Aldara
I går kl 18:49
1596
Hvor stor mener dere muligheten er for at tunisiske myndigheter nå "slenger inn" et forslag om forlik på 3,4 eller 5 kroner?
De har en dårlig case og tiden løper fra dem! Beløpet forrentes med en eventyrlig fart! Da gjelder det jo å kjøpe NÅ siden et "bud" praktisk talt kan falle inn når som helst!? Er dette helt galt tenkt? I det øyeblikk det kringkastes at de vil fex betale forlik på 4 kroner så vl aksjen være verdt nettopp det: 4 kroner! En multi100% dobling over natten! Dette er faktisk mulig nå! Derfor hadde jeg ALDRI i denne verden solgt nettopp nå!!
De har en dårlig case og tiden løper fra dem! Beløpet forrentes med en eventyrlig fart! Da gjelder det jo å kjøpe NÅ siden et "bud" praktisk talt kan falle inn når som helst!? Er dette helt galt tenkt? I det øyeblikk det kringkastes at de vil fex betale forlik på 4 kroner så vl aksjen være verdt nettopp det: 4 kroner! En multi100% dobling over natten! Dette er faktisk mulig nå! Derfor hadde jeg ALDRI i denne verden solgt nettopp nå!!
Herman*
I går kl 18:53
1587
Hvorfor sier du februar? Saken avsluttes i feb men dommen publiseres vel til sommeren?
Tobias
I går kl 18:55
1606
Det er denne vurdering alle bør ta nå.
Har man tro på en positiv utgang i arbitasjesakene så er dette en god investeringsmulighet.
Så enkelt er det.
Har man tro på en positiv utgang i arbitasjesakene så er dette en god investeringsmulighet.
Så enkelt er det.
Tobias
I går kl 19:02
1587
Det er riktig at dommen publiseres til sommeren.
Et forlik før den tid er vel også en stor sannsynlighet.
Et forlik før den tid er vel også en stor sannsynlighet.
Herman*
I går kl 19:12
1552
Etter min mening er det ikke korrekt. Om det inngås et forlik som tilsvarer 3-4 kroner per aksje, vil ikke kursen gå fullt så høyt. Årsaken til det er at Zenith har en lang track record for å ødelegge aksjonærverdier, ikke skape dem. Et annet selskap som f eks får tilført to milliarder, vil kunne bruke disse til å skape ytterligere noen milliarder.
Tobias
I går kl 19:14
1544
Det er en større risiko å stå uten aksjer i Zena hvis det meldes om forlik i sakene.
Strategien til AC er det vel ingen som har kontroll på hvis det kommer et nytt tilbud fra myndighetene i Tunisia.
Forventningene til positivt utfall arbitasjesakene eller forlik vil gjøre Zena til en nyttårsrakett.
Strategien til AC er det vel ingen som har kontroll på hvis det kommer et nytt tilbud fra myndighetene i Tunisia.
Forventningene til positivt utfall arbitasjesakene eller forlik vil gjøre Zena til en nyttårsrakett.
Blientotre
I går kl 19:51
1459
Får vi et forlik på 1,5milliarder kroner kan det regnes ut til ca 4kr på aksjeverdien. Ryktene sier at 1,5milliarder i forlik er avslått - og det tror jeg på. Her må Tunisia minst gi over halve kravet for at AC vil begynne å tenke på forlik.
Får vi halve kravet som er 3 milliarder så utgjør det ca. 8kr pr aksje.
Det kan fort være et tilbud Tunisia må bite i seg og gå for skal de prøve å komme seg billigst mulig i fra saken.
Et annet senario kan være feks 2-3milliarder og tildelt nye og gamle felt som vil gi Zenith kjapp cashflow og saftig kapital.
Får vi halve kravet som er 3 milliarder så utgjør det ca. 8kr pr aksje.
Det kan fort være et tilbud Tunisia må bite i seg og gå for skal de prøve å komme seg billigst mulig i fra saken.
