Recsi

oryx
RECSI 09.02.2024 kl 07:18 91724

10. april er Rystad Energy Transition Conference.

Det er ikke lenge til Levens vil melde første leveranse. Ting kan skje innen kort tid, i Q2.

https://recsilicon.com/
Redigert 11.04.2024 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
KommersK
25.02.2024 kl 10:21 6168

Mulig du har rett i noe. Men hvorfor i h... bruker du opprom foran tegn???? Ingen andre gjør det. Og det er IKKE du som gjør rett!
curly
25.02.2024 kl 10:40 6133

Hva sier Språkrådet om flere spørsmålstegn etter hverandre?
Stabukk
25.02.2024 kl 11:23 6105

Med fare for brudd på norsk rettskriving: IR-kontakt Kjerstad har norsk mobilnummer og sitter vel på et kontor i Oslo? Derfra må en gå ut fra at han leverer børsmeldinger i tråd med norsk lov, i samråd med CEO Levens, og fakturerer eller får en fast godtgjørsle fra Rec. Går også ut frå at reglene for informasjon til børsen blir fulgt.

Så må markedsføringen av selskapet skje fra tilsatte Moses Lake, sannsynligvis Chuck Sutton? ML er vel i praksis også Rec sitt hovedkontor, selv om hjemmesiden sier «Headquartered in Fornebu...». På hjemmesiden oppgies også salgskontor i Shanghai, Tokyo, Seoul og Taiwan. Med e-post, mobil og møter bvia nett bør kommunikasjonen gå greit. Men det er kanskje litt tungvint med IR-kontakt i Oslo, CEO Levens i USA og styreformann Tae Won Jun i Korea?

Et siste spørsmål: Er Rec sitt aksjonær-register på hjemmesiden korrekt oppdatert? I så fall har det gått ut «fake newes» på Shareville (Nordnet sitt forum). Der ble nylig påstått at Morgan Stanley hadde kommet inn som stor aksjonær med over 5% av aksjene, muligens via en klientkonto. Går inntil videre ut fra at det ikke stemmer.
Redigert 25.02.2024 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Patron72
25.02.2024 kl 11:33 6141

Er en morgan stanley konto som nå ligger på 5,78% eierandel.

I november hadde denne konto ca 18 millioner aksjer.
Nå er beholdning 24 331 346 ifølge siste update 👍

Forøvrig så er min kommentar at det ikke er ny aksjonær som er kommet inn. Men kontoen har økt beholdning.
Jeg vil tro at i disse 5,78% finner vi beholdningen til Water Street capital.

3. MORGAN STANLEY & CO. LLC
-

Endring i %
-
Aksjebeholdning
24 331 346
Eierandel
5,78%
Redigert 25.02.2024 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Ticomania
25.02.2024 kl 13:04 6013

Her tror jeg mange bør se igjennom Q4 presentasjonen/spørsmålene som CEO måtte svare på. Man kan tydelig se hvor ubekvem/stotrete han fremstår, når det stilles spørsmål rundt antall aksjer i ledelsen og spesielt når han blir spurt om han selv har aksjer. Det lyser usikkerhet og han nærmest ber innvendig om at det ikke stilles flere spørsmål, etter at han med litt betenkningstid svarer at han selv eier aksjer. Han eier/har kjøpt UNDER 500 AKSJER av egen lomme, så det svaret er "ren løgn". Da han i tillegg senere samme dag går ut å sier at aksjekursen er for lav, uten å ha kjøpt eller kjøper selv sier alt. Snakk om lederskap og walk the talk. Han klarer på samme presentasjon å kommunisere en totalt mangel på nødvendig rolleforståelse. Når man er CEO på et børsnotert selskap, så MÅ man ha aksjekurs/utvikling med seg, uavhengig av hvilke andre prosesser som gjelder. Han kommuniserer at de ikke har hatt fokus på ROI, fordi de har gjort andre ting. Hva slags idiotuttalelse er dette? Hadde han vært CEO i Wûrth eller LAPP Group, så kunne man svare/agere på en slik måte. Forskjellen er bare at de IKKE er børsnotert og derfor ikke har krav om ROI fra aksjonærer.

