RECSI mot 25 - 30 kroner

oryx
RECSI 09.02.2024 kl 07:18 96474

Ikke lenge siden REC Silicon annonserte en flerårig avtale med Sila Nanotechnologies for levering av Silangass. I henhold til avtalen skal REC levere til Sila høy kvalitet, USA-produsert silan for bruk i produksjonen av Silas banebrytende anode materiale, Titan SiliconTM, fra produksjonsanlegget i Moses Lake, Washington.

Avtalen markerer en betydelig milepæl for begge selskapene. Det representerer den første kommersielle avtalen for RECs høyrente Signature Silane® i EV batteri markedet og sikrer innenlandsk forsyning av en knapp og kritisk komponent til produksjon av anodematerialer for Sila.

https://newsweb.oslobors.no/message/628076

Aksjekursen i RECSI skjøt kraftig i været den dagen avtalen ble annonsert, og aksjen ble handlet over 11 kroner.

Innen kort tid kan første leveranse av ultrarent Polysilicon fra Moses Lake bli annonsert. Aksjen kan få en ny himmelferd. Anser at aksjen uten flere nyheter burde kunne løftes mot kursområdet 25 - 30 kroner mot årsskiftet. På sikt naturligvis høyere ved flere triggere og rammebetingelser for selskapet.

Anser det som stor mulighet for at dagens aksjonærer i tiden fremover kan få være med på en game changer for REC SILICON, både for selskapet og aksjekursen.

https://recsilicon.com/
Redigert 16.10.2024 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Eskimo2
29.02.2024 kl 15:44 4290

Sier ikke at det trades det vet jeg lite om, men vet det er mange som sitter klare for det. Bare i min omgangskrets venter flere på at nedgangen viser tegn på å stoppe. Disse nickene er nå extremt negative, men skifter så raskt de tar inngang . Badgirl er blant en av dem som forsøkte inngang og tok tap.
En annen ting er at nedgangen kan stoppe i dag, da man ser positive signaler angående rente nedsettelser i Usa . Sol aksjer har pen stigning i Usa .
Man ser også at short har dekket seg inn litt etter litt.
Redigert 29.02.2024 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Stabukk
29.02.2024 kl 15:45 4295

Kanskje også mye tradere som kommenterer, og handler, i mange andre "grönne" aksjer for tiden? Ser både Scatec, AKH, Nel og Otovo har opplevd nokså stort kursfall årets to förste måneder, flere over lengre tid. Har ikke sjekket ut de nevnte, men i RECSI har Topp20 lagt nokså stabilt denne tiden. De störste har tydeligvis "is i magen" og stoler på ledelse og styre. Satser selv på at det vil svare seg.
Kåre Grønn
29.02.2024 kl 15:51 4280

Sitt rolig og hold dette! Dette er fremtiden og norsk standard!
Eskimo2
29.02.2024 kl 16:02 4251

Hvordan de klarer det aner jeg ikke, men mange har siste tiden gått lei, og solgt på kurser som er veldig lave . Sikkert endel som er blitt tvangssolgt også ikke vet jeg. Men om man ser på tegnene med short inndekning og positive signaler over there. Kan det tyde på at nedgangen nå endelig snur så selskapet kan prises på et mer fornuftig plan.
nad.oslo
29.02.2024 kl 16:28 4181

Trodde du skrev for par dager siden du kjente rec godt, solgte du med tap da?

Jeg hadde 100k kjøpte 50k på fall solgte 50 k på slutten 😊
nad.oslo
29.02.2024 kl 16:38 4133

Badgirl skrev Innlegget er slettet
Spurte deg bare noe du selv skrev om rec tidligere. Skrev ikke noe om at jeg prøver å lære deg om trading. Bare et spl. Jeg selv kjenner rec lite. Men så på infront med alle disse 200 kjøpere langt nedover derfor jeg tok et bet.

Enig at man blir lei mye nedgang, kjøpte selv for mye men får ta igjen på denne måten. 😉😊

Ha en god dag
Badgirl
29.02.2024 kl 16:45 4112

Takk det samme 😊
nad.oslo
29.02.2024 kl 16:51 4115

😊
MorganKane
29.02.2024 kl 19:02 3925

Hehe,

Riktig. Det er ingen som er så ivrige på å kommentere en aksje hvis de ikke har interesser i den. Alle disse folka er ute og vil inn på en lavere kurs. Det som er felles for dem er at de har få (ingen?) faglige argumenter. Det samma svadaet går igjen og igjen. Når kursen i seg selv er argumentet så sier det det meste om kompetansen. Polio var ett hederlig unntak når han nevnte sine egne EBITDA estimater (estimater jeg er helt uenig i, men da presenterer han noe som kan diskuteres).

