QEC - QSC suspends provisions of Bill 21 - hva nå?

elnomi
QEC 26.01.2024 kl 09:22 27140

Les meldingen fra QEC i dag, kan det være en game changer for QEC?
Hvem husker ikke hva Jason mente QEC var verdt?
Kan kursen gå til kr 3-4 på kort sikt?
Synspunkter?

Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
January 26, 2024 – Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
Calgary, Alberta -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today on the ruling by the Québec Superior Court (Civil Division) on the Company’s application to stay certain provisions of the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine (the “Act”), for the duration of the judicial proceedings.

Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”....

Les hele meldingen her.
https://newsweb.oslobors.no/message/609298
Redigert 26.01.2024 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.02.2024 kl 20:00 3385

Ja, det nytter ikke å fortsette og dvele ved det gamle når det er sterke indikasjoner på nytt som kan omskrive hele historien - ikke bare for QEC, men for alle som driver med Exploration i Quebec og ikke minst for provinsen Quebec selv. Verden trenger mer energi, energi som ikke dagens såkalte knall grønne (vind/sol) kan dekke opp for de neste 20-30 årene så da er det ikke urimelig å tenke seg til at Quebec faktisk snur på femøringen, kanskje ikke helt og brått sånn med en gang for det er politisk styrt, men heller gradvis og forsiktig ved å åpne for pilot med den lysegrønne varianten som faktisk finnes i dag. For ting har faktisk skjedd etter 2018 teknologisk sett og da er det også rimelig at man tar det i bruk ved å teste det ut som en start når den er gått fra bekk svart til lysegrønt for alternativet er en massiv renters rente erstatning som kun gagner noen få, men verken Quebec selv eller verden som sådan så alternativet med erstatning og kun det faller på sin egen urimelighet i så måte.

Mitt bet er at rettskjennelsen som midlertidig fjernet forbudet er forløperen til at det vil åpnes for pilot som en start, men med strenge retningslinjer som dagens teknologi kan håndtere hvor forventningene til caset vil øke markant og når det bevises at den holder mål så vil det gradvis åpnes for mer og i takt med dette så vil caset reprises videre - om ikke lenge vet vi mer hvor risken er høy for at mange vil rive seg i håret og angre på at de ikke benyttet muligheten til å kjøpe rundt 2 tallet når man hadde muligheten, men som vi kjenner til så er det alltid for sent å angre - mao, muligheten er der, men valget er det kun den enkelte som selv kan ta...;)
googleearth11
15.02.2024 kl 20:43 3283

Tror rett og slett de aller, aller fleste sitter på gjerdet og venter. Den lave omsetninga, sammen med et svært rotete ordrebilde, tyder på MYE robothandel. Det er i alle fall mitt tips. Kan selvsagt være galt.
njn-
15.02.2024 kl 21:18 3178

MB kan børsmelde sensitiv info. før han går på talerstolen den 27. februar.

Regjeringen kan også komme med informasjon.
unikum
15.02.2024 kl 21:33 3116

Du kan mene selvsagt dette og det er fritt men om du tror det ikke er short så bør man lære seg måten ett handelsmønster går i en aksje.
Jeg trader og kaller med for en trader. Jeg selger aldri en aksje til lavere enn pålydende kurs. Dumper 3-5 øre ned på aksjer poster fra 5000-30 000.
Så må man se på omsetningen i perioder og hvorfor kursen faller, hvilken årsak med mer. Fra 1,8-1,3 har jeg kommentert før men kan igjen si omsetn. under 500 000 dagen blir det ingen substans i. Om jeg har fått short på hjernen mye mulig men at det er maskiner som selger disse postene er jeg 100 % sikker på. Ingen anen ting er logisk. Mennesker er logiske det er ikke maskiner.
Fjellbris
15.02.2024 kl 22:47 2948

Njn👍 - helt enig, skrev også det samme til PS i mitt innlegg til han.
Vel, vel og generelt: noen velger å se positivt på ting og ser muligheter, andre ser negativt på ting og skriver kritisk, men er vel derfor også aksjer går opp/ned/trades😉
Utrolig mange agendaer også på et anonymt børsforum, mange trader og skifter mening / nick som en kappe i vinden og endrer argumenter utifra om man er inne/ute av aksjen.
Redigert 15.02.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
TrumpGold
15.02.2024 kl 22:53 2926