Andre momenter: Still deg så spørsmålet hvilket dyr en løveflokk peiler seg ut for å få mat. Det er jo det svakeste dyret og det er akkurat slik short er på børs.
Når man sendt en mail til IR med noen kritiske spørsmål, har man noen gang tenkt ved å lese svaret - "wow, det var befriende ærlig".....nei, det er alltid forsvarsposisjon som gjelder og svar noen annet enn det man faktisk var interessert i å få vite.
Kjeltringen Atle Sandvik Pedersen herjet for en stund siden daglig med aksjekursen og selskapet var god kjent med dette. Bekymringsmeldingene haglet inn, uten at selskapet/ledelsen brydde seg eller på noen måte tok åpenbar manipulasjon på alvor. Når han endelig ble dømt for dette, så var det helt tyst og ingen form for beklagelse ovenfor aksjonærer som i verste fall hadde tapt grovt. Ikke at selskapet hadde skylden, men en uttalelse som ville vist at de fikk det med seg og beklaget på generelt grunnlag.
Nå er han tilbake og selskapet har ikke lært noe som helst fra tidligere og han får herje fritt igjen.
Tror dere ASP bryr seg om RSI? Han kjører på til han blir tatt på nytt eller at selskapet selv setter en stopper for dette.
Også morsomt å lese standardfrasen "Hvorfor kjøper ikke da de profesjonelle i bøtter og spann, hvis det er så billig" Tror man ikke at de har en litt større sjekkliste enn bare kurs? Hjelpes altså. De ønsker ROI og det vil de ikke være sikret før ASP er borte og short er på vei bort. De venter heller, tjener noe mindre i prosent, men mer i ren gevinst ved at de går tungt inn når sjekklisten er utfylt.

Levens gikk inn cirka på kurs 22 og har det fulle ansvaret for å rasere aksjekursen og aksjonærenes verdier på rundt 18 måneder, uten selv å ha kjøpt aksjer.
Det sier alt og skal man få forandring, så må han bort.

Oppfordrer alle til å sende han mail, stille spørsmål, tvinge frem forandring og gjøre det så ubehagelig som overhodet mulig. Akkurat slik han har opptrådt ovenfor deg og meg.

Hans mail: levensk@recsilicon.com
Redigert 25.02.2024 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Stabukk
25.02.2024 kl 13:24 6023

Noterer Ticomania sitt innspill med interesse. Mener å ha lest en mer positiv holdning til Levens fra medlemmer som er mest på Discord, men også der er det vel ikke bare "halleluja" for Rec sin CEO? Ut fra at han nesten ikke eier aksjer og dagens kurs, er krav om en ny CEO fullt forståelig. Störste eier Hanwha kan heller ikke være bekjent eller fornöyd med utviklingen. Det å hente inn ny kapital til utvidelser via en ny större eier er ikke veldig enkelt med dagens kurs.

Takker med det samme Patron72 for avklarende svar om at Morgan Stanley ikke er inne som eier, men har en klientkonto med ca 14 mill. aksjer, sannsynligvis inkludert aksjene til Water Street Capital. Topp20 ligger forövrig stille og stabilt på rett under 50%, som er betryggende gitt dagens labre kurs.

Et lite PS:
Så har også så godt som alle grönne aksjer opplevd kraftig fall i kursen siste par år pga inflasjon/renteökning, blant annet Nel, AKH og Scatec. Ingen av dem har vel skiftet ut sine toppledere? Så HELE kursfallet i Rec kan neppe tilskrives Levens sin ledelse!
Redigert 25.02.2024 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Ticomania
25.02.2024 kl 14:55 5890

De selskapene du sammenligner med, de har altså også hatt CEO’er som lyver rundt egne aksjer og kommuniserer på en måte som viser at de ikke forstår ROI? Hvis ikke, så forstår jeg ikke sammenligningen.
VaderTrader
25.02.2024 kl 15:03 5907

Skjer ting i Moses Lake

Two companies put Moses Lake on cutting edge of battery technology

https://youtu.be/ZIufjQ8gO30
superlan
25.02.2024 kl 15:04 5948

https://e24.no/boers-og-finans/i/RGW5b8/rec-silicon-kan-ha-blitt-en-glemt-aksje
Aksjen er ned 32 prosent YTD, på tross av positive nyheter knyttet til oppstarten av Moses Lake. Hva er det skribenten overser? En aksje som REC Silicon kan vel ikke bli så glemt at markedet opptrer helt irrasjonelt. Fra SNL: "Markedseffisiens er en hypotese om at markeder, oftest finansmarkeder, er i stand til å hurtig prise inn den økonomiske effekten av ny informasjon. Dersom et marked er effisient vil prisene raskt bli «riktige», altså at prisen passer til det som er kjent om den grunnleggende verdien av eiendelen."
Stabukk
25.02.2024 kl 15:36 5860

Kommer til kort i denne diskusjonen! Har selv ikke skaffet meg nok info til å konkludere med at Levens lyver om egne aksjer. Lögn fra toppsjefene i det andre selskapene har jeg heller ingen kunnskap om. Sammenligningen er bare gjort ut fra at alle har opplevd stor kursnedgang, men det er sikkert for enkelt.

