NSKOG: En titt på float og shortandel

Eventyrer
NSKOG 10.01.2024 kl 16:45 77092

Nordeas flagging i dag har fått meg til å ta en nærere titt på shortsituasjonen i Norske skog. Her er mine funn basert på tall fra aksjonærlister levert av tekinvestor:

Av ca 68 millioner aksjer på topp 50, (58 eks. NSKOGs egne), eies ca 4 millioner aksjer av 11 aktører som har tradet/solgt i vesentlig grad siste halvår. Alle andre har stort sett sittet i ro eller økt. Det vil si:
Ca float i topp 50, à 58 mill aksjer er 6.5-7%.

Om vi setter lik float i resterende aksjeeiere (27 mill aksjer (1.9 mill) er total float i NSKOG ca 6 mill aksjer! Selvsagt er dette beheftet med betydelig feilmargin, så la meg doble floatanslaget til 12 mill. aksjer (knappe 15%) og antyde en intervall på 6-12 mill aksjer float i NSKOG.

Synlig short er på drøyt 4.3 mill aksjer. Sist DN omtalte NSKOG og shorting i begynnelsen av november, var synlig og skjult short på tilsammen 10%. Det er ingenting som tyder på at det er vesentlig mer eller mindre nå. I så fall må shorten spise opp nærere 10% av selskapets aksjer, over 70% av maks float!! Og dette i tillegg til valueinvestorer som øker, så som Nordea, og mange andre i topp 50 (og undertegnde) er gode eksempler på.

Dette stinker av shortskvis innen rimelig kort tid, eller..?

--
Jeg derpet antall og prosent i Topp 50 i begynnelsen av innlegget mitt :/ Men topp 50 eier ca 65 mill aksjer, som er knappe 69% av selskapet, så resonnementet har ikke store feil uansett, drøye 0,5% avvik i float. Men noen må gjerne dobbeltsjekke igjen :) Jeg mener hovedsaken står seg.
Redigert 10.01.2024 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
thomasb
13.06.2024 kl 09:37 3563

Giganten Suzano viser interesse for å gå inn i Europa - kjøper 15% av Lenzing, med opsjon på dominerende andel. https://www.euwid-paper.com/news/companies/suzano-to-take-15-per-cent-stake-in-austrias-lenzing-group-120624/
thomasb
12.06.2024 kl 15:27 3758

Så var det nye runder med prisøkninger - USA går nå foran og nye økninger er ventet utover året for de fleste kvaliteter(fra Packagingdive):
"The two largest North American producers of uncoated recycled paperboard, Greif and Sonoco, are lining up additional price increases starting in July. The action might signal upcoming price changes for at least one other fiber grade, too."
thomasb
12.06.2024 kl 11:34 3831

Det er riktig som du sier. På svake dager er det påfallende svakt volum. I går gikk kursen ned, men på kun 60´aksjer i dagsomsetning. Dette er 30-40% lavere enn svakeste dagsomsetning siste 6 mnd. og den dagen var mandag denne uka :) Det er knapt selgere som nå er interessert i å selge billig. Tror dette også er årsaken til marginal økning i et par shorter. Tror disse shortene, slik Franklin har gjort i det siste, reelt sett forsøker å komme ned og ut av disse posisjonene på lave nok kurser. Men de lykkes delvis med å få kursen ned på svake børsdager, men de lykkes ikke i å riste ut noe volum som er den egentlige agendaen. Dagens eiere ser ut til å vite at selskapet har en helt annen verdi enn dagens kurs, og når momentet er snudd tror jeg mange ønsker å være med en forventet langsiktig opptur kommende 2 år herfra.
Redigert 12.06.2024 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Hill68
11.06.2024 kl 09:46 4008

Har tenkt det samme, spesielt når store aktørers volum reduseres. Ellers vises det liten vilje til å selge aksjene billig, og det er kanskje ikke stor vilje for det hos short aktørene heller…. Tid for å vente nå, så er plutselig antall aksje redusert med 10% og vi går en spennende tid i møte.
soroys
11.06.2024 kl 09:05 4049

