ZENITH 2024

JobPeterson
ZENA 11.01.2024 kl 11:14 136717

Dette er en fortsettelse av forrige chat-forum.
JobPeterson
12.08.2024 kl 10:03 2410

Hvis du tror på dette, som jeg sa, er det smarte trekket å vente til voldgiftsprosessen er løst og deretter selge med stor fortjeneste.
JobPeterson
12.08.2024 kl 10:01 2402

Selvfølgelig ikke. Men penger er penger, og dette bør tilføre oss rundt en halv million dollar, noe som absolutt ikke er dårlig. Den virkelige endringen kommer med resultatene fra voldgiftsprosessen. Den første avgjørelsen kommer om mindre enn tre måneder, og ved suksess vil det gi aksjekursen et betydelig løft.
Mdg1
12.08.2024 kl 10:00 2207

Om de får 85 mill fra oljesalg og rettsak mot slutten av året så holder det i alle fall selskapet flytende en stund til. Om i tillegg strømprisene i Italia blir litt høyere til vinteren så bør de klare seg frem mot de store rettsakene. Ellers har jeg lite tro på selskapet annet enn å vinne tilbake noe penger i rettsaker og selge Italia for så å avvikle selskapet
LV-Invest
12.08.2024 kl 09:50 2201

Så du mener skarve 11500 fat, kan redde selskapet? Dette selskapet er, og har vært et narrativ siden det ble notert på Oslo børs. Lever på "lettlurte" norske investorer.
JobPeterson
12.08.2024 kl 09:42 2200

Slapp av, Jan. Vi vet alle at du har en vendetta mot selskapet. Når aksjekursen stiger flere ganger fra dagens nivå, får vi se om du fortsatt skriver tåpelige meldinger her.

Uansett, vi har 11 500 fat på lager som gir oss minst en halv million dollar.
JobPeterson
12.08.2024 kl 09:32 2145

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Update on Tunisian production portfolio
Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the international energy production and development company, provides an update in respect of its Tunisian onshore oil production portfolio comprised of the Robbana and El Bibane concessions, both wholly owned by a subsidiary of the Company.

Zenith can confirm that approximately 11,500 barrels of crude oil are presently held in stock and that an international lifting of crude oil is expected to take place on or before the close of October 2024.

Production from Robbana and El Bibane has been irregular, with various interruptions due to delays in payment of staff salaries resulting from the non-payment of past oil production, as well as delays suffered by the Company in selling its stock of crude oil due to unexplained obstructions in facilitating crude oil liftings from the Tunisian authorities.

The Company can confirm that it is working towards ensuring that the salaries of field personnel are fully settled, and that production is expected to resume on or before August 19, 2024, at a cumulative total rate of 90 bopd from both concessions.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer, commented:

"The Company, its shareholders and employees have continued to suffer damage because of the arbitrary behaviour of the Tunisian authorities.

Notwithstanding the great difficulties caused by the various arbitrary obstructions, we have sought in good faith to make every reasonable effort to continue operating the Robbana and El Bibane concessions in full compliance with our obligations.

We shall apply our best endeavours to complete the international crude lifting on or before October 2024, not long before the expected publication of the decision for the ICC Arbitration initiated against ETAP for non-payment of oil production in respect of other assets held by the Company in Tunisia."
Sia
12.08.2024 kl 09:29 2138

Heldigvis et ørlite håp i meldingen:-)
futureistoday
12.08.2024 kl 09:10 2116

Du uttaler deg igjen om ting su ikke har peiling på, men forresten.. mente ikke du at bunn var nådd rundt 0.30 også?? Er vel ned ca 40% siden den gang. Og for opplysning så har jeg aldri vært aksjonær i Azerbaijan tiden. Men nå er altså bunnen nådd sier du? Så det er helt trygt og kjøpe? Hurra alle sammen, jobpeterson har med dette satt bunnen i aksjen (og tydeligvis ikke lest årsrapporten) 🥳😂
JobPeterson
12.08.2024 kl 01:25 2262

Zenith Energy er for tiden involvert i flere voldgiftssaker hvor selskapet krever betydelige beløp. Totalt søker Zenith Energy å få tilkjent over 140 millioner dollar i disse voldgiftssakene. Spesifikt:

CNAOG ICC Voldgift: Zenith krever 85,8 millioner dollar i erstatning knyttet til tapt produksjonsinntekt og andre tilhørende lønnsomhetsproblemer​ (Zenith Energy Ltd).
ICC Voldgift 1 mot ETAP: Zenith søker også omtrent 7,5 millioner dollar for ubetalte fakturaer og andre kontraktsbrudd​ (MarketScreener).
ICSID Voldgift: I tillegg har Zenith et krav på minst 48 millioner dollar knyttet til brudd på bilaterale handelsavtaler av Republikken Tunisia​ (otcmarkets)​ (ADVFN).
Disse voldgiftssakene pågår fortsatt, og de endelige beløpene som eventuelt tilkjennes vil avhenge av utfallet av disse rettsprosessene. Eksklusiv påløpte renter, som sannsynligvis vil legge til 20-30 % på totalbeløpet.

