QEC - QSC suspends provisions of Bill 21 - hva nå?
Les meldingen fra QEC i dag, kan det være en game changer for QEC?
Hvem husker ikke hva Jason mente QEC var verdt?
Kan kursen gå til kr 3-4 på kort sikt?
Synspunkter?
Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
January 26, 2024 – Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
Calgary, Alberta -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today on the ruling by the Québec Superior Court (Civil Division) on the Company’s application to stay certain provisions of the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine (the “Act”), for the duration of the judicial proceedings.
Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”....
Les hele meldingen her.
https://newsweb.oslobors.no/message/609298
Hvem husker ikke hva Jason mente QEC var verdt?
Kan kursen gå til kr 3-4 på kort sikt?
Synspunkter?
Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
January 26, 2024 – Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
Calgary, Alberta -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today on the ruling by the Québec Superior Court (Civil Division) on the Company’s application to stay certain provisions of the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine (the “Act”), for the duration of the judicial proceedings.
Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”....
Les hele meldingen her.
https://newsweb.oslobors.no/message/609298
Redigert 26.01.2024 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
minsin
14.02.2024 kl 09:15
4454
Hehe .. ja hadde verden vært så enkel...
Mener MB sa de hadde brukt ca 120-150 mill Cad på Lowlands..
I foirhold til renter - finnes det inflasjons kalkulator for canada på nettet- inflasjonen fra 2008 til 2023 var på ca 40 pst
https://www.bankofcanada.ca/rates/related/inflation-calculator/
Ergo dersom QEC faktisk brukte 120 mill Cad i 2008 ville det beløpet vært ca 168 mill cad i dag
fra 2008 har qec hatt noe vedlikeholds utgifter og etterarbeid i lowlands.. så jeg tipper de ender opp med å ha brukt rundt 150 mill cad
Da snakker vi om 200-210 mill cad i dagens verdi altså 1,6-1,7 mrd - noe som er ca rundt 4 kr aksjen.
Har selv antatt erstatning mellom 3- og 6 kr dersom kun faktiske utgifter erstattes
Mener MB sa de hadde brukt ca 120-150 mill Cad på Lowlands..
I foirhold til renter - finnes det inflasjons kalkulator for canada på nettet- inflasjonen fra 2008 til 2023 var på ca 40 pst
https://www.bankofcanada.ca/rates/related/inflation-calculator/
Ergo dersom QEC faktisk brukte 120 mill Cad i 2008 ville det beløpet vært ca 168 mill cad i dag
fra 2008 har qec hatt noe vedlikeholds utgifter og etterarbeid i lowlands.. så jeg tipper de ender opp med å ha brukt rundt 150 mill cad
Da snakker vi om 200-210 mill cad i dagens verdi altså 1,6-1,7 mrd - noe som er ca rundt 4 kr aksjen.
Har selv antatt erstatning mellom 3- og 6 kr dersom kun faktiske utgifter erstattes
Mdg1
14.02.2024 kl 09:22
4429
Kapitalkostnadene for selskapet er høyere enn inflasjonen, så tenker erstatningen uansett vil bli større. Den bør vel heller settes til gjennomsnitt lånerente for industrien i perioden. Da ender man langt over 100% fra 2008. Men, enig i at minimum 3-6 kr pr aksje i erstatning er rimelig å annta. Så vil de be om tapte inntekter fra lisensen også som vil bli mange milliarder. Om de får dette også ved en rettsak er vanskelig å forutse
Redigert 14.02.2024 kl 09:24
Peter Sellers
14.02.2024 kl 09:33
4361
@njn god morgen. Ditt sitat fra forrige innlegg:
Hvis Quebec åpner opp for Pilot/Produksjon som jeg tror de vil, stille strenge krav til produksjon.
Mulig de vil sette ”Clean Tech” som standard.
Det vil i så fall bety at alle som vil produsere må følge denne standarden eller strengere.
Dette vil innbringe ekstra inntekter for Questerre.
