ZENITH 2024

JobPeterson
ZENA 11.01.2024 kl 11:14 196749

Dette er en fortsettelse av forrige chat-forum.
Blientotre
I dag kl 09:31 1158

I en tidligere melding ble det antydet ja.
AC er største aksjonær - så det tror jeg nok vi kan stole på.
Redigert i dag kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Aldara
I dag kl 09:37 1165

Men det å stole på at AC lover 20gangeren,30gangeren osv.... Hvor mye kan vi stole på det??
Det er ikke mye han har nevnt tidligere som er blitt innfridd men vedr lov/rett....Jeg vet ikke helt?
Mulig han heretter burde jakte andre jaktmarkeder enn olje!
Blientotre
I dag kl 09:39 1158

Han snakker jo ut fra perspektiv.
Om alt klaffer så har han nok rett.

Det hadde han også ved tidligere uttaler - men han feilet på gjennomføring.
Aldara
I dag kl 09:54 1106

Disse fandens sperrene som lages her nå.
På 30 og 32 øre igår og nå på 34,6 øre...
Er det ACs venner som lemper ut med grei fortjeneste fra 19øre(eller deromkring?)
Den siste emien er så falsk og simpel at det er vel bare på OB slikt går an!!

JobPeterson
I dag kl 10:13 1084

https://x.com/ladyofaim/status/1870033833883558322?s=46

Intriguing development: Tunisian authorities approached for a resolution on the outstanding $600 million. They want to settle out of court. @zenithenergyltd @zakmir @ZaksTradersCafe @LondonSouthEast @Finansavisen @BrokermanDaniel

https://x.com/ladyofaim/status/1870034008521793890?s=46

Their proposal of $120 million, spread over eight years in installments, was unequivocally dismissed. However, after losing the first arbitration the pressure is on them to come to save money with an amicable settlement. Stay tuned...🚀#zenithenergy
JobPeterson
I dag kl 10:17 1086

Ifølge "Lady of Aim" har den tunisiske regjeringen tatt kontakt med Zenith for å forhandle frem et forlik utenfor retten i saken om de 600 millioner dollarene. Dette tyder på at regjeringen erkjenner en svak sak og ønsker å unngå kostnadene og usikkerheten knyttet til et juridisk tap. Et raskt forlik kan representere en betydelig fordel for selskapet. Spørsmålet er nå: Hva bør vi kreve for å maksimere denne muligheten?
JobPeterson
I dag kl 10:18 1075

Jeg planlegger å kjøpe aksjer på London-markedet fordi de er 15 % billigere der enn på det norske markedet. Ta en titt på prisen deres.
elnomi
I dag kl 10:21 1165

Hva bør vi kreve for å maksimere denne muligheten?

Jeg tenker at ZENA kan akseptere et forlik et sted mellom 250 millioner USD til 400 millioner USD . Kanskje nærmere +300 millioner USD
elnomi
I dag kl 10:34 1114

Hentet fra et annet formum. Dette kan virkelig bli stort og kursen er fortsatt helt nede i kjelleren.
https://x.com/ladyofaim/status/1870033833883558322?s=46

Spennende utvikling: Tunisiske myndigheter henvendte seg for en resolusjon om de utestående 600 millioner dollar. De ønsker å forlike seg utenfor retten. @zenithenergyltd @zakmir @ZaksTradersCafe @LondonSouthEast @Finansavisen @BrokermanDaniel
Aldara
I dag kl 10:41 1202

Da kan det komme en raskere løsning! Dette er jo ikke noe annet enn særs positivt! Hmmmm....
Men det må bekreftes fra annet hold også!
Redigert i dag kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Aldara
I dag kl 10:59 1249

Nå må vi dra på så vi ikke får dobbelt topp på 0,38 i chartet!!
TheLondonOiler
I dag kl 11:03 1233

What’s the equivalent share price when we win $500 million ?
Theo19
I dag kl 11:27 1124

Mye drømmer her nå.Hvorfor ligger kursen på 0,35-0,38 da.
TheLondonOiler
I dag kl 11:33 1082

Fundam1talist skrev 15,8kr
15.8kr and the price right now is 0.35kr? that's ridiculous! I brought more shares on Oslo and on the LSE as it's slightly cheaper.
Mdg1
I dag kl 11:33 1082

Det er vel fordi volumet enda ikke er kommet. Fortsatt ikke mange som vet om selskapet
Fundam1talist
I dag kl 11:33 1080

Det er ikke drømmer. Kravet er på 19kr per aksje. Å få 19kr per aksje er ikke realistisk i et eventuelt forlik. Nå ryktes det om forlik til 4kr per aksje som selskapet har takket pent nei til. Da må man anta at et eventuelt nytt forlik vil være høyere enn 4kr. At kursen ligger på 0,35kr er jo en veldig god mulighet i mine øyne. Er selv overrasket over at den ikke har gått høyere, så har fått tid til å akkumulere litt.
Fundam1talist
I dag kl 11:36 1063

Du beskriver også markedspsykologi ganske bra her forresten😅
Aldara
I dag kl 11:40 1035

I denne aksjen er jeg redd det må være noe mer håndfast enn bare rykter!
Men men....Så skulle jeg gjerne sett dette utspillet fra en annen kant, i tillegg til Aim's innlegg!
Aldara
I dag kl 11:45 1003

Mulig å spørre hvor de ryktene stammer fra? Dette kan jo være en av våre tids største muligheter å gjøre 10-gangeren...
Fundam1talist
I dag kl 11:46 1001

For min del er dette fryktelig enkelt:

1. De vant nå sak på 0,3kr per aksje
2. De har ytterligere krav på nesten 19kr per aksje
3. Man må prise inn en viss sannsynlighet for at de vinner denne.
4. Selv 10% sannsynlighet gir kurser over 2kr.

