SBANKEN uten aksjehandel snart. Hvor flytter dere??

macland
SBANKE 30.01.2024 kl 12:31 30829

Sbanken er ikke noe alternativ for aksjehandel etter 20 mars. Da blir det kun en app har Ulven dnb bestemt,Alt blir og dyrere å bruke. Så på utkikk etter bank med god handelsløsning og ønsker forslag. Vurderer IG og skal teste plattformen der. Kom med forslag,dnb og nordnet er helt uaktuelle.
Redigert 02.02.2024 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
macland
08.04.2024 kl 08:48 4901

Nå har jeg søkt og søkt. Var det bare sbanken som hadde smsvarsel på børsmeldinger??? Dette er jo helt vitalt for å få beskjed.
macland
06.04.2024 kl 17:31 5269

Vet det,men finanstilsynet trenger konkrete saker.Så lenge ingen sier noe så får de bare dnb-versjonen.
Kaaresve
06.04.2024 kl 15:35 5289

10dager kan du bare glemme. Som sagt sier DNB/Sbaank nå at det vil gå minimum 5 uker. Reglene sier at gammel bank kan maksimalt bruke 10 dager og ny bank 10 dager, (totalt 20 dager)Men dette gjelder tydligvis ikke for "statsbanken" DNB/Sbank.
40something
06.04.2024 kl 14:35 5354

Hvis ASK tar 10 dager å overføre så kan det i verstefall bli umulig å selge seg ut av aksjer som plutselig faller av en negativ børsmelding.
Tør ikke å gjøre det før dette kan overføres mye raskere. Ev selge seg ut av alle posisjoner først
macland
06.04.2024 kl 12:05 5429

Om jeg ikke tar helt feil skal ask-konto overføres ny bank innen 10 dager. Skriv til finannstilsynet eller ring dem. Som nevnt før så er de på hugget i dette og antar konkrete saker er av stor interesse.
Kaaresve
06.04.2024 kl 11:26 5300

Hele dette DNB/Sbank konseptet minner meg om en haug pappesker fylt med dokumenter. - Så sitter man her da å klikker og leter. En plass inne i dette rotet sier de at mine aksjekontoer og penger befinner seg. Når er jeg kommet til den 4 esken men her står det bare at jeg må gå tilbake til eske 3. Kostbare rebuser - det er DNB/Sbank det. "Kundeservice" opplyste meg om at det ville ta minst 5 uker å få ASK over til Nordnet. Innen den tid har jeg fått magesår av DNB/Sbank. - En hyggelig kunderådgiver på Sbank kom nesten på gråten - han klarte ikke å finne sin egen konto tilknyttet sin egen ASK. ( - mitt tips; - den ligger muligens i eske 8 - bare 126 klikk dit. Stå på DNB - det kommer snart roligere tider - snart er alle kundene forsvunnet.
macland
06.04.2024 kl 11:17 5279

Hadde vært toppers og en kniv i siden til dnb :).
Har ellers sett på en av betalingstraderne nordnet har i tillegg til sin egen nettbaserte gratisløsning. Videoer nede på sia.
https://www.nordnet.no/no/tjenester/handelstjenester/infront-web-trader
Straight flush
06.04.2024 kl 10:53 2910

Er det noe hinder for at Skandiabanken i Sverige oppretter en ny bank i Norge etter samme mønster som sist? Kanskje har DnB nå retten til navnet i Norge, men man kunne f. eks.bruke SKbanken.no Jeg blir med fra første dag. Null eller lave gebyrer, samme utseende finansoppsett.

https://www.skandia.se/vardagstjanster/bli-kund-hos-oss/
Redigert 06.04.2024 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
macland
06.04.2024 kl 09:21 2950

Nordnet er foreløpig førstevalg om jeg ikke finner noe eget nedlastbart program. Dette hovedsakelig fordi man har mulighet til åpne 2-4 aksjer i nytt vindu for å følge fler enn en aksje,og er klar til å handle i alle. Ikke testet, men ror man kan handle iom at vinduene ligger klare og kursene beveger seg i alle.
Sjoa
06.04.2024 kl 04:35 3067

Det der er helt sant, et molboland uten like. Vi var et meget flott land for 20-25 år siden. siden da har alt gått rett i dass.
På nesten alle områder. Vi jobber fort for å komme langt ned på statistikken over velfungerende land.
Slettet bruker
05.04.2024 kl 22:19 3109

