jantt
03.10.2024 kl 16:55
3102
Billyjojimbob skrev 13,2 % gain krever rask feiring🌞👍
Næ den stigning kan være væk i morgen. Det plejer at ske.
27/8 var kursen i 0,23 og var væk efter nogle få dage. 2/9 0,19
24/9 var kursen i 0,204 og væk efter få dage. 27/9 0,1775
Uden konkrete nyheder falder den tilbage igen
27/8 var kursen i 0,23 og var væk efter nogle få dage. 2/9 0,19
24/9 var kursen i 0,204 og væk efter få dage. 27/9 0,1775
Uden konkrete nyheder falder den tilbage igen
futureistoday
03.10.2024 kl 17:34
3084
Jeg sendte mail til selskapet for noen dager siden der jeg etterlyste oppdateringer ang:
1.Produksjon ved Robbana/El Bibane
2.Sant Andrea fremdrift
3. saken mot SMP Energies
4. Kazakhstan
5.Sør Sudan
Jeg kunne tatt med mye mer men hsr aldri enda fått svar på en eneste Mail. Så hvorfor gjøre det vanskeligere for dem da de ikke klarer og svare på enkle spm… til info så har jeg ikke fått svar denne gang heller.
Så hva skjer egentlig med alt som er meldt? Vil nok falle dersom det ikke vises til at det jobbes på de områdene det skal
1.Produksjon ved Robbana/El Bibane
2.Sant Andrea fremdrift
3. saken mot SMP Energies
4. Kazakhstan
5.Sør Sudan
Jeg kunne tatt med mye mer men hsr aldri enda fått svar på en eneste Mail. Så hvorfor gjøre det vanskeligere for dem da de ikke klarer og svare på enkle spm… til info så har jeg ikke fått svar denne gang heller.
Så hva skjer egentlig med alt som er meldt? Vil nok falle dersom det ikke vises til at det jobbes på de områdene det skal
jantt
03.10.2024 kl 17:58
3041
Jeg har sendt mail flere gange og aldrig fået svar.
Kazakstan regner jeg med er opgivet selvom det skulle være det helt store. Vi hørte aldrig om den satsning
Kazakstan regner jeg med er opgivet selvom det skulle være det helt store. Vi hørte aldrig om den satsning
X-43 scramjet
03.10.2024 kl 18:15
3023
Billyjojimbob skrev 13,2 % gain krever rask feiring🌞👍
Dessverre i Zena går det ofte tilbake. Men rettsak desember erstatning fra Tunisia kan bli et godt flaxlodd
futureistoday
03.10.2024 kl 19:01
3037
Jeg har aldri opplevd ett selskap som ikke svarer sine aksjonærer før jeg investerte i zenith. Det er ett veldig negativt tegn synes jeg da de driter en lang i og svare sine aksjonærer. Men tenker pipa får en annen lyd hvis vi aksjonærer kaster styret pga uansvarlig drift og vanstyre. Men tiden vil vise, de har mye og leve opp til. Historikken er mørk som natta så får man håpe de klarer og levere på noe fremover hvertfall. Men ila de 5-6 årene jeg har vært med er det kun håp at neste luftslott skal føre frem. Til nå har ingen gått gjennom.
At vi ikke har blitt oppdatert på rettsaken mot smp som skulle være ferdig med resultat innen 31 mars i år tar jeg som at de har tapt (en sak de også var sikker på og vinne)
At vi ikke har fått beskjed om at produksjon har blitt startet igjen i robbana/ el bibane tar jeg som at produksjonen fremdeles er nede.
At vi ikke har hørt noe mer ang oppstart av sant Andrea tar jeg som at det blir ikke noe av denne gangen heller (skulle ha vært i drift for 2 år siden iflg børsmeldinger)
Etc etc etc… å sånn går nu dagan i zenith verden.
At vi ikke har blitt oppdatert på rettsaken mot smp som skulle være ferdig med resultat innen 31 mars i år tar jeg som at de har tapt (en sak de også var sikker på og vinne)
At vi ikke har fått beskjed om at produksjon har blitt startet igjen i robbana/ el bibane tar jeg som at produksjonen fremdeles er nede.
At vi ikke har hørt noe mer ang oppstart av sant Andrea tar jeg som at det blir ikke noe av denne gangen heller (skulle ha vært i drift for 2 år siden iflg børsmeldinger)
Etc etc etc… å sånn går nu dagan i zenith verden.
