ZENITH 2024

JobPeterson
ZENA 11.01.2024 kl 11:14 137431

Dette er en fortsettelse av forrige chat-forum.
TheLondonOiler
07.10.2024 kl 18:19 2035

It sounds to me you are the main one here repeating the same rhetoric on a daily basis. Others have invested waiting patiently to see if we win the arbitration or not. The other assets are completely irrelevant as neither of them will add 150% to the market cap overnight, however a successful arbitration will. I would also like to add those assets were also very high risk high reward assets (apart from USA) which to be frank I believe would have caused more drama than good, therefore it worked out for the best.
Redigert 07.10.2024 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Sia
07.10.2024 kl 15:57 2171

Og ta gjerne med produksjonen som utføres i USA:-)
futureistoday
07.10.2024 kl 15:47 2151

Hvis du ikke klarer og se selv at ingen har tiltro til ac og ser selv at han aldri har levert på noe, tvert imot så unnlater de og fortelle når noe ikke går som det skal. Ikke svarer de aksjonærer eller noe. Kjører sitt eget løp og driter i alle oss som har investert i selskapet. Du kan få en utfordring av meg, skriv til selskapet og spør hvorfor vi ikke har hørt noe om Kazakhstan , eller om det er produksjon i robbana/el bibane. Så kan du poste svaret ditt her 😃👏🏻
TheLondonOiler
07.10.2024 kl 15:38 2166

Is that your only response? You didn’t answer anything I had asked, each to their own.
TheLondonOiler
07.10.2024 kl 15:06 2172

Your claims about dilutions to shareholders seem to be based more on speculation and negative sentiment than on any concrete facts. Instead of vague accusations, why not clarify exactly what you're concerned about? How much dilution or management bonuses are you suggesting could impact shareholders? Let's have the specifics. What exactly is it you're trying to warn us about?

Currently, the company’s market cap is around $6 million, which is already less than the value of the first arbitration claim alone. The SMP court case is valued at $9 million, which is 150% of the company's current market cap. If you consider the full value of all three arbitrations, the potential exceeds 100 times the current market cap. Despite these facts, you continue to suggest that we shareholders are at significant risk of losing out even if the court cases are won, which frankly doesn’t hold up to scrutiny.

Additionally, the idea that the stock should have skyrocketed purely based on the arbitration value is unrealistic. The share price did indeed rise when the news was first announced, reflecting the new amounts in play. However, it’s clear that the market is waiting for concrete success in the first arbitration before fully pricing in the potential from the second and third. There’s always a level of risk involved in ongoing legal matters, and it makes sense that the market is taking a measured approach.

If you have any specific concerns or actual numbers regarding dilution or management bonuses, let’s discuss those. Otherwise, it seems like your arguments are based more on creating fear rather than on the realities of the company's current situation and legal standing.
Aldara
07.10.2024 kl 14:59 2184

Nei! Ikke jeg! Jeg har vært med i atskillige år og det er ikke stort AC har fått til ! Men å prate.. Ja se det, der er han en fullblods italiener på sitt beste!
futureistoday
07.10.2024 kl 13:53 2221

Ingen som vil hylle ac for og få betalt for oljen som er den første icc’en der mesteparten av summen allerede er fryst i motpartens (Etap) midler i Sveits. Men skulle derimot den neste icc og/eller Icsid som er den siste gå igjennom med tilnærmet full pott uten enorme bonuser/ utvanninger til ledelsen som tar fra oss aksjonærer . Ja da skulle en tro at det blir delt ut smiger og ære i gode porsjoner. Men før det skjer så har ikke ac særlig god tillit i markedet. Det reflekteres til de grader i kursen som også er nesten uten handel. Hadde det vært stor tro til ac og tillit til hans utførelser så skal jeg garantere det hadde vært mye mer omsetning i aksjen enn 50-500k rett etter annonsering av krav om 7 milliarder. Der aksjen såvidt har beveger seg mot nord i det hele. Aksjen skulle jo gått rett til værs med enorm omsetning på slike nyheter, men her går det like fort som og øse vann med sil. En ren refleksjon av hvor mye markedet stoler på ac, det er ikke det første luftslottet som skulle gjøre alle til millionærer…
JobPeterson
07.10.2024 kl 13:31 2244

Vennligst slutt med å snakke tull. Vi får den første voldgiftsavgjørelsen om mindre enn 2 måneder. Hvis den er vellykket, vil alle hylle AC
Blientotre
07.10.2024 kl 11:21 2352

Det der er en annen sak som pågår etter drilling i Tilapia.

