Argeo AS: fullfinansiert og klar for avgang 🤑💥💯🚢🌊🚢

Bulleys
ARGEO 10.02.2024 kl 10:51 331277

Nå våkner usa åsså. Nå blir det liv på andre siden av dammen 😍

https://geo365.no/usa-looking-to-join-the-race/#more🤑🤑

(IDGAF)

Mens vi venter på kontrakt(er) ✌✌✌

https://www.offshore-energy.biz/argeo-vessel-en-route-to-africa-for-totalenergies-gig/?fbclid=IwAR2ss8R9ViDAq66vk9ivnnPySd66a7-2fobj9jkexQF-haHs_TAC7Ewp0EE

https://www.offshore-energy.biz/in-effort-to-have-worlds-most-advanced-auv-fleet-argeo-inks-deal-for-another-unit/

Lukter vi mer arbeid 😍🤑💥

https://www.altinget.no/artikkel/regjeringen-utlyser-omraader-for-havbunnsmineral-leting-vil-tildele-konsesjoner-i-2025?fbclid=I

(IDGAF)

Litt tall mens vi venter på April kontrakt på Searcher ✌😉✌

ARGEO sine egne «bulltall» for 2024 var…..:
REVENUE: 296 mill
EBITDA: 124 mill
Operating profit: 100 mill

Nå ser det vel mere slik ut (ca):
Korriger meg hvis jeg har feil!!

REVENUE: 800 mill
EBITDA: 320 mill
Operating profit: 250 mill

8 x EBITDA: 2560 (mrd) : 193 mill aksjer….= 13.26

Dette uten verdier i selskapet + verdier i egne patenter….

Kurs etter Q4 -2024

(Silver20555)

Intervju

https://www.news18.com/india/ncpor-scientists-embark-on-third-voyage-to-indian-ocean-as-search-for-massive-mineral-deposits-continues-8881939.html

Redigert 09.07.2024 kl 03:15 Du må logge inn for å svare
Bove
19.02.2024 kl 11:35 2883

Ja ut fra mitt ståsted så ser det unektelig ut til at aksjen må og vil holdes så lavt som det går an, før en eventuell melding ligger på bordet om noe positivt. Mulig noen vet om dette og vil selvfølgelig ikke uttale seg, men jeg synes det ligger liksom i luften som andre også antyder.
Jeg ligger litt på minus i dag, men regner med at det vil utgjevne seg etter hvert utover dagen.
Jeg vil i alle fall holde på aksjene.

bove

IDGAF
19.02.2024 kl 11:24 2902

Det drar seg snart til med flere ting 🎯

Har løpt etter andre aksjer noen ganger. Som er både kjedelig og irriterende 🤮

Nå er jeg ihvertfall inne her og klar for takeoff som garantert kommer en dag 🤑🤑

Lykke til alle sammen 🔥
unikum
19.02.2024 kl 11:10 2929

Ingen normale med sans for penger velger å selge fra 3,5 til 3,42 uten en grunn, var vel ca 15 000 aksjer som gikk.
Det slo ut lik i min portefølje også, med minus tegn..
moneymachine
19.02.2024 kl 10:58 2941

Det er kanskje stygt å si det, men jeg nekter å tro at kursutviklingen i Argeo er av naturlig art. Alt av meldinger i Argeo siden nyttår, kan ikke aktivere denne nedgangen. Personlig tror jeg det legges til rette for at man etterhvert får et bud på selskapet. Dermed må kursen holdes "lav". Når helgens melding ikke gjør utslag, der om et salg gjennomføres og man får lease i stedet, så vil det skape et langt bedre økonomisk bilde...som man har ønsket i lang tid. Når man i tillegg får vite gjennom helgens børsmelding, at man snart har Argeo Venture i fart ferdig ombygd, så vil man ane at en børsmelding med kontraktsdetalsjer er rett om hjørnet. Ingenting ser ut til å gjøre noe med viljen til å selge kursen ned. Når man nå i tillegg vet at første meglerhus har startet dekning også, så er selskapet satt på "interessant-listen".

