ZENITH 2024

JobPeterson
ZENA 11.01.2024 kl 11:14 88247

Dette er en fortsettelse av forrige chat-forum.
Blientotre
05.06.2024 kl 10:15 3968

Er det noen som har informasjon om hva som foregår i US?
Latterlig av dem å melde om produksjon i meldingen - så er det ikke en eneste investor som vet hva den innebærer.
Lord Wincheste
05.06.2024 kl 10:19 3986

Ikke noe å krangle om. Etter en lang tørke i meldinger tolker jeg det som at det har vært sterkt fokus på det som er viktigst nå. Trygge verdier for selskapet. Er ganske trygg på at det kommer mer info på flere områder de neste 2 måneder
futureistoday
05.06.2024 kl 10:21 3991

Det er en mikroskopisk produksjon det er snakk om, de har nevnt at de håper og gjøre oppkjøp i US slik at vi oppnår en samlet produksjon på 100bod frem til sommeren og øke den til 200 ved utgangen av 2024.

Men det er ekstremt dårlig og ikke opplyse hva kjøpet genererer og hva det har kostet. Der er vi helt enige.



Redigert 05.06.2024 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
JobPeterson
05.06.2024 kl 11:24 3937

But that is my point. The last day of the trial clearly hasn't happened yet or it would have been announced that it had happened. Because it hasn't been announced it hasn't happened. Simple really.

I assume that what AC said in the interview you watched whenever it was, was correct at the time, but the date got delayed subsequently. Or that it is imminent but it still hasn't happened yet. Note that in your words he said that the verdict was EXPECTED in spring or early summer. It is clear that things have taken longer than expected.
futureistoday
05.06.2024 kl 12:17 3882

Opprinnelig skulle domavsigelse vært innen 31 mars ifølge børsmelding, så sa Andrea at saken skulle være endelig innen sen vår/tidlig sommer. Hvis de da enda ikke har vært ferdige med rettsaken nå så viser det til at man kan ikke stole på noe nå heller av hva som blir sagt fra firmaet. Så kan du mene hva du vil om det, men fakta er at sålangt så har de ikke levert på tidsfrister de har satt i noe noensinne.
Blientotre
05.06.2024 kl 12:22 3869

Ja, det ble beskrevet i meldingene under oppkjøpene. Men vi har enda ikke fått sett dokumentasjon på om det har foregått noe produksjon - uansett om det er en 5liters bøtte, eller 50bod så burde vi fått litt informasjon.
Redigert 05.06.2024 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
futureistoday
05.06.2024 kl 12:33 3889

Helt klart, er jo veldig merkelig og annonsere oppkjøp og si vi har 5% royalties fra 7 brønner. Men 5 % av hva?? Er jo for oss aksjonærer en melding helt uten informasjon som er viktig for oss. For alt vi vet så produserer de 7 brønnene 0 fat til dagen..
JobPeterson
05.06.2024 kl 12:59 3848

Blaming the company for the failure of the French courts to give a date for the hearing is a pretty desperate reach. You seem to have trouble understanding basic court procedure. If a case is not being heard by the courts the company cannot report on the result of the case in question.

When the case is heard then the company will report it. Until it is heard they will not. It really isn't that difficult to understand.
MarketGunsling
05.06.2024 kl 14:26 3762

It is funny how some on here wish to distract from the good news yesterday that we have secured the services of one of the world’s biggest law firms to represent us in the tribunals against Tunisia and ETAP with minor criticisms about the court dates for the SMP case in France and the production in the USA.

SMP COURT CASE

To deal with these points quickly. Regarding the court case in France, I agree with JobPeterson’s comments. The final hearing in this case has clearly not been held yet or the company would have announced that it had happened and would have announced the timescale in which the final judgement was expected. They are obliged by their regulatory requirements for both their UK and Oslo listings to announce any news that is market-sensitive as soon as it becomes known. A court case for an amount that is roughly the same as the company’s current market capitalisation would certainly be considered market-sensitive and so any material progress on the manner would require a formal announcement. The fact that there has not been an announcement simply means that there has been no progress – ie nothing has yet happened.

Is it Zenith’s fault that the court case is taking so long? No, clearly not. The fact that the last significant announcement that we had about this case on July 3rd 2023 (https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/court-rejects-smp-s-request-and-awards-damages/16024745) clearly stated that the SMP had asked to stop the hearing in France and recommence it in the Republic of Congo and that this was rejected as, in the opinion of the judge, it had "all the characteristics of a dilatory request”. They even awarded Zenith €30,000 in damages because of this.