Er dette den korrekte definisjonen for ROI:
How to Calculate Return on Investment
There are multiple methods for calculating ROI. The most common is net income divided by the total cost of the investment, or ROI = Net income / Cost of investment x 100.
KommersK
25.02.2024 kl 16:52 5740

Enig. Jeg brukte for få. Blir sjøsyk av å lese det hen skriver. Du får bare fortsette å lete etter ortografiske feil hos meg. Jeg tar imot all konstruktiv kritikk med takk.

Angånde kursen, så er den et lite under for tiden. Faktum er nok at ingen større aktører kjøper seg opp, og at noen selger seg seg ut av forskjellige grunner. Det siste vil jo alltid skje. Årsakene er mange: Dødsfall, skilsmisseoppgjør, kapitalbehov, flytting av investering, stop-loss, pessimisme, konkurs osv. Noen store må rett og slett få (tilbake) tro på aksjen for at den skal stige signifikant.

Ugh!
Redigert 25.02.2024 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
25.02.2024 kl 18:34 5618

Flere bør skrive til Levens og styret . Vi kan ikke akseptere hvordan selskapets ledelse ignorerer kursfallet ! Hvorfor ser vi ikke innsidekjøp ?
Får inntrykk av at selskapet vanstyres ! Levens har vært en katastrofe for selskapet , fra 22 til 10 kr. . Kan ikke aksepteres av en CEO !
Redigert 25.02.2024 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Ticomania
25.02.2024 kl 19:20 5535

Det er bare å sette igang. En CEO som lyver, kommuniserer total mangel på rolleforståelse og på toppen har rasert kursen fra 22 til 9,54 på 18 måneder. Det er en skandale
.
nemi's
25.02.2024 kl 19:55 5535

Kursen er rasert fordi REC er utkonkurrert av Kina i alt REC produserer, og har noen gang har produsert. At REC avvikler produksjonen av electronic grade polysil i Butte forklarer nettopp det. I et hjemmemarked som skriker etter superren polysil til semi-conductors, og hvor Nvidia resten av bransjen tiltrekker seg enorme summer til investeringer pga AI og skattefordeler gjennom CHIPS Act.

Det er rett og slett horribelt at REC ikke klarer å produsere EG-grade polysil lønnsomt i US. Eller sagt slikt at dere skjønner det: evner å dytte ballen over målstreken.

REC foredler jordskorpas mest vanlige grunnstoff. Det gjør de beviselig veldig mye bedre andre andre steder i verden. Og sånn kommer det alltid til å være.
SPXL
25.02.2024 kl 20:09 5537

Er vel bare og forberede seg på ny nedgang i morgen, lufta er helt ute og ledelsen ser ut til og synes det er helt greit .
Ticomania
25.02.2024 kl 20:20 5514

Gjør du deg til eller er du faktisk så dum? Du har tidligere vist at du har noe kompentanse, så hvorfor falle ned på et slikt tulle nivå? Skjerp deg.
omac
25.02.2024 kl 21:02 5441

REC har økt og øker kapasitteen på dichlorosilane gass produksjonen, det er den det er penger i og skal selges til semiconductor bransjen. Fra Q3

7,400 MT silane gas capacity
- High purity Float Zone polysilicon
› Silicon gases
- Production expansion for DCS (3x)
- Ongoing loading/container expansion for high value silicon gas

DCS expansion qualification scheduling ongoing
- First commercial deliveries will occur in 2024
- Existing loading capacity de-bottlenecked by 30%


https://www.linkedin.com/pulse/electronic-grade-dichlorosilane-amp-dcs-sih2cl2-market/
Celsius
25.02.2024 kl 22:22 5318