Om 3 dager tror jeg det kommer mye ut av hatten. Gledes til det!
verbatim
18.02.2024 kl 16:25 3396

Dette gjøres i anleggsbransjen i stor skala. Rentalgroup er ett rendyrka utleieselskap for store maskiner for oss som jobber i denne bransjen.

Veidekke er ett av de største anleggsfirmaene i norden og i Norge eier de omtrent ikke ei eneste maskin, men de har en kjempeavtale med Rentalgroup. Dette begrunner de med at de ikke vil brenne inne med maskiner når de kanskje ikke har jobb til dette akkurat nå men kun leier det de har behov for. For veidekke er dette kjempebutikk. Da kan RG leie ut de maskinene til andre firmaer som har mye å gjøre.

Dette gjelder også for selskaper som Argeo.

Dette er en kjempenyhet for Argeo og aksjonærer. Så får vi se hvordan de løser dette etterhvert...vi får vel mye informasjon på Q4.

Spennend!
moneymachine
18.02.2024 kl 10:40 3625

Helt enig! Dette var meget gode nyheter. Tror nok at dette er nok et trinn på veien mot at Argeo blir spist av Shearwater. Kursen må også derfor ikke stige for hurtig og for mye, men pent og pyntelig i takt med gode nyheter.
Newbe75
18.02.2024 kl 10:09 3682

Da tenker jeg at det ikke er så lenge før vi får nyheter om spread # 3, dette reduserer vel også sannsynligheten for ytterligere emisjoner i nær fremtid. Strategisk er dette sikker lurt, feks både Oceanerering og Deep Ocean leier skip på lengre kontrakter. Rederidrift er et eget fag og Argeo er vel egentlig ikke Rederi. Kan ikke skjønne annet en at dette er meget gode nyheter. Gode kontrakter og lite gjeld. Kan ikke koste så alt for mye å leie er skip til 70 Mio. Kanskje får de en grei fortjeneste av salget også.
Redigert 18.02.2024 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
TonyB
18.02.2024 kl 00:07 3946

Argeo kunne stå for finansiering selv via lån (som de også sier i meldingen). Her har de nok vurdert at de heller benytter likviditeten de unngår å binde opp på å styrke selskapet til økt vekst eller forbedret konkurranseevne. Leasing av kostbare driftsmidler gir ofte større økonomisk frihet til å utvikle bedriften, i stedet for å binde kapital ved kjøp.
verbatim
17.02.2024 kl 23:57 3944

Shearwater tar skipet tilbake og leaser det ut til Argeo igjen...kanskje.
adralamach
17.02.2024 kl 23:56 3949

Tenkte det samme. Og i meldingen snakker han om ferdigstilling av skipet og 9mnd oppdraget enda en gang.
Vi mangler bare kunde nå! :)
adralamach
17.02.2024 kl 23:54 3953

Så her vil pengene som ble hentet i emisjon/satt av til kjøp av nytt skip bli frigjort og bli brukt for å lease skipet i stedet?
Mer penger på bok ja, men hva tenker vi om dette? Skittent eller bullish?
verbatim
17.02.2024 kl 23:53 3959

Slettet bruker skrev Karma.
Karma?

Good news dette..Argeo er ikke ett rederi. Sålenge de har båt tilgjengelig for oppdragene sine så spiller det ingen rolle om de eier dem eller ei.
Hellcat
17.02.2024 kl 17:48 4216

Argeo AS - Sale and Leaseback of Argeo Venture
17.2.2024 17:26 • Oslo Børs •
Kopier link
Asker, 17.2.24: Argeo AS (the "Company" or "Argeo") has engaged Pareto
Securities AS to explore the possibility for a sale-and-leaseback transaction
involving the Company's vessel Argeo Venture ("Argeo Venture").