La oss da si hypotetisk at vi får tillatelse til pilot med CLEAN TECH PROGRAMMET noe som vil resultere i skikkelig boost i kursen, ja la oss si 10kr! Så kommer det ett "MEN" for mitt vedkommende, hva da om CT programmet ikke tilfredsstiller myndighetenes krav til minimum utslipp iom at ingen av oss noen gang har fått svar på hvor bra dette programmet er? Hvor står vi da?
Hvis Quebec åpner opp for Pilot/Produksjon som jeg tror de vil, stille strenge krav til produksjon.
Mulig de vil sette ”Clean Tech” som standard.
Det vil i så fall bety at alle som vil produsere må følge denne standarden eller strengere.
Dette vil innbringe ekstra inntekter for Questerre.
La oss da si hypotetisk at vi får tillatelse til pilot med CLEAN TECH PROGRAMMET noe som vil resultere i skikkelig boost i kursen, ja la oss si 10kr! Så kommer det ett "MEN" for mitt vedkommende, hva da om CT programmet ikke tilfredsstiller myndighetenes krav til minimum utslipp iom at ingen av oss noen gang har fått svar på hvor bra dette programmet er? Hvor står vi da?
hgsd33
14.02.2024 kl 10:04
4224
Sparebanken 1 Markets konferansen.
https://emaileditor.provisoevent.no/web-site/e11ef37f-8e5b-437b-bc4f-299594d15815/pages/program_day1
Northern Lights - CFO Birthe Sundt er der også.
Vi har et samarbeid med ZEG Power som en kan knytte opp mot Northern Lights, eller er dette samarbeidet utgått ?
Her snakker vi CO2 fangst og produksjon av blått hydrogen.
https://emaileditor.provisoevent.no/web-site/e11ef37f-8e5b-437b-bc4f-299594d15815/pages/program_day1
Northern Lights - CFO Birthe Sundt er der også.
Vi har et samarbeid med ZEG Power som en kan knytte opp mot Northern Lights, eller er dette samarbeidet utgått ?
Her snakker vi CO2 fangst og produksjon av blått hydrogen.
Redigert 14.02.2024 kl 10:22
googleearth11
14.02.2024 kl 10:27
4135
Peter Sellers skrev @ge11, da er vi ikke så langt unna hverandre :))
Bor ikke i Moss. Bare vet at det er et gedigent pengesluk. 25.000.000.000 kroner for 1,6 km jernbane. Komplett meningsløst. Og prislappen bare stiger.
Fjellbris
14.02.2024 kl 10:54
4042
Veldig spennende å høre hva MB kommer med neste tirsdag kl. 14.45, og ikke minst om dette fører til økt interesse for QEC i etterkant, jeg tror ivertfall det :-)
……
14:45 - 15:45
Room: Rococo
International Opportunities
International Petroleum Corp. - CFO Christophe Nerguararian
Questerre Energy - CEO Michael Binnion
Tethys Oil - CEO Magnus Nordin
Maha Energy - Board Member Svein Harald Øygard
Seacrest Petroleo - President of the Executive Committee Scott Aitken
……
14:45 - 15:45
Room: Rococo
International Opportunities
International Petroleum Corp. - CFO Christophe Nerguararian
Questerre Energy - CEO Michael Binnion
Tethys Oil - CEO Magnus Nordin
Maha Energy - Board Member Svein Harald Øygard
Seacrest Petroleo - President of the Executive Committee Scott Aitken
Peter Sellers
14.02.2024 kl 11:01
4019
@ge11, jepp er helt enig i det, samtidig som det er utsettelser stadig vekk så gud vet når det blir ferdig.....ikke minst mye kvikkleire rundt utbygging i sentrumsområdet, dårlig forarbeid heter det!
Binnions presentasjoner har ikke for vane å begeistre markedet...snarere tvert imot. Frykter det kan bli mye tåkeprat og lite konkret.
googleearth11
14.02.2024 kl 11:42
3872
Manchester City pleide ikke å vinne fotballkamper, før araberne pøste inn penger i klubben heller. Situasjonen er en helt annen nå. Det er vel ganske opplagt å se med QEC også. I det øyeblikket QEC lanserer erstatsningskravet - eller kommer med hvor langt selskapet er kommet i forhandlinger med myndighetene - så vil noe skje.
