RECSI mot 25 - 30 kroner

oryx
RECSI 09.02.2024 kl 07:18 98038

Ikke lenge siden REC Silicon annonserte en flerårig avtale med Sila Nanotechnologies for levering av Silangass. I henhold til avtalen skal REC levere til Sila høy kvalitet, USA-produsert silan for bruk i produksjonen av Silas banebrytende anode materiale, Titan SiliconTM, fra produksjonsanlegget i Moses Lake, Washington.

Avtalen markerer en betydelig milepæl for begge selskapene. Det representerer den første kommersielle avtalen for RECs høyrente Signature Silane® i EV batteri markedet og sikrer innenlandsk forsyning av en knapp og kritisk komponent til produksjon av anodematerialer for Sila.

https://newsweb.oslobors.no/message/628076

Aksjekursen i RECSI skjøt kraftig i været den dagen avtalen ble annonsert, og aksjen ble handlet over 11 kroner.

Innen kort tid kan første leveranse av ultrarent Polysilicon fra Moses Lake bli annonsert. Aksjen kan få en ny himmelferd. Anser at aksjen uten flere nyheter burde kunne løftes mot kursområdet 25 - 30 kroner mot årsskiftet. På sikt naturligvis høyere ved flere triggere og rammebetingelser for selskapet.

Anser det som stor mulighet for at dagens aksjonærer i tiden fremover kan få være med på en game changer for REC SILICON, både for selskapet og aksjekursen.

https://recsilicon.com/
Redigert 16.10.2024 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
rumik
03.03.2024 kl 13:27 5811

Er veldig mange flinke ildsjeler der som bidrar masse. Mitt inntrykk er at ganske mange også lar være å skrive noe pga hvor rigid ting har blitt. Til og med hvilke type emoji en kan bruke er regulert.

For min egen del, så er jeg glad jeg er ferdig med Discord kanalen. Ser nå fram til at REC leverer på det som er kommunisert og at markedet (forhåpentligvis) vil ta det innover seg. Men som vi fleste har sett, så er det ikke mye vi småinvestorer kan gjøre, når større institusjoner ikke har trua. Da er det fritt fram for diverse shortere o.l. å herje. Time will show!
Kåre Grønn
03.03.2024 kl 17:02 5609

Noen som tørr vedde mot meg at REC passerer 16-18 innen 1.mai igjen? Legger 10 000 kr i potten
Redigert 03.03.2024 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Stabukk
03.03.2024 kl 21:08 5419

Greit nok at MK har startet en lukket tråd om kurs i år. (Bedre enn å diskutere språk med KommersK). Utgangspunkt for den nye tråden er blant annet Sa2ri sine svar på spørsmål fra meg. De som vil bidra må bare søke om tilgang. Trenger selv litt mer tid å gå gjennom MorganK sin analyse og kursmål. Han er (som en del har sett) mer optimist enn meg, men står på sin vurdering ut fra anslåtte tall.

Vi får bare håpe Q1 i mai og Q2/Q3 vil bringe mer avklarte tall som gjør det enklere å kalkulere. Da kan analytikere, markedet og media være på tryggere grunn i å fastslå om Rec «slår forventningene» eller «skuffer».

Skal selv vedgå å kanskje være litt for pessimistisk i Rec basert på nedgang i andre «grønne» aksjer. Sammenligningen halter sikkert litt fordi Rec er mer «på hogget» med sin største fabrikk «sucessfully» i gang. Samtidig har selskapet, med bare en mindre fabrikk i gang, hatt mindre kursnedgang enn noen av de andre som har lidd under inflasjon/renteøkning.

Vi har nå grønne tall for fredag og siste uke. Det må være lov å håpe det forplanter seg til siste mnd og siste 3 mnd, slik at trenden snur opp. 42% ned siste 12 mnd. (inkludert ned 2,81% mand. 4. mars) tyder vel på at aksjen har litt å gå på? Men inntil Rec klarer å levere overskudd, må vi vel regne med at TA, tradere og short blir toneangivende for kursen?
Redigert 04.03.2024 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
04.03.2024 kl 16:03 4931

Recsi holder seg bra til tross for at børsene røde. Var det bunn vi så på ca.9.3 på.fredag eller skal vi ned å lukke det åpne gapet på 7.375?
Ikke_viktig
04.03.2024 kl 22:02 4568

Hva i alle dager gjør denne så lavt i kurs med ML oppe å går? Burde vært på 25! Minst!...