Bare å øke sagte og sikkert. Hver uke, hver måned. Men ikke med mer enn med kan la stå ett år eller to. Og aldri all inn. På ultrakort sikt vet man aldri.
Redigert 29.02.2024 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
KommersK
29.02.2024 kl 19:49 3905

Hehe. Den patetiske hausseren som (sammen med andre strutser) har kostet folk papirtap i 100.000-kronersklassen uttaler seg skråsikkert igjen. Sukk...

Jeg er slett ikke blant de største fiskene på OSE (da er f eks Badgirl, Nsx og fattigstakkar mye større), men jeg trader mye, og omsatte for rundt 300 mill i fjor. I en portefølje på rundt 3 mill. Jeg er økonom, og har ingen annen jobb, så jeg lever av dette. Jeg er sjelden langsiktig, og legger ingen skjul på det.

Når det gjelder RECSI, så spiller det null rolle for meg om kursen går lengre ned eller ikke. Det interesserer meg ikke. Men kurstendensen MÅ snu før jeg handler noe som helst. Det gjelder alle aksjer jeg handler i. Og jeg kjenner til det fundamentale i REC, som menigheten maser om 24/7. Tross alle gode nyheter og utsikter, så synker altså kursen. Dette er FAKTA. Investorer, som også sitter med penger og kalkulator, er ikke villige til å betale over 10 NOK for aksjen nå. Det er det jeg forholder meg til. Og da ser jeg på det som ren idioti å kjøpe aksjen nå. For min del. For folk som har lang horisont, så stiller saken seg selvsagt helt annerledes. Få dette inn i huet før dere kritiserer meg og mine handlinger!

PS: Jeg synes også det ser lyst ut for fremtiden i REC, så det står ikke på det. Kursen er et lite mysterium. Men sånn er det. Så kan dere få synes akkurat hva dere vil om tradere og trading. Dere som sitter tungt i denne blir rike om den går til himmels, mens jeg bare vil tjene sånn passe...
Redigert 29.02.2024 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
29.02.2024 kl 20:12 3885

Dette er nødt å snu. De som selger nå, må jo være bunnløst dumme i hode :))) Rec svikter aldri! Tipper nye topper i fremtid!
Redigert 29.02.2024 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Badgirl
29.02.2024 kl 20:52 4060

Eskimo2 skrev Innlegget er slettet
Tok kanskje litt av ;) Beklager!

Lykke til 👍
Eskimo2
29.02.2024 kl 20:56 4061

Eskimo2 skrev Innlegget er slettet
Noe som burde diskuteres her inne isteden for alt annet tull er feks . Hvorfor tror dere Rec valgte og si opp MOE-en for silan avtale med Hanwha ? Er vel litt innlysende at de nå har bedre kort og spille med? Eller hva tror dere andre? Får man vite noe mer snart?

> I want to bring up something. Before we had talked about an MOU with Hanwha Corporation as a single channel for silane that goes to the silicon anode market. We determined in December that we have de-risked, I think, the company quite a bit with our financial performance, I mean, in terms of our ability to get our financing, and starting up the plant, and with the investments coming online as we had imagined. And pretty good cost control when it came to the project itself.
>
> At the time it made sense, let's go for it. We don't want to take that risk. We're a smaller company. We have a lot of other risks. We have a very weak balance sheet. Let's utilize this. But, when you do that, you give up some opportunities for value. It's a bond approach versus an equity approach in reality.
>
> However, for us now, we made the decision that we are going to go either direct with these companies, or we also could use various distributors, it could be in the case of if Hanwha has an opportunity that they're pursuing, but the other distributors that we work through as well, it all depends. The reason we did this is because we see a greater opportunity for us to create value through these sort of relationships.

Redigert 29.02.2024 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
29.02.2024 kl 23:20 3873

"Jeg er sjelden langsiktig, og legger ingen skjul på det."
Litt for mye Møllers tran i dag på FA sin professor i Norsk, og dette forumets selvutnevnte korrekturleser?