JobPeterson
12.08.2024 kl 01:19 2235

Hvor har du lest det tullet? Jeg kan ikke tro hvor mye søppel som skrives på disse forumene. eg kan ikke engang ta deg seriøst etter den dumme uttalelsen.
Redigert 12.08.2024 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Blientotre
12.08.2024 kl 00:29 2245

Mulig jeg tar helt feil, men jeg syntes jeg leste en plass at på årets regnskap var det brukt spinnville 160millioner på administrative utgifter - om det stemmer så holder ikke første voldssak halvparten av den posten engang?
JobPeterson
11.08.2024 kl 22:50 2268

Du er ikke en aksjonær. Du er en person som tapte penger da du var investert i Aserbajdsjan. Siden den gang har ditt hovedmål og fokus vært å skade ryktet til denne aksjen for å hevne deg. Vi får se om du fortsatt er her når Zenith vinner voldgiftene og aksjekursen er 5-10 ganger høyere.
JobPeterson
11.08.2024 kl 22:46 2235

Vær tålmodig. De som ikke uttaler seg, presser aksjekursen ned med vilje. I løpet av noen måneder vil de første voldgiftsmidlene komme inn på selskapets konto. Aksjekursen vil da automatisk dobles, og mange investorer vil ønske at de hadde kjøpt aksjer til dagens kurs. Jeg er ganske sikker på at vi har nådd bunnen i kursen.
Allroad18
09.08.2024 kl 09:25 2523

Det er helt tydelig at rapporten som kom for litt over en uke siden har gjort at mange nå har kastet kortene og kursen har formelig "stupt" til langt under 0,2- men jeg antar at dette kanskje kan påvirke staben og AC til å innse at her må man sette inn noen ekstra gear fremover og det litt fort! Nye bunn-noteringer hver dag hjelper iallefall ikke på humøret, eller troverdigheten.
Redigert 09.08.2024 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
jantt
09.08.2024 kl 03:16 2640

Puha jeg sidder med næsten 1 mill aktier og vil ikke rigtig tage det store tab. Håber på retssager. I Norge kan I jo også trække aktietab fra personskat ? I Danmark skal vi betale skat hvis vi tjener på aktier, men taber vi penge er der ikke noget at få igen.
Blientotre
08.08.2024 kl 23:03 2680

Jo, takk - og lykke til videre for dere som holder ut.
Jeg solgte 500.000 aksjer i dag til verdi 96.600kr!..
Den gang jeg begynte å kjøpe aksjer i firmaet ville samme antall verdt 700.000kr.

Sinnsyke 7 gangen ned i verdi!
futureistoday
08.08.2024 kl 22:13 2704

Ja det har vært en trist og sørgelig reise med zenith. Og som du sier helt for jævlig at de ikke svarer eierene av firmaet, nemlig oss aksjonærer. Jeg håper du får investert det du har hatt igjen her i noe som bringer deg mer lykke enn hva denne aksjen har gjort. Kan jeg spørre hvor mye aksjer du tømte idag?
Blientotre
08.08.2024 kl 19:56 2676

Gikk ut av aksjen i dag.
Nok er nok…..

Dette kommer ikke til å snu før noe konkret kommer.

Utrolig trist å se hvor jævlig det er mulig å kjøre en aksjekurs.
Selv hever de ufattelige summer i lønn, bonus og administrative utgifter!

Ikke tilgjengelige til å svare aksjonærer - men det er vel for de vet nøyaktig hvor rundlurt aksjonærene har vært i alle de år.
Redigert 08.08.2024 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
kim2002
08.08.2024 kl 18:49 2703

Hvem redder stumpene når det ikke er omsetning i aksjen??? AC og har likevel noen spørsmål å svare på, 1 9 øre gammel kurs latterlig.
Mdg1
08.08.2024 kl 13:35 2852

AC har brukt en del penger på å være med på emisjoner, så han må nok hente inn igjen tapet gjennom skyhøye honorarer. Kjøp heller PNOR. Der fosser pengene inn på bok. I mai hadde de ca 10 kr pr aksje i netto kontanter. Etter noen regninger som kom i juni og juli sitter de vel nå på ca 8 kr pr aksje og de hadde ca 5 kr pr aksje i netto kontantflyt i 2023. Aksjekursen er fortsatt under 10 kr
Redigert 08.08.2024 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.08.2024 kl 13:06 2884

Ja alt som står der er bare tull og tøys , noe de har klippet og limt fra et eller annet sted. Jeg ligger på gulvet å leeeer nå .Holder på å daue av latter 🤣🤣🤣🙈🙈🤣🤣🤣
Highly experienced and incentivised leadership team aligned with shareholder interests
Svært erfaren og incentivisert ledergruppe i tråd med aksjonærinteresser
Redigert 08.08.2024 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Allroad18
08.08.2024 kl 12:59 2820

Dette er jo fra hjemmesiden, men skal tro om AC kan kjenne seg igjen i dette? Sikkert han som har skrevet det med et glass god rødvin i hånden😂
jantt
08.08.2024 kl 12:58 2188

