ZENITH 2024

JobPeterson
ZENA 11.01.2024 kl 11:14 188782

Dette er en fortsettelse av forrige chat-forum.
Sia
12.11.2024 kl 15:43 2621

Hei Zeniths geni investor:-) Er det nå bunnen er, og det lønner seg å kjøpe, eller neste uke hvor det er enda lavere kurs?
Aqualight
12.11.2024 kl 15:31 2578

Hvornår og hvordan har ledelsen, sagt at der vil blive udbetalt noget til aktionærerne, hvis der kommer penge på bogen? I forbindelse med retssagerne…… Eller er det bare ønsketænkning?

Jeg har ikke kunne finde noget vedrørende dette!

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 12.11.2024 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
TheLondonOiler
12.11.2024 kl 12:07 2631

I’m not certain about the Norwegian market, but in general in the uk market there is not enough liquidity or volume to purchase stock at higher amounts on the open market, unless the broker buys little by little daily every day for the client. Directors are often subject to strict insider trading laws and company policies that limit when and how they can buy shares on the open market. placements offer a controlled environment, often timed to comply with these restrictions, where directors can participate without the risk of breaching insider trading rules. When directors purchase shares on the open market, they must disclose these transactions publicly, which can affect the stock price. Frequent open-market transactions might be viewed as signalling volatility, so companies sometimes restrict such activity to reduce speculative impacts on their stock. placements are usually intended for investors who are willing to hold shares for the long term, which aligns with the strategic interests of the company. Directors participating in placements show their commitment to the company’s long-term outlook, rather than making short-term open market trades. This signals to me that AC is happy to purchase a large amount of stock at these levels and hold for a profitable outcome, though he did this previously at a higher price the recent purchase a month or two before the arbitration results shows a likely favourable outcome.
futureistoday
12.11.2024 kl 11:47 2582

Hvorfor er det ingen i ledelsen som kjøper i det åpne markedet på disse nivåene? Meget rart at de kun alltid uten unntak kjøper i disse private emi’ene som ingen av aksjonærene får høre om eller har tilgang til. Og aldri handler på det åpne markedet…
Piltingsrud
12.11.2024 kl 10:52 2617

"we should theoretically avoid the need for additional litigation funding, as we're covering the majority of legal costs along the way. However, it’s likely there will be a success fee involved, so, to be cautious, let's estimate this at $10 million, leaving us with $115 million".
Stort sett alle kostnader til advokater er under no win no fee avtaler, så det du skriver er vel ikke riktig. Drittselskapet Zenith vil, som vanlig, ikke opplyse sine eiere om detaljene i avtalene de har inngått, men jeg regner med opp mot 1/3 av det Zenith evt. blir tilkjent går til advokatene. Det kan være avtalene er formulert slik at andelen som går til advokatene justeres med størrelsen på det Zenith evt. får tilkjent, men det får vi jo ikke vite av den italienske lommetyven. Det påløper nok en del løpende direkte kostnader til rettssakene/instansene som Zenith må dekke selv.
Redigert 12.11.2024 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
futureistoday
12.11.2024 kl 09:37 2638

Ja jeg er og har alltid vært klar over den fullstendige nedslaktingen av aksjen som har foregått over tid. Med store ting rett bak neste sving, det er vel den eneste årsaken til at det fremdeles er aksjonærer igjen her fra tidligere. Det helt store er rett rundt hjørnet, slik har det alltid vært her😅
Blientotre
12.11.2024 kl 08:00 2707

Ja, da forstår du hvor mye aksjen har tapt seg i verdi siden august 2022. Det er hva verdien var den gang.
Det er mange her som har holdt på aksjene sine fra den tiden - meg inkludert. Men nå har jeg snittet ned flere ganger.
futureistoday
12.11.2024 kl 07:47 2694

Fra dagens nivå opp til 2 kr så må aksjen stige 13 ganger verdien for og overstige 2 kr
Blientotre
11.11.2024 kl 23:21 2780

Da jeg begynte å kjøpe meg inn var kursen 1,4kr aksjen på det høyeste. Nå som ny emisjon har vannet aksjen på nytt - snakker vi vel at den kursen kanskje betyr over 2kr.