Jotun71
03.10.2024 kl 19:03
3051
glad jeg har fått snittet ned til den store oppgangen kommer. Har troen enda. Siden nov/des 2020. Lykke til alle Zena aksjeeiere.
jantt
03.10.2024 kl 19:10
3089
Ja og det er os aktionærer der ejer firmaet, men AC kører det som det er hans eget.
Det ene luftkastel efter det andet bliver der kastet penge efter uden at der kommer noget ud af det og uden vi får besked om hvad der sker.
Aktionær pleje bruger de vist ikke.
Kan kun håbe at retssager giver noget penge der kan få kursen op, for drive forretning kan de ikke.
Det ene luftkastel efter det andet bliver der kastet penge efter uden at der kommer noget ud af det og uden vi får besked om hvad der sker.
Aktionær pleje bruger de vist ikke.
Kan kun håbe at retssager giver noget penge der kan få kursen op, for drive forretning kan de ikke.
futureistoday
03.10.2024 kl 19:36
3066
Jeg har sendt mld gjennom flere kanaler for og prøve og få svar fra selskapet. Hvis jeg ikke lykkes i og få svar denne gang så kontakter jeg Finanstilsynet da selskapet fremstår som ett skall
Redigert 03.10.2024 kl 19:37
Du må logge inn for å svare
keisam
03.10.2024 kl 21:35
2978
Hvor stor andel tror du vi på dette forumet eier tilsammen i selskapet?
futureistoday
03.10.2024 kl 21:43
2955
Det har jeg ingen formening om, jeg vet hva jeg og noen i min krets eier. Det alene er noen prosenter i selskapet, og viss det som har blitt sagt her på forumet tidligere stemmer så antar jeg at bare de jeg vet om i min krets og de på forumet her som har nevnt beholdning så er det nok hvertfall 15 % av selskapet
Gullit
03.10.2024 kl 23:05
2905
Artig spørsmål. Har vert med i flere perioder og kan meddele att jeg er i pluss i aksjen totalt. Men noe tap ved forrige salg isolert sett. Summer deler jeg aldri..
Gullit
03.10.2024 kl 23:09
2851
En helt annen case nå.. men selvsagt vil den svinge litt. Vi får se de kommende ukene hvor vi skal. Att vi nærmer oss svar kan gi aksjen ett momentum
tsu for all
03.10.2024 kl 23:39
2834
ja kommer nok snart mer nyheter. Den siste melding ga svar vi har ventet på lenge
JobPeterson
04.10.2024 kl 00:48
2784
Futureistoday, husker du da du sa at prisen ville falle under 0,17, og jeg sa at den ikke ville gjøre det
JobPeterson
04.10.2024 kl 00:49
2790
Kun 2 måneder igjen å vente, så vil direktøren i Zenith Energy få klarhet
futureistoday
04.10.2024 kl 05:31
2788
Ja prisen var 0,1655 for noen dager siden. Så jeg spådde rett der. Var under 0,17 flere ganger.
JobPeterson
04.10.2024 kl 09:32
2728
Nei, det var det ikke, prisen var aldri der. Du tok feil som vanlig. Prisen nå er 0,22, og da du sa den ville falle, var den 0,17. Derfor tar du feil, og hvis du hadde tatt veddemålet mitt, ville du skyldt meg 2000
Barneskirenn
04.10.2024 kl 09:55
2680
Update on Legal Claim against SMP
October 4, 2024
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to provide an update regarding the legal claim being brought before the Paris Commercial Court (the “Court”) by its fully owned subsidiary, Anglo African Oil & Gas Congo S.A.U ("AAOGC") against SMP Energies (hereafter "SMP", formerly Société de Maintenance Pétrolière - SMP) the rig contractor that performed drilling services in wells TLP-103 and TLP-103C of the Tilapia oilfield during 2018-2019.
On February 17, 2023, Zenith announced that it had increased the claimed amount for SMP's failures during drilling activities to US$9 million in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, to begin production activities from the Tilapia oilfield.
The Company believes that the Claim launched by AAOGC has merit because of the significant evidence collected at the time to substantiate its position. AAOGC has since intensified its legal activities in support of the Claim by commissioning third-party expert reports.
