Idex - MCAP under fremførbart underskudd
Nå ligger markedsverdien på IDEX under verdien av fremførbart underskudd. Dvs at teknologien og selskapet prises til 0.
For en tid tilbake så vet jeg at en aktør tilbød IDEX hjelp med å hente inn kapital. Da låg kursen over 0.60 som tilsvarer 3 NOK etter spleis. Etter en gjennomgang valgte selskapet å gå for andre løsninger, dvs en rettet emisjon langt under det vedkommende aktør mente å kunne hente inn kapital til, samt et langsiktig lån (de hadde også långivere tilgjengelig).
Det som var interessant er at jeg hørte at flere utenlandske investorer var interessert i det fremførbare underskuddet i IDEX.
Det som også var interessant, var at IDEX ledelse og styre IKKE synes å ønske interesse fra investorer, som flere mener kunne sørget for en aksjekurs langt over dagens.
Det virker på meg som at IDEX følger det sedvanlige mønsteret til selskaper kontrollert av R. Keith og det er at en har null respekt for aksjonærer, og null interesse av å sørge for at verdien på selskapet til en hver tid er så høy som den kan være. Jeg tipper også at shorten(e) i selskapet kontrolleres av person(er) med kjennskap til hva som en hver tid foregår i selskapet. Det viktigste for RK er til en hver tid ha full kontroll på selskaper han er inne i.
Men hva med de andre store aksjonærene som f.eks Sundt? Hvilken interesse har de av at kursen holdes nede?
Og hvem var egentlig investor(ene) som ga Idex et lån? Er dette offentliggjort?
Jeg har veldig tro på produktet, men etterlyser mer seriøsitet fra selskapet når det gjelder aksjonærbehandling og investorkontakt.
For en tid tilbake så vet jeg at en aktør tilbød IDEX hjelp med å hente inn kapital. Da låg kursen over 0.60 som tilsvarer 3 NOK etter spleis. Etter en gjennomgang valgte selskapet å gå for andre løsninger, dvs en rettet emisjon langt under det vedkommende aktør mente å kunne hente inn kapital til, samt et langsiktig lån (de hadde også långivere tilgjengelig).
Det som var interessant er at jeg hørte at flere utenlandske investorer var interessert i det fremførbare underskuddet i IDEX.
Det som også var interessant, var at IDEX ledelse og styre IKKE synes å ønske interesse fra investorer, som flere mener kunne sørget for en aksjekurs langt over dagens.
Det virker på meg som at IDEX følger det sedvanlige mønsteret til selskaper kontrollert av R. Keith og det er at en har null respekt for aksjonærer, og null interesse av å sørge for at verdien på selskapet til en hver tid er så høy som den kan være. Jeg tipper også at shorten(e) i selskapet kontrolleres av person(er) med kjennskap til hva som en hver tid foregår i selskapet. Det viktigste for RK er til en hver tid ha full kontroll på selskaper han er inne i.
Men hva med de andre store aksjonærene som f.eks Sundt? Hvilken interesse har de av at kursen holdes nede?
Og hvem var egentlig investor(ene) som ga Idex et lån? Er dette offentliggjort?
Jeg har veldig tro på produktet, men etterlyser mer seriøsitet fra selskapet når det gjelder aksjonærbehandling og investorkontakt.
ghjem
01.02.2024 kl 17:13
3366
tuja
01.02.2024 kl 17:38
3314
Ja, rart å tenke på at i 2021 var kursen over 18kr, basert på ny kurs. Og nå har selskapet kommet mye lenger i prosessen. Crazy.
Cartr
01.02.2024 kl 19:46
3205
Det kan tenkes at noen er tvunget til å selge av forskjellige grunner. De som selger, selger sannsynligvis med stort tap, men det kan jo også være andre årsaker. Jeg vet lite om dette med skjult shorting, finnes det?
Ting ser i hvert fall lovende ut, bortsett fra kursen.
FULLFINANSIERT UT 2024 (Finansavisen 15. nov. 2023)
Med emisjon på inntil 35 millioner kroner, en ikke-bindende avtale med det selskapet omtaler som en ny institusjonell investor for utstedelse av en konvertibel obligasjon på inntil 100 millioner kroner, samt redusere kostnadene for å oppnå en kvartalsvis driftskostnadsnivå på omtrent 4 millioner dollar, forventer selskapet å være fullfinansiert ut 2024,» heter det.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/11/15/8059474/idex-biometrics-vil-hente-35-millioner
Ting ser i hvert fall lovende ut, bortsett fra kursen.
