QEC - megaerstatning eller utvinning i Quebec?
Det er på tide å synse litt rundt hvor stor erstatning kan bli om regjeringen i Quebec ikke vil at QEC skal få utvinne gassen i Utica (minst 6,14 TCF fremtidige reserver).
På den annen side kan det bli pilotutvinning i St. Edouard i Lotbiniere.
Erstatning vil jeg tro blir noen titalls kroneprisen aksje.
https://questerre.wordpress.com/2019/03/18/quebec-cad-200-millioner-19-milliarder-soksmal/
https://questerre.wordpress.com/2019/03/15/st-edouard-pilot-beregninger-og-okonomi-med-flowestimat/
På den annen side kan det bli pilotutvinning i St. Edouard i Lotbiniere.
Erstatning vil jeg tro blir noen titalls kroneprisen aksje.
https://questerre.wordpress.com/2019/03/18/quebec-cad-200-millioner-19-milliarder-soksmal/
https://questerre.wordpress.com/2019/03/15/st-edouard-pilot-beregninger-og-okonomi-med-flowestimat/
Godt at høre fra dig igen, Domus!
Det er utrolig spændende tider for QEC og dem som sælger i dag må være tradere, som er meget kortsigtet. Jeg sidder på 7. år i aktien og har faktisk ikke været mere positiv omkring udviklingen end lige nu og ser frem mod dels regnskabet d. 21. Marts og nyheder omkring Quebec primo April.
Vh. Elly
Det er utrolig spændende tider for QEC og dem som sælger i dag må være tradere, som er meget kortsigtet. Jeg sidder på 7. år i aktien og har faktisk ikke været mere positiv omkring udviklingen end lige nu og ser frem mod dels regnskabet d. 21. Marts og nyheder omkring Quebec primo April.
Vh. Elly
nad.oslo
27.02.2024 kl 09:46
3314
Kan godt være at Quebec kommer med noen tilbud før April . Husk det er samtaler med dem utenom rettsaken også.
unikum
27.02.2024 kl 09:45
3315
Gullhaugen skrev Da dette var trist......
Kan du utdype hva som var trist, utenom at du har solgt igjen? Det er ikke trist for oss.
SPXL
27.02.2024 kl 09:44
3334
Da åpnet binna nebbet og aksjen raser, som vanlig mao....slår aldri feil.
RGTBJØRN
27.02.2024 kl 09:44
3356
Ting tar tid , Innen ett års tid kan det begynne nærme seg noe stort. Takk til dere dyktige skribenter
Yzf R1
27.02.2024 kl 09:41
3409
Flott å se deg tilbake domus , håper alt står vel til .
Mindre innom fora her men blir vel mer nå med fler gammle nick som er kommet frem igjen ,spent på va han kommer med fra talerstolen i dag ,noe må vel serveres
Mindre innom fora her men blir vel mer nå med fler gammle nick som er kommet frem igjen ,spent på va han kommer med fra talerstolen i dag ,noe må vel serveres
nad.oslo
27.02.2024 kl 09:35
3537
Gullhaugen skrev Da dette var trist......
Noen som skvatt og solgte, dette er sikkert pga sensitive informasjon at de utgir børsmelding på dette. Den spretter opp igjen så benyttet anledningen for kjøpe mer. 😊.
Det kan komme annet info som kan være interessant senere på.møte. let's see.
Vi er over 2 snart igjen.
Det kan komme annet info som kan være interessant senere på.møte. let's see.
Vi er over 2 snart igjen.
Redigert 27.02.2024 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
MC Axel
27.02.2024 kl 09:33
3565
Thank you
Amazing how people always panic for nothing
Have said it before that QEC is cheap
Amazing how people always panic for nothing
Have said it before that QEC is cheap
Redigert 27.02.2024 kl 09:39
Gullhaugen
27.02.2024 kl 09:29
3607
disippelen skrev Samme hver gang. At man ikke lærer..
Da dette var trist......
disippelen
27.02.2024 kl 09:28
3637
disippelen skrev Samme hver gang. At man ikke lærer..
Hva er egentlig poenget med disse presentasjonene, hvis det ikke er noe nytt på bordet?