Argeo Venture, previously SW Bell, was acquired from Shearwater in the fourth
quarter of 2023 as part of the strategic alliance between the companies
initially announced on 27 September 2023. Argeo Venture will start mobilizing
mid-March for an approx. 9-month project for an oil major, after completion of
certain reactivation and upgrade work.

The proceeds from any such transaction are expected to replace the offer for a
USD 10 million bank loan + USD 2 million credit facility in financing previously
announced on 2 October 2023 and provide improved cash liquidity over the
previously announced loan and credit facility.

Further information will be provided as and when available.

This information is subject to a duty of disclosure pursuant to the Company's
continuing obligations as a company listed on Euronext Growth Oslo. This
information was issued as inside information pursuant to the EU Market Abuse
Regulation, and was published by Odd Erik Rudshaug, Chief Financial Officer, at
Argeo AS on the date and time provided herein.

For more information, please contact:
Trond Figenschou Crantz, CEO
Email: trond.crantz@argeo.no
Phone: +47 976 37 273

About Argeo

Argeo is an Offshore Service company with a mission to transform the ocean
surveying and inspection industry by utilizing autonomous surface and underwater
robotics solutions. Equipped with unique sensors and advanced digital imaging
technology, the Autonomous Underwater Vehicles (AUV's) will significantly
increase efficiency and imaging quality in addition to contributing to
significant reduction in CO2 emissions from operations for the global industry
in which the Company operates. The Company's highly accurate digital models and
digital twin solutions are based on geophysical, hydrographic, and geological
methods from shallow waters to the deepest oceans for the market segments Oil &
Gas, Renewables, Marine Minerals and Offshore Installations. Argeo was
established in 2017 and has offices in Asker (Oslo), Tromsø, Stockholm, Houston,
and Singapore. Since its incorporation, Argeo has carried out complex projects
for some of Norway's largest companies in the field. The company is listed on
Euronext Growth Oslo under the ticker: ARGEO. Please visit www.argeo.no for more
information.

The company is listed on The Euronext Growth in Oslo under the ticker: ARGEO.
Please visit www.argeo.no for more information.
Merkur Market
Newbe75
16.02.2024 kl 11:32 4489

Ja, det er trist, for det ødelegger interessen av å lese på disse forumene. Det er greit nok at man ikke nødvendigvis er enige, men slike karakterer som bla denne auxe burde vart blokkert
verbatim
15.02.2024 kl 16:33 4823

Bare å handle mer. 2500 lutar til i beholdningen idag.

moneymachine
15.02.2024 kl 12:14 5000

Ganske imponerende at noen aksjonærer i denne, er på dette nivået. Jeg gremmes…
Redigert 15.02.2024 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Dream Deal
15.02.2024 kl 10:35 5118

Kontraktsoppdatering vil bli stort. Vel og merke om de følger opp det som var utgangspunktet. Kan vel komme når som helst, og når det kommer kan det være en liten fordel å være på innsiden... :)
moneymachine
15.02.2024 kl 09:40 5182

Nå er det kontraktsoppdatering vi venter på, samt meget interessant guiding på kvartalspresentasjonen. Det blir heftig tror jeg.
unikum
15.02.2024 kl 09:17 5233

Tja med 15000 aksjer så falt kursen 10 øre.. her er det bare å sitte stille så passerer vi 4 kroner før helgen igjen.
Bulleys
14.02.2024 kl 22:44 5485

Det var snakk om. Argeo venture som hadde destinasjon amsterdam
Og ja det stemmer att argeo searcher ankommer port Louise 21 feb 1600.
Newbe75
14.02.2024 kl 21:32 5519

Hahaha, god skrevet, spørs om ikke denne auxe karakteren også har spist litt av lasta. Ha en fin kveld.
Redigert 14.02.2024 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
verbatim
14.02.2024 kl 21:07 5525

Er det virkelig såpass ubrukelige skribenter her som tror at destinasjonen er amsterdam den 14. april?

Argeo Searcher skal til Port louise og Searcher hadde seilt i flere dager før de oppdaterte i appen og marine traffic. Forventet ankomst er 20 februar. og de får betalt for hver eneste dag.

