Argeo AS: fullfinansiert og klar for avgang đŸ€‘đŸ’„đŸ’ŻđŸšąđŸŒŠđŸšą

Bulleys
ARGEO 10.02.2024 kl 10:51 285819

NĂ„ vĂ„kner usa Ă„ssĂ„. NĂ„ blir det liv pĂ„ andre siden av dammen 😍

https://geo365.no/usa-looking-to-join-the-race/#moređŸ€‘đŸ€‘

(IDGAF)

Mens vi venter pĂ„ kontrakt(er) ✌✌✌

https://www.offshore-energy.biz/argeo-vessel-en-route-to-africa-for-totalenergies-gig/?fbclid=IwAR2ss8R9ViDAq66vk9ivnnPySd66a7-2fobj9jkexQF-haHs_TAC7Ewp0EE


https://www.offshore-energy.biz/in-effort-to-have-worlds-most-advanced-auv-fleet-argeo-inks-deal-for-another-unit/


Lukter vi mer arbeid đŸ˜đŸ€‘đŸ’„

https://www.altinget.no/artikkel/regjeringen-utlyser-omraader-for-havbunnsmineral-leting-vil-tildele-konsesjoner-i-2025?fbclid=I

(IDGAF)

Litt tall mens vi venter pĂ„ April kontrakt pĂ„ Searcher ✌😉✌

ARGEO sine egne «bulltall» for 2024 var
..:
REVENUE: 296 mill
EBITDA: 124 mill
Operating profit: 100 mill

NĂ„ ser det vel mere slik ut (ca):
Korriger meg hvis jeg har feil!!

REVENUE: 800 mill
EBITDA: 320 mill
Operating profit: 250 mill

8 x EBITDA: 2560 (mrd) : 193 mill aksjer
.= 13.26

Dette uten verdier i selskapet + verdier i egne patenter
.

Kurs etter Q4 -2024

(Silver20555)

Intervju

https://www.news18.com/india/ncpor-scientists-embark-on-third-voyage-to-indian-ocean-as-search-for-massive-mineral-deposits-continues-8881939.html

Redigert 09.07.2024 kl 03:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
IDGAF
22.03.2024 kl 16:05 5184

Rep emi blir som piss i havet og betyr absolutt ingenting....

De som har rett pÄ disse fÄr skarve 600 stk pr 10000 de eide....

Helt ubetydelig 😎
moneymachine
22.03.2024 kl 15:35 5238

Det er til Ă„ gremmes av synes jeg. Argeo har tydeligvis blitt et "offer" for noen som liker Ă„ styre retning.
Omnislash
22.03.2024 kl 14:57 5214

Nei, de som fÄr litt volum i rep.emien er en bitteliten gruppe, og ikke noen av de store eierne - sÄ her er det snakk om en bitteliten andel aksjer til 2.75 som ikke flytter noen fjell.

Det kunne tenkes at de mer bemidlede som hypotetisk ville kjÞpt store mengder aksjer i Argeo avventer til rep.emien er ferdig, for Ä se om de kan fÄ handlet til samme lave kurs - men den er ubetydelig lavere enn nÄvÊrende kurs, og ikke noe lavere enn nivÄer vi var innom igÄr etter den rettede emien.

SÄ her mangler det rett og slett vilje, som ikke kan begrunnes i rep.emien alene. Vi ser jo feks XXL stige tosifret idag etter en rettet emisjon pÄ et nivÄ som ikke skiller seg stort fra kursen da emisjonen ble kjent - veldig likt med Argeo med andre ord.

Det er altsÄ ingen automatikk i at emisjon = aksjefall, selv om det ofte skjer. I Argeo sitt tilfelle burde det ikke skje, sÊrlig ikke pga denne minimale rep.emien.
TWLawson
22.03.2024 kl 14:48 5211

Markedet har nok ennÄ ikke kjÞpt ideen til Argeo. Volumet sier sÄ tenker jeg.
moneymachine
22.03.2024 kl 14:25 5232

Psykologisk effekt som utnyttes av kyniske tradere. MÄ lekes litt fÞr det slipper opp. De som fÄr litt volum i rep.emien, vil aldri selge pÄ disse nivÄer.
Omnislash
22.03.2024 kl 14:06 5294

Hvorfor skal en knÞttliten rep.emi pÄ omtrent samme nivÄ som dagens kurs holde tilbake en aksje som har en Äpenbar og voldsom oppside i innevÊrende Är?
verbatim
22.03.2024 kl 13:32 5352

Ja, med tanke pÄ at emisjonen ikke er ferdig sÄ er det jo rart at den ikke stiger 300% idag.

