futureistoday
06.12.2024 kl 09:16
2053
Triggere som kan gjøre zenith fra taper til vinner ila kort tid er:
1.Første icc, der det er gjort beslag i en større del av pengene fra etap’s konto i Sveits. Forventes svar i inneværende måned.
2. Icc nr 2 som skal være avgjort i starten av 2025, la oss si 1 kvartal. Der er det en betydelig sum som er lagt ned som krav, rundt 1,5 milliard om jeg husker korrekt.
3. saken mot smp energien som skal være avgjort innen månedsslutt mars 2025, altså første kvartal 2025. Rundt 100 mill NOK som er krevd der.
De har også nevnt flere prosjekter i Italia de vil igangsette osv, men jeg har personlig liten tiltro til at de får til noe som helst av det. Jeg satser selv på at de vinner sakene, forhåpentligvis betaler ut ett utbytte og så selger selskapet eller at hele styret pensjonerer seg eller blir byttet ut.
1.Første icc, der det er gjort beslag i en større del av pengene fra etap’s konto i Sveits. Forventes svar i inneværende måned.
2. Icc nr 2 som skal være avgjort i starten av 2025, la oss si 1 kvartal. Der er det en betydelig sum som er lagt ned som krav, rundt 1,5 milliard om jeg husker korrekt.
3. saken mot smp energien som skal være avgjort innen månedsslutt mars 2025, altså første kvartal 2025. Rundt 100 mill NOK som er krevd der.
De har også nevnt flere prosjekter i Italia de vil igangsette osv, men jeg har personlig liten tiltro til at de får til noe som helst av det. Jeg satser selv på at de vinner sakene, forhåpentligvis betaler ut ett utbytte og så selger selskapet eller at hele styret pensjonerer seg eller blir byttet ut.
Aldara
06.12.2024 kl 09:09
2055
Ærlig talt folkens---Se på det drittnivået vi er på da! Skal ikke mye for å heve oss opp herfra!
Blientotre
06.12.2024 kl 07:51
2111
Nei, der er jeg ikke enig med deg.
Neste sak skal avgjøres innen Q1 på det nye året.
Mesteparten av pengene for erstatning av første sak har de gjort beslag av og lagt på en tilgjengelig konto om de skal vinne.
Fra nå og til april vil de ha en god inntjening av gassen i Italia.
Neste sak skal avgjøres innen Q1 på det nye året.
Mesteparten av pengene for erstatning av første sak har de gjort beslag av og lagt på en tilgjengelig konto om de skal vinne.
Fra nå og til april vil de ha en god inntjening av gassen i Italia.
Redigert 06.12.2024 kl 07:59
Du må logge inn for å svare
Mdg1
06.12.2024 kl 06:57
2146
Det vil uansett ta mange år før de går i pluss, så man kan val forvente et par emisjoner til. Så skal det ofte litt til at de når målsetninger 10 år frem i tid da disse alltid er av det optimistiske slaget. Men de er helt sikkert en het oppkjøpskandidat noen år frem i tid om alt går som de håper
Blientotre
06.12.2024 kl 01:00
2184
Om vi vinner første sak så kommer markedet til å høyne troen på seier i de neste sakene. Erstatningen de tilsammen saksøker for er opp 70(!) ganger fra dagens markedspris!
Da er jeg ganske sikker på at 0.3NOK er langt fra hvor markedet kommer til å ta sjansen på å komme seg inn i av bare forventninger!
70 ganger opp fra dagens verdi gir 13,4kr pr aksje.
Etter første sak kommer det inn kapital til å endelig kunne starte
å se etter nye prosjekter/felt for å bygge videre en økende kapital.
Om du ser teamet som er hentet inn for å forsvare Zenith i disse voldsgiftssakene så forstår du de mener alvår.
De får ikke hentet inn de til å kjøre saken sin om de ikke føler seg sikre på at de vil vinne. De vet bedre enn oss at om denne saken blir et tap så er Zenith historie. Og det kommer aldri til å kunne få betalt for all den jobben som blir lagt ned. Tror du de er så dum at de tar den sjansen uten å ha lest seg opp på saken og sjansene for seier?
