Genovis med Q4 tall

JosefK
AZT 15.02.2024 kl 08:33 3020


Genovis, Partner in crime i Kina, er ute med tall.

Og tallene er så lik AZT at man kan bli skremt. På årsbasis er de bedre, da de hadde et ekstremt bra 1Q.

Foruten tallene, beretter de om utfordrende forhold i Kina, der de deler krefter om å etablere seg sammen med AZT.

Vi får kikke litt på hvordan markedet tar imot dette. Rapporten er tilgjengelig her:

https://mb.cision.com/Main/1712/3927763/2605477.pdf
rufus01
15.02.2024 kl 09:30 2954

Interessant da å se at verdien er over det dobbelte av verdien til AZT for tiden.
JosefK
16.02.2024 kl 13:11 2762


Kunne ikke vært mer enig P/S på 10-11 er et kupp.



Johan Lindén 🌱
@LindenJohan
Kan inte Genovis bara svälja Arcticzymes så norrmännen får lite hjälp av den konkurrenskraftiga svenska kompetensen inom biotech. Finns säkert en hel del synergier mellan bolagen också.
Grunnpilar
18.02.2024 kl 09:44 2528

Det er nok fordi Genovis faktisk øker omsetningen med over 40% i 2023, og belønnes i markedet.
Hvor mye økte AZT sin omsetning med i samme periode, jo med minus 13%.
JosefK
18.02.2024 kl 12:05 2456


Og fra 2019, 266%. Bare for å holde Covid sirkuset unna.

Genovis hadde et ekstraordinært 1. kvartal som følge av milestens inntekter på 40 mill. Justerer du for det, ligger AZT fremdeles foran i inntektsutvikling.

Nei, det er ingen grunn til at Genovis har dobbel pris.
JosefK
18.02.2024 kl 17:56 2328


Jeg får ikke lest tråder etter at det ble til X. Er det noe som gjør det bryet verdt å registrere seg?
Yzf R1
18.02.2024 kl 18:00 2323

Er vel ikke så mye til arbeid å få registrert seg å ikke koster det noe .Hender han legger ut litt inntresant lesestoff fra articzymes og andre selskap .
snuffe
18.02.2024 kl 19:43 2262

Jeg tenker at så lenge JosefK forer oss med så mye stoff, kan vi være på tilbudssiden de gangene hen spør om hjelp, så her er et sammendrag av hva LaBull skriver. Ikke alt er like lett å skjønne siden vedleggene ikke kommer med, men jeg håper det gir deg noe:

ArcticZymes och biotech funding. 🧵

Tillväxten för AZTs Bioprocess-enzym (SAN) har varit kraftigt negativt påverkad av stängda kapitalmarknader under de senaste 4-6 kvartalen.

De 200+ kunder som använt SAN är alla i tidig fas, eftersom SAN inte hade DMF förrän sept ’23 och GMP-version förrän feb ’24.

Forskningsprojekt i tidig fas är den del av marknaden som påverkats mest negativt av de svåra kapitalmarknaderna eftersom dessa projekt i stor utsträckning leds av olönsamma forskningsbolag.

Under 2021-2022 föll biotech funding med 13% och 37%. Under 2023 sågs en stabilisering med 5% tillväxt. I januari steg funding till över $8bn igen, en siffra man inte sett på 26 månader sedan november 2021.

Man måste tolka månadsdata med försiktighet. Enskilda stora deals kan överdriva enskilda månaders styrka (januari 2024?), men det är tydligt att bolag beroende av extern finansiering för att finansiera sina projekt tvingats sänka sina budgets till följd av crunchen 2022.

Effekterna av funding crunchen har synts i hela industrin.

Som framgår av bilden har Catalent 20-25% av den outsourcade marknaden för tillverkning av AAV-vektorer, den virala vektorer som används oftast för genterapi.

Catalent delar in intäkterna i sin Biologics-division i två strömmar, ”Clinical Supply” (material till kliniska studier) och ”Commercial Supply” (material till godkända terapier), se breakdown till höger i bild.

Catalent använder brutet räkenskapsår så deras Q423 resp Q124 är AZTs Q223 resp Q323.

Som bilden visar föll Catalents intäkter från kliniska studier med 55-60% i mitten av 2023 😳

Ganska naturligt att intäkterna för SAN föll 28% ex FX 2023.

Slutsatserna jag drar av detta är att AZTs SAN-försäljning korrelerat väldigt väl med biotechsektorns möjligheter att finansiera kliniska studier, vilket är det AZT säger. Men alltid bra att verifiera i siffror.

En annan slutsats kan dras av utvecklingen för Catalents intäkter från Product Supply som växer 40% i Q2 och 200% i Q3.