Vedr utvikling i "synlig" short: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010861115
Ved første øyekast ser man at denne igjen har økt, men samtidig ser det ut som alle de store har redusert? Er det da rimelig å anta at total short synker, men at denne listen ikke gir et riktig bilde på dette?
PrivatInvestor
07.06.2024 kl 21:49 4509

Med denne investeringen ser man verdien av eksisterende infrastruktur som er på en papirfabrikk.
På Saugbrugs har man vanlig TMP produksjonslinje fra før og så utvider man med kjemisk bleke linje i tillegg.
Biokjele for maksimalt utnytting av spillprodukter og damp til produksjon.
Alle fabrikkene til norske skog har disse fordelene og det betyr halverte investeringer ved ombygging til annen produksjon.
Prosjektet blir svært lønnsomt og i tillegg får de bruke forsikringspengene.
I løpet av neste år kommer containerboard til å gå i pluss ,Bruck er allerede i pluss dette kvartal.
thomasb
05.06.2024 kl 09:54 4997

"Consolidation in the paper and pulp industry seems to be accelerating in 2024" i følge EUWID. Det er vel absolut rom for konsolidering blant de nordiske aktørene også. Spørsmålet blir om og i så fall hvem som kunne tenke seg å kjøpe NSKOG. Med unntak for Boyer sitter NSKOG med 4 svært attraktive og kosteffektive produksjonsenheter. Men, litt for mye produksjon innrettet mot synkende markeder enn voksende markeder foreløpig?? Vi får se. I mellomtiden blir de store stadig større, som legger strategisk press på de mellomstore: https://www.euwid-paper.com/news/companies/suzano-confirms-interest-in-international-paper-take-over-040624/
Redigert 05.06.2024 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
thomasb
04.06.2024 kl 09:23 5268

Det fremkommer at anlegget på Saugbrugs har mye overkapasitet på pulp etter ødeleggelsene av papirmaskinen der med et betydelig høyere volum enn den gamle de satt i drift. Dette sammen med MNOK 615 fra forsikringsoppgjør(EK) og anleggets infrastruktur og utstyr generelt gjør dette til en svært moderat investering satt opp mot en tilsvarende investering annet sted. Billerud har sammen med Viken Skog arbeidet lenge med planer om et tilsvarende anlegg på gamle Follum fabrikker i Hønefoss. Tilsvarende produkt og størrelse. For et par år tilbake hadde prosjektet en investeringsramme i område MRDNOK 2. Etter ryktene har disse rammene sprukket i flere runder og økt med minst 50%. Mye tyder på at anlegget på Follum, om det skulle realiseres(som kan være tvilsomt blant annet grunnet miljøvurderinger knyttet til våtmarksområder og at investeringsnivået har gått i taket), vil bli mer enn 50% dyrere enn tilsvarende anlegg for NSKOG på Saugbrugs. NSKOG sier at de søker andre markeder enn det evt Follum-anlegget gjør - som i stor grad vil bli et integrert anlegg mot Billerud sin virksomhet.

Jeg tenker at offentliggjøring av disse planene viser en virksomhet som er offensiv og veldig komfortabel med markedsutviklingen fremover. Umiddelbart ser det jo veldig mye mer attraktivt ut for Billerud å hente en stake i Saugbrugs enn i gamle Follum :)
Redigert 04.06.2024 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
thomasb
03.06.2024 kl 09:24 5619

Forretningsmessig virker dette både logisk og fornuftig. De går inn i et marked som over tid har kontinuitet i lønnsomheten. Etter hva jeg har sett er det investert betydelig i Pulp i andre deler av verden, men lite i Europa de siste årene. UPM er en favoritt i treforedling i hovedsak knyttet til sin sterke posisjon i pulp. Jeg kan ikke dette i detalj, men slik jeg forstår det vil Saugbrugs komme inn i dette markedet til en svært lav investeringskost som følge av gjenbruk av eksisterende utstyr med kapasitet og i tillegg forsikringsmidlene som krever investering i produksjonsmidler. Samlet sett flytter NSKOG mer og mer av sin virksomhet over i vekstmarkeder. De blir også sittende med svært attraktive og kosteffektive produksjonsmidler. På kort sikt kan de bli enda mer attraktiv som oppkjøpskandidat. På lengre sikt blir de et vekstselskap på egen kjøl med svært konkurransedyktige fabrikker med gunstig geografisk plassering(tilgang på råvare og ren/billig energi). Er avkastningsnivået som beskrevet, er det uproblematisk å hente gjeld. Dessuten tror jeg NSKOG kommer til å sprute cash utover i 25/26. Jeg er positiv.
Redigert 03.06.2024 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Kasperdd
03.06.2024 kl 09:11 5600

