Otello blir årets nyttårsrakett

ærliginvestor
OTELLO 27.11.2018 kl 20:03 3359

Sand Grove øker med 1 mill aksjer passerer dermed 15%, mens selskapet kjøper 410 000 egne aksjer.
Tenkte på en liten omvendt imitation av Fleetwood:
11,5 +0,28 +2.5%
Vi kjøper også for 30.
Den dyktige Lars:
Stol på ærlig CEO som lover å kutte kostnader og gør det.
Lars står på og ikke gir seg før han klarer å snu skuta til +. Han kunne velge å tjene mer ved å endre jobb til Kina men takket nei.
Han satser sine egne penger på selskapet ved å kjøpe seg opp på 13 tallet tilsvarende som Petter.
Bemobi har aldri hatt så høy fortjeneste som nå hvis du ser bort fra FX. NB Brasil real har styrket seg markant i forhold til USD. Nå får Bemobi medvind.
Adcolony har kuttet markant i kost er kun rundt 350 ansatte flyttet mye av deres støtte funksjoner til billig arbeidskraft som Tyrkia og Kina og er på god vei til å havne på pluss siden i 4 kvartal. 2019 vil bli et lønnsomt år.
De har vunnet rettsak for salg av Viewd. Venter på saftig oppgjør.
Sand Grove griper sjansen for å kjøpe seg opp, da de ser klare oppkjøp signaler.
Otello har null i lån og 30 millioner usd i overskudd.


Redigert 19.01.2021 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 20:27 3324

Du skal være klar over at det kan straffe seg å bevisst bedra et aksjeforum med feilaktig informasjon.

- Otello taper titalls millioner dollar i året (du får nesten ta et grunnkurs i regnskap hvis du ikke klarer å lese såpass ut av rapportene)
- Otello har den dyreste CEOen på hele Oslo Børs, og det i et lite drittselskap som ikke skaper verdier
- Otello betalte milliardbeløp for Bemobi for to år siden, veksten har stoppet opp og landene deres hovedvirksomhet er i gjennomgår en økonomisk ruin
- Etter at dagens CEO ble ansatt i Opera har hele selskapet blitt rasert, og milliarder av aksjonærverdier forduftet
- AdColony har gått fra å være blant verdens topp 5 nettbaserte annonseselskaper til å bli et selskap uten tilstrekkelig teknologi, uten riktig personell og med et marginbilde som er en katastrofe. Opera har tapt nesten 2 milliarder kroner på AdColony siden oppkjøpet ble gjennomført
- Aksjeposten til Otello i Viewd er lite verdt da de er minioritetsaksjonærer uten noen som helst form for makt

Sand Grove får en lang kamp, og jeg tviler på at noen er villige til å kjøpe opp selskapet basert på dagens prising.

ærliginvestor
27.11.2018 kl 20:48 3303

Jeg bedrar ikke med feil information, det er du som gjør. Kommer med tulle information om at de kan gå konkurs etc. helt klovne aktig.
-Tapene deres blir mindre og mindre og alt tyder på at selskapet skal gå i pluss i år.
-Hva er dine skilder for at Lars er den dyreste CEO. påpeker at han har mange roller nå for å spare penger. Han har blant annet tatt på seg rollen som CEO for adcolony i tillegg til CEO for Otello.
- veksten har ikke stoppet det er bare Valuta verdien for Brasiliansk real som har falt kraftig. De satser på fortjeneste ved et veldig nært til tosifret beløp.
-Stemmer at selskapet har hatt det tungt for aksjonærene. Men de har gjort tiltak for å få skuta på rett skjøl.
-Adcolony har slitt ikke noe å legge skjul på men alt tyder på at dette kommer til å snu de har kuttet enormt i bemanningen investert i Kina. Flyttet support funksjoner til Kina og Tyrkia etc. Det kommer til å snu det kan jeg vedde på. De tjener på deres branding business.
- Hvor har du fra at Otello sin andel er lite verdt det er noe du bare finner på den er ca 30%, verdt rundt 500mill Otello er kjent for å selge dyrt når de selger. husk salget av Surfeasy. Tipper de får 10 millioner i forlik her.
Sand Grove får en enkel kamp de ønsker å kjøpe seg mer opp på den lave kursen før de går får oppkjøp.
Men uansett så vil fremtiden vise hvem som har rett.