Sareptas genterapi för DMD godkändes i juni 2023. Enligt Catalent kan enbart detta läkemedel driva 16% av Biologics-divisionens intäkter F2024


Så vad är det man bettar på när man investerar i AZT här?

1) att biotech funding har bottnat och att funding crunchen är historia. Data verkar bekräfta bilden som AZT och branschen förmedlar att marknaden har stabiliserats.
2) att SAN går från att användas i prekliniska studier av de 200+ kunderna till att det startas studier på människa och att några av dessa lyckas ta fram läkemedel som blir godkända.

Siffrorna från Catalent antyder att intäkterna kan bli väldigt stora, särskilt för AZT.


Aktien handlas på 38x 2024 EV/EBITDA på Paretos prognoser, som antar 6% tillväxt 2024.

Personligen tycker jag att det kan motiveras enbart av att man tror på antagande 1).
Computum
19.02.2024 kl 10:09 2052

Når var siste analyse fra Pareto?
Jan Raa
19.02.2024 kl 12:12 1948

Jeg fikk ikke tilgang den andre tråden Josef startet og som omhandler SAN i nye vaksiner. Jeg tror dette vil bli det helt store for AZT, i tillegg til SAN i produksjon av monoklonale antistoffer. Jeg limer inn det jeg ønsket å skrive på den "låste" tråden.
Dette feltet – influensa/korona-vaksiner – følger jeg godt med på. Folk flest kjenner ikke sannheten om mRNA-vaksinene, av den enkle grunn at fakta blir underslått og sensurert. mRNA-vaksinene er lite effektive, hindrer ikke smittespredning, har alvorlige bivirkninger og er den sannsynlige årsaken til den dramatiske overdødeligheten som startet i gjennomvaksinerte land i tiden etter massevaksineringen startet. Land med lite mRNA-vaksinering ( f.eks. Bulgaria) har sluppet fra det uten overdødelighet. Dette har jeg skrevet en del om, bl.a. på min blogg janraa.no, og på andre steder enn de dominerende media. Når sannheten en gang kommer for dag (det er sterke motkrefter), vil man innse at det klassiske vaksinekonseptet med protein/peptid-antigener fra virusoverflater, vil gi langt bedre beskyttelse og være uten de alvorlige farene som mRNA-injeksjoner fører med seg. Men også med denne typen vaksiner gjelder det å fjerne rest-DNA fra produksjonssystemet. Til det er det bare SAN som duger fullt ut. Pfizer brukte ikke SAN og de pushet på for å massevaksinere hele verdens befolkning med en vaksine som per injeksjon inneholdt milliarder av DNA-biter fra plasmidene som ble brukt i masseproduksjonen. Dette er kanskje blant de største skandalene noen gang innen den farmasøytiske verden – det sier ikke lite. Men økonomiske kjemper er vanskelig å ha med å gjøre, i hvert fall så lenge myndigheter og hovedstrømmedia er på deres side. Men uansett hvilke vaksiner det vil komme til å dreie seg om, er SAN et prosessredskap man ikke kommer utenom, dersom en ny skandale skal unngås. Trinnet tilbake til vaksiner basert på virus-peptider/proteiner, er den sikreste veien framover, på den veien befinner AZT seg.
JosefK
19.02.2024 kl 13:40 1852


Vil du inn på roterommet? Egentlig er det bare for meg der jeg kan droppe de tingene jeg finner og som i noen grad har interesse for andre. Jeg er bare lei av «hva kursen er i morgen» type innlegg, det bare irriterer. Det beste er å lage dedikerte tråder, f eks «Jan’s store vaksinetråd» når vi har et tema som er egnet for diskusjon. Roterommet er mer som et bibliotek der man kan gå inn og lese om det man finner der er interessant. Men jeg har åpnet for deg i dag om det er artikler du mener andre vil ha godt av å lese.

Lordstock
19.02.2024 kl 17:07 1673

Today's price movement is the very well known LaBull effect.
It is scary how this guy can influence a stock prices. Did it also on Chemometec. 6 months ago
Yzf R1
19.02.2024 kl 19:05 1506

Var ingenting som skulle tilsi at kursen skulle gå opp etter va labull skrev det var det nok heller noe annet innlegg i dag som i tilfelle gjorde ,men nei aksjen har fallt fra høye 80 tallet så at den en gang snur har det vel ikke vært tvil om, skulle denne stått i kr 80 var det nå å ikke her tidligere tilbake da var den overpriset,bare til å nytes denne kommer tilbake over gammle høyder igjen
BioNord
19.02.2024 kl 19:14 1497

Enig med deg Yzf R1 , her bommer nok Lordstock så det holder .
Star
20.02.2024 kl 03:20 1259

Rally I dag
PGS-long
20.02.2024 kl 14:25 1001

Omvendt rally, den skal længere ned