ZENITH 2024

JobPeterson
ZENA 11.01.2024 kl 11:14 87897

Dette er en fortsettelse av forrige chat-forum.
Sia
12.06.2024 kl 09:20 3587

Besvart av MG? Det var jo bare en drøss med "synsing" uten fasit
JobPeterson
12.06.2024 kl 11:11 3523

du eier ingen aksjer i dette selskapet. du tydelig misliker dette selskapet, så hvis du eide aksjer (som du ikke har) bør du selge dem og gå til et annet selskap. fordi du virker veldig sint og stresset her.
Neso
12.06.2024 kl 11:41 3501

Det nærmer seg Bingo tid for de av oss som enda henger med. Veldig lite tilgjengelig på salgssiden. Ett kjøp på 30k vil per nå sende aksjen opp ca 30%. Tror de fleste av oss som er inne vet det er en high risk aksje, men utbytte om noe slår inn er for stort til ikke å være med. Har du noen lapper å avse ville jeg vært med bare for mulighetene. Lotto er også moro. Selv er jeg inne ca 300k.
futureistoday
12.06.2024 kl 12:16 3476

300k aksjer eller 300k kr ? Det ligger skjult salg i starten, hadde vært kjekt og visst hvor mye. Så jeg vil anta at det må endel mer til for og flytte aksjen opp så mye, selv om det tilsynelatende ser slik ut. Robothandel viser tegn til at algoritmen viser kjøp oppover.
Men veldig forsiktig, når jeg har kjøpt/solgt så endrer robot strategi momentant men kryper tilbake til originalhandelen etter en liten stund.
Tore86
12.06.2024 kl 12:30 3478

Jeg og futureistoday eier litt over 1 prosent av firmaet. Så bare slutt å ver dum..
Sia
12.06.2024 kl 12:43 3486

0,5 prosent her dessverre. Hva har du Job?
JobPeterson
12.06.2024 kl 15:36 3415

haha selvfølgelig gjør du det. gruppe klovner.

det britiske markedet er opp 10 %. mange kjøp. ser veldig bra ut.
JobPeterson
12.06.2024 kl 15:37 3446

som vi lyver. jeg eier 15%
Sia
12.06.2024 kl 15:41 3488

Hvorfor skulle jeg lyve om det?
JobPeterson
12.06.2024 kl 16:50 3436

futureistoday skrev Innlegget er slettet
hvorfor har du holdt på aksjene dine så lenge? hvis du ikke liker selskapet eller hvordan det fungerer, selg aksjene dine og invester et annet sted. du enten 1. eier ingen aksje eller 2. vet at prisen kommer til å stige betydelig hvis du fortsatt beholder aksjene dine.

Jeg misliker deg ikke, men jeg forstår ikke hvorfor du fortsatt er her hvis du ikke liker selskapet eller direktørene. det er lettere for deg å selge og kjøpe et annet sted.
jantt
12.06.2024 kl 17:27 3470

Som mange andre her ligger vi med stort papirtab, så at sælge nu vil give et stort tab.
Hvem har lyst til det ?
Man har jo hele tiden håbet på der ville komme gode nyheder.
Det har AC kommet med forhåbninger om flere gange med nye procjekter. Nu var guldkalven der snart.
Men nej alle ideer og investinger er faldet til jorden og pengene er spildt.
Bare se at Kazakstan bliver også et luftkasel der udebliver og kursen vil falde mere.
Hvorfor sælger vi så ikke bare ? Håbet om der kommer lidt penge fra retssager og søgsmål er der stadig.
Da jeg gik ind var Talipia lige om hjørnet og AC havde købt op. Sikken en fiasko det var.
Skulle man ikke have solgt for lang tid siden ? Jo men det er let at være bagklog.
Nu sidder jeg med mine 800.000 aktier til gennemsnit på 1,10 kr og håber at kursen en dag kommer op, så jeg kan komme ud uden for stort tab.
Rig på Zena bliver man ikke.
JobPeterson
12.06.2024 kl 19:51 3412

Sia skrev Innlegget er slettet
enkelt selge aksjene dine. og flytte til et annet selskap. alle dine problemer vil bli løst. mange kjøp på det britiske markedet.
bakeren74
12.06.2024 kl 19:57 3407

Du er ikke alene, men min snitt er 1,14 og litt over 630 k aksjer.

