Gullhaugen
I går kl 21:17
692
Ikke helt enkelt å finne totalt antall warranst og opsjoner. Både på Oslo og i London , pluss ulike lån gitt av AC og Luca B pluss andre konvertible lån .m.m. Men leter man godt her ( i dokumentene) på disse 2 linkene så kan en nok finne totalen av Warrant , antall aksjer i Oslo / London , Opsjoner og ulik gjeld m.m.
HVEM TAR GRAVE JOBBEN.
Publication of Half-Year Results
https://newsweb.oslobors.no/message/635136
Completion of Private Placement and Debt Settlement
https://newsweb.oslobors.no/message/630523
HVEM TAR GRAVE JOBBEN.
Publication of Half-Year Results
https://newsweb.oslobors.no/message/635136
Completion of Private Placement and Debt Settlement
https://newsweb.oslobors.no/message/630523
Redigert i går kl 21:18
Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 21:31
644
Takk. Det blir ikke i dag i hvert fall…:-) Kanskje noen som har et godt forhold til ledelsen kan spørre hvor mange warrents/opsjoner som ikke er gått ut på dato, det ville jo vært det enkleste. Håper det bare er de 95 mill som har blitt antydet.
Fevang
I går kl 22:49
431
Skal du selge i morgen da? Siden du henviser til Espen T som hausser igjen. Straffedømt idiot - og denne karen henviser du til på flere tråder...
Aqualight
I går kl 22:50
427
@Herman*
95 millioner + 18,725,745 med udløb fra december 2025 til og med Januar 2027 og med en exercise pris på mellem 0,2 - 0,3 cad $.
Antallet af warrants blev reduceret med samme faktor som almindelige aktier da de lavede deres split.
Ud af de 95 mill warrants, tog 3 medlemmer af ledelsen (Andrea - Luca og Sergei) 28,311,580 stk - til en pris på 0,29 nok kr. de resterende 61,688,420 mill warrants er blandt andet brugt til at betale gæld, hvilket er underligt når de nu har fremlagt regnskab, som viser noget andet end hvad der kan forklare den handling!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
95 millioner + 18,725,745 med udløb fra december 2025 til og med Januar 2027 og med en exercise pris på mellem 0,2 - 0,3 cad $.
Antallet af warrants blev reduceret med samme faktor som almindelige aktier da de lavede deres split.
Ud af de 95 mill warrants, tog 3 medlemmer af ledelsen (Andrea - Luca og Sergei) 28,311,580 stk - til en pris på 0,29 nok kr. de resterende 61,688,420 mill warrants er blandt andet brugt til at betale gæld, hvilket er underligt når de nu har fremlagt regnskab, som viser noget andet end hvad der kan forklare den handling!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Vekst
I går kl 22:51
421
Ref. årsrapporten 2024.
Utenom de 95 mill. :
Selskapet har 12,7mill warrants som utløper 2026.
Innløsning kurs med dagens 0,97-1,04kr
Opsjoner: 17,3 mill som utløper i 2025 og 2026.
Satt til 0,2-0,3 CAD = 1,6-2,4kr
Utenom de 95 mill. :
Selskapet har 12,7mill warrants som utløper 2026.
Innløsning kurs med dagens 0,97-1,04kr
Opsjoner: 17,3 mill som utløper i 2025 og 2026.
Satt til 0,2-0,3 CAD = 1,6-2,4kr
Redigert i går kl 22:52
Herman*
I går kl 22:56
400
Takk. Da var ikke mitt tall på 40 mill så alt for langt unna. Jeg er ingen god trader og tar ofte feil når det gjelder kortsiktig kursutvikling. Jeg tror allikevel vi ikke vil se noen veldig store rykk før selskapet offisielt bekrefter at de er i aktive forhandlinger med motparten med sikte på å finne en løsning.
Fundam1talist
I går kl 22:59
386
Kan bli litt rotete med alle elementene her, men totalt antall aksjer i selskapet er 491 690 537. Dette inkluderer Oslo og London + opsjoner og warrants.
Så har man noen scenarioer:
1. Selskapet vinner kun den saken de nettopp vant: 0,23kr per aksje
2. Selskapet får forlik på ICC-2 på 120 MUSD: 3,02kr per aksje
3. Selskapet får full pott (ICC-2 og ICSID): 14,94kr per aksje
4. Selskapet får forlik på ICC-2 (120MUSD) og halvparten av ICSID: 7,57kr
Utfallet er veldig vanskelig å si og spriker godt. Uansett er det lovende at det går rykter om forlik på 120MUSD. Er jo tross alt over 3kr per aksje. Jeg regner med at forliket primært omhandler ICC-2. ICSID er fortsatt i spill så vidt jeg tolker det (502MUSD). Nedsiden er ganske begrenset uansett da 0,23kr allerede er «vunnet». Ved tap i alle andre saker vil heller ikke warrants bli utløst under 0,29kr. Så da vil egentlig bunnen for alle praktiske formål settes på 0,29kr (eller 0,28kr for å være mer presis). Svært god R/R i mine øyne.