AC og kompanjong har nylig gått inn med 30-40 millioner fra egen pengebok for å kunne holde liv i selskapet da de kjøpte nye aksjer. Hadde de vært i tvil så hadde heller ikke dem gått inn med egne penger. Det var selvfølgelig trist for oss aksjeeiere - da vår beholdning ble lavere verdt. Muligens kyniskt fra lederne for å skaffe seg større andel av kaka når den kommer på bordet - men muligens nødvendig for å kunne holde selskapet i gang til første sak er avgjort. Det vil vi nok aldri få svar på.
Da er jeg ganske sikker på at 0.3NOK er langt fra hvor markedet kommer til å ta sjansen på å komme seg inn i av bare forventninger!
70 ganger opp fra dagens verdi gir 13,4kr pr aksje.
Etter første sak kommer det inn kapital til å endelig kunne starte
å se etter nye prosjekter/felt for å bygge videre en økende kapital.
Om du ser teamet som er hentet inn for å forsvare Zenith i disse voldsgiftssakene så forstår du de mener alvår.
De får ikke hentet inn de til å kjøre saken sin om de ikke føler seg sikre på at de vil vinne. De vet bedre enn oss at om denne saken blir et tap så er Zenith historie. Og det kommer aldri til å kunne få betalt for all den jobben som blir lagt ned. Tror du de er så dum at de tar den sjansen uten å ha lest seg opp på saken og sjansene for seier?
AC og kompanjong har nylig gått inn med 30-40 millioner fra egen pengebok for å kunne holde liv i selskapet da de kjøpte nye aksjer. Hadde de vært i tvil så hadde heller ikke dem gått inn med egne penger. Det var selvfølgelig trist for oss aksjeeiere - da vår beholdning ble lavere verdt. Muligens kyniskt fra lederne for å skaffe seg større andel av kaka når den kommer på bordet - men muligens nødvendig for å kunne holde selskapet i gang til første sak er avgjort. Det vil vi nok aldri få svar på.
Redigert 06.12.2024 kl 01:34
TheLondonOiler
05.12.2024 kl 19:15
2179
Given our current market capitalization of $4 million, are you suggesting that a $10 million arbitration win would only result in a price increase to 0.3, when we are already hovering around 0.2? Could you explain the reasoning behind this assessment?
Tony83
05.12.2024 kl 16:45
2192
Why not? I think the ceiling with the positive decision in case NO 1 is still only around 0.3NOK. And what if the decision is postponed (like several times in EAM case)? What if the decision is negative (like in EAM case)? Why is it so uncomprehensible to you?
TheLondonOiler
05.12.2024 kl 16:01
2239
Very risky game the company could also go into a trading halt before the news and give traders no chance to buy back in before the news which is within 3 weeks realistically.
Aldara
05.12.2024 kl 13:12
2308
Ja, savner litt god gammeldags FOMO! Lenge siden nå....
Men det burde i aller høyeste grad komme snart!!
Men det burde i aller høyeste grad komme snart!!
Redigert 05.12.2024 kl 13:12
Blientotre
05.12.2024 kl 12:15
2334
Mdg1 skrev Hva er det du VET som ikke jeg vet?
Merkelig spørsmål, den må du nok formulere andre veien.
Jeg vet ikke hva du vet?
Men jeg vet at det er meldt om svar på første voldgiftssak nå i løpet av denne måneden - utfallet av et positivt utfall der kommer til å forandre selskapet på børsen.
Jeg vet ikke hva du vet?
Men jeg vet at det er meldt om svar på første voldgiftssak nå i løpet av denne måneden - utfallet av et positivt utfall der kommer til å forandre selskapet på børsen.
Sia
05.12.2024 kl 12:06
2274
Husker godt draget julen 2020:-) Fra 0,30 til 1,8 kr:-) Det hadde vi virkelig trengt:-)
BMU
05.12.2024 kl 12:04
2253
Well isn't that all of us we do, at least most of us, I called soul development when is bad day for ego, consciously or unconsciously liked or not man have do go through it, hopefully it will came out better person out of it
Redigert 05.12.2024 kl 12:32
Blientotre
05.12.2024 kl 11:56
2269
Derfor er det så ufattelig uforstående for meg at folk i det hele tatt legger ut aksjer på disse nivåene.