La meg utdype. At de trenger å investere er jo rimelig. Men ved å gå inn i dette markedet må de investere ytterligere 1,5 mrd for utenom forsikringspenger. Dette må lånes opp og fører til at selskapet får økt gjeldsgrad og økte finanskostnader i et høyrentemarked. Det var jo håp om at selskapet var ferdig med de vesentlige investeringene sine (for nå). Det er jo også kjent at slike investeringer ofte blir dyrere enn ventet.

De kunne gjort dette vesentlig billigere ved å velge et annet segment. Så får vi bare håpe de spruter penger det neste året slik at gjeldsbyrden ikke blir så stor likevel.
Kasperdd
03.06.2024 kl 09:00 5613

Stor investering, jeg er negativ
Mr Å
03.06.2024 kl 08:51 5608

Hvis de gjennomfører dette og det er hold i det Drangsland skriver, denne investering på opptil 2 mrd skal gi en netto investerings avkastning på 20 prosent.
Så snakker vi opp mot 400 millioner og det alene forsvare kursen, selskaps verdien i dag.
Hvis dette skulle slå til Gratulerer, men blir det så enkelt, noen med synspunkter på mulighetene total sett for Ns fremover ?
Sittet noen år her nå i opp og nedturer og venter fortsatt på gode tider.
Uljanov
03.06.2024 kl 08:15 5686

Oslo (Infront TDN Direkt): Norske Skog vil igangsette en hovedstudie med sikte på å etablere seg i tremassemarkedet ved å starte produksjon av BCTMP (bleket kjemisk-termomekanisk masse) ved Norske Skog Saugbrugs i Halden.

Det fremgår av en melding mandag.

Et steinras ved Saugbrugs i april 2023, som forårsaket store skader på den ene SC-maskinen (PM6), frigjorde tilgjengelig termomekanisk massekapasitet, som kan brukes til å produsere BCTMP ved Saugbrugs. Deler av investeringen vil bli dekket av den andelen av forsikringsoppgjøret som ennå ikke er utbetalt fra forsikringsselskapet, på 615 millioner kroner til oppbygging av ny aktivitet ved fabrikken.

Den nye BCTMP-linjen vil produsere omtrent 300.000 tonn tremasse. Saugbrugs har tilstrekkelig tilgang til grønn energi, og vil dermed fortsette å levere produkter med svært lavt karbonavtrykk. Norske Skog Saugbrugs vil fortsatt være en pålitelig leverandør av SC-publikasjonspapir også etter oppstarten av BCTMP-produksjonen.

-Norske Skog vil igangsette en hovedstudie som vil danne grunnlaget for en endelig styrebeslutning om å bygge et BCTMP-anlegg ved Saugbrugs i Halden. Nettoinvesteringen i BCTMP-produksjon vil ligge på mellom 1,5 til 2 milliarder kroner og vil skje i løpet av de neste to årene fra andre halvår i 2025. Vi forventer å oppnå en netto investeringsavkastning på over 20 prosent. Dette vil bli den første vesentlige investeringen ved Saugbrugs utenfor publikasjonspapir i moderne tid, sier konsernsjef Geir Drangsland Norske Skog.

Norske Skog Saugbrugs investering vil utnytte eksisterende maskiner, utstyr og infrastruktur, og dermed redusere totalinvesteringen med rundt 50 prosent sammenlignet med en ren nyetablering. Mindre tilpasninger vil gjøres i den eksisterende infrastrukturen, som inn- og utgående distribusjonssystemer, maskiner og utstyr for råvarehåndtering, i tillegg til renseanlegget, opplyses det.

