NSKOG: En titt pÄ float og shortandel

Eventyrer
NSKOG 10.01.2024 kl 16:45 71622

Nordeas flagging i dag har fÄtt meg til Ä ta en nÊrere titt pÄ shortsituasjonen i Norske skog. Her er mine funn basert pÄ tall fra aksjonÊrlister levert av tekinvestor:

Av ca 68 millioner aksjer pÄ topp 50, (58 eks. NSKOGs egne), eies ca 4 millioner aksjer av 11 aktÞrer som har tradet/solgt i vesentlig grad siste halvÄr. Alle andre har stort sett sittet i ro eller Þkt. Det vil si:
Ca float i topp 50, Ă  58 mill aksjer er 6.5-7%.

Om vi setter lik float i resterende aksjeeiere (27 mill aksjer (1.9 mill) er total float i NSKOG ca 6 mill aksjer! Selvsagt er dette beheftet med betydelig feilmargin, sÄ la meg doble floatanslaget til 12 mill. aksjer (knappe 15%) og antyde en intervall pÄ 6-12 mill aksjer float i NSKOG.

Synlig short er pÄ drÞyt 4.3 mill aksjer. Sist DN omtalte NSKOG og shorting i begynnelsen av november, var synlig og skjult short pÄ tilsammen 10%. Det er ingenting som tyder pÄ at det er vesentlig mer eller mindre nÄ. I sÄ fall mÄ shorten spise opp nÊrere 10% av selskapets aksjer, over 70% av maks float!! Og dette i tillegg til valueinvestorer som Þker, sÄ som Nordea, og mange andre i topp 50 (og undertegnde) er gode eksempler pÄ.

Dette stinker av shortskvis innen rimelig kort tid, eller..?

--
Jeg derpet antall og prosent i Topp 50 i begynnelsen av innlegget mitt :/ Men topp 50 eier ca 65 mill aksjer, som er knappe 69% av selskapet, sÄ resonnementet har ikke store feil uansett, drÞye 0,5% avvik i float. Men noen mÄ gjerne dobbeltsjekke igjen :) Jeg mener hovedsaken stÄr seg.
Redigert 10.01.2024 kl 20:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mammon
19.04.2024 kl 07:57 4988

enda verre tall enn forventet
20-30% ned idag???
ibyx
19.04.2024 kl 08:10 4947

nei nei. men kanskje ned Ă„ teste den psykologisk viktige 30-kronersgrensen?
Et sted har shorten ogsÄ et mÄl om Ä dekke seg inn.
Kanskje de i Þkende grad mÄ dekke hverandre inn?
Men det regnestykket gÄr jo ikke opp like attraktivt for dem alle...
Merlin
19.04.2024 kl 09:08 4744

Elendig
Milevis dÄrligere enn forventet.
Tap pÄ kr 4,6 pr aksje og minus nesten 400 mill i 1q24.
Negativ cash flow.
Kursen skal ned.
Redigert 19.04.2024 kl 09:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
TĂžff
19.04.2024 kl 09:20 4690

Av mine 12 aksjer under overvÄkning, er NSKOG opp 3,07% i skrivende stund. Kun den og TEL er positive etter noen minutter. Litt overraskende, men jeg tror at Skogen har kommet for langt ned under enhver omstendighet. Bare sitt og ro det ned.
TĂžff
19.04.2024 kl 09:33 4739

Vi er oppe i over 300k aksjer omsatt nÄ pÄ morgen. Sier litt det og.
omans
19.04.2024 kl 09:55 4739

NÄr bunnen er inne vil neste vÊre climb wall of worry. Dvs smÄ ting som viser bedre tider lengre ned i gata vil gi oppgang, og det kan bygge sten for sten mot neste rapport.
Mammon
19.04.2024 kl 09:59 4870

rart at denne gÄr opp idag mistenker manipulasjon av pirathusa :)
lykke til
ibyx
19.04.2024 kl 10:11 4928

Man ser ikke Skogen for bare det kontrĂŠre...
Den blir nok rĂžd igjen...
Merlin
19.04.2024 kl 13:03 4846

Med et kvartalstap pr. aksje pÄ hele NOK 4,60, dvs ca 13% av bÞrskursen sÄ stiger aksjekursen? Her gir jo ikke resultatet noe grunnlag for et lettelsesrally. Det mÄ vÊre ledelsens udokumenterte og antatt lite realistiske fremtidsvisjon om oppgang om et Ärs tid som er Ärsaken. Jeg ville ikke stolt for mye pÄ de uttalelsene. Det er ledelsens oppgave Ä vÊre optimistiske. Men den optimismen har ikke dekning i resultatene. Fortsatt hÞye renter og et Þkende lÄneopptak hjelper heller ikke.

