroniseringen!
PS. Er det ikke JPM som har høyest kursmål, på 32USD? 🤣🤣🤣
Nuvel. Da er Marketscreener oppdatert med konsensus. Det gir ny ATH på average target=25,29USD! = 260,85 NOK = +18%
Og bunnproppen på 17USD ble dermed luket ut. Det var altså Deutsche Bank som satt på den!
De var gjerne litt på "overtid" med oppdateringen sin. Er nok derfor spranget ble så stort?
Nuvel igjen
Man *må* ikke forholde seg til disse kursmålene! Det er bare å ta gevinst eller skygge banen! 😅
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
21.81 USD
Average target price
25.29 USD
Spread / Average Target
+15.97%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+46.72%
Low Price Target
21 USD
Spread / Lowest Target
-3.71%
Redigert 11.01.2024 kl 13:09
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.01.2024 kl 13:12
5259
Fun fact!
216,60 NOK (21USD) er nå laveste kursmål i FRO.
Dette ble innfridd kl. 10.15 idag med 216,45NOK
Ikke dårlig! En skikkelig "trigger" der? 😅🤣🎪
Ka e d no shortmaffian ska "bevis" nu?
216,60 NOK (21USD) er nå laveste kursmål i FRO.
Dette ble innfridd kl. 10.15 idag med 216,45NOK
Ikke dårlig! En skikkelig "trigger" der? 😅🤣🎪
Ka e d no shortmaffian ska "bevis" nu?
Redigert 11.01.2024 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.01.2024 kl 13:21
5345
Too early to take advantage of the short circus? 🎪🤔
Arctic: VLs r stong in Atlantic but on hold in MEG awaiting the start of next month's cargo program. Brokers report high activity levels & we continue to expect stronger China activity b4 next months Lunar New Year break. Last week's US exports slump should be short-lived.
https://twitter.com/SofiosThanos/status/1745412344262664420
VOLUME: 1.21M
65 DAY AVG: 1.32M
92% VS AVG
Ikke usannsynlig med NYSE-rally ikveld?
Arctic: VLs r stong in Atlantic but on hold in MEG awaiting the start of next month's cargo program. Brokers report high activity levels & we continue to expect stronger China activity b4 next months Lunar New Year break. Last week's US exports slump should be short-lived.
https://twitter.com/SofiosThanos/status/1745412344262664420
VOLUME: 1.21M
65 DAY AVG: 1.32M
92% VS AVG
Ikke usannsynlig med NYSE-rally ikveld?
Redigert 11.01.2024 kl 13:24
Du må logge inn for å svare
Imellom tiden så har min nyttårs rakett seadrill til Gode å ta av. Magefølelsen er sterk for min andre rakett 🤑
Sjekk oilprice.com Nå.
Optimistiske tradere😁
Optimistiske tradere😁
Schenk
11.01.2024 kl 14:22
5146
Luck: hvem orker å lese om dine såkalte raketter. Dette forurenser ellers saklige FRO tråder
Fjellbris
11.01.2024 kl 14:32
5093
Iran sto bak kapring av oljetanker
Iran sto bak kapringen av oljetankeren St. Nikolas i Omanbukta torsdag, melder det iranske delvis statlige nyhetsbyrået Tasmin
https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/01/11/8081603/iransk-nyhetsbyra-iran-sto-bak-kapring-av-oljetanker-i-omanbukta?internal_source=sistenytt
Iran sto bak kapringen av oljetankeren St. Nikolas i Omanbukta torsdag, melder det iranske delvis statlige nyhetsbyrået Tasmin
https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/01/11/8081603/iransk-nyhetsbyra-iran-sto-bak-kapring-av-oljetanker-i-omanbukta?internal_source=sistenytt
MikkeMus skrevInnlegget er slettet
Dagens Höyeste Nå på oljeprisen og Dagens höyeste på dollarkursen .Allt dette etter inflasjons talla kom. Rigg og tank blir årets vinnere som jeg har nevnt etter jul.
-
«
- 1
- 2 »