Stor oppside i Hexagon Purus!
Hexagon Purus ble i 2020 skilt ut fra Hexagon Composite og børsnotert som et eget selskap. Selskapet leverer hydrogentanker for transportsektoren, samt batteripakker for hydrogen- og batterielektriske kjøretøy.
– 2023 har vært et spennende og begivenhetsrikt år for Hexagon Purus, der vi oppnådde betydelig vekst fra året før og fortsatte å gjøre positiv fremgang med å utvikle og forberede selskapet for fremtiden. Vi har åpnet fem helt nye produksjonsanlegg de siste tolv månedene, og vi jobber med å forberede ytterligere to anlegg som skal åpnes i 2024, sier adm. direktør Morten Holum.
-----------------
Elliott Jones i Danske Bank tror 2024 kan bli et godt år for Hexagon Purus.
I en analyse fra Danske Bank skriver Elliott Jones at 2024 kan bli et stort år for Hexagon Purus med tanke på opptrapping av anlegg og potensiell EBITDA-positivitet i hydrogen-segmentet. Jones nedjusterer salgsprognosene for 2024 med 6 prosent, men ser bedre operasjonell løfteevne inn i 2025, hvor han fortsatt forventer at selskapet vil nå sine inntekts- og EBITDA-mål.
Til tross for en justering, handler Purus fortsatt mer enn 30 prosent under sine hydrogen-konkurrenter basert på 2024E EV/salgs-multipler, og med et uendret DCF-basert kursmål på 15 kroner over 12 måneder, gjentar Jones kjøpsanbefalingen.
Jones påpeker at Purus har guidet for over 50 prosent salgsvekst i 2024, noe som begrunner nedgangen i topp-linjesalget. Likevel, med potensiell EBITDA-positivitet i hydrogen-segmentet i 2024 og produksjonskapasiteten på plass, opprettholder han et positivt langsiktig syn på Purus investeringscase, inkludert selskapets produkter rettet mot det eksisterende hydrogenmarkedet.
Han justerer ned vekstestimatene for topplinjen for 2024/2025 med henholdsvis 6 prosent og 3 prosent, noe som resulterer i en forventet årlig vekst på 59 prosent i 2024. Videre øker Jones antagelsene for operasjonell løfteevne, som øker den estimerte EBITDA-marginen for 2025 med 4 prosentpoeng sammenlignet med tidligere modellering.
Jones forventer at Purus vil nå sitt inntektsmål på 4-5 milliarder kroner i 2025 og oppnå positiv EBITDA samme år, samtidig som han forventer at selskapet vil vende tilbake til kapitalmarkedene i første halvår av 2025.
– 2023 har vært et spennende og begivenhetsrikt år for Hexagon Purus, der vi oppnådde betydelig vekst fra året før og fortsatte å gjøre positiv fremgang med å utvikle og forberede selskapet for fremtiden. Vi har åpnet fem helt nye produksjonsanlegg de siste tolv månedene, og vi jobber med å forberede ytterligere to anlegg som skal åpnes i 2024, sier adm. direktør Morten Holum.
-----------------
Elliott Jones i Danske Bank tror 2024 kan bli et godt år for Hexagon Purus.
I en analyse fra Danske Bank skriver Elliott Jones at 2024 kan bli et stort år for Hexagon Purus med tanke på opptrapping av anlegg og potensiell EBITDA-positivitet i hydrogen-segmentet. Jones nedjusterer salgsprognosene for 2024 med 6 prosent, men ser bedre operasjonell løfteevne inn i 2025, hvor han fortsatt forventer at selskapet vil nå sine inntekts- og EBITDA-mål.
Til tross for en justering, handler Purus fortsatt mer enn 30 prosent under sine hydrogen-konkurrenter basert på 2024E EV/salgs-multipler, og med et uendret DCF-basert kursmål på 15 kroner over 12 måneder, gjentar Jones kjøpsanbefalingen.
Jones påpeker at Purus har guidet for over 50 prosent salgsvekst i 2024, noe som begrunner nedgangen i topp-linjesalget. Likevel, med potensiell EBITDA-positivitet i hydrogen-segmentet i 2024 og produksjonskapasiteten på plass, opprettholder han et positivt langsiktig syn på Purus investeringscase, inkludert selskapets produkter rettet mot det eksisterende hydrogenmarkedet.