Synd at presentasjonen ble publisert så tidlig.
Opp på forventninger, rett ned når fakta smelles i bordet.
Opp på forventninger, rett ned når fakta smelles i bordet.
RGTBJØRN
27.02.2024 kl 09:24
3615
Dobbelt så mange selgere som kjøpere idag. Markedet har lite tro på det kommer extraordinære nyheter på presentasjonen idag. Er som vanlig mange tradere i aksjen, Har mere tro at det kan bygge seg opp til noe annet til høsten mot jul . Tror vi ender under kr 2 idag. Understreker at jeg selv er langsiktig så betyr ikke noe for meg
Domus
27.02.2024 kl 09:21
3623
fra rapporten :
Next steps are pre-trial examinations in advance
of establishing date for hearing on the merits of
the case
fra annet selskap involvert i Quebec - "All the companies have set dates for the pre trial examinations, all should be done by beginning of April"
Next steps are pre-trial examinations in advance
of establishing date for hearing on the merits of
the case
fra annet selskap involvert i Quebec - "All the companies have set dates for the pre trial examinations, all should be done by beginning of April"
tuja
27.02.2024 kl 09:19
3635
Håper og tror du får en positiv opplevelse, og svar på noen vesentlige spørsmål. Lykke til.
Bestemt en spændende tid og mon ikke ikke 3 NOK skal testes inden for kort tid.
Vh. Elly
Vh. Elly
googleearth11
27.02.2024 kl 08:58
3959
Ja, det er det ingen tvil om. Siden de går inn for dette, så regner jeg med at sjansen for å få det til er ganske stor. Ellers ville de vel gått for erstatning, og heller satse på de andre prosjektene.
hgsd33
27.02.2024 kl 08:48
4106
Tolker det slik at de går for utvinning ettersom erstatning ikke nevnes med tall.
googleearth11
27.02.2024 kl 08:41
4167
Utrolig spennende uansett. Uten at jeg kan se at det kom særlig nytt ut av presentasjonen. Muligens noe framgang med Red Leaf. Så er det jo spørsmålet hva som sies mellom linjene - eller mer utfyllende. Samt om investorer eller analytikere får opp øya for caset.
Redigert 27.02.2024 kl 08:43
Silver20555
27.02.2024 kl 08:28
4364
Da har jeg regnet på Utica hvis 15 TCF EUR. Det kommer ut på det klingende tallet 205 kr aksjen. Men jeg oppdatterer ikke på bloggen enda siden QEC i dag skriver dette:
GLJ assessment of 7 Tcf of gas risked contingent (1.6 Tcf)
and prospective (5.4 Tcf) resources
NJN, kan du forhøre deg med Jason hva som er rett i dette? Takk!
GLJ assessment of 7 Tcf of gas risked contingent (1.6 Tcf)
and prospective (5.4 Tcf) resources
NJN, kan du forhøre deg med Jason hva som er rett i dette? Takk!
hgsd33
27.02.2024 kl 08:06
4557
oivindl
27.02.2024 kl 07:46
4702
"Den beste og eneste hjelpen er å lytte til de som ikke er enig med enn selv”
-rischioso
Men du burde kanskje advare mot at de rådene du selv gir, alt for ofte er kraftige bomskudd.
-rischioso
Men du burde kanskje advare mot at de rådene du selv gir, alt for ofte er kraftige bomskudd.
oivindl
27.02.2024 kl 07:34
2564
"PGS er et godt eksempel - majoriteten trodde på kurser i intervallet 20-50nok, jeg trodde på 5-7nok og hvor er kursen i dag?”
Jepp, i PGS får vi godt demonstrert hvordan du opererer.
At du pynter litt på historien, hører vel bare med.
Skulle gjerne også sett dokumentasjon på at majoriteten trodde på kurset i intervallet 20-50.
"hold på aksjene og kjøp heller mer på dippene for ingenting varer evig og snart er vi tilbake på 10-kroningen eller mer ...;)”
-rischioso
Jepp, i PGS får vi godt demonstrert hvordan du opererer.
At du pynter litt på historien, hører vel bare med.
Skulle gjerne også sett dokumentasjon på at majoriteten trodde på kurset i intervallet 20-50.
