Billyjojimbob
14.11.2024 kl 09:37
2494
Aldara skrev Volum?
Det er i starten de feteste % kommer👍pang nye 21,67,kort applaus.🇧🇻😁
Aldara
14.11.2024 kl 10:13
2411
Jaa... Det stopper opp som alltid... Og skulle kursen fortsette å stige--ja da blir jeg forundret!! Meget sådan!
futureistoday
14.11.2024 kl 10:29
2380
Det er ikke utenkelig at kursen vil gå opp nå de neste dager eller uker frem til svaret på første icc foreligger. Da ved ett positivt utfall så kan det gi en utbetaling på ca 100-120 mill nok kr som er mellom 150-180% mer enn markedsverdi på zenith pr nå.
Denne icc’en dreier seg i all hovedsak om betaling for olje som er som er solgt men ikke utbetalt til zenith. En stor andel av kravet er allerede tatt beslag i på sveitsiske kontoer til Etap. Sannsynligheten for en ren seier i denne saken med de opplysninger som jeg har klart og finne tilsier en 100% seier i zenith’s favør.
Så håper jeg at det vil gi en endring i Tunisia der de imøtekommer zenith i sine andre krav, og muligens en atferdsendring der de gir tilbake feltene til zenith i tillegg til en oppreisning for skader og tap som er forvoldt. Jeg ser ikke for meg at Tunisia har finansiell kapasitet til og betale ut slike beløp som kreves og da vil dette være en alternativ løsning som alle parter kan være med på. Ett annet alternativ er og tilbakeføre feltene til zenith, og la de få full utbetaling uten royalties til staten i enn viss periode for og dekke inn forvoldt tap. Tunisia har ikke råd til og la en dom henge over seg av internasjonal rett, da de mister tilgang til bevilgninger fra feks IMF i tillegg til handelsavtaler som kan stoppe opp som ett resultat av en dom.
MEN det gjenstår og se hva Tunisia har til forsvar, som vi alle vet så får vi ikke høre noe som er negativt fra ledelsen i zenith. Så det kan være noen spøkelser i skapet…
Denne icc’en dreier seg i all hovedsak om betaling for olje som er som er solgt men ikke utbetalt til zenith. En stor andel av kravet er allerede tatt beslag i på sveitsiske kontoer til Etap. Sannsynligheten for en ren seier i denne saken med de opplysninger som jeg har klart og finne tilsier en 100% seier i zenith’s favør.
Så håper jeg at det vil gi en endring i Tunisia der de imøtekommer zenith i sine andre krav, og muligens en atferdsendring der de gir tilbake feltene til zenith i tillegg til en oppreisning for skader og tap som er forvoldt. Jeg ser ikke for meg at Tunisia har finansiell kapasitet til og betale ut slike beløp som kreves og da vil dette være en alternativ løsning som alle parter kan være med på. Ett annet alternativ er og tilbakeføre feltene til zenith, og la de få full utbetaling uten royalties til staten i enn viss periode for og dekke inn forvoldt tap. Tunisia har ikke råd til og la en dom henge over seg av internasjonal rett, da de mister tilgang til bevilgninger fra feks IMF i tillegg til handelsavtaler som kan stoppe opp som ett resultat av en dom.
MEN det gjenstår og se hva Tunisia har til forsvar, som vi alle vet så får vi ikke høre noe som er negativt fra ledelsen i zenith. Så det kan være noen spøkelser i skapet…
jantt
14.11.2024 kl 10:49
2342
Billyjojimbob skrev Det er i starten de feteste % kommer👍pang nye 21,67,kort applaus.🇧🇻😁
Stigning ved at være væk. Som det plejer .............
Billyjojimbob
14.11.2024 kl 10:57
2317
Kjøpersiden buller seg opp,ingen vil ødelegge snittet👍fortsatt i pluss.,merker du ikke den økte optimismen før news?
Barneskirenn
14.11.2024 kl 11:54
2256
Det jeg syntes er rart, er at summen for dette kravet er så lavt. De hadde ca. 120.000 boed på lager før produksjon ble stoppet.. Vil si en verdi på det tidspunktet til over 100mill (høyere oljepris). Er det bare deler av dette som er med det første kravet..?
futureistoday
14.11.2024 kl 20:32
2058
Hei, kan du henvise til hvilken rns det står at de hadde ca 120.000 boed på lager ved produksjonsstopp?
På forhånd takk
På forhånd takk
Barneskirenn
15.11.2024 kl 07:35
1890
Les rapport fra 2022 kanskje. Husker ikke. Og det riktige tallet var 118.000, mener jeg å huske.
Sia
15.11.2024 kl 08:28
1838
Kan det være at det er forskjellige krav, da vi var med i flere lisenser? Ezza, SLK, Rob 1 og Elbibane?
X-43 scramjet
15.11.2024 kl 10:07
1740
Veldig nære nå utfall rettssaken. Liten sum men kan fort doble Zena kursen
Aldara
15.11.2024 kl 12:11
1662
Vi burde definitivt!! holde oss over skarve,lusne 20 øre!! Hvis ikke: SVAKHET!
Aldara
15.11.2024 kl 12:24
1642
Nedgang igjen!! Samme gamle drittmønstert!! Samme som for maaaaaaange år tilbake. Vil skjebnen og en råtten italiener at dette skal gå rett til Helvete??
futureistoday
15.11.2024 kl 14:33
1563
Kan det være du blander med det annonserte oljesalget de meldte. Der det ikke ble solgt innen tiden som var annonsert og bare halvparten ble solgt en tid etterpå, den siste halvdelen hørte vi vel aldri mer om?