Han justerer ned vekstestimatene for topplinjen for 2024/2025 med henholdsvis 6 prosent og 3 prosent, noe som resulterer i en forventet årlig vekst på 59 prosent i 2024. Videre øker Jones antagelsene for operasjonell løfteevne, som øker den estimerte EBITDA-marginen for 2025 med 4 prosentpoeng sammenlignet med tidligere modellering.
Jones forventer at Purus vil nå sitt inntektsmål på 4-5 milliarder kroner i 2025 og oppnå positiv EBITDA samme år, samtidig som han forventer at selskapet vil vende tilbake til kapitalmarkedene i første halvår av 2025.
-
«
- 1
- 2 »
pipelort
16.02.2024 kl 11:15
8560
Ikke så utålmodig nå.
Kommer nok en dump når kursen nærmer seg 7,80, da pleier noen å benytte anledningen til å dumpe en god slant.
Kommer nok en dump når kursen nærmer seg 7,80, da pleier noen å benytte anledningen til å dumpe en god slant.
Investor1_
18.02.2024 kl 15:48
8424
Venter ny gullalder for hydrogen
En studie fra US Geological Survey viser at det finnes større mengder hydrogen under jordens overflate enn tidligere anslått, som kan dekke energibehovet for hundrevis av år.
Financial Times skriver søndag at geologer mener vi ligger an til et nytt energi-grullrush i hydrogen som ligger under bakken, omtalt som geologisk hydrogen.
På det årlige møtet til American Association for the Advancement of Science i USA ble det lagt frem en forhåndsvisning av resultatene fra en upublisert studie fra US Geological Survey, der det kommer frem at så mye som 5 billioner tonn, 5.000 milliarder tonn altså, i underjordiske reservoarer over hele verden.
https://www.finansavisen.no/energi/2024/02/18/8099281/venter-ny-gullalder-for-hydrogen
En studie fra US Geological Survey viser at det finnes større mengder hydrogen under jordens overflate enn tidligere anslått, som kan dekke energibehovet for hundrevis av år.
Financial Times skriver søndag at geologer mener vi ligger an til et nytt energi-grullrush i hydrogen som ligger under bakken, omtalt som geologisk hydrogen.
På det årlige møtet til American Association for the Advancement of Science i USA ble det lagt frem en forhåndsvisning av resultatene fra en upublisert studie fra US Geological Survey, der det kommer frem at så mye som 5 billioner tonn, 5.000 milliarder tonn altså, i underjordiske reservoarer over hele verden.
https://www.finansavisen.no/energi/2024/02/18/8099281/venter-ny-gullalder-for-hydrogen
Investor1_
19.02.2024 kl 08:45
8198
Dette lover virkelig bra:
The Commission has approved, under EU State aid rules, a third Important Project of Common European Interest (‘IPCEI') to support hydrogen infrastructure. This IPCEI is expected to boost the supply of renewable hydrogen, thereby reducing dependency on natural gas and helping to achieve the objectives of the European Green Deal and the REPowerEU Plan.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_789
The Commission has approved, under EU State aid rules, a third Important Project of Common European Interest (‘IPCEI') to support hydrogen infrastructure. This IPCEI is expected to boost the supply of renewable hydrogen, thereby reducing dependency on natural gas and helping to achieve the objectives of the European Green Deal and the REPowerEU Plan.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_789
Candelstick
22.02.2024 kl 22:07
7884
Nikola kom med rapport:
Hydrogen Fuel Cell Electric Truck
In Q4 2023, we delivered what we believe is the first production hydrogen fuel cell electric truck available in North America. We produced 42, delivering 35 of those to dealers and reserved seven for continued testing and fleet demos. Every truck delivered to dealers is spoken for by an end user, some of which are already utilizing the trucks in operations daily. End users include:
Long standing partner Biagi Bros.
IMC Logistics, the largest marine drayage company in the U.S.
4 Gen / Duncan and Sons Lines
Alberta Motor Transport Association
Coyote Container
https://nikolamotor.com/press_releases/nikola-corporation-reports-fourth-quarter-and-full-year-2023-results/
Hydrogen Fuel Cell Electric Truck
In Q4 2023, we delivered what we believe is the first production hydrogen fuel cell electric truck available in North America. We produced 42, delivering 35 of those to dealers and reserved seven for continued testing and fleet demos. Every truck delivered to dealers is spoken for by an end user, some of which are already utilizing the trucks in operations daily. End users include:
Long standing partner Biagi Bros.
IMC Logistics, the largest marine drayage company in the U.S.