Nedsiden er altså minimal i forhold til oppsiden. Man må jo bare ta sånne R/R caser.
Aldara
I dag kl 11:48 980

Det er de 2 andre sakene jeg tenker på og at AC har takket nei til et forlik til 4 kroner!
Redigert i dag kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Theo19
I dag kl 11:58 922

Hvorfor bekrefter dem ikke forliket på 4 da,virker som bare rykter.Hvis det stemmer bør jo kursen fyke over 4
Herman*
I dag kl 12:00 915

Zena er et useriøst selskap med en ledelse som i alle år har beriket seg på aksjonærenes bekostning, sist ut var deres bevilgning av ufattelige mange warrants på 0.29. Når det er sagt har jeg i dag kjøpt aksjer i Zenith da det virker som de har noen solide erstatningskrav med dyktige rådgivere. Vet ikke om det det er noe hold i tilbudet om forlik, men hvis de takker nei til 4 kroner bør de jo være sterk i troen.
olje
I dag kl 12:03 901

10 gangeren?? Ler så jeg rister. Her skal jeg ha minst 30 gangen. Gratulerer alle bønder som ikke evnet å se det åpenbare. Når det sagt, fortvil ikke, dere skal få mine akser til ca 8 kr pr stk. God Jul...jeg sa jo at julenissen ville komme. Men i tradisjonen tro så må de fleste ha det inn med teskje. Å sist men ikke minst skal tru hvordan det gikk med Herman, han tenkte det kunne vært interessant å handle zenith om den kom ned på ca 10 øre. Min anbefaling til han er å selge alt av akser og sette pengene på en høyrentekonto til ca 4 %.
Redigert i dag kl 12:04 Du må logge inn for å svare
jantt
I dag kl 12:11 864

Så lovende ud. Havde dog regnet med højere kurs i dag. må om rygterne holder og større køber kommer ind. Regner med at der kommer et forlig i januar og vi kommer forhåbligvis over 2 nkr. Kunne virkeligt være dejligt efter alle de år med fald og uvished. Har været nogle hårde år med at bide negle.
Herman*
I dag kl 12:12 845

Som sagt har jeg handlet i dag og hadde vært veldig fornøyd med 10x. Når det gjelder neste sak, leser jeg at den skal avsluttes i slutten av feb med publisering sommeren 2025. Det er jo en stund å vente hvis de ikke inngår forlik. Så er det saken mot riggoperatøren med avklaring i mars. Her har de også bedt om 9 mill dollar ser jeg.
Redigert i dag kl 12:25 Du må logge inn for å svare
TheLondonOiler
I dag kl 12:27 776

I sold all my Norwegian Zenith shares and shifted it over to the LSE for a bargain 10% reduction. If the settlement happens then you make the same money on LSE.
Redigert i dag kl 12:28 Du må logge inn for å svare
LV-Invest
I dag kl 12:27 777

10x har vi hørt før, mang en gang om kursutvikling i ZENA. Hver gang ender det med en liten peak opp, før den daler ned igjen. Hvorfor skal det bli annerledes denne gang? Selskapet har levd av uttallige emisjoner som gjerne "spises opp" av CEO(Andrea Cattaneo) og kumpanene hans. I beste italienske stil.
TheLondonOiler
I dag kl 12:32 739

I can buy Zenith UK shares for 2.44p that's about 0.35kr, it's offering me 0.385kr to buy on Oslo.
Aldara
I dag kl 12:35 712

Mer håndfast denne gangen med ICSID med i bildet? Mer troverdig muligens?
elnomi
I dag kl 12:37 696

AC har takket nei til et forlik til 4 kroner!
Er det bekreftet at AC har takket nei til et forlik tilsvarende 4 kroner pr aksje?
birol
I dag kl 12:41 674

Ikke bekreftet. fra LadyofAim på twitter at de har takket nei til 120M dollar. hun traff veldig på første rettsak.

Det som jeg syntes er spennende om vi nå får oljefelt i argentina eller sør sudan nå som vi plutselig har kapital. og Italiabygging.
Herman*
I dag kl 12:42 666

Dette handler ikke om annet enn rettssaker for min del. De vant en knusende seier i den første, noe som antyder at de neste sakene mot Tunisia har merit. Jeg stiller meg bak kritikken mot Zenith generelt. Håper på et forlik i løpet av vinteren.
Aldara
I dag kl 12:45 648

110 prosent enig!!
olje
I dag kl 13:02 584

Sitter med mer aksjer enn noen gang før. 1,4 mill aksjer. En god del av de handlet på rett under 20 øre denne høsten. Gleder meg til videre progresjon. Forlik er sannsynlig men da tror jeg det blir minst 6 kr pr aksje. Det kan komme de neste 3 mnd, lykke til alle sammen.
Mdg1
I dag kl 13:03 577

Eller var det Zenith som tilbød forlik påp 120 mill dollar? Jeg hadde ikke tilgang til å lese hva vei det var