..og noen sitter og hausser aksjen 24/7/365!
Peter Sellers
16.02.2024 kl 06:30 2694

@Fjellbis god morgen, jeg sitter fortsatt godt i aksjen og har ingen problemer med det og selvsagt så ser jeg fortsatt en stor oppside i aksjen ellers så hadde jeg solgt meg ut. Det jeg sier er at jeg er skuffet over at aksjen ikke evner å etablere seg fast over 2kr + men at den til stadighet siger tilbake og oms i aksjen svinner hen....det rare her på trådene er at hvis man ikke hausser til en hver tid ja da har man en helt annen agenda så her må man være positiv okke som.....POENGET MITT ER AT JEG ER SKUFFET OVER AT VI IKKE KLARER Å ETABLERE OSS OVER 2 KR+.....ha en fin dag og så håper jeg det er rom for å mene noe om aksjen uten at man skal bli behandlet som konstant negativ og ikke hausser 24/7
Peter Sellers
16.02.2024 kl 06:33 2697

@Fjellbris, glemte og nevne i forrige innlegg at vi mangler vel bare DURHAM FOR Å LAGE SKIKKELIG HALLELUJA STEMNINING HER INNE :))
Peter Sellers
16.02.2024 kl 07:34 2579

@unikum god morgen, nyheter annenhver dag tror jeg neppe vi skal basere oss på men at aksjen er avhengig av det er det liten tvil om. Når det blir postet en nyhet/artikkel her om dagen om at indigoes hadde fått igjennom en lov med bedre levevilkår for barn og unge så blir det mottatt med flott, spennende osv det sier vel bare at man desperat og leter etter noe som kan bekrefte at vi er på rett vei, men en sånn artikkel har da ingenting med olje /gass Qec å gjøre ( hver og en må få mene hva man vil å skrive hva man mener er ok for meg, henvist til artikkel bare så det er sagt) Det at du trader er en ærlig sak og vi er vel alle her for å tjene penger så det unner jeg hver enkelt sjel, er vel derfor man er på børs, ikke sant? Ha en fin dag :))
googleearth11
16.02.2024 kl 07:54 2516

Det er ingen som sier en skal hause. Men der er enkelte her inne som åpenbart nistirrer på kursen minutt for minutt. Da blir man gjerne skuffa. Nå er det - som svært mange har påpekt - ventet en eller annen avklaring i LØPET AV 2024. Om den nå ligger på 1,90 eller 2,05 er fullstendig likegyldig for meg. Jeg har i alle fall et femårsperspektiv - kanskje nede i fire nå. Og da ser jeg hvor vi havner. Men om du har lyst til å kommentere om kursen er pluss minus 10 øre, og hele tida sutre om det, så er det jo enkelte som finner det enerverende i lengden. Det handler ikke om å hausse. Det handler om tålmodighet.
sigj2
16.02.2024 kl 08:07 2467

Vi trenger mer kjøtt på beinet
Vi skriver mye skit når vi kjeder oss 🙈
Fjellbris
16.02.2024 kl 08:33 2358

Googleearth, må si meg enig i det du skriver til PS.
Tolmodighet er viktig, er vi først investert her fordi vi har stor tro på selskapet, erstatning eller pilot osv, spiller det liten rolle om kursen er 1,9 eller 2,1. Vi må ta på de lange brillene, samt la prosesser som tar sin tid og som QEC ikke styrer over (Québec og dommere) gå sin gang. Som jeg har skrevet før, synes det er litt for «mye kos med missnøye» her inne, selv om vi alle selvfølgelig skulle sett kurs allerede noen kroner over dagens før avklaring pilot/erstatning kommer.
Villmannen
16.02.2024 kl 09:15 2216


Et godt innlegg. Pr i dag har jeg nistirret litt å sett at det finnes få selgere under kr. 1.97.- (noen vil det alltid være som bare må "trade" Litt. Men det å sitte å glo på kursen er bare tull. Flott innlegg av deg.
Peter Sellers
16.02.2024 kl 09:29 2175

@.ge11, for det første så bruker jeg ikke all verden tid på å stirre på kursen men sjekker gjerne etter sluttauksjonen for å se hvor vi har havnet, hvis den var myntet på meg så tar du skammelig feil, ha en fin dag :)
tynnidioten
16.02.2024 kl 09:33 2280