Med selskapets tilbakekjÞp av aksjer i fjor gjorde man en stor feil. Med 10% i obligasjonslÄnerente ble det et mer kostbart tilbakekjÞp enn godt var. Og til altfor hÞy kurs i tillegg. En dÄrlig selskapsbeslutning, der man ikke tok hensyn til renteutviklingen og de hÞye rentene man mÄ betale. SÄ tilbakekjÞpet var i realiteten lÄnefinansiert. Man er ikke tjent med en overoptimistisk ledelse, som ikke er realitetsorientert og er dÄrlige pÄ timing, og som medfÞrer at selskapet fÄr hÞyere finanskostnader enn nÞdvendig.

Jeg tror ogsÄ analytikernes anslag fremover, som faktisk i liten grad ser pÄ realiteten i regnskapene og i for stor grad stoler pÄ en hittil udokumentert reduksjon i cardboardkapasitet medvirker til oppgangen. Det er jo analytikernes oppgave Ä fÄ opp omsetningen i aksjen. Ved Ä pÄstÄ mye hÞyere kurs, prÞver de Ä Þke kjÞpssiden i aksjen. Bare meglerne tjener pÄ det. Og investorene lar seg lure gang pÄ gang.

Norske meglerhus har lĂŠrt av juksepavene i Goldman Sachs. Man skal jo alltid gjĂžre det motsatte av deres anbefalnger!

Man skal ikke ha mange kvartalene fremover med et minusresultat pr. kvartal pÄ NOK 4,60 fÞr dagens kurs fremstÄr som en ÞnskedrÞm! La oss si at man de neste to kvartalene ogsÄ fÄr et underskudd pÄ det samme som nÄ, da tapes NOK 9,20 pr aksje, slik at man samlet hittil i Är pr. 30/9/24 har et drifsttap pÄ NOK 13,80 pr. aksje. Lurer pÄ hva kursen vil vÊre da nÄr 30% av dagens kurs er spist opp i driftsunderskudd?

Selg.
Redigert 19.04.2024 kl 14:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
soroys
19.04.2024 kl 13:33 4836

Jeg er overrasket over dagens oppgang, men vi skal ikke glemme at 10% av aksjene skal slettes. Normalt skal markedet prise inn det. Mulig det er med Ä pÄvirke i dag.
Merlin
19.04.2024 kl 13:36 4908

Det stemmer ikke. Slettingen representerer ingen markedspÄvirkning. Det skjedde da tilbakekjÞpet ble foretatt i fjor. Aksjene er allerede trukket ut av omsetningbildet for lengst. Derimot skal slettingen tapsfÞres nÄr fjerningen fra aktivasiden tapsfÞres og reduserer egenkapitalen.
Redigert 19.04.2024 kl 13:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hill68
19.04.2024 kl 14:05 4906

Utrolig hvor negativ du er til aksjen «Merlin», som du skriver sĂ„ mye negativt om. Regner med du alt har solgt, siden det er ditt budskap, at vi alle mĂ„ selge. Om du ikke eier aksjen, hva er da din motivasjon for Ă„ skrive sĂ„ mye om NSKOG, samt om natten norsk tid? Jeg bare lurer

Merlin
19.04.2024 kl 14:27 4970

Jeg er selvfÞlgelig interessert i Norske Skog som case, og fÞlger nÞye med pÄ aksjen. Jeg forsÞker Ä analysere situasjonen i selskapet som et case, og analysere det analytikerne kommer med samtidig. Det er bare Ä fÞlge analysene i Pareto det siste Äret, med 100 kr i anbefaling til Ä begynne med, sÄ ser man hvor pÄ ville veier Paretos analytikere har vÊrt og at deres intensjon ikke er Ä hjelpe investorer, men egen aksjehandelsomsetning og kurtasje, og kanskje oppdragssiden. Og noe bedre er det ikke i dag. Heller ikke DnB levnes mye Êre for elendige analyser. OgsÄ ledelsens reaksjoner i Norske Skog er interessant, og det er lett Ä observere de feil ledelsen gjÞr. Det er derfor nÄ lurt Ä vente og se om det blir noe som helst lÞnnsomhet ut av cardboardsatsingen. I mellomtiden vil det uansett komme et hardt og rÄtt kjÞr pÄ inntjeningen i selskapet, noe aksjonÊrene mÄ forstÄ.

