Stor oppside i Hexagon Purus!

Investor1_
HPUR 15.02.2024 kl 08:29 9117

Hexagon Purus ble i 2020 skilt ut fra Hexagon Composite og børsnotert som et eget selskap. Selskapet leverer hydrogentanker for transportsektoren, samt batteripakker for hydrogen- og batterielektriske kjøretøy.

– 2023 har vært et spennende og begivenhetsrikt år for Hexagon Purus, der vi oppnådde betydelig vekst fra året før og fortsatte å gjøre positiv fremgang med å utvikle og forberede selskapet for fremtiden. Vi har åpnet fem helt nye produksjonsanlegg de siste tolv månedene, og vi jobber med å forberede ytterligere to anlegg som skal åpnes i 2024, sier adm. direktør Morten Holum.

-----------------

Elliott Jones i Danske Bank tror 2024 kan bli et godt år for Hexagon Purus.

I en analyse fra Danske Bank skriver Elliott Jones at 2024 kan bli et stort år for Hexagon Purus med tanke på opptrapping av anlegg og potensiell EBITDA-positivitet i hydrogen-segmentet. Jones nedjusterer salgsprognosene for 2024 med 6 prosent, men ser bedre operasjonell løfteevne inn i 2025, hvor han fortsatt forventer at selskapet vil nå sine inntekts- og EBITDA-mål.

Til tross for en justering, handler Purus fortsatt mer enn 30 prosent under sine hydrogen-konkurrenter basert på 2024E EV/salgs-multipler, og med et uendret DCF-basert kursmål på 15 kroner over 12 måneder, gjentar Jones kjøpsanbefalingen.

Jones påpeker at Purus har guidet for over 50 prosent salgsvekst i 2024, noe som begrunner nedgangen i topp-linjesalget. Likevel, med potensiell EBITDA-positivitet i hydrogen-segmentet i 2024 og produksjonskapasiteten på plass, opprettholder han et positivt langsiktig syn på Purus investeringscase, inkludert selskapets produkter rettet mot det eksisterende hydrogenmarkedet.

Han justerer ned vekstestimatene for topplinjen for 2024/2025 med henholdsvis 6 prosent og 3 prosent, noe som resulterer i en forventet årlig vekst på 59 prosent i 2024. Videre øker Jones antagelsene for operasjonell løfteevne, som øker den estimerte EBITDA-marginen for 2025 med 4 prosentpoeng sammenlignet med tidligere modellering.

Jones forventer at Purus vil nå sitt inntektsmål på 4-5 milliarder kroner i 2025 og oppnå positiv EBITDA samme år, samtidig som han forventer at selskapet vil vende tilbake til kapitalmarkedene i første halvår av 2025.
DrPepper
19.07.2024 kl 15:37 255

Aktien har ju gått fantastiskt bra de senaste 3 månaderna, upp 65% och den är upp senaste veckan ca 3 %. Ingen stress för min del med att gå upp, jag kommer köpa fler så länge den är under 15 kr. Blir extra intressant att se hur många lastbilar som kommer att säljas i 4 kvartalet, Tern med Hino och sen har du ju Daimler, jag vet inte när de kommer att lanseras. Kommer att öka intäkterna rätt mycket. Jag hoppas nästan på en nyemission där alla aktieägare får deltaga, de 20 största aktieägarna sitter på 84% av aktierna, hade gärna sett att det var fler ute på "fria" marknaden.
DrPepper
19.07.2024 kl 10:58 391

4 nya Solaris hydrogenbussar till Frankrike. Kan låta lite men det är viktigt, får hydrogen fotfäste i Frankrike så trillar många ordrar in, Solaris har över 1000 beställningar av hydrogenbussar i Europa. "According to Brice Bonavia, Director of Solaris France, hydrogen buses offer compelling advantages such as extended range, rapid refueling capabilities, and fleet flexibility, positioning hydrogen as a viable alternative in public transport."

https://energynews.biz/solaris-supplies-hydrogen-powered-buses-to-artois-mobilites/
DrPepper
19.07.2024 kl 10:05 447

Analytiker spår aksjen opp 30 prosent. "Hexagon Purus slapp tall for andre kvartal torsdag, og varslet samtidig at det skal hente penger. Arctic Securities-analytiker Daniel Stenslet frykter ikke en forestående emisjonen i løpet av høsten og justerer opp kursmålet fra 9 til 12 kroner, og gjentar kjøp. Det representerer en oppside på rundt 30 prosent fra dagens prising av aksjen."

https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/19/8156745/varslet-emisjon-arctic-securities-spar-aksjen-opp-30-prosent
Candelstick
13.07.2024 kl 15:31 840

Fikk promptet litt med hen Chad idag om hydrogen:

Politikere globalt har flere insentiver til å bygge hydrogeninfrastruktur for å redusere oljenasjoners mulighet til å bruke energiressurser som et politisk verktøy. Her er noen av de viktigste argumentene:

1. **Energiuavhengighet og sikkerhet**: Ved å utvikle en robust hydrogeninfrastruktur kan land redusere sin avhengighet av oljeimport fra oljenasjoner. Dette gir større energiuavhengighet og reduserer risikoen for politiske og økonomiske sanksjoner knyttet til energiforsyning.