Saugbrugs vil søke relevante myndigheter for tilgang til elektrisk kraft og alle nødvendige utslippstillatelser, byggetillatelser og andre regulatoriske krav. Den endelige investeringsbeslutningen er estimert i første halvdel av 2025, og med antatt oppstart av BCTMP-produksjon i første halvdel av 2027, og da med forventet full utnyttelse i første halvdel av 2028.
Uljanov
03.06.2024 kl 08:00 5631

Norske Skog plans to enter the pulp market https://newsweb.oslobors.no/message/620452
Volga
02.06.2024 kl 23:07 5815

Se der ja! Klagefristen er altså 16.06. Grunn til å anta at det skjer ultimo juni da.
Spirit123
02.06.2024 kl 17:00 5963

Aksjene er ikke slettet i vps, det skjer vel ikke før slutten av denne mnd?!
Fra Brønnøysundsregisteret:
I generalforsamling 11.04.2024 ble aksjekapitalen besluttet nedsatt fra NOK 377.058.820,00 til NOK 339.352.940,00. Beslutningen er basert på årsregnskap fastsatt 11.04.2024.
Nedsettelsesbeløpet skal anvendes til:
Sletting av selskapets egne aksjer NOK 37.705.880,00.

Eventuelle krav/innsigelser må meldes foretaket innen seks uker regnet fra 04.05.2024
Volga
02.06.2024 kl 16:35 5894

Det er mulig den er registrert da, men den er fortsatt ikke foretatt i VPS. I alle oversikter jeg har tilgjengelig ligger det fortsatt 94mill aksjer inne. Se her f.eks:

https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010861115-XOSL/market-information

Så når slettes de rent faktisk?
Volga
02.06.2024 kl 12:49 5997

Er det noe som vet når man planlegger å effektuere beslutningen om sletting av aksjer som ble vedtatt på GF 11.04.24? Regner med at en del av effekten allerede ligger inne i prisingen av aksjen, men visse tilleggseffekter av redusert omløp kan det jo bli. Selskapet står p.t. fortsatt registrert med 94mill aksjer. Etter sletting blir tallet 84mill aksjer.
PrivatInvestor
01.06.2024 kl 23:38 6214

En prisøkning på 10 % for publikasjonspapir betyr 1 mrd. mer i omsetning for ns. I tillegg har vi hatt flere prisøkninger på containerboard i år. Dette slår fort ut i fortjeneste.
Tøff
31.05.2024 kl 10:30 6515

Bare for å tilføre. Teknisk analyse er bare et hjelpemiddel. Fundamentale betraktninger bør alltid komme først. Derfor er det veldig positivt at vi har oppegående medskribenter, som følger godt med det som faktisk skjer i selskapet og i bransjen. Jeg ville tro at resultat og guidingen etter 2.kvartal den 12.juli vil gi klar beskjed om videre retning. Den siste tids oppgang tror jeg skyldes en antagelse om at nå går det i riktig retning. Vi har vært gjennom en dyp bølgedal, som stort sett skyldes uhemmet robothandel/shorting, og som er helt irrasjonelt dersom man sammenligner med andre selskaper i bransjen.
Redigert 31.05.2024 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Tøff
31.05.2024 kl 09:46 6572

Vi har en sterk stigende trend som startet på 30 tallet og følger øvre Bollinger bånd oppover. RSI er i overkant av 70, hvilket betyr at det ikke er så lenge igjen av den kortsiktige trenden. Ved sterk trend kan RSI gå til 80. Gamle tradingområder fra et år tilbake har topper i området 44-46. Jeg ville tro at oppgangen flater ut snart, men for de langsiktige er det ingen grunn til å selge seg ut. 30,60 og 90 dagers glidende gjennomsnitt kommer i riktig rekkefølge og bekrefter kjøp. MACD indikatoren har lenge hatt positiv momentum. Ved en tilbakegang i kursene er det bare å fylle på etter min mening.
Redigert 31.05.2024 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
thomasb
31.05.2024 kl 09:00 6620

Franklin Templeton har redusert sin short med over 500´aksjer i mai og sannsynlig noe mer de siste to dager som foreløpig ikke synes. Bryr meg ikke mye om det tekniske, men registerer brudd på sterk motstand på 41 og ikke minst at vi snart får inn et såkalt "golden cross". Noen med mer peiling på det tekniske som kan si hva de ser?
thomasb
30.05.2024 kl 10:36 6816

