FOE: Mulig anledning til kjempeklipp nå

Slettet bruker
FOE 28.11.2018 kl 08:52 1371

FOE vil trolig få en saftig smell i dag på bortfall av kjøper for Bolette. Antar det var Noble.
Men det er her det kan dukke opp en kjempeklipp-mulighet: Når aksjen faller til sitt mest fortvilte kommer det muligens melding om at ny kjøper (trolig Diamond) kan bli aktuell med sitt tidligere bud: Rekyl.
Da vil det være gøy å sitte med bunnfiskede FOE-aksjer.
Dette er en mulighet som jeg selv skal jakte på hvis det byr seg anledning.

PS: Det er vel unødvendig å understreke at dette er høyrisiko. Her skal man ikke satse penger man ikke har råd til å tape. For dette kan ende helt galt som alternativt utfallsrom.
Redigert 20.01.2021 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 10:12 1264

Joda, fallet slo inn som forventet. Men har tatt seg litt inn igjen. Ser ut til at markedet allerede har begynt å regne inn at et nytt bud vil komme.
Antar det vil måtte havne noe under det som første byder forkastet nå (340 MUSD). Meldes det nytt bud over 300 MUSD får vi nok ny oppgang.
Men da burde man ha slått til da aksjen var enda lavere før idag.
Jeg syns ikke aksjen drattet nok og avventet. For hvis det drøyer med et nytt bud kan vi få nytt skrell any day, og da skal jeg virkelig vurdere et innhopp.
Med minst like høy risiko som nå :-)
really
28.11.2018 kl 20:40 1074

Det burde ikke overraske noen at kjøperen trakk seg. Etter de siste ukenes oljeprisfall ville det vært svært spesielt om Bollett hadde fått 20% mer enn det de siste 12 boreskipene som er omsatt siden i sommer har gått for.