Kan vi forvente noget om den nye klimalov i Quebec i denne uke?
Villmannen
14.02.2024 kl 13:23
3639
QEC er enten død eller på vei til himmels. Vil anta at de ligger bedre an til opptur enn på svært svært lenge.
Redigert 14.02.2024 kl 13:24
Fjellbris
14.02.2024 kl 13:42
3567
Helt enig Googleearth👍
Trumpgold - har skrevet dette så mange ganger før, men får gjennta: du også ser vel forskjell på QEC nå med alt vi vet vs tidligere år når MB stor sett kom til Oslo for å be aksjonærene om penger / emisjon?
Helt annet case nå, glem den historien! Gjeldsfritt selskap, 200-300 mill på bok, varslet produksjons økning fom Q3, vi venter på info om erstatnings nivå samt mulig pilot / endret energi lov, hvorfor skal kurs falle nå etter MB kommer? Nei, det tror jeg ikke noe på, snarere verdt imot - bare vent å se.
Trumpgold - har skrevet dette så mange ganger før, men får gjennta: du også ser vel forskjell på QEC nå med alt vi vet vs tidligere år når MB stor sett kom til Oslo for å be aksjonærene om penger / emisjon?
Helt annet case nå, glem den historien! Gjeldsfritt selskap, 200-300 mill på bok, varslet produksjons økning fom Q3, vi venter på info om erstatnings nivå samt mulig pilot / endret energi lov, hvorfor skal kurs falle nå etter MB kommer? Nei, det tror jeg ikke noe på, snarere verdt imot - bare vent å se.
Det er mange år siden emosjonene. Binnion har vært i Norge flere ganger etter det, senest ifjor høst på Pareto konferansen. Hvis jeg husker rett så var det null respons i markedet etter den.
Binnion informerer også markedet ved hver kvartalspresentasjon, senest 3q i november der vi fikk en solid kursnedgang i etterkant.
Om 1 uke får vi 4q som vi vet ikke blir spesielt bra.
Binnion informerer også markedet ved hver kvartalspresentasjon, senest 3q i november der vi fikk en solid kursnedgang i etterkant.
Om 1 uke får vi 4q som vi vet ikke blir spesielt bra.
Helt enig, Fjellbris.
rischioso
14.02.2024 kl 14:32
3378
Nå er det jo slik at den triggende rettskjennelsen som kan være forløperen til noe massivt er fersk så og blande inn snøen som falt i fjor faller jo på sin egen urimelighet - mao, det gjelder å ha hodet i nuet og se fremover for vi går spennende tider i møte - svært spennende - tider som kan omskrive hele selskapets historie ...;)
Redigert 14.02.2024 kl 14:34
googleearth11
14.02.2024 kl 15:24
3264
Du fikk kanskje ikke med deg meldingen den 26.januar? Mulig du bør søke den opp på nwesweb.no. Da skjønner du sikker at det var en gamechanger, og kan ikke sammenlignes med tidligere situasjoner. Q4 kommer IKKE om en uke, men 21.mars. Det er også børsmeldt for lenge siden. Årsaken til kursnedgangen q3-23 er velkjent, og har ingen ting med MB å gjøre. Hvordan vet du at q4 ikke blir spesielt bra?
tuja
14.02.2024 kl 15:41
3209
Hadde vært interessant å fått en begrunnelse fra TrumpGold, men betviler det kommer. Ellers fint driv i olja.