As announced on July 3, 2023, the Court rejected SMP’s request for a stay of proceedings in France due to new proceedings having been initiated in the Republic of Congo, stating that SMP's request contained "all the characteristics of a dilatory request", and ordered SMP to pay an amount of EUR 30,000 to AAOGC as procedural costs (the “Procedural Costs”).
SMP unsuccessfully appealed the decision of the Court. As a result, the Company is pleased to confirm that the Paris Court of Appeal upheld the decision of the Paris Commercial Court and that AAOGC has now received payment in the amount of approximately EUR 30,000.
The Company has appointed Charles Russell Speechlys as new legal counsel before the Court in connection with the legal claim against SMP. The final submission for court pleadings is expected to take place on October 25, 2024.
The final pleadings of the case, resulting in a potential positive ruling in favour of AAOGC by the Court, are expected to now take place on or around March 2025.
Andrea Cattaneo, Chief Executive of Zenith, commented:
“We are pleased by the decision of the Appeal Court, confirming the dilatory conduct of SMP who has made every effort to delay and protract legal proceedings to the detriment of AAOGC.
The Company will now proceed in presenting its final submissions with the aid of expert technical consultants to maximise the possibilities of a favourable decision that will compensate AAOGC for the very significant commercial damages it has suffered because of failures ascribable to SMP.”
Further Information:
Zenith Energy Ltd
October 4, 2024
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to provide an update regarding the legal claim being brought before the Paris Commercial Court (the “Court”) by its fully owned subsidiary, Anglo African Oil & Gas Congo S.A.U ("AAOGC") against SMP Energies (hereafter "SMP", formerly Société de Maintenance Pétrolière - SMP) the rig contractor that performed drilling services in wells TLP-103 and TLP-103C of the Tilapia oilfield during 2018-2019.
On February 17, 2023, Zenith announced that it had increased the claimed amount for SMP's failures during drilling activities to US$9 million in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, to begin production activities from the Tilapia oilfield.
The Company believes that the Claim launched by AAOGC has merit because of the significant evidence collected at the time to substantiate its position. AAOGC has since intensified its legal activities in support of the Claim by commissioning third-party expert reports.
As announced on July 3, 2023, the Court rejected SMP’s request for a stay of proceedings in France due to new proceedings having been initiated in the Republic of Congo, stating that SMP's request contained "all the characteristics of a dilatory request", and ordered SMP to pay an amount of EUR 30,000 to AAOGC as procedural costs (the “Procedural Costs”).
SMP unsuccessfully appealed the decision of the Court. As a result, the Company is pleased to confirm that the Paris Court of Appeal upheld the decision of the Paris Commercial Court and that AAOGC has now received payment in the amount of approximately EUR 30,000.
The Company has appointed Charles Russell Speechlys as new legal counsel before the Court in connection with the legal claim against SMP. The final submission for court pleadings is expected to take place on October 25, 2024.
The final pleadings of the case, resulting in a potential positive ruling in favour of AAOGC by the Court, are expected to now take place on or around March 2025.
Andrea Cattaneo, Chief Executive of Zenith, commented:
“We are pleased by the decision of the Appeal Court, confirming the dilatory conduct of SMP who has made every effort to delay and protract legal proceedings to the detriment of AAOGC.
The Company will now proceed in presenting its final submissions with the aid of expert technical consultants to maximise the possibilities of a favourable decision that will compensate AAOGC for the very significant commercial damages it has suffered because of failures ascribable to SMP.”
Further Information:
Zenith Energy Ltd
JobPeterson
04.10.2024 kl 10:01
2677
SMP taper igjen. De forsøkte å utfordre rettens avgjørelse og tapte. Dette viser at domstolene ikke vil tolerere noe tull og allerede har favorisert Zenith. Dette lover svært godt for den første voldgiftsavgjørelsen, som er ventet veldig snart.
olje
04.10.2024 kl 10:09
2713
Der kom som forventet oppdatering på ditt spørsmål 3, jeg tror mer kommer på løpende bånd fremmover, følg med!
Gullit
04.10.2024 kl 10:28
2690
I tillegg går oljeprisen opp og strømmen blir snart dyr i Europa.. god vind i Zenith om dagen. Syke muligheter i denne aksjen. Hvis alt går veien kan mange her pensjonere seg..