It is clear from these details that it was not Zenith who were trying to delay the court action but rather the SMP, and this is unarguable since it is not the opinion of Zenith but rather the judgement of the court. So it is only fair to assume that any subsequent delays are also the result of the SMP trying to continue these delaying tactics. Of course it is frustrating to us as shareholders, but it also has its plus points, because these delaying tactics also indicate that the SMP does not have confidence that it is going to eb able to win the case – hence the apparent tactic of delaying everything at all costs.

Of course, it would be nice to get an update on how things are proceeding from the company, but if nothing has happened then what information are they going to update us with? That they court case is ongoing? We already know that. That they now expect a judgement by the end of summer? If they don’t have a court date then how do they give us a timescale? They are damned if they do update us (see the comments today on them being untrustworthy because the expected date of March / summer for a conclusion in the court case was not met). And they are also damned if they don’t update (see the comment today that: “If they have not yet finished the trial by now, it shows that you cannot trust anything now either from what is said from the company.).

The simple fact is that the timescale for the completion of the SMP court case is not in Zenith’s control. It is in the control of the French legal system and the French courts. The time taken for the case to be heard will be the time taken for it to be heard and no amount of moaning on here or even by AC himself will change that. We just have to wait for a successful conclusion. If there are criticisms of the time it is taking then these should eb levelled at the French legal system and not the company.


US OIL PRODUCTION

Regarding the oil production in the USA. It is clear to me that the amount of oil production that they have acquired is incredibly small and anyone thinking otherwise is just deluding themselves. If there was any substantial amount of oil being produced then they would have had to announce the details because (as with the court case) it would be deemed market sensitive and they would be obliged to announce it for regulatory reasons. The fact that they have not announced details means that both the production, and the amount spent on it, are so small as to be insignificant. It would not surprise me if it is less than 1 barrel of oil per day.

This raises the question of why did Zenith bother acquiring this production at all? The answer is simple – they didn’t…

When you read the January 18th 2024 RNS about this acquisition (https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/update-on-united-states-portfolio/16295255) the announcement clearly states that CYAP acquired this production through its subsidiary CYAP Oil LLC. Again this raises the question of why they would do this? I have a theory on this and I think that the answer is obvious.

When Zenith acquired CYAP it was a technology company whose only value was in its US listing. The listing was what Zenith paid for but, because it was essentially not trading, and the US regulators hate a listed company that is not trading, they have had to make an acquisition to show that the company is still alive. I also think that it is significant that the acquisition was made through a subsidiary labelled CYAP Oil LLC. as this also shows the US regulator the change of focus of the company from tech to oil.

So anyway, that’s my theory behind this tiny purchase of oil assets. It shows activity within the company and it paves the way for the technology company to become recategorized in its listing as an oil company in the US. The bad point of this is that there is no material production at the moment, but the good point is that we can clearly expect some soon. If what has been mentioned on here is right (that they are aiming for 100bod by the end of this month) then we can expect the acquisition to come soon and to be roughly around 100bopd. This will be significant to all of us as a starting point of the long talked-about US acquisitions process. I also think that it is worth remembering that Zenith acquired the listed company CYAP for a reason and the only reason for them to acquire a US listed company is to be able to raise US funds through CYAP and not Zenith – so it is clearly their aim that CYAP becomes a self-funding US venture that can raise money to acquire assets itself, with Zenith merely being the controlling shareholder. This is a very exciting prospect.
JobPeterson
05.06.2024 kl 15:27 3731

utmerket
Micro
05.06.2024 kl 20:01 3546

Om 7 år sitter dere her fortsatt og håper at dere skal få tilbake 500 000 mrd dollar i søksmål som betyr Nada.
JobPeterson
05.06.2024 kl 20:16 3531

hvem sa 7 år? ikke bli opprørt fordi du solgte aksjene dine til bunnpris
Liverbirds
05.06.2024 kl 22:44 3472

Det kommer et rally.
Micro
05.06.2024 kl 23:10 3437

HahhahaJobPeterson
23.11.2022 kl 00:18
3912
Barneskirenn skrev
Interesting!!
Allegedly an asset that produced 3000bopd this will push the company to new heights