Det er sjokk og fortvilelse her oppe i gokk!
Rassen
22.03.2024 kl 13:20 5376

Det er bred enighet her om at kursen skal kraftig opp ser jeg. Litt rart at kursen gÄr nedover selv pÄ fantastiske nyheter er det ikke?
Redigert 22.03.2024 kl 13:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tradinator
22.03.2024 kl 12:32 5497

Er mer at jeg ikke har noe Ä kjÞpe for akkurat nÄ, sÄ kjÞper etterhvert som penger kommer inn, men du har rett, det spiller ingen stor rolle pÄ sikt. Skal nok langt opp herfra.
moneymachine
22.03.2024 kl 10:51 5635

SÄ du skal kjÞpe sÄ mange at det som tilbys ikke dekker ditt behov!? Hvis du skal kjÞpe slike volum, og du skal vÊre med pÄ kjÞret i 2024, sÄ spiller det vel ingen rolle om det blir kr 2,90 eller kr 3.
Redigert 22.03.2024 kl 10:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tradinator
22.03.2024 kl 10:24 5670

HÄper ikke det, for jeg skulle gjerne hatt flere aksjer, men redd det gÄr fort oppover. Caset er for spennende til at det blir liggende her.
nival
22.03.2024 kl 10:18 5539

Klarer vi Ă„ komme over 3 i dag da
IDGAF
22.03.2024 kl 08:50 5712

Den skal leies 😁

Snart kontrakt om leie av bĂ„t og oppdraget ogsĂ„ tenker jeg đŸ„ł

Sþr Amerika 😎

đŸš€đŸ€‘đŸš€
Bulleys
22.03.2024 kl 08:42 5551



BØRSMELDING

Argeo signerer “Certificate of Delivery and Acceptance” med CSI for andre Kongsberg Discovery HUGIN Superior AUV

HavundersÞkelses- og inspeksjonsspesialist Argeo Subsea, CSI Nordics og Kongsberg Discovery har signert et trepartssertifikat for levering og aksept for en ny HUGIN Superior AUV. Avtalen, bekreftet av Oceanology International i London, stÞtter Argeos ambisiÞse flÄteutvidelsesplaner, ettersom firmaet ser ut til Ä bygge verdens mest avanserte AUV-flÄte, med syv hÞyspesifikasjonsenheter. Argeo har allerede én HUGIN Superior i drift.

CSI Nordics, et datterselskap av CSI Leasing, en av de stÞrste uavhengige utstyrsleasingene i verden, vil kjÞpe enheten fra Kongsberg Discovery, og inngÄ en langsiktig leasingavtale med Argeo.

Integrert fortreffelighet

Argeo-sjef Trond Crantz sier at avtalen vil forsterke selskapets operasjonelle kapasitet, og sette det i "en unik posisjon innen bÄde marine mineraler, olje og gass og fornybarsegmentet, noe som Þker effektiviteten og produktiviteten betydelig."

Han kommenterer: «VÄre ekspansjonsplaner vil etablere oss som den fremste autoriteten innen AUV-teknologi over hele verden. Den strategiske kombinasjonen av Kongsbergs svÊrt avanserte AUV-er med Argeos proprietÊre banebrytende elektromagnetiske sensorsystem, Argeo LISTEN, driver oss foran konkurrentene.

«Argeo LISTEN muliggjÞr effektiv inspeksjon av kabler og rÞrledninger, bÄde nedgravd og pÄ havbunnen, samt rask estimering av katodisk beskyttelsesstatus og gjenvÊrende levetid. Ved Ä integrere dette toppmoderne systemet i Hugin Superior, kan kundene vÄre forvente fremskyndet prosjektgjennomfÞring og tilgang til omfattende data hentet fra flere sensorer samtidig, noe som sikrer uovertruffen kvalitet og effektivitet."

Partnerskap for suksess

Kenneth Mitsem, daglig leder i CSI Nordics, snakker pĂ„ vegne av CSI, legger til: “Vi spesialiserer oss pĂ„ Ă„ lage leasinglĂžsninger som er bĂ„de fleksible og bĂŠrekraftige, designet for Ă„ mĂžte de raskt skiftende behovene til det moderne markedet. VĂ„r strategiske tilnĂŠrming fokuserer pĂ„ Ă„ gjĂžre avansert teknologi lett tilgjengelig, slik at virksomheter raskt kan svare pĂ„ nye utfordringer og opprettholde et konkurransefortrinn.