Hva skjer?
Stabukk
04.03.2024 kl 22:10 4611

Må först tjene penger.
Ikke_viktig
04.03.2024 kl 22:12 4626

Ser ikke markedet 6 måneder frem i tid? Blir overrasket om de ikke vil tjene penger fremover...
Stabukk
04.03.2024 kl 22:17 4803

Markedet er nölende. Du får lese deg opp på den lukkede tråden "Kursmål 2024".
Kåre Grønn
05.03.2024 kl 09:08 4482

Ikke mye til salgs på det nivået her. Prøver å kjøpe med begge hender!
Stabukk
05.03.2024 kl 09:38 4452

Ang. det med å vente på oppgang i kursen, kan denne kommentaren i e24 anbefales:

https://e24.no/boers-og-finans/i/RGW5b8/rec-silicon-kan-ha-blitt-en-glemt-aksje
Børskommentar i e24 av Johann D. Sundberg 5. januar 2024.

Her heter det blant bannet: «Fredag formiddag (5. januar) er børsverdien på Rec Silicon 5,6 milliarder kroner. Det er ikke rørende billig. På en annen side kan man mene det heller ikke ligger veldig store forventninger til fremtiden innbakt i dagens verdsettelse».
I kommentaren heter det også: «Det er imidlertid ikke sikkert at aksjonærene må vente så veldig lenge på gode nyheter. 8. februar legger Rec Silicon frem sitt regnskap for fjerde kvartal».

Markedet har øyensynlig IKKE likt nyhetene rundt Q4 særlig godt. Markedsverdien er sendt ned hele 1,5 mrd fra E24-kommentaren 8. januar. Kanskje det er «billig» nå? I alle fall ser det ut for at Topp20 aksjonærer er sikre på oppgang. Aksjonærlisten på Rec sin hjemmeside i dag viser faktisk en liten oppgang til 49,70% for de 20 største.

Og den 81 år gamle Trondheims-investoren Erik Must sitter fremdeles på sine 2 mill. aksjer. Det bør vel være et positivt tegn at han ser for seg å komme i pluss! Men «å vente» som er omtalt i E24-kommentaren er en veldig kjent øvelse for de som er long i RECSI. Det kan ta på. Alternativet blir for mange å ta et tap og kanskje prøve å gjøre det bedre i andre aksjer. Tenker selv å sitte ut 2024 og deler av 2025, i første runde uten større ambisjoner enn å redusere tapet.
Sa2ri
05.03.2024 kl 10:55 4399

I følge oppdaterte lister har medieyndlingen Anders Hofstad via sitt selskap CMDC AS kjøpt en liten post i REC Silicon sist torsdag - 58.000 aksjer. Interessant kun av den grunn at vedkommende har vist seg å være god til å plukke aksjer fra tid til annen, samt at det jo kan hende at vedkommende plukker litt mer fremover.
KommersK
05.03.2024 kl 11:43 4342

Du har så rett! Det har han og menigheten sitt ekkokammer. Blitt helt latterlig der inne. De kan jo ikke en gang ta inn over seg at kursen er halvert på kort tid. Det er bare en gedigen kjøpsmulighet! Noe vi alle har hørt siden godt over 20. Like idiotiske kjøpsråd hele vegen ned til 9-tallet. ''Snitt ned! Dette kan ikke gå galt! Kursen er helt feil!'' Kan hende det snur nå, men noen garanti finnes ikke. Så langt derifra.