4 Gen / Duncan and Sons Lines
Alberta Motor Transport Association
Coyote Container
https://nikolamotor.com/press_releases/nikola-corporation-reports-fourth-quarter-and-full-year-2023-results/
Candelstick
27.02.2024 kl 10:45
7584
Ny all time low idag, 6,56.
Redigert 27.02.2024 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
pipelort
03.03.2024 kl 22:02
7348
Da er vi på 7-tallet igjen. Er det lov å håpe på litt stigning i morgen etter rallyet i USA på fredag? Hydrogen-aksjene steg også ganske greit, med Plug Power i spissen.
Candelstick
04.03.2024 kl 17:04
7189
Det ble nedgang gett. Men gjennomsnittspris idag ble 6,8 for alle handler gjort i hpur.
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010904923-XOSL
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010904923-XOSL
Redigert 04.03.2024 kl 17:05
Du må logge inn for å svare
Kjellemo
04.03.2024 kl 17:32
7155
Vil dette aldri stoppe? Gikk på en smell når jeg kastet en sum inn i denne gitt. 40 prosent ned så langt i år, er jammen friskt.
Candelstick
04.03.2024 kl 17:51
7123
Er forssovidt ingen dårlig inngang på 11 tallet. Litt uheldig med makro og krig mm..
Når det er sagt så er det bare å kjøre løpet og kjøpe til en spyr på desse nivåer 👍
Når det er sagt så er det bare å kjøre løpet og kjøpe til en spyr på desse nivåer 👍
Candelstick
05.03.2024 kl 15:17
6937
Ja, hadde gjort seg det. Men imorgen så kan vi se tilbake til idag og angre på at vi ikke solgte. 🤣
Charlie Freak
05.03.2024 kl 15:37
6907
Markedet tror tydeligvis ikke på selskapets guiding. Er også litt skeptisk til 2025 målet, og snitter ikke ned.
Candelstick
10.03.2024 kl 20:22
6434
General Motors utvider Hydrogenplattformen sin
https://www.hydrogenfuelnews.com/gm-doe-hydrogen-trucks/8563456/
https://www.hydrogenfuelnews.com/gm-doe-hydrogen-trucks/8563456/
lucky strike
12.03.2024 kl 08:46
6114
Jepp, og Clearstream Banking hamstrer aksjer..... Ser ut til at Tyskerne vil eie alt av hydrogen infrastruktur... ref NEL, Hypro m.fl
Sandie
15.03.2024 kl 14:47
5733
Altfor lavt priset denne, så har brukt denne uka til å fylle på realt.
Fremover i 2024 vil topplinjen øke på bra, det er jo nå kapasiteten til å levere på allerede inngåtte kontrakter er på plass.
Opp fra drøy 1 mrd i omsetning 2023 til 4-5 mrd. i omsetning 2025 )som er lovet), og da kommer også lønnsomhet
Fremover i 2024 vil topplinjen øke på bra, det er jo nå kapasiteten til å levere på allerede inngåtte kontrakter er på plass.
Opp fra drøy 1 mrd i omsetning 2023 til 4-5 mrd. i omsetning 2025 )som er lovet), og da kommer også lønnsomhet
nhydro
15.03.2024 kl 16:26
5655
Lønner seg vel å vente på emisjonen som må komme før man handler her
Candelstick
15.03.2024 kl 16:33
5635
Noen som tok 4 mill aksjer nu. Klart den er billig.
Mitsui skal pushe på i maritimt👍
https://www.hydrogenfuelnews.com/hydrogen-fuel-mitsui-maritime/8563712/
Mitsui skal pushe på i maritimt👍
https://www.hydrogenfuelnews.com/hydrogen-fuel-mitsui-maritime/8563712/
Redigert 15.03.2024 kl 17:31
Du må logge inn for å svare
ELMARIACHI
24.03.2024 kl 21:35
5117
Fra finansavisen.no
Dette kan bli meget bra
Overdrevet kursfall
Blant annet synes Jones at Hexagon Purus' kursfall på 48 prosent hittil i år er «overdrevet».
Han viser til flere positive utviklinger i forhold til sammenlignbare selskaper.
– Purus opplevde sterk etterspørsel i fjor, med sitt produkt som dekker alle typer hydrogen, flere anlegg oppnådde positiv ebitda, og selskapet har gjennomgått et betydelig utvidelsesprogram, utdyper han.
– Det er bekymringer rundt kapitalstruktur, ytterligere negativ ebitda og behovet for kapitalinvesteringer, men dersom Purus spinner ut batterisegmentet, kan behovet for ytterligere kapital fjernes, samtidig som ebitda vil bedres på ett års sikt.