Billyjojimbob
15.11.2024 kl 15:07
1521
Du vet helt sikkert at oppgangen kommer på substansielle nyheter ikke på blå røk,det er kjøpersiden som bestemmer,ikke,brønnpisser.com
X-43 scramjet
16.11.2024 kl 06:58
1358
Zena kommer den. Flere erstatninger på vei. Kan endelig gi noe tilbake til oss aksjonærer
Barneskirenn
16.11.2024 kl 11:24
1261
Fant!
Audited report 2022;
As of 31. march 2022 116.391 barrels of crude oil that has been produced but not yet sold in Tunisia.
31. march 2023: 116.391 barrels
31. march 2024: 9.899 barrels
Audited report 2022;
As of 31. march 2022 116.391 barrels of crude oil that has been produced but not yet sold in Tunisia.
31. march 2023: 116.391 barrels
31. march 2024: 9.899 barrels
Redigert 16.11.2024 kl 11:28
Du må logge inn for å svare
BMU
16.11.2024 kl 20:45
1138
I totally agree with you what you hav mention I this post.When is question about last sentence,I thot about it my self. We don't know what Tunisia haw one defence.
But (I will use the same word as you ,,MEN) - Can Tunisian government afford to haw henging around they neck this court case for years when they have appled for international loen?. This will weaken their internal credibility. So hopefully it will speed opp process as well.
-When they are the matter regarding the new shares bought by the Zenith directors I understand them.
The company that does not own a large percentage of its own shares risks being bought by others who see the potential for large incomes in the nere future. I expect that BOD owns enough shares now to hinder a takeover by a third party. Because you cannot risk trusting small shareholders who will not sell even with a 50% profit and the company will be delisted from the stock exchange. The loss will have been greater than the gain. These are facts that I have experienced a couple of times in the stock market.
But (I will use the same word as you ,,MEN) - Can Tunisian government afford to haw henging around they neck this court case for years when they have appled for international loen?. This will weaken their internal credibility. So hopefully it will speed opp process as well.
-When they are the matter regarding the new shares bought by the Zenith directors I understand them.
The company that does not own a large percentage of its own shares risks being bought by others who see the potential for large incomes in the nere future. I expect that BOD owns enough shares now to hinder a takeover by a third party. Because you cannot risk trusting small shareholders who will not sell even with a 50% profit and the company will be delisted from the stock exchange. The loss will have been greater than the gain. These are facts that I have experienced a couple of times in the stock market.
Redigert 16.11.2024 kl 23:58
Sia
I går kl 16:05
783
Og i kjent Zen stil , så hører vi ikke noe om hvordan det går med produksjonen på Rob og El bibane. Faens dritt sjappe!
futureistoday
I går kl 17:15
730
Det er vel det zenith kan best, la være og oppdatere markedet på faktiske forhold etter de annonserer noe som *sannsynligvis skal skje men aldri skjer*… i tillegg til og ikke svare aksjonærene sine. Ledelsen oppfører seg som om det er en familiebedrift som kun de selv har noe de skal ha sagt og alle andre er ubetydelige.
Nå skal vi ifølge ladyofaim på x, ha svar på første icc innen 9 arbeidsdager. Og iflg zenith selv innen året.
Blir spennende og se om det blir noe av det eller det også bare stille går over til nyttår uten nyheter
Nå skal vi ifølge ladyofaim på x, ha svar på første icc innen 9 arbeidsdager. Og iflg zenith selv innen året.
Blir spennende og se om det blir noe av det eller det også bare stille går over til nyttår uten nyheter
Redigert i går kl 17:16
jantt
I går kl 17:17
723
skulle der ikke også være kommet noget update i slut oktober ? Vi hører dog aldrig noget fra dem
tsu for all
I går kl 19:46
618
det er snart familie bedrift pga di nye aksjer og oppsjon på kjøp av flere aksjer = 100 % kontroll på alt, adm og styre
Barneskirenn
I dag kl 08:15
429
Samt oljeløftingen innen slutten av oktober på 11.500 tønner som er på lager. Ref. melding fra 12.aug.
Aldara
I dag kl 12:18
318
Traurige greier det her! Jeg var borte fra aksjen en stund og dessverre gått inn påny men dette her tærer på allerede..
Dere som har vært inne hele veien...Hvordan har dere klart å sitte stille i dette italienskvridde, kanadiske, intetgivende og tause nullfirmaet?
Dere som har vært inne hele veien...Hvordan har dere klart å sitte stille i dette italienskvridde, kanadiske, intetgivende og tause nullfirmaet?
TheLondonOiler
I dag kl 15:08
222
There are 11 days remaining until the end of the month to determine whether Lady of Aim's prediction is accurate. If she is incorrect, I will disregard her statements going forward. However, if she proves to be correct, I will acknowledge her accuracy and pay closer attention to her future predictions. Either way, the company has explicitly stated that the results will be announced by the end of the year, which is now only a month away.
BMU
I dag kl 19:13
84
If Lady of Aim´s is accurate, then I will throw a way my crystal bolls and newer predict any thing about the future in investment: But I will be glad if she is accurate ,ironically.
-Weyt a minit, I'm not going to throw may crystal ball´s. I predicted two or three years ago in Zena forum thet Gas can go green ( nobody gave damn about it) and now is in the verge of happening, if it diden´t already happened.
I´m proud of my crystall boll´s predictions. Nobody is 100% right or wrong. I can proudly say: Lady of aim´s your crystal boll are nothing compare to mine.
-Weyt a minit, I'm not going to throw may crystal ball´s. I predicted two or three years ago in Zena forum thet Gas can go green ( nobody gave damn about it) and now is in the verge of happening, if it diden´t already happened.
I´m proud of my crystall boll´s predictions. Nobody is 100% right or wrong. I can proudly say: Lady of aim´s your crystal boll are nothing compare to mine.
Redigert i dag kl 21:18