Hvis du skal kritisere innlegg her bÞr du nok heller ta optimistene som tydeligvis skjuler at cardboard ikke bare er et mettet marked, men et marked med overproduksjon. Og avispapir forstÄr vel de fleste er et dÞende marked.
Redigert 19.04.2024 kl 14:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
TĂžff
19.04.2024 kl 14:27 5071

Merlin ser ikke noe positivt ved NSKOG. Han viser ogsÄ ved sitt siste skriv at han ikke har tillit til ledelsen. Han fremstiller worst case og tror pÄ det.
Merlin
19.04.2024 kl 14:37 5128

Jeg forsĂžker Ă„ vĂŠre realistisk og resultatorientert. Å tro at cardboard skal redde Nskog er forelĂžpig et meget risikofylt grunnlag for Ă„ kjĂžpe aksjen nĂ„. Resultatet som kom i dag var enda mye dĂ„rligere enn jeg tippet.
Redigert 19.04.2024 kl 14:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
TĂžff
19.04.2024 kl 14:46 5113

Jeg limer litt fra resultatframlegget. Dette er en bransje hvor ting forandres hele tiden. Som langsiktig aksjonÊr mÄ man leve med det. Ønsker man ikke Ä ta den risikoen, bÞr man bare selge og ta tapet.

9.04.2024 09:40:39
NSKOG: EtterspĂžrsel begynt Ă„ bli bedre i 1.kv, ser ytterligere bedring
Oslo (Infront TDN Direkt): EtterspĂžrselen etter Norske Skogs produkter begynte Ă„ bli bedre gjennom fĂžrste kvartal 2024, og ventes Ă„ bedre seg ytterligere i 2024. Med stabilisert etterspĂžrsel innen publikasjonspapir er det imidlertid fortsatt nĂždvendig med ytterligere kapasitetsstengninger. EtterspĂžrselen etter emballasjepapir Ăžker, men preges fortsatt av overskuddskapasitet.

Det fremgÄr av en melding til Norske Skogs fÞrstekvartalsrapport fredag.
tapogvinn
19.04.2024 kl 14:47 5248

Det er ikke vanskelig Ä finne innlegg her som avslÞrer manglende kunnskap om en aksje/selskap/marked. Jeg tipper vedkommende som fÞr bÞrsÄpning spÄdde aksjen ned 20-30% selv trodde pÄ det.
Merlin
19.04.2024 kl 15:17 5420

Det er langt opp for NSkog. 4,60 i tap pr. aksje pÄ ett kvartal viser det. Det vises til at det fortsatt er overskuddskapasitet. Dermed holdes prisene nede.
Merlin
19.04.2024 kl 15:36 5629

Jeg trodde pÄ et underskudd pÄ ca. 200 mill NOK ut fra strippet resultat for forrige kvartal og videre kursnedgang. Men omtrent det dobbelte i tap - nesten 400 mill? En stor forverring av markedssituasjonen og -utsiktene faktisk Her er kursoppgang nÊrmest selvmotsigende. Vi fÄr se de neste dagene. Se ogsÄ de fallende omsetningstallene. Det lover absolutt ikke godt de neste kvartalene heller. Jeg vil ikke kalle det manglende kunnskap, men regnskapsanalyse.
Redigert 19.04.2024 kl 15:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mammon
19.04.2024 kl 15:45 5737

Merlin du har helt rett!
oxo fÄtt med meg div. pirathus kommer med hÄrrete kursmÄl
enten er det snakk om Ă„ komme seg ut og/eller corporate oppdrag

ikke fÞrste gang div. aksjer blir pumpet opp pÄ elendig resultat
Merlin
19.04.2024 kl 16:17 5675

"Dette er en bransje hvor ting forandres hele tiden".