Dette er ditt første innlegg i november 2022 en gang, siden den gang så har du kun skrevet om Zenith i evig tro om opptur. Siden nyttår er den ned 25%
Denne uken er den OPP 1,7% :-D
Siden du registrerte deg her inne er den ned ca 73%... Hvor blir det av de 3000bopd som du mente de produserte?
Jeg eide aksjer en liten periode i 2021, møtte personlig AC og avslørte scamen og solgte ut med 4566 kr i tap.
Denne uken har jeg hatt ca 400k på QEC så om du tror jeg bryr meg? Not, men jeg bryr meg om de som blir lurt inn i selskaper de aldri kommer ut av fordi det loves og lyves både av ledelse og av frelste fanatikere som deg som ikke klarer å se realitetene i øynene.
Forresten hvilke nivå er du på når du tydeligvis legger alle egg i en kurv og i ett slikt selksap som Zena? Det vitner ikke om en lur investering og smart mann, for å si det mildt.
JobPeterson
05.06.2024 kl 23:52 3394

You are very angry at investors may I ask why are you so emotionally invested? I am not worried whatsoever and will be holding stock as long as need be. 1,2 or even 5 years. Once the arbitration has been concluded I am certain I will be selling at a huge profit even possible 10 times and more than what it is now. Just because you have lost all your money investing in stocks and heavily under water on your Zenith investment blame yourself, not the game. Silly child.
Lord Wincheste
06.06.2024 kl 00:14 3398

Micro er en pussig skrue. Men er jo litt underholdning i han da. vi trenger fargeklatter i forumet
Sia
06.06.2024 kl 17:32 3044

Jammen bra at du er her da, så du kan fortelle oss om rett og galt::-)
Liverbirds
06.06.2024 kl 20:42 2974

Nå bare venter jeg på et forventningsrally.
Lord Wincheste
07.06.2024 kl 11:13 2752

JobPeterson skrev utmerket
Generalforsamling Zenith. Noen som har vært med på tidligere GFer? Hvordan gjennomfører de? Tilgang digitalt?
futureistoday
07.06.2024 kl 22:22 2537

Today 14:05

RNS Number : 6670R
Zenith Energy Ltd
07 June 2024

June 7, 2024

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Admission to trading of Common Shares

Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the international energy production and development company, announces that an application has been made for admission to the standard segment of the FCA Official List and to trading on the Main Market for listed securities of the London Stock Exchange of 31,423,612 common shares of no par value ("Common Shares"). The Common Shares were already in issue and do not represent a new equity issuance.

Admission for the Common Shares to be admitted to the standard segment of the FCA Official List and to trading on the Main Market for listed securities of the London Stock Exchange is expected to take place on June 10, 2024 ("Admission").

Following Admission, the number of Common Shares admitted to the standard segment of the FCA Official List and to trading on the Main Market for listed securities of the London Stock Exchange will be 232,860,686.

Further Information:

Zenith Energy Ltd Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer



Tel: +1 (587) 315 1279

E: info@zenithenergy.ca



Notes to Editors:



Zenith Energy Ltd. is a revenue generating, independent energy company with energy production, exploration and development assets in North Africa, the US and Europe. The Company is listed on the London Stock Exchange Main Market (LSE: ZEN), the Euronext Growth of the Oslo Stock Exchange (OSE: ZENA) and the Venture Market of the OTCQB (OTCQB: ZENAF).



Zenith's strategic focus is on pursuing development opportunities through the development of proven revenue generating energy production assets, as well as low-risk exploration activities in assets with existing production.



For more information, please visit: www.zenithenergy.ca

Twitter: @zenithenergyltd

LinkedIn: https://bit.ly/3A5PRJb

BMU
11.06.2024 kl 14:35 2011

As I sad or a while a go. Wish that Zenith haw the man with such experience like him,Since he is still with us in the forum that means its not the case so That's why I haw to move to plan B on my thoughts: I hope and wish that Zenith haw man like him in the bord of directors.
JobPeterson
11.06.2024 kl 14:44 2028

The legal team zenith have acquired has secured a guaranteed victory, it all now depends how much of the big money we will win. I will be very satisfied with even a quarter of the total money owed.
futureistoday
11.06.2024 kl 15:59 1975

Det gjenspeiles også i aksjekursen at det er garantert suksess.
Hadde jobpeterson virkelig ment dette så burde vi sett en veldig oppgang i omsetning. For hvis det er GARANTERT så hadde jo jobpeterson med flere tatt opp gjeld opp til pipa og pantsatt alt de hadde for og kjøpe aksjer🙈 for hvis de virkelig vinner alt så spretter aksjekursen opp over 8 kr kun på ren egenkapital.
JobPeterson
11.06.2024 kl 16:28 1935

Zenith is the biggest share holding I have and I will continue to hold and add as much as I can. In fact I purchased some both on Bors and the london market today. What’s more funny is that futureistoday is NOT an investor yet spends 20 posts plus a week and most of his time posting on zenith which is a stock he is not invested in.