Så vi må over 2kr for å forsvare det mange handlet for, for mange år siden.
futureistoday
11.11.2024 kl 22:21 2821

However, the $125 million figure is one you’ve selected as an estimate. If we look to Rockhopper’s claim against Italy regarding the Ombrina Mare project, they initially sought €275 million and ultimately secured €190 million plus interest through arbitration – approximately 70% of the claimed amount, which is considerably higher than the 20% you suggested.

Her må du lese på hva du svarer på, det var jobpeterson som sa : Hvis vi vinner bare en fjerdedel av 500 mill USD så vil alle bli rike.

Og som også dine kalkulasjoner viser til så er vi heldige om vi får pengene igjen ved den summen. Du har heller ikke tatt hensyn til at ledelsen helt sikkert kommer til og grafse til seg store bonuser for *vel utført arbeide*

Så det var ikke jeg som foreslo den summen, jeg påpekte bare at ved det utfallet med 125 mill USD, som jobpeterson mente alle ville bli rike på, nemlig ikke vil gjøre alle rike. Faktisk så er det mange som ikke engang ville fått pengene sine tilbake.
Redigert 11.11.2024 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
MarketGunsling
11.11.2024 kl 19:34 2904

Futureistoday, you've raised an interesting question, and I addressed a similar discussion recently on the London forums, so I’ll take the opportunity to respond here. I trust JobPeterson won’t mind me stepping in.

If we were to win $125 million, the figure you suggested, we should theoretically avoid the need for additional litigation funding, as we're covering the majority of legal costs along the way. However, it’s likely there will be a success fee involved, so, to be cautious, let's estimate this at $10 million, leaving us with $115 million.

Following the approach taken by Rockhopper, as I mentioned in the London forum, we could potentially enter a monetisation agreement to secure approximately 66% of these funds within six months. This would bring us to around $76 million. With an approximate $20 million owed in bonds, we would then have $56 million remaining.

Currently, the directors own around 15.5% of the company, with 366.5 million shares in circulation. Should the warrants be exercised, this would increase to an additional 95 million shares, totalling 462 million shares overall. Consequently, the directors would hold approximately 84 million shares, or 18% of the company, rather than the 40–50% that has been suggested.

Converting $56 million into NOK results in approximately NOK 620 million. Divided by 462 million shares, this implies a price per share of 1.34 NOK, which represents an 8.5-fold increase on the current share price. This is indeed a respectable return, but as you noted, it definitely still fall short of being “riches” for those requiring a six-fold increase in share price just to recover their initial investment.

However, the $125 million figure is one you’ve selected as an estimate. If we look to Rockhopper’s claim against Italy regarding the Ombrina Mare project, they initially sought €275 million and ultimately secured €190 million plus interest through arbitration – approximately 70% of the claimed amount, which is considerably higher than the 20% you suggested.

If we apply a 70% success rate to Zenith’s $640 million claim, this could result in an award of $448 million. Subtracting $10 million in legal fees and $20 million in bonds leaves $418 million. Applying the 66% monetisation approach as above, this could bring us to $276 million, equivalent to NOK 3 billion, or a per-share price of 6.6 NOK. This would represent a 42-fold increase on the current share price, which would certainly generate a substantial return, even for those significantly below their original investment value.

Of course, all of this hinges on Zenith's success in arbitration, which remains uncertain. Nonetheless, based on these estimates, the value of the arbitration outcomes for Zenith could range between:

1. A negative $5-10 million, if all arbitrations are unsuccessful, resulting in a complete loss of legal costs.

2. A positive $56 million, providing an 8.5-fold increase on the current share price, assuming an award of 20% of the claimed amount, or the $125 million you suggested.

3. A positive $276 million, offering a 42-fold increase on the current share price, if we achieve the 70% value that Rockhopper attained in their claim.

Realistically, the final award amount will likely fall somewhere between points 2 and 3, though an unfavourable outcome could lead to the first scenario. Ultimately, we’ll have to wait to see how the process unfolds, but if the results are in our favour, the potential rewards could be significant for all Zenith investors, regardless of the price of their original investment.
Blientotre
11.11.2024 kl 18:48 2856

Helt enig med deg her.
Ledelsen har ikke lyktes med noe bortsett fra Italia - som er en ubetydelig inntjening som ikke hjelper for noe.

Nå har de kjørt flere emisjoner for å stjele til seg større andel av selskapet den dagen det muligens blir utbetalt utbytter for vunnet saker. Om de vinner selvfølgelig.