Dette kan bli meget bra
Overdrevet kursfall
Blant annet synes Jones at Hexagon Purus' kursfall på 48 prosent hittil i år er «overdrevet».
Han viser til flere positive utviklinger i forhold til sammenlignbare selskaper.
– Purus opplevde sterk etterspørsel i fjor, med sitt produkt som dekker alle typer hydrogen, flere anlegg oppnådde positiv ebitda, og selskapet har gjennomgått et betydelig utvidelsesprogram, utdyper han.
– Det er bekymringer rundt kapitalstruktur, ytterligere negativ ebitda og behovet for kapitalinvesteringer, men dersom Purus spinner ut batterisegmentet, kan behovet for ytterligere kapital fjernes, samtidig som ebitda vil bedres på ett års sikt.
Candelstick
30.04.2024 kl 09:48
4414
Straks q1 presentasjon. Får satse på framdrift og økt salg 👍
Fortsetter å akkumulere når jeg har ledig kapital.
Fortsetter å akkumulere når jeg har ledig kapital.
Redigert 30.04.2024 kl 10:16
Du må logge inn for å svare
oryx
06.05.2024 kl 08:26
4196
Selskapet guider 5 milliarder omsetning neste år og break even! Med denne milliardomsetningen og guidede inntekter er HPUR latterlig lavt priset på dagens nivå. Når de store inntektene kommer vil prisingen være en helt annen og man må mye høyere for å få tak i aksjer. HPUR kan få en reprising mot 15 - 20 kroner fremover.
DNB løfter i dag kursmålet i HPUR til 7 kroner. Her burde de tatt mer i og satt 10 kroner. Aksjen skal mye høyere.
DNB løfter i dag kursmålet i HPUR til 7 kroner. Her burde de tatt mer i og satt 10 kroner. Aksjen skal mye høyere.
Redigert 06.05.2024 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Candelstick
06.05.2024 kl 18:04
4032
Hpur starter å levere til Hino i q4. Fra 0 til 100% kapasitettsutnyttelse burde vises på inntektene 👍
Redigert 06.05.2024 kl 18:05
Du må logge inn for å svare
rosgun
06.05.2024 kl 18:47
3971
20 mrd i batterimontasje ++, kun for Toyota fra Q4 2024-2030, skulle bli 2000 lastebiler/4 mrd pr år ca, eller 500 lastebiler/1 mrd pr kvartal. Dette vil også gi et svært positivt bidrag på bunnlinjen ifølge guidingen fra selskapet, noe som stemmer bra med at hele 2025 blir cash positivt, men ganske så sikkert også Q4 i 2024.
Avtalen forutsetter levering av opptil 10 000 lastebiler innen 2030. Den potensielle totale verdien i løpet av denne avtalen kan komme opp i ca. USD 2,0 milliarder (ca. 20 milliarder kroner).
Dette er kun for Toyota, så kan man jo spå videre at hydrogen satsingen også har begynt å sparke fra seg for Purus i alle tenkelige vertikaler med patenterte trykktanker som alle må benytte….
Joa, Purus virker som har en svært lys fremtid, rett og slett😇☀️💚🍀
Mcap vil nok finne gamle høyder igjen når noen finner penn og blyant….nå kan man vel konkludere med at tro og håp er byttet ut med faktiske og reelle estimater, og at en ny ESG bølge er i anmarsj💪🏼
Holdt på å glemme Merzedes «eide» Daimler:
https://electrek.co/2024/03/25/e-quipment-highlight-daimler-hexagon-partner-on-electric-utility-trucks/
Daimler Trucks sine Freightliner-lastebiler er industriledere i markedet for mellomstore og tunge yrkesbiler. Nå kommer de også til å være ledende på nullutslippsmarkedet for lastebiler, takket være deres samarbeid med Hexagon Purus.
Med Toyota og Mercedes i hovedrollene og Prius som hovedleverandør for innmat vil dette ta helt av rett og slett…
Avtalen forutsetter levering av opptil 10 000 lastebiler innen 2030. Den potensielle totale verdien i løpet av denne avtalen kan komme opp i ca. USD 2,0 milliarder (ca. 20 milliarder kroner).
Dette er kun for Toyota, så kan man jo spå videre at hydrogen satsingen også har begynt å sparke fra seg for Purus i alle tenkelige vertikaler med patenterte trykktanker som alle må benytte….