"hold på aksjene og kjøp heller mer på dippene for ingenting varer evig og snart er vi tilbake på 10-kroningen eller mer ...;)”
-rischioso
nad.oslo
27.02.2024 kl 07:29
2572
Jeg skal selvfølgelig gjøre, det er nettopp derfor jeg ønsker å dra ditt for se han personlig og få stilt noen spl.
sigj2
27.02.2024 kl 07:25
2601
Hehe det har faktisk skjedd,alle har trodd han kom med gode nyheter i kofferten.reiser aldri så langt uten nyheter.dette har jeg sett før uten at han kommer med det helt store.jeg har hatt aksjer i selskapet siden 2008 så kan absolutt skje igjen.MEN denne gangen MÅ han komme med noe. 🤑
Peter Sellers
27.02.2024 kl 07:22
2596
@nad.oslo god morgen, jeg hadde satt pris på om du har mulighet til å lage en liten oppsummering og hva slags inntrykk du sitter igjen med etter møte med MB, tvi tvi med alle spørsmålene du skal opp med og ha en fin dag :))
sigj2
27.02.2024 kl 07:11
2627
Ja du har rett i det men denne gangen blir han nødt til å svare på endel spørsmål alle lurer på.å gå rundt grøten å bare fortelle ting vi alle vet kan jeg umulig forstå han gjør.
Hvor er flaskehalsen? Hva er det neste vi venter på fra myndighetene? Qec velger å sammarbeide med myndighetene så de kommer ikke til å dure på med pilot uten samtykke.
Veldig spennende idag,lykke til. 🤑
Hvor er flaskehalsen? Hva er det neste vi venter på fra myndighetene? Qec velger å sammarbeide med myndighetene så de kommer ikke til å dure på med pilot uten samtykke.
Veldig spennende idag,lykke til. 🤑
googleearth11
27.02.2024 kl 07:06
2631
Kan du dokumentere det? Hver gang er et svært sterkt uttrykk.
SPXL
27.02.2024 kl 02:09
2915
nad.oslo skrevInnlegget er slettet
Hver gang binna åpnet nebbet så faller kursen, ser vi det samme i dag?
nad.oslo
27.02.2024 kl 00:08
3068
MC Axel skrev Thank you 👍
Takk for deling av meldingen njn. Bra jobba.
rischioso
27.02.2024 kl 00:03
3025
Den beste og eneste hjelpen er å lytte til de som ikke er enig med enn selv for ingen er tjent med at alle synger det samme refrenget over og over igjen for da blir ofte ting til en sannhet før den er det og er det noe som er farlig så er det nettopp det. Blokkere andre som ikke har samme mening som enn selv og heie på de som har det er noe man gjør om man er fanget i egen overbevisning om at jeg har rett og alle andre som mener noe annet har feil - fornektelse og strutsemodellen er årsaken til at mange formuer er gått tapt - og flere virker det å kunne bli noe grådighet gjør blind vil sørge for...
Uansett, lykke til i morgen og vit at jeg heier fra sidelinjen...;)
Uansett, lykke til i morgen og vit at jeg heier fra sidelinjen...;)
nad.oslo
26.02.2024 kl 23:53
3021
Ris nå sitter du og skriver om noe du ikke vet i det hele tatt. Jeg har sjeldent skrevet noe på pgs trående fordi jeg konsentrer meg med mine investeringer.
Når du snakker om hva jeg gjør og investerer og hva jeg lever av så har du veldig lite peiling.
Jeg har lest i mange tråder hvor du til støtt og stadig havner opp med "krig" med mange og ikke minst deg selv. Du må først sette deg inn og tenke hvorfor så mange blokkerte deg på mange tråder og hvorfor mange i de trående blokkerte deg.
Jeg prøver å finne mest mulig ut på caset qec imorgen og det er nå min konsentrasjon og samtidig så prøver jeg og andre her på tråden for gi mest mulig fakta vi finner it om selskapet slik av vi kan stå sammen om å hjelpe hverandre med god informasjon slik at folk kan gjøre sine vurderinger iht til informasjon vi deler med hverandre.
Jeg respekter dine valg på at du ikke tar den risken og følger med og du vil inn igjen senere så jeg ønsker deg lykke til med dine valg.