Om det blir utbytter og løftet kurs av vunnet saker - så blir det min siste tid som aksjonær. Aldri igjen kommer jeg til å bli værende i aksjen å tro på nye prosjekter.
Sia
11.11.2024 kl 18:17 2801

Zenith er et kjeltring sjappe det må du forstå, som har en ledelse ingen for tak i. Kjøpte en drøss med aksjer her også og det kun for å komme ut tidligere med lavere snitt. Det kommer aldri til å bli noe av noen ting her. Dette er min mening!
TheLondonOiler
11.11.2024 kl 16:06 2856

Futureistoday didn’t you purchase stock 2 weeks ago? I purchased more stock just now, I feel this is the last push down before the next leg up into arbitration results. Wish me luck.
futureistoday
11.11.2024 kl 13:44 2946

Siden du har utnevnt deg selv som en overlegen investor ovenfor meg, så må jeg spørre deg. Hvis de vinner en fjerdedel av beløpet. La oss si 125 mill dollar. Hvor mye sitter vi aksjonærer igjen med etter 1. en ny stor utvanning ved bruk av opsjoner (warrants) ca 45-50% er da eid av ledelsen 2. advokater er betalt. 3. alle lån, obligasjoner , gjeld er betalt. 4. noe som jeg nesten kan garantere er større bonuser til alle i ledelsen for flott utført arbeid.

Firmaet fremdeles ikke har noe produksjon foruten Italia som ikke er nok til og dekke lønninger engang.

Så kan vi ta i betraktning at de fleste aksjonærer her trenger en 6-7 dobling her om ikke mer bare for å gå i null. Så at vi alle skal bli svært rike så vil det si at vi skal opp til hva i aksjekurs?

Vil gjerne vite utregningen din på dette, dersom vi skulle få gjennomslag for 1/4 av kravene. Da jeg helt klart hverken har din teft eller forståelse av aksjeverden.

Helst detaljert
På forhånd takk.
JobPeterson
11.11.2024 kl 11:06 3030

Det er en veldig tåpelig uttalelse. Mener du virkelig at du ikke tror AC vil vinne noen andel av de 500 millioner dollar som er skyldt? Selv om vi bare vinner en fjerdedel av dette beløpet, vil alle som har investert bli svært rike
futureistoday
11.11.2024 kl 10:08 3074

Man kan vel ikke si at grunnen var manglende kapital, når ledelsen på ett tidspunkt annonserte hele 3 forskjellige avtaler i Kazakhstan på samme tid som de annonserte hvertfall 3 avtaler i usa. Hvis firmaet står i en finansiell situasjon som tilsier de ikke kan investere i ett felt, så skal man jammen være rimelig tett når mann annonserer potensielt oppkjøp av hele 6 felter nesten samtidig. Eller kan man kanskje si at ledelsen muligens ikke er best egnet til oppgaven hvis man faktisk annonserer slikt uten økonomi til og gjennomføre?
Barneskirenn
10.11.2024 kl 15:49 3254

Grunnen til at kazakhstan ikke ble noe av var nok manglende kapital/casflow. Slik jeg har forstått det fra andre hold.
Hvis tunisia ikke hadde skjært seg, hadde nok selskapet/AC stått sterkere i nye prosjekter.. Svært vanskelig å få til noe slik status har vært siste 1,5år..

Zenith har vel produsert ca 120.000+ tønner som de ikke har fått solgt? Det er alene ca. 100mnok.
Redigert 10.11.2024 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Sia
10.11.2024 kl 14:36 2022

Her er det rett ut ved et eventuelt grei erstatning. Ac kommer ikke til å få til noen verdens ting av betydning. Om han i det heletatt er interessert i noe annet enn emier å leve av. Disse 6 mrd nok i erstatning, kommer selvfølgelig ikke til å skje i mine øyne.
Herman*
10.11.2024 kl 13:17 2055

Fair enough, men tror du ikke AC og Co vil indirekte forsyne seg grovt av eventuelle erstatninger ut over de massive warrants de allerede har sikret seg? Jeg tror de i første runde må håpe at de får nok gjennomslag til å finansiere selskapet frem til mars/april, og 1 krone virker da for høyt. Det virker selvsagt ikke for høyt om de får betydelig gjennomslag i mars. Det som holder meg tilbake fra å investere er at vi ikke kjenner til motpartens argumenter, samt at jeg ikke klarer å se at selskapet har lykkes med noe som helst av betydning de siste 10 årene.
olje
10.11.2024 kl 10:14 2128

