Argeo AS: fullfinansiert og klar for avgang 🤑💥💯🚢🌊🚢

Bulleys
ARGEO 10.02.2024 kl 10:51 288294

Nå våkner usa åsså. Nå blir det liv på andre siden av dammen 😍

https://geo365.no/usa-looking-to-join-the-race/#more🤑🤑

(IDGAF)

Mens vi venter på kontrakt(er) ✌✌✌

https://www.offshore-energy.biz/argeo-vessel-en-route-to-africa-for-totalenergies-gig/?fbclid=IwAR2ss8R9ViDAq66vk9ivnnPySd66a7-2fobj9jkexQF-haHs_TAC7Ewp0EE


https://www.offshore-energy.biz/in-effort-to-have-worlds-most-advanced-auv-fleet-argeo-inks-deal-for-another-unit/


Lukter vi mer arbeid 😍🤑💥

https://www.altinget.no/artikkel/regjeringen-utlyser-omraader-for-havbunnsmineral-leting-vil-tildele-konsesjoner-i-2025?fbclid=I

(IDGAF)

Litt tall mens vi venter på April kontrakt på Searcher ✌😉✌

ARGEO sine egne «bulltall» for 2024 var…..:
REVENUE: 296 mill
EBITDA: 124 mill
Operating profit: 100 mill

Nå ser det vel mere slik ut (ca):
Korriger meg hvis jeg har feil!!

REVENUE: 800 mill
EBITDA: 320 mill
Operating profit: 250 mill

8 x EBITDA: 2560 (mrd) : 193 mill aksjer….= 13.26

Dette uten verdier i selskapet + verdier i egne patenter….

Kurs etter Q4 -2024

(Silver20555)

Intervju

https://www.news18.com/india/ncpor-scientists-embark-on-third-voyage-to-indian-ocean-as-search-for-massive-mineral-deposits-continues-8881939.html

Redigert 09.07.2024 kl 03:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2024 kl 11:01 5247

Vet ikke om det ville vært så lurt å re-publisere avisens eiendom ulovlig på deres egen tjeneste. Kjøp deg abonnement.
Utover det, godt å se at selgersiden har tørket litt inn i dag.
Leotwin
21.03.2024 kl 11:30 5261

Står ikke noe viktig. Kun bortforklaring av emi (sterke eiere som støtter oss, store kontrakter, gode marginer etc.) Liten teaser om mulig nye eiere via emi. Ingenting om hvem de er.

Uansett; nå er dette bak oss. Emi satt på greit nivå. Tror vi er tilbake over 3 kr om kort tid. Bare å sette av penger til rep.emi.
Redigert 21.03.2024 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Dennis10
21.03.2024 kl 11:37 5256

Les finansavisen der konsernsjefen forklarer selskapets allerede enorme omsetning i forhold til fjorårets, og hvorfor de valgte å gjennomføre en liten emisjonen som gjør at de nå er fullfinansiert for de store oppdragene nå og fremover, med mer 😉
nival
21.03.2024 kl 11:53 5232

Kan jo håpe det er noen langsiktige som er med denne gangen. Da kommer nok oppgangen fortere en mange forventet
Leotwin
21.03.2024 kl 11:58 5295

Ja, man kan jo alltids håpe på Celina…😉
castro1
21.03.2024 kl 12:17 5236

Blir kjøpt opp denne. Helt syke multipler her. Kjøp selskapet og tjen inn hele beløpet på et par år. Latterlig lavt priset.
strak_motbakke
21.03.2024 kl 12:25 5223

"Nå er selskapet fullfinansiert, sier Argeo-sjef Trond Figenschou Crantz til Finansavisen"

Dette betyr at det ikke er planlagt noen flere emisjoner. Nå er det desidert beste tidspunktet å kjøpe aksjen på!
Slettet bruker
21.03.2024 kl 12:27 5284

Håper det stemmer, men den der har vi hørt før.
Skytta
21.03.2024 kl 12:44 5269

Kort oppsummert, fra artikkel i finansavisen:

*Samtlige eiere av Argeo bør være veldig «happy» med at vi klarer å finansiere oss på en god måte, ifølge Crantz
*Nå er selskapet fullfinansiert.
*Pengene vil blant annet bli brukt til arbeidskapital i tilknytning til selskapets ferske kontrakt utenfor Afrika. I tillegg vil de bli brukt til prosjektrelatert utstyr og forberedelser for prosjektbasert arbeid i Nord- og Sør-Amerika.
*Kontrakt på over 400 millioner kroner, er vokst med ca 50 millioner siden den ble meldt i januar. Her er det behov for ekstra arbeidskapital.
*Selskapet jobber med planlegging av et tredje spread og utstyr til et annet prosjekt, hvor Argeo vil leie inn et fartøy.
*Argeo har gått fra en omsetning på drøyt 100 millioner kroner i fjor til over 600 millioner i år, og at de nå går inn i en kontrakt med «kjempehøye» marginer.
*Dette blir uten tvil et sterkt år
*Argeo gjennomførte også en emisjon i oktober i fjor i forbindelse med at selskapet inngikk en allianse med Shearwater og kjøpte seismikkfartøyet «SW Bell». Da ble aksjekursen gruset. Den rettede emisjonen på 250 millioner kroner ble gjort til en tegningskurs på 3,20 kroner – 4 kroner lavere enn det aksjen ble handlet til i forkant.

*Denne gang blir det utstedt 18,2 millioner aksjer til en emisjonskurs på 2,75 kroner. Det er 0,23 kroner lavere enn sluttkursen tirsdag, tilsvarende en rabatt på knappe 8 prosent. Onsdag ettermiddag ble aksjen handlet like over dette.

*Totalt sett er dette en kjempegod nyhet. Vi har solide eiere som fortsatt støtter selskapet, sier Crantz.

*Crantz kan samtidig avsløre at det også kommer flere nye aksjonærer inn i selskapet etter emisjonen, som skal ha vært «betydelig overtegnet».
*Det er god spread i aksjonærmassen, og det har vært en populær emisjon.
*Vi gjør en fullstendig reparasjonsemisjon hvor samtlige aksjonærer som ikke fikk være med kan gjøre seg hele igjen, sier konsernsjefen.


*I tirsdagens emisjon ble Argeos største aksjonær, Christen Sveaas-selskapet Kistefos, tildelt aksjer tilsvarende sin pro rata andel. Det tilsvarer aksjer for i overkant av 10 millioner kroner, og Kistefos opprettholder dermed sin eierandel på knappe 17 prosent.

*I forbindelse med emisjonen, opplyser selskapet at det i løpet av året også vil søke om notering på Oslo Børs. I dag er det listet på Euronext Growth med en børsverdi på 530 millioner kroner.
Tradinator
21.03.2024 kl 12:47 5265

Prøver noen lodd her, virker velddig rigget for vekst i tida fremover.
unikum
21.03.2024 kl 13:17 5201

Okey fra 2,99 og rett ned igjen.. Noen som fikk kjøpt seg inn rett foran øynene til noen som ikke likte oppgangen. Ja ja det går nok over snart tenker nå jeg.
Kistefos fikk kjøpt max emisjonsaksjer for 10 mill , det må bli sånn ca 6 % raskt regnet. Dvs si det samme som at det er det også vi andre vil få tilbud på i rep emisjonen av våres totale Argeo aksjer. Ikke mye så her er det bare å kjøpe på!
Skytta
21.03.2024 kl 13:22 5199

Dette vil være min logikk også, at en kommende rep emi vil tilby nevnte aksjonærer å opprettholde sin eierandel, aka det blir tildelt maks 6% av beholdning på emi dato til kurs 2.75.

IDGAF
21.03.2024 kl 14:24 5070

6 % av beholdningen er ikke allverden !

Kjøper heller med begge hender nå 🤣

Kondolerer til de som enda ikke har skjønt hva som kommer utover året 🥳

Milliard omsetning med gode marginer på kontrakter 💥

🚀🚀🚀
verbatim
21.03.2024 kl 14:35 5054

Takker så masse!

Uten tvil ett svært spennende år.

Står sikkert i papirutgaven til finansavisa...Men siden jeg bor i gokk så er det mest på nett det går og jeg betaler ikke 4-5000 kroner i året for å lese 6-7 plussaker. Har ingen som helst planer om å fore disse oversubsidierte avisene for mine skattepenger mer enn høyst nødvending.

IDGAF
21.03.2024 kl 14:44 5028

Snart kontrakt i Afrika med nytt innleid fartøy 😉

🚀🤑🤑🚀
verbatim
21.03.2024 kl 14:53 5042

*Selskapet jobber med planlegging av et tredje spread og utstyr til et annet prosjekt, hvor Argeo vil leie inn et fartøy.

Oppdragene står i kø.