«Vi er stolte av Ä samarbeide med Kongsberg og Argeo for Ä utvikle smarte leasingalternativer, som gjÞr det enklere Ä fÄ tilgang til innovasjoner som HUGIN Superior fra Kongsberg Discovery. Dette partnerskapet understreker vÄr felles forpliktelse til Ä forbedre anskaffelsen av teknologi som er avgjÞrende for Ä blomstre."

Legger lista hĂžyere

Superioren sitter pÄ toppen av Kongsberg Discoverys HUGIN AUV-produktfamilie, som etter 30 Är med utviklingsmilepÊler er verdens mest kommersielt suksessrike utvalg av AUV-er.

Enhetens standardspesifikasjoner er uten sidestykke. Den inkluderer en HISAS 1032 dobbel mottaker, EM2040 Mk2 Multibeam ekkolodd, et UHD stillbildekamera, laserprofiler, sub-bottom profiler, magnetometer, i tillegg til sensorer for metan, karbondioksid, oksygen og mer. Kombinert med det siste innen navigasjonsteknologi, inkludert MicroNavigation-systemer for Ăžkt nĂžyaktighet, hever Superior standarden for AUV-kapasitet.

Konkurransefordel

Stene FÞrsund, EVP, Kongsberg Discovery, sier: «Vi er glade for Ä konsolidere vÄrt forhold til Argeo og CSI, med leasing av denne avanserte, hÞyspesifiserte teknologien.

"Med deres andre HUGIN Superior ombord vil de kunne tilby kundene fortreffelighet innen hÞyopplÞselig havbunnskartlegging og bildebehandling, med funksjonaliteten som trengs for et bredt spekter av applikasjoner, og presisjonen og pÄliteligheten for Ä gÄ lenger, dypere og mer detaljert. pÄ oppdrag, og gir kraftige konkurransefortrinn. Argeo kan se frem til Ä oppnÄ noen overlegne resultater i nÊr fremtid.»

I tillegg til Superior inkluderer HUGIN-familien av AUV-er en rekke modeller tilpasset for Ä mÞte ulike markeder, budsjetter og operasjonsfleksibilitet. Dette inkluderer HUGIN Endurance, som er i stand til Ä utfÞre oppdrag over en rekkevidde pÄ 1200 nautiske mil, og den snart lanserte HUGIN Edge, som bare veier 300 kg og er mindre enn 4 meter lang.

Kongsberg Discovery er en frittstÄende virksomhet innenfor KONGSBERG Group, som utelukkende fokuserer pÄ banebrytende undervannsrobotikk og sensorteknologiinnovasjoner.
IDGAF
22.03.2024 kl 08:35 5553

Argeo kommer til Ă„ bli ett enormt eventyr Ă„ fĂ„ vĂŠre med i fra "starten" 🚀

Sagt det lenge....

2024 blir startskuddet đŸ€‘
MaxMekker
22.03.2024 kl 08:09 5316

https://newsweb.oslobors.no/message/614321

Argeo signs “Certificate of Delivery and Acceptance” with CSI for second Kongsberg Discovery HUGIN Superior AUV
Tradinator
22.03.2024 kl 07:54 4395

Brukt noen dager pÄ Ä sette meg inn i denne. Tikker av pÄ fÞlgende for meg. Vekst i mange Är fremover, falt mye fra toppen, har fotfeste bÄde i eksisterende og fremtidige nÊringer, sektor med gode marginer, trolig utbytteaksje pÄ sikt, ligger antagelig svÊrt nÊr bunn, enorm Þkning i ordreinngangen, kompetanse i organisasjonen, oppkjÞpskandidat, og ikke minst en stor innsidehandel av CEO pÄ en hÞyere kurs enn dette. Det vil sikkert bli flere emisjoner for Ä vokse videre, men tror de kommer pÄ langt hÞyere kurser enn dagens. Det er rett tid Ä gÄ inn pÄ.
rosgun
22.03.2024 kl 07:21 4469

Argeo Venture kommer fra gode gamle Polarcus som Shearvater kjĂžpte alle 6 skipene fra. ( Den enes dĂžd, den andres brĂždâ˜ș)

https://ulstein.com/references/argeo-venture

FĂ„r en bra start i Argeo med 9 mnd oppdrag utenfor Afrika med en kontraktssum pĂ„ hele 400 millioner😉
..

Selv Crantzen pÄstÄr at de har svÊrt god tid pÄ oppdraget og at margknene vil bli svÊrt hÞye
..