SÄ du tar en resultatforbedring direkte ut fra luften og kjÞper for fullt nÄ? Selv om NSkog til og med bekrefter at det er overkapasitwet fortsatt i alle sektorer. Dermed fÄr du ikke prisoppgang, men fortsatt elendige resultater.
TĂžff
19.04.2024 kl 16:32 5682

Vi er nok forskjellige. Du er pessimist. Jeg er optimist. Det nytter ikke Ä vente pÄ helt sikre case. Men jeg er fullt opplastet og ser flere Är framover.
Merlin
19.04.2024 kl 16:36 5761

https://www.finansavisen.no/industri/2024/04/19/8121008/norske-skog-oker-avispapirsalget ???? Hvor er journalisten i Finansavisen, makan til elendig reportasje, som viser knefall for ledelsen i NSkog. Resultatet er svÊrt dÄrlig, salget er svakt, men det klarer han ikke Ä fÄ frem. Ser ut til at folk har kjÞpt aksjen i dag basert pÄ denne overoptimistiske artikkelen. Men Finansavisen mÄ jo ha artikler som selger avisen! Utrolig.
Redigert 19.04.2024 kl 16:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
omans
19.04.2024 kl 17:49 5775

Remember (overfĂžrt til nskog)

Bull-markets are born on pessimism, grow on skepticism, mature on optimism and die on euphoria.” In this quote, John Templeton, a renowned investor and mutual fund pioneer, expressed his observations about the typical lifecycle of financial markets, particularly the stock market.
---

Remember, aksjekurs er ned fra 75 kroner.
Redigert 19.04.2024 kl 17:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Merlin
20.04.2024 kl 01:58 5692

Med kvartalsvis underskudd pÄ 400 mill kr. blir det milliardtap i Är for Nskog. Realism mangler i Templetons fÞlelsesregister. Det er ikke rom for facts der i gÄrden.
omans
20.04.2024 kl 06:24 5713

Du forskutterer at fremtiden blir som fortiden. Du kan ikke si hva rapporter forteller 6-9mnd frem i tid, men aksjemarkedet ser fremover i den horisont. Tidlige signaler prises raskt inn. Og nÄr indikatorer snur kan selv dÄrlige news vÊre good news, da nedside prisingen har overreagert. GjÞre motsatt av Pareto analytikeren, vÊre negativ pÄ 75 kroner og positiv pÄ 33 kroner. Be a contrarian.
Sortland
20.04.2024 kl 08:14 5634

Ingen problem med Ä vÊre negativ til en aksje, men det er et problem nÄr du kommer med masse feilinformasjon i jaget ditt med Ä snakke ned en aksje. Aksjene er ikke aktivert, kjÞpene i Q3 og Q4 har allerede redusert egenkapitalen. Bare Ä lese Ärsrapporten sÄ ser du det. Samtidig fokuserer du veldig pÄ Ärsresultatet og risikoen for at de taper 400 MNOK i kvartalet fremover. Man mÄ jo vurdere den underliggende driften, ikke et resultat med masse verdijusteringer pÄ energikontrakter og verdiendringer pÄ gjeld i utenlandsk valuta som samlet er pÄ over 250 MNOK per Q1. Dette vil jo ikke vÊre gjentagende effekter.

Jeg tror blant annet markedet reagerer positivt pÄ resultatutviklingen og produksjonsÞkningen i Containerboard, der man i en oppstartsfase allerede nÊrmer seg positiv EBITDA. Det er jo det skogen skal leve av fremover. Samtidig mÄ det ha vÊrt noen gode cost-cutting tiltak i lÞpet av 2023, de faste kostnadene reduseres i et samfunn med sterk inflasjon. HÄper de kvitter seg med Australia som ser ut til Ä vÊre et lost case, og finner pÄ noe smart knyttet til investeringen som skal gjÞres pÄ Saugbrugs. MÄ jo bli noe innen treforedling, og der har jo Drangsland enorm erfaring fra Byggma.

