INFLASJONSMELL PÅ BÖRSEN
Idag kom prisveksten inn höyere enn ventet på 3.4%,mot 3.2% som var ventet,Analytikere og sjefsanalytikere roper i kapp om at renten skal ned og at börsen skal mye opp iår.Den eneste som virker edruelig her er Tangen som ikke er like entustiastisk som disse såkalte ekspertene.Jeg tror prisveksten vil overaske i år og at det kanskje ikke blir så mye av disse rente nedgangene som er priset inn. Muligens det blir en liten rente nedgang i USA til hösten. Markedet vil etter min mening gå mye ned i år. Når alle er opptimistisk så er Luck negativ. Oljeaksjer vil gjöre det best i 2024,mens it og grönne aksjer får en Knekk.
Tenker allle likt så Tenker ingen. Det må väre dagens motto inn i 2024 hvor alle trodde på börsoppgang og ikke tenkte på farene som lurer hver dag dögnet rundt,og at det er ikke garantert at prisene skal ned så mye som markedet forventer. Jeg tror nå at oljeprisen skal opp mot 100 dollar,og at Equinor nå har fallt nok,derfor tror jeg Oslo børs kommer til å være sterk tiltross for inflasjonsmell på børsen for enkelte selskaper Med markedet,så mener jeg Börsen i USA:KIna og Europa med et lite unntak av Norge,som kke faller like mye.Men nedgang i Norge det er det allerede iår.
Tenker allle likt så Tenker ingen. Det må väre dagens motto inn i 2024 hvor alle trodde på börsoppgang og ikke tenkte på farene som lurer hver dag dögnet rundt,og at det er ikke garantert at prisene skal ned så mye som markedet forventer. Jeg tror nå at oljeprisen skal opp mot 100 dollar,og at Equinor nå har fallt nok,derfor tror jeg Oslo børs kommer til å være sterk tiltross for inflasjonsmell på børsen for enkelte selskaper Med markedet,så mener jeg Börsen i USA:KIna og Europa med et lite unntak av Norge,som kke faller like mye.Men nedgang i Norge det er det allerede iår.
Redigert 11.02.2024 kl 19:35
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Skyhøy oljepris fremover,og prisstigning p.g.a lengre transport ruter for container og råvarer som blir forsinket kan gi forbrukere økt inflasjon.
Frykten for høy oljepris er der ute blandt politikere. Ja hva skjer da med rente kuttene som er blitt priset inn ganske så opptimistisk for i år,i Norge og USA blandt annet.
Frykten for høy oljepris er der ute blandt politikere. Ja hva skjer da med rente kuttene som er blitt priset inn ganske så opptimistisk for i år,i Norge og USA blandt annet.
Redigert 13.01.2024 kl 12:46
bravi
13.01.2024 kl 13:24
3922
Situasjonen i Rødehavet vil neppe gå over så lenge konflikten på Gaza fortsetter, det gjør at prisene her kommer til å stige igjen. Må vi akseptere høyere priser bare fordi Israel ikke greier å oppføre seg, de agerer som om de er en hellig ku som bare kan ta seg til rette pga. holocost som hendte åtti (80) år siden?
Problemet i Rødehavet/ Suez kunne vært løst med at alle skip hadde fått forhåndsgodkjenning til å passere. Da kunne 95% av skipene passere uten å bli skutt på. Bsre de skipene som skal til/ eller har noe med Israel å gjøre må gå rundt Sør-africa.
Problemet i Rødehavet/ Suez kunne vært løst med at alle skip hadde fått forhåndsgodkjenning til å passere. Da kunne 95% av skipene passere uten å bli skutt på. Bsre de skipene som skal til/ eller har noe med Israel å gjøre må gå rundt Sør-africa.
En lösning mellom Israel og palestina kunne kanskje roe ned gemyttene men akkurat nå er ikke det tilfelle,og blir det langvarig ,så ser det mörkt ut også for rente opptimistene.
