Kona l 🚀 Metal FiDO 2 ID

poki
IDEX 08.02.2024 kl 11:20 21845

Oslo, Norway and Tokyo, Japan – 8 February 2024 – IDEX Biometrics and KONA I are partnering to deploy biometric payment and access cards in Japan. With credit card fraud reported by Japanese companies increasing by 30% year over year to USD 294 million, banks in the market are showing interest for biometric smartcard solutions, and especially metal cards. KONA I expects banks to begin offering high-technology biometric cards to consumers in the second half of 2024.

In response to the growing demand for cybersecurity solutions by governments, public and private sector entities KONA I and IDEX Biometrics will bring state-of-the art secure ID and biometric payment card solutions to market. KONA I and IDEX Biometrics smart card platform provides the cybersecurity market with an end-to-end authentication platform focused on digital security, and compatible with standard protocols such as FIDO2, as well as biometric payments cards. Both solutions are delivered with optimal customer experiences and security by design.

KONA I is a global smart card and technology platform leader, headquartered in South Korea, manufacturing smart card products with an annual production capacity of more than 60 million cards. The fast-growing market in Japan is set to reach 30% of KONA I’s business by 2025.

Asia, including Japan, is leading the way for fingerprint biometric innovation in the payments industry, with a high penetration rate of contactless payments. Credit cards are the leading cashless payment method in Japan, and the market growing at a CAGR of 8%, is expected to reach $870 billion by 2028.


“The partnership with IDEX Biometrics enables us to react to the fast-growing demand for biometric smart cards in Japan,” said Koichiro Sasai, Head of KONA Japan LLC as a subsidiary of KONA I. “We are proud to offer bank customers in Japan the most innovative access and payment solutions. There is a very strong demand from affluent customer who seek the highest security and unparalleled value and user experiences, as offered by biometric metal cards.”

“We are excited to enter Japan with technology innovations that meets the needs for increased cyber security together with KONA I,” said Catharina Eklof, Chief Commercial Officer at IDEX Biometrics. “Through this partnership with KONA I, we are bringing relevant solutions to the growing demand for frictionless payments and smart card solutions, enabling banks in Japan to differentiate and support loyalty and trust with their customers.”
Redigert 09.02.2024 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
04.03.2024 kl 21:23 3433

Jeg bare spør med referanse til denne: https://newsweb.oslobors.no/message/603219

De betaler kanskje med cash?
ghjem
04.03.2024 kl 23:06 3391

Det tror jeg du må se langt etter! Kommer til og gå rett opp og rett ned som med alle andre meldinger.

De må levere inntekter! Gjennom launch i banker og access, pluss ordre.

Alle fabler om Visa sertifisering.. kommer den iløpet av Q1 ser vi resultatet i slutten av 2024 starten av 2025. Alt skal gjennom piloter og testing ++
Redigert 04.03.2024 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.03.2024 kl 07:20 3290

Alle fabler sier du. Mener du at VISA sertifisering ikke betyr noe særlig? Vi vet jo at det kommer ordre og meldinger fremover så i tillegg til VISA så vil dette samlet sett bringe kursen oppover igjen. Inntektene vil komme og det har jeg satset en del kroner på.
ghjem
05.03.2024 kl 07:35 3435

Hvordan vet du at det kommer ordre og meldinger?

Hva tror du selskapet og aksjonærene ønsker seg mest?

At kortet blir Visa sertifisert = 0 nye salg.
Eller at banker launcher og kortprodusentene begynner selge kort slik at det bringer inntekter?

At Visa sertifisering skaper salg er bare tull. De kommer i slutten 2024 starten av 2025.

YNWA250505
05.03.2024 kl 07:41 3410

Vet og vet, men er ikke i tvil om at ordrene kommer. Idex har masse på gang og kommer det ikke ordre så er d jo kroken på døra. Visa=0 nye salg? Mener du at det ikke er noen som venter med å kjøpe fra Idex før de er sikre på at Visa sertifiseringen er i boks?
Jeg mener og tror Visa er veldig viktig, du mener det ikke betyr noe som helst. Har du eneretten på fasiten?

ghjem
05.03.2024 kl 07:55 3381

Idex trenger inntekter NÅ. Og det får de gjennom salg av Mastercard og Access.

Ja, jeg mener det kommer null nye salg med Visa sertifisering. De skal ha små skala ordre for testing.

Ser kommentaren din om enerett på fasiten. At det skulle komme fra deg var en fantastisk start på dagen! Har fulgt deg siste halvåret på forumet! Du har ropt høyest av alle her inne



ibyx
05.03.2024 kl 16:15 3154

Nede og leker seg mot ATL igjen..
1,45 vs 1,44
Kanskje et greit traderbet?
Kanskje ikke...
HitIT
05.03.2024 kl 16:21 3139

Lov å satse på en trade her, småvolum i dag - men har handlet litt i ettermiddag....
E9 eller UE9
05.03.2024 kl 16:37 3100

Ikke rare greiene dette her nå. Omsatt 517K er ikke all verden..
Møyfrid
05.03.2024 kl 16:49 3072

YNWA250505 roper høyest, men man bør nok ikke lytte.

