Saga Pure - fremtidens investeringer
Saga Pure gjorde taktiske kjøp og salg av grønne selskaper og genererte hundredevis av millioner til sine aksjonærer. Nå er mesteparten av de grønne investeringene solgt, og Saga Pure sitter kun igjen med noen små aksjeposter på børs, samt en eierpost i Heimdal Power. Saga er gjeldfritt og har hundrevis av millioner på bok klare til å inveetere i selskaper som trenger finasiell input/hjelp. Spetalen er hovedaksjonær, kan vi forvente at Spetalen snart viser kreativitet og investeringsvilje igjen? Legger ved en link til skriv utarbeidet av en større aksjonær: https://synnesventures.no/oppdateringer/2024/1/23/investeringstanke-saga-pure-kontanter-og-aksjer-til-for-stor-rabatt
zxcvbnm
31.01.2024 kl 09:42
1875
Her er jeg helt enig med en person på xtrainvestor.
Et investeringsfond som har falt fra en verdi på over 2 milliarder, snitt emisjoner på over 2.20 kr og hvor nada har skjedd på over 18 mnd. Er vel blant børsens absolutt dårligste investeringsfond. Spetalen har gått ut på dato. Pure har hatt en børskurs og emisjon på over 4 kr og er nå 1.34 kr. Det sier igrunn alt.
Det er en grunn til å kjøpe saga pure, det er fordi vedkommende spådde bunnen mellom 1.26-1.3kr, med begrunnelse om avvikling.
Jeg er heller ikke overrasket om han er SEB kjøperen.
Et investeringsfond som har falt fra en verdi på over 2 milliarder, snitt emisjoner på over 2.20 kr og hvor nada har skjedd på over 18 mnd. Er vel blant børsens absolutt dårligste investeringsfond. Spetalen har gått ut på dato. Pure har hatt en børskurs og emisjon på over 4 kr og er nå 1.34 kr. Det sier igrunn alt.
Det er en grunn til å kjøpe saga pure, det er fordi vedkommende spådde bunnen mellom 1.26-1.3kr, med begrunnelse om avvikling.
Jeg er heller ikke overrasket om han er SEB kjøperen.
Redigert 31.01.2024 kl 09:53
Du må logge inn for å svare
trek
31.01.2024 kl 10:02
1850
Var det ikke du som googlet deg fram til at selskapet var stengt forrige uke fordi Spetalen var reist på ferie?
Har du mer sensasjonelt å dele med oss?
Har du mer sensasjonelt å dele med oss?
zxcvbnm
31.01.2024 kl 10:43
1817
#trek
Kanskje du har noe å dele med forumet. Du har nada å komme med. Kommenter gjerne tallene eller om det ikke stemmer at saga pure har stengt/avviklet kontoret sitt. Spetalen har ikke kontorplass der, så hvorfor skulle det stenge om vedkommende var på ferie? Det har vel du svaret på?
Jada Trek kontoret er stengt fordi største aksjonær spetalen er på ferie. Så konklusjonen din er at spetalen sitter på kontoret hver dag ellers og holder saga pure sine åpningstider. Herregud, du ser vel selv hvor dumt det er.
I ditt tilfelle er det nesten bedre å holde kjeft enn å komme med noe hånlig.
Kanskje du har noe å dele med forumet. Du har nada å komme med. Kommenter gjerne tallene eller om det ikke stemmer at saga pure har stengt/avviklet kontoret sitt. Spetalen har ikke kontorplass der, så hvorfor skulle det stenge om vedkommende var på ferie? Det har vel du svaret på?
Jada Trek kontoret er stengt fordi største aksjonær spetalen er på ferie. Så konklusjonen din er at spetalen sitter på kontoret hver dag ellers og holder saga pure sine åpningstider. Herregud, du ser vel selv hvor dumt det er.
I ditt tilfelle er det nesten bedre å holde kjeft enn å komme med noe hånlig.
Redigert 31.01.2024 kl 10:48
trek
31.01.2024 kl 11:04
1792
Jeg observerer bare informasjonen du bringer oss. Forrige uke var selskapet stengt fordi Spetalen var på Sydpolen. Denne uka er det noen anonyme på et annet forum som mener noe, som blir til en fasit. Du virker for å si det pent noe naiv. Hvorfor ikke bare glemme hele selskapet når det gjør deg så sinna.
zxcvbnm
31.01.2024 kl 11:18
1773
For det første hvem sa selskapet var stengt fordi spetalen var på sydpolen? Var det meg? Hvem sier noen om anonyme på et annet forum. En megler ansatt i seb som sier bunnen vil ligge mellom 1.26-1.3 kr i mai 2023 og som har startet å kjøpe under 1.3 kr og har nå nesten 5 millioner. Ja,da lytter jeg.
Du må slutte å blande sammen epler og pærer.
Du må slutte å blande sammen epler og pærer.