2. **Stabilisering av energipriser**: Oljenasjoner kan påvirke globale oljepriser gjennom produksjonskvoter og eksportpolitikk. En diversifisert energimiks, inkludert hydrogen, kan bidra til å stabilisere energipriser og beskytte økonomier mot plutselige prisøkninger.

3. **Reduksjon av geopolitiske spenninger**: Mange geopolitiske konflikter er forbundet med kontroll over olje- og gassressurser. Ved å investere i hydrogen, som kan produseres lokalt i mange land, kan man redusere disse spenningene og fremme global stabilitet.

4. **Miljøhensyn**: Overgangen til hydrogen, spesielt grønn hydrogen produsert fra fornybare kilder, støtter globale klimamål ved å redusere CO2-utslipp. Dette er i tråd med internasjonale avtaler som Parisavtalen, og reduserer samtidig makten til oljenasjoner som ofte har interesser i å opprettholde fossilbasert energiproduksjon.

5. **Teknologisk innovasjon og økonomisk vekst**: Utviklingen av hydrogeninfrastruktur gir muligheter for teknologisk innovasjon og skaper nye arbeidsplasser i fremvoksende sektorer. Dette gir økonomisk vekst og kan styrke nasjonal økonomisk suverenitet.

6. **Energi diversifisering**: En bredere energimiks som inkluderer hydrogen kan bidra til å spre risiko og gjøre energiforsyningen mer resilient mot forstyrrelser. Dette reduserer muligheten for at enkeltland kan bruke energiforsyning som et pressmiddel i internasjonale relasjoner.

7. **Politisk støtte og samarbeid**: Mange land har felles interesser i å fremme bærekraftig energibruk. Internasjonalt samarbeid om hydrogenutvikling kan styrke allianser og partnerskap, og redusere avhengigheten av politisk ustabile regioner.

Samlet sett er utviklingen av hydrogeninfrastruktur en strategisk investering som kan redusere oljenasjoners politiske makt, fremme global energisikkerhet, og støtte overgangen til en mer bærekraftig og diversifisert energifremtid.
Redigert 13.07.2024 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
kelle
08.07.2024 kl 23:19 1076

jaco skrev Nasdaq: NKLA
Takker: Nesten 17% opp i dag. Det kan bety at det har kommet inn nye bestillinger på flere lastebiler. Blir nok mange som ruller ut fra samlebåndet i løpet av året og Hpur får nok å gjøre med å levere drivstoff systemer. Ser bra ut.
kelle
08.07.2024 kl 21:46 1186

Kan ikke finne igjen tickeren til Nikola på CNN Kan noen hjelpe?
Redigert 08.07.2024 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Candelstick
05.07.2024 kl 17:05 1526

Hydrogenforbruket tar av i Sør Korea👍

While the 3,798 tonnes of H2 fuel sold in the country represents a new national high, the ministry expects demand in the second half of this year to be up to 8,400 tonnes.


https://www.hydrogeninsight.com/transport/hydrogen-fuel-consumption-rises-almost-50-in-south-korea-amid-h2-bus-boom/2-1-1673408
Candelstick
18.06.2024 kl 12:29 1746

Stille i fjøset, gett. Får vi handlet den ned til 7 tallet eller er dumpen ferddig?
Candelstick
10.06.2024 kl 17:52 1623

Såvidt en tur over 10 tallet idag 👍
oryx
14.05.2024 kl 12:43 2143

HPUR er på vei mot 10 kroner. Selskapet har gitt en meget sterk guiding, og vi kan se aksjen over 12 - 15 kroner i løpet av kort tid. Når vi kommer dit, blir 20 kroner neste kursnivå som aksjen vil få en magnet mot. Men en ting om gangen, 10 kroner først :)
Holymoses25
07.05.2024 kl 10:58 2504

børspause / auksjon og nå kommer den skikkelige raketten....

Grattis
Redigert 07.05.2024 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Tyrkman
07.05.2024 kl 08:06 2703

Mange tak. Det ser lyst ud så ser stadig ud til at være fantastisk mulighed for indgang
rosgun
07.05.2024 kl 01:19 2833

Den endte 3% ned etter 33% oppgang..