Dette innlegget hadde 100% sikkert blitt fjernet der inne, og kanskje jeg i samme slengen. Den gleden skal han ikke få, for jeg kommer kun til å lese der inne.
Kåre Grønn
05.03.2024 kl 13:21 4217

Få sparka AP og dagens sosialistiske regjering nå, så får vi ned skattesmellen på gevinst. Passer bra at det utsetter litt med RECèn. Den er og blir framtid og vil komme så det griner utover!!! Kursmål 30 neste!
Stabukk
05.03.2024 kl 13:50 4150

Er sannsynligvis for kritisk til å bli tatt opp på Discord, så har ikke tenkt å be om tilgang. Innspill om «feil kurs» og «snitt deg ned» florerer vel for mange aksjer på alle forum! Kjøp og salg er uansett den enkelte sitt ansvar. Har selv hatt gevinst i RECSI, men nylig fått grundig svi for ikke å lytte til Investtech og andre sitt «Hold deg unna»-råd.

Noen både på Discord og her kan godt ta selvkritikk for haussing. Tror vi må glemme at kursen har vært over 20 og ERKJENNE AT UNDER 10 ER RETT KURS INNTIL SELSKAPET BEVISER OVERSKUDD ELLER GIR MARKEDET MER INFORMASJON! Da er det vel OK at Sa2ri i dag spiller inn på «vårt» forum det han sier er en bra aksjeplukker som har kjøpt en post i RECSI? Så får hver og en vurdere om det er et kjøpssignal eller ikke.
Nsxnsx
05.03.2024 kl 15:17 4115

HS mente riktig pris var 20,- når dem kjøpte 140.000.000 akjer for ikke så altfor lenge siden. Med tanke på alt positivt som har skjedd siden, med vellykket åpning av fabrikk, 30 milliarders kontrakt, utvidelser/omprioriteringer i Butte, salg av Yulin 1.5.000.000.000,- inn på konto, finasiering på plass med sikkerhet i ryggen, IRA og flere andre aktører som etablerer seg i ML.

Samtidig en megatrend i gjære så blir 9 kroner helt tullete prissetting. 42.5,- er nevnt av flere og vi burde vært der allerede. Når det i 2025 bankes inn 100-300MUSD så forventer jeg en aksjekurs 100+ og når vi i 2030 har flere ML fabrikker i sving så kan man jo bare tenke seg.

Dette er IKKE et aksjeråd, kun en bekreftelse på hvor vi står i dag og hvor JEG tror vi skal. Har posisjonert meg deretter :)
VaderTrader
05.03.2024 kl 15:32 4092

MorganKane skrev Innlegget er slettet
Rec bør tas av børs på OSE og noteres på Nasdaq , det hadde vært en frisk start og adieu til disse latterlige kursene …
nemi's
05.03.2024 kl 15:54 4057

I skrivende stund har REC vært kraftig ned, og litt ned, på ukas to første dager. Og CEO har merket dette ved et papirtap på 126 kr til sammen. Eller en halv Dolly-pizza.
nemi's
05.03.2024 kl 16:20 6821

KommersK skrev Innlegget er slettet
12 mai 2020, på Q1, er korrekt. Foranledningen er fornøyelig lesing, som jeg også har referert tidligere.

Morgan Kane gjorde ikke bare 42.5 til uforglemmelig. Også "Jeg ler så jeg griner", "Bare å ønske god jul" kom for å bli, og er helt der oppe.

12 mai 2020.
MorganKane
05.03.2024 kl 16:35 6773

Hehe,

Takk takk. Kursmålene er begrunnet ut ifra hva jeg forventer av ebitda (ca 200 mill USD/år) når alt er oppe og går. Vi får se. Kanskje (sannsynligvis?) blir ebitda lavere med dagens polypris, men å ligge å slumre rundt 10 kr er likevel helt meningsløst og eneste årsaken til dette er at markedet forventer forsinkelser, eventuelt at de ikke klarer å få opp kvaliteten i det hele tatt. Gitt all informasjon vi har fått fra selskapet er det riktignok mange ting man må tenke på når man starter opp igjen ett anlegg etter nesten 5 år, men ingenting de ikke klarer å håndtere. Jeg er derfor rimelig sikkert at vi ting går mer eller mindre som planlagt. Dermed skal også kursen kraftig opp de neste 3-12 måneder, litt avhengig av når nyheter om dette dasker inn.

Jaja, vi får vente litt med å ønske god jul. Dette innlegget var jo mer faktabasert. Keep it that way.