Joa, Purus virker som har en svært lys fremtid, rett og slett😇☀️💚🍀
Mcap vil nok finne gamle høyder igjen når noen finner penn og blyant….nå kan man vel konkludere med at tro og håp er byttet ut med faktiske og reelle estimater, og at en ny ESG bølge er i anmarsj💪🏼
Holdt på å glemme Merzedes «eide» Daimler:
https://electrek.co/2024/03/25/e-quipment-highlight-daimler-hexagon-partner-on-electric-utility-trucks/
Daimler Trucks sine Freightliner-lastebiler er industriledere i markedet for mellomstore og tunge yrkesbiler. Nå kommer de også til å være ledende på nullutslippsmarkedet for lastebiler, takket være deres samarbeid med Hexagon Purus.
Med Toyota og Mercedes i hovedrollene og Prius som hovedleverandør for innmat vil dette ta helt av rett og slett…
Redigert 06.05.2024 kl 21:58
Du må logge inn for å svare
Holymoses25
06.05.2024 kl 21:56
3849
Sjekk hvor mange ledige stillinger Hexagon Purus har lagt ut.
Ser ut som at dem trenger kompetanse meget raskt.
Nye orders som skal signeres??
https://hexagonpurus.com/careers/jobs
Ser ut som at dem trenger kompetanse meget raskt.
Nye orders som skal signeres??
https://hexagonpurus.com/careers/jobs
rosgun
06.05.2024 kl 22:02
3825
Purus vil i 2025 bli en gigant for elekriske lastebiler og lettere yrkeskjøretøy!!! Ja, ja… kursen er uforholdsmessig lav iforhold til utsiktene, men den kommer nok snart i et «annet leie». Arctic hadde kr 18 for få uker siden, så vil si det er minimum iforhold til det vi kan forvente fremover…
Og så kommer hydrogen i tillegg…. Dette kan faktisk gå til Pluto på litt sikt….
M A S K I N —- det er riktige ordet
At den har vært i 40-50 kroner ser jeg ikke bort fra gjentar seg når guiding i starten av 2025 kommer for 2026…
Dette blir AWESOME💚🍀💚
Og så kommer hydrogen i tillegg…. Dette kan faktisk gå til Pluto på litt sikt….
M A S K I N —- det er riktige ordet
At den har vært i 40-50 kroner ser jeg ikke bort fra gjentar seg når guiding i starten av 2025 kommer for 2026…
Dette blir AWESOME💚🍀💚
Redigert 06.05.2024 kl 22:05
Du må logge inn for å svare
rosgun
06.05.2024 kl 22:08
3816
Når det utlyses over 100 lederstillinger forstår man at de har guidet å investere i working capital.😅😅😅
De skal jo faktisk produsere det meste selv av kjøretøyene i moduler, så dette er bare helt BULL!!!!
De har truffet bra på strategien og produserer over 100 lastebiler i uka fra Q4, i tillegg til andre kjøretøy….
Et norsk eventyr dette her altså… fra virkeligheten….
Kursen må jo bykse oppover imorgen , kan ikke forstå at disse få frie aksjene (14%), ikke blir kjøpt av snarrådige investorer ila uka🥰
De skal jo faktisk produsere det meste selv av kjøretøyene i moduler, så dette er bare helt BULL!!!!
De har truffet bra på strategien og produserer over 100 lastebiler i uka fra Q4, i tillegg til andre kjøretøy….
Et norsk eventyr dette her altså… fra virkeligheten….
Kursen må jo bykse oppover imorgen , kan ikke forstå at disse få frie aksjene (14%), ikke blir kjøpt av snarrådige investorer ila uka🥰
Redigert 06.05.2024 kl 22:57
Du må logge inn for å svare
Tyrkman
06.05.2024 kl 23:04
3746
Nogen der har adgang til nye kursmål ?https://www.finansavisen.no/energi/2024/05/06/8127724/flere-meglerhus-endrer-kursmal-pa-hexagon-purus
Redigert 06.05.2024 kl 23:04
Du må logge inn for å svare
Session88
06.05.2024 kl 23:11
3737
Fredag presenterte Hexagon Purus sine kvartalstall, noe som endte med en kursoppgang på mer enn 33 prosent før aksjen sluttet på 6,67 kroner.
«Vi har en plan som vi eksekverer på og en historie som er stort sett lik fra kvartal til kvartal», uttalte Hexagon Purus-sjef Morten Holum etter å ha lagt frem tallene for første kvartal.