2025 kommer også Ford med full tyngde også på langtransport på hydrogen:

F-MAX FCEV vil være Ford Trucks' første brenselcelledrevne kjøretøy, utviklet og produsert i Tyrkia, og vil starte europeiske Ten-T korridordemonstrasjoner i 2025 som en del av ZEFES-prosjektets mål.
Session88
06.05.2024 kl 23:11 2902

Fredag presenterte Hexagon Purus sine kvartalstall, noe som endte med en kursoppgang på mer enn 33 prosent før aksjen sluttet på 6,67 kroner.

«Vi har en plan som vi eksekverer på og en historie som er stort sett lik fra kvartal til kvartal», uttalte Hexagon Purus-sjef Morten Holum etter å ha lagt frem tallene for første kvartal.

Nå er flere meglerhus ute med oppdateringer på aksjen. Danske Bank senker kursmålet på aksjen fra 15 til 11,50 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen gjentas, mens Arctic Securities kutter kursmålet fra 10 til 9 kroner samtidig som aksjen får en ny kjøpsanbefaling. DNB Markets er ikke like overbevist og velger derfor å beholde sin hold-anbefaling mens kursmålet økes fra 6 til 7 kroner.

Danske Bank-analytiker Elliot Jones mener Hexagon Purus viser tegn på betydelig forbedring i EBITDA-resultatet, spesielt innen hydrogen-segmentet, som kan bli positivt allerede i tredje kvartal 2024. Selskapets nylige kvartalsrapport viste et EBITDA-resultat som var 16 prosent høyere enn konsensus.

Det nye kursmålet fra Danske Bank inkluderer full utvanning fra konvertible obligasjoner og en antatt emisjon på én milliard kroner. Til tross for fremtidig utvanning, ser Jones fortsatt et betydelig oppsidepotensial i aksjen, som handles til 30 prosent rabatt sammenlignet med tilsvarende selskaper i hydrogen-sektoren.

Dommen fra Arctic-analytiker Daniel Stenslet er at kvartalsrapporten fra Hexagon Purus er et nytt skritt i riktig retning, mens DNB Markets-analytiker Helene Kvilhaug Brøndbo konkluderer med at selskapet er på rett spor.

Mandag omsettes aksjen for 6,19 kroner, ned 7,2 prosent.
rosgun
06.05.2024 kl 22:08 2981

Når det utlyses over 100 lederstillinger forstår man at de har guidet å investere i working capital.😅😅😅

De skal jo faktisk produsere det meste selv av kjøretøyene i moduler, så dette er bare helt BULL!!!!

De har truffet bra på strategien og produserer over 100 lastebiler i uka fra Q4, i tillegg til andre kjøretøy….


Et norsk eventyr dette her altså… fra virkeligheten….


Kursen må jo bykse oppover imorgen , kan ikke forstå at disse få frie aksjene (14%), ikke blir kjøpt av snarrådige investorer ila uka🥰
Redigert 06.05.2024 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
rosgun
06.05.2024 kl 22:02 2990

Purus vil i 2025 bli en gigant for elekriske lastebiler og lettere yrkeskjøretøy!!! Ja, ja… kursen er uforholdsmessig lav iforhold til utsiktene, men den kommer nok snart i et «annet leie». Arctic hadde kr 18 for få uker siden, så vil si det er minimum iforhold til det vi kan forvente fremover…

Og så kommer hydrogen i tillegg…. Dette kan faktisk gå til Pluto på litt sikt….

M A S K I N —- det er riktige ordet

At den har vært i 40-50 kroner ser jeg ikke bort fra gjentar seg når guiding i starten av 2025 kommer for 2026…

Dette blir AWESOME💚🍀💚
Redigert 06.05.2024 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Holymoses25
06.05.2024 kl 21:56 3014

Sjekk hvor mange ledige stillinger Hexagon Purus har lagt ut.
Ser ut som at dem trenger kompetanse meget raskt.

Nye orders som skal signeres??

https://hexagonpurus.com/careers/jobs
rosgun
06.05.2024 kl 18:47 3136

20 mrd i batterimontasje ++, kun for Toyota fra Q4 2024-2030, skulle bli 2000 lastebiler/4 mrd pr år ca, eller 500 lastebiler/1 mrd pr kvartal. Dette vil også gi et svært positivt bidrag på bunnlinjen ifølge guidingen fra selskapet, noe som stemmer bra med at hele 2025 blir cash positivt, men ganske så sikkert også Q4 i 2024.

Avtalen forutsetter levering av opptil 10 000 lastebiler innen 2030. Den potensielle totale verdien i løpet av denne avtalen kan komme opp i ca. USD 2,0 milliarder (ca. 20 milliarder kroner).

Dette er kun for Toyota, så kan man jo spå videre at hydrogen satsingen også har begynt å sparke fra seg for Purus i alle tenkelige vertikaler med patenterte trykktanker som alle må benytte….

