meglerbytte
trym
18.01.2024 kl 16:33
544
Jeg har aksjekonto i S-banken, får stadig sterkere lyst til å bytte til annen megler. Har i den anledning noen spørsmål: 1.Hvilken megler anbefaler dere?
2.Er det store praktiske problemer forbundet med flytting (utbyttekonto,kjøpsdato o.l)?
På forhånd takk for svar!
Trym
2.Er det store praktiske problemer forbundet med flytting (utbyttekonto,kjøpsdato o.l)?
På forhånd takk for svar!
Trym
Jeg ville valgt Nordnet. De har også tilgang til utlandet og råvarer.
Enkelt å flytte dit. Jeg flyttet fra sbanken til Nordnet da de ble kjøpt opp av DNB. De har også gode kursoppdateringer livekurs.
Kundeservice er meget god:) Du kan lage deg konto der gratis for å teste ut og undersøke. Så om du synes det er ok flytter du over etterhvert!
Enkelt å flytte dit. Jeg flyttet fra sbanken til Nordnet da de ble kjøpt opp av DNB. De har også gode kursoppdateringer livekurs.
Kundeservice er meget god:) Du kan lage deg konto der gratis for å teste ut og undersøke. Så om du synes det er ok flytter du over etterhvert!
Redigert 18.01.2024 kl 17:08
Du må logge inn for å svare
MacJoJo
19.01.2024 kl 16:54
411
Hei
Får en med seg inngangsverdien ved bytte?
Eller blir tap/gevinst skatteobjekt?
Får en med seg inngangsverdien ved bytte?
Eller blir tap/gevinst skatteobjekt?
Det antar jeg at banken du flytter fra er nødt til å rapportere ved årsslutt. Om ikke for å sikre seg ta utskrift av kontoen nå slik at du kan legge ved i tilfelle, men er sikker på at de rapporterer dette inn ved slutten av året. Men en bør ta utskrift så kan du vise skattemyndigheter at det stemmer.
Redigert 19.01.2024 kl 18:52
Du må logge inn for å svare