Argeos teknologi er nok overlegen i markedet og vel så...
nival
21.03.2024 kl 15:14 5004

Selskapet er grisebillig nå, de som ikke laster opp nå kommer til å angre.
verbatim
21.03.2024 kl 15:23 5003

3 spread straks påtur og rett i arbeid...Det kan bli heftig omsetning i Argeo etterhvert. Utbyttemaskin deluxe kan dette bli med årene. OG blir de oppkjøpt så håper jeg det er til en helt annen kurs enn dette.
unikum
21.03.2024 kl 15:59 4907

Ikke så lenge siden jeg nevnte dette, det lå i korta i presentasjonen. De 50 mill i emisjonen kommer til å gi meget høy avkasting på. De som har dratt ned kursen siste tiden i Argeo burde vært fengslet.
Noen som har blitt tilbudt rep emi aksjer?
VantageVolante
21.03.2024 kl 17:07 4772

Se her var det mange kjente fjes.

Kunne ikke motstå fristelsen idag, og gikk inn ved åpning omtrent.

Ser ikke helt nedsiden lenger, nå tror jeg selskapet er godt rigget for å lykkes. Da blir det gode aksjonærverdier relativt raskt vil jeg tro.

Gleder meg til å følge dette interessante papiret, det må jeg tilstå.
TonyB
21.03.2024 kl 18:32 4576

Min gode venn, hyggelig å se deg her også.

Spennende papir, fullt finansiert og fundament nok til å være rigget til inntektene fra de siste kontrakter strømmer på. Så får vi se om dette er siste emisjon på en lang horisont eller om selskapet trenger mer til å vokse raskere. Ikke bekymret for dette i det hele tatt. Spennende selskap, rå teknologi, råe marginer fra jobbene som kommer. Oppsidepotensialet burde være enormt og risk/reward med litt zoom er særdeles attraktivt i mitt bilde iallefall
Redigert 21.03.2024 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 19:14 4527

Hvor mye vil en notering på hovedbørsen koste, er den summen iberegnet når Trond sier de er fullfinansiert? Hvis ikke, hva er worst case scenario ved nok en emi pga notering på ny børs? 10-20% av de 50 mill (?) de dro inn nå? Jeg aner ikke, men burde være enkelt å regne ut en risk/reward hvis man vet summene.. hint hint ;)
IDGAF
21.03.2024 kl 19:31 4555

Overføringskostnad noe over 200k og en mindre økning i faste kostnader....

Google søk !

verbatim
21.03.2024 kl 19:42 4713

utbyttemaskina
rosgun
21.03.2024 kl 20:34 4657

ENIG, det har vært en bedrøvelig MARGIN reise, og Kranz har vært ADHDX2 siden emisjonene og tilhørende guiding som har vært «bak mål»……

Men, det er et men……siden regnet falt ifjor, og bestemte meg derfor idag for å gi caset en NY sjanse…tiden leger alle sår og vi «glemmer» fort når det gjelder positive nyheter som etterhvert dukker opp, og man tenker fortsatt på fet ordrebok og fet backlog…..

Han sier nå fullfinansiert, men det har vi hørt før…så velger å ta akkurat det med en klype salt…. Emisjoner vil komme også her mange ganger til, men muligens ikke så lavt som 2,75 igjen. ( Dette sa jeg også i juni 2023, også da en emisjon på 2,75)…….

Allikevel; nå har de altså begynt subsea virksomhet i kombi med undervannsroboter som også overvåker ledninger og kan utføre dette i kombinasjon med andre subseatjenester…. Og det er kun derfor jeg velger å gi Kranz en sjanse til… Her får de feks et 9 mnd langt oppdrag som innbefatter flere tjenester….Og svært gode rater….. Dette har jeg trua på, og også ved bruk av roboter som et bra supplement i oppdrage(ne)….Ser man på 2020 bulkers og andre med subsea tjenester tjener de penger som gress om dagen, og ikke minst er utsiktene svært gode i mange år fremover, også fornybart.

Kistefos og Shearwater er en bra miks på eierskap, i tillegg til at Sharewater garantert er til god hjelp for å skaffe lukurative oppdrag både som passiv og aktiv eier….

Så igjen, mye har skjedd og nå har jeg fått trua på Kranz og synes at han beviser sluhet og erfarenhet i måten han styrer skuta på…. Opp og fram og litt knall og fall, men som han sier, aksjonærene burde være «happy», inkl han selv som har betydelige tidligere innsidekjøp på dagens kurs…..

Det er nok derfor også i hans interesse at kursen skal stabilisere seg på minst det tredobbelte, både for å bevise for seg selv og eierne at han kan trylle frem MARGINER fremover med en tydelig dreining mot oljeservice og subsea markedet…

Jeg har fått tilbake trua😉

(Pr idag er søk etter havbunnsmineraler en parentes, men det ligger der som en joker/trigger på mellomlang/lang sikt, tross alt🤓)
Redigert 21.03.2024 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
verbatim
21.03.2024 kl 20:42 4774

Spennende..men du er nok ute igjen på mandag.
rosgun
21.03.2024 kl 20:50 4814

Tviler på det, mener det er riktig å bli sittende noen uker her for øyeblikket…. Mener kursen skal høyere enn kr 4 innen noen uker, så får vi se… kanskje det endelig blir et gullegg i påsken, som klekkes ut i denne perioden, vi får se….