Ask yourselves why?

I do admit the second and third court case is the money maker but in the short term a $10m payout will get the breaks off for a nice rise.
Redigert 11.06.2024 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
futureistoday
11.06.2024 kl 16:45 1916

Igjen så skriver du *fakta* og denne gangen om meg. Og igjen så lyver du 😊
JobPeterson
11.06.2024 kl 16:50 1921

du ser ut til å ha mye interesse for Zenith Energy når du ikke eier noen aksjer i selskapet? :)
Sia
11.06.2024 kl 17:06 1898

Hvordan vet du at han ikke har aksjer? Fordi han er kritisk?
futureistoday
11.06.2024 kl 17:23 1874

Jeg har ved flere anledninger sagt at jeg er investert i zenith. Men jobpeterson vet visst bedre. Han vet også at jeg poster 20 ganger i uken her på zenith. Så synd at alle kan sjekke det og finner fort ut at jobpeterson lyver også på dette punktet.

Jeg er kritisk til veldig mye ang zenith, noe jeg og alle andre som har vært investert en god stund har all rett og veldig god grunn til. Men jeg påpeker som regel kun fakta og skriver kun det som selv har komt fra firmaet og følgelig henviser til utsagn fra firmaet og viser til at informasjonen de har kommet med enten viser seg og ikke stemme i ettertid eller at de aldri nevner det igjen. For eksempel når de har hentet inn penger til en operasjon eller oppkjøp, så blir det aldri noe av selve operasjonen som det er hentet inn penger til eller oppkjøpet blir ikke noe av.

Jeg har i en tidligere post (ca 1 år siden) lagt ut alle pengeinnhentinger og hva pengene skulle gå til og hva som skjedde med alle prosjektene/oppkjøpene.

Jeg kan avsløre med ett ord hva som skjedde med vanvittige beløp, hvis jeg ikke husker feil så dreier det seg om flere hundre millioner kroner : INGENTING

Så når jobpeterson er helt på jordet med sine utsagn slik som at de SKYLDER zenith $150 mill. Og at det er GARANTERT seier i sakene. Så vet jeg at det er han sine følelser og ikke fakta han kommer med.

Og når jeg da retter opp i dette så kommer personangrepene slik som at jeg ikke har peiling på rettssystem, jeg eier ingen aksjer og er bare til bry her på forumet da jeg ikke er enig med følelsene hans.

Jeg skriver svært gjerne positivt om firmaet hvis det er noe positivt og skrive. Men jeg holder meg alltid til fakta, ellers så kan jeg skrive jeg håper/tror. Men aldri at jeg VET slik som jobpeterson.
jantt
11.06.2024 kl 17:46 1886

Må give dig helt ret. Firmaet har postet masser af penge i ingenting. Det ene luftkastel efter det andet er faldet til jorden.
De kommer hele tiden med meddelser om at nu kommer det store eventyr og intet er lykkes.
Kazakstan hører vi intet om. Mon det også er faldet til jorden ?
De klynger sig til diverse retsager og søgsmål. De ene efter det andet store advokat firma bliver sat ind,
HVIS de skulle få penge fra Congo, Tunisen osv går sikkert en stor del til advokater.
Det ser ud til at AC lever i en drøm der ikke bliver til noget.
Har jeg fortrudt at jeg er gået ind i aktien ? JA, men sidder med så stort papirtab at jeg holder og håber på det bedste Hvis jeg solgte nu ville mit tab være på over 80 % og så kan jeg lige så godt håbe, meeeeeen
futureistoday
11.06.2024 kl 18:10 1910

Vi er mange i samme båt, det er vel ingen som sitter med gevinst i dette papiret per idag. Aksjen er all time low, Firmaet svarer ikke noen, og kommer ikke med noen oppdateringer av betydning.