Et annet senario kan være feks 2-3milliarder og tildelt nye og gamle felt som vil gi Zenith kjapp cashflow og saftig kapital.
Redigert i går kl 19:57
Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 19:59
1428
Dette er dessverre ikke korrekt. Ledelsen har bevilget seg en enorm mengde warrants, og uten at jeg får regnet eksakt på det, tror jeg det er ca 3 kroner fullt utvannet. Ryktene sier at de takket nei til 120 mill dollar over 8 år. Det er vel i overkant av 1.3 milliarder. Ikke meningen å være en kverulant, men vi er ikke tjent med å legge frem oppblåste tall.
jantt
I går kl 20:00
1424
Jeg tror også på forlig hvis det er rigtigt at et forslag fra Tunesien er afslået. Melding kan komme som lyn fra klar himmel. Det kan være om en uge eller en måned. Tror ihvertfald inden 25/2 hvor anden afgørselse er sat til. Hvorfor der så bliver solgt aktier til kurser under 1 nkr undrer mig. Efter at have vundet første sag kan jeg ikke se at det ikke skulle gå i Zenith vej med anden afgørelse.
Blientotre
I går kl 20:12
1393
Ja, du har rett. Eller nærmere 1.35 milliarder NOK.
Så har jeg ikke regnet med warrents, for de er fremdeles ikke innfridd. Som vil gi 3,7kr på aksjen.
Så har jeg ikke regnet med warrents, for de er fremdeles ikke innfridd. Som vil gi 3,7kr på aksjen.
Tobias
I går kl 20:16
1374
Fint om du viser hvordan du har regnet ut 3 kroner fullt utvannet.
Ellers blir det bare et tall som man ikke kan forholde seg til.
Ellers blir det bare et tall som man ikke kan forholde seg til.
Blientotre
I går kl 20:18
1361
Jeg tror rett og slett dette til nå har gått litt under radaren for folk flest i markedet. De med kapital ser på Zenith som en bløff og for lite selskap til at de har aksjen som et alternativ.
Jeg har flere bekjente som har god kapital på børs som bare ler og overser det som nå foregår i Zenith.
Så jeg blir ikke sjokkert om det i morgen eller innen januar bare skyter i været med flere 100% på en dag.
Jeg har flere bekjente som har god kapital på børs som bare ler og overser det som nå foregår i Zenith.
Så jeg blir ikke sjokkert om det i morgen eller innen januar bare skyter i været med flere 100% på en dag.
Blientotre
I går kl 20:25
1337
Casen er relativt stor og godt informert utenfor Norge også, så det kan fort komme store kjøp fra aksjonærer utenfor Norges grenser.
Herman*
I går kl 20:26
1334
Det er ca 370 mill aksjer i selskapet i dag. De bevilget seg nylig 95 millioner warrents. Jeg vet ikke hvor mange warrents som er utstedt tidligere, men la oss si 40 mill. (Noen som vet?) Om jeg ikke er langt unna, så blir det totalt 505 mill aksjer. Et forlik på 1.5 milliarder tilsvarer da 2.97 kroner per aksje.
Blientotre
I går kl 20:46
1278
Det var nytt for meg at det finnes flere warrents.
Jeg vet kun om de 95 mill. Som da gir 461 millioner aksjer.
Da det fra før er 366 millioner aksjer.
Som da gir 3,2kr per aksje.
Men her kan vi uansett sitte frem og tilbake så lenge vi vil - poenget er jo at om det er 3 eller 4kr så er det en enorm opptur.
Utenom dette er det jo også ufattelige mange andre faktorer som kan spille inn på kursen.
Jeg vet kun om de 95 mill. Som da gir 461 millioner aksjer.
Da det fra før er 366 millioner aksjer.
Som da gir 3,2kr per aksje.
Men her kan vi uansett sitte frem og tilbake så lenge vi vil - poenget er jo at om det er 3 eller 4kr så er det en enorm opptur.
Utenom dette er det jo også ufattelige mange andre faktorer som kan spille inn på kursen.