"....men jeg trader mye, og omsatte for rundt 300 mill i fjor."
Merkelig utsagn da du tidligere har antydet (faktisk bekreftet) at handlene dine i RECSI ikke overstiger 100' (regner med at du forstår at 100' = 100.000).
VaderTrader
29.02.2024 kl 23:26 3917

Nettopp .. halvleder og batteri industrien i usa ramper opp nå. Bare se på AMD idag som annonserer økning av chip produksjon ..
tomsa
01.03.2024 kl 00:55 3818

Sa2ri

Heii. Hva skjer på discord? Slipper du folk inn igjen etter lufting? Link?
Null
01.03.2024 kl 08:34 3572

Nå er det to to i dager med fall og oppgang
Sålangt må vi si det er en fin uke, kanskje ender uken i pluss også med 3 mot to dager

sluttkurs på fredag var vel 9,54 så er i pluss på pengene også pr fredag morgen ;)
Stabukk
01.03.2024 kl 08:38 3632

Posiivt at Sa2ri er «innom» Hegnar Forum og deltar i debatten! Håper du kan dele dine synspunkter, i korte trekk, på noen av nedenstående spørsmål. Utgangspunket kan som kjent verken Vår Herre eller noen av oss andre gjøre noe med: Kursen i RECSI er ned ca. 42% siste halvår, ned 31% i år og ned 26% siste mnd. Siste uke er vi ned «bare» 2,55% og i går var vi, endelig, i grønt med 0,75%.

Her er spørsmålene:
1. Hva er viktigste forklaringer på nedgangen i kurs: At «grønne» aksjer generelt ikke er populære på Oslo Børs? Selskapet sin Q4-rapport eller måten den ble lagt frem på? For uklar guiding for de neste kvartalene? Manipulasjon av kursen eller andre grunner?
2. Synest du CEO Levens fremstår som en solid toppsjef Rec bør satse på videre?
3. Er du enig i styret sine prioriteringer, blant annet å ta bort ulønnsom produksjon ved Butte og øke produksjonen av silangass?
4. Hvilken analyser og kursmål fester du mest lit til: Pareto, Arctic eller SB1Markets?
5. Vil du gi din vurdering av sjansene for å nå kurs 15 i løpet av 2024 og kurs over 20 i 2025?
6. Tror du at Rec vil kommune med overskudd (EBITDA i pluss) for hele 2024?
7. Ser du for deg at Rec sin hovedeier Hanwha vil invitere inn en ny større medeier dersom det blir behov for å utvide anlegget i Moses Lake, la oss si i 2025 eller 2026? Eller er det mer sannsynlig at Hanwha ønsker å bli 100% eier?
Nsxnsx
01.03.2024 kl 09:01 3670

Du har i hvert fall enn så lenge gjort det mye bedre enn meg den siste tiden :) Og jeg har tatt ned eksponeringen en god del fra topp etter stadige skuffelser med tanke på kursutvikling. (hadde jeg beholdt mine utleieleiligheter isteden, så hadde jeg vært en betydelig mer holden mann). Jeg har det som sparing/spenning/hobby og lever ikke av det, men er jo aldri gøy å se verdier som synker. Tidligere var jeg kun inne i en eller to aksjer, nå har jeg spredd mye mer og opplever ikke de store nedturene og heller ikke de store oppturene.....enn så lenge. Har stor tro på Recsi....men kalles jo stadig konspirasjonsmester :) :) men INGEN må komme å si at kursutviklingen i Recsi har vært logisk på bakrunn av siste 2 års nyheter.
nad.oslo
01.03.2024 kl 09:23 3783

Passerer vi 10 idag? Virker spenstig😊
Eskimo2
01.03.2024 kl 10:26 3773

Du spør og spør. Sa2ri opererer på Discord . Om du er der allerede får du sikkert svar på dine spørsmål , da mange der inne er mye mer oppegående enn dette forumet. Der finner du endel gravere som ligger foran markedet på ting som kommer .
Stabukk
01.03.2024 kl 10:31 3769

Er ikke på Discord. Klar over at flere der er flinke til å grave, men synest det tar nok tid å være her på forumet.
Sa2ri
01.03.2024 kl 11:11 3671

@Stabukk: siden du spør så skal du få korte svar. De er som følger:

1. Hva er viktigste forklaringer på nedgangen i kurs: At «grønne» aksjer generelt ikke er populære på Oslo Børs? Selskapet sin Q4-rapport eller måten den ble lagt frem på? For uklar guiding for de neste kvartalene? Manipulasjon av kursen eller andre grunner?
Svar: flere selgere enn kjøpere.