TheLondonOiler
04.10.2024 kl 10:42
2647
agreed looks very promising with the rise in oil prices with the Middle East conflict as well as rapidly increasing electricity prices. very exciting times ahead.
futureistoday
04.10.2024 kl 10:58
2659
Er du ikke helt riktig? Gå inn og se på prisen så ser du den nettopp var nede i 0,1655
futureistoday
04.10.2024 kl 11:10
2815
Og nå er prisen 18,5, etter mld om 7 milliarder i voldgiftskrav og oppdatering ang saken i paris. Med svak svak svak omsetning… ikke mange som har trua hvertfall
JobPeterson
04.10.2024 kl 12:07
2753
Du tapte, jeg vant. Du sa at prisen ville falle under 0,17, og nå er prisen 0,22. I stedet for å beklage fortsetter du å argumentere, så pinlig.
futureistoday
04.10.2024 kl 12:22
2715
Forstår du ikke har tilgang til en børs da du både tar feil om hva prisen har vært og hva prisen er nå. Vet ikke jeg hva som er pinligst, det faktum at du har feil på begge punkter eller at du fortsetter og ta feil og mener det er pinlig ovenfor meg 😂
JobPeterson
04.10.2024 kl 14:03
4121
Jeg veddet 2000 med deg på at prisen ikke ville falle under 0,17, og siden da har prisen steget til 0,22. En enkel unnskyldning fra deg ville vært tilstrekkelig, men det er tydelig at du er sta og ikke kan akseptere et tap :)
jantt
04.10.2024 kl 15:39
4068
Du sagde dette
JobPeterson
10.09.2024 kl 10:483160
futureistoday skrev
Mangler det noen nuller?
Vil du vedde 2000 euro på at dette vil være 0,18 eller høyere innen fredag? Du nevnte veddemålet.
Du sagde 10/9 at den ville være 0,18 eller højere end. 0,18.. 12/9 lukkede den i 0,175. Så har du vel tabt ?
JobPeterson
10.09.2024 kl 10:483160
futureistoday skrev
Mangler det noen nuller?
Vil du vedde 2000 euro på at dette vil være 0,18 eller høyere innen fredag? Du nevnte veddemålet.
Du sagde 10/9 at den ville være 0,18 eller højere end. 0,18.. 12/9 lukkede den i 0,175. Så har du vel tabt ?
Barneskirenn
04.10.2024 kl 16:58
4002
Hvis det var noe veddemål, så vant futureistoday det av de betingelsene jeg i hvert fall erindrer..
jantt
04.10.2024 kl 17:12
3984
Som jeg regnede med så sluttede den i minus idag. Alt er som det plejer
Aldara
05.10.2024 kl 09:47
3817
På tide å erstatte AC og hans disipler! Hvem er forresten disiplene? Hvem er største aksjeeiere som alltid får førsteretten ved hver utvanning/emisjon..?
futureistoday
05.10.2024 kl 18:23
3638
Er ingen som får tilbud om emisjon her, alltid lukkede emi’er der ac og miton henter aksjer. Aksjen er vannet ut til det ugjenkjennelige men ingen av de trofaste aksjonærene har fått tilbud sålangt. Tror nok det er fordi da måtte ledelsen forklart hva pengene skulle blitt brukt til, og når det viste seg og ikke stemme så hadde hatt ett større forklaringsproblem. Må løser de saken med bare og aldri invitere med i emi’er og svarer ikke aksjonærer på hverken Mail eller tlf. Super duper måte og beholde aksjonærer og ikke minst få med større aktører😉
olje
05.10.2024 kl 18:24
3655
Aldara skrev Sover dere alle sammen?
Nei, vi sover ikke. I lang tid når de fleste her inne har sovet har vi vært våkne og plukket aksjer jevnt og trutt. Kommer til og bli tidenes julegave dette. Husk om de får gjennomslag for så mye som en brøkdel av første søksmål før du spiser julemiddagen din så skal vi rett opp i 1 krone etter min mening. Da gjentar historien seg og alle grinebiterene blir grådige og skal inn samtidig. Alltid like morsomt, gleder meg!
tsu for all
06.10.2024 kl 18:49
3442
Nissen kommer ikke denne jul, men julen 2025 og 2026 :)
men ledelsen får nok ingen flere emisjon, så Inntekter fra Italia må dekke ADM og lån, renter
men ledelsen får nok ingen flere emisjon, så Inntekter fra Italia må dekke ADM og lån, renter
futureistoday
06.10.2024 kl 19:12
3426
Nå har det vel blitt regnet ut at pr dd så er det ikke noen inntekter i Italia, forhåpentligvis så blir det litt nå når det går mot vinter, men det er langt ifra nok til og dekke løpende utgifter. Men vi får håpe oljesalget de har meldt om nå i oktober blir gjennomført. Så er det kanskje mulig og holde hodet over vannet til første sak blir avgjort.