Nemi`s
Jeg har stor respekt for alderdommens visdom. Når du har fanget opp at silisium (Si) er det mest forekommende grunnstoff på jorda, grunnstoff nr. 14 i det periodiske system - men når sant skal sies etter oksygen (O) som er grunnstoff nr. 8 og mer utbredt enn silisium - så velger jeg å tro at du er blitt uteksaminert fra grunnskolen etter verdenskrigen (d.v.s. den andre verdenskrigen).
Jeg synes også det er fascinerende at du mener kursen er på vei mot et absolutt lavnivå (og dermed et håp om å se en enda lavere kurs enn den gang du solgte deg ut).
Hver og en av oss som velger å sette penger i aksjer (om man i det hele tatt har noen penger igjen å kunne investere) må ikke bare forholde seg til den til enhver tid gjeldende aksjekurs - det ville jo innebære en statisk ubevegelighet hvor dagskurs på samtlige aksjer i vår verden skal stå stille for all framtid.
Mye har skjedd etter 1945, også i forholdet mellom Kina og USA. Det har gjennom det 21. århundre kommet til nye kriger (herunder handelskriger), ny enestående teknologi, og ny lovgivning for sikring mot at det kommunistiske kullkraftlandet Kina (som inntil videre gjennom kunstig åndedrett såvidt overlever på utdøende statssubsidier) med stormskritt vil bli snarlig parkert.
Jeg ønsker deg den beste plassering av dine sårt tiltrengte pensjonsmidler, Nemi`s. Men jeg er ikke her for å anbefale deg noen aksjeplassering.
Stoler på at du fortsatt er oppegående og dermed vier din rasjonelle tid utelukkende til selskaper hvor du ser for deg å ville plassere dine sparemidler.
VaderTrader
25.02.2024 kl 22:51 5271

Noen med lenke til Discord gruppa eller har de fremdeles lukket for nye ?
Null
26.02.2024 kl 08:37 4939

Kommer det et trendskifte denne uken?

Eller er det fremdeles synkende kurser som gjelder. siste uke ble det vet nesten 15%
MorganKane
26.02.2024 kl 09:28 4773

Det bekreftes i dag at første shipment fortsatt er for renter å komme i q1.
Med unntak av polysil prisene så er alt det fundamentale svært positivt. Og for polyprisene som er forventet å bunne ut på disse nivåer, er vi sikret på nedsiden.Her er det bare, sakte og sikkert, å øke videre.
.
Null
26.02.2024 kl 11:12 4579

har vært i positivt leie hele dag frem til nå kommer nedsalget frem mot kl 12 i deg også med en dump i Lunchen?
Null
26.02.2024 kl 12:22 4423

Dette må vel være ok nyheter fra dagens melding som også omhandler inspesjon av ML som har gitt melding om noen avvik

I samme meldin står det

,,,,,,,,,,,,

Produksjonen på anlegget fortsetter og er på vei mot den første forsendelsen, som fortsatt er forventet i løpet av inneværende kvartal, opplyses det.

Holder seg i grønt i dag på min skjerm, blir spennende å se om det kan komme en dag i pluss til kvelden ;)

Null
omac
26.02.2024 kl 12:26 4405

klarer de å produsere 1000 tonn blir det 150 mill ekstra på bunnlinjen i Q1, da begynner ting å se bedre ut herfra og ut og de lange kjøperene kommer
Eskimo2
26.02.2024 kl 12:26 4414

Første forsendelse snart klar så tipper markedet snart beveger seg kraftig oppover. Selskapet leverer etter boka.
Stabukk
26.02.2024 kl 13:18 4313

Høres realistisk ut med den produksjonen. Og med levering følger også IRA-støtte som vel er 3USD pr kg. Håper de «lange» og større kjøperne kommer fra sommeren av, når bedre tall kommer på bordet.

Ellers har vel MorganKane et bra råd til Null og andre: Kjøpe jevnt og trutt, som å spare hver mnd i et aksjefond. Men Null og andre vil kanskje ta litt større risiko når kursen er på dette nivået?
Null
26.02.2024 kl 15:17 4127

Som je ghar skrevet tidliger stabukk så er jeg vel der at jeg har solgt gjevnt og trutt....
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe på dagens nivå trenger å se et trendskifte før jeg kjøper da kjøper jeg heller på 13 enn nå på 9
jeg "orker" ikke å være med på 8 tallet.... da er det bedre å vente til jeg ser at det er oppgang...

Men må si at jeg følger selskapet like tett som før, bare ikke her å skriver så mye synes det er litt mye personangrep fortiden.
Så får vi se om dagen i dag ender i grønnt/ blått eller om det blir en rød avsluttning,,, i dag det ligger jo fint ann til å bli det så langt i dag er vel det meste omsatt på pluss i forhold til fredag.