Joa, Purus virker som har en svært lys fremtid, rett og slett😇☀️💚🍀

Mcap vil nok finne gamle høyder igjen når noen finner penn og blyant….nå kan man vel konkludere med at tro og håp er byttet ut med faktiske og reelle estimater, og at en ny ESG bølge er i anmarsj💪🏼

Holdt på å glemme Merzedes «eide» Daimler:

https://electrek.co/2024/03/25/e-quipment-highlight-daimler-hexagon-partner-on-electric-utility-trucks/

Daimler Trucks sine Freightliner-lastebiler er industriledere i markedet for mellomstore og tunge yrkesbiler. Nå kommer de også til å være ledende på nullutslippsmarkedet for lastebiler, takket være deres samarbeid med Hexagon Purus.

Med Toyota og Mercedes i hovedrollene og Prius som hovedleverandør for innmat vil dette ta helt av rett og slett…

Redigert 06.05.2024 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Candelstick
06.05.2024 kl 18:04 3197

Hpur starter å levere til Hino i q4. Fra 0 til 100% kapasitettsutnyttelse burde vises på inntektene 👍
Redigert 06.05.2024 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
oryx
06.05.2024 kl 08:26 3361

Selskapet guider 5 milliarder omsetning neste år og break even! Med denne milliardomsetningen og guidede inntekter er HPUR latterlig lavt priset på dagens nivå. Når de store inntektene kommer vil prisingen være en helt annen og man må mye høyere for å få tak i aksjer. HPUR kan få en reprising mot 15 - 20 kroner fremover.

DNB løfter i dag kursmålet i HPUR til 7 kroner. Her burde de tatt mer i og satt 10 kroner. Aksjen skal mye høyere.
Redigert 06.05.2024 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Candelstick
30.04.2024 kl 09:48 3580

Straks q1 presentasjon. Får satse på framdrift og økt salg 👍
Fortsetter å akkumulere når jeg har ledig kapital.
Redigert 30.04.2024 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
ELMARIACHI
24.03.2024 kl 21:35 4282

Fra finansavisen.no

Dette kan bli meget bra

Overdrevet kursfall
Blant annet synes Jones at Hexagon Purus' kursfall på 48 prosent hittil i år er «overdrevet».
Han viser til flere positive utviklinger i forhold til sammenlignbare selskaper.
– Purus opplevde sterk etterspørsel i fjor, med sitt produkt som dekker alle typer hydrogen, flere anlegg oppnådde positiv ebitda, og selskapet har gjennomgått et betydelig utvidelsesprogram, utdyper han.
– Det er bekymringer rundt kapitalstruktur, ytterligere negativ ebitda og behovet for kapitalinvesteringer, men dersom Purus spinner ut batterisegmentet, kan behovet for ytterligere kapital fjernes, samtidig som ebitda vil bedres på ett års sikt.
Candelstick
15.03.2024 kl 16:33 4800

Noen som tok 4 mill aksjer nu. Klart den er billig.

Mitsui skal pushe på i maritimt👍
https://www.hydrogenfuelnews.com/hydrogen-fuel-mitsui-maritime/8563712/
Redigert 15.03.2024 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
nhydro
15.03.2024 kl 16:26 4820

Lønner seg vel å vente på emisjonen som må komme før man handler her
Sandie
15.03.2024 kl 14:47 4898

Altfor lavt priset denne, så har brukt denne uka til å fylle på realt.

Fremover i 2024 vil topplinjen øke på bra, det er jo nå kapasiteten til å levere på allerede inngåtte kontrakter er på plass.
Opp fra drøy 1 mrd i omsetning 2023 til 4-5 mrd. i omsetning 2025 )som er lovet), og da kommer også lønnsomhet

Candelstick
15.03.2024 kl 13:21 4984

5%ned idag også. Hvor stor er nedsiden?
Candelstick
12.03.2024 kl 09:14 5239

Omsetning og børsverdi er straks lik. Helt enestående billig.
lucky strike
12.03.2024 kl 08:46 5280

Candelstick skrev Ny all time low, igjen.
Jepp, og Clearstream Banking hamstrer aksjer..... Ser ut til at Tyskerne vil eie alt av hydrogen infrastruktur... ref NEL, Hypro m.fl
Candelstick
11.03.2024 kl 17:28 5399

Ny all time low, igjen.
Charlie Freak
05.03.2024 kl 15:37 6070

Markedet tror tydeligvis ikke på selskapets guiding. Er også litt skeptisk til 2025 målet, og snitter ikke ned.
Candelstick
05.03.2024 kl 15:17 6100

Ja, hadde gjort seg det. Men imorgen så kan vi se tilbake til idag og angre på at vi ikke solgte. 🤣
Baklengssaldo
05.03.2024 kl 14:36 6153

Candelstick skrev Ny all time low idag.
Kunne trengt en hyggelig melding nå.