Må bare vente, og går det feil vei, så er det alltids litt igjen på skatten. Jeg er heldig nok med å ha PEN i tillegg, og der har jeg vært med fra gammel kurs 50 øre, og det er et eventyr,

Det jeg taper( forhåpentligvis ikke da) her, tar jeg inn på utbytte over et par år i PEN, så det tåler jeg.
Ønsker uansett lykke til for alle, og om ikke, så får vel AC sin lønn i himmelen også.
JobPeterson
12.06.2024 kl 20:03 3417

Do you actually believe AC was at fault for Tilapia? We pretty much secured it till the corrupt authorities ruined the whole deal. Exactly same thing with Tunisia, in fact we were even selling oil there and everything was smooth sailing until the corruption of politics and they saw how much a small cap foreign company was making in their country. Even after the shenanigans of the corrupt government players AC still managed to legally make them both liable for their actions and we now have over $150 million in arbitrations with the best legal team in the world. Even the courts fined them for their illegal tactics and punishing them financially which shows zenith have always been on the right side of the law.

As for Kazakhstan sure looks like a great deal, but that was not priced in nor guaranteed to us. So technically it was merely a bonus play, you did not put your eggs in one basket purely on Kazakhstan so don’t give me that baloney. Even so we have not had an update from Kazakhstan so it could still be secured.

In the previous RNS’s it clearly stated that going forward the main focus was USA production along with the arbitrations. I would even be happy with a $50m win after fees, and use the money to buy a load of assets in the USA. Every other oiler has dropped the same if not worse than zenith, the market is terrible however unlike most other oilers we have a lot to look forward to.

I reiterate the worst thing to do is stay invested in a company you have no faith in. So if you don’t like Andrea C or the way the company has operated the best option for you is to sell and move on somewhere you believe you will make money, not hold on paper losses and come here moaning every day. Dyor!
Redigert 12.06.2024 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
jantt
12.06.2024 kl 21:10 3367

Du behøver ikke skrive på engelsk til mig.
Forstår udemærket norsk samt 4 andre sprog
Ok så jeg skal tage tab på 80 % og dem kan jeg bare tage ind på en anden aktie ?
Intet er AC`s fejl ? Det er sgu da ham der prøver alt muligt uden at analysere det ordentligt. Masser af "vores" penge bliver smidt efter håbløse ideer.
Ja der er krav på 150 mill, men hvad får de ? Hvor meget og vil Congo eller Tunisen overhovedet betale en krone ?
Der er ikke mange kroner tilbage hvis jeg tager tab nu. Må hellere håbe på noget nyt der kan få kursen op.
Nu skal du ikke sige at Kazakstan ikke er indregnet i kursen, så kursen ikke falder ved dårligt nyt.
Det sagde man også om Talipia og andre luftkasteller. Alligevel faldt kursen hver gang der kom dårligt nyt.
At sige at AC intet har af fejl og er uden skyld i det kursen er nu og vist blåøjet.
Jotun71
12.06.2024 kl 21:35 3379

hei. kjøpte mine første aksjer i Zena i nov 2020 og har nå 400000 stk. Hadde på det meste et snitt på 106øre men har nå et snitt på 80øre. Det er jo klart en kan deppe litt men er sta og håper staheten lønner seg til slutt.
JobPeterson
12.06.2024 kl 21:37 3525

da Kasakhstan-avtalen ble kunngjort til aksjemarkedet, endret ikke kursen seg. Kasakhstan ble ikke priset inn overhodet.
jantt
13.06.2024 kl 05:05 3426

Lige som alle de andre gange hvor de har meldt om Yemen, Congo, US og så videre er kursen ikke steget på de meldinger men faldet når det ikke blev til noget.
Du kan regne med at hvis melding om at KAZ ikke bliver til noget så falder kursen
Blientotre
13.06.2024 kl 06:00 3485

Den gikk ned ukene etter kunngjøringen - som den har gjort siden emisjonen… Og tiden før emisjon.
Sia
13.06.2024 kl 09:00 3406