30% -50% oppside på relativ kort sikt, er alltid spennende😉
Redigert 21.03.2024 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
rosgun
21.03.2024 kl 23:00 4755

Ettersom Argeo endelig er fullfinansiert bør vel denne gjelde akkurat fom idag, selvom den er 1 mnd gammel og det har kommet litt flere aksjer?

ARGEO: CLARKSONS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 4,70
Oslo (Infront TDN Direkt): Clarksons Securities starter dekning av Argeo med en kjøpsanbefaling og kursmål 4,70 kroner.
Redigert 22.03.2024 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Dølle
21.03.2024 kl 23:12 4749

1 mnd gammel....er jo rykende ferskt i din verden.
IDGAF
22.03.2024 kl 00:07 4758

Fersk nok 😉

Jeg har hele tiden og forholder meg enda til SpareBank Markets 1 sitt kursmål 9 kr og KJØP 😎

Der de forventet en omsetning på 500 millioner i 2024. Nå kan nok den omsetningen øke til nærmere 1000 millioner...

Tenker Clarksons også øker sitt kursmål snart 💥

Alt går helt etter planen med Argeo og kanskje litt over planen også...

Gled dere til hver Q rapport iår 🤑

2024 ble startskuddet for en fantastisk reise i antakelig mange år 🚀
Redigert 22.03.2024 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Omnislash
22.03.2024 kl 00:24 4730

Åssen fungere dette med rep.emi?

Jeg har en gav på 5,56. La oss si at kursen stiger herfra og ligger på omkring 4 (som et eksempel) når jeg blir tilbudt rep.emi aksjer.

Kan jeg da selge alt jeg har og kjøpe på nytt til 2,75? Og hvor mange aksjer blir jeg tilbudt?
IDGAF
22.03.2024 kl 04:27 4666

Ta dette med noe forbehold !
Men var en i tråden som mente enn max ville få tilbud om å kjøpe max 6% av din beholdning på den aktuelle dagen.
Så har du feks 10000 aksjer får du tilbud om å kjøpe 600 stk til rep emi pris...

Uansett vil du aldri kunne kjøpe like mange som du har...
Bedre å kjøpe mer nå da .
rosgun
22.03.2024 kl 07:08 4480

Tviler på om Argeo gidder rep emi når de fikk inn ønsket beløp på 50 mill, og dette ble i tillegg kraftig overtegnet?

Hva er vitsen med repemisjon da egentlig ?

Tror Cranz tok en sedvanlig «Crantz» på inn og utpust og sa at flere skulle få lov til å tegne seg, men hvem vet…. Isåfall vil vel Argeo bli «overfinansiert» om de får inn ytterligere 50 mill fra andre aksjonærer☺️⚓️⛴️🛳️….
Redigert 22.03.2024 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
rosgun
22.03.2024 kl 07:21 4487

Argeo Venture kommer fra gode gamle Polarcus som Shearvater kjøpte alle 6 skipene fra. ( Den enes død, den andres brød☺️)

https://ulstein.com/references/argeo-venture

Får en bra start i Argeo med 9 mnd oppdrag utenfor Afrika med en kontraktssum på hele 400 millioner😉…..

Selv Crantzen påstår at de har svært god tid på oppdraget og at margknene vil bli svært høye…..

Akkurat det tror jeg blir tilfelle også, så da begynner de viktigste bitene å falle på plass for Argeo, nemlig større og lengre oppdrag med høye marginer som er en forutsetning for å drive en lønnsom forretning⚓️⛴️

Skip o hoi-nå vil vi endelig se grønne tall etterhvert (puh)
Redigert 22.03.2024 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Tradinator
22.03.2024 kl 07:54 4413

Brukt noen dager på å sette meg inn i denne. Tikker av på følgende for meg. Vekst i mange år fremover, falt mye fra toppen, har fotfeste både i eksisterende og fremtidige næringer, sektor med gode marginer, trolig utbytteaksje på sikt, ligger antagelig svært nær bunn, enorm økning i ordreinngangen, kompetanse i organisasjonen, oppkjøpskandidat, og ikke minst en stor innsidehandel av CEO på en høyere kurs enn dette. Det vil sikkert bli flere emisjoner for å vokse videre, men tror de kommer på langt høyere kurser enn dagens. Det er rett tid å gå inn på.