SAUDIKING
13.01.2024 kl 17:10
3860
Inflasjonsbølge nr 2 kommer. De tafatte politikerne her hjemme lover et mye bedre 2024. Vet ikke bedre stakkars jævler
Ja her står analytikerene närmest i kö og skriker ut i kor.Vi vil få mange rentekutt i 2024. God Jul og velkommen tilbake i 2025,for da begynner det vel å öyne muligens 1 rentekutt på hösten 2025 hvis vi er heldige. Da blir det nok musestille fra den kanten tenker jeg. Selvsagt Önsker jeg også mange rentekutt fremover,men dette har jeg ikke tro på.Staten er hele tiden på jakt etter hver ledige krone vi har til overs. Ström og drivstoff utgiftene öker,og mere blir det i statskassa.Nå lover politikerene lysere tider med renta og prisstigningen..Ja muligens matprisene holder seg litt over dagens nivå noen måneder,men vi tror ikke på Julenissen som ikke holder ord.Det beste politikerene kan gjöre er å holde kjeft,da det blir for mange som vil bli veldig skuffet om det ikke blir innfridd, Vär realist og ta overaskelser i livet som en ekstra bonus,og ikke ta gledene på forskudd.
Inflasjons bölge nummer 2 er vel det rette ordet
Inflasjons bölge nummer 2 er vel det rette ordet
Redigert 13.01.2024 kl 17:31
Jeg ser nå et intervju med Tangen på FA 9 januar 2024,så tror han at inflasjonen og renten blir tung å få ned.
Da er vi jo samstemte. Mye av dette handler denne tråden om.👍
Da er vi jo samstemte. Mye av dette handler denne tråden om.👍
Redigert 13.01.2024 kl 17:42
SAUDIKING skrev Ta noen lodd i Uran sektoren DF råd fra REP til deg😎
Ja er det ikke selveste rep.😁
Jeg satser på fullt I seadrill og Frontline,ellers så er jeg negativ til børsen.Tank og oljeservice,da spesielt riggselskaper kommer som et skudd fremover Saudiking.
Godt Nyttår rep.
Hilsen Luck
Jeg satser på fullt I seadrill og Frontline,ellers så er jeg negativ til børsen.Tank og oljeservice,da spesielt riggselskaper kommer som et skudd fremover Saudiking.
Godt Nyttår rep.
Hilsen Luck
Redigert 13.01.2024 kl 19:08
Helt enig jeg tror folk har altfor stor tiltro til politikere og den lovede rentenedgangen. Dette blir lengre enn de fleste antar og jeg er glad for at jeg såg dette komme. De som har giret ting tar altfor stor risiko. Nedgangen(inflasjonen og høy rente) har vi fått stadige varsler om, så den er ikke uventet.
Redigert 14.01.2024 kl 14:21
Störe og vedum lover og tror,men det er jo ikke rart da det ikke har noe kostnad med lavere renter for lånekundene.,og alle kan tippe,for det er gratis.Dersom det ikke hadde värt en så stor kostnad for staten å få fjernet drivstoff avgifter og dekket mere av strömkostnadene til forbrukerene ved å införe en lav fast strömpris til alle,da ville de kanskje ha beholdt dagens velgere. Dersom de i tilegg hadde fjernet matmomsen så ville mange av de tidligere velgerene komme tilbake. Det nytter liksom ikke bare å henge seg på den opptimistiske bölgen som tror og lover på lavere renter.Det gir verken flere velgere og det styrker ikke min tilitt ihvertfall. Det blir nok bomskudd for analytikerene og politikerene som tror på Jule Rente nissen i år.
Går börsen ned som jeg tror .så går også oljefondet kraftig ned. Er det ikke heller fornuftig å bruke noe av disse pengene nå når börsene er nesten på all time high.og kjöpe tilbake aksjer når korreksjonen inntreffer. Ja mye vil ha mere,er det et utrykk som heter.
Går börsen ned som jeg tror .så går også oljefondet kraftig ned. Er det ikke heller fornuftig å bruke noe av disse pengene nå når börsene er nesten på all time high.og kjöpe tilbake aksjer når korreksjonen inntreffer. Ja mye vil ha mere,er det et utrykk som heter.
Redigert 14.01.2024 kl 16:58
Aktuellt akkurat nå. se dn,no på forsiden nå om oppmersomheten til shipping aksjer. Det kan Dere også lese litt om inflasjonspress.
Etter å ha sett intervju fra Davos med Tangen fra oljefondet ,som ble intervjuet av bloomberg,så var han ikke opptimistisk for avkastningen i år,og de 2 neste åra.Ja inflasjonen faller ikke så fort som disse rente opptimistene tror.