FULLFINANSIERT UT 2024 (Finansavisen 15. nov. 2023)
Med emisjon på inntil 35 millioner kroner, en ikke-bindende avtale med det selskapet omtaler som en ny institusjonell investor for utstedelse av en konvertibel obligasjon på inntil 100 millioner kroner, samt redusere kostnadene for å oppnå en kvartalsvis driftskostnadsnivå på omtrent 4 millioner dollar, forventer selskapet å være fullfinansiert ut 2024,» heter det.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/11/15/8059474/idex-biometrics-vil-hente-35-millioner
elnomi
01.02.2024 kl 20:03
3171
Idex har jo finansiert seg med det som er bedre kjent som «dødsspirallån», så kan dere Google litt og lese dere opp på det.
Pål stvg
01.02.2024 kl 20:09
3154
Og Google du det så ser du at spetalen i artic mener dette ikke er døds spirallån....
iTRADER09
02.02.2024 kl 01:20
2965
Spetalen i Arctic som sannhetsvitne? Han har vel bommet grovt hele tiden siden Arctic begynte å "analysere" Idex.
Arctic er hoffleverandør av emisjons-tjenester til Idex og tjener greit på det med et par emisjoner i året
Arctic er hoffleverandør av emisjons-tjenester til Idex og tjener greit på det med et par emisjoner i året
iTRADER09
02.02.2024 kl 01:25
2959
Ikke helt rett det. IDEX Biometrics ASA (“IDEX”) has entered into an agreement with an entity managed by Heights Capital Management.
Det er ingen informasjon om hvem som står bak, bare at HCM forvalter.
Det er ingen informasjon om hvem som står bak, bare at HCM forvalter.
iTRADER09
02.02.2024 kl 02:20
2932
Selskapet har kommet lenger og venter ikke lenger på det siste produktet, sertifiseringer etc. Så det er mer klart at det er etterspørselen som mangler.
YNWA250505
02.02.2024 kl 08:54
2712
Du har helt rett iTrader, selskapet har kommet lengst og har de beste produktene. Og nå er etterspørselen her og de har begynt å selge sine produkter. Det kommer til å bli enorm vekst innen biometriske betalingsløsninger og kort vil være en stor del av dette. IDEX trenger ikke så mye av dette markedet for å tjene penger og med en god markedsandel blir de gigantiske. Du sier det selv, etterspørselen har manglet, NÅ kommer den. Takker finfin info iTrader, jeg legger inn en ordre på Idexaksjer. Ha en fin helg
tuja
02.02.2024 kl 09:15
2644
Investtech hadde 14 dagers rsi helt nede på 8 i går. Med dagens minus, er den sikkert på frysepunktet. Teknisk kraftig oversolgt. Her kommer snart kraftig rekyl.
Møyfrid
02.02.2024 kl 09:40
2564
Kanskje selskapet kunne dratt ei transje og støttekjøpt litt på disse latterlig lave nivåene?
E9 eller UE9
02.02.2024 kl 09:58
2501
Tydeligvis mye usikkerhet nå knyttet til Idex. Stor spredning på hva folk mener veien er videre. Mange svært negative og andre helt motsatt. Men Idex meldte selv følgende for 1.5 mnd...... "ramp it up" !!! Så noe må være på gang ellers så må de komme med ny info for hva som skjer. Vi nærmer oss 1 krone snart fra spleisen kom.
ibyx
02.02.2024 kl 11:16
2398
34 øre. Bare 5 øre mer enn ATL våren 2020.
I praksis er vi sannsynligvis der om man hensyntar utvanningen i perioden?
I praksis er vi sannsynligvis der om man hensyntar utvanningen i perioden?
ibyx
02.02.2024 kl 12:51
2229
Denne nedturen vil gjerne stimulere flere nye tråder med info om litt av hvert fra rundt omkring?
Møyfrid
02.02.2024 kl 13:05
2196
Er det de store som holder den nede? Noen internasjonale tungvektere som er ute etter det sagnomsuste fremførbare underskuddet?
Smarties
02.02.2024 kl 13:07
2189
Har fulgt IDEX i over 15 år, og de har kommet med den samme svadaen i alle år.