Så har man noen scenarioer:
1. Selskapet vinner kun den saken de nettopp vant: 0,23kr per aksje
2. Selskapet får forlik på ICC-2 på 120 MUSD: 3,02kr per aksje
3. Selskapet får full pott (ICC-2 og ICSID): 14,94kr per aksje
4. Selskapet får forlik på ICC-2 (120MUSD) og halvparten av ICSID: 7,57kr
Utfallet er veldig vanskelig å si og spriker godt. Uansett er det lovende at det går rykter om forlik på 120MUSD. Er jo tross alt over 3kr per aksje. Jeg regner med at forliket primært omhandler ICC-2. ICSID er fortsatt i spill så vidt jeg tolker det (502MUSD). Nedsiden er ganske begrenset uansett da 0,23kr allerede er «vunnet». Ved tap i alle andre saker vil heller ikke warrants bli utløst under 0,29kr. Så da vil egentlig bunnen for alle praktiske formål settes på 0,29kr (eller 0,28kr for å være mer presis). Svært god R/R i mine øyne.
Tobias
I går kl 23:00
381
Hvis du har tilgang til Investornytt så hadde det vært fint om du kunne referere til hva han skriver om Zena til oss på HO.
Ser i headingen på artikkelen at det står:
"Julekule i romjula
Selskapet jeg nå omtaler har en saftig fundamental trigger som kan gi flere hundreprosent avkastning!.............)"
Ser i headingen på artikkelen at det står:
"Julekule i romjula
Selskapet jeg nå omtaler har en saftig fundamental trigger som kan gi flere hundreprosent avkastning!.............)"
Blientotre
I går kl 23:24
312
Jeg kan finne på å selge en liten del av beholdningen om prisen kommer til noe jeg kan være fornøyd med. Er ikke det hele poenget med å investere? Men den største potten selger jeg ikke før sakene er avgjort.
Ja, jeg syns det var en fin artikkel som egentlig ikke opplyser noen ting mer enn hva vi har diskutert her på forumet om scenarioer. Jeg mener egentlig det er på tide at Zenith blir litt mer synlig for flere i markedet.
Espen T opplyser også om at han selv ikke eier aksjer i Zenith.
Ja, jeg syns det var en fin artikkel som egentlig ikke opplyser noen ting mer enn hva vi har diskutert her på forumet om scenarioer. Jeg mener egentlig det er på tide at Zenith blir litt mer synlig for flere i markedet.
Espen T opplyser også om at han selv ikke eier aksjer i Zenith.
Redigert i går kl 23:27
skadi
I går kl 23:33
292
Da er det bare spørsmål: Hvem tror på hva som han Espen T luringen lirer av seg?
Liverbirds
I går kl 23:40
267
Det er så deilig å se alle nye nick som dukker opp når et selskap gjør det bra.
Dette lover godt, folkens
Dette lover godt, folkens
Blientotre
I går kl 23:41
262
Fort og kort fortalt:
Så mener AC Zeniths verdi bør være nært 4milliarder NOK.
AC sier det kan være aktuelt med et forlik. Der det blir nevnt 300 millioner dollar.
Saken er ganske lik det som skjedde EAM solar - men at Zenith med seier i første sak står sterkere enn da EAM ble hypet.
Dere får handle derer en måneds tilgang selv - det er da en liten pris for å kunne følge med.
Så mener AC Zeniths verdi bør være nært 4milliarder NOK.
AC sier det kan være aktuelt med et forlik. Der det blir nevnt 300 millioner dollar.
Saken er ganske lik det som skjedde EAM solar - men at Zenith med seier i første sak står sterkere enn da EAM ble hypet.
Dere får handle derer en måneds tilgang selv - det er da en liten pris for å kunne følge med.
Blientotre
I går kl 23:45
250
Det er beskrevet tydelig i artikkelen at dette ikke er Espen T sine ord - men CEO AC selv.
Espen T eier ingen aksjer i selskapet.
Espen T eier ingen aksjer i selskapet.
Redigert i går kl 23:48
skadi
I går kl 23:46
249
En smekk lekker kadaver lokker til seg gribbene, det er slik det fungerer i (børs) naturen.
Tobias
I dag kl 00:08
184
For tradere blir Zena en favoritt med store bevegelser intradag.
Liker dette.
Liker dette.
Fevang
I dag kl 00:45
110
Banditten Teigland "eier" nok en haug med aksjer via venner og bekjente. Se hvordan det gikk da han hausset EMGS. Fullstendig galskap å høre på den fyren der. Lytt til alle andre utenom ham!
Blientotre
I dag kl 01:22
71
Ja, jeg kjenner ikke til han.
Jeg personlig har vært aksjonær i mange år, og kan ikke se at han skriver annet enn hva som faktisk er realistisk ut fra informasjon som er gitt. Så påpeker han også at det ikke er hans ord men kommer fra CEO i Zenith.
At han har aksjer gjennom andre kan godt hende - tanken slo meg også. Men det er bare spekulasjon.
Jeg personlig har vært aksjonær i mange år, og kan ikke se at han skriver annet enn hva som faktisk er realistisk ut fra informasjon som er gitt. Så påpeker han også at det ikke er hans ord men kommer fra CEO i Zenith.
At han har aksjer gjennom andre kan godt hende - tanken slo meg også. Men det er bare spekulasjon.