Saken i første voldsgift er omtrent 7.5mill$.
TheLondonOiler
07.10.2024 kl 10:25 2416

On February 17, 2023, Zenith announced that it had increased the claimed amount for SMP's failures during drilling activities to US$9 million in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, to begin production activities from the Tilapia oilfield.
Jotun71
06.10.2024 kl 23:25 2586

hei, noen som vet hva som er kravet i den første voldgiftsaken som skal være ferdig i løpet av desember 2024?
Blientotre
06.10.2024 kl 23:15 2565

Håper du har rett!
Jeg har egentlig ingen peiling på hvordan de gjør det.
futureistoday
06.10.2024 kl 22:51 2573

Har sett litt over tallene, og vi har nok funnet prisen samme sted, men når jeg leter litt rundt så ser det it som de faktisk har hatt godt betalt for den elektriske biten allikevel, og mye av gassen de produserer omgjøres til elektrisitet. Så det er nok ikke så mørkt på den italienske biten likevel.

Gjerne arrester meg om jeg tar feil her, men fant flere som viste samme elektisitetprisen som jeg får opp i denne artikkelen gjennom året.

https://www.reuters.com/business/energy/italy-power-costs-stay-sky-high-despite-clean-energy-push-2024-09-20/
Blientotre
06.10.2024 kl 20:03 2602

Det er helt sikkert det - ikke en eneste måned de siste 6 måneder har gassprisen vært høy nok for at de kan ha tjent penger.

Og om de har produsert så er regnskapet i minus.

Nå først har prisen begynt og øke. Og dagens gasspris forsvarer noen 10tusener i måneden.
Redigert 06.10.2024 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
futureistoday
06.10.2024 kl 19:12 2602

Nå har det vel blitt regnet ut at pr dd så er det ikke noen inntekter i Italia, forhåpentligvis så blir det litt nå når det går mot vinter, men det er langt ifra nok til og dekke løpende utgifter. Men vi får håpe oljesalget de har meldt om nå i oktober blir gjennomført. Så er det kanskje mulig og holde hodet over vannet til første sak blir avgjort.
Redigert 06.10.2024 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
tsu for all
06.10.2024 kl 18:49 2621

Nissen kommer ikke denne jul, men julen 2025 og 2026 :)
men ledelsen får nok ingen flere emisjon, så Inntekter fra Italia må dekke ADM og lån, renter
olje
05.10.2024 kl 18:24 2829

Nei, vi sover ikke. I lang tid når de fleste her inne har sovet har vi vært våkne og plukket aksjer jevnt og trutt. Kommer til og bli tidenes julegave dette. Husk om de får gjennomslag for så mye som en brøkdel av første søksmål før du spiser julemiddagen din så skal vi rett opp i 1 krone etter min mening. Da gjentar historien seg og alle grinebiterene blir grådige og skal inn samtidig. Alltid like morsomt, gleder meg!
futureistoday
05.10.2024 kl 18:23 2814

Er ingen som får tilbud om emisjon her, alltid lukkede emi’er der ac og miton henter aksjer. Aksjen er vannet ut til det ugjenkjennelige men ingen av de trofaste aksjonærene har fått tilbud sålangt. Tror nok det er fordi da måtte ledelsen forklart hva pengene skulle blitt brukt til, og når det viste seg og ikke stemme så hadde hatt ett større forklaringsproblem. Må løser de saken med bare og aldri invitere med i emi’er og svarer ikke aksjonærer på hverken Mail eller tlf. Super duper måte og beholde aksjonærer og ikke minst få med større aktører😉
Aldara
05.10.2024 kl 11:49 2928

Sover dere alle sammen?
Aldara
05.10.2024 kl 09:47 3002

På tide å erstatte AC og hans disipler! Hvem er forresten disiplene? Hvem er største aksjeeiere som alltid får førsteretten ved hver utvanning/emisjon..?
jantt
04.10.2024 kl 17:12 3169

Som jeg regnede med så sluttede den i minus idag. Alt er som det plejer
Barneskirenn
04.10.2024 kl 16:58 3184

Hvis det var noe veddemål, så vant futureistoday det av de betingelsene jeg i hvert fall erindrer..
jantt
04.10.2024 kl 15:39 3249

Du sagde dette
JobPeterson
10.09.2024 kl 10:483160
futureistoday skrev
Mangler det noen nuller?
Vil du vedde 2000 euro på at dette vil være 0,18 eller høyere innen fredag? Du nevnte veddemålet.