2. Synest du CEO Levens fremstår som en solid toppsjef Rec bør satse på videre?
Svar: ja.

3. Er du enig i styret sine prioriteringer, blant annet å ta bort ulønnsom produksjon ved Butte og øke produksjonen av silangass?
Svar: ja.

4. Hvilken analyser og kursmål fester du mest lit til: Pareto, Arctic eller SB1Markets?
Svar: alle begrunner sine kursmål bra

5. Vil du gi din vurdering av sjansene for å nå kurs 15 i løpet av 2024 og kurs over 20 i 2025?
Svar: nei

6. Tror du at Rec vil kommune med overskudd (EBITDA i pluss) for hele 2024?
Svar: sannsynligvis

7. Ser du for deg at Rec sin hovedeier Hanwha vil invitere inn en ny større medeier dersom det blir behov for å utvide anlegget i Moses Lake, la oss si i 2025 eller 2026? Eller er det mer sannsynlig at Hanwha ønsker å bli 100% eier?
Svar: ja, og nei.

Da sier jeg takk for meg for denne gang.
Redigert 01.03.2024 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
nemi's
01.03.2024 kl 14:32 3569

REC-penger som svulmer på kontoen, gitt. Som forventet. Jeg blir med videre.

Dagens tall er nok en gang 42.5.

Kun så langt igjen til MK's kursmål på 52.5.

Redigert 01.03.2024 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
01.03.2024 kl 14:49 3545

😂😂🍾🕺🏻
KommersK
01.03.2024 kl 15:01 3619

Jeg har mine ord i behold, som alltid. Jeg lyver nemlig ikke, og jeg HATER dem som gjør det! Men du har tydeligvis fortsatt tenkt å oppføre deg som et mehe, og komme med løgnaktige påstander om meg.
Jeg tradet dessverre alt for lite i RECSI, da jeg satt i den med ca 100' aksjer i '21 og '22. Da var dette nærmest den eneste aksjen jeg eide. Hadde kun noen mindre poster i forskjellige aksjer. Jeg var for fersk i gamet til å trade med selvtillit. Kjøpte mine første akjer (RECSI medio desember '20), Satt bare i fond fra før. Begynte ikke noe særlig med trading før jeg gikk helt ut av REC i augsut '22. (Og da jeg begynte å trade, så stemmer det at det stort sett var for 100k i gangen, ja...) Solgte på 19-tallet, så jeg var ikke i nærheten av toppen. Var bare glad for å komme meg ut, etter å ha sittet med et veldig stygt papirtap i månedsvis. Solgte meg nemlig ut for første gang i november '21, med meget god gevinst. Dessverre kjøpte jeg meg inn igjen. Tabbe.
Jeg hadde da oppdaget Hafnia (første kjøp juni '22), og flyttet mer og mer dit. Heldigvis. Det har vært et eventyr fra 33-tallet via en masse utbytter (nesten 16 kr) frem til nesten 80 i kurs nå. I rak motsetning til dem som ble sittende i RECSI. Enkelte dager har jeg kjøpt og solgt hele Hafnia-posten to ganger, og da blir det fort 7 mill i omsetning på en dag. Ble selv sjokkert da jeg summerte handlene i desember. Nå har du fått flere fakta om meg enn du fortjener. Hadde jeg visst hvem du var, så skulle du fått skriftlige bevis trøkket nedigjennom halsen. Det fortjener du etter oppførselen din både her og på discord. En mindre egnet mod kan jeg ikke se for meg. Du tåler jo ikke kritiske røster, selv om de er aldri så saklige. Du gjorde det ikke her inne heller, og rømte med halen mellom beina. Også grunnet Molnes, selvsagt. Patetisk uansett.

Og når det gjelder ortografi, så er jeg absolutt et petimeter. Det kommer aldri til å forandre seg. Folk kommer jo aldri til å lære hvis ingen sier fra om feilene de gjør.

Til slutt: Å ta meg i løgn kommer du aldri til å gjøre, rett og slett for at jeg ikke driver med sånt. Så vet du det.
Redigert 01.03.2024 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
01.03.2024 kl 15:50 3529

"Jeg tradet dessverre alt for lite i RECSI, da jeg satt i den med ca 100' aksjer i '21 og '22."

Dette er jo bare sprøyt, for det du sa var at du handlet for 100' - ikke at du hadde 100' aksjer. Den som leter den finner, så det er bare for de som ønsker å sjekke litt historikk.