Redigert 06.10.2024 kl 19:13
Blientotre
06.10.2024 kl 20:03
3422
Det er helt sikkert det - ikke en eneste måned de siste 6 måneder har gassprisen vært høy nok for at de kan ha tjent penger.
Og om de har produsert så er regnskapet i minus.
Nå først har prisen begynt og øke. Og dagens gasspris forsvarer noen 10tusener i måneden.
Og om de har produsert så er regnskapet i minus.
Nå først har prisen begynt og øke. Og dagens gasspris forsvarer noen 10tusener i måneden.
Redigert 06.10.2024 kl 21:40
futureistoday
06.10.2024 kl 22:51
3396
Har sett litt over tallene, og vi har nok funnet prisen samme sted, men når jeg leter litt rundt så ser det it som de faktisk har hatt godt betalt for den elektriske biten allikevel, og mye av gassen de produserer omgjøres til elektrisitet. Så det er nok ikke så mørkt på den italienske biten likevel.
Gjerne arrester meg om jeg tar feil her, men fant flere som viste samme elektisitetprisen som jeg får opp i denne artikkelen gjennom året.
https://www.reuters.com/business/energy/italy-power-costs-stay-sky-high-despite-clean-energy-push-2024-09-20/
Gjerne arrester meg om jeg tar feil her, men fant flere som viste samme elektisitetprisen som jeg får opp i denne artikkelen gjennom året.
https://www.reuters.com/business/energy/italy-power-costs-stay-sky-high-despite-clean-energy-push-2024-09-20/
Blientotre
06.10.2024 kl 23:15
3386
Håper du har rett!
Jeg har egentlig ingen peiling på hvordan de gjør det.
Jeg har egentlig ingen peiling på hvordan de gjør det.
Jotun71
06.10.2024 kl 23:25
3400
hei, noen som vet hva som er kravet i den første voldgiftsaken som skal være ferdig i løpet av desember 2024?
TheLondonOiler
07.10.2024 kl 10:25
3228
Blientotre
07.10.2024 kl 11:21
3167
Det der er en annen sak som pågår etter drilling i Tilapia.
Saken i første voldsgift er omtrent 7.5mill$.
Saken i første voldsgift er omtrent 7.5mill$.
JobPeterson
07.10.2024 kl 13:31
3067
Vennligst slutt med å snakke tull. Vi får den første voldgiftsavgjørelsen om mindre enn 2 måneder. Hvis den er vellykket, vil alle hylle AC
futureistoday
07.10.2024 kl 13:53
3046
Ingen som vil hylle ac for og få betalt for oljen som er den første icc’en der mesteparten av summen allerede er fryst i motpartens (Etap) midler i Sveits. Men skulle derimot den neste icc og/eller Icsid som er den siste gå igjennom med tilnærmet full pott uten enorme bonuser/ utvanninger til ledelsen som tar fra oss aksjonærer . Ja da skulle en tro at det blir delt ut smiger og ære i gode porsjoner. Men før det skjer så har ikke ac særlig god tillit i markedet. Det reflekteres til de grader i kursen som også er nesten uten handel. Hadde det vært stor tro til ac og tillit til hans utførelser så skal jeg garantere det hadde vært mye mer omsetning i aksjen enn 50-500k rett etter annonsering av krav om 7 milliarder. Der aksjen såvidt har beveger seg mot nord i det hele. Aksjen skulle jo gått rett til værs med enorm omsetning på slike nyheter, men her går det like fort som og øse vann med sil. En ren refleksjon av hvor mye markedet stoler på ac, det er ikke det første luftslottet som skulle gjøre alle til millionærer…
Aldara
07.10.2024 kl 14:59
3020
Nei! Ikke jeg! Jeg har vært med i atskillige år og det er ikke stort AC har fått til ! Men å prate.. Ja se det, der er han en fullblods italiener på sitt beste!