Edit: Hadde satt stor pris på om du kunne limt inn innlegget. Gamle gullkorn blir jo egentlig aldri gamle.
Redigert 05.03.2024 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
05.03.2024 kl 17:11 6681

Rec blir kjøpt opp før kursen er 42,5 ..
tomsa
05.03.2024 kl 18:00 6597

Har solgt det meste annet for å unngå å selge mine etterhvert utrolig dyre Rec-aksjer. De har gjort meg til mangemililionær og fattig stakkar.
Rådene om ikke å forelske seg i en aksje er glatt oversett. Det å høste gevinst likeså, om ikke da for bare å kjøpe mer av samme. Å lytte kritisk til forumet neida…. Sitter fortsatt på de fleste av mine, synes det er ille å se alle toga jeg ikke får vært med på før «noe» skjer med vår kurs evt.
Hva kan skje?
Vil arbeidstilsynet finne noe å sette fingeren på?
Hva bil det bety? Bot? Stans? Ombygging?
Hva med levering? Når kommer den? Hvor mye? Hvilken kvalitet?
Hva med nedturen for batteri biler i USA?

Hva kan gå bra?
Kontrakt med noen av de store?

fyll på….
Stabukk
05.03.2024 kl 18:27 6644

Regner også med at "ting går mer eller mindre som planlagt", ut fra at Rec og Hanwha har "levert" det de har lovet så langt. Det er lov å håpe at kursen "skal kraftig opp de neste 3-12 måneder", men kanskje heller 6-12 mnd?. Det med "når nyheter om dette dasker inn" ville jeg ha byttet ut med "når Rec begynner å levere overskudd". Tror selv det blir mot slutten av 2024, kanskje også litt pluss i Q3.
Stabukk
05.03.2024 kl 18:46 6690

Mye i samme båt, med altfor höy kostpris på 15,35. Vil tomsa avslöre sin GAV? Tror vi kan slappe av i forhold til Arbeidstilsynet. Rec "venter ikke betydelige negative funn" etter inspeksjonen. Altså venter de litt, som vel må rettes og gis tilbakemelding på. Men må alle noterte selskaper sende ut börsmelding om at Arbeidstilsynet har vært på besök på en fabrikk? Kan ikke huske å ha sett det for Orkla, Hydro, Equinor og andre...
Redigert 05.03.2024 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Ikke_viktig
05.03.2024 kl 18:55 6715

De har nå fått fabrikken i gang. Produksjonen skjer, første leveranse er vel i Q1 så denne måneden. Offtake avtale er vel undertegnet også. Ting skjer. Men det som vi ikke vet så mye om er økonomien i det som skjer. Og her kan det vel gå alle veier alt ettersom hva som skjer i verden. Fakta er at en tidligere nedstengt fabrikk nå er oppe å kjører. Det må vel være positivt. Det at de får subsidier i forbindelse med IRA må vel også være positivt. Kursen får komme når den kommer den. Det er ikke noe vi styrer.

Tar med denne meldingen:

"REC Silicon ASA ("REC Silicon" or the "Company") announces the entering into a
full-form supply agreement between its subsidiary REC Solar Grade Silicon LLC
and Hanwha Q Cells Georgia, Inc., ("Hanwha") a wholly owned subsidiary of
Hanwha Solutions for a 10-year take-or-pay supply agreement for high purity
FBR granular polysilicon produced from REC Silicon's facility at Moses Lake,
Washington (the "Supply Agreement").

To secure the Supply Agreement obligations and to support the restart of the
Moses Lake facility, Hanwha will make sizeable prepayments at the time of the
signing of the Supply Agreement and at first delivery.

- The prepayments are important to REC Silicon's overall financing plan, and
the full-form supply agreement was an imperative milestone for the reopening
of the Moses Lake facility. As previously stated, it was important to have a
high-quality offtake partner and we have that in Hanwha Q Cells. We are
pleased with the terms and now look forward to a successful restart of the
plant. The process remains on schedule and budget for a re-start by November
1, 2023, with an ambition to reach full capacity utilization by year end 2024,
says Kurt Levens CEO of REC Silicon.