Hei, svar til deg ble visst slettet innlegget, da jeg kalte AC ............................., men her er det:
Begynte sommeren for 4 år siden her også. Doblet beholdningen i 2022. Totalkostpris 1 210 000,-NOK, så enormt papirtap - 877 000 ca. Ingen lånte penger, så jeg kan sitte med begge beina i gjørme. Var oppe i 15mill aksjer en periode (Gammel kurs), men er nå nede i 1 150 000 Ny kurs. Så ganske forbannet på AC................, da jeg stolte på meldingene fra selskapet.
futureistoday
13.06.2024 kl 09:17 3397

Vi sitter ganske likt i det høres det ut som, ja jeg fikk også innlegg slettet. Vi er visst blitt rapportert av en viss bruker som ikke er enige med oss. Håper vi kommer oss helskinnet ut alle sammen. Hvis de klarer og vinne en rettsak/voldgift så kan vi kanskje berge noe hvertfall. Men og tro st de kommer til og blie ett oljeselskap som produserer kan vi nok se langt etter…
Sia
13.06.2024 kl 09:42 3360

Når den ikke steg ved melding om Kaz, er jo selvfølgelig fordi ingen med mer enn pantepenger ikke brydde seg, og er bra lei meldinger som ikke blir gjennomført. Snart kommer det nye flotte meldinger på rekke og rad. Etter det for vi nok vite at Kaz ikke blir noe av i kjent Zen stil. Og da kommer nok kursen til kr 0,2
birol
13.06.2024 kl 10:08 3324

Bare en tanke angående kaz:

Husk med aksept så skal selskapet kjøpe aksjer av vårt selskap for 3m dollar ca. Og jeg tror det er meget ugunstig avtale for Zenith med dagens aksjekurs. tror de gjerne vil vinne mot det franske drillingselskapet (9m dollar) og første arb mot tunisia på 6,5-10m dollar). dette vil mangedoble kurs til Zenith, som igjen vil gjøre at de vil måtte gi mye mindre av selskapet når de lager en avtale angående kaz.
futureistoday
13.06.2024 kl 10:10 3323

Her tror jeg du har misforstått noe, iflg avtalen så er det zenith som skal kjøpe opp 50% av Devonian og ikke motsatt.

Men avtalen er nok like død som alle andre de har komt med.
birol
13.06.2024 kl 10:18 3324

RNS:

· The Exclusivity will govern the commercial finalisation of the final terms and deal structure for the acquisition of the remaining 50% of DP to be paid in Zenith equity (the "Final Contract").
Sia
13.06.2024 kl 11:14 3285

Forstår jeg det rett, når vi overtar 100 prosent av DP og de får 50 prosent av Zen ved dagens kurs ca? Eller er jeg helt ute på vidda?
birol
13.06.2024 kl 11:18 3282

Forstår det slik de kjøpte DP for 5M, 2M på forskudd og resterende av kjøpet vil gjøres i Zenith Energy aksjer. mao 3M dollar ca. og er Zena da verd 20M dollar får de 1/7 ca istedenfor halvparten av Zenith aksjene som er dagens aksjepris. Jo høyere aksjepris/market cap zenith har før kjøpet jo bedre (etter min forståelse).
birol
13.06.2024 kl 11:19 3278

Fordelen for DP er at hvis vi vinner begge rettsaker på 16-20M dollar så har vi cash å rutte med for å sette igang borring, så er ønskelig for dem også at vi vinner mot Tunisia og drilleselskapet.
futureistoday
13.06.2024 kl 13:29 3187

Avtalen er (var) slik at zenith skulle kjøpe 50% av Devonian for 5 mill usd, hvorav 200k ble betalt inn straks, 1.8 mill skulle betales ved kontrakt signering etter due diligence og myndighetene hadde godkjent. Og de resterende 3 mill skulle betales gjennom zenith sin finansiering av boring med egen rigg slik jeg har forstått det. Så skulle zenith ha opsjon på og kjøpe resterende 50% av devonian på ett senere tidspunkt med zenith aksjer. Jeg antar at prisen på Devonian hadde vært en helt annen for de resterende 50% da det ville vært etter en vellykket boring og oljen strømmet. Så om de resterende 50% ville blitt kjøpt får vi nok aldri vite da det ser ut som hele avtalen er død. Er flere måneder siden den skulle vært inngått iflg zenith selv i en børsmelding der de hadde 60 dagers frist. Den er oversteget med flere måneder og total stillhet fra zenith. Det er jo normalen når ett prosjekt ikke går gjennom. (Gjelder vel så og si alle prosjekter som har vært børsmeldt utenom Tunisia, som nå også er strandet)
Lord Wincheste
13.06.2024 kl 18:32 3092