Trader for noen skarve tusenlapper - når vi nå vet det kan bli en kraftig rekyl oppover innen kort tid.
Trader for noen skarve tusenlapper - når vi nå vet det kan bli en kraftig rekyl oppover innen kort tid.
futureistoday
05.12.2024 kl 11:49
1263
Pr nå så ligger det 700k aksjer opp til 0,40. Så hvis det hadde kommet melding med positivt utfall så hadde sikringen gått hos Oslo børs på noen tusenlapper 😂 nytter ikke og finne aksjer på dette nivået etterpå skulle det skjedd
futureistoday
05.12.2024 kl 11:45
1262
Her treffer du, hver gang det er noen som biter litt på kjøpssiden så forsvinner ordren. Dette er en som ønsker og holde prisen og nappe det som faller på andre siden. Nå er vi nærmere svar på første icc en noengang, ingen av oss som hsr sittet i årevis som selger nå vil jeg tro.
Blientotre
05.12.2024 kl 11:32
1195
Vil det nå lykkes med voldgiftssaker og kapital til nye felter og prosjekter - så tror jeg nok de kan angre seg for å solgt for under 0.2.
Ser vi at aksjen går opp over kronen og mer så er vi tjent med antall aksjer.
Ser vi at aksjen går opp over kronen og mer så er vi tjent med antall aksjer.
Aldara
05.12.2024 kl 11:31
1104
Ser dere ikke spillet?
De 800k som ligger på 0,193 skal liksom fungere som "vegg" - motstand for å få folk til å selge.
De/n samme aktøren/e som har aksjer i "sperren" ligger selvsagt lenger ned og tar imot drysset av aksjer!
At folk ikke skjønner......
Skulle en aktør virkelig kvitte seg med mange aksjer ville de ikke synliggjort alle aksjene samtidig!
De 800k som ligger på 0,193 skal liksom fungere som "vegg" - motstand for å få folk til å selge.
De/n samme aktøren/e som har aksjer i "sperren" ligger selvsagt lenger ned og tar imot drysset av aksjer!
At folk ikke skjønner......
Skulle en aktør virkelig kvitte seg med mange aksjer ville de ikke synliggjort alle aksjene samtidig!
Mr Ukjent
05.12.2024 kl 11:22
1072
De skal sikkert selges igjen til 0.185, det er fremdeles for mange aksjer i et så lite selskap :-(
Blientotre
05.12.2024 kl 11:12
1065
Det tar seg opp med interesse for å komme seg inn nå.
940.000 aksjer på kjøp fra 0.18.
940.000 aksjer på kjøp fra 0.18.
Aldara
05.12.2024 kl 10:40
1083
London.. U may be 100 pct certain this will be published by AC if the outcome is positive! In fact 110 percent :-D
TheLondonOiler
04.12.2024 kl 22:08
1229
I hope the arbitration result will be announced soon. I’m curious to know whether the outcome will be published publicly on a website or if we will only learn about it through an official statement from Zenith.
Sia
03.12.2024 kl 15:53
1416
Saksøkerne inngir merknader til anmodningen om å behandle innvendingene mot jurisdiksjon som et innledende spørsmål.
Kanskje denne er bedere:-)
Kanskje denne er bedere:-)
Sia
03.12.2024 kl 15:48
1397
Aldara skrev Noen som tør å prøve å gjengi dette på norsk?
Zenith legger inn kommentarer til forespørselen å behandle innsigelsene mot jurisdiksjon som et foreløpig spørsmål
Hilsen google:-)
Hilsen google:-)
Blientotre
03.12.2024 kl 13:35
1502
https://icsid.worldbank.org/cases/case-database/case-detail?CaseNo=ARB/23/18
November 29, 2024 - The Claimants files observations on the request to address the objections to jurisdiction as a preliminary question.
November 29, 2024 - The Claimants files observations on the request to address the objections to jurisdiction as a preliminary question.
