Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER

Kvike11
ENSU 15.02.2024 kl 10:28 56340

Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
OPC1000
22.11.2024 kl 08:36 2796

Problemet er at man aldri vet med dette selskapet.
Det hadde vært ryddig og oppdatert markedet kl 08.00 i dag.
Nvanellak
22.11.2024 kl 08:49 2762

Aldri opplevd noe lignende tidligere, 10 av 10 ganger så blir rep.emi kansellert når man kunne handle til lavere kurs over en så lang periode. Men det er som du sier OPC, her vet man aldri hva som kan komme…
Herman*
22.11.2024 kl 08:52 2748

Kunne de ikke bare forlenget tegningsfristen i påvente av nyheter? Det er jo tydelig at de venter på noe. Resultatet av emisjonen er kursdrivende, og skal kommuniseres uten opphold trodde nå jeg da.
Redigert 22.11.2024 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Alby
22.11.2024 kl 09:08 2696

Kan det være at de avventer et svar fra et evnt. samarbeidende selskap ?
Herman*
22.11.2024 kl 09:23 2647

Selv har jeg hamstret på grunnlag av q rapporten og det faktum at de ikke har avlyst rep emisjonen på 1 krone. Hadde ikke trodd de skulle skape slik usikkerhet. Bare å forlenge tegningsfristen hvis de venter på en avklaring…
OPC1000
22.11.2024 kl 11:04 2493

Ingen melding var ikke et alternativ noen så for seg.
Nvanellak
22.11.2024 kl 11:34 2435

Det kommer nok, de må bare våkne først:P
Mammon
22.11.2024 kl 11:47 2399

Neste melding 🐷 emi 🤣
Herman*
22.11.2024 kl 11:59 2358

De var nok så sikre på å få ut en gladmelding at de ble tatt litt på senga da dette ikke ordnet seg.. Ren spekulasjon: Vil kanskje bruke helgen på konkludere emisjonen ved å sette utvalgte i innsideposisjon, alternativt lande et eller annet. Offisielt sies det at de trenger litt mer tid på å telle opp…

Korreksjon: Der kom meldingen. Emisjonen er kansellert. Svært klønete håndtert, men TR er ingen idiot og de hadde garantert tenkt at den skulle gjennomføres.
Redigert 22.11.2024 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Nvanellak
22.11.2024 kl 12:25 2291

De som deltok i den rettede emisjonen kan nå handle aksjen til 20% rabatt. Rep emi kansellert, vi får se hvordan kursen beveger seg i påvente av neste melding fra selskapet.
OPC1000
22.11.2024 kl 13:28 2149

Nå blir det spennende å se om Rischioso får rett i sin påstand om at aksjen vil skyte i været ved en kansellering.
Herman*
22.11.2024 kl 14:28 2056

Det skjer jo ikke umiddelbart når kursen er langt lavere enn emisjonskurs. Jeg gravd litt i løpet av dagen og har gode kilder på at de hadde som intensjon å gjennomføre emisjonen helt til det siste, men de nyheter som skulle dra opp kursen lot seg ikke materialisere innen tidsfristen. Ting skjer når de faktisk skjer og kan ikke alltid styres. Ser vi på Q3 rapporten har de jo sagt hva neste milepæl er, så jeg tror det er ganske opplagt hva de venter på.
Alby
22.11.2024 kl 15:13 1986

Ris har sikkert solgt seg ut.
Fuselmannen
23.11.2024 kl 03:07 1750

Verdens første funksjonelle kommersielle solid-state litium-mikrobatteri: I februar 2024 produserte Ensurge Micropower ASA verdens første funksjonelle kommersielle solid-state litium-mikrobatteri ved hjelp av en 10-mikron rustfritt stålsubstrat. Dette batteriet vil revolusjonere markedet for hearables, wearables og IoT-tilkoblede sensorer. Produksjonskapasiteten økes nå for å møte etterspørselen fra partnere og kunder. Batteriene vil bli produsert i San Jose-anlegget, og leveranser til teknologipartnere og kunder forventes i Q1 2024

1. Fokus på inntektsvekst: Med teknologiske utfordringer løst, retter selskapet nå fokus mot inntektsvekst. Dette inkluderer levering av mikrobatterier til eksisterende kunder og teknologipartnere, samt inngåelse av kontrakter med potensielle kunder som har vist interesse de siste seks månedene. Ensurge har utviklet en mer effektiv emballasjeprosess, noe som reduserer produksjonskostnadene og gir raskere syklustider ved oppskalering. Selskapet har også signert evalueringssamarbeid med ledende kunder innen wearables, hearables og medisinsk sektor, og den første kommersielle leveransen av en 150 000 enheters kontrakt forventes i Q2 2024

2. Patentanerkjennelse: I november 2023 ble Ensurges batteridesign anerkjent av det amerikanske energidepartementets (DOE) Microbattery Design Competition. I desember 2023 ble det også kunngjort at ytterligere tre patenter ville bli utstedt av det amerikanske patentkontoret, noe som gir selskapet en sterkere beskyttelse mot konkurrenter. Selskapet har opplevd en ekstraordinær interesse og etterspørsel innen alle målrettede sektorer1.