Kun en standard gen fors beslutning på frihet til styre til å gjennomføre tilbakekjøp på opp til 10% av utestående aksjer til en pris mellom 1 og 100. Det betyr at det i praksis ikke foreligger konkrete planer om ytterligere tilbakekjøp per i dag.
PrivatInvestor
29.05.2024 kl 20:36 7062

Takk for svar.
Hva er siste nytt ang. nye tilbakekjøp av aksjer?
thomasb
29.05.2024 kl 19:20 7150

Dette har stor verdi. Volumer som monner, og viser at UPM tar gode beslutninger - de plukker ut ulønnsom gammel kapasitet for å støtte marginene i restvolumene. Tipper flere store aktører vil følge. Dette åpner for bedre priser også i de problematiske segmentene for NSKOG. Merkelig hvordan verden og utsiktene forandrer seg posistivt for NSKOG ila ganske kort tid. Det er i tråd med forventningene, men veldig behagelig å se det man har ventet på slår til :)
omans
29.05.2024 kl 17:46 7241

Da er kurs opp 21-22% siden du mente kursen skulle ned, selv om du ikke tjente på det kanskje du lærte noe.
Skogens
29.05.2024 kl 16:58 7318

UPM has announced plans to permanently shut down its Hürth newsprint mill and fine paper machine 3 at Nordland Papier site in Dörpen. With this measure UPM wants to align graphic paper capacities with the structural decline in demand.

If realised, the measures would result in a reduction of 330,000 tpy of newsprint paper capacity and 280,000 tpy of uncoated fine paper capacity. Both machines would cease operations by the end of 2024 at the latest.

Production on the remaining paper machines at Nordland Papier will continue as before, UPM informed.

The plans would affect approximately 135 employees in Hürth and 210 employees in Dörpen. The participation process with the workers council will start immediately in line with local legislation.

The closure would result in restructuring charges of €113m as items affecting comparability in UPM's Q2 2024 result. UPM expects annual fixed cost savings of €45m.

The structural decline in graphic paper demand accelerated in 2023 and a sustained recovery is not to be expected, resulting in significant overcapacity in the market, UPM explained.
Tøff
29.05.2024 kl 16:12 7369

Uljanov skrev Heia NSKOG!
Ja, dette er bra.
Uljanov
29.05.2024 kl 16:06 7239

Heia NSKOG!
thomasb
29.05.2024 kl 12:34 7359

Golbey nærmer seg oppstart - tipper ila Q3. Ser på anleggets FB-side at flere og flere deler av anlegget flyttes over i ferdigtesting. Alt tyder på at dette er, tross noe overskridelse og forsinkelse, en veldig god investering. Investeringsnivåene som nå skisseres og skyves på eller droppes av aktører som Stora Enso og Billerud har skutt i taket siden NSKOG kontrakterte sitt anlegg. Fordelen er at verdien av besitte moderne kosteffektive containerboardanlegg med det øker betydelig, men kanskje viktigere tar det kortere tid før ny knapphet i markedet som er i vekst, dermed kan vi få perioder med svært gode priser på noe sikt. Her en ny video av status: https://www.youtube.com/watch?v=BIMkoQ1rZFI
Redigert 29.05.2024 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Kasperdd
27.05.2024 kl 11:19 7638

Historisk lavt volum i dag. Spent på hvordan utviklingen blir fremover, vi har tross alt hatt en betydelig oppgang på kort tid.
thomasb
27.05.2024 kl 09:03 7735

Etter sletting er antallet aksjer ute: Går fra tidligere 94,264 mill aksjer til 84,838 mill aksjer. Med fredagens kurs på 41 er prisingen av selskapet MrdNOK 3,478, noe som gir en P/B mot balansen ved siste kvartalsresultat 0,57. P/B hos henholdsvis Stora Enso og UPM er nå 0,96 og 1,68. Historisk har normal-leiet til NSKOG ligget +/- 1-1,1.
Redigert 27.05.2024 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
Tøff
24.05.2024 kl 12:33 3818