Kursen har snart falt 60% siden denne figuren forelsket seg i emisjonsmaskinen.

Men, det er jo alle de andre som er idioter 🤣🤣🤣

Redigert 05.03.2024 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
fender
05.03.2024 kl 17:18 3032

DU er vel en god idiot selv.
Møyfrid
05.03.2024 kl 18:36 2937

Ja, den jevne Idex-aksjonær vil hevde det.

Har på tross av dette ikke tatt feil under de 96 prosentene aksjen har falt siden jeg anbefalte salg.
ghjem
05.03.2024 kl 18:48 2918

Du er vel den største her inne Møyfrid.

Synd på deg faktisk
ibyx
06.03.2024 kl 12:13 2625

"Statistisk" sett er det nå man kjøper lodd her...
tuja
06.03.2024 kl 12:31 2589

Burde vel ikke akkurat være skremmende markedsverdien på Idex heller. Nå er utviklingen av selskapets biometriske løsning ferdig prosjektert, og det skal nå inn i kommersialiseringsfasen. Mcap pr i dag er på kun 400mill kr.
ibyx
06.03.2024 kl 12:54 2540

Det er hele 100MNOK høyere enn fx EMGS... som nå hanker inn oppdrag etter lengre tids tørke!
tuja
06.03.2024 kl 13:07 2516

I des 2021 var mcap 3,7milliarder. Selskapet er mye nærmere kommersialisering og salg nå.
SjonkelRolf
06.03.2024 kl 13:13 2505

Er det mulig å tallfeste en eventuell konverteringskurs dersom det ikke finnes penger til avdrag?
Med utgangspunkt i dagens aksjekurs?
ibyx
06.03.2024 kl 13:14 2503

Det er gjerne et marked for de teknologiske produktene og et for "aksjeproduktene"
Er vel liten tvil om hvor fokuset i det totale markedet har vært de siste årene?
Litt sammenheng er det gjerne da?
Hvor "feil" kan markedet ta?
tuja
06.03.2024 kl 14:18 2400

Kursen ligger på ATL, så de eneste som tjener penger på dagens nivå, er short.
ibyx
06.03.2024 kl 14:25 2376

Shortere har åpenbart en glede og nytte av å få ned mcap. Andre motiver?

Å ta et lodd her nå er forøvrig godt mulig ensbetydende med å bidra til kursfall?
Jeg har tatt et lite lodd idag for å teste akkurat det!
Det gis nemlig ytterst sjelden ved dørene i IDEX. Det tas! 😅

Det ligger samtidig i tradermodusens natur i denne at den ikke kan ligge stille som Orkla eller noe over lengre tid. Momentum er eksistens og hensikt her...
Så fasit bør komme ganske raskt!
Test target: 1,43!
Jeg har ennå ikke bestemt meg for om det blir et start-buy eller et stoploss-mål... 😅
ghjem
06.03.2024 kl 15:36 2286

Enklere og legge bud på et selskap med mcap på 400 mill fremfor 1-3 milliarder.

Kursen har falt fra 1,69 til 1,45 etter at selskapet melder at det skal rulles ut kort til syns og hukommelsehemmede i UK. Etter krav fra EU om at bankene MÅ tilpasse seg denne gruppen i hele EU. UK er bare første steg. Klarer ikke se alternativet til biometrisk betalingskort for hukommelsehemmede og blinde. (Tipper Itrader eller Møyfrid har noe på lur her) Dette markedet alene er nok til at Idex vil bli cash positive!

Alt er klart for utrulling med Idex Pay:

API som kan integreres i kundene sine egne apper på bank og access.
Mobile enrolment tatt over for en elendig løsning der man fikk enrollment løsning i posten.
Sensor tilpasset r-PVC og Metallkort.
Redigert 06.03.2024 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
ghjem
06.03.2024 kl 15:41 2264

De betaler vel 1,5 mill i kvartalet for lånet. Så lenge til det blir konvertering av aksjer. Tipper de vil finne løsninger hvis de trenger mer penger gjennom ytterliggere lån.
Sashaa
06.03.2024 kl 17:46 2141

Men de vil bli tatt med buksa ned. Tror ikke de tjener penger på det , noen som de har forstått og derfor det er lav omsetning. ,når deres ønske om å skape panikk ikke kommer , vil de kjøpe mye på høyere nivå. Husk det er alltid motkrefter med kapital som vil slå hardt når som helst mot og da shortere vil få brennende smerter i rumpa . Jeg ser lave omsrninger på få dager som veldig positiv og kjøper videre.
Møyfrid
06.03.2024 kl 19:58 2020