Men det er liten omsetting bare 800 k så langt i dag som er ca en kvart av hva som ble omsatt forrige uke... får vel håpe da at det er for at prisen er så lav og at ingen vil selge....
Når det er sagt så sitter jeg vel litt bare å venter på en dupp i dag også...
Stabukk
26.02.2024 kl 15:29 4085

Regner og med at kursen kan være tilbake på 13 en gang. Men: Det er veldig mange prosent opp dit! Så er spørsmålet om det blir 14 til 17 som er en ny topp om et par år? Eller satser Null og andre på kursmålet 25 fra Pareto og 42,50 fra MorganKane?
Redigert 26.02.2024 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
halvpris
26.02.2024 kl 16:15 3986

400k short dekket inn
Null
26.02.2024 kl 16:28 3958

En dag stort sett i grønn sone, og slutt på HOD, det er vel lenge siden tror ikke det har skjedd på denne siden av nyåret....

Hva sier du Stabukken ?

Men usikker på om det er siste turen ned.
Det som det kan se ut som, er at det er mange meg meg som sitter klare til å ta nye innganger bare det roer seg litt

NULL
DjTao
26.02.2024 kl 20:59 3626

«At REC, we share in the excitement for what’s next in our region. After restarting our Moses Lake facility, we now welcome the opportunity to not only produce high-purity granular polysilicon to the re-emerging solar value chain, but also producing ultra-pure Signature Silane® for next generation energy right across the street. «
https://www.linkedin.com/posts/rec-silicon_wearerecsilicon-moseslake-activity-7167962190652669953-VULs
Redigert 26.02.2024 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
26.02.2024 kl 21:29 3563

So, Where are the f#*^%%s contracts ?
omac
26.02.2024 kl 21:31 3567

Så lenge volumet er lite og kan leveres på flaske kjøper de nok i spotmarkedet, når de trenger volum i rør kommer kontraktene, så om ikke lenge da G14 starter opp første modul ila sommeren
Eskimo2
26.02.2024 kl 21:39 3546

Like før vi får vite mer nå, antar avtale snart er i boks.

https://www.linkedin.com/posts/rec-silicon_wearerecsilicon-moseslake-activity-7167962190652669953-VULs



At REC, we share in the excitement for what’s next in our region. After restarting our Moses Lake facility, we now welcome the opportunity to not only produce high-purity granular polysilicon to the re-emerging solar value chain, but also producing ultra-pure Signature Silane® for next generation energy right across the street.
Redigert 26.02.2024 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
27.02.2024 kl 00:12 3234

Last week, it was a distinct pleasure to have our VP of Global Sales & Marketing, Chuck Sutton, participate in a round-table discussion at Sila Nano with U.S. Energy Secretary Jennifer Granholm during her visit to Moses Lake. Along with Senator Maria Cantwell and Governor Jay Inslee, Secretary Granholm was in town for a first-hand look at our region’s growing clean energy sector.

At REC, we share in the excitement for what’s next in our region. After restarting our Moses Lake facility, we now welcome the opportunity to not only produce high-purity granular polysilicon to the re-emerging solar value chain, but also producing ultra-pure Signature Silane® for next generation energy right across the street.

Our sincerest appreciation to Secretary Granholm, Senator Cantwell, and Governor Inslee, for their continued support of our region and clean energy manufacturing!

Photo credits: Department of Energy. Thank you so much!

#WeAreRECSilicon #MosesLake

https://www.facebook.com/share/p/mbn4mA5DCKpcKSFq
Stabukk
27.02.2024 kl 11:08 2761

Opplever Chuck Sutton som en positiv og viktig mann for Rec! Ut over det går dagene inntil videre med liten omsetning. Et lite hopp opp i går, og ned igjen i dag? Vi får seg. Kanskje flere USA-investorer oppdager at det kan være lurt å kjøpe seg inn nå?
Redigert 27.02.2024 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Ticomania
27.02.2024 kl 11:15 2734

Et helt nødvendig punkt for seriøse investorer å kjøpe, er tillit til selskapet/ledelsen. Når CEO lyver på en Q presentasjon, hva annet kan han da være truende å lyve om....
Redigert 27.02.2024 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
27.02.2024 kl 11:20 2714

Hva var løgnen ?
Ticomania
27.02.2024 kl 11:32 2662

Når han eier under 500 aksjer og sier at han selv eier aksjer i selskapet, så er det løgn. En CEO eier selvsagt ikke et sånt antall og gir inntrykk av at han har aksjer. Han viser jo med all tydelighet at han selv ikke er villig til å kjøpe av egen lomme i det han selv er ansvarlig for. Hvilke signaler sender dette.....