ærliginvestor
27.11.2018 kl 20:52 3297

Påpeker at jeg mener at Bemobi vil gå i pluss med to sifret million beløp i neste år det blir bra :-) alt tyder på det
Fra Sidelinjen
27.11.2018 kl 20:55 3287

Du er i «kamp» med en shorter her, de er nok ikke så fornøyd med at råselgerne Ferd og Folketrygdfondet er ferdig med dumpingen. Faktumet er at disse to aktørene alene har kjørt ned kursen fra 22 til 11 kroner, og når det ligger an til at Q4 faktisk blir et sort kvartal, er det ikke vanskelig å forstå hva man kan vente seg kursmessig fremover.

At Otello har fått kjenne pisken har vært rettmessig ned til et visst nivå, men det nivået er 20-tallet, ikke 10-tallet, så denne kommer garantert til å reprises nå. Tror jeg skal ta noen titalls tusen aksjer til i morgen, sjekket senest topp 20 i dag, og da stod Ferd med ca 2 mill aksjer igjen for noen dagee siden. Disse er med 99 % sikkerhet overtatt av andre i dag, det betyr MYE for kursen.
ærliginvestor
27.11.2018 kl 21:12 3258

Jeg er enig med deg angående Ferd og Folketrygdfondet er ute, de har selv fororsaket det store fallet. Men 10 er for drøyt og alt tyder på en reprise på 20 tallet og vell så det ved oppkjøp. Husk også at ingen meglerhus anbefaler salg av Otello og DNB har fortsatt kursmål på 46.
Fra Sidelinjen
27.11.2018 kl 22:30 3198

Kursen skal opp til 20 uten spesifikke nyheter, det er en no-brainer.

Kursmålet på 46 til DNB er nok fordi analytiker ikke lengre følger aksjen, så jeg tror nok det er utdatert. Men jeg vet at ABG opererer med høy sannsynlighet for oppkjøp, og deres anslag er godt over 30 kroner, og det burde holde for de fleste.

Gleder meg til kommende uker med de siste månederes selgere ute av ordreboka.
ærliginvestor
27.11.2018 kl 22:47 3178

Hvordan vet du at DNB analytiker ikke følger Otello lenger.
I vedlagt link så ligger de som anbefalte aksjer som per 26.11. Til 46?
https://m.dnb.no/bedrift/analyser/anbefalte-aksjer.html
Fra Sidelinjen
28.11.2018 kl 08:22 3080

Analysen er sist oppdatert februar 2017, det vil si godt over halvannet år siden, og da er ikke analytiker på ballen lengre.
Men i min verden utgjør det ingen verdens ting, aksjen skal opp den :)
Fra Sidelinjen
28.11.2018 kl 10:04 3018

12.10 NOK + 5.22 %
ærliginvestor
28.11.2018 kl 10:43 2993

12,34 +7,3% nyttårsraketten går så de suser :)
ærliginvestor
28.11.2018 kl 16:30 2874

12,8 +1,3 +11,3%
Det blir veldig bra satser på at det blir 13,5 imorgen :-)
Redigert 28.11.2018 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
28.11.2018 kl 17:15 2847

Ja, og vi kjøper på 13 også.
Så livredde Otello-mus shortere, kjøp tilbake de solgte aksjene deres før det svir for mye.
ærliginvestor
28.11.2018 kl 23:10 2746

Vi kjøper definitivt for 13-14 i morgen. Spesielt etter jubeldag på Walstreet. Litt kjekt å tenke på at otello har tjent 600000 etter kjøp av 400 000 egne aksjer for ca 11,3.
ærliginvestor
13.12.2018 kl 19:52 2440

Har sjekket og det du forutså er helt korrekt angående Ferd, han har solgt seg helt ut. Gleder meg til de annonserer oppgjøret angående salg av viewd det bør komme snart. spesielt med et stort kjøp i størrelsesorden 3900000 aksjer litt spesielt at den vises ikke på DN investor. Men på nordnet og Hegnar sider. Gleder meg til de annonserer når 4kvartal rapporten kommer.
ærliginvestor
13.12.2018 kl 19:56 2434

+4,35% på en OSEBX som slutter på -0.70 er et veldig positivt signal :-)