Herman*
I går kl 20:54
1247
Hva med alle de warrents/opsjoner som er tildelt tidligere? Noen kan opplyse oss om det etterhvert.
Redigert i går kl 21:00
Tobias
I går kl 20:57
1229
Det blir litt merkelig at vi bruker 1,5 mrd som utgangspunkt for dommen/forlik når det hevdes at Zena har sagt nei til et bud på 1,354 mrd.
futureistoday
I går kl 20:59
1220
Opsjoner blir gitt til og kjøpes ut innen ett visst tidsrom. Alle andre opsjoner er utgått
Herman*
I går kl 21:02
1213
Det var over 8 år. Hvem gidder å vente 8 år på en erstatning…Men du har rett, det endelige beløpet kan bli høyere enten ved et forlik eller ved å stå løpet ut.
Redigert i går kl 21:03
Gullhaugen
I går kl 21:17
1555
Ikke helt enkelt å finne totalt antall warranst og opsjoner. Både på Oslo og i London , pluss ulike lån gitt av AC og Luca B pluss andre konvertible lån .m.m. Men leter man godt her ( i dokumentene) på disse 2 linkene så kan en nok finne totalen av Warrant , antall aksjer i Oslo / London , Opsjoner og ulik gjeld m.m.
HVEM TAR GRAVE JOBBEN.
Publication of Half-Year Results
https://newsweb.oslobors.no/message/635136
Completion of Private Placement and Debt Settlement
https://newsweb.oslobors.no/message/630523
HVEM TAR GRAVE JOBBEN.
Publication of Half-Year Results
https://newsweb.oslobors.no/message/635136
Completion of Private Placement and Debt Settlement
https://newsweb.oslobors.no/message/630523
Redigert i går kl 21:18
Herman*
I går kl 21:31
1507
Takk. Det blir ikke i dag i hvert fall…:-) Kanskje noen som har et godt forhold til ledelsen kan spørre hvor mange warrents/opsjoner som ikke er gått ut på dato, det ville jo vært det enkleste. Håper det bare er de 95 mill som har blitt antydet.
Fevang
I går kl 22:49
1294
Skal du selge i morgen da? Siden du henviser til Espen T som hausser igjen. Straffedømt idiot - og denne karen henviser du til på flere tråder...
Aqualight
I går kl 22:50
1289
@Herman*
95 millioner + 18,725,745 med udløb fra december 2025 til og med Januar 2027 og med en exercise pris på mellem 0,2 - 0,3 cad $.
Antallet af warrants blev reduceret med samme faktor som almindelige aktier da de lavede deres split.
Ud af de 95 mill warrants, tog 3 medlemmer af ledelsen (Andrea - Luca og Sergei) 28,311,580 stk - til en pris på 0,29 nok kr. de resterende 61,688,420 mill warrants er blandt andet brugt til at betale gæld, hvilket er underligt når de nu har fremlagt regnskab, som viser noget andet end hvad der kan forklare den handling!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
95 millioner + 18,725,745 med udløb fra december 2025 til og med Januar 2027 og med en exercise pris på mellem 0,2 - 0,3 cad $.
Antallet af warrants blev reduceret med samme faktor som almindelige aktier da de lavede deres split.
Ud af de 95 mill warrants, tog 3 medlemmer af ledelsen (Andrea - Luca og Sergei) 28,311,580 stk - til en pris på 0,29 nok kr. de resterende 61,688,420 mill warrants er blandt andet brugt til at betale gæld, hvilket er underligt når de nu har fremlagt regnskab, som viser noget andet end hvad der kan forklare den handling!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Vekst
I går kl 22:51
1283
Ref. årsrapporten 2024.
Utenom de 95 mill. :
Selskapet har 12,7mill warrants som utløper 2026.
Innløsning kurs med dagens 0,97-1,04kr
Opsjoner: 17,3 mill som utløper i 2025 og 2026.