Redigert 15.01.2024 kl 21:07
Tm3P
15.01.2024 kl 21:25
3294
Han har ikke truffet veldig bra på spådommen om magre tider framover hittil hvertfall.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/WR3GVG/nicolai-tangen-vi-vil-ikke-tjene-penger-paa-lenge
Oljefondet opp 10% siden sist gang, enda mer om man måler verdien i USD eller Euro.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/WR3GVG/nicolai-tangen-vi-vil-ikke-tjene-penger-paa-lenge
Oljefondet opp 10% siden sist gang, enda mer om man måler verdien i USD eller Euro.
30 % börsnedgang var ikke det å ta ilitt hardt i Luck?
I mars 2020 så fallt börsen ned til 632 poeng,og det er ikke så lenge siden. Ingenting overasker meg fremover på den negative siden.
Ps 30 % er hentet fra hovedinlegget mitt her.
I mars 2020 så fallt börsen ned til 632 poeng,og det er ikke så lenge siden. Ingenting overasker meg fremover på den negative siden.
Ps 30 % er hentet fra hovedinlegget mitt her.
Redigert 15.01.2024 kl 21:44
Nå følger jeg med på hugoil sin 1212 OSBEX 24 januar
Så får vi se hvordan det ligger ann den dagen..
Så får vi se hvordan det ligger ann den dagen..
Fed topp tror ikke på rentekutt för sommeren. Jeg tror mulgens det blir en liten rente nedgang i Usa til hösten Se inlegg ovenfor. Sjekk dollarkursen idag på 10,55.som ikke vitner om optimisme for rente nedgang i markedet nå.
Redigert 18.01.2024 kl 20:08
NHO forventer prisøkning etter uroen i Rødehavet. Se Mere på E24.
Ja hvordan skal det gå dette puslespillet hvor brikkene begynner å falle på plass.Inflasjonen holder seg oppe der lengre enn de som ikke kan dette. trodde på.
Tenker alle likt så Tenker ingen. 😇
Ja hvordan skal det gå dette puslespillet hvor brikkene begynner å falle på plass.Inflasjonen holder seg oppe der lengre enn de som ikke kan dette. trodde på.
Tenker alle likt så Tenker ingen. 😇
Redigert 21.01.2024 kl 17:24
Med en oljepris som er på rett vei opp nå,og en Sterkere enn ventet vekst i USA.så tror jeg morgensdagens inflasjonstall blir sterkere enn ventet og da forsetter vel oljeprisen videre opp på sin seiersgang. Dollarkursen vil også styrke seg. Igjen så sitter mange med skjegget i postkassa da de innser at det blir ikke mange rente kutt av dette. Inflasjonen vil bite seg fast lengre enn ventet tror jeg.
Ja da må nok opptimistene vente enda 2 til 3 månrder för et lite håp kan tennes om et retekutt i år i USA.Hvordan skal de trylle frem 6 rentekutt i 2024,som opptimistene ventet för vi gikk inn i 2024.Nå på cnbc. Gundlach, still calling for a 2024 recession.
Redigert 31.01.2024 kl 21:33
geo01
31.01.2024 kl 21:45
2637
Utalelsen i dag fra Fed var ikke særlig bull for markedet,og rentene kan sitte fast i mange år.
Rarrt hvor optimistiske mange i Norge er,her blir utsettelse på rentenedgang ihvertfall utsatt enda lenget frem.
Det kan bli en iskald start på februar imorgen.
Problemet er lange renter holder seg eller stiger,og dette blir dyrt for amerikansk gjeld om renten biter seg fast i neste 1-5 år-
Rarrt hvor optimistiske mange i Norge er,her blir utsettelse på rentenedgang ihvertfall utsatt enda lenget frem.
Det kan bli en iskald start på februar imorgen.
Problemet er lange renter holder seg eller stiger,og dette blir dyrt for amerikansk gjeld om renten biter seg fast i neste 1-5 år-
Stokk Dum
01.02.2024 kl 09:30
2529
Fra E24:
Sjeføkonom etter Fed-beslutning: – Helt åpent hva som blir avgjørelsen i mars
Det mener Handelsbankens Marius Gonsholt Hov også etter at Fed-sjef Jerome Powell har sagt at et rentekutt i mars ikke er det mest sannsynlige scenarioet.