Q2 blir enormt spennende, da spesielt knyttet til status pÄ Containerboard og hva de velger Ä gjÞre av investeringer knyttet til forsikringspengene som er Þremerket nye investeringer.
TĂžff
22.04.2024 kl 08:43 5195

22.04.2024 07:57:40
NSKOG: ABG, DNB MARKETS OPPJUSTERER KURSMÅL, PARETO FASTHOLDER
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier og DNB Markets oppjusterer sine kursmÄl pÄ Norske Skog og opprettholder kjÞpsanbefaling pÄ aksjen, mens Pareto Securities gjentar kursmÄl pÄ 40 kroner og holdanbefaling etter kvartalsrapporten fredag.
Det fremgÄr av oppdateringer

DNB Markets oppjusterer kursmÄlet til 60 kroner fra 54 kroner, og skriver at utviklingen i fÞrste kvartal 2024 var over deres forventinger, og spesielt positivt innen emballasjepapirvirksomheten.
"Etter vÄrt syn viser fÞrstekvartalsrapporten at selskapet er pÄ rett vei og ettersom mye av inntjeningsrisikoen avtar mener vi fÞrstekvartalsrapporten styrker investerings-caset", skriver meglerhuset i en analyse lÞrdag.

ABG Sundal Collier oppjusterer sitt kursmÄl til 40 kroner fra 38 kroner. De beregner at Norske Skogs papirportefÞlje er verdt 40-50 kroner pr aksje, og at packaging- og waste-to-energy-prosjekter kan lÞfte verdien til 80-100 kroner pr aksje pÄ lang sikt.

Pareto Securities venter at prisĂžkninger innen emballasjepapir vil materialisere seg i andre kvartal 2024 og stĂžtte Norske Skogs opptrapping av virksomheten, men er samtidig skeptisk til om prisĂžkningene er bĂŠrekraftige. Dette etterlater meglerhusets prisforutsetninger lite endret.
"Mens estimatene kan vĂŠre nĂŠr bunnen ser vi begrenset oppside", skriver Pareto.

TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
.
thomasb
22.04.2024 kl 08:58 5168

Som forventet og pÄ det jevne denne rapporten. Om man justerer for et par mindre en gangs effekter fÞr EBITDA og for variabler som hopper opp og ned fra kvartal til kvartal(valuta og verdsettelse av fremtidige energikontrakter), er reell pretax profit pÄ negativ MNOK 40 - tilsvarende en EPS pÄ -0,5. Det viktigste er vel at det klart signaliseres at fremtiden nÄ ser bedre ut enn siste kvartal. Viktige punkter jeg tar med meg er; 1. Det ser ut til at oppstart Golbey blir q3(og ikke q4). 2. Bruck ser ut til Ä snu til positiv EBITDA allerede i q2. 3. De forventer Ä presentere en investeringsbeslutning i Halden fÞr sommeren, som samtidig vil utlÞse en betydelig sum forsikringspenger. 4. Balansen og likviditeten er bunnsolid. Sykliske aksjer bÞr man vÊre posisjonert i nÄr en ser at markedet har nÄdd bunnen og snur opp fremover.

PS: ytterligere to nye (men mindre) planlagte nedleggelser av papirmaskiner i Europa er annonsert siste 2 dager(St michel og Ahlstrom).
Redigert 22.04.2024 kl 08:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
omans
22.04.2024 kl 09:19 5134

Er litt komikveld, sÄnn husa holder pÄ. Lite nyttige jobber disse analyrikerne har, sÄnn samfunnsnyttig.
Merlin
22.04.2024 kl 13:51 4916

Masse feilinfo?
Netto rentebÊrende gjeld er fra 4Q23 Þkt fra 2590 til 3246 mkr. dvs 656 mkr. Obl.rente pÄ 10%. Kraftig negativ likviditetsutvikling, og hÞyere finanskostnader.
Sletting aksjer har ikke betydning. TilbakekjĂžpet hadde markedsvirkning, ikke selve slettingen.
Norske kr. faller fortsatt. Gir Ăžkt valutakonverteringsfaktor.
Den underliggende driften: Omsetningen er ned 632 mkr ift samme kvartal i 2023 og ogsÄ ned ift 4Q23 justert. Det er en kraftig nedgang. Operating earnings ned 260 mill ift 1Q23.

Jeg er forbauset over at aksjekursen stiger, men gÄr ut fra at det skyldes at man tror pÄ containerboard og en optimistisk ledelse, mer enn resultatregnskapet!. Skogen vil slite med finanskostnader fremover. Det ser ut til at markedet glemmer at det fortsatt er overproduksjon. Med en stadig dÄrligere egenkapitalsituasjon og hÞye finanskostnader er det utfordringer fremover.