rischioso
14.02.2024 kl 15:48
3184
Teknisk ser det også bra ut hvor kursen etter å ha brutt ut av den nedadgående trenden flatet ut og er nå godt på vei til å etablere en oppadgående kurs trend i likhet med RSI'en - mao, dette kan være siste krampetrekninger på 1 tallet hvor det er å forvente at kursen veldig snart vil etablere seg på 2 tallet hvor det da vil gå mot test av den tekniske motstanden på 2,11 og når den er forsert så er det fritt for motstand av betydning i chartet noe som igjen betyr at det kan gå raskt opp og tilbake til 2,68 så StayTuned...;)
4q blir ikke spesielt bra pga utviklingen i energiprisene.
rischioso
14.02.2024 kl 15:53
3170
Vi trenger ikke spesielt bra for markedet forventer heller ikke spesielt bra - mao, det holder lenge med bra toppet med positiv input om fremtiden relatert til Bill 21 spesielt - Erstatning vs Pilot eller begge i en kombo ...;)
Fjellbris
14.02.2024 kl 15:56
3148
Slettet brukerskrev 4q blir ikke spesielt bra pga utviklingen i energiprisene.
Du svarte ikke på denne fra Googleearth?
Tror du virkelig det er energipriser markedet venter på og utvikling der når MB kommer og skal gi info? Olja er forøvrig godt over 80 og i bra driv, samt Q3 er først 22. mars, dette er ikke en Q pres. MB skal holde.
…….
googleearth11
I dag kl 15:24
135
TrumpGold skrev
Det er mange år siden emosjonene. Binnion har vært i Norge flere ganger etter det, senest ifjor høst..
Du fikk kanskje ikke med deg meldingen den 26.januar? Mulig du bør søke den opp på nwesweb.no. Da skjønner du sikker at det var en gamechanger, og kan ikke sammenlignes med tidligere situasjoner. Q4 kommer IKKE om en uke, men 21.mars. Det er også børsmeldt for lenge siden. Årsaken til kursnedgangen q3-23 er velkjent, og har ingen ting med MB å gjøre. Hvordan vet du at q4 ikke blir spesielt bra?
Tror du virkelig det er energipriser markedet venter på og utvikling der når MB kommer og skal gi info? Olja er forøvrig godt over 80 og i bra driv, samt Q3 er først 22. mars, dette er ikke en Q pres. MB skal holde.
…….
googleearth11
I dag kl 15:24
135
TrumpGold skrev
Det er mange år siden emosjonene. Binnion har vært i Norge flere ganger etter det, senest ifjor høst..
Redigert 14.02.2024 kl 16:00
googleearth11
14.02.2024 kl 16:09
3107
Slettet brukerskrev 4q blir ikke spesielt bra pga utviklingen i energiprisene.
Hva hvis produksjonen er økt, da? Dessuten har ikke energiprisene vært spesielt lavere i q4 enn i q3. Tvert i mot. Det er helt greit å være negativ til en aksje. Men kom i det minste med begrunnede innlegg.
unikum
14.02.2024 kl 16:15
3079
Dere må slutte å svare denne trumpen. Er jo bare svada og har 0 peiling, provoserer (om han/hun forstår uttrykket ? Overse slikt støy. Her er det så mange dyktige aksjonærer så det er bare å sitte rolig utover.
Tips: Bruk "blokker bruker" funksjonen, så slipper dere all støyen.
rischioso
14.02.2024 kl 21:54
2832
Hva skjedde her - har alle tatt en pause? Trumpen er nok opptatt på annet hold med Melaniia for det er jo tross alt Valentines Day...
Stille er det også på børsen i Toronto hvor det ikke er mange som vil selge - naturlig nok og de som skulle kjøpe er nok ferdig kjøpt - inntil videre og i påvente av nytt som mest sannsynlig ikke er langt unna..;)
https://ca.finance.yahoo.com/quote/QEC.TO/
Stille er det også på børsen i Toronto hvor det ikke er mange som vil selge - naturlig nok og de som skulle kjøpe er nok ferdig kjøpt - inntil videre og i påvente av nytt som mest sannsynlig ikke er langt unna..;)
https://ca.finance.yahoo.com/quote/QEC.TO/
Redigert 14.02.2024 kl 22:00
Fjellbris
14.02.2024 kl 22:20
2766
Vi sitter bare stille og rolig og venter på avklaring pilot eller erstatning, og akkumulerer det vi kan på disse nivåene (ref. den andre tråden, både Silver og jeg har lastet mer)😀
Redigert 14.02.2024 kl 22:20
Hvis det virkelig stemmer at du akkumulerer hver eneste gang du kringkaster det på forumet så må du vel ha noen milliarder aksjer nå?