...
Hov mener det nå er helt 50–50.
...
– Det er helt åpent hva som blir avgjørelsen i mars, sier Hov.
...
Er det ikke litt underlig hvordan disse tilsynelatende intelligente og sikkert godt utdannede sjefsøkonomene absolutt må blotte sin totale uvitenhet offentlig til stadighet?
Eller er det slik at Hov vet bedre, men kun er kåt på publisitet, ikke vet jeg, men jeg har mine tanker om det også.
Det blir ikke noe rentekutt fra FED i mars.
mvh
Sjeføkonom etter Fed-beslutning: – Helt åpent hva som blir avgjørelsen i mars
Det mener Handelsbankens Marius Gonsholt Hov også etter at Fed-sjef Jerome Powell har sagt at et rentekutt i mars ikke er det mest sannsynlige scenarioet.
...
Hov mener det nå er helt 50–50.
...
– Det er helt åpent hva som blir avgjørelsen i mars, sier Hov.
...
Er det ikke litt underlig hvordan disse tilsynelatende intelligente og sikkert godt utdannede sjefsøkonomene absolutt må blotte sin totale uvitenhet offentlig til stadighet?
Eller er det slik at Hov vet bedre, men kun er kåt på publisitet, ikke vet jeg, men jeg har mine tanker om det også.
Det blir ikke noe rentekutt fra FED i mars.
mvh
Redigert 01.02.2024 kl 09:45
Boligprisen steg med 3.4% for Januar. Her handles det som gale. Dollarkursen er på vei mot 11 kroner,og er nå på 10.69.
Ja sånn kann det gå.Vi får vente til neste år med rentekutt .om ikke forbruket roer seg ned. Tenk i Bergen så sendte de boligprisen opp med 5%.Ja her var det ingen dyrtid.
Når det Smeller på börsen,så smeller det skikkelig.
Ja sånn kann det gå.Vi får vente til neste år med rentekutt .om ikke forbruket roer seg ned. Tenk i Bergen så sendte de boligprisen opp med 5%.Ja her var det ingen dyrtid.
Når det Smeller på börsen,så smeller det skikkelig.
Redigert 05.02.2024 kl 16:40
Børsen stod i 1301 når dette ble skrevet.
Børsen er nå i 1249.
Børsen er nå i 1249.
Redigert 07.02.2024 kl 11:39
Stokk Dum
08.02.2024 kl 16:07
2249
Det tok ikke mange timene etter jeg skrev mitt innlegg til Hov måtte stå frem i FA med nye og oppdaterte spådommer.
Da var jobbtallene fra US på bordet, som om det skulle forandre noe som helst på rentebeslutningen til i mars.
Velkommen etter sjefsøkonom Hov.
mvh
Da var jobbtallene fra US på bordet, som om det skulle forandre noe som helst på rentebeslutningen til i mars.
Velkommen etter sjefsøkonom Hov.
mvh
50-50 Ja den var god.
Nye inflasjonstall i dag sender Börs indeksene i USA rett ned. aksjemarkedet har forsynt seg godt nå etter det er blitt kalkulert feil om mange rentenedganger fremover.
Nå må vel markedet gå motsatt vei da det tok feil.
Luck trodde ikke på denne rente optimismen,og derfor ble denne tråden lagt til de som tenker anderledes. Ja tenker alle likt så går markedet i samme retning.
Tenker alle likt nå,så tenker ingen.
Nå må vel markedet gå motsatt vei da det tok feil.
Luck trodde ikke på denne rente optimismen,og derfor ble denne tråden lagt til de som tenker anderledes. Ja tenker alle likt så går markedet i samme retning.
Tenker alle likt nå,så tenker ingen.
Redigert 13.02.2024 kl 19:32
Dow Yones går rett i bakken nå. Ned med 692 poeng.
Dølle
13.02.2024 kl 21:14
1810
Ikke sant....For Fed har liksom aldri en tone som får enten markedet til å hoppe, den ene eller andre veien. Det er mer en regel enn et unntak.