Redigert 31.01.2024 kl 11:23
nopetter
31.01.2024 kl 11:22
1757
jeg var en gang i verden aksjonær i dette selskapet men solgte meg ut på 3,30 nivåene. problemet er at saga har kun en eller to asset igjen og de er ikke børsnotert, spettet har selv uttalt at hele det grønne segmentet er og blir en tapsbombe og dette fikk har rett i. selskapet er nærmest et dødt børs selskap. ser at spetalene sitt andre eventyr sdsd gikk som jeg tenkte rett under 1,70. han bruker vel disse for taps avskrivinger på skatten. for den saks skyld kan spettet og co reist til månen uten at dette hjelper dere noe særlig
Redigert 31.01.2024 kl 11:27
zxcvbnm
31.01.2024 kl 11:26
1750
Er helt enig nopetter. Spetalen har mistet det meste av tillitt i markedet. Oppsiden i Pure er avvikling.
nopetter
31.01.2024 kl 11:31
1738
hadde han fått det el selskapet (husker ikke mer navnet på det) som drev med overvåking av høyspent nettet på børs da har aksjen dobblet seg. problemet er at de ikke vil på børs av en eller anne grunn, eller de har bare utsatt det. greenstat ble vel også avskrevet som tap av saga tipper jeg
zxcvbnm
31.01.2024 kl 11:53
1714
Heimdall Power. Hovedfokuset til Saga har vært å selge posten sin i hele 2023 (i følge de selv).
Marketwatch
31.01.2024 kl 12:43
1652
De eier 22% av Heimdal. Som jeg har skrevet tidligere er det ca 40% opp fra dagens kurs for å korrekt avspeile Saga´s markedsverdi. Se forøvrig Synnes sine beregninger som det vises til ovenfor i tråden. Dersom ikke ledelsen, med Spetalen, i spissen, finner tilstrekkelige sikre og gode investeringsmuligheter, bør selskapet avvikles. Dette kan gjøres på to måter, betale et utbytte på ca 1,70 pr aksje nå, (kan tas fra eksiderende kontanter i selskapet pluss finansplasseringer) og avvente salg av Heimdalposten før endelig likvidasjon, eller bare dele ut aksjene i Heimdal som del av likvidasjonsutbytte til Saga's aksjonærer. Uansett ligger det for Saga's aksjonærer da inne et tilnærmet risikofritt utbytte på knappe 40%, slett ikke verst i dagens usikre verden!
Redigert 31.01.2024 kl 14:35
nopetter
31.01.2024 kl 12:53
1634
da må de finne en kjøper som er villig å betale så mye overkurs. spettet gjør likedan med saga som han gjorde med STSU der dem ble presset av hovedaksjonæren til og selge alle PSV,ene for å betale utbytte til SDSD slik at de kan dekke noe av tapene. dette selskapet er snart lik saga de eier null og nada, og blir et skall selskap
Møyfrid
31.01.2024 kl 13:58
1580
Er det helt mørkt, nopetter?
"Saga Pure har per 30.09.23 MNOK 674 i kontanter eller lignende, MNOK 132 i finansielle investeringer (børsnoterte aksjer), og MNOK 27 i andre omløpsmidler. Totalt utgjør denne likvide delen MNOK 833, tilsvarende ca >NOK 1,72 per aksje."
https://synnesventures.no/oppdateringer
Heimdall er vel pdd kun en joker.
"Saga Pure har per 30.09.23 MNOK 674 i kontanter eller lignende, MNOK 132 i finansielle investeringer (børsnoterte aksjer), og MNOK 27 i andre omløpsmidler. Totalt utgjør denne likvide delen MNOK 833, tilsvarende ca >NOK 1,72 per aksje."
https://synnesventures.no/oppdateringer
Heimdall er vel pdd kun en joker.
nopetter
31.01.2024 kl 14:31
1548
du er bare inne i selskaper som enten er bankerott, skal strykes av børsen eller snart blir flådd av hovedaksjonærene. :))
hvilke selskap var det du var inne i sist jeg svarte på dine merkverdigheter? nodl, univid e.l.
hvilke selskap var det du var inne i sist jeg svarte på dine merkverdigheter? nodl, univid e.l.
Marketwatch
31.01.2024 kl 14:38
1531
Ut fra dine kommentarer, kan du umulig ha satt deg inn i Saga økonomiske situasjon, den er så fjernt fra nodl, univid etc som man vel kan komme!
Marketwatch
15.02.2024 kl 09:34
1074
Ifølge regnskapet q4 ligger det nå en opparbeidet kapital pr aksje på kr 1,86. Eneste grunnen til at aksjen ikke ligger på dette nivået, er den passive strategien selskapet har lagt seg på. At de som ynder å fremstå som noen av norges beste investorer, ikke finner annet bruk for de betydelige likvidene selskapet disponerer, enn å sette de på en bankkonto, er skuffende. Som skrevet tidligere, bør selskapet vurdere utbytte, dersom de ikke finner bedre måter å bruke pengene på. På den annen side er tapene på tidligere investeringer i grønt nå tatt, og evt. salg av Heimdal posten bør gi en pen gevinst. Klarer de en avkastning på 10% av likvidene (som da vil nærme seg 1 milliard) fremover, bør kursen komme ganske mye opp etterhvert.