Akkurat det tror jeg blir tilfelle ogsĂ„, sĂ„ da begynner de viktigste bitene Ă„ falle pĂ„ plass for Argeo, nemlig stĂžrre og lengre oppdrag med hĂžye marginer som er en forutsetning for Ă„ drive en lĂžnnsom forretning⚓⛎

Skip o hoi-nÄ vil vi endelig se grÞnne tall etterhvert (puh)
Redigert 22.03.2024 kl 07:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
22.03.2024 kl 07:08 4462

Tviler pÄ om Argeo gidder rep emi nÄr de fikk inn Þnsket belÞp pÄ 50 mill, og dette ble i tillegg kraftig overtegnet?

Hva er vitsen med repemisjon da egentlig ?

Tror Cranz tok en sedvanlig «Crantz» pĂ„ inn og utpust og sa at flere skulle fĂ„ lov til Ă„ tegne seg, men hvem vet
. IsĂ„fall vil vel Argeo bli «overfinansiert» om de fĂ„r inn ytterligere 50 mill fra andre aksjonĂŠrerâ˜șïžâš“ïžâ›ŽïžđŸ›łïžâ€Š.
Redigert 22.03.2024 kl 07:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
IDGAF
22.03.2024 kl 04:27 4648

Ta dette med noe forbehold !
Men var en i trÄden som mente enn max ville fÄ tilbud om Ä kjÞpe max 6% av din beholdning pÄ den aktuelle dagen.
SÄ har du feks 10000 aksjer fÄr du tilbud om Ä kjÞpe 600 stk til rep emi pris...

Uansett vil du aldri kunne kjĂžpe like mange som du har...
Bedre Ä kjÞpe mer nÄ da .
Omnislash
22.03.2024 kl 00:24 4712

Åssen fungere dette med rep.emi?

Jeg har en gav pÄ 5,56. La oss si at kursen stiger herfra og ligger pÄ omkring 4 (som et eksempel) nÄr jeg blir tilbudt rep.emi aksjer.

Kan jeg da selge alt jeg har og kjÞpe pÄ nytt til 2,75? Og hvor mange aksjer blir jeg tilbudt?
IDGAF
22.03.2024 kl 00:07 4740

Fersk nok 😉

Jeg har hele tiden og forholder meg enda til SpareBank Markets 1 sitt kursmĂ„l 9 kr og KJØP 😎

Der de forventet en omsetning pÄ 500 millioner i 2024. NÄ kan nok den omsetningen Þke til nÊrmere 1000 millioner...

Tenker Clarksons ogsĂ„ Ăžker sitt kursmĂ„l snart đŸ’„

Alt gÄr helt etter planen med Argeo og kanskje litt over planen ogsÄ...

Gled dere til hver Q rapport iĂ„r đŸ€‘

2024 ble startskuddet for en fantastisk reise i antakelig mange Ă„r 🚀
Redigert 22.03.2024 kl 00:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
21.03.2024 kl 23:00 4737

Ettersom Argeo endelig er fullfinansiert bĂžr vel denne gjelde akkurat fom idag, selvom den er 1 mnd gammel og det har kommet litt flere aksjer?

ARGEO: CLARKSONS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 4,70
Oslo (Infront TDN Direkt): Clarksons Securities starter dekning av Argeo med en kjÞpsanbefaling og kursmÄl 4,70 kroner.
Redigert 22.03.2024 kl 07:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
21.03.2024 kl 20:50 4796

Tviler pÄ det, mener det er riktig Ä bli sittende noen uker her for Þyeblikket
. Mener kursen skal hÞyere enn kr 4 innen noen uker, sÄ fÄr vi se
 kanskje det endelig blir et gullegg i pÄsken, som klekkes ut i denne perioden, vi fÄr se
.

30% -50% oppside pĂ„ relativ kort sikt, er alltid spennende😉
Redigert 21.03.2024 kl 22:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
21.03.2024 kl 20:34 4641

ENIG, det har vĂŠrt en bedrĂžvelig MARGIN reise, og Kranz har vĂŠrt ADHDX2 siden emisjonene og tilhĂžrende guiding som har vĂŠrt «bak mĂ„l»  

Men, det er et men

siden regnet falt ifjor, og bestemte meg derfor idag for Ă„ gi caset en NY sjanse
tiden leger alle sĂ„r og vi «glemmer» fort nĂ„r det gjelder positive nyheter som etterhvert dukker opp, og man tenker fortsatt pĂ„ fet ordrebok og fet backlog
..

Han sier nÄ fullfinansiert, men det har vi hÞrt fÞr
sÄ velger Ä ta akkurat det med en klype salt
. Emisjoner vil komme ogsÄ her mange ganger til, men muligens ikke sÄ lavt som 2,75 igjen. ( Dette sa jeg ogsÄ i juni 2023, ogsÄ da en emisjon pÄ 2,75)

.