Det var et par desimaler over forventet og huhguhuh, nei nå går det til helvete. Us marked har gått som ei kule i hele høst. Det måå komme dager med korreksjon. Sier seg selv. Sjekk Oslo børs utvikling i samme tid. Lagger som f. Når Us markedet letter trykket idag så får vi se i morra da.......2% ned idag ...vil ikke forundre meg overhodet om det er back med brask og bram dagen derpå. Vi får sjå. Men aldri skjønt meg på sånn hausa daglig hysteri. Ta ei pille. Finner sikkert noe i skapet til mora di.
Det var et par desimaler over forventet og huhguhuh, nei nå går det til helvete. Us marked har gått som ei kule i hele høst. Det måå komme dager med korreksjon. Sier seg selv. Sjekk Oslo børs utvikling i samme tid. Lagger som f. Når Us markedet letter trykket idag så får vi se i morra da.......2% ned idag ...vil ikke forundre meg overhodet om det er back med brask og bram dagen derpå. Vi får sjå. Men aldri skjønt meg på sånn hausa daglig hysteri. Ta ei pille. Finner sikkert noe i skapet til mora di.
tirawen
13.02.2024 kl 21:23
1779
Korreksjonen i kveld var vel etterlengtet og forventet, etter lengre tids opptur.
Dølle
13.02.2024 kl 21:33
1740
Virker som noen tror at 1% opp hver bidige dag over lengre tid er normalen. Kan man hause noe negativt finner man alltids noen analytikere i tillegg som får blodet til å fryse til is i de mest nevrotiske skrotter. Det er krise skjønner du.....men sannheten er at det går så det griner til de flestes forundring. Nå blei det gauka om resesjon fra nord til øst i nærmere et par år, men ojjjjjjj 0,2 over anntatt inflasjonstall er jo bedre enn ingenting å klamre seg fast til som verdens undergang. Var det noen som fikk med seg at det allikevel går rette vegen da...
RUSELL 2000 Ned 4.4%.
tirawen
13.02.2024 kl 22:04
1664
Stock Market 2024 Rally to the Moon:
https://www.marketoracle.co.uk/Article71128.html
Et par dipps underveis er bra
https://www.marketoracle.co.uk/Article71128.html
Et par dipps underveis er bra
tirawen
13.02.2024 kl 22:12
1648
Ned bare 1,37 % for SP500
Og bra at det endelig kom litt frykt i markedet , med VIX opp 13,35 %
Og bra at det endelig kom litt frykt i markedet , med VIX opp 13,35 %
Det skumleste nå er at alle er optimister sier en sjefsökonom.nå på dn.no.
Ja alle tror de bare kan forsette å forsyne seg.Det er slutt på lette penger på börsen tror nå jeg.
Ja alle tror de bare kan forsette å forsyne seg.Det er slutt på lette penger på börsen tror nå jeg.
ASIA börsene forsetter ned for de som er åpne der.Markedet er preget av gårsdagens inflasjonstall.Ja denne inflasjonsmellen på börsen har bitt seg fast.
Et land i teknisk økonomisk resesjon,og et annet i resesjon. Dette er Større land med stor økonomi.
Nå har aksjemarkedet i USA tatt for mye Møllers tran.Tipper at SP 500 ikke holder lenger over 5000
Det er problemer å få puste på toppen,må ned å hente mere oksygen. 🤣.
Etter det større grad fallet tidligere i uken;så spretter katten opp for så å forsette en retning den har begynt på.Jeg tipper på en korresjon nå.
Det er problemer å få puste på toppen,må ned å hente mere oksygen. 🤣.
Etter det større grad fallet tidligere i uken;så spretter katten opp for så å forsette en retning den har begynt på.Jeg tipper på en korresjon nå.
Redigert 15.02.2024 kl 16:06
Sentralbanksjefen i Norge lover ingen snarlig rentekutt. Nå på TV2.
Vedum og Störe må nok innse at de utspillene de kom med,om at vi går mot lysere tider og renten skal ned var helt på bärtur. Det som koster penger ,slik som ström mat bensin o.s.v kan De gjöre noe med,men det koster penger,og derfor ingen handling der i gården. Utspill og lovnader om lysere tider er gratis.
Vedum og Störe må nok innse at de utspillene de kom med,om at vi går mot lysere tider og renten skal ned var helt på bärtur. Det som koster penger ,slik som ström mat bensin o.s.v kan De gjöre noe med,men det koster penger,og derfor ingen handling der i gården. Utspill og lovnader om lysere tider er gratis.
-
«
- 1
- 2 »