The Supply Agreement provides for the sale to Hanwha of 100% of the prime
high-purity granular production from the facility and replaces the binding
term sheet between the parties that was announced on January 31, 2023.
Prepayments will be credited against purchases of polysilicon pursuant to a
linear reimbursement schedule over the 10-year term. The estimated total
value of the Supply Agreement for the duration of the arrangement will
fluctuate depending on market prices, which are currently estimated to be
approximately $3 billion.

The base price for the FBR granular polysilicon in the Supply Agreement will
be determined by market indices (representative of markets outside and inside
of China) adjusted for a premium for US-sourced low-carbon material. The
high-purity FBR granular polysilicon will also benefit from the $3 per
kilogram tax credit from the Inflation Reduction Act. For the first five
years of the agreement, the base price is subject to both a price minimum and
maximum that protects REC Silicon against potential low market prices in the
near term. For the second five years of the agreement, there is no minimum or
maximum price, which provides the Company with upside to benefit from higher
polysilicon market prices in the future."

Vi er beskyttet på nedsiden, men er litt redusert på oppsiden de første 5 årene. Men det viktigste er at det er bare å kjøre på og produsere maksimalt vi kan produsere. Salgsverdien er på ca 300M USD per år basert på prisen da denne ble meldt.

Med 300M USD I inntekter i tillegg til det de har på silan gassen så bør det være muligheter for å skape overskudd...

Hvor mye får de i pre-payment ved første levering?
DjTao
05.03.2024 kl 19:05 6743

REC har mottatt MUSD 30 i prepayment tidligere i høst og vil motta ytterligere MUSD 45 ila mars ved første levering.
uldiuldi
06.03.2024 kl 07:19 6412

Must Invest har fylt på med nye 500k aksjer
Ticomania
06.03.2024 kl 07:50 6334

Flott at du driver med slik allmenn informasjon. Kan du ikke samtidig ta med hvor mange aksjer CEO har kjøpt av egen lomme?
Stabukk
06.03.2024 kl 08:00 6356

Vi har vel vært gjennom diskusjonen om CEO sitt minimale kjøp av aksjer? Infoen om at Erik Must har økt fra 2 mill. til 2,5 mill. aksjer er uansett et positivt signal: Denne investoren har snittet ned kostpris og forventer kursoppgang. Samtidig bringer det Topp20 et lite hakk nærmere 50%.
Kåre Grønn
06.03.2024 kl 08:03 6430

Det sier seg selv.. hold
Ticomania
06.03.2024 kl 08:04 6426

Jeg er fullstendig enig i at det er udelt positiv at MUSK har kjøpt, bare så det er sagt. Utfordringen er at denne personen og flere av hans likemenn, aldri klarer å innrømme at CEO aksjebeholdning er skremmende når det gjelder tillit. Det er derfor jeg reagerer, kun derfor.
VaderTrader
06.03.2024 kl 10:06 6226

Tipper vi får melding om levens avgang innen kort tid …
Ticomania
06.03.2024 kl 10:10 6234

Hva bygger du dette på? Jeg er av den oppfatningen at han er og har vært en belastning siden han ble innsatt, bare så det er sagt.
VaderTrader
06.03.2024 kl 10:48 6196

Etter midlertidig ceo en lenger tid fikk Levens stillingen . Jeg synes det var feil , de burde ha tatt inn en ny med litt pågangsmot . Rec har alltid hatt ceo som ikke klarer å presentere selskapet på et godt måte . Den famøse meldingen om Butte dagen før Q4 viser jo bare på hvilken nivå disse folkene er .. og uttalelse om at han ikke bryr seg om aksjekurs viser jo at de i prinsipper ikke bryr seg om aksjonærene . Ikke rart markedet reagerer med å sende kursen ned.