Satt til 0,2-0,3 CAD = 1,6-2,4kr
Utenom de 95 mill. :
Selskapet har 12,7mill warrants som utløper 2026.
Innløsning kurs med dagens 0,97-1,04kr
Opsjoner: 17,3 mill som utløper i 2025 og 2026.
Satt til 0,2-0,3 CAD = 1,6-2,4kr
Redigert i går kl 22:52
Herman*
I går kl 22:56
1262
Takk. Da var ikke mitt tall på 40 mill så alt for langt unna. Jeg er ingen god trader og tar ofte feil når det gjelder kortsiktig kursutvikling. Jeg tror allikevel vi ikke vil se noen veldig store rykk før selskapet offisielt bekrefter at de er i aktive forhandlinger med motparten med sikte på å finne en løsning.
Fundam1talist
I går kl 22:59
1248
Kan bli litt rotete med alle elementene her, men totalt antall aksjer i selskapet er 491 690 537. Dette inkluderer Oslo og London + opsjoner og warrants.
Så har man noen scenarioer:
1. Selskapet vinner kun den saken de nettopp vant: 0,23kr per aksje
2. Selskapet får forlik på ICC-2 på 120 MUSD: 3,02kr per aksje
3. Selskapet får full pott (ICC-2 og ICSID): 14,94kr per aksje
4. Selskapet får forlik på ICC-2 (120MUSD) og halvparten av ICSID: 7,57kr
Utfallet er veldig vanskelig å si og spriker godt. Uansett er det lovende at det går rykter om forlik på 120MUSD. Er jo tross alt over 3kr per aksje. Jeg regner med at forliket primært omhandler ICC-2. ICSID er fortsatt i spill så vidt jeg tolker det (502MUSD). Nedsiden er ganske begrenset uansett da 0,23kr allerede er «vunnet». Ved tap i alle andre saker vil heller ikke warrants bli utløst under 0,29kr. Så da vil egentlig bunnen for alle praktiske formål settes på 0,29kr (eller 0,28kr for å være mer presis). Svært god R/R i mine øyne.
Så har man noen scenarioer:
1. Selskapet vinner kun den saken de nettopp vant: 0,23kr per aksje
2. Selskapet får forlik på ICC-2 på 120 MUSD: 3,02kr per aksje
3. Selskapet får full pott (ICC-2 og ICSID): 14,94kr per aksje
4. Selskapet får forlik på ICC-2 (120MUSD) og halvparten av ICSID: 7,57kr
Utfallet er veldig vanskelig å si og spriker godt. Uansett er det lovende at det går rykter om forlik på 120MUSD. Er jo tross alt over 3kr per aksje. Jeg regner med at forliket primært omhandler ICC-2. ICSID er fortsatt i spill så vidt jeg tolker det (502MUSD). Nedsiden er ganske begrenset uansett da 0,23kr allerede er «vunnet». Ved tap i alle andre saker vil heller ikke warrants bli utløst under 0,29kr. Så da vil egentlig bunnen for alle praktiske formål settes på 0,29kr (eller 0,28kr for å være mer presis). Svært god R/R i mine øyne.
Tobias
I går kl 23:00
1243
Hvis du har tilgang til Investornytt så hadde det vært fint om du kunne referere til hva han skriver om Zena til oss på HO.
Ser i headingen på artikkelen at det står:
"Julekule i romjula
Selskapet jeg nå omtaler har en saftig fundamental trigger som kan gi flere hundreprosent avkastning!.............)"
Ser i headingen på artikkelen at det står:
"Julekule i romjula
Selskapet jeg nå omtaler har en saftig fundamental trigger som kan gi flere hundreprosent avkastning!.............)"
Blientotre
I går kl 23:24
1174
Jeg kan finne på å selge en liten del av beholdningen om prisen kommer til noe jeg kan være fornøyd med. Er ikke det hele poenget med å investere? Men den største potten selger jeg ikke før sakene er avgjort.