Gad vide om de grinte da de skrev dette : Highly experienced operational team with a proven track record of success
Gullhaugen
08.08.2024 kl 12:39 2184

Lønn, bonus og div adm har spist opp alt nå. Denne høykompetente gjengen her skal ha sky høy lønn, stor bonus og egen adm konto til utgifter
Konpetansen er godt beskrevet her:

Zenith Energy is an independent energy company with the following key qualities:
Implementing an aggressive asset expansion strategy in Europe, Central Asia and North America targeting low-risk, revenue generating energy production assets.
Highly experienced operational team with a proven track record of success.
Rigorous financial and technical due diligence process for each opportunity under review.
Building a well-balanced selection of production, development and low-risk exploration opportunities with transformational potential.
Highly experienced and incentivised leadership team aligned with shareholder interests.
In-country management teams and networks of external technical experts fully available to maximise the use of local knowledge and experience to successfully develop assets to their full potential.
Ownership of key operational equipment required for development of asset portfolio, including a 1,200hp drilling rig.
Zenith’s Senior Leadership Team is supported by an Advisory Committee, comprised of highly experienced and well connected individuals, for the identification of regional development opportunities.




https://www.zenithenergy.ca/about/team/#board
Redigert 08.08.2024 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Mdg1
08.08.2024 kl 12:06 2186

Om de skulle vinne rettsakene og selge Italia så ligger det nok litt verdier igjen i selskapet til aksjonærene noen år frem. Gitt at ikke alt forsvinner i adm og lønn
Hektor
08.08.2024 kl 11:40 2195

Markedsverdi på ca 45 millioner NOK. Vi får se. Avventer info om Kazakhstan som informert. Må jo komme snart med Italia og USA nyheter.
Allroad18
08.08.2024 kl 11:38 2198

Dette er nok THE END..passelig straff for AC, men synd for aksjonærene.
jantt
08.08.2024 kl 10:56 2172

Under 20 øre nu. How low can we go ?
tsu for all
07.08.2024 kl 21:46 2392

bunn er nådd ? opp i mårå og videre, tja , emison er vel eneste løsningen, videre, kassen er snart skrapt
noen vanvittige adm kostnader
Redigert 07.08.2024 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Allroad18
07.08.2024 kl 21:03 2425

1,7 millioner aksjer omsatt idag, det er ikke mye, men nok til å "gruse" kursen enda lavere. Det er veldig mye psykologi i dette spillet, men samtidig kan man ikke klandre noen for å redde stumpene.
Blientotre
07.08.2024 kl 17:55 2521

Det er jo helt sykt hvor skakkjørt det gåran å kjøre kursen.

Aksjeverdien er ned i 49 millioner nå.
jantt
07.08.2024 kl 17:20 2549

Der er ikke noget at sige. Det er en skandale som det er gået med kursen. Ledelsen håber kun på retssager og alt andet er lagt på is. AC har kastet sig ud i det ene project efter det andet og alt er fejlet.
Allroad18
07.08.2024 kl 17:04 2566

Siden forumet er i sjokk, så har jeg nok en gang tatt meg friheten å sende en saklig mail til selskapet. Tro meg- det hjelper å få si sin mening, selv om responsen er lik null. Jeg spurte om styret er kompetent til å avsette AC, og få inn en person som kan skape verdier og kommunisere med aksjonærene på en saklig måte, med konkrete nyheter og ikke tomme ord. I tilegg bad jeg om at selskapet burde bli fjernet fra Oslo Børs, ingen handel ingen manipulering. Aksjene kan omsettes unotert og likevel være notert i verdipapirsentralen, men da blir den ikke så lett å omsette som idag.
Allroad18
07.08.2024 kl 15:17 2612

Tok grådig feil jeg der, den gikk lynfort ned til 0,2 og ikke sakte men sikkert. Det hadde vært best om den ble fjernet fra børsen. Dere som snitter ned hele tiden, hvor er dere?
Redigert 07.08.2024 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Allroad18
07.08.2024 kl 12:03 2744

En liten oppfriskning til de som fremdeles er positive- Det var vel i september i fjor (snart 1 år siden) at aksjen ble spleiset/delt på 10 og kursen ble 0,50. Jeg husker da at noen fantaserte om 10,- etter spleisen, og dette tilsvarte da 1,- etter gammel kurs. Vi ser nå i ettertid at kursen har dalt sakte men sikkert ned mot 0,20 (det tilsvarer 0,02 gammel kurs). Så mitt poeng er at vi kan ikke håpe på 10,- kroner, ei heller 1,- sånn som selskapet har utviklet seg siste årene. Spleisen kom som følge av regelverk og man trodde samtidig at en høyrere kurs og mindre antall aksjer skulle gjøre det mer attraktivt og mindre enkelt å manipulere, men det motsatte har skjedd, og når selskapet i tillegg ikke evner å levere noe som helst, eller informere aksjonærene om ståda, da blir det uinteressant å sitte videre- man vil gjerne berge det som er igjen. Dersom kursen dobler seg er vi knapt tilbake der vi var i fjor høst, så moralen er; ikke invester mer enn du har råd til å tape. Jeg skal iallefall få godt igjen på skatten neste år.