Håper nye aksjonærer i Argeo leser seg opp på Argeo på hjemmesiden deres og tar en avgjørelse utifra det som er meldt (mye god info der) og ikke forholder seg til ubrukelige skribenter her på søppelforumet.

adralamach
14.02.2024 kl 21:01 5535

Du kommer bare med vås og svada!

Men til opplysning:
Båten ska ned kanalene i Amsterdam, laste skipet med magiske sopp, hente sitt mannskap i red light district, for deretter og ta med seg all hamp og røykings til fortøyning og generell rekreasjon.

Ta deg en bolle. Du er rapportert!

Go Argeo💥
Bulleys
14.02.2024 kl 21:00 5542

Vel ettersom vi til per dags dato ikke vet mer en att det er en 9 mnd kontrakt. Vi vet ikke hvor det skal letes vi vet heller ikke hvem vi skal utføre arbeidet for. Og jobben må startes i april vis det skal såkalt være 9 mnd. Så mulig jobben starter i Amsterdam. Med tanke på Amstel er ei kanalisert elv i det vestlige Nederland. Den renner gjennom Amstel-land og Amsterdam, som er oppkalt etter Amstel. Elva faller ut i Het IJ ved begynnelsen av Nordsjøkanalen, og er 14 kilometer lang men den er åsså bare 15 meter dyp og bygd mellom 1865 og 1876 slik at havgåande skip kunne nå hamna i Amsterdam så jeg tviler. Blir umulig å svare på dette. Kun 9 dager i gjenn til rapport. Der vil vi nok få en del info og smakebit for planen fremover. Litt tålmodighet nå lønner seg👍

Denne artikkel er fra april 2023. Da jeg har prøvd å søke litt opp å prøve å se om det var mulig å finne noe tilknytning til denne jobben. Men her står det litt om kartlegging og utlysingsområder og planen videre for 2025 vis noen ikke har fått dette med seg.

https://www.kystens.no/industri/selskapet-har-allerede-kartlagt-utlysingsomradene-for-havvind-na-sikter-de-mot-langt-storre-dyp-/2-1-1430193

Da hopper jeg på ny 12 timers skift god kveld videre😉
Redigert 14.02.2024 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
unikum
14.02.2024 kl 21:00 5536

Å nei da veit ikke alt men flere som bidrar med litt så får vi opp den informasjonen som skal til for å være aksjonær her. På en annen side så har vi ikke behov for å ha alle med på lasset. Og ditt kaller vi støy!
Slettet bruker
14.02.2024 kl 20:56 5568

Jeg legger inn innlegget til Newbe75 her så den ikke blir slettet.

ARGEO VENTURE Du som vet alt? hvorfor skal ARGEO VENTURE til Amsterdam?
Hahahahaha, du er bare ute etter å fyre opp du. Og det får du jammen meg til også. Er det virkelig nødvendig??
AIS er i utgangspunktet et radiobaserte identifiseringssystem. Venture sin AIS står fortsatt påslått, jeg sitter å ser på den nå der den ligger i Høylandsbygd på Halsnøy i Kvinnherad Kommune. Til dere som ikke hver hvordan det fungerer. AIS viser det som Skrives inn på den, man legger inn destinasjon med forventet ankomsttid. Når skipet ligger til kai og man ikke endrer noe på den vil den vise sit reise med ATD: Actual time og Departure samt stedet den seilte fram For Venture sin del så viser den at den seilte fra Amsterdam 17.04.2015 (Tipper den har vært avskrudd på et eller annet tidspunkt eller at det er noe feil på den) Den viser også ATA: Actual time of Arrival til nåværende destinasjon (Høylandsbygd) 15.11.23, noe vi set stemmer. Det er Navigatørene ombord som legger inn parametre på denne og det blir sjelden gjort før man vet med 100% sikkerhet når man skal seile evt etter avgang. Når skipet ligger på reparasjonsarbeid slik som nå er det helt normalt om denne blir slukket innimellom, dersom man feks gjør vedlikehold som medfører strømbrudd på AISèn.
Jeg vil også oppfordre alle til å reportere ause til FA for usaklige og feilaktige innlegg så blir vi kanskje kvitt han.
Slettet bruker
14.02.2024 kl 20:55 5392