Netfonds og Sbanken. er borte. dessverre.
Kaaresve
05.04.2024 kl 21:56 3107

Det er bare å innse/akseptere at det ikke finnes noe fullverdig alternativ til gamle Sbanken. I Norge legger man ned alt som fungerer.
Redigert 05.04.2024 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
slipp
05.04.2024 kl 20:57 3109

Jeg har vert Sbankkunde i mange år, men nå kom problemene. Nå er Det vanskelig å forstå Sbanken og det nye konseptet. jeg trenger ikke låne penger. jeg skal bruke til aksjehandel og overføre penger til utlandet. hvor finner jeg en bank som var som sbanken før?
StephanDerrick
05.04.2024 kl 20:39 3122

Denne kan være grei å hente frem i de tidene vi er inne i nå mtp Sbanken:

Det kan nesten ikke bli lettere å bytte bank
https://www.dn.no/innlegg/bank/boliglan/privatokonomi/det-kan-nesten-ikke-bli-lettere-a-bytte-bank/2-1-1524345
kokkohill
05.04.2024 kl 20:38 3100

Synes virkelig synd på de supre ansatte i S banken som har gitt meg en Fantastisk bank siden nittitallet. Håper de samles og legger en strategi for sin videre karriere som ikke er i dnb.
Ett møte med Sparebank vest og deres Bulder bank og bygger opp aksjedelen der. Bulder mangler bare dette for å være perfekt. Håper S bankens ansatte tenker gjennom dette
Omo
05.04.2024 kl 20:16 3070

SBanken = Skandalebanken
macland
05.04.2024 kl 20:11 3073

Huff. Der kom det nok et eksempel på overkjørsel. Du burde absolutt kontakte finanstilsynet mens de nå er på hugget mot dnb. Det er kanskje lettere å ringe enn å skrive da du må velge mellom mange skjema.
macland
05.04.2024 kl 20:05 3078

Jøss,j Her var det liv :)
Jeg leste kanskje en halvtime.Mye vanskelig språk. Tviler på at nemda og forsto alt som var skrevet der. Må nok ha noen dager den som skal gå gjennom dette. Det er gjort og skrevet så veldig vanskelig at det tar fokus bort fra fakta. Kun en ting burde vært tema med sundt bonde.vett.
Kan kundene på noen måte bli skadelidende? Svaret kunne ikke blitt annet enn ja så lenge det ikke var lå noen kriterier med tanke på at de ikke skulle bli skadelidende. Og ble de det ,så var det fordi konkurransen forsvant..Så jeg anser nemda som korrupt inntilll det motsatte er bevist. Jeg er gammel og stoler ikke på disse organene som blir møtt av en skrankeadvokat med paragrafliste.
Redigert 05.04.2024 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
05.04.2024 kl 19:32 3085

Hvis jeg flytter hele min ASK inkludert både inskudd og avkastning, får jeg en skatteregning som jeg vil måtte ta opp lån for å kunne betale, så jeg må nok bli. Jeg noterer meg at skattefritt uttaksbeløp (innskudd + skjermingsfradrag) som tidligere var ferdig utregnet og tilgjengelig i Sbanken, ikke lenger finnes noe sted i DNB etter overtakelsen, så da vet jeg ikke eksakt hvor mye jeg kan ta ut. Jeg blir inntil videre holdt som gissel mot alle gebyrer som jeg har fått lovnad om å slippe å betale, samt at jeg skulle få lavere rente på et lån som blir flyttet fra DNB til bedre betingelser i Sbanken, så får jeg se etterhvert om hvor fornøyd eller misfornøyd jeg ender opp. Den "nye" appen til Sbanken er jo bare en blåkopi av DNB sin gamle, og den hadde jeg håpet jeg slapp å se igjen etter at jeg slettet DNB-appen. Den gamle Sbanken-appen var jo suveren fordi den hadde alle funksjoner som nettbanken, og med "Straksbetaling"-knappen kunne jeg overføre langt større beløp enn 5000 gebyrfritt på sekunder til mine kontoer i andre banker når jeg trengte det. Nå er "Straksbetaling" i DNB-hastighet dvs noen timer med større beløp. Jeg blir også å vurdere og eventuelt flytte deler av beholdningen til Pareto og/eller Nordnet etterhvert.
StephanDerrick
05.04.2024 kl 18:51 3116

I kveld er DN på saken:

Aksjesparekonto-kaoset: Finanstilsynet refser «alvorlig» lovbrudd – undersøker om DNB feilinformerte

https://www.dn.no/marked/dnb/sbanken/finanstilsynet/aksjesparekonto-kaoset-finanstilsynet-refser-alvorlig-lovbrudd-undersoker-om-dnb-feilinformerte/2-1-1621784
jokke
05.04.2024 kl 18:29 3003

Trist men Sbanken har en ledelse som ikke forstår problemet vi tradere sliter med. I e24 så kan vi lese dette: « Henvendelsene vi får fra kunder går stort sett i hvordan de logger seg inn, og det er også en god del som ikke har fått med seg at nettbanken ikke skal være der lenger, sier Thomassen.»