Du får ha riktig god kveld!
Når du snakker om hva jeg gjør og investerer og hva jeg lever av så har du veldig lite peiling.
Jeg har lest i mange tråder hvor du til støtt og stadig havner opp med "krig" med mange og ikke minst deg selv. Du må først sette deg inn og tenke hvorfor så mange blokkerte deg på mange tråder og hvorfor mange i de trående blokkerte deg.
Jeg prøver å finne mest mulig ut på caset qec imorgen og det er nå min konsentrasjon og samtidig så prøver jeg og andre her på tråden for gi mest mulig fakta vi finner it om selskapet slik av vi kan stå sammen om å hjelpe hverandre med god informasjon slik at folk kan gjøre sine vurderinger iht til informasjon vi deler med hverandre.
Jeg respekter dine valg på at du ikke tar den risken og følger med og du vil inn igjen senere så jeg ønsker deg lykke til med dine valg.
Du får ha riktig god kveld!
Redigert 26.02.2024 kl 23:58
rischioso
26.02.2024 kl 23:34
3101
Det jeg driver med i alle aksjer er kontinuerlig risikostyring gjennom kurs pleie i takt med hva som faktisk skjer til enhver tid toppet med risken for hva som kan skje for jeg lever av børs så det er et must. Du jobber mest sannsynlig til daglig med helt andre ting og har noen kroner til overs du ønsker å investere og leser deg nok også sikkert opp før du investerer, men du følger ikke med undervegs slik du burde og derfor går det også ofte som det pleier å gå når man tviholder på den samme troen alt for lenge uten å hensynta endringer - ikke bare fysiske, men også endringer i risk. PGS er et godt eksempel - majoriteten trodde på kurser i intervallet 20-50nok, jeg trodde på 5-7nok og hvor er kursen i dag?
Jeg leser meg også opp før hver eneste inngang, men i motsetning til de som ikke har dette som levebrød så følger jeg caset tett og av samme grunn unngår jeg å gå på de største smellene da det er en trussel for den arbeidende kjernekapitalen - det er den største og reelle forskjellen som du feilaktig fremstiller. som noe helt annet...
Det har ingenting med at jeg holder på slik eller slik - det handler om kurs pleie for ting er ikke statisk og da kan heller ikke den enkelte være det ...
Alle som leser seg opp på dette caset forstår hva som er mulige kurs triggere. Erstatning, pilot/utvinning eller noe av begge i en kombo, men som vi kjenner til så ønsker Binnion lovendringer som åpner for utvinning og kanskje blir det slik - helt eller delvis - og kanskje ikke og det er det den enkelte gambler på, MEN når han har lagt seg på den linja så har han også utfordret den vanskeligste og ikke minst den mest tidkrevende modellen hvor mye tid og penger vil brukes i dag på myndighetspersoner som kanskje ikke er der til neste år og da risikerer man også og måtte begynne på nytt med bruk av ny tid og nye penger med null fasit på hvor dette ender og det er det det skal snakkes om i morgen så får vi se hva markedet mener og for din egen skyld vær på nett slik at du har muligheten til å lette deg litt om det skulle bli behov for det - for det finnes en reell risk for at det vil bli behov for akkurat det - My2Cents...
Misforstå meg rett, jeg er fortsatt interessert i caset, men samtidig så er jeg ærlig ovenfor meg selv ikke minst for hvilken risk som finnes og av samme grunn blir det ofte litt trading undervegs i påvente av nytt som vil bestemme den ene eller den andre retningen og blir det nordover så er jeg inne igjen raskere enn de fleste ser for seg, men blir det en ny reise sørover så slipper jeg til gjengjeld den reisen. Uansett, ønsker alle som er inne og tør og sitte gjennom de nærstående presentasjonene for det er ingen som vet hvordan markedet vil tolke det som skal legges frem, men det vi vet er at markeds dommen faller veldig snart, kanskje hardt, kanskje lett og lykke til med det for er det noe jeg også ønsker så er det jo kurs økning for uten kurs økning så blir det heller ingen profitt av betydning - om man ikke shorter noe jeg ikke gjør...;)
Jeg leser meg også opp før hver eneste inngang, men i motsetning til de som ikke har dette som levebrød så følger jeg caset tett og av samme grunn unngår jeg å gå på de største smellene da det er en trussel for den arbeidende kjernekapitalen - det er den største og reelle forskjellen som du feilaktig fremstiller. som noe helt annet...