Jeg er dypt frustrert som mange andre her over at de gjentatte ganger informerer om saker som ikke inntreffer. Når det sagt så er kortversjonen min at jeg tror de kan gå høyt fremover på suksessfulle erstatninger og også på oppdateringer på oljesalg og oppstart av produksjon igjen på ett par små feltet i Tunisia. Jeg tror at de får gjennomført det oljesalget og gjenopptatt produksjon på ca 90 fat pr dag. Håper produksjon og salg av olje kommer først og så erstatning like etter. Det vil ta oss opp til rundt 1 krone (tror jeg) Da snakker jeg om det første kravet. Det som virkelig skal fete opp kontoen vår kommer første kvartal neste år. Kommer de noenlunde bra ut på den siste som kommer i 2026 så pensjonerer jeg meg men det gjenstår som sagt å se hvor dette ender.
Tony83
10.11.2024 kl 09:38 2091

This Lady of Aim has already made a false prediction on the date of judgement once! Just check out her post from 24.04.2024.
BMU
09.11.2024 kl 01:31 2299

I haw always wondered: Haw this people on twiter ore now X com to this conclusions or predictions because they give hope for a short time and weaken believe in the long run. Actually they cause more damage than good. My self I´m not concern about any more, I stick to my believe but I can see that actually many are and then it coms frustration , anger ,hate and movement from one extreme to another . Its thin line between love and hate this days.I haw been investigating in Zenith for almost for years but newer lost believe , therefore made sum times jokes to relies tension. I have to admit that Im starting to run out of them hopefully it will com to me with time, who knows maybe AC will com with sum thing substantial with time- thats even better, but we can't rush events, sum times time is insignificant if you belive.
Herman*
08.11.2024 kl 21:41 2343

Takk. Utover disse erstatningssakene, har du noe som helst tillit til AC og Zenith som et tradisjonelt olje og gass selskap? Hvis de lykkes med en eller flere av sine krav, tenker du at de bør utbetale pengene til aksjonærene og avvikle selskapet, eller satse videre?
olje
08.11.2024 kl 19:12 2365

ICC Arbitration for SLK against the Republic of Tunisia - ("ICC 2 Arbitration")
The Company has recently filed additional pleadings and supporting documents in connection with the ongoing ICC 2 Arbitration against the Republic of Tunisia.

Zenith's fully owned subsidiary, Canadian North Africa Oil and Gas Limited ("CNAOG") initiated ICC (International Chamber of Commerce) arbitration proceedings against the Republic of Tunisia, as announced in December 2023.

The originally claimed amount, US$85.8 million, has been increased to US$130 million following calculations performed by the Company's advisers, specifically Chapman, regarding the quantifiable damages sustained by CNAOG.

A decision, resulting in a possible award favourable to CNAOG, is expected to be made during the first quarter of 2025.
olje
08.11.2024 kl 19:11 2298

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder men her er det som virkelig gjelder første kvartal neste år. Altså 3 forskjellige krav vi venter på innen førstekvartal neste år. Den som jeg limer inn her i slutten på innlegget er en ikke så rent liten en på 130 mill dollar. Gå inn på hjemmesiden til Zenith og les meldingen fra 3 oktober. Der er en grei oppdatert melding på hva som kommer og når det kommer. Håper nå at det fortsetter med massevis av truseskvettere som selger seg ut, kjøpere er her som lurer i sivet inkludert undertegnede.
TheLondonOiler
08.11.2024 kl 10:21 2430

Indeed, nothing is certain, and it's wise to approach others' predictions with caution. She has accurately anticipated other outcomes, so we likely won’t have to wait long to see if her projection regarding the timing of the arbitration result proves accurate.
Barneskirenn
08.11.2024 kl 08:25 2481

We are hopeful that the outcome of the ICC 1 arbitration, due by the close of the year, will provide concrete confirmation of the validity of our position as we direct our efforts towards the much larger ICC 2 and ICSID arbitrations, due to be concluded in 2025 and 2026 respectively.”
Herman*
07.11.2024 kl 23:46 2575

Takk. Så da er det de minste sakene i q4/ q1, men når er det forventet svar i de sakene hvor selskapet har fremsatt de astronomiske kravene?
BMU
07.11.2024 kl 21:30 2635