Jeg har nå startet kundeforhold til Nordnet, selger aksjer når jeg en sjelden gang er på nett i Sbanken og skal overføre penger stykkevis og delt til ny konto i Nordnet.

Takk for meg Sbank 😭
Omo
05.04.2024 kl 18:09 3018

Se på NRK nå ! Nå er'n framme som politiker igjen. Det gikk noen uker. Denne gangen uten solbriller.
Omo
05.04.2024 kl 18:03 2946

Bomma nok med noen nuller ja. Men meningen er den samme.
Sjoa
05.04.2024 kl 17:50 2917

Søppel forsvarer søppel, det har livet virkelig lært meg. Men slik er det bare, så kan en selv velge de en vil omgå. Da kan du starte kosen:) eller uhyggen om du vil!
Har kranglet med flere politikere og er glad jeg ikke har slått noen av dem for sine kjeltringstreker. Noen av dem har faktisk gitt meg skryt for å være rett på sak :) Ble utnyttet av AUF allerede som 18 åring. Satans møkk hele gjengen. Noen har til og med kommet og bedt om unnskyldning for at de "mobbet" meg, de har selv sett at jeg hadde rett. Men en skal ikke si ting rett frem som seg hør og bør selvsagt. Er det bedre med fordekte løgnere ? Ja, mener tydeligvis flertallet i Norge.

Selv foretrekker jeg fiske alene på fjellet. De få en treffer der er somregel hel ved. Har faktisk begynt å tjuvfiske også, jeg gir rett og slett faen.
Redigert 05.04.2024 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Omo
05.04.2024 kl 17:47 2891

Jeg tipper fluefiskeren er reell. Betaler nok kr 1000 pr. Døgn for å få fiske etter laks i Namsen mens andre står og graver i søplekassene på Karl Johan i håp om å finne seg et måltid. I prinsippets navn.
Omo
05.04.2024 kl 17:42 2900

Stortingspolitikere, kommunepolitikere, samfunnstopper. Kun kjeltringer som jobber for å tilegne seg mest mulig selv. Mens tusenvis er iferd med å gå til grunne her i landet. Forskjellene øker dramatisk fra år til år. Jeg har lyst til å spy.
Sjoa
05.04.2024 kl 17:36 2885

De statistikkene kan du stappe lang oppi RØVEn slik taler en nyttig idiot. Her stjeler politikere solbriller og ost. Det sier litt om hvor ille det egentlig er. Selv vet jeg flere politikere som burde vært fengslet, Søppel overalt. Så også med skandiabanken og du din fjott er sikkert en rødstrømpeidiot og pk infanterist så slike tar jeg allefall ikke alvorlig. sSike som dere eier ikke bakkekontakt. Dere vil ikke se sannheten om den så ligger rett foran nesa deres.
Du synes sikkert og at det var flott at sbanken ble kjøpt opp ? Slik fungerer et velfungerende norsk idiotland. Er en grunn til at norske politikere ikke eier anstendighet og er løgnere. Dere burde høre litt omkring i småkommuner der "familier" styrer hele skuta på arv, løgner og bekjentskap. Selv skal jeg snart starte med noe kriminelt for jeg driter i hele landet. Når jeg er pensjonist kan de ta meg for hva faen de vil, jeg driter i det. Nå har jeg kommet så langt at jeg ønsker å være drittsekk tilbake. Ost og solbriller må en da kunne få stjele i fred, når jeg er pensjonist ? Jeg er syk kan dere forstå og har en sykdom. Enda lettere å sitte i et kommunestyre å motta millioner for å "godkjenne" utbygginger i et område. Har sett så mange stygge slike saker at jeg spyr. Men flere av dere andre bor vel bare i hederlige kommuner tenker jeg ? Majorieten av folket er vel enda desverre ole brumm mennesker. Noen av de aller verste er Strømtoppene og hadde vi bodd i Frankrike hadde de vel vært halshugget alllerede. Der har de i det minste revolusjon av og til.
Redigert 05.04.2024 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Mulla3
05.04.2024 kl 17:36 2886