Allikevel; nÄ har de altsÄ begynt subsea virksomhet i kombi med undervannsroboter som ogsÄ overvÄker ledninger og kan utfÞre dette i kombinasjon med andre subseatjenester
. Og det er kun derfor jeg velger Ä gi Kranz en sjanse til
 Her fÄr de feks et 9 mnd langt oppdrag som innbefatter flere tjenester
.Og svÊrt gode rater
.. Dette har jeg trua pÄ, og ogsÄ ved bruk av roboter som et bra supplement i oppdrage(ne)
.Ser man pÄ 2020 bulkers og andre med subsea tjenester tjener de penger som gress om dagen, og ikke minst er utsiktene svÊrt gode i mange Är fremover, ogsÄ fornybart.

Kistefos og Shearwater er en bra miks pÄ eierskap, i tillegg til at Sharewater garantert er til god hjelp for Ä skaffe lukurative oppdrag bÄde som passiv og aktiv eier
.

SĂ„ igjen, mye har skjedd og nĂ„ har jeg fĂ„tt trua pĂ„ Kranz og synes at han beviser sluhet og erfarenhet i mĂ„ten han styrer skuta pÄ . Opp og fram og litt knall og fall, men som han sier, aksjonĂŠrene burde vĂŠre «happy», inkl han selv som har betydelige tidligere innsidekjĂžp pĂ„ dagens kurs
..

Det er nok derfor ogsÄ i hans interesse at kursen skal stabilisere seg pÄ minst det tredobbelte, bÄde for Ä bevise for seg selv og eierne at han kan trylle frem MARGINER fremover med en tydelig dreining mot oljeservice og subsea markedet


Jeg har fĂ„tt tilbake trua😉

(Pr idag er sĂžk etter havbunnsmineraler en parentes, men det ligger der som en joker/trigger pĂ„ mellomlang/lang sikt, tross altđŸ€“)
Redigert 21.03.2024 kl 20:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
IDGAF
21.03.2024 kl 19:31 4539

OverfĂžringskostnad noe over 200k og en mindre Ăžkning i faste kostnader....

Google sĂžk !

Blue Cow Group
21.03.2024 kl 19:14 4511

Hvor mye vil en notering pÄ hovedbÞrsen koste, er den summen iberegnet nÄr Trond sier de er fullfinansiert? Hvis ikke, hva er worst case scenario ved nok en emi pga notering pÄ ny bÞrs? 10-20% av de 50 mill (?) de dro inn nÄ? Jeg aner ikke, men burde vÊre enkelt Ä regne ut en risk/reward hvis man vet summene.. hint hint ;)
TonyB
21.03.2024 kl 18:32 4560

Min gode venn, hyggelig Ä se deg her ogsÄ.

Spennende papir, fullt finansiert og fundament nok til Ä vÊre rigget til inntektene fra de siste kontrakter strÞmmer pÄ. SÄ fÄr vi se om dette er siste emisjon pÄ en lang horisont eller om selskapet trenger mer til Ä vokse raskere. Ikke bekymret for dette i det hele tatt. Spennende selskap, rÄ teknologi, rÄe marginer fra jobbene som kommer. Oppsidepotensialet burde vÊre enormt og risk/reward med litt zoom er sÊrdeles attraktivt i mitt bilde iallefall
Redigert 21.03.2024 kl 18:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
21.03.2024 kl 17:07 4755

Se her var det mange kjente fjes.

Kunne ikke motstÄ fristelsen idag, og gikk inn ved Äpning omtrent.

Ser ikke helt nedsiden lenger, nÄ tror jeg selskapet er godt rigget for Ä lykkes. Da blir det gode aksjonÊrverdier relativt raskt vil jeg tro.

Gleder meg til Ä fÞlge dette interessante papiret, det mÄ jeg tilstÄ.
unikum
21.03.2024 kl 15:59 4891

Ikke sÄ lenge siden jeg nevnte dette, det lÄ i korta i presentasjonen. De 50 mill i emisjonen kommer til Ä gi meget hÞy avkasting pÄ. De som har dratt ned kursen siste tiden i Argeo burde vÊrt fengslet.
Noen som har blitt tilbudt rep emi aksjer?
verbatim
21.03.2024 kl 15:23 4987

3 spread straks pÄtur og rett i arbeid...Det kan bli heftig omsetning i Argeo etterhvert. Utbyttemaskin deluxe kan dette bli med Ärene. OG blir de oppkjÞpt sÄ hÄper jeg det er til en helt annen kurs enn dette.