3. Mål om å bli markedsleder: Ensurge har som mål å bli markedsleder innen strømforsyning til wearables, hearables og IoT-tilkoblede sensorer. Med en fleksibel formfaktor, høy sikkerhet, mange ladningscykler, ekstraordinær pulsrate og høy energitetthet passer deres batteri perfekt til behovene til disse kundene1.
Kort sagt, Ensurge Micropower ASA har gjort betydelige fremskritt innen batteriteknologi og forventer å fortsette å lede an i markedet for mikrobatterier
.????🛬

Redigert 23.11.2024 kl 03:31 Du må logge inn for å svare
OPC1000
23.11.2024 kl 08:13 1656

Ikke noe nytt her, Fussl,
Har du link ?
Fuselmannen
23.11.2024 kl 15:46 1386

Ble dessverre forsyrret av alkeholen 🥃
Kvike11
I går kl 13:49 1066

Som jeg ser batterierne er de ens i begge ender, og på alle sider..
Hvis de skal finde en metode til indpakning som passer alle kunder, er det en stor opgave.
Håber de snart får det løst, når alt andet har lykkes for dem, burde dette her være en formalitet.
CEO har også tilkendegivet, at det ikke vil tage ret lang tid.
Ser vi så kurs +10 , når hele fabrikations processen er på plads.
De har flyttet rundt inde på fabrikken et par gange, og burde være klar til den store produktion.
De har jo ikke behov for store lager faciliteter,
batterierne skal jo ud af døren A.S.P.
OPC1000
I går kl 17:28 931

Hvorfor har du redusert ditt kursmål fra 100 til 10 ?
Ned 90%
Har du fanget opp noe negativt ?
Redigert i går kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 20:21 786

Det er positivt hver gang Kvike fjerner en 0 fra sine kursmål…:-) Tror allikevel ikke vi skal forvente 10 kroner med det første. Et spekulativt scenario der kursen bikker tosifret kan være når:
* De går break even på intern produksjon
*De har signert minst tre lukrative lisensavtaler hvor alle tre partnerene er i gang med produksjon som genererer royalties.
* De har signert 5-10 utviklingsavtaler
* De har lansert 2. generasjons batterier
* De har klart å bevare posisjonen som markedsleder.

Hvis de kommer i gang med produksjon i feb, tipper jeg alle ovennevnte milepæler vil nås i løpet av 2026.

Mitt kortsiktige kursmål er 3 kroner ved start av kommersiell produksjon og 5-6 kroner ved første lisensavtale, forutsatt en middels god avtale. Det er vel tvilsomt om de kommer lenger enn til en lisensavtale før de blir kjøpt opp, et oppkjøp kan skje så fort de har bevist/sannsynliggjort lønnsom produksjon.

Barneskirenn
I dag kl 08:42 535

Vil ikke en lisensavtale kunne komme ganske raskt etter start av kommersiell produksjon?
Alby
I dag kl 08:43 527

Hvis du mener de har signert flere utviklingsavtaler, hvorfor blir ikke disse meldt ?
Herman*
I dag kl 11:19 370

Jeg mener absolutt ikke det. Jeg beskriver bare opp et fremtidig scenario som kan forsvare en prising på 10 kroner per aksje.
Redigert i dag kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Alby
I dag kl 12:57 256

Beklager, leste nok innlegget ditt med vel positive øyne 😂😂
Nvanellak
I dag kl 13:44 188

Håper de kommer med en gladnyhet snart, begredelig å se kursen falle siste 3mnd
True
I dag kl 14:25 123

Jeg er kun utelukkende negativ til ENSU, det verste selskapet noen sinne på Oslo børs ;-) Fakta snakker for seg selv. Deal with it.

Og nok en gang hadde jeg HELT rett. Ingen melding what so ever før rep-emien som ble kansellert. What a surprise!

Åja, forresten - siden sist "grine" innlegg, investerte jeg en heftig sum i en helt fersk Memecoin kalt Snake Wif Hat (SSSSS). Den er allerede opp 300% i dag og har nå gitt meg halvparten av avkastningen jeg har i Bitcoin til tross for at Bitcoin har gått opp over 30K den siste måneden. Om et par måneder er jeg mest sannsynlig millionær og har tatt igjen flere års tap i ENSU på lynrask tid.

Så for all del, have fun losing here. I'm gonna keep winning over there ;-)

Og slapp helt av, blir ikke mer negativitet her fra min side. Selger alt av ENSU før fristen neste måned. Hadde bare LITT håp om at de skulle komme med en falsk glansmelding for å dra opp kursen for å få mest mulig igjen for pengene, men de har ikke en gang mestret det. Men det betyr fint lite nå. Dette er småtteri penger nå uansett.

Lykke til på ferden videre neste år når de skal begynne å produsere og levere batterier i 2026 ;-)
Slåbrok
I dag kl 14:25 120

Da var vi her igjen, og jeg drar for 5. gang opp problematikken omkring selskapets strategi for kommunikasjon. Venter de at kursen skal gå til værs på luft og kjærlighet? Dessverre oppfatter markedet intet nytt som dårlig nytt, og historisk sett med god grunn. Det er lite tillitsvekkende at repemi faller i grus på denne måten, da de åpenbart trenger penger til drift og utvikling på kort sikt.

Det eneste positive er at folk med tro på caset kan få med seg en festlig kursoppgang hvis meldingene det prates om slippes etter hvert.
aklm
I dag kl 15:35 11

Enig. Kommunikasjonen er totalt fraværende. Problemet er en aksjonærmasse som ikke stiller de til ansvar.