The current position of ARGEO VENTURE is at North Sea reported 3 mins ago by AIS. The vessel is en route to the port of Amsterdam, Netherlands, and expected to arrive there on Apr 14, 08:00. The vessel ARGEO VENTURE (IMO 9538086, MMSI 311012200) is a Research Vessel built in 200

Jeg forholder meg til AIS jeg.
Eller sitter du og bestemmer hvordan AIS blir laget så send en link og bevis det.
Slettet bruker
14.02.2024 kl 20:54 5323

Newbe75 skrev Innlegget er slettet
The current position of ARGEO VENTURE is at North Sea reported 3 mins ago by AIS. The vessel is en route to the port of Amsterdam, Netherlands, and expected to arrive there on Apr 14, 08:00. The vessel ARGEO VENTURE (IMO 9538086, MMSI 311012200) is a Research Vessel built in 200

Jeg forholder meg til AIS jeg.
Eller sitter du og bestemmer hvordan AIS blir laget så send en link og bevis det.
Newbe75
14.02.2024 kl 20:53 5270

Hahahahaha, du er bare ute etter å fyre opp du. Og det får du jammen meg til også. Er det virkelig nødvendig??
AIS er i utgangspunktet et radiobaserte identifiseringssystem. Venture sin AIS står fortsatt påslått, jeg sitter å ser på den nå der den ligger i Høylandsbygd på Halsnøy i Kvinnherad Kommune. Til dere som ikke hver hvordan det fungerer. AIS viser det som Skrives inn på den, man legger inn destinasjon med forventet ankomsttid. Når skipet ligger til kai og man ikke endrer noe på den vil den vise sit reise med ATD: Actual time og Departure samt stedet den seilte fram For Venture sin del så viser den at den seilte fra Amsterdam 17.04.2015 (Tipper den har vært avskrudd på et eller annet tidspunkt eller at det er noe feil på den) Den viser også ATA: Actual time of Arrival til nåværende destinasjon (Høylandsbygd) 15.11.23, noe vi set stemmer. Det er Navigatørene ombord som legger inn parametre på denne og det blir sjelden gjort før man vet med 100% sikkerhet når man skal seile evt etter avgang. Når skipet ligger på reparasjonsarbeid slik som nå er det helt normalt om denne blir slukket innimellom, dersom man feks gjør vedlikehold som medfører strømbrudd på AISèn.
Jeg vil også oppfordre alle til å reportere ause til FA for usaklige og feilaktige innlegg så blir vi kanskje kvitt han.
verbatim
14.02.2024 kl 20:45 90517

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Auxe

Jeg tenker det er påtide du logger av fra dette forumet.

AIS er på ingen måte slått av. Når de er såpass langt ute til havs så koster det penger for marinetraffic å holde systemet oppdatert for de som måtte følge med.
Langs kysten er det oppdatert.

Last ned marinetraffic appen og betal 9 kroner så ser du at Argeo Searcher er i full steam mot PL.

Argeos andre fartøy skal på oppdrag hvert øyeblikk og det er ikke en kjeft av oss på dette søppelforumet som vet enda hvem oppdragsgiveren er.

Og når det gjelder Emisjon så kan den gladelig komme når de klarer å hanke inn oppdrag for flere hundre millioner pr båt..Og det er best at den er rettet mot proffesjonelle investorer enn gud og ennhver mann. For Gud hjelpes det er mye søppelinvestorer og forsåvidt forumskribenter også.
Redigert 14.02.2024 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2024 kl 20:22 90585

unikum skrev Innlegget er slettet
ARGEO VENTURE
Du som vet alt? hvorfor skal ARGEO VENTURE til Amsterdam?