Ja, det er noen med ubegrensede midler her inne.
Fjellbris
15.02.2024 kl 08:20
4136
Mer QEC ble finansiert med salg av FRO. Vurderer mer via nedsalg NAS etter Q pres i morgen. Sitter du og Trumphen bare i en aksje?
Fra Silvers tråd:
……
Fjellbris
I går kl 17:07
572
Silver20555 skrev
Fjellbris Skulle gjerne kjøpt mer nå men da må jeg selge AXL.
…………
Jeg også, men må da også selge meg mer ned i andre. Gjorde det / tok gevinst i FRO (for tidlig), vurderer også litt nedsalg i NAS etter Q pres fredag, for å akkumulere mer i QEC, men NAS har ogdå mye mer å gå på igjennom Q3 i år :-) Sitter nå også allerede klart tyngst i QEC, men mykje vil ha mer ;-)
Fra Silvers tråd:
……
Fjellbris
I går kl 17:07
572
Silver20555 skrev
Fjellbris Skulle gjerne kjøpt mer nå men da må jeg selge AXL.
…………
Jeg også, men må da også selge meg mer ned i andre. Gjorde det / tok gevinst i FRO (for tidlig), vurderer også litt nedsalg i NAS etter Q pres fredag, for å akkumulere mer i QEC, men NAS har ogdå mye mer å gå på igjennom Q3 i år :-) Sitter nå også allerede klart tyngst i QEC, men mykje vil ha mer ;-)
Redigert 15.02.2024 kl 08:26
tuja
15.02.2024 kl 08:44
4047
https://www.reuters.com/business/energy/global-lng-demand-seen-rising-more-than-50-by-2040-shell-report-2024-02-14/
Summary
Global LNG demand to double by 2040
China, Asian countries to lead growth
Market remains tight, prices above historical average
European long-term contracts not enough to bridge gap
US LNG export ban is a risk if lasts longer than a year
LONDON/SINGAPORE, Feb 14 (Reuters) - Global demand for liquefied natural gas (LNG) is estimated to rise by more than 50% by 2040, as China and countries in South and Southeast Asia use LNG to support their economic growth, Shell said on Wednesday.
The market remains "structurally tight", with prices and price volatility remaining above historic averages, constraining growth, the world's largest LNG trader said in its 2024 annual LNG market outlook.
Summary
Global LNG demand to double by 2040
China, Asian countries to lead growth
Market remains tight, prices above historical average
European long-term contracts not enough to bridge gap
US LNG export ban is a risk if lasts longer than a year
LONDON/SINGAPORE, Feb 14 (Reuters) - Global demand for liquefied natural gas (LNG) is estimated to rise by more than 50% by 2040, as China and countries in South and Southeast Asia use LNG to support their economic growth, Shell said on Wednesday.
The market remains "structurally tight", with prices and price volatility remaining above historic averages, constraining growth, the world's largest LNG trader said in its 2024 annual LNG market outlook.
unikum
15.02.2024 kl 08:49
4041
Selv sitter jeg med 4 ganger flere aksjer enn normalt. Ser at mange flere har kjøpt seg opp og sitter med større portefølje i Qec. Men hvem har vi kjøpt alle disse aksjene fra?. I mitt hode kun av lånte aksjer og da kommer det til å smelle snart, for dette er kortsiktig.
Fjellbris
15.02.2024 kl 09:29
3927
Jeg har ca. 50% mer nå enn før resultat fra høring i oktober ble kjent for noen uker siden, lykke til! Det må jo bli enten erstatning eller pilot/utvinning, slik jeg ser det er sjansene for at det nå alikevel blir utvinning økt veldig mye!