Ja det var flere enn Pareto som var positive, ikke minst DNB. Jeg lot meg rive med og har kjøpt på vei ned. Startet på 60-tallet. Kunne Drangsland kjøpe på 69, kunne vel jeg kjøpe på 65. Så mange analytikere kunne ikke ta feil. Det måtte jo snu en gang. Selskapet leverte gode nok resultater til at man ikke kunne kaste kortene her. Jeg mistet ikke troen på lang sikt. At det skulle falle så langt som 30-tallet hadde ikke jeg sett for meg. Men der har jeg også gjort noen handler. Nå er snittet 45. Jeg har beholdt roen.
Redigert 24.05.2024 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
omans
24.05.2024 kl 12:13 3722

20.04.2024 kl 06:24 (svar til Merlin baisseren)
5396
Du forskutterer at fremtiden blir som fortiden. Du kan ikke si hva rapporter forteller 6-9mnd frem i tid, men aksjemarkedet ser fremover i den horisont. Tidlige signaler prises raskt inn. Og når indikatorer snur kan selv dårlige news være good news, da nedside prisingen har overreagert. Gjøre motsatt av Pareto analytikeren, være negativ på 75 kroner og positiv på 33 kroner. Be a contrarian.
---
Ja går troll i ord forsåvidt, så får man se nå, når kursen er rundt 40 og ved kursmålet til Pirato. Kanskje lemper de ut en salgs eller hold analyse. Kan kanskje ikke si han tok feil før 40 er passert og styring mot 50. Allikevel meningsløse uttalelser fra en som har det som jobb.
De ledet sikkert mange investorer inn forrige gang ned 110 target sitt, de tar aldri selvkritikk, bare prøver slette fra minnet hva de tidligere har sagt.
Redigert 24.05.2024 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
thomasb
24.05.2024 kl 10:22 3634

Mondi iverksetter den planlagte konverteringen av Duino fabrikken. Med det går ca 210´tpy LWC papir ut av markedet på permanent basis fra dato. Ila 18 mnd bygger de så en containerboard maskin som skal levere 420´tpy inn mot Mondi sin integrerte packaging-virksomhet - i hovedsak erstatte egen høykost produksjon. NSKOG Bruck mister vel med dette en viktig konkurrent på LWC-papir.
https://www.euwid-paper.com/news/companies/mondi-breaks-ground-on-mill-conversion-in-duino-240524/
Redigert 24.05.2024 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
soroys
24.05.2024 kl 07:39 3718

Sletting av 10% av aksjene ble registret 4. mai. At markedet skal prise inn dette er å forvente, men er ingen selvfølge under shorternes klamme grep. Det kan vi altså glede oss over har skjedd.
soroys
24.05.2024 kl 07:33 3724

Det er mange signaler som peker i rett retning nå. Prisene er på vei opp og shorterne - anført av Franklin - ser ut til å være på vikende front. De varslede prisøkningene i markedet vil neppe gi stor effekt på Q2, men jeg er positiv til at H2 kan bli bra. "Go away in May" tror jeg er en dårlig strategi, for andre enn de som sitter short. Jeg tror vi kan se frem til en sommer hvor kursen sakte men sikkert vil traske oppover, i takt med shorterne som prøver lure seg ut døra.
thomasb
23.05.2024 kl 14:36 3920

thomasb
Vel, "Merlin" og de andre Pareto-disiplene ble kraftig advart mot å lytte til Sivertsen, som enten er en kalkulert banditt eller fullstendig udugelig når det gjelder Skogen - denne meldingen fra dagen Pareto/Sivertsen kom med de bevingede ord - nesten 25% opp på 2 mnd siden det - fikk selv påfyll denne og dagen etter i område 32,7-33,5 - og Sivertsen traff jo faktisk bunnen perfekt :)

22.03.2024 kl 15:13
Jeg takker og bukker. De som har fulgt Sivertsen/Pareto i NSKOG har virkelig tapt store penger! 17. februar 23, etter at nedturen så vidt hadde startet var Sivertsen superbull og mente 110 var rett pris på aksjen. De som kjøpte da har halvert pengene frem til nå. Han sliter historisk med timingen i skogen - og det gjør han nok igjen. https://www.kapital.no/investor/investeringsanbefalinger/2023/02/17/7982902/norske-skog-har-mer-a-ga-pa-pa-oslo-bors?zephr_sso_ott=8pkLac