Vedr. egenkapitalsituasjonen: Det spÞrs om fabrikkanlegg har sÄ hÞy verdi som anfÞrt nÄr driften viser kraftig underskudd. Det kommer ikke frem i regnskapet. Dermed gÄr det i tilfelle utover bokfÞrt EK.
Redigert 22.04.2024 kl 21:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kasperdd
23.04.2024 kl 09:29 4571

Spent pÄ veien videre. Vi gikk raskt oppover nÄ, men vi er jo kjent med at Norske Skog faller jevnt og trutt etter slike oppganger.

Lov Ă„ krysse fingrene, men ikke forvent tidenes oppgang enda folkens.
thomasb
24.04.2024 kl 09:07 4257

Utdrag fra Billeruds kvartalsrapport - i hovedsak containerboard og graphic paper:
"The market sentiment clearly improved during the quarter in both regions. Order books have strengthened, and we see broad-based price increase announcements."

Outlook:
"Improved market conditions for both regions(Europa og USA). Increased sales prices."
thomasb
24.04.2024 kl 10:13 4189

Hvis det er bunnen vi har sett, og jeg understreker hvis, sÄ kan det vÊre nyttig Ä vite dette:

Siden siste sykliske bunn pÄ ca NOK 24, gikk NSKOG til ca NOK 76 pÄ 20 mnd. Oppgang pÄ ca 210%. Kursen holdt seg i det distriktet i ca 6 mnd. fÞr den brukte litt over ett Är pÄ Ä nÄ det som (kanskje) er ny syklisk bunn pÄ ca NOK 33. Ny tilsvarende oppgang, dersom dette var bunnen, ville gi oss en kurs over 100 om ca 20 mnd. Til forskjell fra sist oppgang, som skjedde basert pÄ stabile produksjonsfasiliteter, vil selskapet nÄ ha nye 760Žtpy containerboard i markedet og sannsynlig iverksatt investeringer i Saugbrugs for ytterligere diversifisering og vekst.

PS: Fortsatt ligger NSKOGs kursutvikling siste 12 mnd ca 40% etter Stora Enso og UPM - tror mye av dette kan utlignes nÄr shorterne velger Ä kaste kortene.
Redigert 24.04.2024 kl 10:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Merlin
24.04.2024 kl 10:54 4219

Ikke like imponert over Billeruds 1Q24 som thomas b:

Quarterly data ‱ Net sales decreased by 9% to SEK 10,423 million (11,495)
‱ Adjusted EBITDA* SEK 1,166 million (1,484)
‱ Adjusted EBITDA margin 11% (13)
‱ Operating profit SEK 448 million (806)
‱ Net profit SEK 313 million (639)
‱ Earnings per share SEK 1.26 (2.57)

I tillegg mÄ Billerud gjennom et kostbart vedlikehold, som ikke gjÞr 2Q24 sÊrlig lys: Outlook 2Q24: Maintenance shutdowns estimated to have a cost impact
of SEK 525 million

Markedet er tydelig dÄrligere enn i 1Q23.
Kasperdd
24.04.2024 kl 11:03 4196

Du mÄ slutte Ä se pÄ historikk og begynne Ä se pÄ fremtidsutsikter. Det er slik aksjer prises.

Deler av det du nevner vil jo vÊre positivt for NSKOG (Maintenance shutdowns pÄ konkurrenter).

Men NSKOG har gÄtt mye i det siste. Forventer en pullback snart.
omans
24.04.2024 kl 11:25 4221

Aksjekursen er ned fra 70kr i 1q 23 som du sammenlikner med, du snakker om fortiden ja som har vÊrt priset inn lenge, nÄ mot fremtiden fra lave kurser.
Redigert 24.04.2024 kl 11:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
Merlin
24.04.2024 kl 12:10 4150

Det er andre som prĂžver Ă„ skjĂžnnmale her. Nskog skal gjennom et enormt investeringsprogram, med hĂžye rentekostnader og usikkerhet om andres kapasiteter vil stenges. Betydelig risiko. Skogen tilfĂžrer stor tilbudskapasitet innen cardboard. Det kan gi negativt prisutslag.
Kasperdd
24.04.2024 kl 12:17 4166

VĂŠr litt mer presis. Nskog HAR vĂŠrt igjennom et enormt investeringsprogram (det er snart ferdig).

Enig med resten, det er selvfĂžlgelig risiko :) Slik fungerer aksjemarkedet.
ibyx
24.04.2024 kl 17:43 3933

Enn om Skogen tok en NOD? 😅đŸŽȘ