Alltid er det "like før" noe stort skal skje, og alltid har de fått inn frisk kapital fra investorene.
Dette er et selskap som aldri har tjent noen ting av betydning, og tviler dessverre på at det noen gang vil skje.
Og jeg prøver ikke å snakke ned noe kurs, da jeg aldri kommer til å handle i dette selskapet.
Just a warning!
Alltid er det "like før" noe stort skal skje, og alltid har de fått inn frisk kapital fra investorene.
Dette er et selskap som aldri har tjent noen ting av betydning, og tviler dessverre på at det noen gang vil skje.
Og jeg prøver ikke å snakke ned noe kurs, da jeg aldri kommer til å handle i dette selskapet.
Just a warning!
ibyx
02.02.2024 kl 13:09
2178
Hør hør!
Lytt til erfarne fjellfolk!
Det er ikke forbud mot å spille tombola selvsagt.
Lytt til erfarne fjellfolk!
Det er ikke forbud mot å spille tombola selvsagt.
YNWA250505
02.02.2024 kl 13:24
2136
Tusen takk fra dagens barmhjertige samaritan. Omtrent samtlige techselskap som skal utvikle noe som ikke finnes eller bli best brenner penger som bare helvete i mange år. Noen ganger går alt til helvete andre ganger så stiger det til enorme høyder. IDEX har svidd av enorme summer, nå har de de beste produktene på markedet, de har avtaler over hele verden og det er NÅ det skal rulles ut. Jada masa det har tatt tid, men nå er vi her. Produktet er ferdig utviklet og nå har fokus flyttet seg fra utvikling til kommersialisering og da kommer også inntekten. Men tusen takk for advarselen, jeg kjøper litt til jeg :-)
kroif
02.02.2024 kl 15:50
1961
Det er jo bare helt latterlig at vi er på ATL nå som alt tilsynelatende skal være klappet og klart.
Jeg kan ikke forstå annet at her er det aktører som lett manipulerer kursen ned med short, all den tid det ikke kommer nyheter, og volumet er mikkemus.
Jeg kan ikke forstå annet at her er det aktører som lett manipulerer kursen ned med short, all den tid det ikke kommer nyheter, og volumet er mikkemus.
Beinvest1
02.02.2024 kl 21:51
1807
Ja den er oversolgt og helt nede på bunn i den negative trenden, men bruker å dra seg relativt kjapt opp etter den har vært i bunn. Så her kan man gjøre en god trade og med noen flotte nyheter så kan jo det bli en hyggelig reise.
ibyx
03.02.2024 kl 11:46
1558
Mikkemus?
Omsetningen er litt under snittet så det er ikke "tøm og røm"
VOLUME: 1.39M
65 DAY AVG: 1.79M
78% VS AVG
Men husk at mcap kun er 473MNOK nå!
Volumet tredoblet seg også fra mandag til fredag på jevnt stigende kurve.
Omsetningen er litt under snittet så det er ikke "tøm og røm"
VOLUME: 1.39M
65 DAY AVG: 1.79M
78% VS AVG
Men husk at mcap kun er 473MNOK nå!
Volumet tredoblet seg også fra mandag til fredag på jevnt stigende kurve.
Cartr
03.02.2024 kl 13:11
1484
Ibyx, du som ser ut til å ha litt peiling. På Euronext Idex side står det om fredagens handler. Transaksjoner betyr vel 251 handler? Men det som forvirrer meg noe er dette med volume og turnover. Logisk sett betyr volume antall aksjer som er omsatt, men hva betyr da turnover?
Volume 1,385,456 [02/02/2024 16:29]
Turnover 2,373,636
Transactions 251
Mulig jeg er helt på jordet, men hadde satt pris på om noen kunne forklare dette
Volume 1,385,456 [02/02/2024 16:29]
Turnover 2,373,636
Transactions 251
Mulig jeg er helt på jordet, men hadde satt pris på om noen kunne forklare dette
iTRADER09
03.02.2024 kl 13:20
1467
Turnover er krone-volum.
Turnover/Volume er gjennomsnitts pris (VWAP)
Turnover/Volume er gjennomsnitts pris (VWAP)
Redigert 03.02.2024 kl 13:20
Du må logge inn for å svare
Føre var
05.02.2024 kl 13:02
1100
Tjaaa, var det bunnen?
Redigert 05.02.2024 kl 13:17
Du må logge inn for å svare