Nå er flere meglerhus ute med oppdateringer på aksjen. Danske Bank senker kursmålet på aksjen fra 15 til 11,50 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen gjentas, mens Arctic Securities kutter kursmålet fra 10 til 9 kroner samtidig som aksjen får en ny kjøpsanbefaling. DNB Markets er ikke like overbevist og velger derfor å beholde sin hold-anbefaling mens kursmålet økes fra 6 til 7 kroner.
Danske Bank-analytiker Elliot Jones mener Hexagon Purus viser tegn på betydelig forbedring i EBITDA-resultatet, spesielt innen hydrogen-segmentet, som kan bli positivt allerede i tredje kvartal 2024. Selskapets nylige kvartalsrapport viste et EBITDA-resultat som var 16 prosent høyere enn konsensus.
Det nye kursmålet fra Danske Bank inkluderer full utvanning fra konvertible obligasjoner og en antatt emisjon på én milliard kroner. Til tross for fremtidig utvanning, ser Jones fortsatt et betydelig oppsidepotensial i aksjen, som handles til 30 prosent rabatt sammenlignet med tilsvarende selskaper i hydrogen-sektoren.
Dommen fra Arctic-analytiker Daniel Stenslet er at kvartalsrapporten fra Hexagon Purus er et nytt skritt i riktig retning, mens DNB Markets-analytiker Helene Kvilhaug Brøndbo konkluderer med at selskapet er på rett spor.
Mandag omsettes aksjen for 6,19 kroner, ned 7,2 prosent.
«Vi har en plan som vi eksekverer på og en historie som er stort sett lik fra kvartal til kvartal», uttalte Hexagon Purus-sjef Morten Holum etter å ha lagt frem tallene for første kvartal.
Nå er flere meglerhus ute med oppdateringer på aksjen. Danske Bank senker kursmålet på aksjen fra 15 til 11,50 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen gjentas, mens Arctic Securities kutter kursmålet fra 10 til 9 kroner samtidig som aksjen får en ny kjøpsanbefaling. DNB Markets er ikke like overbevist og velger derfor å beholde sin hold-anbefaling mens kursmålet økes fra 6 til 7 kroner.
Danske Bank-analytiker Elliot Jones mener Hexagon Purus viser tegn på betydelig forbedring i EBITDA-resultatet, spesielt innen hydrogen-segmentet, som kan bli positivt allerede i tredje kvartal 2024. Selskapets nylige kvartalsrapport viste et EBITDA-resultat som var 16 prosent høyere enn konsensus.
Det nye kursmålet fra Danske Bank inkluderer full utvanning fra konvertible obligasjoner og en antatt emisjon på én milliard kroner. Til tross for fremtidig utvanning, ser Jones fortsatt et betydelig oppsidepotensial i aksjen, som handles til 30 prosent rabatt sammenlignet med tilsvarende selskaper i hydrogen-sektoren.
Dommen fra Arctic-analytiker Daniel Stenslet er at kvartalsrapporten fra Hexagon Purus er et nytt skritt i riktig retning, mens DNB Markets-analytiker Helene Kvilhaug Brøndbo konkluderer med at selskapet er på rett spor.
Mandag omsettes aksjen for 6,19 kroner, ned 7,2 prosent.
rosgun
07.05.2024 kl 01:19
3668
Den endte 3% ned etter 33% oppgang..
2025 kommer også Ford med full tyngde også på langtransport på hydrogen:
F-MAX FCEV vil være Ford Trucks' første brenselcelledrevne kjøretøy, utviklet og produsert i Tyrkia, og vil starte europeiske Ten-T korridordemonstrasjoner i 2025 som en del av ZEFES-prosjektets mål.
2025 kommer også Ford med full tyngde også på langtransport på hydrogen:
F-MAX FCEV vil være Ford Trucks' første brenselcelledrevne kjøretøy, utviklet og produsert i Tyrkia, og vil starte europeiske Ten-T korridordemonstrasjoner i 2025 som en del av ZEFES-prosjektets mål.
Tyrkman
07.05.2024 kl 08:06
3538
Mange tak. Det ser lyst ud så ser stadig ud til at være fantastisk mulighed for indgang
Holymoses25
07.05.2024 kl 10:58
3339
børspause / auksjon og nå kommer den skikkelige raketten....