Nei, jeg er ikke noe spesialist på området, men her er hva Mastercard selv fronter (uten ett ord om biometri):

https://www.mastercard.com/news/press/2021/october/mastercard-introduces-accessible-card-for-blind-and-partially-sighted-people/

Dette er ikke noe nytt, da teksten som menigheten baserer seg på henviser til: "Andre regjeringer i verden har allerede implementert slike handlinger i lovgivning, inkludert Americans with Disabilities Act (ADA) i USA, Accessible Canada Act (ACA) og Disability Discrimination Act (DDA) i Australia. (WHO) estimerte at det var omtrent 2,2 milliarder mennesker over hele verden med nedsatt syn."

Så spør jeg, hvem av disse landene har tatt i bruk biometri for å løse problemet? Vertikalen burde jo allerede sørget for at chip-pressene til IDEX var rødglødende.

Ikke denne kunden:

https://www.finextra.com/newsarticle/40908/ajman-bank-and-mastercard-team-on-card-for-visually-impaired

Ser også at noen roter inn demente i som en vertikal. Hva sier Mastercard?:

https://www.mastercard.com/news/perspectives/2022/sibstar-cards-for-dementia-patients/

Men for oss som har vært med en stund, husker man godt at menigheten framstilte EU's direktiver på en måte som lovbestemte at alle banker skulle utstede kort med fingersensor så tidlig som i 2018. Historien har vel vist at dette ikke stemte, som vanlig.

Men, om man velger å presentere slike usannheter for å beskytte sin egen investering, må man gjerne gjøre det, men det har så langt kostet dyrt.

Det man må spørre seg om er hvorfor ingen vil ta i dette mirakelproduktet? Med det nedslagsfeltet? Betaling, access, biler, IoT?

Ikke engang kineserne gidder å kopiere det!
tuja
06.03.2024 kl 20:01 2007

Kanskje ikke Kina, men Japan er på vei:

KONA I to introduce biometric smart cards with IDEX Biometrics in Japan
ghjem
06.03.2024 kl 20:13 1985

Her bommer du jo grovt! Har du lest teksten ? De har laget er kort så de skal kunne kjenne om det er Credit, debit or pre paid card. Står ikke ord om betaling i butikk (pin kode). De eldre og de med demens hjelper det vel lite og kjenne på kortet for og huske pin koden sin?

The notches are designed to address a problem that many blind and partially sighted people have - quickly determining whether they are holding their credit, debit or prepaid card.

2.2 milliarder. Dette er tallet er fra World Health Organizatio. Samtidig sier de at 1 milliard er ubehandlet øye sykdommer som kan behandles. Dette vil jeg tro handler om Afrika og de fattigste i verden.

Godt forsøk Møyfrid. Men her bommer du grovt på infoen du poster!

Verden utvikler seg og det må jo være lov og håpe at de som trenger hjelp kan få det beste produktet! Sitter og drar frem hva Mastercard uttalte i 2021 og 2022.

Her har du 2024 nyheter:

Accomplish Financial, an
international payment solution provider, are bringing to market a biometric
payment program to help the visually- and memory impaired. The program will
first launch in the UK, where a global fintech will bring to market an
accessible payment solution for the visually impaired and other customer groups
with special needs.

'We are delighted to leverage the advanced technology from IDEX Biometrics for
payment cards to help solve real issues faced by a significant portion of the
population. Ensuring everyone is included should be a core responsibility of all
financial service providers and, in the ever-evolving digital economy, it is
sometimes overlooked that certain groups are underserved. Our intention is to
continue making it easier yet safer to use a payment card and wish to increase
confidence for all users. This project is especially satisfying as it
simultaneously encompasses two of our core values: making the world a better
place by doing good and offering the payment industry the most innovative
products possible
Redigert 06.03.2024 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.03.2024 kl 20:53 1934

Demente er en avsporing. Jeg nevnte det bare fordi det har blitt hypet opp. De har andre utfordringer langt utover PIN-koden. Det handler mer om styring og kontroll av midlene.

Når du mener jeg bommer, får du ta dette opp med Mastercard. Informasjonen fra dem, som du mener er foreldet, er heller basert på at de er i forkant. Og, fortsatt ikke ett ord om chip.

Når du til slutt skal presentere dagens situasjon og sannhet, linker du til en leverandør - og kunde av... ja, Idex... :-)

Det er IKKE disse som styrer markedet. Siste 15 års utvikling har bevist det uttrykkelig.
Møyfrid
06.03.2024 kl 21:07 1905

Her er for øvrig resultatet av markedet, etter 18(?) års "ramp up":

Fourth quarter revenue ended at $0.5 million, down when compared to the prior quarter. The decline in revenue
is primarily related to lower component sales with two of our legacy customers. During the
quarter one of those customers announced that they were exiting* the payment market.