Peter Sellers
15.02.2024 kl 10:15
3796
rischioso skrev Milliarder - hoderegning eller kuleramme?
@rischioso, det er nok ment som ironi :)
googleearth11
15.02.2024 kl 10:36
3783
For min del så er jeg all-inn. Om noen skulle være interessert.
Fjellbris
15.02.2024 kl 11:12
3676
Jeg sitter i 5 aksjer, litt over 50% av midlene er nå i QEC. Vurderer å øke enda mer i QEC, men må da selge meg ned i andre. Som nevnt i går mulig jeg gjør det / selger ned noe i NAS etter Q pres i morgen og realiserer god gevinst der som da kan re investeres i QEC.
Har allerede solgt både i GOGL og FRO som er re investert i QEC. Både GOGL og FRO har steget etter at jeg solgte, men tror oppsiden QEC er mye større fremover, gevinst er også gevinst som er godt å ta innimellom, ref. salg FRO og GOGL.
NAS skal jeg dog sitte med en del videre via Q3, den har slik jeg ser det mer å gå på så selger der ikke ut alt.
Har allerede solgt både i GOGL og FRO som er re investert i QEC. Både GOGL og FRO har steget etter at jeg solgte, men tror oppsiden QEC er mye større fremover, gevinst er også gevinst som er godt å ta innimellom, ref. salg FRO og GOGL.
NAS skal jeg dog sitte med en del videre via Q3, den har slik jeg ser det mer å gå på så selger der ikke ut alt.
Redigert 15.02.2024 kl 11:25
googleearth11
15.02.2024 kl 11:38
3631
Skulle QEC gå som jeg tror den går, så vil jeg etterhvert selge - og så sette inn i forskjellige utbytteaksjer. Tenker da på f.eks Sparebanken Møre, Frontline, Mowi, Avance Gas, Equinor og lignende. Nyte utbyttene. :-)
Fjellbris
15.02.2024 kl 11:49
3603
Veldig god og langsiktig plan, gode aksjer det som man kan sitte rolig i. Ikke så mye spenning som i QEC da, men helt enig og kommer til å gjøre det samme og «roe ned og nyte utbyttene» som du skriver😀
Redigert 15.02.2024 kl 11:49
Fluefiskeren
15.02.2024 kl 12:03
3567
Aksjonærene nyter i hvert fall ikke kursutviklingen i Equinor. Ned 19,9 % så langt i år.
googleearth11
15.02.2024 kl 12:17
3554
Det er jeg klar over. Men de har deff ikke varsla stopp i utbyttene. I qec er jeg ute etter kursøkning. I de andre et det utbyttene som interesserer. To forskjellige strategier.
Redigert 15.02.2024 kl 12:18
Fluefiskeren
15.02.2024 kl 12:19
3594
Vil tro du også ønsker kursstigning i utbytteaksjer. Equinor virker forresten å satse mer på tilbakekjøp av aksjer enn utbytte for tiden.
googleearth11
15.02.2024 kl 13:01
3493
Som sagt så var det bare eksempler på aksjer jeg eventuelt vurderer. Vi analysere inngående først, og det er et stykke dit.
Peter Sellers
15.02.2024 kl 13:21
3431
rischioso skrev Ironien var det i alle fall jeg som stod for...;)
@rischioso, ingen big deal men oppfattet svaret ditt til Trump Gold mer som sarkasme!
Peter Sellers
15.02.2024 kl 13:29
3418
@Fjellbris, hvis du skal kjøpe mer i Qec kan du like godt ha litt is i magen for nå siger aksjen tilbake som vanlig, vi kan fort duppe under 1,90 så lenge det ikke kommer noe nytt. Vi har allerede lukta på 1,92 i dag så nå er vi tilbake til Business as Usual i Qec aksjen!!
Silver20555
15.02.2024 kl 13:36
3397
Det er rart at salgspresset ikke avtar. Det ser ikke veldig ut som short lenger. Hva mener folket her om det?