Det er elendig håndtverk av AC. Er enig i det. En oppdatering på status, selv om det ikke er påkrevd hadde vært på sin plass. Så kan det tenkes at det er jobbet frenetisk med obligasjoner og innhenting av penger for å få det til. Sannsynligvis vanskelig jfr flere runder. Handler nok om dårlig likviditet. Det er vel grunn 1 til at selskaper og folk stikker hodet i sanda, og håper det går over, istede for å være åpen å kjempe på som en løve. alltid lurt å være åpen om utfordringer og skape tillit. AC har ikke gått den skolen
BMU
13.06.2024 kl 23:20 2986

In order to make omelette man must break some eggs, it happen that sum times we can mis the pan.It may happen that sometimes we can lose them on the floor and it is always easy to be after smart. Thet´s what usually most of the people do : They getting after smart . Always wi find the way after the one we chose it happen to be dead end road. But again Its easy to be after smart.
In other words , based on the knowledge and information we had at the time they were correct decisions made by Zenith. Its are easy to be after smart after we know the result.
One thing we shud not forget there is hundred of million dollars which can be vine in the court cases and chances are pretty god that Zenith can win all of them. Then I think every body will forget the past and all disagreements and will like to be best friends with AC.
(Ops I fogat to munched wife´s even they will love you more)
Thet´s ugliness in successes.
Beauty in struggling I have munched in one ore to posted before.
Redigert 14.06.2024 kl 00:45 Du må logge inn for å svare
JobPeterson
14.06.2024 kl 01:48 2935

Correct it is very rare that a stock goes up in a straight line, it’s not ideal for the price to drop however that’s why we invest, to make money and the hustle. Eventually the stock will deliver but until then we have had to endure some bumpy roads. When the arbitration is concluded and we’re pumping oil out of the USA we will look back and wonder why there was so much drama.
Lord Wincheste
14.06.2024 kl 18:19 2711

kloke og erfarne ord. Jeg blir med med mine 600k aksjer :) snitter litt ned for tiden
Allroad18
17.06.2024 kl 11:18 2307

Man tar ca 400,- og styrter kursen med 16%. Dette er Oslo Børs og Euronext på sitt beste..sånn er det når inntektene til børsen og meglerhusene går foran den vanlige småspareren..men dere kan vel bare kjøpe dere som snitter ned..?
Bullfight
17.06.2024 kl 11:57 2254

Man kan jo spørre seg hvorfor noen setter penger i dette selskapet, ta heller en tur på bingo der ver det tross alt mulig å tjene en tusenlapp
JobPeterson
17.06.2024 kl 12:25 2219

fordi du ikke kan vinne 10 ganger mer enn pengene dine på bingo.
Allroad18
18.06.2024 kl 14:51 1977

Jeg mener selskapet burde vært tatt av børsen, det hadde gitt mer ro og stabilitet.I tillegg hadde man sluppet at folk drev med øretrilling dag ut og dag inn i mange år- det ser vi jo daglig at det ikke går så bra- kursen har gått ned i mer eller mindre hele selskapets levetid- hvorfor er forresten et sånt selskap notert på børsen i norge, det finnes jo ikke en ting som kan relateres til det norske aksjemarkedet? Er det ikke opprinnelig et Canadisk registrert selskap med en (merkelig nok) italiensk mann bak roret? Hvem hadde en idè om å notere et utenlands oljeselskap på børsen, bortsett fra at de har drevet med olje(eller har de det?? man kan jammen begynne å lure).
JobPeterson
19.06.2024 kl 11:43 1804

Why would they come off the stock exchange? Any ounce of good news from artbitration or production in USA will give the company more exposure and investment, particularly in the UK, Canada and in the future the USA.