*Ga seg midt i det menigheten omtaler som den perfekte storm....

Redigert 06.03.2024 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
tuja
06.03.2024 kl 21:19 1876

"Ramp up" starter i år, noe selskapet selv har bekreftet. Fra prosjektering til kommersialisering.
Møyfrid
06.03.2024 kl 21:31 1845

Ramp up og multi-millons.

19.10.2020:

https://www.electronicpaymentsinternational.com/news/idex-biometrics-to-produce-300000-fingerprint-sensors-for-zwipe/?cf-view

“We, and Zwipe, firmly believe the combination of the Pay ONE platform with IDEX’s TrustedBio sensor is a leading solution just as the market for biometric smart cards begins to ramp up.”

5.5.2020:

"We are pleased to now be moving into the commercialization phase and beginning to ship production units to our customers.”"

https://www.idexbiometrics.com/commercial-production-ramps-for-idex-biometrics-authentication-solutions/

15.10.2019:

As part of this multimillion-dollar commitment IDEX is supplying its dual-interface sensors to one of the world’s largest electronics manufacturing service companies in order to qualify their manufacturing process; a critical step in any ramp-up process.

Stan Swearingen, CEO of IDEX Biometrics comments: “This is an exciting time for IDEX as we gear up volume production with our partners in what will be a cutting-edge, secure access solution.

https://iconnect007.com/index.php/article/120045/idex-begins-deliveries-of-its-dual-interface-sensor-to-world-class-electronics-manufacturer/120048?skin=smt

Osv, osv....
ghjem
06.03.2024 kl 21:35 1843

18 års ramp up. Tatt ut av kontekst. Idex meldte ramp up den 7 november 2023. De har feilet mye og brukt mye penger uten og få resultater ja. Vince og Catharina har fått satt ting på plass og har et produkt som er meget mye bedre enn det som har kommet fra Idex tidligere. Salget kom ikke i Q4 som var forventet. Mulig det kommer i Q1 eller Q2, hvem vet? Mulig de ikke kommer i det hele tatt? Who knows.

https://www.finextra.com/newsarticle/40302/caixabank-issues-braille-card-for-visually-impaired. Altså, tror du ikke de ønsker fingeravtrykk fremfor blindeskrift på kortene sine. Dette handler om og gjøre hverdagen lettere for de som trenger det. Ikke at det i 2021 kom et kort som er følbart og et kort med blindeskrift. Du snakker om fortid, jeg snakker om fremtiden.

Hvem som styrer markedet innenfor betalingskort har verken du eller jeg kunnskap til og uttale oss om.

Jeg linker til en børsmelding der https://accomplish.com/ sier at de skal utvikle et produkt for og hjelpe blinde og demente mennesker i UK.

Om Mastercard og Visa vil ta i bruk dette er usikkert. De har vel ikke noe med hva banker tilbyr av løsninger? Så lenge løsningen blir sertifisert av Visa og MasterCard så er det vel banken som bestemmer hvem produkt de bestiller fra kortprodusentene?

At du fryder deg over at et selskap ikke lykkes og er her inne for og kommentere sier litt om personligheten din (ref menigheten og link til Q4)
Redigert 06.03.2024 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
ghjem
06.03.2024 kl 21:40 1815

Alt du linker til er utdaterte produkter! Vince har selv sagt at dette var for dyrt og en for dårlig løsning til at bankene tok det i bruk. Der Credit Agricole og Natwest ikke ble noe av.

Linker til Zwipe. Du ser selv hva de klarte og få til. Det kan vel ikke Idex lastet for. De skulle selge gamle enrollment modellen også. Når Idex Pay ble lansert kom alle kundene over til Idex.

Linkene om bestilling er nok trolig til pilot og testing der de fikk tilbakemelding om at Enrollment løsningen ikke var bra nok.

Nå har de løst opp i dette med Idex Pay Solution.
Redigert 06.03.2024 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
06.03.2024 kl 22:06 1765

Ja, kan du tenke deg å ha så liten kontroll på eget produkt og marked? Og alt til bekostning for aksjonærene. Og dette var bare noe få eksempler. Det er bare å google tilbake til 2008(!)

Det startet vel egentlig med sensor til telefoner. Vi husker jo "Cardinal". Nå er vertikalen bankkort til demente, så nå går nok alt så mye bedre.

Men jeg fryder meg ikke over fiaskoen gjennom alle disse vertikaler, ramp-ups og re-sett`s selskapet har hatt.

Jeg fryder meg kun over å bli idioterklært for hvert eneste innlegg jeg har postet, i takt med at kursen har sunket 95%.
YNWA250505
06.03.2024 kl 22:32 1723

Sønnen din er sikkert stolt av deg