Fluefiskeren ikke oppfør den så naivt. Omo har helt rett, men du er en tilhenger til et system du ikke forstår.
Omo
05.04.2024 kl 17:30 2904

Nå tenkte jeg ikke spesielt på korrupsjon selv også dette ganske sikkert er omfattende også i Norge. Mye mer enn folk flest tror. Dessuten sier han ikke noe om det i innlegget jeg støtter.
Redigert 05.04.2024 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.04.2024 kl 17:27 2897

Du støtter han 100 % på at Norge er en av verdens mest korrupte land? Altså verre en de aller fleste afrikanske land? Har du vært der noengang?

Siden FN setter oss langt opp på listen over minst korrupte land så mister du mye respekt. Dette er problemet med sosiale medier. Sier man en løgn ofte nok blir det til slutt en «sannhet» Det er bare Danmark, Finland og New Zealand som kommer bedre ut.

Omo
05.04.2024 kl 17:20 2916

Uansett er det følelsen man sitter igjen med. Dette har blitt møkkalandet over alle møkkaland.
Fluefiskeren
05.04.2024 kl 17:13 2930

Det har hun aldri sagt. På FN liste over korrupsjon i forskjellige land ligger vi på fjerdeplass når det gjelder de minst korrupte land. Så å si at Norge er et av verdens mest korrupte land er tøys og vås fra din side.

https://fn.no/Statistikk/Korrupsjon

Sjoa
05.04.2024 kl 17:04 2938

Ok da er konkurranseklagenemda korrupt!
Er jo samme faen hvor de er korrupte i dette møkkalandet, har mistet all respekt for alt her hjemme.
Penger under bordet til politikere og ordførere og ledere blir nesten aldri fengslet for underslag, men forsøk deg selv på noe som arbeidstaker da er du straks rævpult opptil flere ganger. Jeg misliker politi, stat, kommune og alt som liksom holder oss som en "forsvarlig stat" er bare løgner overalt. Da jeg var 20 år hadde jeg en tro på verden og demokrati, fremtiden, nå VET jeg at alt er laget på løgner og svindel i nesten enhver krok. Så alle unge jeg diskuterer med sier jeg du må redde deg selv. Drit i samfunnet. Der sitter løgnere og rødsrømper som er stein hakkende gale og blir gladere og gladere for hver løgn de kan selge inn til andre.
En drøss av politikere gidder ikke bry seg med byggesakslover etc. det angår ikke dem liksom. Møkkafolk alle sammen. Er også sikker på at korrupsjon er inne i bildet når sbanken ble kjøpt opp.
Redigert 05.04.2024 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Stan82
05.04.2024 kl 16:56 2919

Rett skal være rett. Konkurransetilsynet sa nei til oppkjøpet - men ble overprøvd av K-nemnda etter klage.
Det kan jo være interessant å lese begrunnelsen i disse dager:

https://konkurransetilsynet.no/konkurranseklagenemnda-opphever-konkurransetilsynets-forbud-mot-dnbs-kjop-av-sbanken/
Sjoa
05.04.2024 kl 16:44 2936

Har ikke vært inne på Appen deres engang, bedt de å slette alle mine kundeforhold der. Gidder aldri logge inn der.
DNB er den største drittbanken som finnes. Forsøk å ringe kundeservice ? Du må taste 20 forskjellige valg så kanskje du får prate med en idiot i andre enden som ikke er interessert i å hjelpe deg i det hele tatt.Ofte sier de ja oppskriften på det, finnes på nettet. I sbanken fikk du alltid hjelp nesten med en gang og alltid hyggelige og hjelpsomme kundebehandlere.

SELVSAGT FEILINFORMERTE DNB! Og kjeltringene i konkurransetilsynet har vel fått seg noen goder de også. Norge et av verdens mest korrupte land sa EVA Jolly, og ja det STEMMER.

Til deg over her. Det er da INGEN problemer å få inn regningene som autogiro eller automatisk trekk på en annen konto ?
Redigert 05.04.2024 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Omo
05.04.2024 kl 16:34 2941

Sbanken er nedlagt. Det skjønner jo alle. Vi er blitt rundlurt, både stat og kunder. Det er bare å forlate kjeltringene og finne seg en annen bank jo før jo heller.