Grattis
Grattis
Redigert 07.05.2024 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
oryx
14.05.2024 kl 12:43
2978
HPUR er på vei mot 10 kroner. Selskapet har gitt en meget sterk guiding, og vi kan se aksjen over 12 - 15 kroner i løpet av kort tid. Når vi kommer dit, blir 20 kroner neste kursnivå som aksjen vil få en magnet mot. Men en ting om gangen, 10 kroner først :)
Candelstick
18.06.2024 kl 12:29
2169
Stille i fjøset, gett. Får vi handlet den ned til 7 tallet eller er dumpen ferddig?
Candelstick
05.07.2024 kl 17:05
1949
Hydrogenforbruket tar av i Sør Korea👍
While the 3,798 tonnes of H2 fuel sold in the country represents a new national high, the ministry expects demand in the second half of this year to be up to 8,400 tonnes.
https://www.hydrogeninsight.com/transport/hydrogen-fuel-consumption-rises-almost-50-in-south-korea-amid-h2-bus-boom/2-1-1673408
While the 3,798 tonnes of H2 fuel sold in the country represents a new national high, the ministry expects demand in the second half of this year to be up to 8,400 tonnes.
https://www.hydrogeninsight.com/transport/hydrogen-fuel-consumption-rises-almost-50-in-south-korea-amid-h2-bus-boom/2-1-1673408
Candelstick
08.07.2024 kl 18:21
1716
Nikola buller 25% ikveld.
Burde bli bra 👍
https://www.zerohedge.com/markets/teslas-furious-rally-another-massive-short-squeeze
Burde bli bra 👍
https://www.zerohedge.com/markets/teslas-furious-rally-another-massive-short-squeeze
Redigert 08.07.2024 kl 18:25
Du må logge inn for å svare
kelle
08.07.2024 kl 21:46
1609
Kan ikke finne igjen tickeren til Nikola på CNN Kan noen hjelpe?
Redigert 08.07.2024 kl 21:47
Du må logge inn for å svare
kelle
08.07.2024 kl 23:19
1499
Takker: Nesten 17% opp i dag. Det kan bety at det har kommet inn nye bestillinger på flere lastebiler. Blir nok mange som ruller ut fra samlebåndet i løpet av året og Hpur får nok å gjøre med å levere drivstoff systemer. Ser bra ut.
Candelstick
13.07.2024 kl 15:31
1263
Fikk promptet litt med hen Chad idag om hydrogen:
Politikere globalt har flere insentiver til å bygge hydrogeninfrastruktur for å redusere oljenasjoners mulighet til å bruke energiressurser som et politisk verktøy. Her er noen av de viktigste argumentene:
1. **Energiuavhengighet og sikkerhet**: Ved å utvikle en robust hydrogeninfrastruktur kan land redusere sin avhengighet av oljeimport fra oljenasjoner. Dette gir større energiuavhengighet og reduserer risikoen for politiske og økonomiske sanksjoner knyttet til energiforsyning.
2. **Stabilisering av energipriser**: Oljenasjoner kan påvirke globale oljepriser gjennom produksjonskvoter og eksportpolitikk. En diversifisert energimiks, inkludert hydrogen, kan bidra til å stabilisere energipriser og beskytte økonomier mot plutselige prisøkninger.
3. **Reduksjon av geopolitiske spenninger**: Mange geopolitiske konflikter er forbundet med kontroll over olje- og gassressurser. Ved å investere i hydrogen, som kan produseres lokalt i mange land, kan man redusere disse spenningene og fremme global stabilitet.
4. **Miljøhensyn**: Overgangen til hydrogen, spesielt grønn hydrogen produsert fra fornybare kilder, støtter globale klimamål ved å redusere CO2-utslipp. Dette er i tråd med internasjonale avtaler som Parisavtalen, og reduserer samtidig makten til oljenasjoner som ofte har interesser i å opprettholde fossilbasert energiproduksjon.
5. **Teknologisk innovasjon og økonomisk vekst**: Utviklingen av hydrogeninfrastruktur gir muligheter for teknologisk innovasjon og skaper nye arbeidsplasser i fremvoksende sektorer. Dette gir økonomisk vekst og kan styrke nasjonal økonomisk suverenitet.
6. **Energi diversifisering**: En bredere energimiks som inkluderer hydrogen kan bidra til å spre risiko og gjøre energiforsyningen mer resilient mot forstyrrelser. Dette reduserer muligheten for at enkeltland kan bruke energiforsyning som et pressmiddel i internasjonale relasjoner.