I hope this ,,Lady of Aim``and here's prediction are based in wary trusty and reliable crystal ball. Personally I´m little bit of scepticism a round prediction on X. We try Predictions on crystal balls sum times a go in Zenith forum, it didn't turn quad well , we almost lost our balls (crystal ones)
Bottom line is : It´s wary hard to predict outcome of the events in weeks or months a head . People predicts the future, God ore universe decides. We call them unforeseen events.
Redigert 07.11.2024 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Aldara
07.11.2024 kl 16:02 2769

Rykte??? Rykte om et rykte?? :-D
JobPeterson
07.11.2024 kl 11:46 2853

Jeg tror ryktet gjelder slutten av november; jeg har aldri sett datoen 14. november.
Neso
07.11.2024 kl 11:14 2838

Det ryktes om store nyheter den 14. Nov. Noen som vet hva det gjelder?
Barneskirenn
07.11.2024 kl 08:35 2921

Herman*;

Update on Legal Claim against SMP
October 4, 2024

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Update on Legal Claim against SMP

Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to provide an update regarding the legal claim being brought before the Paris Commercial Court (the “Court”) by its fully owned subsidiary, Anglo African Oil & Gas Congo S.A.U ("AAOGC") against SMP Energies (hereafter "SMP", formerly Société de Maintenance Pétrolière - SMP) the rig contractor that performed drilling services in wells TLP-103 and TLP-103C of the Tilapia oilfield during 2018-2019.

On February 17, 2023, Zenith announced that it had increased the claimed amount for SMP's failures during drilling activities to US$9 million in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, to begin production activities from the Tilapia oilfield.

The Company believes that the Claim launched by AAOGC has merit because of the significant evidence collected at the time to substantiate its position. AAOGC has since intensified its legal activities in support of the Claim by commissioning third-party expert reports.

As announced on July 3, 2023, the Court rejected SMP’s request for a stay of proceedings in France due to new proceedings having been initiated in the Republic of Congo, stating that SMP's request contained "all the characteristics of a dilatory request", and ordered SMP to pay an amount of EUR 30,000 to AAOGC as procedural costs (the “Procedural Costs”).

SMP unsuccessfully appealed the decision of the Court. As a result, the Company is pleased to confirm that the Paris Court of Appeal upheld the decision of the Paris Commercial Court and that AAOGC has now received payment in the amount of approximately EUR 30,000.

The Company has appointed Charles Russell Speechlys as new legal counsel before the Court in connection with the legal claim against SMP. The final submission for court pleadings is expected to take place on October 25, 2024.

The final pleadings of the case, resulting in a potential positive ruling in favour of AAOGC by the Court, are expected to now take place on or around March 2025.

Andrea Cattaneo, Chief Executive of Zenith, commented:

“We are pleased by the decision of the Appeal Court, confirming the dilatory conduct of SMP who has made every effort to delay and protract legal proceedings to the detriment of AAOGC.

The Company will now proceed in presenting its final submissions with the aid of expert technical consultants to maximise the possibilities of a favourable decision that will compensate AAOGC for the very significant commercial damages it has suffered because of failures ascribable to SMP.”
Aldara
07.11.2024 kl 05:22 2988

Sikkert en balansert risiko for å tro at noen kommer til å "dumpe" litt større...og så ligger de litt lengre ned og samler. Ikke mye å tjene på dette selvsagt men gir kan hende bittelitt spenning i en ellers gørrtrist og kjedelig Zenverden..
Blientotre
06.11.2024 kl 21:16 3071

Jeg er så absolutt ikke utenfor.
Jeg eier 1,15 millioner aksjer, dog som jeg ser hver dag taper seg i verdi.

Kommer ikke til å selge dem før alle saker er avgjort.
Det forundrer meg de som legger ut sånn type 100.000 aksjer for salg til de prisene som er for tiden. For meg er det uforståelig at de tar en sjanse på å kvitte seg med aksjene for den prisen når vi nå vet det er veldig nært en mulig stor rakett.
Herman*
06.11.2024 kl 21:15 3038

I have asked this before, but I don't think I have received an answer from anyone. What happened to the legal case between the subsidiary in Congo and the drill operator. I belive they took legal action in Paris many years ago, but I have failed to pick up what happened. And furthermore, what happened to the 5+ million that they have outstanding from the authorities in Congo? This amount was supposed to be undisputed. Did Congo pay up?