Anbefaler folk å sette litt press på ledelsen og gi beskjed om at man ikke finner seg i denne tafatte lederstil !
Redigert 06.03.2024 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Ticomania
06.03.2024 kl 12:05 6101

At CEO er ansvarlig for rasering av kurs er hevet over all tvil. Virker som om styret er godt fornøyd med dette, så kan man jo lure på hvorfor? Et selskap som var der for sine aksjonærer hadde selvsagt agert umiddelbart, etter flere av CEO sine famøse utsagn!
Redigert 06.03.2024 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Stabukk
06.03.2024 kl 14:25 5965

Ser han skal ha sagt at ledelsen ikke har hatt fokus på kursen. Har vi eksempel på andre uheldige utsagn?
KommersK
06.03.2024 kl 16:32 5897

Nesten halvparten av omsetningen kom i sluttauksjonen. Veldig stille ellers. Stort sett små poster som skiftet hender. Stille før stormen i en eller annen retning?
tomsa
06.03.2024 kl 16:35 5963

Helt klart noe som avventes…. Recsi er veldig følsom på index, iallefall ned. Men nå er det vel levering alt henger på! Levering av rett mengde med rett kvalitet må betraktes dom svenneprøve for videre oppgang 🤔
Stabukk
06.03.2024 kl 17:07 5920

Oslo börs har ikke vært spesielt sprek siste halvår, men RECSI har vært en direkte katastrofe med nedgang på nesten 43%. Det har skjedd i ein periode med vellykket oppstart av störste fabrikk. Hva i all verden er det som har skjedd? Ledelsen må sies å ha gode kort på hånden, men skaper ikke mye tillit i markedet.
Ticomania
06.03.2024 kl 17:37 5878

Ville du hatt tillit til et selskap der CEO sier at de ikke har hatt fokus på kursen? Det er en så hjernedød uttalelse, at jeg har ikke ord. Da man i tillegg vet at han selv ikke har kjøpt aksjer, så er skandalen fullkommen.
Redigert 06.03.2024 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
omac
06.03.2024 kl 23:01 5695

Must kjøpte 500k til på mandag
VaderTrader
07.03.2024 kl 07:01 5512

Dq opp 8% og sunindex opp 2% , reprising i grønne aksjer . Rec kommer å reprise seg
Stabukk
07.03.2024 kl 07:07 5504

Har vi en kilde på Must sitt siste kjøp?

Ja, ser nå at Must er inne med 3 mill. aksjer og en delt 10. plass på Topp20 (Rec sin hjemmeside)
Redigert 07.03.2024 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
rumik
07.03.2024 kl 08:44 5327

Er ikke det å lede selskapet til vekst og lønnsomhet det samme som å skape aksjonærverdi? En kan vel ikke forvente at Levens skal sende ut børsmelding uten at det foreligger noe å melde. Under Q4 presentasjonen så ble det nevnt at de skal bli mer proaktive når det gjelder kommunikasjonen med markedet. Akkurat det håper jeg at de klarer å levere på. Resten kommer nok etterhvert når tallene lenger ikke er røde.
Stabukk
07.03.2024 kl 09:20 5259

Hei igjen Null! Ser du har vært «stille» i det siste. Nå i dag er vi over 10 igjen. Tror du bunnen er passert og vurderer å kjøpe deg inn igjen?
VaderTrader
07.03.2024 kl 12:30 4822

Som nevnt , rec vil reprise seg . Store investorer tar nå posisjon .. Must inn med nye 500k …

Nå trenger vi bare litt nyheter fra den tafatte ledelsen
Stabukk
07.03.2024 kl 13:18 4663

«Investor Nicolay Grove er tilbake i REC Silicon for tredje gang, med over én million aksjer. Og det har han flere begrunnelser for», rapporterte Finansavisen 16. februar 2022. Ser Grove at Rec er billig og er på vei inn igjen? Eller er det mer shortinndekking? I alle fall gledelig med oppgang og snart 30 mill. kr i omsetning så langt i dag. Det er en stund siden!
Eskimo2
07.03.2024 kl 14:04 4586

Nei for f.. Grove vil vi ikke ha inn. Dette er mer en naturlig oppgang av en hinsides styrt nedgang. Rec har første leveranse mars, da skal selvlfølgelig ikke denne prises i kjelleren .
Gjør heller ingenting at seriøse investorer som Must spiser mer av kaka. Vi vet alle at disse antageligvis vet mer enn oss dødelige .
Redigert 07.03.2024 kl 15:29 Du må logge inn for å svare