Du sagde 10/9 at den ville være 0,18 eller højere end. 0,18.. 12/9 lukkede den i 0,175. Så har du vel tabt ?
JobPeterson
04.10.2024 kl 14:03 3303

Jeg veddet 2000 med deg på at prisen ikke ville falle under 0,17, og siden da har prisen steget til 0,22. En enkel unnskyldning fra deg ville vært tilstrekkelig, men det er tydelig at du er sta og ikke kan akseptere et tap :)
futureistoday
04.10.2024 kl 12:22 1841

Forstår du ikke har tilgang til en børs da du både tar feil om hva prisen har vært og hva prisen er nå. Vet ikke jeg hva som er pinligst, det faktum at du har feil på begge punkter eller at du fortsetter og ta feil og mener det er pinlig ovenfor meg 😂
JobPeterson
04.10.2024 kl 12:07 1879

Du tapte, jeg vant. Du sa at prisen ville falle under 0,17, og nå er prisen 0,22. I stedet for å beklage fortsetter du å argumentere, så pinlig.
Billyjojimbob
04.10.2024 kl 11:16 1944

Alltid noen uelegante som må ha mindre betalt enn andre🌞👍
futureistoday
04.10.2024 kl 11:10 1946

Og nå er prisen 18,5, etter mld om 7 milliarder i voldgiftskrav og oppdatering ang saken i paris. Med svak svak svak omsetning… ikke mange som har trua hvertfall
futureistoday
04.10.2024 kl 10:58 1787

Er du ikke helt riktig? Gå inn og se på prisen så ser du den nettopp var nede i 0,1655
TheLondonOiler
04.10.2024 kl 10:42 1773

agreed looks very promising with the rise in oil prices with the Middle East conflict as well as rapidly increasing electricity prices. very exciting times ahead.
Gullit
04.10.2024 kl 10:28 1811

I tillegg går oljeprisen opp og strømmen blir snart dyr i Europa.. god vind i Zenith om dagen. Syke muligheter i denne aksjen. Hvis alt går veien kan mange her pensjonere seg..
olje
04.10.2024 kl 10:09 1837

Der kom som forventet oppdatering på ditt spørsmål 3, jeg tror mer kommer på løpende bånd fremmover, følg med!
JobPeterson
04.10.2024 kl 10:01 1806

SMP taper igjen. De forsøkte å utfordre rettens avgjørelse og tapte. Dette viser at domstolene ikke vil tolerere noe tull og allerede har favorisert Zenith. Dette lover svært godt for den første voldgiftsavgjørelsen, som er ventet veldig snart.
Barneskirenn
04.10.2024 kl 09:55 1812

Update on Legal Claim against SMP
October 4, 2024

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Update on Legal Claim against SMP

Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to provide an update regarding the legal claim being brought before the Paris Commercial Court (the “Court”) by its fully owned subsidiary, Anglo African Oil & Gas Congo S.A.U ("AAOGC") against SMP Energies (hereafter "SMP", formerly Société de Maintenance Pétrolière - SMP) the rig contractor that performed drilling services in wells TLP-103 and TLP-103C of the Tilapia oilfield during 2018-2019.

On February 17, 2023, Zenith announced that it had increased the claimed amount for SMP's failures during drilling activities to US$9 million in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, to begin production activities from the Tilapia oilfield.

The Company believes that the Claim launched by AAOGC has merit because of the significant evidence collected at the time to substantiate its position. AAOGC has since intensified its legal activities in support of the Claim by commissioning third-party expert reports.

As announced on July 3, 2023, the Court rejected SMP’s request for a stay of proceedings in France due to new proceedings having been initiated in the Republic of Congo, stating that SMP's request contained "all the characteristics of a dilatory request", and ordered SMP to pay an amount of EUR 30,000 to AAOGC as procedural costs (the “Procedural Costs”).

SMP unsuccessfully appealed the decision of the Court. As a result, the Company is pleased to confirm that the Paris Court of Appeal upheld the decision of the Paris Commercial Court and that AAOGC has now received payment in the amount of approximately EUR 30,000.

The Company has appointed Charles Russell Speechlys as new legal counsel before the Court in connection with the legal claim against SMP. The final submission for court pleadings is expected to take place on October 25, 2024.

The final pleadings of the case, resulting in a potential positive ruling in favour of AAOGC by the Court, are expected to now take place on or around March 2025.

Andrea Cattaneo, Chief Executive of Zenith, commented:

“We are pleased by the decision of the Appeal Court, confirming the dilatory conduct of SMP who has made every effort to delay and protract legal proceedings to the detriment of AAOGC.

The Company will now proceed in presenting its final submissions with the aid of expert technical consultants to maximise the possibilities of a favourable decision that will compensate AAOGC for the very significant commercial damages it has suffered because of failures ascribable to SMP.”

Further Information:

Zenith Energy Ltd
JobPeterson
04.10.2024 kl 09:32 1861

Nei, det var det ikke, prisen var aldri der. Du tok feil som vanlig. Prisen nå er 0,22, og da du sa den ville falle, var den 0,17. Derfor tar du feil, og hvis du hadde tatt veddemålet mitt, ville du skyldt meg 2000
Sia
04.10.2024 kl 09:13 1881

Kommer ikke til å skje dessverre:-)