7. **Politisk støtte og samarbeid**: Mange land har felles interesser i å fremme bærekraftig energibruk. Internasjonalt samarbeid om hydrogenutvikling kan styrke allianser og partnerskap, og redusere avhengigheten av politisk ustabile regioner.
Samlet sett er utviklingen av hydrogeninfrastruktur en strategisk investering som kan redusere oljenasjoners politiske makt, fremme global energisikkerhet, og støtte overgangen til en mer bærekraftig og diversifisert energifremtid.
Politikere globalt har flere insentiver til å bygge hydrogeninfrastruktur for å redusere oljenasjoners mulighet til å bruke energiressurser som et politisk verktøy. Her er noen av de viktigste argumentene:
1. **Energiuavhengighet og sikkerhet**: Ved å utvikle en robust hydrogeninfrastruktur kan land redusere sin avhengighet av oljeimport fra oljenasjoner. Dette gir større energiuavhengighet og reduserer risikoen for politiske og økonomiske sanksjoner knyttet til energiforsyning.
2. **Stabilisering av energipriser**: Oljenasjoner kan påvirke globale oljepriser gjennom produksjonskvoter og eksportpolitikk. En diversifisert energimiks, inkludert hydrogen, kan bidra til å stabilisere energipriser og beskytte økonomier mot plutselige prisøkninger.
3. **Reduksjon av geopolitiske spenninger**: Mange geopolitiske konflikter er forbundet med kontroll over olje- og gassressurser. Ved å investere i hydrogen, som kan produseres lokalt i mange land, kan man redusere disse spenningene og fremme global stabilitet.
4. **Miljøhensyn**: Overgangen til hydrogen, spesielt grønn hydrogen produsert fra fornybare kilder, støtter globale klimamål ved å redusere CO2-utslipp. Dette er i tråd med internasjonale avtaler som Parisavtalen, og reduserer samtidig makten til oljenasjoner som ofte har interesser i å opprettholde fossilbasert energiproduksjon.
5. **Teknologisk innovasjon og økonomisk vekst**: Utviklingen av hydrogeninfrastruktur gir muligheter for teknologisk innovasjon og skaper nye arbeidsplasser i fremvoksende sektorer. Dette gir økonomisk vekst og kan styrke nasjonal økonomisk suverenitet.
6. **Energi diversifisering**: En bredere energimiks som inkluderer hydrogen kan bidra til å spre risiko og gjøre energiforsyningen mer resilient mot forstyrrelser. Dette reduserer muligheten for at enkeltland kan bruke energiforsyning som et pressmiddel i internasjonale relasjoner.
7. **Politisk støtte og samarbeid**: Mange land har felles interesser i å fremme bærekraftig energibruk. Internasjonalt samarbeid om hydrogenutvikling kan styrke allianser og partnerskap, og redusere avhengigheten av politisk ustabile regioner.
Samlet sett er utviklingen av hydrogeninfrastruktur en strategisk investering som kan redusere oljenasjoners politiske makt, fremme global energisikkerhet, og støtte overgangen til en mer bærekraftig og diversifisert energifremtid.
Redigert 13.07.2024 kl 15:31
Du må logge inn for å svare
DrPepper
19.07.2024 kl 10:05
870
Analytiker spår aksjen opp 30 prosent. "Hexagon Purus slapp tall for andre kvartal torsdag, og varslet samtidig at det skal hente penger. Arctic Securities-analytiker Daniel Stenslet frykter ikke en forestående emisjonen i løpet av høsten og justerer opp kursmålet fra 9 til 12 kroner, og gjentar kjøp. Det representerer en oppside på rundt 30 prosent fra dagens prising av aksjen."
https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/19/8156745/varslet-emisjon-arctic-securities-spar-aksjen-opp-30-prosent
https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/19/8156745/varslet-emisjon-arctic-securities-spar-aksjen-opp-30-prosent
DrPepper
19.07.2024 kl 10:58
814
4 nya Solaris hydrogenbussar till Frankrike. Kan låta lite men det är viktigt, får hydrogen fotfäste i Frankrike så trillar många ordrar in, Solaris har över 1000 beställningar av hydrogenbussar i Europa. "According to Brice Bonavia, Director of Solaris France, hydrogen buses offer compelling advantages such as extended range, rapid refueling capabilities, and fleet flexibility, positioning hydrogen as a viable alternative in public transport."
https://energynews.biz/solaris-supplies-hydrogen-powered-buses-to-artois-mobilites/
https://energynews.biz/solaris-supplies-hydrogen-powered-buses-to-artois-mobilites/
-
«
- 1
- 2 »