Ja, jeg syns det var en fin artikkel som egentlig ikke opplyser noen ting mer enn hva vi har diskutert her på forumet om scenarioer. Jeg mener egentlig det er på tide at Zenith blir litt mer synlig for flere i markedet.
Espen T opplyser også om at han selv ikke eier aksjer i Zenith.
Ja, jeg syns det var en fin artikkel som egentlig ikke opplyser noen ting mer enn hva vi har diskutert her på forumet om scenarioer. Jeg mener egentlig det er på tide at Zenith blir litt mer synlig for flere i markedet.
Espen T opplyser også om at han selv ikke eier aksjer i Zenith.
Redigert i går kl 23:27
skadi
I går kl 23:33
1154
Da er det bare spørsmål: Hvem tror på hva som han Espen T luringen lirer av seg?
Liverbirds
I går kl 23:40
1129
Det er så deilig å se alle nye nick som dukker opp når et selskap gjør det bra.
Dette lover godt, folkens
Dette lover godt, folkens
Blientotre
I går kl 23:41
1124
Fort og kort fortalt:
Så mener AC Zeniths verdi bør være nært 4milliarder NOK.
AC sier det kan være aktuelt med et forlik. Der det blir nevnt 300 millioner dollar.
Saken er ganske lik det som skjedde EAM solar - men at Zenith med seier i første sak står sterkere enn da EAM ble hypet.
Dere får handle derer en måneds tilgang selv - det er da en liten pris for å kunne følge med.
Så mener AC Zeniths verdi bør være nært 4milliarder NOK.
AC sier det kan være aktuelt med et forlik. Der det blir nevnt 300 millioner dollar.
Saken er ganske lik det som skjedde EAM solar - men at Zenith med seier i første sak står sterkere enn da EAM ble hypet.
Dere får handle derer en måneds tilgang selv - det er da en liten pris for å kunne følge med.
Blientotre
I går kl 23:45
1112
Det er beskrevet tydelig i artikkelen at dette ikke er Espen T sine ord - men CEO AC selv.
Espen T eier ingen aksjer i selskapet.
Espen T eier ingen aksjer i selskapet.
Redigert i går kl 23:48
skadi
I går kl 23:46
1111
En smekk lekker kadaver lokker til seg gribbene, det er slik det fungerer i (børs) naturen.
Tobias
I dag kl 00:08
1046
For tradere blir Zena en favoritt med store bevegelser intradag.
Liker dette.
Liker dette.
Fevang
I dag kl 00:45
973
Banditten Teigland "eier" nok en haug med aksjer via venner og bekjente. Se hvordan det gikk da han hausset EMGS. Fullstendig galskap å høre på den fyren der. Lytt til alle andre utenom ham!
Blientotre
I dag kl 01:22
934
Ja, jeg kjenner ikke til han.
Jeg personlig har vært aksjonær i mange år, og kan ikke se at han skriver annet enn hva som faktisk er realistisk ut fra informasjon som er gitt. Så påpeker han også at det ikke er hans ord men kommer fra CEO i Zenith.
At han har aksjer gjennom andre kan godt hende - tanken slo meg også. Men det er bare spekulasjon.
Jeg personlig har vært aksjonær i mange år, og kan ikke se at han skriver annet enn hva som faktisk er realistisk ut fra informasjon som er gitt. Så påpeker han også at det ikke er hans ord men kommer fra CEO i Zenith.
At han har aksjer gjennom andre kan godt hende - tanken slo meg også. Men det er bare spekulasjon.
patek5146
I dag kl 15:52
455
🚀🚀🚀🚀
Baseret på rygter om forlig og ligeledes rygter at modpartens “legal team” er i kaos mode
Derfor bliver Zenith 2025 et 🚀🚀🚀🚀år
Baseret på rygter om forlig og ligeledes rygter at modpartens “legal team” er i kaos mode
Derfor bliver Zenith 2025 et 🚀🚀🚀🚀år
tsu for all
I dag kl 16:45
300
den vil nok opp i 1 - 1,20 i januar, så vil evt nye meldinger , justere opp i feb-juni