BMU
03.12.2024 kl 11:34
1549
The best is not to predict any thing, If is the feeling of calm and balanced in you after turbulent times and bumpy road , then when things happened .
futureistoday
02.12.2024 kl 18:39
1767
Nå mener Twitter dama at det skal være rett rundt hjørnet med første sak. Så får vi se om det er noe hold i nærmeste fremtid
https://x.com/ladyofaim/status/1863589477895028962?s=46&t=dqA2zpUYHqTEn93WiCEgyA
https://x.com/ladyofaim/status/1863589477895028962?s=46&t=dqA2zpUYHqTEn93WiCEgyA
Redigert 02.12.2024 kl 18:39
BMU
01.12.2024 kl 17:06
2012
- There is no such thing as feilier .We should newer underestimate failures and unlaky events its then when we learn, we don’t learn nothing from the success .
-Bad day for ego is great day for soul.,Beauty in struggling ugliness in success
-Bad day for ego is great day for soul.,Beauty in struggling ugliness in success
Redigert 01.12.2024 kl 17:07
JobPeterson
01.12.2024 kl 16:07
2008
Jeg er enig, vi må gi AC kreditt for hans iherdige innsats for å gjøre dette selskapet til en suksess. Vi har hatt mye uflaks og mange tilbakeslag, hovedsakelig på grunn av myndigheter og korrupte representanter. Hvis vi derimot vinner den første voldgiftssaken, vil det legge til rette for å bygge opp selskapet nesten umiddelbart. Vi har bare en måned igjen å vente, eller, hvis den Twitter-damen har rett, kan det skje når som helst nå. Selv de som tidligere har vært negative til Zenith Energy ser ut til å tro at aksjekursen vil stige.
Blientotre
01.12.2024 kl 13:41
2046
Aldara skrev Mi 2! Men når tror du raketten starter motorene?
Den dagen første sak forhåpentligvis gir et positivt svar.
En ting er de enorme pengene som kan bli gitt oss - men så vil det også bli god kapital til å begynne å få i gang nye prosjekter.
Det vil bli en snøball som bare ruller seg større.
Dessverre har ikke AC lyktes stort med prosjektene sine de siste årene - men med en enormt kapital for å komme i gang så tror jeg vi er inne i en ny periode der det vil lykkes.
AC er juridisk og en dyktig mann på kontoret - og nå får de forhåpentligvis kapital til å kunne leie inn ekspertise for å komme i gang med felt. Se bare på ekspertisen som er hentet inn for å hjelpe med voldsgiftsakene.
En ting er de enorme pengene som kan bli gitt oss - men så vil det også bli god kapital til å begynne å få i gang nye prosjekter.
Det vil bli en snøball som bare ruller seg større.
Dessverre har ikke AC lyktes stort med prosjektene sine de siste årene - men med en enormt kapital for å komme i gang så tror jeg vi er inne i en ny periode der det vil lykkes.
AC er juridisk og en dyktig mann på kontoret - og nå får de forhåpentligvis kapital til å kunne leie inn ekspertise for å komme i gang med felt. Se bare på ekspertisen som er hentet inn for å hjelpe med voldsgiftsakene.
Redigert 01.12.2024 kl 13:48
Blientotre
30.11.2024 kl 18:32
2207
Vel, det vet vi den dagen saken er avgjort.
Personlig sitter jeg med veldig stor optimisme om dagen - og tror vi snart vil se en rakett.
Personlig sitter jeg med veldig stor optimisme om dagen - og tror vi snart vil se en rakett.
Aldara
29.11.2024 kl 12:49
2412
Han mener kommende kjøpspress.. Aksjen er jo på sterkeste Black Friday avslag for tiden! Synd ikke flere ser det!!
Sia
29.11.2024 kl 12:35
2414
Kjøps press? Omsatt for 19 500 nok. En handel på over 3 timer kaller ikke jeg kjøps press:-)
JobPeterson
29.11.2024 kl 12:17
2399
ICSID refererer til den tredje saken i USA. Den første og andre voldgiftssaken finner sted i Paris. Årsaken til at aksjekursen ikke har falt på grunn av utvanning, er at styremedlemmene kjøpte en betydelig mengde av aksjene og har til hensikt å holde på dem uten å selge noen aksjer. Det er også et kjøpspress i påvente av resultatet fra den første voldgiftssaken, som forventes å komme mellom nå og slutten av året.