Det er ikke alltid selgerne er synlige i ordrebildet.
Engentlig sjeldent.
Redigert 16.02.2024 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
16.02.2024 kl 09:49 2202

@Fjellbris, sitat fra deg: "litt for mye kos med misnøye" selvfølgelig måtte du være enig med ge i det, de som ikke skriver positivt skal ties i hjel....igjen mitt poeng var at jeg er skuffet over at vi ikke klarer å etablere oss over 2kr+ (jeg snakker ikke om dommen eller det som eventuelt måtte komme i så henseende) og det har absolutt ingenting med om at en nistirrer på kursen eller ikke. Så kan man selvfølgelig være enig i det eller ikke!! Nb, vedr tålmodighet så har jeg vært med siden 2018 så vi snakker 6 år i aksjen så hvis det ikke er å være tålmodig så vet ikke jeg hvilket tidsperspektiv du og ge viser til, ge11 snakker om 5år for sitt vedkommende kanskje 4år!! ha en fin helg
smoke
16.02.2024 kl 09:58 2545

...man kan se det i kombinasjon med at det ikke blir omsatt noe :)
TrumpGold
16.02.2024 kl 10:01 2637

Egentlig aldri. Man kan lese lite ut av ordrebildet, spesielt når handelen domineres av roboter som kan snu opp ned på alt i løpet av millisekunder.
TrumpGold
16.02.2024 kl 10:08 2594

rischioso skrev Innlegget er slettet
Vi har alle ulike strategier, forventninger og tidshorisonter. Det bør tolereres og respekteres.
Det er helt legitimt å være frustrert over at kursen ikke klarer å etableres over 2.
Fjellbris
16.02.2024 kl 10:23 2641

Full forståelse for at du er skuffet over at vi ikke er over kr 2, du som har vært med siden 2018. Da kjøpte du deg nok inn før forbudet kom, du kjenner historikken og vet da også veldig godt hvorfor kursen er som den er, og at det faktisk kunne vært mye verre dersom QEC ikke hadde klart å holde hjulene i gang i alle disse år, fått skikk på lønnsomhet osv. QEC kunne faktisk lett også gått konkurs, det gjorde de ikke, selskapet er gjeldsfritt og tjener nå penger, og vi er i posisjon som aksjonærer / selskap til fortsatt få være med på utvinning, ellers blir det erstatning. 1,5 eller 2,0 spiller mindre rolle om vi ser kurs 10-30 igjen, men tror man ikke på hverken det ene eller andre er det bedre å selge seg ut og komme seg videre i andre aksjer tenker nå jeg. Hjelper ivertfall ikke på kursen med «kos med missnøye her inne», om du skjønner hva jeg mener. Ikke noe problem med alle som også skriver negativt om QEC, og kritiserer selskapet, MB mm opp og i mente, men de tror jeg har en helt annen agenda enn oss som skriver positivt om selskapet, og det er ivertfall ikke at de ønsker at kursen skal øke. Riktig god helg, jeg gjorde som jeg skrev i går, solgte meg noe ned i NAS i dag etter Q pres. og opptur over 10.%, og re investerte det i QEC til snitt 1,94😀 Som jeg også skrev i går skal jeg sitte videre i NAS (2/3 av beholdningen), da jeg tror den skal videre opp via Q3 der sommersesongen kommer til å bli ny ATH. Nå guidet ogdå NAS i dag at 2024 skulle bli enda bedre enn rekord året 2024.
Redigert 16.02.2024 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
tuja
16.02.2024 kl 10:25 2665

Er mest forundret over at noen i det hele tatt tar exit under 2kr. Noen venter på tosiffret kurs i kroner, andre nøyer seg med ører. Slik går no dagan.

God helg !
TrumpGold
16.02.2024 kl 11:34 2597

Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.
Ikke alle er skråsikre på kursbonanza og hallelujastemning i Qec.
Adam05
16.02.2024 kl 11:39 2569

Jeg tror alle de eiere QEC aksjer venter på et rask mirakel fra himmel
Adam05
16.02.2024 kl 11:39 2565

Jeg tror alle de eiere QEC aksjer venter på et rask mirakel fra himmel
Silver20555
16.02.2024 kl 12:41 2323

Da fikk jeg kjøpt flere aksjer, hva med deg Fjellbris?