Ser dessuten at du ikke helt har skjønt at det skal være luft mellom avsnitt i et slikt innlegg, dette på tros av at du påberober deg https://snl.no/ortografi
nad.oslo
01.03.2024 kl 16:22 3482

Det ble noen pene prosenter siden igår, lønnet seg å sitte, slenger ut det meste nå, får ny inngang evnt. Neste uke 😊 (
Redigert 01.03.2024 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
KommersK
01.03.2024 kl 17:15 3386

Ok. Innlegget mitt ble slettet. Ble vel for krass kritikk av deg.
Essensen var at jeg satt med opptil 117k aksjer i REC og at jeg tradet med ca 100k kroner av den beholdningen i gangen. Jeg kan selvsagt dokumentere dette om du gir meg muligheten.

Og da håper jeg du slutter å kalle meg løgner, da jeg aldri er det. Her er det du som har løyet om meg. Men du har tydeligvis et oppheng, og skal absolutt prøve ''å ta meg''... Nytteløst.

Når det så gjelder ortografi, så er heller ikke jeg ufeilbarlig der. Men jeg er nærmere enn de fleste.
Redigert 01.03.2024 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Stabukk
01.03.2024 kl 17:42 3321

Takker Sa2ri for svar og mener selv pkt 6 er blant de viktigste: Om Rec kan klare å drive med overskudd allerede i år. Sa2ri svarer «sannsynligvis». Positiv drift kan være optimistisk, men ikke nødvendigvis urealistisk. Mener å ha lest et innspill på Shareville der Levens skal ha forespeilet at Rec vil «tjene penger» først i 2026. Andre har kanskje sikker info om dette. Men i Rec dreier opp- og nedturer seg mye om psykologi. Og bare tydelige tegn på at driften er på vei over i pluss, kan fort være no til å starte en reprising.

Etter dagens oppgang er siste uke i pluss. Så får vi bare se de neste ukene om en bunn er passert. Her kan vi få god hjelp av melding og info rundt første leveranse til Hanwha.
Eskimo2
01.03.2024 kl 17:48 3316

Samme tullet hver eneste gang her inne. Om du er løgner eller ikke spiller ingen rolle. Om du er Expert på ortografi eller ikke spiller heller ingen rolle.
Du sitter og skravler i vei om et selskap du ikke evner å diskutere eller forstå som de fleste andre her inne .
Fullstendig bortkastet tid.
Hadde noen spørsmål lengre opp om selskapet å hva dere synes . Ikke et eneste svar bortsett fra meningsløse innlegg.
Pølsebua
01.03.2024 kl 19:01 3179

Heisann. Jeg er tilbake i rec med full styrke. ikke det at jeg tror noen her husker meg, men jeg var med i rec fra ca 20 år tilbake. begynte å kjøpe på 64 kr og var med ned til 1. Økte underveis, og ble reddet av gonggongen. Torvund var en fantastisk prosessleder. Husk at Rec er de eneste som behersker FBR-teknologien for silisium. Så døde han dessverre. Jeg solgte. Og glemte. nesten. Men så registrerte jeg nedstengningen av Siemensreaktoren i Butte og nedturen i aksjen. Ble nysgjerrig og fulgte Q4 presentasjonen til Levens. Det er den beste presentasjonen jeg har sett på 10-15 år. Fullstendig ærlig. Hudløs. Direkte. Levens er en mann Torvund hadde full tiltro til. Så hva ser jeg? De har gjort alt rett siste tre-fire år, og er nå i startgropa for å høste. Mens kursen går nedover. Umulig å skjønne for meg, så her er jeg igjen en ivrig rec-aksjonær som har kjøpt en god pott på langen. Så om du er i tvil om aksjen; se kvartalspresentasjonen. Dette er en aksje du skal sitte med inn i evigheten. Verden forandrer seg, og rec er unikt posisjonert i USA i en satsingsnæring. Moro.
KommersK
01.03.2024 kl 19:02 3183

Nå var det Sa2ri som tok opp ortografien i sine angrep på meg. Jeg svarte bare.
Kan du ikke bare trykke på ignoreringsknappen på dem som irriterer deg, da? Jeg har gjort det på deg. Men når du siterer meg, så må jeg jo lese. Ellers er det jo frivillig å være her på forumet. Du kan jo prøve deg på shareville i stedet?