Det har ingenting med at jeg holder på slik eller slik - det handler om kurs pleie for ting er ikke statisk og da kan heller ikke den enkelte være det ...
Alle som leser seg opp på dette caset forstår hva som er mulige kurs triggere. Erstatning, pilot/utvinning eller noe av begge i en kombo, men som vi kjenner til så ønsker Binnion lovendringer som åpner for utvinning og kanskje blir det slik - helt eller delvis - og kanskje ikke og det er det den enkelte gambler på, MEN når han har lagt seg på den linja så har han også utfordret den vanskeligste og ikke minst den mest tidkrevende modellen hvor mye tid og penger vil brukes i dag på myndighetspersoner som kanskje ikke er der til neste år og da risikerer man også og måtte begynne på nytt med bruk av ny tid og nye penger med null fasit på hvor dette ender og det er det det skal snakkes om i morgen så får vi se hva markedet mener og for din egen skyld vær på nett slik at du har muligheten til å lette deg litt om det skulle bli behov for det - for det finnes en reell risk for at det vil bli behov for akkurat det - My2Cents...
Misforstå meg rett, jeg er fortsatt interessert i caset, men samtidig så er jeg ærlig ovenfor meg selv ikke minst for hvilken risk som finnes og av samme grunn blir det ofte litt trading undervegs i påvente av nytt som vil bestemme den ene eller den andre retningen og blir det nordover så er jeg inne igjen raskere enn de fleste ser for seg, men blir det en ny reise sørover så slipper jeg til gjengjeld den reisen. Uansett, ønsker alle som er inne og tør og sitte gjennom de nærstående presentasjonene for det er ingen som vet hvordan markedet vil tolke det som skal legges frem, men det vi vet er at markeds dommen faller veldig snart, kanskje hardt, kanskje lett og lykke til med det for er det noe jeg også ønsker så er det jo kurs økning for uten kurs økning så blir det heller ingen profitt av betydning - om man ikke shorter noe jeg ikke gjør...;)
Redigert 26.02.2024 kl 23:49
Fjellbris
26.02.2024 kl 23:23
3154
Da er svar fra Jason via NJN lagt til, lykke til på møte i morgen og med dialogen / spørsmålene, blir en veldig spennende presentasjon, samt høre om du får stilt spørsmålene + svar fra MB😀
Redigert 26.02.2024 kl 23:23
uptrade
26.02.2024 kl 22:49
3328
Ikke begynn å regn på dette så seint på kvelden 😉
Tror neppe at Quebec har råd til å betale det uansett.
Tror neppe at Quebec har råd til å betale det uansett.
nad.oslo
26.02.2024 kl 22:44
3298
Jeg husker det veldig godt selv, kjøpte på fallet som kom i 2018. Angrer ikke 😊. Man må følge med på.børs
Silver20555
26.02.2024 kl 22:22
3431
Njn
Det betyr langt høyere pris i excel arket mitt, det er kun 5,8 TCF der.
Det betyr langt høyere pris i excel arket mitt, det er kun 5,8 TCF der.
sveso
26.02.2024 kl 22:08
3524
Njaa.?? Husker fremdeles 06.06.2018. Var på ferie utenlands med dårlig dekning, men var solid i ++ og alt var fryd og gammen. Kom hjem14 dg seinere og var solid i minus. . Så som det heter "ikke selg skinnet før bjørnen er skutt ".
Redigert 26.02.2024 kl 22:22
njn-
26.02.2024 kl 22:04
3547
Silver20555 skrev Eller er dette totalen med Montney kanskje???
Nei.
Dette er Quebec.
Vi for nok tallene fra MB i morgen.
Questerre har nå 100%, så det kan nok stemme.
Dette er Quebec.
Vi for nok tallene fra MB i morgen.
Questerre har nå 100%, så det kan nok stemme.
Redigert 26.02.2024 kl 22:20