Hva skjer med Kazakhstan? Tiden har vist oss at når det blir stille så er det dårlig nytt desverre. Hva skjer med rettsaken i paris mot smp? Også her burde det vært en oppdatering nå. Hvor har alle pengene som har blitt innhentet til oppkjøp og utvikling i Italia tatt veien? Hvorfor har de ikke gjort noe av det de skulle gjøre i Italia?

Hvorfor hører vi ikke noe angående penger som snpc skylder zenith?

Nei nå bør virkelig ledelsen komme med statusoppdatering på alle fronter!
JobPeterson
11.06.2024 kl 18:23 1928

You’re just deramping for the sake of it. Zenith don’t determine when the court cases are, when the dates are set zenith will have to let the market know , they have no control over dates and timings. You keep mentioning this but you have no clue. Whatever legal advances there are I’m sure the company will be putting it out in an rns. As for Kazakhstan regardless if we win it or not it was always a bonus asset and I’m sure zenith always stated USA was the main play along with the arbitration.
JobPeterson
11.06.2024 kl 19:46 1872

vi har et av de beste juridiske teamene som representerer oss. vi vil absolutt vinne, men beløpet er ennå ikke konkludert. som jeg nevnte tidligere, vil jeg være veldig fornøyd med til og med en fjerdedel av $150 millioner. Hvis du ikke tror vi vinner, bør du selge aksjene dine og flytte til et annet selskap slik at vi slipper å lese søppelmeldingene dine hver dag.
Barneskirenn
11.06.2024 kl 20:09 1932

Herregud JobPeterson. Futureistoday stiller legetime spørsmål.
Det er på høy tid at Zenith starter å levere.
JobPeterson
11.06.2024 kl 22:16 1992

jeg er enig. Alt mindre enn en 100 % økning i aksjekursen innen utgangen av 2024 er en fiasko. men jeg er sikker på at de vil nå det målet og enda mer.
futureistoday
12.06.2024 kl 00:29 1954

Søppelmeldinger bare fordi jeg ikke skriver at Zenith er verdens beste firma og investering? Vi har hatt mange som deg inne på dette forumet som har hodet sålangt oppi ræva at det ikke skulle vært mulig. Gjerne gå sålangt tilbake som til dagen firmaet startet og se på aksjekursen. Den har vel strengt tatt aldri hatt noe pil opp over tid. Men har stupt og blitt utvannet til det ugjenkjennelige. Det kan ikke være mange som har vært tjent med og eie dette papiret. Men DU! du VET alt du, du mener Zenith er helt super duper uten og ha en fnugg av peiling på hva du snakker om, du har ingen ide om hva firmaet egentlig har gjort. Ett oljefirma som har drevet på i 17 år men ikke produserer olje?? Søk gjerne på YouTube om firmaet så får du se Andrea snakke varmt om det ene prosjektet etter det andre som skal gjøre alle rike. Har ikke fått til en dritt sålangt. Men Jobpeterson han vet bedre enn alle andre fordi han har satt innnoen kronestykker i papiret i senere tid 🤡
JobPeterson
12.06.2024 kl 01:43 1952

du eier ingen aksjer. du er en patetisk investor som tapte alle pengene sine, og nå kaster bort tiden sin på å poste tull her. gå lær hvordan du investerer du er åpenbart en nybegynner på å investere 🤡
JobPeterson
12.06.2024 kl 01:45 2057

de fleste tullspørsmålene skrevet av futureistoday er besvart av MG i dette utmerkede innlegge
futureistoday
12.06.2024 kl 07:32 2064

Du har enda ikke klart å besvare ett av mine spørsmål. Det sier vel alt om deg og din investeringssans. Jeg som alle andre har tapt i denne aksjen. Slik går det jo når ingenting går gjennom utenom emisjoner. At jeg har aksjer er det ingen tvil om. Du har ingenting og komme med her på forumet utenom rent drittsnakk om meg siden det ikke passer din agenda. Så du blir ignorert fremover 😊 anbefaler deg og lese litt lenger bak i trådene så kan du se alle som har vært nøyaktig som deg tidligere men nå er borte fra forumet etter deres spådommer om gull og lykke endte med ett krasj. Marketgunslinger er veldig flink tilbod skrive forførende tekster, desverre så kan man også se på hans meldinger tilbake i tid at ingenting har ført frem av hans vurderinger heller. Jeg håper virkelig de vinner frem noen av sakene slik det er mulig og hente inn tap. Men de fleste her inne er vel blitt mer edruelige etter årevis med løgn fra Andrea å co